Προγραμματισμός Υπολογιστών ΕΠΑΛ: Ανάλυση των θεμάτων παρελθόντων ετών και ιδέες για τα φετινά θέματα (SOS)


Δύο μέρες ακόμη και εξετάσεις τέλος.

Ξεμπερδέψαμε με Γλώσσα, Μαθηματικά και Δίκτυα. Ότι γράψαμε, γράψαμε και πάμε παρακάτω στο μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού.

Λοιπόν έχουμε και λέμε...

Το μάθημα του δομημένου προγραμματισμού έχει ήδη εξεταστεί τέσσερις φορές οπότε υπάρχει μια "δεξαμενή" θεμάτων που μας δίνει μια ιδέα σχετικά με το πνεύμα στο οποίο κινούνται τα θέματα γενικότερα.

Θα επιχειρήσω λοιπόν μια πρόβλεψη / πρόταση των φετινών θεμάτων αφού πρώτα κάνω έναν γρήγορο απολογισμό των θεμάτων των προηγούμενων ετών.

Τα δύο πρώτα χρόνια (2009, 2010) τα θέματα ήταν σχετικά "χαλαρά" μιας και υπήρχε μόνο μία άσκηση ανάπτυξης / δημιουργίας αλγορίθμου (είτε με κώδικα σε Pascal είτε με ψευδοκώδικα) η οποία μάλιστα έδινε μόνο το 20% των μονάδων.

Μάλιστα η άσκηση του 2009 ήταν η ευκολότερη άσκηση δημιουργίας / ανάπτυξης αλγορίθμου που έχει πέσει μέχρι στιγμής μιας και απαιτούσε μόνο την χρήση της δομής της επιλογής. Η άσκηση της επόμενης χρονιάς (2010) δυσκόλεψε λιγάκι γιατί έπρεπε να συνδυαστούν η δομή της επανάληψης με την δομής της επιλογής (επανάληψη που μέσα της έπρεπε να περιέχει επιλογή).

Τα επόμενα δύο χρόνια (2011, 2012) ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων ανέβηκε αρκετά (με δεδομένο ότι οι ασκήσεις δημιουργίας αλγορίθμων / προγραμμάτων θεωρούνται δυσκολότερες) γιατί πλέον οι ασκήσεις έγιναν δύο και έδιναν το 40% των μονάδων.

Μάλιστα και οι δυο ασκήσεις και τις δύο χρονιές (2011, 2012) ήταν ασκήσεις που για να λυθούν, οι μαθητές έπρεπε να συνδυάσουν την δομή της επανάληψης με την δομή της επιλογής.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο το πρώτο θέμα της θεωρίας έδινε το 40% των μονάδων, γεγονός που σημαίνει ότι δεν πρέπει να υποτιμούμε κατά την προετοιμασία μας την σημασία του διαβάσματος της θεωρίας.

Ακολουθεί ένας συγκριτικός πίνακας των θεμάτων των προηγουμένων ετών με τις μονάδες που έδινε το καθένα από αυτά. Τα θέματα μπορείτε να τα βρείτε σε παλιότερες αναρτήσεις.




Τώρα με βάση τα παραπάνω τι θα πρότεινα ή θα θεωρούσα ιδανικό για την φετινή χρονιά;

Έχουμε και λέμε...

Το πρώτο θέμα, μιας και έχει καθιερωθεί να είναι το θεωρητικό θέμα, θα ήθελα να είναι κάτι από Σωστό / Λάθοδς, ίσως κάποια ασκησούλα με mod, div, ίσως κάποια αντιστοίχισης, ίσως κάτι από τις συναρτήσεις του κεφ 13 (pred, succ, κλπ), ίσως μια μικρή ανάπτυξης (κάποιος ορισμός) ή μπορεί να είναι κάτι με write (δίνω αυτή τη τιμή στη μεταβλητή τι θα εμφανιστεί;). Υπάρχει πολύ ψωμί στα θέματα θεωρίας σε πολλά κεφάλαια του βιβλίου (ιδιαίτερα στα κεφάλαια 4, 5 και 7).

Το δεύτερο θέμα θα ήθελα να είναι κάτι στην λογική του "ελέγχω / προσομοιώνω την εκτέλεση είτε κώδικα, είτε ψευδοκώδικα, είτε λογικού διαγράμματος" και καταγράφω τι συμβαίνει στην μνήμη (τιμές κάποιων μεταβλητών) και στην οθόνη. Μάλιστα εδώ θα μπορούσε να μπει επιτέλους κάτι από το κεφάλαιο 12 (υποπρογράμματα). Θα μπορούσε για παράδειγμα να δοθεί κώδικας προγράμματος σε Pascal με 2-3 procedures και functions και να ζητηθεί από τους μαθητές να το "εκτελέσουν" δίνοντας κάποιες συγκεκριμένες τιμές. Θα μπορούσε να ελεγχθεί το πέρασμα παραμέτρων by value και by reference, καθολικές και τοπικές μεταβλητές, κλπ.

Το τρίτο και το τέταρτο θέμα θα ήθελα να είναι ασκήσεις ανάπτυξης / σχεδίασης αλγορίθμων προγραμμάτων (μιας και είμαστε ή τέλος πάντων θέλουμε να γίνουμε προγραμματιστές).

Το ιδανικό, για να υπάρχει αυτό που λέμε κλιμακωτή δυσκολία στα θέματα, θα ήταν η τρίτη άσκηση να ήταν μια ευκολούτσικη του στυλ της άσκησης του 2009 η οποία ζητούσε πρόγραμμα με την δομή της επιλογής και μόνο και η τέταρτη να ήταν λιγάκι πιο δύσκολη σαν αυτές των δύο τελευταίων ετών που να συνδυάζουν την δομή της επανάληψης με την δομή της επιλογής.

Θεωρώ ότι οι μαθητές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν όποια από τις τρεις επιλογές (λογικό διάγραμμα, ψευδοκώδικας, κώδικας pascal) θελήσουν και όχι να τους υποδεικνύεται από την άσκηση.

Αυτά και καλή επιτυχία

Δεν υπάρχουν σχόλια :