Σάββατο 28 Μαΐου 2011
Τετάρτη 20 Απριλίου 2011
Δομημένος προγραμματισμός - Κύριε-κύριε, τι να διαβάσω και πώς;
Απριλίου 20, 2011 Philippos Koutsakas
1. Τις σημειώσεις που έχω δώσει (δες αναρτήσεις για όλα τα κεφάλαια)
2. Το σχολικό βιβλίο
3. Τις λυμένες ασκήσεις του βιβλίου
4. Τις αντιπροσωπευτικές ασκήσεις που λύσαμε στην τάξη κατά τη διάρκεια της επανάληψης
Τις σημειώσεις και το βιβλίο τα διαβάζεις με τον κλασσικό τρόπο (ανάγνωση...) σε συνδυασμό ενδεχομένως με την χρήση υπολογιστή για να δοκιμάσεις κάποιες ασκησούλες.
Τις λυμένες ασκήσεις του βιβλίου να τις διαβάσεις ως εξής:
Πρώτο πέρασμα: διαβάζεις την εκφώνηση, δεν προσπαθείς να λύσεις την άσκηση αλλά κατευθείαν πηγαίνεις και διαβάζεις την λύση προσπαθώντας νοητά να μεταφράσεις γραμμή-γραμμή των κώδικα (ξέρετε εσείς, βάζοντας δάχτυλο...)
Δεύτερο πέρασμα: διαβάζεις την εκφώνηση, (δεν βλέπεις την λύση) και προσπαθείς να γράψεις τη λύση της άσκησης σε χαρτί. Όπου κολλάς κοιτάς την λύση. Στο τέλος ελέγχεις αν η λύση σου είναι σωστή...
Τρίτο πέρασμα: διαβάζεις την εκφώνηση και προσπαθείς χωρίς να κοιτάς την λύση να λύσεις την άσκηση από μόνος σου.
Αν μάθετε να λύνετε όλες τις ασκήσεις του βιβλίου τότε έχετε πολύ καλές πιθανότητες να λύσετε ότι άσκηση σας δωθεί στις πανελλήνιες.
Καλή μελέτη και τα λέμε στις 2 Μαΐου
Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011
Προσυνέδρειο για το 3ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής
Μαρτίου 17, 2011 Philippos Koutsakas
Το πρόγραμμα του προ-συνεδρίου.
Η εκδήλωση ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει στις 0845 με χαιρετισμούς των επισήμων αλλά οι επίσημοι προσήλθαν στις 0920.
Οι κενοί περιεχομένου και ιδιαίτερα βαρετοί (μικρή εξαίρεση ο χαιρετισμός του Καρτσιώτη) χαιρετισμοί τους διήρκεσαν 20 λεπτά, όσος και ο χρόνος που αφιέρωσαν στην εκδήλωση. Μετά αναχώρησαν για να ασχοληθούν με σοβαρότερα πράγματα...
Η πλειοψηφία των σχολείων έφτασε με καθυστέρηση στην εκδήλωση (στις 0845 στο θέατρο ήταν μόνο τα Γυμνάσια του Πολυγύρου και το ΕΠΑΛ) με αποτέλεσμα μαθητές να μπαίνουν στο θέατρο (προκαλώντας φασαρία) την ώρα που άλλοι κάναν τις παρουσιάσεις τους.
Οι παρουσιάσεις των σχολείων διαφορετικών βαθμίδων ήταν αναμεμιγμένες (το σκεπτικό μάλλον ήταν για να εναλλάσσεται το ανάλαφρο των δημοτικών με το βαρύ των ΕΠΑΛ) με τέτοιον τρόπο που εντέλει τις κατέστησε ακαταλαβίστικες για τους μεν, βαρετές για τους δε. Εμείς για παράδειγμα παρουσιάσαμε τη δουλειά μας σε CMS Joomla μετά από ένα Δημοτικό που έδειξε σε πάουερ ποιντ τι ήθελε να του φέρει ο άγιος Βασίλης για τα Χριστούγεννα.
Οι περισσότερες παρουσιάσεις που είδα (δεν είδα πολλές) ήταν βαρετές. Θεέ μου, πως καταφέρνουμε εμείς οι καθηγητές / δάσκαλοι να κάνουμε τα παιδιά να γίνουν βαρετά (χρειάζεται πολλή προσπάθεια...)
Η διοργάνωση από τεχνικής απόψεως ήταν άψογη (μπράβο στο τιμ-ΠΛΗΝΕΤ).
Η όλη προσπάθεια είναι παραπάνω από ΑΞΙΈΠΑΙΝΗ και το τελικό πρόσημο είναι ΘΕΤΙΚΌ.
Εμείς συμμετείχαμε με την εξής παρουσίαση:
Το βίντεο της παρουσίασης μας...
Οι μαθητές όπως θα δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί ήταν πάρα πολύ καλοί!!!
Ραντεβού στη Θεσσαλονίκη τον Μάιο.
Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011
Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2011
Φεβρουαρίου 17, 2011 Philippos Koutsakas
Δεν τους μαζεύω λίγους-λίγους τους μαθητές στο αμφιθέατρο να κάνω μια ενημέρωση με υλικό απο το www.saferinternet.gr αλλά και από άλλες ιστοσελίδες;
Ναι αλλά ποιο να είναι το μήνυμα μιας και οι κακοτοπιές είναι πολλές;
Σκέφτηκα να επικεντρωθώ:
1. στον εθισμό
2. στην δημοσίευση / ανάρτηση περιεχομένου
3. στην επικοινωνία με αγνώστους
ΟΚ, λοιπόν σκέφτηκα το θέμα, έπρεπε να σκεφτώ την προσέγγιση. Βιντεάκια που θιγούν τα παραπάνω ζητήματα μαζί με ολίγη από power-point και είμαστε εντάξει.
