το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Πανελλήνιες εξετάσεις 2011 - Δομημένος Προγραμματισμός, Θέματα - Λύσεις



Τα θέματα είναι εδώ...

Ενδεικτικές λύσεις που προετοιμάστηκαν από άλλους (αναφέρεται από ποιους στο κάθε αρχείο ξεχωριστά) θα βρείτε εδώεδώ κι εδώ...

Καλά αποτελέσματα και ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ!!!

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Δομημένος προγραμματισμός - Κύριε-κύριε, τι να διαβάσω και πώς;


Να διαβάσεις ΟΠΩΣ και ΔΗΠΟΤΕ...

1. Τις σημειώσεις που έχω δώσει (δες αναρτήσεις για όλα τα κεφάλαια)
2. Το σχολικό βιβλίο
3. Τις λυμένες ασκήσεις του βιβλίου
4. Τις αντιπροσωπευτικές ασκήσεις που λύσαμε στην τάξη κατά τη διάρκεια της επανάληψης

Τις σημειώσεις και το βιβλίο τα διαβάζεις με τον κλασσικό τρόπο (ανάγνωση...) σε συνδυασμό ενδεχομένως με την χρήση υπολογιστή για να δοκιμάσεις κάποιες ασκησούλες.

Τις λυμένες ασκήσεις του βιβλίου να τις διαβάσεις ως εξής:

Πρώτο πέρασμα: διαβάζεις την εκφώνηση, δεν προσπαθείς να λύσεις την άσκηση αλλά κατευθείαν πηγαίνεις και διαβάζεις την λύση προσπαθώντας νοητά να μεταφράσεις γραμμή-γραμμή των κώδικα (ξέρετε εσείς, βάζοντας δάχτυλο...)

Δεύτερο πέρασμα: διαβάζεις την εκφώνηση, (δεν βλέπεις την λύση) και προσπαθείς να γράψεις τη λύση της άσκησης σε χαρτί. Όπου κολλάς κοιτάς την λύση. Στο τέλος ελέγχεις αν η λύση σου είναι σωστή...

Τρίτο πέρασμα: διαβάζεις την εκφώνηση και προσπαθείς χωρίς να κοιτάς την λύση να λύσεις την άσκηση από μόνος σου.

Αν μάθετε να λύνετε όλες τις ασκήσεις του βιβλίου τότε έχετε πολύ καλές πιθανότητες να λύσετε ότι άσκηση σας δωθεί στις πανελλήνιες.

Καλή μελέτη και τα λέμε στις 2 Μαΐου

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Προσυνέδρειο για το 3ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής


Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Δημοτικό θέατρο του Πολυγύρου του προ-συνέδρειο του 3ου μαθητικού συνεδρίου πληροφορικής (http://www.math-syn-pli.gr/).

Το πρόγραμμα του προ-συνεδρίου.

Η εκδήλωση ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει στις 0845 με χαιρετισμούς των επισήμων αλλά οι επίσημοι προσήλθαν στις 0920.

Οι κενοί περιεχομένου και ιδιαίτερα βαρετοί (μικρή εξαίρεση ο χαιρετισμός του Καρτσιώτη) χαιρετισμοί τους διήρκεσαν 20 λεπτά, όσος και ο χρόνος που αφιέρωσαν στην εκδήλωση. Μετά αναχώρησαν για να ασχοληθούν με σοβαρότερα πράγματα...

Η πλειοψηφία των σχολείων έφτασε με καθυστέρηση στην εκδήλωση (στις 0845 στο θέατρο ήταν μόνο τα Γυμνάσια του Πολυγύρου και το ΕΠΑΛ) με αποτέλεσμα μαθητές να μπαίνουν στο θέατρο (προκαλώντας φασαρία) την ώρα που άλλοι κάναν τις παρουσιάσεις τους.

Οι παρουσιάσεις των σχολείων διαφορετικών βαθμίδων ήταν αναμεμιγμένες (το σκεπτικό μάλλον ήταν για να εναλλάσσεται το ανάλαφρο των δημοτικών με το βαρύ των ΕΠΑΛ)  με τέτοιον τρόπο που εντέλει τις κατέστησε  ακαταλαβίστικες για τους μεν, βαρετές για τους δε. Εμείς για παράδειγμα παρουσιάσαμε τη δουλειά μας σε CMS Joomla μετά από ένα Δημοτικό που έδειξε σε πάουερ ποιντ τι ήθελε να του φέρει ο άγιος Βασίλης για τα Χριστούγεννα.

Οι περισσότερες παρουσιάσεις που είδα (δεν είδα πολλές) ήταν βαρετές. Θεέ μου, πως καταφέρνουμε εμείς οι καθηγητές / δάσκαλοι να κάνουμε τα παιδιά να γίνουν βαρετά (χρειάζεται πολλή προσπάθεια...)

Η διοργάνωση από τεχνικής απόψεως ήταν άψογη (μπράβο στο τιμ-ΠΛΗΝΕΤ).

Η όλη προσπάθεια είναι παραπάνω από ΑΞΙΈΠΑΙΝΗ και το τελικό πρόσημο είναι ΘΕΤΙΚΌ.

Εμείς συμμετείχαμε με την εξής παρουσίαση:





Το βίντεο της παρουσίασης μας...

Οι μαθητές όπως θα δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί ήταν πάρα πολύ καλοί!!!

Ραντεβού στη Θεσσαλονίκη τον Μάιο.





Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2011


09 Φεβρουαρίου, ημέρα ασφαλούς διαδικτύου...

Δεν τους μαζεύω λίγους-λίγους τους μαθητές στο αμφιθέατρο να κάνω μια ενημέρωση με υλικό απο το www.saferinternet.gr αλλά και από άλλες ιστοσελίδες;

Ναι αλλά ποιο να είναι το μήνυμα μιας και οι κακοτοπιές είναι πολλές;

Σκέφτηκα να επικεντρωθώ:
1. στον εθισμό
2. στην δημοσίευση / ανάρτηση περιεχομένου
3. στην επικοινωνία με αγνώστους

ΟΚ, λοιπόν σκέφτηκα το θέμα, έπρεπε να σκεφτώ την προσέγγιση. Βιντεάκια που θιγούν τα παραπάνω ζητήματα μαζί με ολίγη από power-point και είμαστε εντάξει.

Πάνω που άρχιζα να ετοιμάζω το υλικό σκέφτηκα να δώσω ένα χαρακτήρα καμπάνιας στην προσπάθεια και ετοίμασα αφισοκόλληση (τις δύο Α4 που έστειλε το saferintenret για την ημέρα). Μου φάνηκε όμως πολύ ανάλατο και σκέφτηκα να γεμίσω το σχολείο με εξής μικρά αφισάκια (4x3 cm):


Εκτυπώνω λοιπόν καμιά 300αριά και ξεκινάω να κολλάω... Κόλλησα παντού...

Σε οθόνες υπολογιστών

Στις τζαμαρίες της εισόδου

Στους καθρέφτες της τουαλέτας των καθηγητών

Σε σημείο των ανδρικών WC το οποίο δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητο


Στις πόρτες των εργαστηρίων
Τελειώνω με τα αφισάκια (μου πήρε μία ώρα αφού ήταν καμιά 300) και μπαίνω για μάθημα. Στο επόμενο διάλειμμα που βγαίνω στον 2ο όροφο δεν είχε μείνει ούτε ένα. Τα παίρνω στο κρανίο και πάω στο γραφείο σχεδόν βρίζοντας. Μπαίνει ο Νίκος ο οποίος επίσης βρίζει...

- Ρε αυτοί οι γιαχοβάδες έχουν γεμίσει το σχολείο με εικονίτσες
- ???
- Ξεκόλλησα καμιά 50αριά...
- Ρε Νίκο εσύ τα ξεκολλάς;

Τρελά γέλια στο γραφείο...

Τέλος πάντων, ξανακόλλησα ότι μπόρεσα. Οι μαθητές (αλλά και οι καθηγητές) την πήραν χαμπάρι την εκδήλωση...

