το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

Ερευνητική Εργασία Το φατσοβιβλίο- Υλικό πρώτης συνάντησης


Η ατζέντα της συνάντησης



Η παρουσίαση του πλαισίου

Θα ακολουθήσει παρουσίαση του Θανάση που θα μπει σε περισσότερες λεπτομέρειες

Και μετά θα παρουσιαστεί το θέμα μας


Λοιπόν, αύριο τα σπουδαία...

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Ασκήσεις Δομημένου Προγραμματισμού - Κεφ 3, 4



Κεφάλαια 3, 4
Ασκήσεις καθορισμού απαιτήσεων προβλήματος
Το παρόν υλικό υπόκειται στους όρους της GNU Free Documentation license



Δομή της ακολουθίας

1.      Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του ακόλουθου προβλήματος με ψευδοκώδικα. Δίνεται ο αριθμός των νικών και των ηττών μιας ομάδας μπάσκετ σε μια αγωνιστική περίοδο. Η ομάδα βαθμολογείται για κάθε νίκη με δύο βαθμούς και για κάθε ήττα με έναν. Να υπολογισθεί και να εμφανισθεί η συνολική βαθμολογία της ομάδας.

2.      Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του ακόλουθου προβλήματος με ψευδοκώδικα. Δίνονται το μήκος και το πλάτος μιας αίθουσας. Να υπολογισθεί το εμβαδόν της και να εμφανισθεί.

3.      Δίνεται το πλήθος των μαθητών μιας τάξης που θα συμμετάσχουν σε μια σχολική εκδρομή καθώς και το συνολικό κόστος του λεωφορείου που θα τους μεταφέρει. Να υπολογιστεί το ποσό συμμετοχής στην εκδρομή, να εμφανιστεί στην οθόνη και να εκτυπωθεί στον εκτυπωτή. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.


Δομή της επιλογής

4.      Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του ακόλουθου προβλήματος με ψευδοκώδικα. Δίνονται το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση, το τηλέφωνο και το πλήθος των κιλοβάτ (KW) ρεύματος που κατανάλωσε ένας πελάτης της ΔΕΗ. Η ηλεκτρική εταιρεία κοστολογεί τα πρώτα 100 KW προς 15 λεπτά του ευρώ το ένα και τα υπόλοιπα προς 20 λεπτά του ευρώ. Ζητείται να υπολογισθεί και να εμφανισθεί το ποσό που θα καταβάλλει ο καταναλωτής καθώς και το ονοματεπώνυμο του.

5.      Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του ακόλουθου προβλήματος με ψευδοκώδικα. Δίνονται οι δικαιολογημένες και οι αδικαιολόγητες απουσίες ενός μαθητή. Το όριο των δικαιολογημένων απουσιών είναι 50 και το όριο των αδικαιολόγητων είναι 60. Να ελεγχθεί αν ο μαθητής προάγεται ή όχι και να εμφανιστεί το αντίστοιχο μήνυμα καθώς και το όνομα του μαθητή.

6.      Δίνονται οι δικαιολογημένες και οι αδικαιολόγητες απουσίες ενός μαθητή. Το όριο του αθροίσματος των απουσιών για να προαχθεί ένας μαθητής είναι 114. Να ελεγχθεί αν ο μαθητής προάγεται ή όχι και να εμφανιστεί το αντίστοιχο μήνυμα καθώς και το όνομα του μαθητή. Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του παραπάνω προβλήματος με λογικό διάγραμμα ή  ψευδοκώδικα.

7.      Δίνεται η εξωτερική θερμοκρασία μιας πόλης και το όνομα ενός μικρού κοριτσιού που θέλει να βγει βόλτα στην πόλη. Να βρεθεί αν πρέπει η μικρή να φορέσει ή όχι μπουφάν με βάση την εξωτερική θερμοκρασία. Ειδικότερα η μικρή πρέπει να φορέσει μπουφάν αν η θερμοκρασία είναι μικρότερη από 15 βαθμοί κελσίου ενώ δεν πρέπει να φορέσει μπουφάν αν είναι μεγαλύτερη από 15 βαθμούς. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

8.      Δίνεται το πλήθος των μαθητών μιας τάξης που θα συμμετάσχουν σε μια σχολική εκδρομή, το συνολικό κόστος του λεωφορείου που θα τους μεταφέρει, το όνομα ενός μαθητή της τάξης καθώς και τα χρήματα που αυτός διαθέτει. Να βρεθεί αν ο μαθητής αυτός μπορεί να συμμετάσχει στην εκδρομή. Στην περίπτωση που μπορεί να  συμμετάσχει τότε να εμφανιστεί στην οθόνη το ονοματεπώνυμο του και τα χρήματα που θα του περισσέψουν ενώ στην περίπτωση που δεν μπορεί το ονοματεπώνυμο του και τα χρήματα που του λείπουν. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα τον αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

9.      Δίνονται τα ονόματα και το βάρος τριών ατόμων σε κιλά. Τα άτομα αυτά θέλουν να χρησιμοποιήσουν ένα ασανσέρ. Το ασανσέρ μπορεί να σηκώσει μέχρι 200 κιλά. Να δημιουργηθεί αλγόριθμος ο οποίος να ελέγχει αν τα άτομα αυτά μπορούν ή όχι να χρησιμοποιήσουν το ασανσέρ και να εμφανίζεται το άθροισμα των κιλών τους καθώς και το κατάλληλο μήνυμα ανάλογα με την περίπτωση (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ασανσέρ ή δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ασανσέρ)

10.  Δίνονται τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει ένα αυτοκίνητο από το προηγούμενο service. Το αυτοκίνητο χρειάζεται service κάθε 10.000 χιλιόμετρα. Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του παραπάνω προβλήματος ο οποίος να ελέγχει αν το αυτοκίνητο χρειάζεται service και αν ναι να εμφανίζει το μήνυμα «χρειάζεσαι service άμεσα», αν όχι να εμφανίζει το μήνυμα «θα χρειαστείς service σε Χ χιλιόμετρα». Η τιμή του Χ να είναι τα χιλιόμετρα που υπολείπονται μέχρι το επόμενο service.