Πάνω που άρχιζα να ετοιμάζω το υλικό σκέφτηκα να δώσω ένα χαρακτήρα καμπάνιας στην προσπάθεια και ετοίμασα αφισοκόλληση (τις δύο Α4 που έστειλε το saferintenret για την ημέρα). Μου φάνηκε όμως πολύ ανάλατο και σκέφτηκα να γεμίσω το σχολείο με εξής μικρά αφισάκια (4x3 cm):
Εκτυπώνω λοιπόν καμιά 300αριά και ξεκινάω να κολλάω... Κόλλησα παντού...
Σε οθόνες υπολογιστών |
Στις τζαμαρίες της εισόδου |
Στους καθρέφτες της τουαλέτας των καθηγητών |
Σε σημείο των ανδρικών WC το οποίο δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητο |
Στις πόρτες των εργαστηρίων |
- Ρε αυτοί οι γιαχοβάδες έχουν γεμίσει το σχολείο με εικονίτσες
- ???
- Ξεκόλλησα καμιά 50αριά...
- Ρε Νίκο εσύ τα ξεκολλάς;
Τρελά γέλια στο γραφείο...
Τέλος πάντων, ξανακόλλησα ότι μπόρεσα. Οι μαθητές (αλλά και οι καθηγητές) την πήραν χαμπάρι την εκδήλωση...
Η παρουσίαση που ετοίμασα:
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης παρεμβάλλονταν βιντεάκια από το saferinternet. Μάλιστα ψάχνοντας ανακάλυψα στο εσύ-σωλήνας (you-tube στα ελληνικά) βιντεάκια από αντίστοιχους φορείς του εξωτερικού πολύ καλύτερα από αυτά του www.saferinternet.gr. Το κακό ήταν ότι θέλαν υποτιτλισμό (παλιά μου τέχνη κόσκινο).
Θα ανεβάσω μερικά αργότερα (αφού κάψω πάνω τους τους υπότιτλους)
Όλα πήγαν πολύ καλά (κρίνοντας από το ενδιαφέρον των μαθητών).
Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011
Συμβόλαιο συμπεριφοράς μέσα στην τάξη...
Φεβρουαρίου 06, 2011 Philippos Koutsakas
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής: θα είμαστε κι εμείς εκεί...
Φεβρουαρίου 06, 2011 Philippos Koutsakas
Τι θα κάνουμε; Διαβάστε την περίληψη που στείλαμε και θα καταλάβετε...
Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011
Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011
Βαφτίσια - vol.2
Ιανουαρίου 27, 2011 Philippos Koutsakas
Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011
Βαφτίσια...
Ιανουαρίου 19, 2011 Philippos Koutsakas
- "μνηστήρες", από το ομώνυμο έργο πληροφορικής που χρηματοδότησε την κατασκευή του
- "μεγάλο", μιας και είναι μεγαλύτερο από του μνηστήρες και
- ΙΕΚ, μιας και ήταν του ΙΕΚ
Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011
Στόχοι...
Ιανουαρίου 12, 2011 Philippos Koutsakas
Με αφορμή την νέα (όχι σχολική αυτή τη φορά) χρονιά καταγράφω την φετινή λίστα στόχων η οποία είναι (όπως κάθε φορά) υπό συνεχή ανανέωση (συνήθως προστίθενται συνεχώς καινούριοι ;-))
- Δημιουργία ιστοτόπου για την σχολική μονάδα του ΕΠΑΛ (και βλέπουμε για βιβλιοθήκη, ΣΕΚ, ΕΠΑΣ, κλπ)
- Ολοκλήρωση της καταγραφής του εξοπλισμού πληροφορικής (γραφεία καθηγητών, εργαστήρια ηλεκτρολόγων, κλπ)
- Καταγραφή του συνόλου των λογισμικών που χορηγήθηκαν από το ΥΠΕΠΘ και εγκατάσταση τους στο lab1
- Δημιουργία αποθετηρίου λογισμικού (κυρίως ελεύθερου) στο τοπικό δίκτυο του σχολείου και ενημέρωση των μαθητών για την ύπαρξη του
- Ενεργοποίηση και χρήση όλων των προβλεπόμενων βιβλίων ΣΕΠΕΗΥ
- Οργάνωση του εργαστηρίου "Επισκευής και Υλικού ΗΥ"
- Εγκατάσταση συστήματος "διαχείρισης πληροφορίας" (emails, έγγραφα, ανακοινώσεις, βαθμολογίες μαθητών, κλπ)
Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011
Το προγραμματιστικό περιβάλλον του DYNALAB
Ιανουαρίου 11, 2011 Philippos Koutsakas
Οδηγίες εγκατάστασης για το DYNALAB μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ: http://1epal-polyg.chal.sch.gr/pascal/readmefirst.txt
Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011
Καλή χρονιά, τα κεφάλια μέσα...
Ιανουαρίου 03, 2011 Philippos Koutsakas
Πολύ μπανάλ και κλισέ θα μου πείτε.
Όχι αν το λες από την καρδία σου, θα απαντήσω...
Εύχομαι λοιπόν από την καρδιά μου για το 2011 (και όλα τα επόμενα) ΥΓΕΙΆ και ΕΥΤΥΧΊΑ!!!
Τώρα τα κεφάλια μέσα...
Αρχίζω να αναρτώ σιγά-σιγά τις σημειώσεις / ασκήσεις / κλπ από το πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού.
Καλή μελέτη λοιπόν...
Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010
Καλά Χριστούγεννα με Δομημένο Προγραμματισμό...
Δεκεμβρίου 21, 2010 Philippos Koutsakas
Καλές γιορτές λοιπόν και καλό διάβασμα ;-)
Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010
ΟΚ ρε μεγάλε, θέλεις να το κλείσεις, κλειστό τουλάχιστον σωστά...