Η παρουσίαση που ετοίμασα:

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης παρεμβάλλονταν βιντεάκια από το saferinternet. Μάλιστα ψάχνοντας ανακάλυψα στο εσύ-σωλήνας (you-tube στα ελληνικά) βιντεάκια από αντίστοιχους φορείς του εξωτερικού πολύ καλύτερα από αυτά του www.saferinternet.gr. Το κακό ήταν ότι θέλαν υποτιτλισμό (παλιά μου τέχνη κόσκινο).

Θα ανεβάσω μερικά αργότερα (αφού κάψω πάνω τους τους υπότιτλους)

Όλα πήγαν πολύ καλά (κρίνοντας από το ενδιαφέρον των μαθητών).














Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

Συμβόλαιο συμπεριφοράς μέσα στην τάξη...


Όλα ξεκινάνε από το ότι: "εδώ έχουμε μαζευτεί για να μάθουμε…"



Για να είναι εφικτό αυτό χρειάζονται κανόνες. 

Τι είναι οι κανόνες;
Αν θέλεις να παίξεις ποδόσφαιρο, 

δέχεσαι ότι δεν θα πιάνεις τη μπάλα με τα χέρια...




Συμβόλαιο συμπεριφοράς μέσα στην τάξη μεταξύ του Φίλιππου Κουτσάκα και του Βήτα-Πι
1.     Δεν μιλάμε μεταξύ μας όταν κάνουμε μάθημα
2.     Δεν «πετάμε» άσχετα με το μάθημα
3.     Δεν διακόπτουμε κανέναν που έχει πάρει το λόγο
4.     Δεν φερόμαστε άσχημα / επιθετικά

Παράβαση των παραπάνω συνεπάγεται
1.             Προειδοποίηση / παρατήρηση
2.             Αλλαγή θέσης μέσα στην τάξη
3.             Ωριαία αποβολή

Οι συν-υπογράφοντες... 


3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής: θα είμαστε κι εμείς εκεί...


Θα συμμετάσχουμε κι εμείς στο 3ο μαθητικό συνέδριο πληροφορική http://www.math-syn-pli.gr/ με το Βήτα-Πι (δυστυχώς με το Γάμα-Πι τα πράματα είναι τόσο πιεσμένα λόγω του μαθήματος των πανελληνίων που δεν παίρνει)...

Τι θα κάνουμε; Διαβάστε την περίληψη που στείλαμε και θα καταλάβετε...


Σχεδίαση και Υλοποίηση του Ιστότοπου του 1ο ΕΠΑΛ Πολυγύρου με την χρήση του
Συστήματος Διαχείρισης Περιεχομένου Joomla

Στα πλαίσια του μαθήματος «Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο» της Β’ τάξης του τομέα Πληροφορικής σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ο ιστότοπος του 1ο ΕΠΑΛ Πολυγύρου με την χρήση του συστήματος διαχείρισης περιεχομένου Joomla.
Αρχικά η ομάδα εργασίας καθόρισε τους στόχους, το περιεχόμενο, την δομή και κάποια στοιχεία του οπτικού σχεδιασμού του ιστοτόπου.
Την ανάλυση αυτή ακολούθησε ο χωρισμός της αρχικής ομάδας εργασίας σε τέσσερις μικρότερες. Η πρώτη ομάδα αναζήτησε στοιχεία για το περιβάλλον υλοποίησης, η δεύτερη επισκέφτηκε ιστότοπους άλλων σχολείων και κατέγραψε σχετικές πληροφορίες ως προς το περιεχόμενο και τη δομή τους, η τρίτη και η τέταρτη ασχολήθηκαν με την συλλογή και οργάνωση των στοιχείων περιεχομένου του ιστοτόπου.
Τέλος, μετά την ολοκλήρωση των επιμέρους εργασιών τους και αφού η κάθε ομάδα παρουσίασε στις υπόλοιπες τα αποτελέσματα της δουλείας της όλες οι μαθητές ασχολήθηκαν με την τελική σχεδίαση και υλοποίηση του ιστότοπου.

Λέξεις κλειδιά: Σχεδίαση, Υλοποίηση Ιστοτόπου, Σύστημα Διαχείρισης περιεχομένου.

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Ο κύριος της κηπουρικής ;-)


Ο Δημήτρης από την αρχή της χρονιάς "τρέχει" ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα πλαίσια του οποίου μαζί με την ομάδα της περιβαλλοντικής καλλιεργούν ένα μέρος έκτασης... ας μιλήσουν καλύτερα οι εικόνες...




Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Βαφτίσια - vol.2



Λοιπόν, από τότε που άλλαξα τα ονόματα των εργαστηρίων με έχουν ζαλίσει...
- "Κύριε, κύριε, ποιοί είναι αυτοί που τους κάνατε "όνομα" και στο εργαστήριο;|
Googl-αρα λοιπόν τα ονόματα τους και η καλή μου η wikipedia μου επέστεψε τα παρακάτω (τα οποία είναι κολλημένα πλέον πάνω στις πόρτες των εργαστηρίων)
Άλαν Μάθισον Τούρινγκ
"Πατέρας" της επιστήμης των υπολογιστών
Ο Άλαν Μάθισον Τούρινγκ (Alan Matheson Turing, , 1912  1954) ήταν Bρετανός μαθηματικός, Καθηγητής της λογικής, κρυπτογράφος και θεωρείται συχνά πατέρας της επιστήμης των υπολογιστών.
Με τη δοκιμή Turing, είχε μια σημαντική και χαρακτηριστική συμβολή στη συζήτηση σχετικά με τη τεχνητή νοημοσύνη: εάν είναι δυνατό να ειπωθεί ότι μια μηχανή γνωρίζει και μπορεί να σκεφτεί.
Παρείχε μία επίσημη έννοια του αλγορίθμου και των υπολογίσιμων αριθμών με τη μηχανή Turing, διατυπώνοντας την ευρέως αποδεκτή έκδοση "Turing" με την διατριβή του για την καθολική μηχανή Τούρινγκ, δηλαδή ότι οποιοδήποτε πρακτικό πρότυπο υπολογισμού έχει είτε ένα ισότιμο είτε ένα υποσύνολο των ικανοτήτων μιας μηχανής Τούρινγκ.






Λίνους Τόρβαλντς
Δημιουργός του Λειτουργικού Συστήματος Linux

Ο Λίνους Τόρβαλντς (Linus Benedict Torvalds, γεννημένος στις 28 Δεκεμβρίου του 1969) είναι ένας Φινλανδός επιστήμονας ηλεκτρονικών υπολογιστών, γνωστός για την δημιουργία του Linux.
Ο Τόρβαλντς εμπνεύστηκε από το Minix για τη δημιουργία ενός συστήματος τύπου UNIX που θα έτρεχε σε PC 386. Η θεωρία του Λίνους Τόρβαλντς ήταν να δημιουργήσει ένα λειτουργικό σύστημα στο οποίο θα μπορούσε να παρέμβει ο κάθε χρήστης και προγραμματιστής και να επεκτείνει τις δυνατότητές του.
Ήταν τότε που τέθηκε η θεωρία του ανοιχτού κώδικα λογισμικού ή λειτουργικού, ενός κώδικα δηλαδή, στον οποίο θα μπορούσε ο καθένας να επέμβει και να τον καλυτερεύσει όπως νομίζει. Το αποτέλεσμα των προσπαθειών ήταν ο πυρήνας Linux (Linux kernel)







Τίμοθι Τζον Μπέρνερς Λι
Εφευρέτης του παγκόσμιου ιστού (www)


Ο Σερ Τίμοθι Τζον Μπέρνερς Λι (Sir Timothy John Berners-Lee, γενν. 8 Ιουνίου 1955) είναι ο εφευρέτης του παγκόσμιου ιστού (World Wide Web, WWW).
Ήταν ο πρώτος που οραματίστηκε ένα παγκόσμιο σύστημα διακίνησης πληροφοριών, ταχύτερο και ολοσχερώς αποκεντρωμένο, ανεξάρτητο της πλατφόρμας του κάθε υπολογιστή, πολύγλωσσο και χωρίς γραφειοκρατικούς περιορισμούς και καθυστερήσεις.
Δημιούργησε το πρωτόκολλο http (hypertext transfer protocol), δηλαδή τη "γλώσσα" επικοινωνίας των υπολογιστών στο Διαδίκτυο. Επίσης επινόησε τη γλώσσα HTML (HyperText Markup Language).
Το 1990 ολοκλήρωσε τη δημιουργία του πρώτου προγράμματος περιήγησης (browser).
Το 1991 δημιούργησε τον πρώτο server, τον info.cern.ch., διαθέτοντας παράλληλα ελεύθερα το πρόγραμμα περιήγησης και το λογισμικό του server μέσω του Διαδικτύου.
Στο μεταξύ, οι χρήστες της νέας υπηρεσίας, που ο ίδιος είχε ονομάσει «Παγκόσμιο Ιστό» (World Wide Web), άρχισαν να αυξάνονται αλματωδώς.
Σύντομα, η κίνηση της νέας υπηρεσίας έγινε τόση, ώστε προέκυψε η ανάγκη δημιουργίας νέου λογισμικού περιήγησης. Ο Marc Andreessen, ένας φοιτητής του Πανεπιστημίου του Ιλλινόις δημιούργησε το λογισμικό Mosaic, τον πρόγονο του σημερινού λογισμικού περιήγησης Netscape Navigator.

Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011

Βαφτίσια...


Ψαχνόμουν εδώ και πολύ καιρό τώρα για να βαφτίσω τα τρία εργαστήρια πληροφορικής του ΣΕΚ μας μιας και τα ονόματα που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσαμε περισσότερο με παρατσούκλια έμοιαζαν και λιγότερο ονόματα:

  • "μνηστήρες", από το ομώνυμο έργο πληροφορικής που χρηματοδότησε την κατασκευή του
  • "μεγάλο", μιας και είναι μεγαλύτερο από του μνηστήρες και
  • ΙΕΚ, μιας και ήταν του ΙΕΚ
Και ενώ μου είναι πολύ εύκολο να βαφτίζω τα καινούρια παιχνίδια της μικρής μου κόρης (γιούρι γκα-γκά-ριν τον μικρό γαιδουράκο τρεχαλίτσα, Άγγελο τον σκύλο που της έφερε η νονά της η Αγγελική, Μπάμπη την γομαρο-πασχαλίστα της προς τιμήν του νονού της, κύριο Δημήτρη τον πιλότο του μικρού ελικοπτέρου της, Τρύφων τον οδηγό του τρένου της, Λούδα την μικρή της πεταλούδα) για τα εργαστήρια δυσκολεύτηκα λιγάκι...
Τελικά βρήκα τα εξής μέχρι νεοτέρας...


Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Στόχοι...


Καλύτερα αργά παρά ποτέ...

Με αφορμή την νέα (όχι σχολική αυτή τη φορά) χρονιά καταγράφω την φετινή λίστα στόχων η οποία είναι (όπως κάθε φορά) υπό συνεχή ανανέωση (συνήθως προστίθενται συνεχώς καινούριοι ;-))

  1. Δημιουργία ιστοτόπου για την σχολική μονάδα του ΕΠΑΛ (και βλέπουμε για βιβλιοθήκη, ΣΕΚ, ΕΠΑΣ, κλπ)
  2. Ολοκλήρωση της καταγραφής του εξοπλισμού πληροφορικής (γραφεία καθηγητών, εργαστήρια ηλεκτρολόγων, κλπ)
  3. Καταγραφή του συνόλου των λογισμικών που χορηγήθηκαν από το ΥΠΕΠΘ και εγκατάσταση τους στο lab1
  4. Δημιουργία αποθετηρίου λογισμικού (κυρίως ελεύθερου) στο τοπικό δίκτυο του σχολείου και ενημέρωση των μαθητών για την ύπαρξη του
  5. Ενεργοποίηση και χρήση όλων των προβλεπόμενων βιβλίων ΣΕΠΕΗΥ
  6. Οργάνωση του εργαστηρίου "Επισκευής και Υλικού ΗΥ"
  7. Εγκατάσταση συστήματος "διαχείρισης  πληροφορίας" (emails, έγγραφα, ανακοινώσεις, βαθμολογίες μαθητών, κλπ)
και βλέπουμε...

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Το προγραμματιστικό περιβάλλον του DYNALAB


Το προγραμματιστικό περιβάλλον του DYNALAB μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ: http://1epal-polyg.chal.sch.gr/pascal/dynalab.exe

Οδηγίες εγκατάστασης για το DYNALAB μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ: http://1epal-polyg.chal.sch.gr/pascal/readmefirst.txt


Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Καλή χρονιά, τα κεφάλια μέσα...


Σε περιστάσεις που σηκώνουν ευχές συνήθως εύχομαι "υγεία και ευτυχία" μιας και όλα τα υπόλοιπα συμπεριλαμβάνονται...

Πολύ μπανάλ και κλισέ θα μου πείτε.

Όχι αν το λες από την καρδία σου, θα απαντήσω...

Εύχομαι λοιπόν από την καρδιά μου για το 2011 (και όλα τα επόμενα) ΥΓΕΙΆ και ΕΥΤΥΧΊΑ!!!

Τώρα τα κεφάλια μέσα...

Αρχίζω να αναρτώ σιγά-σιγά τις σημειώσεις / ασκήσεις / κλπ από το πανελληνίως  εξεταζόμενο μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού.

Καλή μελέτη λοιπόν...

Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Καλά Χριστούγεννα με Δομημένο Προγραμματισμό...


Τις παρακάτω ασκήσεις τις εντόπισα στο στέκι των πληροφορικών. Δυστυχώς δεν έχω το όνομα του δημιουργού τους για να κάνω reference. Τον ευχαριστώ όμως πάρα πολύ.

Καλές γιορτές λοιπόν και καλό διάβασμα ;-)

Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

ΟΚ ρε μεγάλε, θέλεις να το κλείσεις, κλειστό τουλάχιστον σωστά...


Γιούπιιιιιι, χιόνιιιιιιιιιιιιι...

Ευτυχώς είχαμε από χθες συνεννοηθεί με την Αργυρώ να βρεθούμε νωρίτερα για να ξεκινήσουμε και νωρίτερα.

Στις 7:30 λοιπόν ξεκινήσαμε από τη Ραιδεστό και μέχρι τη διασταύρωση του Βάβδου ήταν όλα σχετικά καλά. Λίγο χιονάκι και λίγο πάγο είχε σε κάποια σημεία αλλά τίποτε το τραγικό.

Από τη διασταύρωση για Άγιο Πρόδρομο άρχισε να "σφίγγει" λιγάκι το πράμα αλλά και πάλι τσούκου-τσούκου πήγαινε.

Λίγο μετά τη διασταύρωση για τον Ταξιάρχη και ενώ η ώρα ήταν 8:15 μας ενημέρωσαν ότι με απόφαση της Νομαρχίας μαθήματα γιόκ. Υποθέτω βέβαια ότι οι περισσότεροι μαθητές θα είχαν ήδη φτάσει στο σχολείο...

Να θυμίσω στα βιαστικά ότι τον τελευταίο καιρό χάσαμε: Δευτέρα-Παρασκευή + Δευτέρα-Παρασκευή λόγω περιφερειακών και δημοτικών εκλογών, Τρίτη και Τετάρτη λόγω εκλογών των εκπαιδευτικών, 27-28 Οκτωβρίου, 17 Νοεμβρίου, 6 και 7 Δεκεμβρίου, δύο ημέρες λόγω περιπάτων και κάποιες ακόμη που δεν μπορώ να θυμηθώ,,,

Αναστροφή λοιπόν και πίσω.

Στον δρόμο της επιστροφής σκέφτομαι: αν είναι αν το κλείσεις το ρημάδι, τουλάχιστον ξύπνα στις 6 και 30 ζύγισε την κατάσταση και κλείστο πριν ξεκινήσουν οι μαθητές από τα σπίτια και τα χωριά τους... Κλείστο σωστά...

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

12 ευρώ, ο κύριος "προσωποποίηση του φιλότιμο", και τρεις πάγκοι...


Με αυτά τα "υλικά" αναβαθμίσαμε το εργαστήριο της "Συντήρησης / Υλικού Υπολογιστών".