11.  Δίνονται η μάρκα μιας κομπόστας ροδάκινο και το έτος λήξης της. Να αναπαραστήσετε με λογικό διάγραμμα ή ψευδοκώδικα τον αλγόριθμο ο οποίος ελέγχει αν μπορείτε να φάτε την κομπόστα ή όχι (ανάλογα με την ημερομηνία λήξης) και να εμφανίζει το κατάλληλο μήνυμα
Στην περίπτωση που η κομπόστα δεν έχει λήξει να εμφανίζεται το μήνυμα: «Μπορείς να φας τη κομπόστα». Στην περίπτωση που η κομπόστα έχει λήξει: (1) να υπολογίζεται πόσα χρόνια πριν έχει λήξει (2) να εμφανίζεται το μήνυμα: «Μην την φας, Η έχει λήξει εδώ και Χ χρόνια» όπου Χ τα χρόνια που έχουν περάσει από την ημερομηνία λήξης της κομπόστας


Δομή της επανάληψης

12.  Δίνονται το ονοματεπώνυμο του κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία τους στο μάθημα των Θρησκευτικών. Θέλουμε να υπολογίσουμε τον μέσο όρο της βαθμολογίας των μαθητών της τάξης στο μάθημα αυτό. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

13.  Δίνονται το ονοματεπώνυμο του κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία τους στα μάθηματα των Θρησκευτικών και της Γεωγραφίας. Θέλουμε να υπολογίσουμε τον μέσο όρο της βαθμολογίας της τάξης σε κάθε ένα από τα μαθήματα αυτά χωριστά καθώς και τον συνολικό μέσο όρο των δύο μαθημάτων ολόκληρου του τμήματος. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

14.  Δίνεται η ηλικία καθενός από τους καθηγητές του σχολείου μας και ζητείται να υπολογισθεί ο μέσος όρος της ηλικίας τους. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

15.  Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του ακόλουθου προβλήματος με ψευδοκώδικα. Δίνονται ο αριθμός των αιθουσών ενός σχολείο καθώς και το μήκος και το πλάτος κάθε μιας από αυτές. Να υπολογισθεί το εμβαδόν τους και να εμφανισθεί.


Συνδυασμός επιλογής και επανάληψης

16.  Δίνονται το ονοματεπώνυμο κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία του στο μάθημα των μαθηματικών. Ζητείται να υπολογίσουμε το πλήθος των μαθητών της τάξης που έχουν βαθμολογία σε αυτό το μάθημα μεγαλύτερη από 18. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

17.  Δίνονται οι βαθμοί τριμήνου ενός μαθητή σε όλα τα μαθήματα του. Να υπολογίσετε το πλήθος των μαθημάτων του που έχουν βαθμολογία έως 10, το πλήθος των μαθημάτων που έχουν βαθμολογία από 11-15, από 16-18 και από 18-20. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

18.  Στον πανελλήνιο διαγωνισμό πληροφορικής που γίνεται κάθε χρόνο μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές από Γυμνάσια, ΕΠΑΛ και ΓΕΛ. Αν μας δίνεται η τάξης και τύπος του σχολείου που φοιτά ο μαθητής, να υπολογισθεί το πλήθος των μαθητών που συμμετέχουν από κάθε τάξη. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο του προβλήματος.

19.  Σε μία εταιρία γίνονται κρατήσεις από το μισθό του υπέρ του συνδικαλιστικού σωματείου του ανάλογα με το ύψος του μισθού του. Για μισθό έως 1000 ευρώ η κράτηση είναι 1%, έως 1200 2%, έως 1300 3%, έως 1400 4% και πάνω από 1400 5%. Δίνονται για κάθε υπάλληλο το ονοματεπώνυμο του και ο μισθός του. Να υπολογισθεί για τον κάθε υπάλληλο το ποσό της κράτησης που του αντιστοιχεί. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο του προβλήματος.

Ασκήσεις Δομημένου Προγραμματισμού - Κεφ 1, 2




Κεφάλαια 1, 2
Ασκήσεις καθορισμού απαιτήσεων προβλήματος
Το παρόν υλικό υπόκειται στους όρους της GNU Free Documentation license


1.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται ο αριθμός των νικών και των ηττών μιας ομάδας μπάσκετ σε μια αγωνιστική περίοδο. Η ομάδα βαθμολογείται για κάθε νίκη με δύο βαθμούς και για κάθε ήττα με έναν. Να υπολογισθεί και να εμφανισθεί η συνολική βαθμολογία της ομάδας.

2.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται το μήκος και το πλάτος μιας αίθουσας. Να υπολογισθεί το εμβαδόν της και να εμφανισθεί.

3.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται το πλήθος των μαθητών μιας τάξης που θα συμμετάσχουν σε μια σχολική εκδρομή καθώς και το συνολικό κόστος του λεωφορείου που θα τους μεταφέρει. Να υπολογιστεί το ποσό συμμετοχής στην εκδρομή, να εμφανιστεί στην οθόνη και να εκτυπωθεί στον εκτυπωτή. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.


4.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση, το τηλέφωνο και το πλήθος των κιλοβάτ (KW) ρεύματος που κατανάλωσε ένας πελάτης της ΔΕΗ. Η ηλεκτρική εταιρεία κοστολογεί τα πρώτα 100 KW προς 15 λεπτά του ευρώ το ένα και τα υπόλοιπα προς 20 λεπτά του ευρώ. Ζητείται να υπολογισθεί και να εμφανισθεί το ποσό που θα καταβάλλει ο καταναλωτής καθώς και το ονοματεπώνυμο του.

5.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται οι δικαιολογημένες και οι αδικαιολόγητες απουσίες ενός μαθητή. Το όριο των δικαιολογημένων απουσιών είναι 50 και το όριο των αδικαιολόγητων είναι 60. Να ελεγχθεί αν ο μαθητής προάγεται ή όχι και να εμφανιστεί το αντίστοιχο μήνυμα καθώς και το όνομα του μαθητή.

6.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται η εξωτερική θερμοκρασία μιας πόλης και το όνομα ενός μικρού κοριτσιού που θέλει να βγει βόλτα στην πόλη. Να βρεθεί και να εμφανιστεί αν πρέπει η μικρή να φορέσει ή όχι μπουφάν με βάση την εξωτερική θερμοκρασία. Ειδικότερα η μικρή πρέπει να φορέσει μπουφάν αν η θερμοκρασία είναι μικρότερη από 15 βαθμοί κελσίου ενώ δεν πρέπει να φορέσει μπουφάν αν είναι μεγαλύτερη ή ίση από 15 βαθμούς.  