Δεκεμβρίου 16, 2010 Philippos Koutsakas
Ευτυχώς είχαμε από χθες συνεννοηθεί με την Αργυρώ να βρεθούμε νωρίτερα για να ξεκινήσουμε και νωρίτερα.
Στις 7:30 λοιπόν ξεκινήσαμε από τη Ραιδεστό και μέχρι τη διασταύρωση του Βάβδου ήταν όλα σχετικά καλά. Λίγο χιονάκι και λίγο πάγο είχε σε κάποια σημεία αλλά τίποτε το τραγικό.
Από τη διασταύρωση για Άγιο Πρόδρομο άρχισε να "σφίγγει" λιγάκι το πράμα αλλά και πάλι τσούκου-τσούκου πήγαινε.
Λίγο μετά τη διασταύρωση για τον Ταξιάρχη και ενώ η ώρα ήταν 8:15 μας ενημέρωσαν ότι με απόφαση της Νομαρχίας μαθήματα γιόκ. Υποθέτω βέβαια ότι οι περισσότεροι μαθητές θα είχαν ήδη φτάσει στο σχολείο...
Να θυμίσω στα βιαστικά ότι τον τελευταίο καιρό χάσαμε: Δευτέρα-Παρασκευή + Δευτέρα-Παρασκευή λόγω περιφερειακών και δημοτικών εκλογών, Τρίτη και Τετάρτη λόγω εκλογών των εκπαιδευτικών, 27-28 Οκτωβρίου, 17 Νοεμβρίου, 6 και 7 Δεκεμβρίου, δύο ημέρες λόγω περιπάτων και κάποιες ακόμη που δεν μπορώ να θυμηθώ,,,
Αναστροφή λοιπόν και πίσω.
Στον δρόμο της επιστροφής σκέφτομαι: αν είναι αν το κλείσεις το ρημάδι, τουλάχιστον ξύπνα στις 6 και 30 ζύγισε την κατάσταση και κλείστο πριν ξεκινήσουν οι μαθητές από τα σπίτια και τα χωριά τους... Κλείστο σωστά...
Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010
12 ευρώ, ο κύριος "προσωποποίηση του φιλότιμο", και τρεις πάγκοι...
Δεκεμβρίου 15, 2010 Philippos Koutsakas
Τα 12 ευρώ...
Ένα απογευματάκι στο ΙΚΕΑ και 12 ευρώ ήταν αρκετά για να αγοράσω τέσσερα ραφάκια και οκτώ γωνίες για να τοποθετήσουμε τις οθόνες "ψηλά" ώστε να ελευθερώσουν χώρο από τους ήδη μικρούς πάγκους εργασίας και ταυτόχρονα να δώσουν την (ψευδ)αίσθηση ενός πραγματικού service-center υπολογιστών.
Ο κύριος "προσωποποίηση του φιλότιμο"
"Δημήτρη πήρα ραφάκια για..." δεν πρόλαβα να ολοκληρώσω τη φράση μου και ο Δημήτρης απάντησε "θα τα βάλω εγώ" και εξαφανίστηκε για να βρει δράπανο, βύσματα, βίδες, κλπ...
Σε λίγες ώρες τα είχε τοποθετήσει, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά ότι αξίζει και με το παραπάνω την θέση του δίπλα στο λήμμα "φιλότιμο". Τι κι αν μου ρίχνει καμιά δεκαριά χρόνια, τι κι αν είναι τομεάρχης, τι κι αν είναι παλιότερος στο σχολείο, όταν υπάρχει μία οθόνη που πρέπει να κουβαληθεί θα πρέπει κυριολεκτικά να παλέψω μαζί του για να την κουβαλήσω εγώ μιας ορμάει πρώτος να την πάρει...
Και οι τρεις πάγκοι...
Τον έναν τον είχαμε από παλιά και τους άλλους δύο τους κουβαλήσαμε (μαντέψτε με ποιόν;) από το Γραφείο Διασύνδεσης με την Αγορά εργασίας.
Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010
06 Δεκέμβρη, ρε δε την κάνει το υπουργείο εθνική επέτειο να τελειώνουμε...
Δεκεμβρίου 08, 2010 Philippos Koutsakas
Τσιμισκή, σε μία από τις πολλές πορείες εκείνων των ημερών |
Η έμπνευση μου ήρθε λίγα λεπτά πριν, στο ντουζ, και σαν άλλος Αρχιμήδης (με την διαφορά ότι αυτός μούλιαζε σε μπανιέρα γιατί δεν είχε περιβαλλοντικές ευαισθησίες) πετάχτηκα με την πετσέτα να την καταγράψω:
"Θα στείλω ένα μέιλ στο υπουργείο και θα του ζητήσω για να σώσει την μνήμη του δολοφονημένου Γρηγορόπουλου να κάνει την 06-12 σχολική εορτή / αργία με τα όλα της: με καταθέσεις στεφάνων, απαγγελίες ποιημάτων, καλοντυμένες και βαμμένες για την περίσταση καθηγήτριες, πάουερ πόιντς, χορωδίες, εκφωνήσεις κούφιων λόγων, συντεταγμένες πορείες προς τα αστυνομικά τμήματα με σκοπό την επίδοση δακτυλογραφημένων στο γουόρντ ψηφισμάτων, κλπ, κλπ, κλπ".