 Τα 12 ευρώ...
Ένα απογευματάκι στο ΙΚΕΑ και 12 ευρώ ήταν αρκετά για να αγοράσω τέσσερα ραφάκια και οκτώ γωνίες για να τοποθετήσουμε τις οθόνες "ψηλά" ώστε να ελευθερώσουν χώρο από τους ήδη μικρούς πάγκους εργασίας και ταυτόχρονα να δώσουν την (ψευδ)αίσθηση ενός πραγματικού service-center υπολογιστών.

Ο κύριος "προσωποποίηση του φιλότιμο"

"Δημήτρη πήρα ραφάκια για..." δεν πρόλαβα να ολοκληρώσω τη φράση μου και ο Δημήτρης απάντησε "θα τα βάλω εγώ" και εξαφανίστηκε για να βρει δράπανο, βύσματα, βίδες, κλπ...

Σε λίγες ώρες τα είχε τοποθετήσει, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά ότι αξίζει και με το παραπάνω την θέση του δίπλα στο λήμμα "φιλότιμο".  Τι κι αν μου ρίχνει καμιά δεκαριά χρόνια, τι κι αν είναι τομεάρχης, τι κι αν είναι παλιότερος στο σχολείο, όταν υπάρχει μία οθόνη που πρέπει να κουβαληθεί θα πρέπει κυριολεκτικά να παλέψω μαζί του για να την κουβαλήσω εγώ μιας ορμάει πρώτος να την πάρει...

Και οι τρεις πάγκοι...
Τον έναν τον είχαμε από παλιά και τους άλλους δύο τους κουβαλήσαμε (μαντέψτε με ποιόν;) από το Γραφείο Διασύνδεσης με την Αγορά εργασίας.

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

06 Δεκέμβρη, ρε δε την κάνει το υπουργείο εθνική επέτειο να τελειώνουμε...


Τσιμισκή, σε μία από τις πολλές πορείες εκείνων των ημερών
Ο Αλέξης "ζει", εμείς;

Η έμπνευση μου ήρθε λίγα λεπτά πριν, στο ντουζ, και σαν άλλος Αρχιμήδης (με την διαφορά ότι αυτός μούλιαζε σε μπανιέρα γιατί δεν είχε περιβαλλοντικές ευαισθησίες) πετάχτηκα με την πετσέτα να την καταγράψω:

"Θα στείλω ένα μέιλ στο υπουργείο και θα του ζητήσω για να σώσει την μνήμη του δολοφονημένου Γρηγορόπουλου να κάνει την 06-12 σχολική εορτή / αργία με τα όλα της: με καταθέσεις στεφάνων, απαγγελίες ποιημάτων, καλοντυμένες και βαμμένες για την περίσταση καθηγήτριες, πάουερ πόιντς, χορωδίες, εκφωνήσεις κούφιων λόγων, συντεταγμένες πορείες προς τα αστυνομικά τμήματα με σκοπό την επίδοση δακτυλογραφημένων στο γουόρντ ψηφισμάτων, κλπ, κλπ, κλπ".

Είναι βέβαιο πως με αυτόν τον τρόπο σε δύο-τρία χρονάκια το πολύ η επέτειος θα έχει ατονίσει τόσο που θα θυμίζει εορτασμό 25ης Μαρτίου: 10-12 μαθητές θα είναι πάνω στην σκηνή και θα διαβάζουν εκ περιτροπής πεζά και ποιήματα, φουλαροστεφανωμένες φιλολογίνες (οι υπεύθυνες για την γιορτή) τα κοιτούν με θαυμασμό, 10-12 καθηγητές θα κάνουν σαν σκασμένα λάστιχα "σουτ-σουτ" όλη την ώρα και οι υπόλοιποι μαθητές είτε θα χασμουριούνται, είτε θα παίζουν με τα κινητά τους, είτε θα μιλάνε φωναχτά, είτε θα γελάνε, είτε, είτε...

Μόνο έτσι υπάρχει πιθανότητα να σωθεί η μνήμη του αδικοχαμένου παιδιού. Διαφορετικά, ευτράπελα σαν τα σημερινά θα μετατρέψουν αυτήν την ημέρα σε ανέκδοτο.

Δεύτερο διάλειμμα και οι μαθητές είναι (αυθόρμητα, μαχητικά και συνειδητοποιημένα) συγκεντρωμένοι στην αυλή. Οι ερωτήσεις πέφτουν βροχή:
- Στην (κατά τα άλλα αυθόρμητη) πορεία που θα πάμε να πάρουμε τσάντες;
- Μετά (από την κατά τα άλλα αυθόρμητη πορεία) θα γυρίσουμε στο σχολείο;
- Που θα πάμε;
- Ρε μαλάκα, τι αστυνομία και μαλακίες μου λες, άστους αυτούς, πάμε στο γήπεδο, παίζουν μπάλα.
- Τι να επιδόσουμε; Ψήφισμα; Τι είναι αυτό;
- Πάμε ρε να βρίσουμε κανα μπάτσο, παίζουμε και με την γριά την Κυριακή (σημ.: γριά = Ηρακλής)
- Μπατσοι, γουρούνια, δολοφόνοι, εσείς πουλάτε την άσπρη σκόνη

Οι μαθητές έφυγαν για το αστυνομικό τμήμα (χάθηκαν οι διδακτικές από την δεύτερη μέχρι την έβδομη) και όλοι βολεύτηκαν.

Σημείωση: όλα αυτά έγιναν στις 07-12 μιας και η 06-12 είναι αργία στον Πολύγυρο λόγω του πολιούχου της πόλης Αγίου Νικολάου.

Όλο το απόγευμα σκεφτόμουνα τι μπορεί να γίνει ώστε εκείνες οι μέρες του Δεκέμβρη να μείνουν (στην δική μου τουλάχιστον συνείδηση) ως οι μέρες που παραλίγο θα άλλαζαν ριζικά την Ελληνική κοινωνία, μετατρέποντας το εγώ σε εμείς και τον ατομικισμό σε συλλογικότητες.

Και το βρήκα: η λύση είναι μία ακόμη εθνική εορτή / επέτειος, πολύ θα βόλευε να σχολούσαμε λιγάκι πιο νωρίς, να προλαβαίναμε να βγαίναμε στην αγορά για τίποτα ψώνια...

Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

Ο φιλότιμος ηλεκτρολόγος και οι δεκατέσσερις 17άρες


Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα εργαστήριο πληροφορικής που είχε πάρα πολύ παλιές οθόνες. Οι οθόνες του ήταν τόσο παλιές που όποιος τολμούσε να καθίσει μπροστά τους και να δει μέσα τους για περισσότερο από ένα τέταρτο πάθαινε καταρράκτη.

Ο καημένος ο υπεύθυνος του εργαστηρίου πάσχιζε να τις αλλάξει αλλά χρήματα δεν υπήρχαν. Έψαχνε από εδώ, έψαχνε από εκεί ώσπου ένα πρωί με την βοήθεια μιας φτωχής πλην τίμιας υπαλλήλου της διεύθυνσης πληροφορικής της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης βρήκε δεκατέσσερις μεταχειρισμένες 17άρες (παροπλισμένες) σε σχετικά καλή κατάσταση (και με TCO99 παρακαλώ!!!).

Πως όμως θα μεταφέρονταν οι οθόνες από την Θεσσαλονίκη στο εργαστήριο; Ο υπεύθυνος του εργαστηρίου έψαξε σε γη και ουρανό και τελικά, για καλή του τύχη, βρήκε μέσα σε ένα πολυμορφικό FORD μαύρου χρώματος έναν από μηχανής φιλότιμο ηλεκτρολόγο. Ο φιλότιμος ηλεκτρολόγος με περισσή προθυμία διέθεσε το αυτοκίνητο του για να μεταφερθούν οι οθόνες (χρειάστηκε να ρίξει καθίσματα) ενώ βοήθησε τόσο στο φόρτωμα όσο και στο ξεφόρτωμα.

Έτσι σε ντε-τε οι "καινούριες" οθόνες τοποθετήθηκαν στο εργαστήριο αντικαθιστώντας τις παλιές (15άρες) οι περισσότερες από τις οποίες θα πάνε για ανακύκλωση.

Και έτσι από εκείνη την στιγμή έβλεπαν οι μαθητές εκείνου του σχολείου καλά κι εμείς καλύτερα...

