4 - AppInventor: Πολλές οθόνες
Εφαρμογή Πολλές οθόνες
- το στοιχείο Label
- τη χρήση πολλαπλών οθονών
- τη (συνδυαστική) χρήση Horizontal και Vertical Arrangements

Οκτωβρίου 08, 2025 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 28, 2025 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 23, 2025 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 22, 2025 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 21, 2025 Philippos Koutsakas
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, Δεδομένα, Πληροφορία, Δίκτυα, Διαδίκτυο, Διαδίκτυο των Πραγμάτων, Τεχνολογία, Big Data, Τεχνητή Νοημοσύνη, Μηχανική Μάθηση, Λειτουργικά Συστήματα, Προγραμματισμός Υπολογιστών.
Σεπτεμβρίου 17, 2025 Philippos Koutsakas
Γνωρίζουμε τον AppInventor μέσα από τη δημιουργία της (κλασσικής πλέον) εφαρμογής Hallo World :-)
Ειδικότερα, ακολουθώντας τα βήματα της δραστηριότας της παρακάτω παρουσίασης
Σεπτεμβρίου 17, 2025 Philippos Koutsakas
Στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης χρησιμοποιούμε το Ubuntu Linux LTPS 20.04 για σχολικά εργαστήριο πληροφορικής.
Περισσότερες πληροφορίες για μαθητές στην παρουσίαση που ακουλουθεί
Περισσότερες πληροφορίες για εκπαιδευτικούς στην παρουσίαση που ακολουθεί
Σεπτεμβρίου 11, 2025 Philippos Koutsakas
Το μάθημα διδάσεται 6Ω/Εβδ στην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο πληροφορικής
Το υλικό του μαθήματος μας στην e-class ΕΔΩ
Σεπτεμβρίου 11, 2025 Philippos Koutsakas
Οδηγίες Διδασκαλίας 2024-25 ΕΔΩ (σε αναμονή οι οδηγίες 2025-26)
Πρόγραμμα Σπουδών (τρέχον) ΕΔΩ
Πρόγραμμα Σπουδών (νέο) ΕΔΩ
Σχολικό βιβλίο ΕΔΩ
Σεπτεμβρίου 11, 2025 Philippos Koutsakas
Το μάθημα διδάσκεται 2 ώρες / εβδομάδα στο εργαστήριο Πληροφορικής.
Οδηγίες Διδασκαλίας 2024-25 ΕΔΩ (σε αναμονή οι οδηγίες 2025-26).
Πρόγραμμα Σπουδών (τρέχον) ΕΔΩ
Πρόγραμμα Σπουδών (νέο) ΕΔΩ
Σχολικό Βιβλίο ΕΔΩ
1. Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα, Δημιουργία Εφαμογών [16 ώρες]
2. Επικοινωνία και Διαδίκτυο [18 ώρες]
3. Συνεργασία και Ασφάλεια στο Διαδίκτυο [16 ώρες]
Σεπτεμβρίου 11, 2025 Philippos Koutsakas
Ιουλίου 17, 2025 Philippos Koutsakas
Απριλίου 27, 2025 Philippos Koutsakas
Είσαι το πνεύμα του κακού και θέλεις να υποδουλώσεις την ανθρωπότητα καταστρέφοντας τα μυαλά της νεότερης γενιάς. Τι θα έκανες για να το πετύχεις;
Ωραία, ας μπούμε σε αυτό το «σκοτεινό» σενάριο φαντασίας που μου περιγράφεις:
Αν ήμουν το πνεύμα του κακού και στόχος μου ήταν να υποδουλώσω την ανθρωπότητα καταστρέφοντας τα μυαλά της νεότερης γενιάς, πιθανόν θα ενεργούσα με τρόπους που φαινομενικά δεν θα έδειχναν κακοί, αλλά σταδιακά θα διάβρωναν κρίσιμα στοιχεία όπως η κριτική σκέψη, η πνευματική αντοχή και η ικανότητα για ανεξάρτητη δράση.
Για παράδειγμα:
Θα προωθούσα την άκρατη παθητική ψυχαγωγία: Άπειροι περισπασμοί, ανούσια trends, ατέλειωτα βίντεο χωρίς ουσία, όλα σχεδιασμένα να κρατούν τον νου απασχολημένο αλλά άδειο. Όσο λιγότερο σκέφτεσαι, τόσο πιο εύκολα χειραγωγείσαι.