Είναι βέβαιο πως με αυτόν τον τρόπο σε δύο-τρία χρονάκια το πολύ η επέτειος θα έχει ατονίσει τόσο που θα θυμίζει εορτασμό 25ης Μαρτίου: 10-12 μαθητές θα είναι πάνω στην σκηνή και θα διαβάζουν εκ περιτροπής πεζά και ποιήματα, φουλαροστεφανωμένες φιλολογίνες (οι υπεύθυνες για την γιορτή) τα κοιτούν με θαυμασμό, 10-12 καθηγητές θα κάνουν σαν σκασμένα λάστιχα "σουτ-σουτ" όλη την ώρα και οι υπόλοιποι μαθητές είτε θα χασμουριούνται, είτε θα παίζουν με τα κινητά τους, είτε θα μιλάνε φωναχτά, είτε θα γελάνε, είτε, είτε...
Μόνο έτσι υπάρχει πιθανότητα να σωθεί η μνήμη του αδικοχαμένου παιδιού. Διαφορετικά, ευτράπελα σαν τα σημερινά θα μετατρέψουν αυτήν την ημέρα σε ανέκδοτο.
Δεύτερο διάλειμμα και οι μαθητές είναι (αυθόρμητα, μαχητικά και συνειδητοποιημένα) συγκεντρωμένοι στην αυλή. Οι ερωτήσεις πέφτουν βροχή:
- Στην (κατά τα άλλα αυθόρμητη) πορεία που θα πάμε να πάρουμε τσάντες;
- Μετά (από την κατά τα άλλα αυθόρμητη πορεία) θα γυρίσουμε στο σχολείο;
- Που θα πάμε;
- Ρε μαλάκα, τι αστυνομία και μαλακίες μου λες, άστους αυτούς, πάμε στο γήπεδο, παίζουν μπάλα.
- Τι να επιδόσουμε; Ψήφισμα; Τι είναι αυτό;
- Πάμε ρε να βρίσουμε κανα μπάτσο, παίζουμε και με την γριά την Κυριακή (σημ.: γριά = Ηρακλής)
- Μπατσοι, γουρούνια, δολοφόνοι, εσείς πουλάτε την άσπρη σκόνη
Οι μαθητές έφυγαν για το αστυνομικό τμήμα (χάθηκαν οι διδακτικές από την δεύτερη μέχρι την έβδομη) και όλοι βολεύτηκαν.
Σημείωση: όλα αυτά έγιναν στις 07-12 μιας και η 06-12 είναι αργία στον Πολύγυρο λόγω του πολιούχου της πόλης Αγίου Νικολάου.
Όλο το απόγευμα σκεφτόμουνα τι μπορεί να γίνει ώστε εκείνες οι μέρες του Δεκέμβρη να μείνουν (στην δική μου τουλάχιστον συνείδηση) ως οι μέρες που παραλίγο θα άλλαζαν ριζικά την Ελληνική κοινωνία, μετατρέποντας το εγώ σε εμείς και τον ατομικισμό σε συλλογικότητες.
Και το βρήκα: η λύση είναι μία ακόμη εθνική εορτή / επέτειος, πολύ θα βόλευε να σχολούσαμε λιγάκι πιο νωρίς, να προλαβαίναμε να βγαίναμε στην αγορά για τίποτα ψώνια...
Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010
Ο φιλότιμος ηλεκτρολόγος και οι δεκατέσσερις 17άρες
Νοεμβρίου 27, 2010 Philippos Koutsakas
Ο καημένος ο υπεύθυνος του εργαστηρίου πάσχιζε να τις αλλάξει αλλά χρήματα δεν υπήρχαν. Έψαχνε από εδώ, έψαχνε από εκεί ώσπου ένα πρωί με την βοήθεια μιας φτωχής πλην τίμιας υπαλλήλου της διεύθυνσης πληροφορικής της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης βρήκε δεκατέσσερις μεταχειρισμένες 17άρες (παροπλισμένες) σε σχετικά καλή κατάσταση (και με TCO99 παρακαλώ!!!).
Πως όμως θα μεταφέρονταν οι οθόνες από την Θεσσαλονίκη στο εργαστήριο; Ο υπεύθυνος του εργαστηρίου έψαξε σε γη και ουρανό και τελικά, για καλή του τύχη, βρήκε μέσα σε ένα πολυμορφικό FORD μαύρου χρώματος έναν από μηχανής φιλότιμο ηλεκτρολόγο. Ο φιλότιμος ηλεκτρολόγος με περισσή προθυμία διέθεσε το αυτοκίνητο του για να μεταφερθούν οι οθόνες (χρειάστηκε να ρίξει καθίσματα) ενώ βοήθησε τόσο στο φόρτωμα όσο και στο ξεφόρτωμα.
Έτσι σε ντε-τε οι "καινούριες" οθόνες τοποθετήθηκαν στο εργαστήριο αντικαθιστώντας τις παλιές (15άρες) οι περισσότερες από τις οποίες θα πάνε για ανακύκλωση.
Και έτσι από εκείνη την στιγμή έβλεπαν οι μαθητές εκείνου του σχολείου καλά κι εμείς καλύτερα...
Ηθικό δίδαγμα: δε πα να σαι αυτό που μετά βδελυγμίας αποκαλούν "δημόσιο υπάλληλο" οι θαμώνες των παραθύρων και όχι μόνο, άμα θες να προσφέρεις θα προσφέρεις...
Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010
Αχ αυτοί οι οικονομολόγοι...
Νοεμβρίου 24, 2010 Philippos Koutsakas
Πολυγυρνούδικο το νοόυμερο.
Βρε ποιος να ναι απογευματιάτικα;
"Έλα Φίλιππα". ακούω την τραγουδιστή φωνή του Νίκου (αυτός με προσφωνεί Φίλιππα αντί του σωστού Φίλιππε αλλά στον Νίκο που τα λέει ωραία τα συγχωρείς όλα ;-))
"Η τάδε εταιρία, αφού μίλησα μαζί τους μας έστειλε το τάδε λογισμικό γενικής λογιστικής, μπορούμε να το εγκαταστήσουμε;"
Για να μην τα πολυλογώ ο Νίκος σε κατάσταση εκπαιδευτικού ντελίριου (για να μην πω οργασμού) μου εξηγεί πως κατάφερε και πήρε τα λογισμικά, πόσο καλά είναι, ότι του έστειλαν και διαφημιστικά για τα παιδιά, και ντοσιέ και στυλό, κλπ, κλπ...