7.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται το πλήθος των μαθητών μιας τάξης που θα συμμετάσχουν σε μια σχολική εκδρομή, το συνολικό κόστος του λεωφορείου που θα τους μεταφέρει, το όνομα ενός μαθητή της τάξης καθώς και τα χρήματα που αυτός διαθέτει. Να βρεθεί αν ο μαθητής αυτός μπορεί να συμμετάσχει στην εκδρομή. Στην περίπτωση που μπορεί να  συμμετάσχει τότε να εμφανίζεται το ονοματεπώνυμο του και τα χρήματα που θα του περισσέψουν ενώ στην περίπτωση που δεν μπορεί το ονοματεπώνυμο του και τα χρήματα που του λείπουν.

8.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται τα ονόματα και το βάρος τριών ατόμων σε κιλά. Τα άτομα αυτά θέλουν να χρησιμοποιήσουν ένα ασανσέρ. Το ασανσέρ μπορεί να σηκώσει μέχρι 200 κιλά. Να ελεγχθεί αν τα άτομα αυτά μπορούν ή όχι να χρησιμοποιήσουν το ασανσέρ και να εμφανίζεται το άθροισμα των κιλών τους καθώς και το κατάλληλο μήνυμα ανάλογα με την περίπτωση (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ασανσέρ ή δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ασανσέρ)


9.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται το ονοματεπώνυμο του κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία τους στο μάθημα των Θρησκευτικών. Θέλουμε να υπολογίσουμε τον μέσο όρο της βαθμολογίας των μαθητών της τάξης στο μάθημα αυτό.

10.  Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται το ονοματεπώνυμο του κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία τους στα μάθηματα των Θρησκευτικών και της Γεωγραφίας. Θέλουμε να υπολογίσουμε τον μέσο όρο της βαθμολογίας της τάξης σε κάθε ένα από τα μαθήματα αυτά χωριστά καθώς και τον συνολικό μέσο όρο των δύο μαθημάτων ολόκληρου του τμήματος.

11.  Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται η ηλικία καθενός από τους καθηγητές του σχολείου μας και ζητείται να υπολογισθεί ο μέσος όρος της ηλικίας τους.

12.  Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται ο αριθμός των αιθουσών ενός σχολείο καθώς και το μήκος και το πλάτος κάθε μιας από αυτές. Να υπολογισθεί το εμβαδόν τους και να εμφανισθεί.

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

Επιτέλους Πρότζεκ (και στην εκπαίδευση)


Αν έπρεπε να πω μόνο μία λέξη για το εισαγωγή του μαθήματος του project στο αναλυτικό πρόγραμμα θα έλεγα "επιτέλους". Επειδή όμως μια λέξη δεν μου αρκεί (όσοι με γνωρίζετε καταλαβαίνετε τι εννοώ) ας πω μερικές ακόμη σχετικά με το πως βλέπω εγώ το πρότζεκτ...

Μου δίνει ουσιαστικά τη δυνατότητα να κάνω πράγματα της επιλογής μου και την επιλογής των μαθητών μου μέσα στα πλαίσια των διδακτικών ωρών, γεγονός που αντιμετωπίζει ουσιαστικά μια σημαντική αδυναμία των καινοτόμων δράσεων (περιβαλλοντική, αγωγή υγείας, κλπ) που έπρεπε να γίνονται εκτός ωρών διδασκαλίας. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό πρόβλημα για ένα σχολείο του οποίου και οι καθηγητές και οι μαθητές ήταν "μεταφερόμενοι" (οι μεν από Θεσ/νίκη οι δε από τα πέρατα του νομού Χαλκιδικής)

Τες πα... Για περισσότερα ρίξτε μια ματιά στο προπόσαλ που ετοιμάσαμε με τον Θανάση για το πρώτο τετράμηνο...

και δεν βλέπω την ώρα να εισαχθεί το πρότζεκτ στις επόμενες τάξεις (Β, Γ) όταν θα μπορώ πλέον να εμπλέκω τους μαθητές της ειδικότητας...






Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

Επισκευή της δομημένης καλωδίωσης = Δημιουργική αντίδραση στο κλίμα απαισιοδοξίας



Δεύτερη μέρα στο σχολείο. Μπαίνουμε λίγες ώρες στις τάξεις. Αρκετός ελεύθερος χρόνος και "Αργία μήτηρ πάσης κακίας"

Οπότε αντί να καθόμαστε και να κλαίμε τη μοίρα μας και να υπολογίζουμε τις περικοπές που μας κάναν είπαμε με τον Κώστα (ο οποίος αν ήταν ινδιάνος θα τον λέγανε "ο δε λέω όχι ποτέ") να επισκευάσουμε την δομημένη καλωδίωση του IT-lab3 (έργου μνηστήρων) και να προσθέσουμε 3 πρίζες ακόμη για να μπορούμε να έχουμε 14 σταθμούς εργασίας και έναν server.

Καλώδιο είχαμε, πριζάκια έφερε ο Κώστας (μάλλον θα τα πληρώσουμε ρεφενέ), πρέσες και κοπίδια είχα προλάβει να αγοράσω πέρυσι, βγάλαμε τα καπάκια της δομημένης και ξεκινήσαμε.

Μετά από 2 ώρες η αποστολή είχε εκτελεστεί. Ελέγξαμε όλες τις υπάρχουσες πρίζες, προσθέσαμε τρεις καινούριες, τακτοποιήσαμε τα καλώδια στο rach, και βάλαμε μέσα στα κανάλια τα καλώδια που φεύγαν από το rack για τα γραφεία των καθηγητών και του ΣΕΛ / ΕΠΑΣ.

Κάτι τέτοιο δεν είχα ξανακάνει ούτε εγώ ούτε ο Κώστας για αυτό και η ικανοποίηση από το επιτυχές αποτέλεσμα ήταν μεγάλη.

Αύριο θα στήσουμε το ασύρματο hot-spot.

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

Μηχανογραφικά...


Η πληροφορική όπως θα έπρεπε να χρησιμοποιούνταν!!!

Για τα περαιτέρω σε λίγο...


Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

Σεμινάριο πολυμέσων στο ΙΝΕΠ


Μαθήματα τέλος, εξετάσεις σχεδόν τέλος, ευκαιρία για επιμόρφωση λοιπόν...

Η ψιλο-βαρεμάρα μου (ποιος πάει μωρέ τώρα 08.00 με 14:30 με τόση ζέστη για δύο εβδομάδες σε σεμινάριο, κλπ) εξαφανίστηκε όταν είδα οτί στο ΙΝΕΠ προσφέρονταν σεμινάριο σχετικό με πολυμέσα (ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων) με αντικείμενο την εκμάθηση της σουίτας της Adobe.


Αξιολόγηση / εντυπώσεις κλπ θα καταγραφούν μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, για την ώρα απλά αναρτώ τις σημειώσεις που κρατούσα (οταν δεν βαριόμουν, ή δεν σέρφαρα στο ιντενρετ, ή ή ή...

Οι σημειώσεις είναι σε μορφή που όποιος θέλει μπορεί να προσθέσει / αλλάξει ότι θέλει...

Κάθε αλλαγή / βελτίωση ευπρόσδεκτη λοιπόν...


Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

Ο απολογισμός της χρονιάς που πέρασε...


Από μικρό μου άρεσαν οι "απολογισμοί", οι "αναδρομές", τα "best-of" της χρονιάς που πέρασε. Οπότε τις τελευταίες μέρες του χρόνου έπερνα θέση μπροστά στην τηλεόραση και τα έβλεπα όλα, από πολιτικές και οικονομικές αναδρομές μέχρι αθλητικές και κοσμικές...

Πολύ περισσότερο μου αρέσει να κοιτάω πίσω στα δικά μου πεπραγμένα (αυτά στα οποία εμπλέκομαι κι εγώ μιας και όλα όσα έγιναν τη χρονιά έγιναν σε συνεργασία με τον Δημήτρη, τον Κώστα, την Βάσω, την Λίτσα, κλπ).

Ξεκινάω από τα σημαντικότερα, τους μαθητές και την διδακτική διαδικασία:

Προσπάθησα (και το κατάφερα σε μεγάλο βαθμό) να είμαι "διαθέσιμος" σε πολλά διαλείμματα για κουβεντούλα με οποιαδήποτε θεματολογία με οποιονδήποτε μαθητή. Θεωρώ ότι αυτές οι κουβέντες είναι ότι σημαντικότερο μπορεί και οφείλει να κάνει ένας εκπαιδευτικός.

Σε σχέση με τα μαθήματα μου κατ΄αρχήν από φέτος άρχισα να χρησιμοποιώ σε ΚΑΘΕ μάθημα βιντεοποροβολέα (παρουσίαση του μαθήματος σε power point καθώς και άλλο υποστηρικτικό υλικό). Αυτό είχε ένα κόστος (κουβάλημα και στήσιμο σε κάθε διάλειμμα) αλλά χαλάλι...

Επίσης κατάφερα να οργανώσω καλύτερα το υλικό (ουσιαστικά έγραψα καινούριες σημειώσεις μιας και επικαιροποίησα τις παλιές και τις εμπλούτισα με καινούρια αντικείμενα) για τα μαθήματα:
- Συντήρηση ΗΥ
- Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο
- Εφαρμογές Πληροφορικής

Για το πρώτο μάθημα φτιάξαμε και καινούριο εργαστήριο (υπάρχει σχετική ανάρτηση)
Για το δεύτερο μάθημα αναβαθμιστήκαμε μιας και φέτος δουλέψαμε εκτός απο Kompozer το CSS Joomla (αρχικά την 1.5 και μετά την 1.6) καθώς και το λογισμικό δημιουργίας προτύπων Artisteer. Μάλιστα στα πλαίσια του μαθήματος φτιάξαμε την ιστοσελίδα του σχολείου.
Για το τρίτο από φέτος υιοθέτησα την χρήση email για την ανταλλαγή των εργασιών των μαθητών. Έτσι από τα πρώτα μαθήματα οι μαθητές έφτιαξαν εμαιλς και κάθε άσκηση που κάναμε μου την στέλναν για διόρθωση. Έτσι εξοικειώθηκαν πολύ καλά με την χρήση εμαιλς. Επίσης στην περσινή ύλη πρόσθετα την δημιουργία blog καθώς και την δημιουργία καρτούνς με το toondo (άρεσαν πολύ και τα δύο).

Τέλος για το μάθημα των πανελληνίων της Γ τάξης οργάνωσα ακόμη καλύτερα το υλικό που χρησιμοποιώ, ενώ αναρτούσα κάθε μάθημα αλλά και όλες τις ασκήσεις στο μπλοκγ (κάτω από την ετικέτα Δομημένος Προγραμματισμός)

Τοποθετήσαμε μόνιμα βιντεοπροβολέα στο ταβάνι  του αμφιθεάτρου, καλά ηχεία και πλέον η αίθουσα χρησιμοποιείται πολύ συχνά για προβολές

Οργανώσαμε το εργαστήριο του Υλικού Υπολογιστών

Βαφτίσαμε (επιτέλους) τα εργαστήρια πληροφορικής

Αντικαταστήσαμε τις 15αρες οθόνες με17αρες  οθόνες από την Νομαρχία Θεσσαλονίκης

Ενεργοποιήσαμε τα βιβλία εργαστηρίων και εκπαιδεύτηκαν οι καθηγητές να τα συμπληρώνουν κάθε φορά που χρησιμοποιούσαν τα εργαστήρια

Έβαλα όλους του υπολογιστές του σχολικού συγκροτήματος σε ένα τοπικό δίκτυο το οποίο βγαίνει πλέον στο ιντερνετ ΚΑΙ από τους δύο routers / gateways (ένας ΟΤΕΝΕΤ και ένας ΠΣΔ)

Αναβαθμίστηκε (κατόπιν αιτήσεως) η ADSL γραμμή του ΠΣΔ από 8 σε 24 Mbps

Τα δύο εργαστήρια πληροφορικής έχουν από 14 και 13 ΗΥ που ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΎΝ και μάλιστα οι υπολογιστές του lab1 έχουν εγκατεστημένα δύο λειτουργικά συστήματα windows / linux.