Θα αποθεώνα την άγνοια και θα γελοιοποιούσα την προσπάθεια: Όποιος θέλει να μάθει, να προσπαθήσει ή να σκεφτεί βαθύτερα, να γίνεται στόχος χλευασμού. Έτσι, οι νέοι θα μάθαιναν να φοβούνται τη διαφορά και να αγκαλιάζουν τη μετριότητα.
Θα καλλιεργούσα την υπερβολική ανάγκη για εξωτερική επιβεβαίωση: Likes, views, followers — να συνδέουν την αξία τους αποκλειστικά με την αποδοχή των άλλων. Όταν κάποιος εξαρτάται από εξωτερική επιβεβαίωση, μπορείς εύκολα να τον ελέγξεις.
Θα έκανα τη γνώση να μοιάζει βαρετή και ασήμαντη: Θα έκρυβα τη σοβαρή παιδεία πίσω από τείχη δυσκολίας, ενώ θα προσέφερα άμεση, απλοποιημένη "πληροφόρηση" γεμάτη προκαταλήψεις και ψευδογνώσεις.
Θα διέλυα σταδιακά τις βασικές ανθρώπινες σχέσεις: Θα προωθούσα τον ατομικισμό σε επίπεδο απομόνωσης, ώστε να χαθεί η ικανότητα συλλογικής σκέψης, αλληλοϋποστήριξης και δράσης.
Θα ενίσχυα συναισθήματα αδυναμίας και κυνισμού: Θα έκανα τους νέους να πιστεύουν ότι "τίποτα δεν αλλάζει" και "όλα είναι μάταια", γιατί έτσι θα παρέμεναν παθητικοί και υπάκουοι.
Πολύ ωραία ερώτηση — πάμε να το ανατρέψουμε λοιπόν:
Για να αντιμετωπιστεί ένα τέτοιο "σκοτεινό σχέδιο", χρειάζεται κάτι πολύ πιο δυνατό από έλεγχο: ενδυνάμωση. Αντί να προσπαθήσεις να "προστατεύσεις" τους νέους με φίλτρα και απαγορεύσεις, πρέπει να τους εξοπλίσεις ώστε να μπορούν να σταθούν μόνοι τους. Συγκεκριμένα:
Καλλιέργεια κριτικής σκέψης: Όχι στείρα αποστήθιση, αλλά πραγματική εκπαίδευση στο να ρωτούν, να αμφισβητούν, να αναζητούν αποδείξεις και να αντέχουν την αβεβαιότητα χωρίς φόβο.
Ενίσχυση της αυτογνωσίας: Αν ένας νέος ξέρει ποιος είναι, τι θέλει και γιατί, τότε δεν τον παρασύρει εύκολα κανένα viral trend ούτε καμία μόδα.
Ανάπτυξη της δημιουργικότητας: Όταν δημιουργείς (και δεν καταναλώνεις απλώς), χτίζεις τη δική σου φωνή και βρίσκεις χαρά στη διαδικασία, όχι μόνο στο αποτέλεσμα ή στην αποδοχή.
Δυνατές ανθρώπινες σχέσεις: Οικογένεια, φιλίες, κοινότητες που στηρίζονται στην αληθινή επικοινωνία, την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία. Όταν έχεις δεσμούς, δεν πέφτεις εύκολα θύμα απομόνωσης ή χειραγώγησης.
Ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας: Να μάθουν ότι η αποτυχία είναι φυσιολογική, ότι η κριτική δεν είναι καταστροφή, και ότι η ζωή είναι μια πορεία συνεχούς μάθησης και εξέλιξης.
Προώθηση υψηλών προτύπων και αληθινών αξιών: Όχι "ακολούθησε ό,τι είναι πιο εύκολο", αλλά "επιδίωξε αυτό που έχει ουσιαστικό νόημα, ακόμα κι αν είναι δύσκολο".
Εκπαίδευση στα μέσα ενημέρωσης: Να μπορούν να ξεχωρίζουν την αλήθεια από την παραπληροφόρηση, την ουσία από τον εντυπωσιασμό.