"Εντάξει Νίκο, θα το κάνουμε την Πέμπτη που έχω τρεις ώρες για συντήρηση εργαστηρίου"
Πέμπτη...
Παρασυρμένος από την ορμή του Νίκου (το ντελίριο που σας έλεγα πριν) ξεκινάω εγκατάσταση στα μηχανήματα του εργαστηρίου των "Μνηστήρων" (Celeron 600 με 386ΜΒ RAM) χωρίς να δω ελάχιστες προδιαγραφές ("είναι πολύ μικρό και ελαφρύ")...
Με το που μπαίνει το DVD (ντι-βι-ντι παρακαλώ, όχι σι-ντι) της εγκατάστασης και εμφανίζεται η αρχική οθόνη διαπιστώνω ότι πρόκειται για client-server εφαρμογή.
Προσπαθώ να εξηγήσω στο Νίκο, μου απαντά "αντε βρε, μην τα κάνεις πολύπλοκα, βάλτο εκεί να δουλέψουμε"
Ξεκινάω να το "βάλω" αλλά ο SQL-server που στήνεται (500 ΜΒ) εντός του ότι ΣΕΡΝΕΤΑΙ αρνείται να συνεργαστεί αρμονικά με το deep-freeze και συνεπώς με κάθε επανεκίνηση χάνονται όλα τα δεδομένα. ΄"και τι το θες και τα παγώνεις;" με ρωτά ο Νίκος Προσπαθώ να εξηγήσω...
Αγχωνόμαστε, πάμε στο μεγάλο εργαστήριο για να κάνουμε εγκατάσταση εκεί (= σπασμωδικές κινήσεις) Μπορεί έτσι να λύνουμε το θέμα της ταχύτητας αλλά το θέμα της αποθήκευσης όχι (βλέπε deepfreeze). Χτυπάει κουδούνι (ευτυχώς).
Κάθομαι λιγάκι να σκεφτώ μονάχος-μονάχος. Θα το στήσω προβλεπόμενα client-server. Το κάνω και δουλεύει αφού ορίζω την θέση της βάσης σε καθέναν από τους clients (ορίζω την ip του server. Επιστρέφει ο Νίκος και η πρώτη ατάκα που μου έρχετε είναι: "να εμπιστεύεσαι τον έρμο τον Πληροφορικό". Σε ένα 20λεπτό έχουμε στήσει ακόμη πέντε clients και έπεται συνέχεια...
ΥΓ: Πριν ένα μήνα ο Θανάσης (με το επώνυμο με τα 19 γράμματα) έφαγε μία εβδομάδα για να στήσει το accountant της singular το οποίο από ότι καταλαβαίνω θα το φάει η μαρμάγκα... Αχ αυτοί οι οικονομολόγοι...
Τρεις και ο (συνδικαλιστικός) κούκος...
Νοεμβρίου 24, 2010 Philippos Koutsakas
- Μα γιατί είμαστε τόσο λίγοι; (ώρα 9:45)
- Είναι δυνατόν να ξεκινήσει η συνέλευση θεωρώντας ότι υπάρχει απαρτία όταν είμαστε παρόντες μόνο 30 άτομα; (ώρα 10:15)
- Μα γιατί παίζουν πίνγκ-πονγκ η ΔΑΚΕ με την ΠΑΣΚ, δεν έχουν πάρει χαμπάρι ότι όχι μόνο δεν έχει ενδιαφέρον αυτό το παιχνίδι πια αλλά απεναντίας εκνευρίζει; (φταίτε εσείς, όχι φταίτε εσείς, όχι εσείς, όχι εσείς...)
- Μήπως με την παρουσία μου εδώ νομιμοποιώ μια χαζομάρα και μισή;
- Μήπως οι κατ΄επάγγελμα συνδικαλιστές βολεύονται με την μικρή συμμετοχή; (Γιάννη κερνάει - Γιάννης πίνει)
- Γιατί δεν κατεβαίνει ένα κοινό ψηφοδέλτιο από όλες τις παρατάξεις;
- Πόσο μεγάλο είναι το κενό που άφησε ο Πέγιος. Κάθε φορά που έρχομαι σε ΓΣ τον θυμάμαι να λέει με εκείνον τον χαρακτηριστικό τρόπο του "αξιοπρέπεια ρε συνάδελφοι, αξιοπρέπεια..."
- Θα τον συμπληρώσει ο Τσάπουρνας υπογραμμίζοντας την ανάγκη για "συλλογικότητα" και αργότερα ένας νεαρούλης που κατεβαίνει υποψήφιος με την ανασυγκρότηση προσθέτοντας τα "μαζικότητα" και "αλληλεγγύη". Κάποια στιγμή ακούστηκε και το "ατομικισμός".
- Οι συλλογικότητες είναι το μόνο όπλο που μας έμεινε. Ο καθένας μόνος του στην καλύτερη θα πέσουμε εύκολα, στην χειρότερη θα στραφούμε ο ένας εναντίον του άλλου. ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ, εκεί κρύβεται η ελπίδα...
Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010
Όραμα πέμπτη-Πέμπτη, επεισόδιο δεύτερο...