Πάλεψα με τον KIDO και μάλλον για την ώρα είμαστε ισοπαλία

Έγινε (εν μέρη) καταγραφή του εξοπλισμού πληροφορικής (έπεται συνέχεια)

Συμμετείχαμε στο προ-συνέδριο πληροφορικής (και προκριθήκαμε στο συνέδριο αλλά δεν πήγαμε τελικά)

Φτιάξαμε τον δικτυακό τόπο για το ΕΠΑΛ 

Άλλαξα τον server στο lab1

Αντικατέστησα το Netop School με το Farconics Insight (πολύ πιο ελαφρύ)

Έφτιαξα (επιτέλους) έναν shared φάκελο στον δίσκο του server και έκανα αντιστοίχιση δίσκου δικτύου στα WSs. Για το κάθε εργαστήριο δημιούργησα έναν ξεχωριστό δίσκο δικτύου. Το ίδιο και για το γραφείο των καθηγητών.

Υπήρξαν και αποτυχίες: η μεγαλύτερη ήταν το ξεθώριασμα του οράματος-Πέμπτη-πέμπτη. Βασική αιτία η δική μου έλλειψη χρόνου μιας και το κενό της Πέμπτης ευχαρίστως το "έκλεβα" για να κλείσω κάποιο από τα μέτωπα στα εργαστήρια. Τεσπα, ελπίζω του χρόνου τα πράματα να πάνε καλά και σε αυτό το μέτωπο...

Λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους που είχαν τεθεί στην αρχή της χρονιάς ο απολογισμός είναι μάλλον θετικός...

Να είμαστε καλά και του χρόνου...

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Πανελλήνιες εξετάσεις 2011 - Δομημένος Προγραμματισμός, Θέματα - Λύσεις



Τα θέματα είναι εδώ...

Ενδεικτικές λύσεις που προετοιμάστηκαν από άλλους (αναφέρεται από ποιους στο κάθε αρχείο ξεχωριστά) θα βρείτε εδώεδώ κι εδώ...

Καλά αποτελέσματα και ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ!!!

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Δομημένος προγραμματισμός - Κύριε-κύριε, τι να διαβάσω και πώς;


Να διαβάσεις ΟΠΩΣ και ΔΗΠΟΤΕ...

1. Τις σημειώσεις που έχω δώσει (δες αναρτήσεις για όλα τα κεφάλαια)
2. Το σχολικό βιβλίο
3. Τις λυμένες ασκήσεις του βιβλίου
4. Τις αντιπροσωπευτικές ασκήσεις που λύσαμε στην τάξη κατά τη διάρκεια της επανάληψης

Τις σημειώσεις και το βιβλίο τα διαβάζεις με τον κλασσικό τρόπο (ανάγνωση...) σε συνδυασμό ενδεχομένως με την χρήση υπολογιστή για να δοκιμάσεις κάποιες ασκησούλες.

Τις λυμένες ασκήσεις του βιβλίου να τις διαβάσεις ως εξής:

Πρώτο πέρασμα: διαβάζεις την εκφώνηση, δεν προσπαθείς να λύσεις την άσκηση αλλά κατευθείαν πηγαίνεις και διαβάζεις την λύση προσπαθώντας νοητά να μεταφράσεις γραμμή-γραμμή των κώδικα (ξέρετε εσείς, βάζοντας δάχτυλο...)

Δεύτερο πέρασμα: διαβάζεις την εκφώνηση, (δεν βλέπεις την λύση) και προσπαθείς να γράψεις τη λύση της άσκησης σε χαρτί. Όπου κολλάς κοιτάς την λύση. Στο τέλος ελέγχεις αν η λύση σου είναι σωστή...

Τρίτο πέρασμα: διαβάζεις την εκφώνηση και προσπαθείς χωρίς να κοιτάς την λύση να λύσεις την άσκηση από μόνος σου.

Αν μάθετε να λύνετε όλες τις ασκήσεις του βιβλίου τότε έχετε πολύ καλές πιθανότητες να λύσετε ότι άσκηση σας δωθεί στις πανελλήνιες.

Καλή μελέτη και τα λέμε στις 2 Μαΐου

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Προσυνέδρειο για το 3ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής


Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Δημοτικό θέατρο του Πολυγύρου του προ-συνέδρειο του 3ου μαθητικού συνεδρίου πληροφορικής (http://www.math-syn-pli.gr/).

Το πρόγραμμα του προ-συνεδρίου.

Η εκδήλωση ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει στις 0845 με χαιρετισμούς των επισήμων αλλά οι επίσημοι προσήλθαν στις 0920.

Οι κενοί περιεχομένου και ιδιαίτερα βαρετοί (μικρή εξαίρεση ο χαιρετισμός του Καρτσιώτη) χαιρετισμοί τους διήρκεσαν 20 λεπτά, όσος και ο χρόνος που αφιέρωσαν στην εκδήλωση. Μετά αναχώρησαν για να ασχοληθούν με σοβαρότερα πράγματα...

Η πλειοψηφία των σχολείων έφτασε με καθυστέρηση στην εκδήλωση (στις 0845 στο θέατρο ήταν μόνο τα Γυμνάσια του Πολυγύρου και το ΕΠΑΛ) με αποτέλεσμα μαθητές να μπαίνουν στο θέατρο (προκαλώντας φασαρία) την ώρα που άλλοι κάναν τις παρουσιάσεις τους.

Οι παρουσιάσεις των σχολείων διαφορετικών βαθμίδων ήταν αναμεμιγμένες (το σκεπτικό μάλλον ήταν για να εναλλάσσεται το ανάλαφρο των δημοτικών με το βαρύ των ΕΠΑΛ)  με τέτοιον τρόπο που εντέλει τις κατέστησε  ακαταλαβίστικες για τους μεν, βαρετές για τους δε. Εμείς για παράδειγμα παρουσιάσαμε τη δουλειά μας σε CMS Joomla μετά από ένα Δημοτικό που έδειξε σε πάουερ ποιντ τι ήθελε να του φέρει ο άγιος Βασίλης για τα Χριστούγεννα.

Οι περισσότερες παρουσιάσεις που είδα (δεν είδα πολλές) ήταν βαρετές. Θεέ μου, πως καταφέρνουμε εμείς οι καθηγητές / δάσκαλοι να κάνουμε τα παιδιά να γίνουν βαρετά (χρειάζεται πολλή προσπάθεια...)