Ηθικό δίδαγμα: δε πα να σαι αυτό που μετά βδελυγμίας αποκαλούν "δημόσιο υπάλληλο" οι θαμώνες των παραθύρων και όχι μόνο, άμα θες να προσφέρεις θα προσφέρεις...

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

Αχ αυτοί οι οικονομολόγοι...


Ντρίν (το σταθερό)...

Πολυγυρνούδικο το νοόυμερο.

Βρε ποιος να ναι απογευματιάτικα;

"Έλα Φίλιππα". ακούω την τραγουδιστή φωνή του Νίκου (αυτός με προσφωνεί Φίλιππα αντί του σωστού Φίλιππε αλλά στον Νίκο που τα λέει ωραία τα συγχωρείς όλα ;-))

"Η τάδε εταιρία, αφού μίλησα μαζί τους μας έστειλε το τάδε λογισμικό γενικής λογιστικής, μπορούμε να το εγκαταστήσουμε;"

Για να μην τα πολυλογώ ο Νίκος σε κατάσταση εκπαιδευτικού ντελίριου (για να μην πω οργασμού) μου εξηγεί πως κατάφερε και πήρε τα λογισμικά, πόσο καλά είναι, ότι του έστειλαν και διαφημιστικά για τα παιδιά, και ντοσιέ και στυλό, κλπ, κλπ...

"Εντάξει Νίκο, θα το κάνουμε την Πέμπτη που έχω τρεις ώρες για συντήρηση εργαστηρίου"

Πέμπτη...

Παρασυρμένος από την ορμή του Νίκου (το ντελίριο που σας έλεγα πριν) ξεκινάω εγκατάσταση στα μηχανήματα του εργαστηρίου των "Μνηστήρων" (Celeron 600 με 386ΜΒ RAM) χωρίς να δω ελάχιστες προδιαγραφές ("είναι πολύ μικρό και ελαφρύ")...

Με το που μπαίνει το DVD (ντι-βι-ντι παρακαλώ, όχι σι-ντι) της εγκατάστασης και εμφανίζεται η αρχική οθόνη διαπιστώνω ότι πρόκειται για client-server εφαρμογή.

Προσπαθώ να εξηγήσω στο Νίκο, μου απαντά "αντε βρε, μην τα κάνεις πολύπλοκα, βάλτο εκεί να δουλέψουμε"

Ξεκινάω να το "βάλω" αλλά ο SQL-server που στήνεται (500 ΜΒ) εντός του ότι ΣΕΡΝΕΤΑΙ αρνείται να συνεργαστεί αρμονικά με το deep-freeze και συνεπώς με κάθε επανεκίνηση χάνονται όλα τα δεδομένα. ΄"και τι το θες και τα παγώνεις;" με ρωτά ο Νίκος Προσπαθώ να εξηγήσω...

Αγχωνόμαστε, πάμε στο μεγάλο εργαστήριο για να κάνουμε εγκατάσταση εκεί (= σπασμωδικές κινήσεις) Μπορεί έτσι να λύνουμε το θέμα της ταχύτητας αλλά το θέμα της αποθήκευσης όχι (βλέπε deepfreeze). Χτυπάει κουδούνι (ευτυχώς).

Κάθομαι λιγάκι να σκεφτώ μονάχος-μονάχος. Θα το στήσω προβλεπόμενα client-server. Το κάνω και δουλεύει αφού ορίζω την θέση της βάσης σε καθέναν από τους clients (ορίζω την ip του server. Επιστρέφει ο Νίκος και η πρώτη ατάκα που μου έρχετε είναι: "να εμπιστεύεσαι τον έρμο τον Πληροφορικό". Σε ένα 20λεπτό έχουμε στήσει ακόμη πέντε clients και έπεται συνέχεια...

ΥΓ: Πριν ένα μήνα ο Θανάσης (με το επώνυμο με τα 19 γράμματα) έφαγε μία εβδομάδα για να στήσει το accountant της singular το οποίο από ότι καταλαβαίνω θα το φάει η μαρμάγκα... Αχ αυτοί οι οικονομολόγοι...

Τρεις και ο (συνδικαλιστικός) κούκος...


"Δε θα σας κουράσω πολύ" έλεγε και ξανάλεγε ο εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ κουράζοντας μας με το "δε θα σας κουράσω πολύ"... Εγώ δεν θα υποσχεθώ κάτι τέτοιο καταθέτοντας σκόρπιες σκέψεις που πέρασαν από το μυαλό μου κατά τη διάρκεια της 4ωρής γενικής συνέλευσης της ΕΛΜΕ Χαλκιδικής:


  • Μα γιατί είμαστε τόσο λίγοι; (ώρα 9:45)
  • Είναι δυνατόν να ξεκινήσει η συνέλευση θεωρώντας ότι υπάρχει απαρτία όταν είμαστε παρόντες μόνο 30 άτομα; (ώρα 10:15)
  • Μα γιατί παίζουν πίνγκ-πονγκ η ΔΑΚΕ με την ΠΑΣΚ, δεν έχουν πάρει χαμπάρι ότι όχι μόνο δεν έχει ενδιαφέρον αυτό το παιχνίδι πια αλλά απεναντίας εκνευρίζει; (φταίτε εσείς, όχι φταίτε εσείς, όχι εσείς, όχι εσείς...)
  • Μήπως με την παρουσία μου εδώ νομιμοποιώ μια χαζομάρα και μισή;
  • Μήπως οι κατ΄επάγγελμα συνδικαλιστές βολεύονται με την μικρή συμμετοχή; (Γιάννη κερνάει - Γιάννης πίνει)
  • Γιατί δεν κατεβαίνει ένα κοινό ψηφοδέλτιο από όλες τις παρατάξεις;
  • Πόσο μεγάλο είναι το κενό που άφησε ο Πέγιος. Κάθε φορά που έρχομαι σε ΓΣ τον θυμάμαι να λέει με εκείνον τον χαρακτηριστικό τρόπο του "αξιοπρέπεια ρε συνάδελφοι, αξιοπρέπεια..."
  • Θα τον συμπληρώσει ο Τσάπουρνας υπογραμμίζοντας την ανάγκη για "συλλογικότητα" και αργότερα ένας νεαρούλης που κατεβαίνει υποψήφιος με την ανασυγκρότηση προσθέτοντας τα "μαζικότητα" και "αλληλεγγύη". Κάποια στιγμή ακούστηκε και το "ατομικισμός".
  • Οι συλλογικότητες είναι το μόνο όπλο που μας έμεινε. Ο καθένας μόνος του στην καλύτερη θα πέσουμε εύκολα, στην χειρότερη θα στραφούμε ο ένας εναντίον του άλλου. ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ, εκεί κρύβεται η ελπίδα...

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

Όραμα πέμπτη-Πέμπτη, επεισόδιο δεύτερο...


Την προηγούμενη Πέμπτη ήμασταν στην προετοιμασία της γιορτής της 17ης οπότε το δεύτερο επεισόδιο παίχτηκε σήμερα...

Επί τροχάδην λόγω έλλειψης χρόνου:

Ο κύκλος διευρύνθηκε, παίξαμε και σι-Μαριώ... Από όσο θυμάμαι, Ελένη, Βάσω, η-άλλη-Άννα, Κώστας, Κώστας, Δημήτρης, Φίλιππος, Φωτεινή, Γιώργος (;)

  1. Η "άλλη-Άννα" με τον Δημήτρη (τον εχθρό του καλού) θα δουλέψουν τις ταμπέλες 
  2. Κώστας - "άλλη-Άννα" θα δουν για δωρεά βιντεοπροβολέων, Φίλιππος το έγγραφο
  3. Το σχολείο δηλώθηκε στο πρόγραμμα αειφόρο σχολείο
  4. Φίλιππος - Ελένη - Δημήτρης θα δουν περί αειφόρου σχολείου αύριο
Ο Δημήτρης κανόνισε για την επίσκεψη στον ΧΥΤΑ Πολυγύρου (προγραμματίζουμε για Γεννάρη)
Ο Κώστας μίλησε με το ΚΔΑΥ (Κέντρο Διαχείρισης Απορριμάτων, το Υ τι στο καλό είναι;) και θέλουν ένα φαξ για να πάρουμε και τυπικά το ΟΚ. Προγραμματίζουμε για Φλεβάρη.