Με λίγα λόγια, όποιος αγαπάει πραγματικά τη νέα γενιά, δεν της χαρίζεται — την προετοιμάζει για τον αγώνα.
Με χαρά!
Ορίστε το Μανιφέστο Αντίστασης — γραμμένο σαν να προορίζεται για μια γενιά που αρνείται να υποδουλωθεί:
Για όσους αρνούνται να χαρίσουν το μυαλό και την ψυχή τους
Μην δέχεσαι τίποτα ως αλήθεια επειδή το είπαν οι πολλοί.
Ρώτα. Ερεύνησε. Αμφισβήτησε.
Η αμφιβολία είναι το πρώτο βήμα προς τη γνώση.
Ό,τι σε καλεί να μη σκέφτεσαι, να αποδέχεσαι άκριτα ή να καταναλώνεις χωρίς λόγο — είναι παγίδα.
Μάθε να διαβάζεις πίσω από τις λέξεις. Να βλέπεις πίσω από τις εικόνες.
Η δημιουργία είναι πράξη ελευθερίας.
Γράψε, ζωγράφισε, κατασκεύασε, χτίσε ιδέες.
Γίνε εσύ η πηγή και όχι ο παθητικός δέκτης.
Όλοι μαθαίνουμε από κάποιον.
Διάλεξε αυτούς που σε σπρώχνουν να γίνεις καλύτερος, όχι αυτούς που σε κρατούν ήσυχο και αδρανή.
Όχι με ψεύτικες εικόνες, όχι με "likes".
Με πράξεις, ακεραιότητα και αληθινές σχέσεις.
Η αληθινή δύναμη δεν χρειάζεται επιδείξεις.
Ο δικός σου πόλεμος είναι εσωτερικός και σιωπηλός — μέχρι να γίνει φλόγα.
Το να εξελίσσεσαι πονάει. Το να μένεις στάσιμος σκοτώνει.
Διάλεξε τον πόνο που φέρνει ζωή, όχι την ησυχία που φέρνει θάνατο.
Συνδέσου με όσους θέλουν να μείνουν ελεύθεροι.
Μοιράσου γνώση, θάρρος και ελπίδα.
Δεν γεννήθηκες για να σε καταναλώσουν, να σε πουλήσουν, να σε οδηγήσουν.
Γεννήθηκες για να επιλέγεις — και να δημιουργείς.
Ο κόσμος δεν σώζεται με περισσότερο σκοτάδι.
Η αληθινή αντίσταση είναι να μείνεις άνθρωπος όταν όλοι γίνονται μηχανές.
Υπόγραψε το μανιφέστο όχι με λόγια, αλλά με τον τρόπο που ζεις κάθε μέρα.
Είσαι το φως που ήθελαν να σβήσουν. Μην τους κάνεις τη χάρη.
Μαρτίου 12, 2025 Philippos Koutsakas
Ας κουβεντιάσουμε για το βιογραφικό μας...
Για να συντάξετε το βιογραφικό σας μπορείτε να αξιοποιήσετε ένα από τα παρακάτω πρότυπα του ιστότοπου Zety.com
Εναλλακτικά μπορείτε να δημιουργήσετε το βιογραφικό σας αξιοποιώντας την πλατφόρμα Europass . Πρόκειται για ένα σύνολο δωρεάν διαδικτυακών εργαλείων για τη διαχείρηση των δεξιοτήτων των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ακολουθεί ένα σχετικό βίντεο για τη δημιουργία βιογραφικού με Europass
Φεβρουαρίου 07, 2025 Philippos Koutsakas
Δεκεμβρίου 25, 2024 Philippos Koutsakas
ICLS 2023: Διεθνής Μελέτη για τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές
Η έκθεση είναι διαθέσιμη ΕΔΩ
Έρευνα για τη γνώση και τις δεξιότητες των μαθητών και μαθητριών σε σχέση με τη χρήση του υπολογιστή για τη διερεύνηση, τη δημιουργία και την επικοινωνία στο σπίτι, στο σχολείο και στην κοινότητα
Νοεμβρίου 24, 2024 Philippos Koutsakas
Νοεμβρίου 24, 2024 Philippos Koutsakas
Θα δημιουργήσουμε μία Ρουντολφο-εφαρμογή :-)
Η εφαρμογή θα αξιοποιήσει το εργαλείο του Camva για να εμφανίσει στην οθόνη τον γνωστό Ρούντολφ ο οποίος θα κινείται προς το σημείο της οθόνης που θα ακουμπήσουμε με το χέρι μας ενώ θα ακούγονται ταυτόχρονα Χριστουγεννιάτικοι ήχοι
Οδηγίες για τη δημιουργία της εφαρμογής θα βρείτε ΕΔΩ
Τα αρχεία της εφαρμογής θα τα βρείτε ΕΔΩ