Η διοργάνωση από τεχνικής απόψεως ήταν άψογη (μπράβο στο τιμ-ΠΛΗΝΕΤ).

Η όλη προσπάθεια είναι παραπάνω από ΑΞΙΈΠΑΙΝΗ και το τελικό πρόσημο είναι ΘΕΤΙΚΌ.

Εμείς συμμετείχαμε με την εξής παρουσίαση:





Το βίντεο της παρουσίασης μας...

Οι μαθητές όπως θα δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί ήταν πάρα πολύ καλοί!!!

Ραντεβού στη Θεσσαλονίκη τον Μάιο.





Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2011


09 Φεβρουαρίου, ημέρα ασφαλούς διαδικτύου...

Δεν τους μαζεύω λίγους-λίγους τους μαθητές στο αμφιθέατρο να κάνω μια ενημέρωση με υλικό απο το www.saferinternet.gr αλλά και από άλλες ιστοσελίδες;

Ναι αλλά ποιο να είναι το μήνυμα μιας και οι κακοτοπιές είναι πολλές;

Σκέφτηκα να επικεντρωθώ:
1. στον εθισμό
2. στην δημοσίευση / ανάρτηση περιεχομένου
3. στην επικοινωνία με αγνώστους

ΟΚ, λοιπόν σκέφτηκα το θέμα, έπρεπε να σκεφτώ την προσέγγιση. Βιντεάκια που θιγούν τα παραπάνω ζητήματα μαζί με ολίγη από power-point και είμαστε εντάξει.

Πάνω που άρχιζα να ετοιμάζω το υλικό σκέφτηκα να δώσω ένα χαρακτήρα καμπάνιας στην προσπάθεια και ετοίμασα αφισοκόλληση (τις δύο Α4 που έστειλε το saferintenret για την ημέρα). Μου φάνηκε όμως πολύ ανάλατο και σκέφτηκα να γεμίσω το σχολείο με εξής μικρά αφισάκια (4x3 cm):


Εκτυπώνω λοιπόν καμιά 300αριά και ξεκινάω να κολλάω... Κόλλησα παντού...

Σε οθόνες υπολογιστών

Στις τζαμαρίες της εισόδου

Στους καθρέφτες της τουαλέτας των καθηγητών

Σε σημείο των ανδρικών WC το οποίο δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητο


Στις πόρτες των εργαστηρίων
Τελειώνω με τα αφισάκια (μου πήρε μία ώρα αφού ήταν καμιά 300) και μπαίνω για μάθημα. Στο επόμενο διάλειμμα που βγαίνω στον 2ο όροφο δεν είχε μείνει ούτε ένα. Τα παίρνω στο κρανίο και πάω στο γραφείο σχεδόν βρίζοντας. Μπαίνει ο Νίκος ο οποίος επίσης βρίζει...

- Ρε αυτοί οι γιαχοβάδες έχουν γεμίσει το σχολείο με εικονίτσες
- ???
- Ξεκόλλησα καμιά 50αριά...
- Ρε Νίκο εσύ τα ξεκολλάς;

Τρελά γέλια στο γραφείο...

Τέλος πάντων, ξανακόλλησα ότι μπόρεσα. Οι μαθητές (αλλά και οι καθηγητές) την πήραν χαμπάρι την εκδήλωση...

Η παρουσίαση που ετοίμασα:

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης παρεμβάλλονταν βιντεάκια από το saferinternet. Μάλιστα ψάχνοντας ανακάλυψα στο εσύ-σωλήνας (you-tube στα ελληνικά) βιντεάκια από αντίστοιχους φορείς του εξωτερικού πολύ καλύτερα από αυτά του www.saferinternet.gr. Το κακό ήταν ότι θέλαν υποτιτλισμό (παλιά μου τέχνη κόσκινο).

Θα ανεβάσω μερικά αργότερα (αφού κάψω πάνω τους τους υπότιτλους)

Όλα πήγαν πολύ καλά (κρίνοντας από το ενδιαφέρον των μαθητών).














Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

Συμβόλαιο συμπεριφοράς μέσα στην τάξη...


Όλα ξεκινάνε από το ότι: "εδώ έχουμε μαζευτεί για να μάθουμε…"



Για να είναι εφικτό αυτό χρειάζονται κανόνες. 

Τι είναι οι κανόνες;
Αν θέλεις να παίξεις ποδόσφαιρο, 

δέχεσαι ότι δεν θα πιάνεις τη μπάλα με τα χέρια...




Συμβόλαιο συμπεριφοράς μέσα στην τάξη μεταξύ του Φίλιππου Κουτσάκα και του Βήτα-Πι
1.     Δεν μιλάμε μεταξύ μας όταν κάνουμε μάθημα
2.     Δεν «πετάμε» άσχετα με το μάθημα
3.     Δεν διακόπτουμε κανέναν που έχει πάρει το λόγο
4.     Δεν φερόμαστε άσχημα / επιθετικά

Παράβαση των παραπάνω συνεπάγεται
1.             Προειδοποίηση / παρατήρηση
2.             Αλλαγή θέσης μέσα στην τάξη
3.             Ωριαία αποβολή

Οι συν-υπογράφοντες... 


3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής: θα είμαστε κι εμείς εκεί...


Θα συμμετάσχουμε κι εμείς στο 3ο μαθητικό συνέδριο πληροφορική http://www.math-syn-pli.gr/ με το Βήτα-Πι (δυστυχώς με το Γάμα-Πι τα πράματα είναι τόσο πιεσμένα λόγω του μαθήματος των πανελληνίων που δεν παίρνει)...

Τι θα κάνουμε; Διαβάστε την περίληψη που στείλαμε και θα καταλάβετε...