Νοεμβρίου 18, 2010 Philippos Koutsakas
Επί τροχάδην λόγω έλλειψης χρόνου:
Ο κύκλος διευρύνθηκε, παίξαμε και σι-Μαριώ... Από όσο θυμάμαι, Ελένη, Βάσω, η-άλλη-Άννα, Κώστας, Κώστας, Δημήτρης, Φίλιππος, Φωτεινή, Γιώργος (;)
- Η "άλλη-Άννα" με τον Δημήτρη (τον εχθρό του καλού) θα δουλέψουν τις ταμπέλες
- Κώστας - "άλλη-Άννα" θα δουν για δωρεά βιντεοπροβολέων, Φίλιππος το έγγραφο
- Το σχολείο δηλώθηκε στο πρόγραμμα αειφόρο σχολείο
- Φίλιππος - Ελένη - Δημήτρης θα δουν περί αειφόρου σχολείου αύριο
Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010
Οδηγίες προς τους χρήστες του βιντεοπροβολέα
Νοεμβρίου 10, 2010 Philippos Koutsakas
Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2010
Προτάσεις / Θέματα προς συζήτηση για την επόμενη πέμπτη-Πέμπτη και ένα σχόλιο για τον τίτλο της όλης ιστορίας...
Νοεμβρίου 06, 2010 Philippos Koutsakas
1. ταμπέλες για όλο το σχολικό συγκρότημα (έξω από πόρτες και στις εισόδους του σχολείου)
2. φαγητό / ποτό (κάποιος να ετοιμάζει κάτι κάθε φορά)
3. οτιδήποτε άλλο θέλετε να προστεθεί μπορείτε να το καταχωρήσετε ως σχόλιο (στο κάτω μέρος)
Ελπίζω να έγινε αντιληπτό το (χιουμοριστικό και εμπνευσμένο από την παπαρολογία της προεκλογικής εποχής) πνεύμα του τίτλου "Όραμα πέμπτη-Πέμπτη".
Περιμένοντας προτάσεις...
Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010
Όραμα πέμπτη-Πέμπτη, επεισόδιο πρώτο...
Νοεμβρίου 05, 2010 Philippos Koutsakas
Τελικά βρεθήκαμε την πέμπτη ώρα της Πέμπτης (που μας πέρασε) στο γραφείο 7-8 "κενάρωντες" καθηγητές και αφού συζητήσαμε καταλήξαμε στο να κάνουμε (μέχρι την επόμενη Πέμπτη) τα εξής:
- μία σελίδα με οδηγίες για την χρήση του υπολογιστή / βιντεοπροβολέα στο αμφιθέατρο (Φίλιππος) η οποία θα κολλήσει κάπου δίπλα στον υπολογιστή του αμφιθεάτρου
- σύνταξη εγγράφου για δωρεά (-ες) βιντεοπροβολέα (-ων) (Φίλιππος με Άννα)
- αναζήτηση διευθύνσεων (κατόπιν τηλεφωνημάτων) πιθανών δωρητών βιντεοπροβολέων και αποστολή επιστολών
- σύνταξη εγγράφου για τις αλλαγές στις τηλεφωνικές γραμμές του σχολικού συγκροτήματος (Φίλιππος) και προώθηση του στο ΟΤΕ (Κώστας με Δ/ντρια).
Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010
Το κίνημα πέμπτη-Πέμπτη...
Νοεμβρίου 01, 2010 Philippos Koutsakas
El mundo mejor es posible!!!
Ο βιντεοπροβολέας στο ταβάνι του αμφιθεάτρου (επιτέλους)...
Νοεμβρίου 01, 2010 Philippos Koutsakas
Πες-πες-πες με διάφορους (βλέπε: Αντρέα, Κώστα, Ανέστη, Γιάννη-Μομ) τελικά πέρσι ο Αντρέας αγόρασε την βάση για το ταβάνι (μετά από μία σύντομη ιντερνετική έρευνα αγοράς που έκανα), ο Κώστας με τον Αντρέα την στερεώσαν στο ταβάνι και οι ίδιοι φέραν και ένα καλώδιο δικτύου.
"Καλά ρε μεγάλε κι εσύ τι έκανες;", θα μπορούσε να ρωτήσει κάποιος. Ε, δεν το ανέφερα ήδη; εγώ (εκτός από την μεταφορά, τοποθέτηση και παραμετροποίηση του υπολογιστή) ήμουν ο "πες-πες" της υπόθεσης: "Κώστα, τι γίνετε που βρισκόμαστε;", "Κώστα, τι λέει πως πάει το πράμα;", "Κώστα αν θέλεις βοήθεια να πω στον Δημήτρη...", "Κώστα τελείωσε το θέμα με τον βιντεοπροβολέα;". Ε κάποια στιγμή αγανάκτησε ο άνθρωπος και τον έβαλε...
At the bottom line που λένε και στο χωριό μου, το σχολειό απέκτησε μία αίθουσα στην οποία με το πάτημα ενός κουμπιού (δύο για την ακρίβεια: του υπολογιστή και του τηλεκοντρόλ του βιντεοπροβολέα) έχεις την δυνατότητα να προβάλεις σε μεγάλο μέγεθος το περιεχόμενο της οθόνης ενός υπολογιστή, ο οποίος μάλιστα έχει πρόσβαση και στο διαδίκτυο.
Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010
"Πως πέρασα την μέρα μου στο σχολειό" ή ¨οι φωτοτυπίες που δεν βγήκαν"
Οκτωβρίου 20, 2010 Philippos Koutsakas
Μπαίνουμε στην αυλή του σχολείου στο τέλος της δεύτερης διδακτικής ώρας (ήταν η μέρα της εβδομάδας που αρχίζω λίγο πιο αργά) και τρέχω να προλάβω να βγάλω φωτοτυπίες, κρατώντας έναν καφέ στο χέρι (φραπέ ζήτησα για να καθυστερήσω λιγότερο). Καφές = σπίντ, σπίντ = ανέβασμα στροφών, περισσότερες στροφές = περισσότεροι ίπποι, περισσότεροι ίπποι = υψηλότερη απόδοση…
Στα σκαλιά η συναντώ την Ελένη της περιβαλλοντικής, με ρωτάει αν θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν το αμφιθέατρο για μία εκδήλωση την επόμενη διδακτική ώρα. Αλλάζω κατεύθυνση και πάω μαζί της προς τα εκεί. Της εξηγώ για το βιντεοπροβολέα και τον υπολογιστή, για τα κλειδιά της αίθουσας και τα ΠΕΚ που γίνονται εκεί τα απογεύματα. "Για ότι άλλο χρειαστείς είμαι στην διάθεση σου" και τρέχω για φωτοτυπίες.