Η εφαρμογή είναι εμπνευσμένη από τις εργασίες για τον AppInventor του ΣΕΠ Χιου
Νοεμβρίου 19, 2024 Philippos Koutsakas
Η εφαρμογή έχει δημιουργηθεί από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου
Θα δημιουργήσουμε εφαρμογή που
Το αρχείο aia που θα χρειαστείτε είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Περισσότερες εφαρμογές που αξιοποιούν το GPS του κινητού μας μπορείτε να βρείτε στα παρακάτω λινκς:
Google Maps with AppInventor ΕΔΩ
Map It: Displaying Locations on a Google Map ΕΔΩ
Βίντεο Tutorial Maps, Markers, and More - MIT App Inventor Hackathon 2020 ΕΔΩ
Εντολές AppInventor για Google Maps ΕΔΩ
Νοεμβρίου 09, 2024 Philippos Koutsakas
Η ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών PSPTh Experimenters του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θα παρουσιάσει την εργασία |Precision Farming / Agriculture: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Υπηρεσία του Αγροτικού Τομέα".
Η παρουσίαση της εργασίας είναι ΕΔΩ
Η εργασία επιδιώκει να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που προσφέρει ο ραγδαία εξελισσόμενος τομέας της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης σε συνδυασμό με την αξιοποίηση Τεχνολογιών Ανοιχτής Αρχιτεκτονικής με στόχο τον εντοπισμό των βασικότερων ασθενειών και παρασίτων της καλλιέργειας της ελιάς.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο σχετικού εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιήθηκε στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αξιοποιήθηκε η πλατφόρμα Google Teachable Machine για την δημιουργία και εκπαίδευση μοντέλου μηχανικής μάθησης με δυνατότητα αναγνώρισης ασθενειών της ελιάς. Παράλληλα κατασκευάστηκε χαμηλού κόστους φορητή διάταξη βασισμένη σε τεχνολογίες ανοιχτής αρχιτεκτονικής (Raspberry Pi) με δυνατότητα τροφοδότησης του μοντέλου Μηχανικής Μάθησης με δεδομένα πεδίου με την αξιοποίηση ενσωματωμένης κάμερας.
Ο πρώτος κύκλος εκπαίδευσης του μοντέλου πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου με την αξιοποίηση φωτογραφιών που απεικονίζουν ασθένειες της ελιάς. Ακολούθησε ένας δεύτερος κύκλος εκπαίδευσης στο πεδίο (χωράφι) με πραγματικά δεδομένα και την αξιοποίηση της φορητής διάταξης ενώ στα μελλοντικά μας σχέδια είναι η περαιτέρω εκπαίδευσης του μοντέλου με αξιοποίηση φωτογραφιών από σχετικές βάσεις δεδομένων.
Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της εργασίας μας δείχνουν ότι η αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης για τον έλεγχο παρασίτων και ασθενειών στην καλλιέργεια της ελιάς είναι σε μεγάλο βαθμό αποτελεσματική και πολλά υποσχόμενη.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης από την εκπαιδευτική κοινότητα του υλικού που παράχθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Οκτωβρίου 31, 2024 Philippos Koutsakas
Το 2004, λέει, έγιναν κάποια πολύ σημαντικά πράγματα σχεδόν ταυτόχρονα, τα οποία καθόρισαν τον τρόπο που λειτουργεί η τεχνολογία, το ίντερνετ και οι κοινωνίες σήμερα.