Ξεχνάω κάτι;, Και να ξεχνάω δεν πειράζει, βιάζομαι...


Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010

Οδηγίες προς τους χρήστες του βιντεοπροβολέα


Πως ανάβει αυτό το πράμα (βιντεοπροβολέας) για να τα δείξω μεγάλα στον τοίχο;
1.   Άναψε το κουμπιΟΥτερ.
2.   Άναψε την οθόνη του κουμπιΟΥτερ.
(Μην παραξενευτείς που το κουμπί για να ανοίξει η οθόνη δεν είναι "κανονικό".  Έτσι είναι τα καινούρια και λέγονται: "αφής". Απλά πάτα εκεί…
3.   Περίμενε μέχρι να φορτώσουν τα γουίντοους.
4.   Διάλεξε τον λογαριασμό Γκουέστ (Guest στα Ελληνικά) κάνοντας κλικ με το ποντίκι πάνω στο εικονίδιο του.
5.   Περίμενε ακόμη λίγο.
6.   Πάρε το τηλεκοντρόλ που βρίσκεται δίπλα στον υπολογιστή. Όχι, δεν θα δούμε τηλεόραση (φτάνουν οι τέσσερις ώρες κάθε απόγευμα), είναι για τον βιντεοπροβολέα.
7.   Πάτα ΜΙΑ ΦΟΡΑ το κόκκινο κουμπί (του τηλεκοντρόλ) ον / οφ.
8.   Περίμενε λίγο. Τώρα λογικά βλέπεις την οθόνη του κουμπιΟΥτερ και στον τοίχο.
                 
Πως σβήνει αυτό το πράμα (βιντεοπροβολέας) για να πάω σπίτι μου;
1.   Πάρε το τηλεκοντρόλ που βρίσκεται εκεί που το άφησες πριν.
2.   Πάτα ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ με διαφορά 2 δευτερολέπτων το κόκκινο κουμπί (του τηλεκοντρόλ) ον / οφ.
3.   Τώρα λογικά ο βιντεοπροβολέας έχει σβήσει.
4.   Σβήσε το κουμπιΟΥτερ.
5.   Σβήσε την οθόνη του κουμπιΟΥτερ.
(για να δούμε το έμαθες το κόλπο με τα αφής;)
6.   Σβήσε φώτα / κλιματιστικό.
7.   Πήγαινε τα κλειδιά στη θέση τους.

Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2010

Προτάσεις / Θέματα προς συζήτηση για την επόμενη πέμπτη-Πέμπτη και ένα σχόλιο για τον τίτλο της όλης ιστορίας...


Προτάσεις / ιδέες / σκέψεις προς συζήτηση για την επόμενη μάζωξη:

1. ταμπέλες για όλο το σχολικό συγκρότημα (έξω από πόρτες και στις εισόδους του σχολείου)
2. φαγητό / ποτό (κάποιος να ετοιμάζει κάτι κάθε φορά)
3. οτιδήποτε άλλο θέλετε να προστεθεί μπορείτε να το καταχωρήσετε ως σχόλιο (στο κάτω μέρος)

Ελπίζω να έγινε αντιληπτό το (χιουμοριστικό και εμπνευσμένο από την παπαρολογία της προεκλογικής εποχής) πνεύμα του τίτλου "Όραμα πέμπτη-Πέμπτη".

Περιμένοντας προτάσεις...

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Όραμα πέμπτη-Πέμπτη, επεισόδιο πρώτο...


(η μικρή μόλις κοιμήθηκε, έχω 10 λεπτά να συνοψίσω τα της πέμπτη-Πέμπτης)

Τελικά βρεθήκαμε την πέμπτη ώρα της Πέμπτης (που μας πέρασε) στο γραφείο 7-8 "κενάρωντες" καθηγητές και αφού συζητήσαμε καταλήξαμε στο να κάνουμε (μέχρι την επόμενη Πέμπτη) τα εξής:
  1. μία σελίδα με οδηγίες για την χρήση του υπολογιστή / βιντεοπροβολέα στο αμφιθέατρο (Φίλιππος) η οποία θα κολλήσει κάπου δίπλα στον υπολογιστή του αμφιθεάτρου
  2. σύνταξη εγγράφου για δωρεά (-ες) βιντεοπροβολέα (-ων) (Φίλιππος με Άννα)
  3. αναζήτηση διευθύνσεων (κατόπιν τηλεφωνημάτων) πιθανών δωρητών βιντεοπροβολέων και αποστολή επιστολών
  4. σύνταξη εγγράφου για τις αλλαγές στις τηλεφωνικές γραμμές του σχολικού συγκροτήματος (Φίλιππος) και προώθηση του στο ΟΤΕ (Κώστας με Δ/ντρια).
Πέραν των παραπάνω συζητήσαμε και την πιθανή συμμετοχή του σχολείου στο πρόγραμμα http://www.aeiforosxoleio.gr/. Καταλήξαμε στο ότι δεν μπορούμε να καταλήξουμε κάπου τώρα ;-) Μέχρι την επόμενη Πέμπτη είπαμε να το επικοινωνήσουμε και με άλλους καθηγητές ώστε να δούμε αν μπορεί να συσταθεί μία ομάδα εκπαιδευτικών που να το "τρέξει¨.

Με αφορμή την συζήτηση για το θέμα αυτό αποφασίσαμε να διερευνήσουμε το ενδεχόμενο να πάμε δύο εκδρομές με θέμα "ακολουθώντας τα "σκουπίδια"", στον ΧΥΤΑ Πολυγύρου και σε κάποιο κέντρο / εργοστάσιο διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών. Η λογική πίσω από αυτή την επιλογή είναι να δούμε (καθηγητές - μαθητές) πια διαδρομή ακολουθούν και που καταλήγουν τα "σκουπίδια" μας. Ο Κώστα και ο Δημήτρης θα διερευνήσουν σχετικά (μπορεί να πάρω κι εγώ κανά τηλέφωνο στην Τριανταφύλλου).

Σε γενικές γραμμές καλούτσικα κύλησε το όλο πράμα...

Ραντεβού την επόμενη πέμπτη-Πέμπτη...

(η μικρή μόλις ξύπνησε ;-))

Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

Το κίνημα πέμπτη-Πέμπτη...


Επειδή όλα από ανθρώπους γίνονται, αλλά για να γίνει κάτι πρέπει να οργανωθούμε τα λέμε την Πέμπτη την πέμπτη ώρα στο γραφείο του΄Συλλόγου του ΕΠΑΛ...

El mundo mejor es posible!!!

Ο βιντεοπροβολέας στο ταβάνι του αμφιθεάτρου (επιτέλους)...


Η ιδέα "μεγάλη εικόνα στον τοίχο με το πάτημα ενός κουμπιού" μου ήρθε δυο-τρία χρόνια πριν και συγκεκριμένα λίγο-πριν, λίγο-μετά την ανακαίνιση του αμφιθεάτρου.

Πες-πες-πες με διάφορους (βλέπε: Αντρέα, Κώστα, Ανέστη, Γιάννη-Μομ) τελικά πέρσι ο Αντρέας αγόρασε την βάση για το ταβάνι (μετά από μία σύντομη ιντερνετική έρευνα αγοράς που έκανα), ο Κώστας με τον Αντρέα την στερεώσαν στο ταβάνι και οι ίδιοι φέραν και ένα καλώδιο δικτύου.

"Καλά ρε μεγάλε κι εσύ τι έκανες;", θα μπορούσε να ρωτήσει κάποιος. Ε, δεν το ανέφερα ήδη; εγώ (εκτός από την μεταφορά, τοποθέτηση και παραμετροποίηση του υπολογιστή) ήμουν ο "πες-πες" της υπόθεσης: "Κώστα, τι γίνετε που βρισκόμαστε;", "Κώστα, τι λέει πως πάει το πράμα;", "Κώστα αν θέλεις βοήθεια να πω στον Δημήτρη...", "Κώστα τελείωσε το θέμα με τον βιντεοπροβολέα;". Ε κάποια στιγμή αγανάκτησε ο άνθρωπος και τον έβαλε...