Θα χρειαστώ ίντερνετ μου φωνάζει η Ελένη από μακριά. Ωχ, ξανά αλλάζω κατεύθυνση και πάω στον Αντρέα τον ηλεκτρολόγο. Του εξηγώ για το ιντερνετ στο αμφιθέατρο, ΟΚ μου λέει, θα το φτιάξω αύριο.
Πάω προς το φωτοτυπικό.
Με πετυχαίνει η Άννα: "Φίλιππεεεεεε, πόσα χρήματα έδωσες για τις αγορές χθες; (είχα πάει να αγοράσω για το σχολείο διάφορα από το πράκτικερ)". Ψάχνω για το τιμολόγιο. Το βρίσκω, η Άννα έχει φύγει. Θα με βρει αργότερα…
Πάω για τις φωτοτυπίες. Το ένα φωτοτυπικό είναι χαλασμένο. Ξεκινάω για το άλλο, ακούω πίσω μου τακούνια. Πριν προλάβω να σκεφτώ «ωχ έρχονται» ακούω «Φίλιππεεεεεεε σε χρειαζόμαστε για τη γιορτή…».
Είναι οι φιλολογίνες που ετοιμάζουν την γιορτή της 28ης. Είχα αναλάβει να χτενίσω το πάουετ πόιντ της γιορτής και η "κομμωτική" μου πήρε τρεις ώρες από το προηγούμενο απόγευμα. "Σε θέλουμε κάτω στην πρόβα". "ΟΚ κορίτσια, να βγάλω φωτοτυπίες και έρχομαι".
Φτάνω στο δεύτερο φωτοτυπικό. "Φίλιππεεεε, μόνο μία κουβέντα να σου πω" ο Κώστας που με ψάχνει από προ-χθες για να μου πει για μια προσφορά του ΟΤΕ ώστε να μειώσουμε το κόστος χρήσης των τηλεφωνικών συνδέσεων του σχολείου. Κώστα να τα λέμε καθώς βγάζω φωτοτυπίες; ρωτάω πατώντας το κουμπί της αναπαραγωγής… Γ@μώτο, είναι και αυτό χαλασμένο.
Αφήνω τον Κώστα με ένα βιαστικό «θα τα πούμε αργότερα» και κατευθύνομαι προς τον εκτυπωτή βρίζοντας (από μέσα μου).
Αλλάζω κατεύθυνση και πάω προς στο γραφείο. Ακούω για 10 λεπτά, κάνω τρεις ερωτήσεις, λαμβάνοντάς ισάριθμες content-free περιεχομένου απαντήσεις.
Βλέπω τις φιλολογίνες που μπαίνω-βγαίνουν κοιτώντας με με αγωνία. Βγαίνω. "ΟΚ κορίτσια, πάμε για την πρόβα". Κατεβαίνω στο θέατρο. Βλέπουμε το πάουερ πόιντ, μου λένε κάποιες αλλαγές, θα μου φέρουν αύριο τα σι-ντι για να βάλω μουσική στην παρουσίαση. Θα χρειαστώ άλλη μια ώρα από το απόγευμα. Φεύγω βιαστικά για τον εκτυπωτή.
Στην είσοδο του γραφείου είναι η Λίτσα. "Σε θέλω να δούμε ένα προβληματάκι στο my-school". "Λίτσα, πάμε μαζί προς στον εκτυπωτή και μου λές στον δρόμο, θέλω να εκτυπώσω". Μου λέει το πρόβλημα, σκεφτόμαστε μια λύση, προσπαθώ να εκτυπώσω, εκτυπώνω λάθος (λογικό μιας και μιλούσα ταυτόχρονα). ξανα-εκτυπώνω,
Παίρνω εκτυπώσεις, πάω να πάρω τον φορητό βιντεοπροβολέα από το γραφείο της δντριας για να τον στήσω στην τάξη, αλλά λείπει, είναι στο αμφιθέατρο, ψάχνω κλειδιά, τρέχω να τον πάρω, ανεβαίνω να τον στήσω, ψάχνω την παρουσίαση, έχω ξεχάσει το φλασάκι στον υπολογιστή του γραφείου που εκτύπωσα. Πάω ξανά κάτω, αναβαίνω πάλι στην τάξη. Ξεκινάω μάθημα (επιτέλους).
Κάνω μία ώρα καλό μάθημα. Χτυπάει το κουδούνι, σε αντίθεση με τις άλλες φορές βγάζω τους μαθητές έξω σχεδόν κατ 'ευθείαν για να ηρεμήσω πέντε λεπτά - αμ δε... Μπαίνουν τρεις (όχι μαζί, ένας-ένας σε διαφορετικές στιγμές) για να με ρωτήσουν διάφορα. Απαντάω, δίνω σι-ντι, αντιγράφω προγράμματα σε φλασάκι. Χτυπάει το κουδούνι, δεν πρόλαβα... Ξανακάνω άλλη μία ώρα καλό μάθημα. Χτυπάει το κουδούνι. Οι μαθητές μένουν μέσα, έχουν απορίες. Τις λύνουμε. φεύγουν, επιτέλους θα ηρεμήσω λιγάκι, σκέφτομαι. Έρχεται ο Δημήτρης. Τα λέμε. Φεύγει. Χτυπάει το κουδούνι για μέσα (7η ώρα) και έχω κενό.