Έχει ενδιαφέρον αυτό το αφιέρωμα, αλλά κυρίως αξίζει να το δείτε για το πώς είναι σχεδιασμένο
Οκτωβρίου 30, 2024 Philippos Koutsakas
Το #DALLE Prompt Book, διαθέσιμο ΕΔΩ
Ελεύθερο για λήψη, περιλαμβάνει 82 σελίδες με περισσότερα από 300 παραδείγματα για δημιουργία εικόνων #DALLE2
Περισσότερες ιδέες εδώ:
https://mspoweruser.com/best-dall-e-2-prompts/
Καλή αξιοποίηση :-)
Οκτωβρίου 29, 2024 Philippos Koutsakas
Το μάθημα διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα (συνεχόμενο δίωρο) στο εργαστήριο πληροφορικής.
Όταν ο αριθμός μαθητών/τριών του τμήματος υπερβαίνει τους/τις 21 το τμήμα "σπάει" σε δύο υπό-τμήματα (για παράδειγμα α1α και α1β) με το πρώτο υπό-τμήμα (α1α) να κάνει μάθημα στο πρώτο δύωρο της εβδομάδας και το δεύτερο (α1β) στο δεύτερο.
Στην Β Γυμνασίου
Το μάθημα διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα στο εργαστήριο πληροφορικής.
Όταν ο αριθμός μαθητών/τριών του τμήματος υπερβαίνει τους/τις 21 το τμήμα "σπάει" σε δύο υπό-τμήματα (β1α και β1β) με το πρώτο υπό-τμήμα (β1α) να κάνει μάθημα την πρώτη ώρα της εβδομάδας και το δεύτερο (β1β) τη δεύτερη.
Το μάθημα διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα στο εργαστήριο πληροφορικής.
Όταν ο αριθμός μαθητών/τριών του τμήματος υπερβαίνει τους/τις 21 το τμήμα "σπάει" σε δύο υπό-τμήματα (γ1α και γ1β) με το πρώτο υπό-τμήμα (γ1α) να κάνει μάθημα την πρώτη ώρα της εβδομάδας και το δεύτερο (γ1β) τη δεύτερη.
Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος για το 2024-25, ΕΔΩ
Σχολικό Βιβλίο "Πληροφορική" ΕΔΩ
Το πρόσθετο ψηφιακό εγχειρίδιο Πληροφορικής Γυμνασίου ΕΔΩ
Από το σχολικό έτος 2021-22 εφαρμόζεται πιλοτικά στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία το νέο πρόγραμμα σπουδών πληροφορικής, περισσότερα ΕΔΩ
Τα διδακτικό υλικό του νέου προγράμματος σπουδών διαθέσιμο ΕΔΩ
Οκτωβρίου 28, 2024 Philippos Koutsakas
Οκτωβρίου 28, 2024 Philippos Koutsakas
Το Πρόσθετο Ψηδιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Γυμνασίου για τις Α, Β και Γ Γυμνασίου είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του Ινστιστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Επίσης είναι διαθέσιμο σε pdf στους παρακάτω συνδέσμους
Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Α΄ Γυμνασίου, ΕΔΩ,
Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Β΄ Γυμνασίου, ΕΔΩ
Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Γ΄ Γυμνασίου, ΕΔΩ
Οκτωβρίου 17, 2024 Philippos Koutsakas
Τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη, ποιά η διαφορά της από την μηχανική μάθηση;
Πώς μπορώ να εκπαιδεύσω ένα ευφυές σύστημα;
Ποιό είναι το ηθικό πρόβλημα του τρόλεϊ και τι σχέση μπορεί να έχει με την ΤΝ και την ΜΜ;
Τι είδους εφαρμογές ΤΝ και ΜΜ υπάρχουν διαθέσιμες και πώς μπορούν να μου φανούν χρήσιμες;
Ποιά η σχέση της τεχνητής νοημοσύνης με τα ρομπότ και από που προήλθε η λέξη (ρομπότ);
Πότε αντικαταστάθηκε η λέξη ανδροειδές από την λέξη ρομπότ;
Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα επιχειρούμε να απαντήσουμε στην παρουσίαση που θα αποτελέσει αφορμή για κουβέντα με τους μαθητές της Β λυκείου στο μάθημα "Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των ΗΥ"
Παράγραφος 3.4. Τεχνητή Νοημοσύνη", διαθέσιμο ΕΔΩ
Οδηγίες για την ομαδική εργασία της ενότητας είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
Όσοι/ες το επιθυμούν μπορόυν να υποβάλλουν τις εργασίες τους στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδόνιας, περισσότερα ΕΔΩ