At the bottom line που λένε και στο χωριό μου, το σχολειό απέκτησε μία αίθουσα στην οποία με το πάτημα ενός κουμπιού (δύο για την ακρίβεια: του υπολογιστή και του τηλεκοντρόλ του βιντεοπροβολέα) έχεις την δυνατότητα να προβάλεις σε μεγάλο μέγεθος το περιεχόμενο της οθόνης ενός υπολογιστή, ο οποίος μάλιστα έχει πρόσβαση και στο διαδίκτυο.


Με δύο μικρούλες παρεμβάσεις (κουρτίνες για καλύτερη σκίαση για τις ηλιόλουστες μέρες και ένα σετ δυνατών ηχείων) η αίθουσα θα είναι τέλεια.

Άντε και εις ανώτερα (βλέπε διαδραστικούς πίνακες, χα χα χα...)



Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

"Πως πέρασα την μέρα μου στο σχολειό" ή ¨οι φωτοτυπίες που δεν βγήκαν"



Μπαίνουμε στην αυλή του σχολείου στο τέλος της δεύτερης διδακτικής ώρας (ήταν η μέρα της εβδομάδας που αρχίζω λίγο πιο αργά) και τρέχω να προλάβω να βγάλω φωτοτυπίες, κρατώντας έναν καφέ στο χέρι (φραπέ ζήτησα για να καθυστερήσω λιγότερο). Καφές = σπίντ, σπίντ = ανέβασμα στροφών, περισσότερες στροφές = περισσότεροι ίπποι, περισσότεροι ίπποι = υψηλότερη απόδοση…

Στα σκαλιά η συναντώ την Ελένη της περιβαλλοντικής, με ρωτάει αν θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν το αμφιθέατρο για μία εκδήλωση την επόμενη διδακτική ώρα. Αλλάζω κατεύθυνση και πάω μαζί της προς τα εκεί. Της εξηγώ για το βιντεοπροβολέα και τον υπολογιστή, για τα κλειδιά της αίθουσας και τα ΠΕΚ που γίνονται εκεί τα απογεύματα. "Για ότι άλλο χρειαστείς είμαι στην διάθεση σου" και τρέχω για φωτοτυπίες.

Θα χρειαστώ ίντερνετ μου φωνάζει η Ελένη από μακριά. Ωχ, ξανά αλλάζω κατεύθυνση και πάω στον Αντρέα τον ηλεκτρολόγο. Του εξηγώ για το ιντερνετ στο αμφιθέατρο, ΟΚ μου λέει, θα το φτιάξω αύριο.

Πάω προς το φωτοτυπικό.

Με πετυχαίνει η Άννα: "Φίλιππεεεεεε, πόσα χρήματα έδωσες για τις αγορές χθες; (είχα πάει να αγοράσω για το σχολείο διάφορα από το πράκτικερ)". Ψάχνω για το τιμολόγιο. Το βρίσκω, η Άννα έχει φύγει. Θα με βρει αργότερα…

Πάω για τις φωτοτυπίες. Το ένα φωτοτυπικό είναι χαλασμένο. Ξεκινάω για το άλλο, ακούω πίσω μου τακούνια. Πριν προλάβω να σκεφτώ «ωχ έρχονται» ακούω «Φίλιππεεεεεεε σε χρειαζόμαστε για τη γιορτή…».

Είναι οι φιλολογίνες που ετοιμάζουν την γιορτή της 28ης. Είχα αναλάβει να χτενίσω το πάουετ πόιντ της γιορτής και η "κομμωτική" μου πήρε τρεις ώρες από το προηγούμενο απόγευμα. "Σε θέλουμε κάτω στην πρόβα". "ΟΚ κορίτσια, να βγάλω φωτοτυπίες και έρχομαι".

Φτάνω στο δεύτερο φωτοτυπικό. "Φίλιππεεεε, μόνο μία κουβέντα να σου πω" ο Κώστας που με ψάχνει από προ-χθες για να μου πει για μια προσφορά του ΟΤΕ ώστε να μειώσουμε το κόστος χρήσης των τηλεφωνικών συνδέσεων του σχολείου. Κώστα να τα λέμε καθώς βγάζω φωτοτυπίες; ρωτάω πατώντας το κουμπί της αναπαραγωγής… Γ@μώτο, είναι και αυτό χαλασμένο.

Αφήνω τον Κώστα με ένα βιαστικό «θα τα πούμε αργότερα» και κατευθύνομαι προς τον εκτυπωτή βρίζοντας (από μέσα μου).

"Φίλιππεεεεε, έχει ενημέρωση από την ΕΛΜΕ και για προγράμματα περιβαλλοντικής" φωνάζει η Άννα,

Αλλάζω κατεύθυνση και πάω προς στο γραφείο. Ακούω για 10 λεπτά, κάνω τρεις ερωτήσεις, λαμβάνοντάς ισάριθμες content-free περιεχομένου απαντήσεις.

Βλέπω τις φιλολογίνες που μπαίνω-βγαίνουν κοιτώντας με με αγωνία. Βγαίνω. "ΟΚ κορίτσια, πάμε για την πρόβα". Κατεβαίνω στο θέατρο. Βλέπουμε το πάουερ πόιντ, μου λένε κάποιες αλλαγές, θα μου φέρουν αύριο τα σι-ντι για να βάλω μουσική στην παρουσίαση. Θα χρειαστώ άλλη μια ώρα από το απόγευμα. Φεύγω βιαστικά για τον εκτυπωτή.

Στην είσοδο του γραφείου είναι η Λίτσα. "Σε θέλω να δούμε ένα προβληματάκι στο my-school". "Λίτσα, πάμε μαζί προς στον εκτυπωτή και μου λές στον δρόμο, θέλω να εκτυπώσω". Μου λέει το πρόβλημα, σκεφτόμαστε μια λύση, προσπαθώ να εκτυπώσω, εκτυπώνω λάθος (λογικό μιας και μιλούσα ταυτόχρονα). ξανα-εκτυπώνω,

Παίρνω εκτυπώσεις, πάω να πάρω τον φορητό βιντεοπροβολέα από το γραφείο της δντριας για να τον στήσω στην τάξη, αλλά λείπει, είναι στο αμφιθέατρο, ψάχνω κλειδιά, τρέχω να τον πάρω, ανεβαίνω να τον στήσω, ψάχνω την παρουσίαση, έχω ξεχάσει το φλασάκι στον υπολογιστή του γραφείου που εκτύπωσα. Πάω ξανά κάτω, αναβαίνω πάλι στην τάξη. Ξεκινάω μάθημα (επιτέλους).

Κάνω μία ώρα καλό μάθημα. Χτυπάει το κουδούνι, σε αντίθεση με τις άλλες φορές βγάζω τους μαθητές έξω σχεδόν κατ 'ευθείαν για να ηρεμήσω πέντε λεπτά - αμ δε... Μπαίνουν τρεις (όχι μαζί, ένας-ένας σε διαφορετικές στιγμές) για να με ρωτήσουν διάφορα. Απαντάω, δίνω σι-ντι, αντιγράφω προγράμματα σε φλασάκι. Χτυπάει το κουδούνι, δεν πρόλαβα... Ξανακάνω άλλη μία ώρα καλό μάθημα. Χτυπάει το κουδούνι. Οι μαθητές μένουν μέσα, έχουν απορίες. Τις λύνουμε. φεύγουν, επιτέλους θα ηρεμήσω λιγάκι, σκέφτομαι. Έρχεται ο Δημήτρης. Τα λέμε. Φεύγει. Χτυπάει το κουδούνι για μέσα (7η ώρα) και έχω κενό.

Έχω δύο τρεις χαλαρές δουλίτσες μεν αλλά 45 λεπτά είναι υπέρ αρκετά για να τις κάνω στο χαλαρό και να ηρεμήσω επιτέλους…. Κλείνω την πόρτα. ΟΥΦ. Αρχίζω να τακτοποιώ.