Έχω δύο τρεις χαλαρές δουλίτσες μεν αλλά 45 λεπτά είναι υπέρ αρκετά για να τις κάνω στο χαλαρό και να ηρεμήσω επιτέλους…. Κλείνω την πόρτα. ΟΥΦ. Αρχίζω να τακτοποιώ.
Ανοίγει η πόρτα και μπαίνει ο Κώστας (του τέταρτου διαλείμματος): τώρα δεν θα μου ξεφύγεις, μου λέει και προσθέτει την αγαπημένου φράση «μόνο μια κουβέντα να σου πω…»
Τα λέμε ενώ κάνω δουλειές... Τακτοποιώ, κλειδώνω, λύνω απορίες για μηχανήματα που δεν ξεκινάνε, για εκτυπωτές που κολλάνε και για ποντίκια που δεν παίζουν, πάω τον βιντεοπροβολέα στο αμφιθέατρο, χτυπάει το κουδούνι της λήξης....
Πάω προς το αμάξι κάνοντας τον απολογισμό μου. Επί της ουσίας πενιχρά αποτελέσματα, χαμηλή παραγωγικότητα , κούραση και στο πηλίκο μηδέν...
Έτσι είναι μια σχετικά χαλαρή μέρα ενός εκ-παιδευτικού πληροφορικής στο σχολείο...
Καθημερινά ξεκινάω με μία λίστα δουλειές σε πόστ-ιτ χαρτάκι γραμμένες και τελικά (όπως με τις φωτοτυπίες) δεν καταφέρνω να κάνω και πολλές...
Επίλογος και ευγενική υπενθύμιση: οι εκπαιδευτικοί είναι στο σχολείο για να διδάσκουν…
Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010
Δεν προλαβαίνω ο έρμος...
Οκτωβρίου 10, 2010 Philippos Koutsakas
Η ιδέα της (αναλυτικής) καταγραφής είχε πρωταρχικό σκοπό την τεκμηρίωση / καταγραφή της εμπειρίας με σκοπό την επαναχρησιμοποίηση (είτε από εμένα, είτε από κάποιον άλλον). Τελικά αυτό που θα προσπαθήσω τουλάχιστον να κάνω είναι η σύντομη καταγραφή των καθημερινών ώστε όταν έρθει η ώρα του απολογισμού να δω τι έκανα και τι δεν έκανα...
Μέχρι στιγμής στις μέρες που περάσανε η κατάσταση στα εργαστήρια έχει ως εξής:
1. λειτουργούν 12 μηχανήματα στο lab1 με win και linux και 2 με linux
2. λειτουργούν 13 μηχανήματα στο lab2 με win
Έβαλα και τους δύο ρούτερς (otenet και ΠΣΔ) στο ίδιο δίκτυο (192.168.1.1 και 192.168.1.2) με κάποια μηχανήματα να βγαίνουν από τον έναν και κάποια από τον άλλον.
Έστησα το γνήσιο AristoClass στο lab1.
Έστησε ο Θανάσης το Accountant της Singular στο PC1 του lab1.
Έψαξα το θέμα των τηλεφωνικών γραμμών του σχολείου και έφτιαξα μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση για μείωση του κόστους.
Έστειλα μέιλ στο Σύζευξης για να μάθουμε τι συμβαίνει με αυτή την ιστορία και που βρίσκεται.
Παζάρεψα τον Φαφέσα και μίλησα με μερικούς ακόμα συντηρητές φωτοτυπικών μηχανημάτων σε στόχο την μείωση του κόστους συντήρησης των μηχανημάτων.
Έστειλα αίτημα αναβάθμισης της adsl του σχολείου στα 24.
Έστησα το skype και έκανα κάποιες δοκιμαστικές κλήσεις.
Αυτά το ολίγα...
Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010
Άτιμε Kido, θα πεθάνεις!!!
Σεπτεμβρίου 07, 2010 Philippos Koutsakas
- πολλούς πειραματισμούς με αντι-ικά προγράμματα - σουίτες. Δοκίμασα κάποια free (AVG, Avira), ένα πόρταμπλ (ClamWinAvirusPortable), κάποια σπασμένα (NOD32), όλα χωρίς επιτυχία.
- χρήση της εφαρμογής DeepFreeze (ξέρετε αυτή που παγώνει τον δίσκο και τον επαναφέρει μετά από κάθε επανεκκίνηση στην προηγούμενη του κατάσταση), επίσης χωρίς επιτυχία μιας και το πάσγουόντ το ξέραν και άλλοι που είχαν μολυσμένα φλασάκια
- Την πολύ καλή σουίτα Kaspersky Internet Security 2010 η οποία με έβγαλε από δύσκολη θέση πολλές φορές
- επανεγκαταστάσεις λειτουργικού σε 4 μηχανήματα τα οποία είχαν βαρύνει τόσο πολύ που δεν ξεκινούσαν καν το λειτουργικό
- Kaspersky Internet Security 2009;
- Kaspersky Anti-Virus 2009;
- Kaspersky Internet Security 7.0;
- Kaspersky Anti-Virus 7.0;
- Kaspersky Internet Security 6.0;
- Kaspersky Anti-Virus 6.0;
- Kaspersky Anti-Virus 6.0 for Windows Workstations;
- Kaspersky Anti-Virus 6.0 SOS;
- Kaspersky Anti-Virus 6.0 for Windows Servers.
If you run the kk.exe file without any switches, the utility will put a stop to active infection (kill threads and remove hooks), perform a memory scan and a scan of critical areas vulnerable to infection, clean up the registry, and scan flash drives.