Ανοίγει η πόρτα και μπαίνει ο Κώστας (του τέταρτου διαλείμματος): τώρα δεν θα μου ξεφύγεις, μου λέει και προσθέτει την αγαπημένου φράση «μόνο μια κουβέντα να σου πω…»

Τα λέμε ενώ κάνω δουλειές... Τακτοποιώ, κλειδώνω, λύνω απορίες για μηχανήματα που δεν ξεκινάνε, για εκτυπωτές που κολλάνε και για ποντίκια που δεν παίζουν, πάω τον βιντεοπροβολέα στο αμφιθέατρο, χτυπάει το κουδούνι της λήξης....

Πάω προς το αμάξι κάνοντας τον απολογισμό μου. Επί της ουσίας πενιχρά αποτελέσματα, χαμηλή παραγωγικότητα , κούραση και στο πηλίκο μηδέν...

Έτσι είναι μια σχετικά χαλαρή μέρα ενός εκ-παιδευτικού πληροφορικής στο σχολείο...

Καθημερινά ξεκινάω με μία λίστα δουλειές σε πόστ-ιτ χαρτάκι γραμμένες και τελικά (όπως με τις φωτοτυπίες) δεν καταφέρνω να κάνω και πολλές...

Επίλογος και ευγενική υπενθύμιση: οι εκπαιδευτικοί είναι στο σχολείο για να διδάσκουν…

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

Δεν προλαβαίνω ο έρμος...


Όσο και να θέλω να καταγράψω τις καθημερινές ασχολίες δεν προλαβαίνω ο έρμος...

Η ιδέα της (αναλυτικής) καταγραφής είχε πρωταρχικό σκοπό την τεκμηρίωση / καταγραφή της εμπειρίας με σκοπό την επαναχρησιμοποίηση (είτε από εμένα, είτε από κάποιον άλλον). Τελικά αυτό που θα προσπαθήσω τουλάχιστον να κάνω είναι η σύντομη καταγραφή των καθημερινών ώστε όταν έρθει η ώρα του απολογισμού να δω τι έκανα και τι δεν έκανα...

Μέχρι στιγμής στις μέρες που περάσανε η κατάσταση στα εργαστήρια έχει ως εξής:
1. λειτουργούν 12 μηχανήματα στο lab1 με win και linux και 2 με linux
2. λειτουργούν 13 μηχανήματα στο lab2 με win

Έβαλα και τους δύο ρούτερς (otenet και ΠΣΔ) στο ίδιο δίκτυο (192.168.1.1 και 192.168.1.2) με κάποια μηχανήματα να βγαίνουν από τον έναν και κάποια από τον άλλον.

Έστησα το γνήσιο  AristoClass στο lab1.

Έστησε ο Θανάσης το Accountant της Singular στο PC1 του lab1.

Έψαξα το θέμα των τηλεφωνικών γραμμών του σχολείου και έφτιαξα μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση για μείωση του κόστους.

Έστειλα μέιλ στο Σύζευξης για να μάθουμε τι συμβαίνει με αυτή την ιστορία και που βρίσκεται.

Παζάρεψα τον Φαφέσα και μίλησα με μερικούς ακόμα συντηρητές φωτοτυπικών μηχανημάτων σε στόχο την μείωση του κόστους συντήρησης των μηχανημάτων.

Έστειλα αίτημα αναβάθμισης της adsl του σχολείου στα 24.

Έστησα το skype και έκανα κάποιες δοκιμαστικές κλήσεις.

Αυτά το ολίγα...

Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

Άτιμε Kido, θα πεθάνεις!!!


Τελικά αυτοί που φτιάχνουν ιούς έχουν γίνει πολύ μπαγάσιδες...

Ακόμη θυμάμαι ότι την πρώτη φορά που είχε κολλήσει το ΙΒΜ-ΠΙ-ΣΙ μου (8086 στα 4,77 και στα 10 MHz, 512KB RAM, η περισσότερη που θα χρειαστείς ποτέ μου είπε ο πωλητής, Hercules κάρτα γραφικών, χωρίς σκληρό δίσκο) τον πρώτο του ιό σχεδόν το χάρηκα. Όχι βιτσιόζος δεν είμαι απλά επρόκειτο για τον -τηρουμένων των αναλογιών- άκακο ping-pong που εμφάνιζε στην οθόνη μια "μπαλίτσα" που έκανε γκέλες πάνω στα γράμματα και σου τα χαλούσε. Χαριτωμένο ομολογουμένως...

Δεν θα έλεγα το ίδιο για τον - κάθε άλλο παρά χαριτωμένο - ιό που με ταλάνιζε (δηλαδή τα σχολικά εργαστήρια του ΣΕΚ Πολυγύρου) από πέρυσι τον Μάρτιο (αν δεν κάνω λάθος). Kido σε όλες του τις μορφές. Αυτός ο άτιμος κάνει τα εξής και άλλα πολλά: αποτρέπει την σύνδεση με ιστοσελίδες εταιριών αντιβάιρους (και συνεπώς το αντιβάιρους σου δεν μπορεί να ενημερωθεί), φορτώνει το τοπικό δίκτυο, προσβάλλει και άλλους υπολογιστές του δικτύου, μεταφέρει και άλλους ιούς από το ίντερνετ. Όχι και άσχημα έ;
Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι προσβλήθηκε το 80% των μηχανημάτων του τοπικού δικτύου και όλα μου τα φλασάκια ουκ ολίγες φορές. Μάλιστα τα δικά μου τα φλασάκια τα καθάριζα σπίτι. Φανταστείτε τι γίνεται με τα φλασάκια των μαθητών...

Κατά την διάρκεια του τετράμηνου μεταξύ μας πολέμου δόθηκαν πολλές μάχες που περιελάμβαναν:
  1. πολλούς πειραματισμούς με αντι-ικά προγράμματα - σουίτες. Δοκίμασα κάποια free (AVG, Avira), ένα πόρταμπλ (ClamWinAvirusPortable), κάποια σπασμένα (NOD32), όλα χωρίς επιτυχία.
  2. χρήση της εφαρμογής DeepFreeze (ξέρετε αυτή που παγώνει τον δίσκο και τον επαναφέρει μετά από κάθε επανεκκίνηση στην προηγούμενη του κατάσταση), επίσης χωρίς επιτυχία μιας και το πάσγουόντ το ξέραν και άλλοι που είχαν μολυσμένα φλασάκια
  3. Την πολύ καλή σουίτα Kaspersky Internet Security 2010 η οποία με έβγαλε από δύσκολη θέση πολλές φορές
  4. επανεγκαταστάσεις λειτουργικού σε 4 μηχανήματα τα οποία είχαν βαρύνει τόσο πολύ που δεν ξεκινούσαν καν το λειτουργικό
Η Καλοκαιρινή ανάπαυλα με βοήθησε να ανασυνταχτώ και με νέες δυνάμεις να ριχτώ στην τελική μάχη. Μάλιστα μαζί μου θα έχω και το σούπερ όπλο που ακούει στο όνομα KidoRemoval tool της Kaspersky. 

Αντιγράφω από το σάιτ της εταιρίας (http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208279973)
1. Download the archive kk.zip and extract the contents into a folder on the infected PC.
2. If you have one of the following Kaspersky Lab applications installed on the infected PC:

- Kaspersky Internet Security 2009;
- Kaspersky Anti-Virus 2009;
- Kaspersky Internet Security 7.0;
- Kaspersky Anti-Virus 7.0;
- Kaspersky Internet Security 6.0;
- Kaspersky Anti-Virus 6.0;  
- Kaspersky Anti-Virus 6.0 for Windows Workstations;
- Kaspersky Anti-Virus 6.0 SOS; 
- Kaspersky Anti-Virus 6.0 for Windows Servers.
please disable the component File Anti-Virus of the Kaspersky Anti-Virus for run time of the utility.
3. Run the file kk.exe 

If you run the kk.exe file without any switches, the utility will put a stop to active infection (kill threads and remove hooks), perform a memory scan and a scan of critical areas vulnerable to infection, clean up the registry, and scan flash drives.
When the scan is over an active window of the command prompt may be displayed, in order to minimize the window press any button. For the window of the command prompt to close automatically it is recommended to run the file kk.exe with switch-y.
4. Wait till the scanning is complete.
If Agnitum Outpost Firewall is installed on the computer where the utility KidoKiller has been launched, it is necessary to reboot the PC after the utility finishes its work.
5. Perform a full scan of your computer with Kaspersky Anti-Virus.