Σχεδίαση και Υλοποίηση του Ιστότοπου του 1ο ΕΠΑΛ Πολυγύρου με την χρήση του
Συστήματος Διαχείρισης Περιεχομένου Joomla

Στα πλαίσια του μαθήματος «Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο» της Β’ τάξης του τομέα Πληροφορικής σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ο ιστότοπος του 1ο ΕΠΑΛ Πολυγύρου με την χρήση του συστήματος διαχείρισης περιεχομένου Joomla.
Αρχικά η ομάδα εργασίας καθόρισε τους στόχους, το περιεχόμενο, την δομή και κάποια στοιχεία του οπτικού σχεδιασμού του ιστοτόπου.
Την ανάλυση αυτή ακολούθησε ο χωρισμός της αρχικής ομάδας εργασίας σε τέσσερις μικρότερες. Η πρώτη ομάδα αναζήτησε στοιχεία για το περιβάλλον υλοποίησης, η δεύτερη επισκέφτηκε ιστότοπους άλλων σχολείων και κατέγραψε σχετικές πληροφορίες ως προς το περιεχόμενο και τη δομή τους, η τρίτη και η τέταρτη ασχολήθηκαν με την συλλογή και οργάνωση των στοιχείων περιεχομένου του ιστοτόπου.
Τέλος, μετά την ολοκλήρωση των επιμέρους εργασιών τους και αφού η κάθε ομάδα παρουσίασε στις υπόλοιπες τα αποτελέσματα της δουλείας της όλες οι μαθητές ασχολήθηκαν με την τελική σχεδίαση και υλοποίηση του ιστότοπου.

Λέξεις κλειδιά: Σχεδίαση, Υλοποίηση Ιστοτόπου, Σύστημα Διαχείρισης περιεχομένου.

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Ο κύριος της κηπουρικής ;-)


Ο Δημήτρης από την αρχή της χρονιάς "τρέχει" ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα πλαίσια του οποίου μαζί με την ομάδα της περιβαλλοντικής καλλιεργούν ένα μέρος έκτασης... ας μιλήσουν καλύτερα οι εικόνες...




Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Βαφτίσια - vol.2



Λοιπόν, από τότε που άλλαξα τα ονόματα των εργαστηρίων με έχουν ζαλίσει...
- "Κύριε, κύριε, ποιοί είναι αυτοί που τους κάνατε "όνομα" και στο εργαστήριο;|
Googl-αρα λοιπόν τα ονόματα τους και η καλή μου η wikipedia μου επέστεψε τα παρακάτω (τα οποία είναι κολλημένα πλέον πάνω στις πόρτες των εργαστηρίων)
Άλαν Μάθισον Τούρινγκ
"Πατέρας" της επιστήμης των υπολογιστών
Ο Άλαν Μάθισον Τούρινγκ (Alan Matheson Turing, , 1912  1954) ήταν Bρετανός μαθηματικός, Καθηγητής της λογικής, κρυπτογράφος και θεωρείται συχνά πατέρας της επιστήμης των υπολογιστών.
Με τη δοκιμή Turing, είχε μια σημαντική και χαρακτηριστική συμβολή στη συζήτηση σχετικά με τη τεχνητή νοημοσύνη: εάν είναι δυνατό να ειπωθεί ότι μια μηχανή γνωρίζει και μπορεί να σκεφτεί.
Παρείχε μία επίσημη έννοια του αλγορίθμου και των υπολογίσιμων αριθμών με τη μηχανή Turing, διατυπώνοντας την ευρέως αποδεκτή έκδοση "Turing" με την διατριβή του για την καθολική μηχανή Τούρινγκ, δηλαδή ότι οποιοδήποτε πρακτικό πρότυπο υπολογισμού έχει είτε ένα ισότιμο είτε ένα υποσύνολο των ικανοτήτων μιας μηχανής Τούρινγκ.






Λίνους Τόρβαλντς
Δημιουργός του Λειτουργικού Συστήματος Linux

Ο Λίνους Τόρβαλντς (Linus Benedict Torvalds, γεννημένος στις 28 Δεκεμβρίου του 1969) είναι ένας Φινλανδός επιστήμονας ηλεκτρονικών υπολογιστών, γνωστός για την δημιουργία του Linux.
Ο Τόρβαλντς εμπνεύστηκε από το Minix για τη δημιουργία ενός συστήματος τύπου UNIX που θα έτρεχε σε PC 386. Η θεωρία του Λίνους Τόρβαλντς ήταν να δημιουργήσει ένα λειτουργικό σύστημα στο οποίο θα μπορούσε να παρέμβει ο κάθε χρήστης και προγραμματιστής και να επεκτείνει τις δυνατότητές του.
Ήταν τότε που τέθηκε η θεωρία του ανοιχτού κώδικα λογισμικού ή λειτουργικού, ενός κώδικα δηλαδή, στον οποίο θα μπορούσε ο καθένας να επέμβει και να τον καλυτερεύσει όπως νομίζει. Το αποτέλεσμα των προσπαθειών ήταν ο πυρήνας Linux (Linux kernel)







Τίμοθι Τζον Μπέρνερς Λι
Εφευρέτης του παγκόσμιου ιστού (www)


Ο Σερ Τίμοθι Τζον Μπέρνερς Λι (Sir Timothy John Berners-Lee, γενν. 8 Ιουνίου 1955) είναι ο εφευρέτης του παγκόσμιου ιστού (World Wide Web, WWW).
Ήταν ο πρώτος που οραματίστηκε ένα παγκόσμιο σύστημα διακίνησης πληροφοριών, ταχύτερο και ολοσχερώς αποκεντρωμένο, ανεξάρτητο της πλατφόρμας του κάθε υπολογιστή, πολύγλωσσο και χωρίς γραφειοκρατικούς περιορισμούς και καθυστερήσεις.
Δημιούργησε το πρωτόκολλο http (hypertext transfer protocol), δηλαδή τη "γλώσσα" επικοινωνίας των υπολογιστών στο Διαδίκτυο. Επίσης επινόησε τη γλώσσα HTML (HyperText Markup Language).
Το 1990 ολοκλήρωσε τη δημιουργία του πρώτου προγράμματος περιήγησης (browser).
Το 1991 δημιούργησε τον πρώτο server, τον info.cern.ch., διαθέτοντας παράλληλα ελεύθερα το πρόγραμμα περιήγησης και το λογισμικό του server μέσω του Διαδικτύου.
Στο μεταξύ, οι χρήστες της νέας υπηρεσίας, που ο ίδιος είχε ονομάσει «Παγκόσμιο Ιστό» (World Wide Web), άρχισαν να αυξάνονται αλματωδώς.
Σύντομα, η κίνηση της νέας υπηρεσίας έγινε τόση, ώστε προέκυψε η ανάγκη δημιουργίας νέου λογισμικού περιήγησης. Ο Marc Andreessen, ένας φοιτητής του Πανεπιστημίου του Ιλλινόις δημιούργησε το λογισμικό Mosaic, τον πρόγονο του σημερινού λογισμικού περιήγησης Netscape Navigator.

Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011

Βαφτίσια...


Ψαχνόμουν εδώ και πολύ καιρό τώρα για να βαφτίσω τα τρία εργαστήρια πληροφορικής του ΣΕΚ μας μιας και τα ονόματα που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσαμε περισσότερο με παρατσούκλια έμοιαζαν και λιγότερο ονόματα:

  • "μνηστήρες", από το ομώνυμο έργο πληροφορικής που χρηματοδότησε την κατασκευή του
  • "μεγάλο", μιας και είναι μεγαλύτερο από του μνηστήρες και
  • ΙΕΚ, μιας και ήταν του ΙΕΚ
Και ενώ μου είναι πολύ εύκολο να βαφτίζω τα καινούρια παιχνίδια της μικρής μου κόρης (γιούρι γκα-γκά-ριν τον μικρό γαιδουράκο τρεχαλίτσα, Άγγελο τον σκύλο που της έφερε η νονά της η Αγγελική, Μπάμπη την γομαρο-πασχαλίστα της προς τιμήν του νονού της, κύριο Δημήτρη τον πιλότο του μικρού ελικοπτέρου της, Τρύφων τον οδηγό του τρένου της, Λούδα την μικρή της πεταλούδα) για τα εργαστήρια δυσκολεύτηκα λιγάκι...
Τελικά βρήκα τα εξής μέχρι νεοτέρας...


Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Στόχοι...


Καλύτερα αργά παρά ποτέ...

Με αφορμή την νέα (όχι σχολική αυτή τη φορά) χρονιά καταγράφω την φετινή λίστα στόχων η οποία είναι (όπως κάθε φορά) υπό συνεχή ανανέωση (συνήθως προστίθενται συνεχώς καινούριοι ;-))

  1. Δημιουργία ιστοτόπου για την σχολική μονάδα του ΕΠΑΛ (και βλέπουμε για βιβλιοθήκη, ΣΕΚ, ΕΠΑΣ, κλπ)
  2. Ολοκλήρωση της καταγραφής του εξοπλισμού πληροφορικής (γραφεία καθηγητών, εργαστήρια ηλεκτρολόγων, κλπ)
  3. Καταγραφή του συνόλου των λογισμικών που χορηγήθηκαν από το ΥΠΕΠΘ και εγκατάσταση τους στο lab1
  4. Δημιουργία αποθετηρίου λογισμικού (κυρίως ελεύθερου) στο τοπικό δίκτυο του σχολείου και ενημέρωση των μαθητών για την ύπαρξη του
  5. Ενεργοποίηση και χρήση όλων των προβλεπόμενων βιβλίων ΣΕΠΕΗΥ
  6. Οργάνωση του εργαστηρίου "Επισκευής και Υλικού ΗΥ"
  7. Εγκατάσταση συστήματος "διαχείρισης  πληροφορίας" (emails, έγγραφα, ανακοινώσεις, βαθμολογίες μαθητών, κλπ)
και βλέπουμε...

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Το προγραμματιστικό περιβάλλον του DYNALAB


Το προγραμματιστικό περιβάλλον του DYNALAB μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ: http://1epal-polyg.chal.sch.gr/pascal/dynalab.exe

Οδηγίες εγκατάστασης για το DYNALAB μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ: http://1epal-polyg.chal.sch.gr/pascal/readmefirst.txt


Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Καλή χρονιά, τα κεφάλια μέσα...


Σε περιστάσεις που σηκώνουν ευχές συνήθως εύχομαι "υγεία και ευτυχία" μιας και όλα τα υπόλοιπα συμπεριλαμβάνονται...

Πολύ μπανάλ και κλισέ θα μου πείτε.

Όχι αν το λες από την καρδία σου, θα απαντήσω...

Εύχομαι λοιπόν από την καρδιά μου για το 2011 (και όλα τα επόμενα) ΥΓΕΙΆ και ΕΥΤΥΧΊΑ!!!

Τώρα τα κεφάλια μέσα...

Αρχίζω να αναρτώ σιγά-σιγά τις σημειώσεις / ασκήσεις / κλπ από το πανελληνίως  εξεταζόμενο μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού.

Καλή μελέτη λοιπόν...

Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Καλά Χριστούγεννα με Δομημένο Προγραμματισμό...


Τις παρακάτω ασκήσεις τις εντόπισα στο στέκι των πληροφορικών. Δυστυχώς δεν έχω το όνομα του δημιουργού τους για να κάνω reference. Τον ευχαριστώ όμως πάρα πολύ.

Καλές γιορτές λοιπόν και καλό διάβασμα ;-)

Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

ΟΚ ρε μεγάλε, θέλεις να το κλείσεις, κλειστό τουλάχιστον σωστά...


Γιούπιιιιιι, χιόνιιιιιιιιιιιιι...

Ευτυχώς είχαμε από χθες συνεννοηθεί με την Αργυρώ να βρεθούμε νωρίτερα για να ξεκινήσουμε και νωρίτερα.

Στις 7:30 λοιπόν ξεκινήσαμε από τη Ραιδεστό και μέχρι τη διασταύρωση του Βάβδου ήταν όλα σχετικά καλά. Λίγο χιονάκι και λίγο πάγο είχε σε κάποια σημεία αλλά τίποτε το τραγικό.

Από τη διασταύρωση για Άγιο Πρόδρομο άρχισε να "σφίγγει" λιγάκι το πράμα αλλά και πάλι τσούκου-τσούκου πήγαινε.

Λίγο μετά τη διασταύρωση για τον Ταξιάρχη και ενώ η ώρα ήταν 8:15 μας ενημέρωσαν ότι με απόφαση της Νομαρχίας μαθήματα γιόκ. Υποθέτω βέβαια ότι οι περισσότεροι μαθητές θα είχαν ήδη φτάσει στο σχολείο...

Να θυμίσω στα βιαστικά ότι τον τελευταίο καιρό χάσαμε: Δευτέρα-Παρασκευή + Δευτέρα-Παρασκευή λόγω περιφερειακών και δημοτικών εκλογών, Τρίτη και Τετάρτη λόγω εκλογών των εκπαιδευτικών, 27-28 Οκτωβρίου, 17 Νοεμβρίου, 6 και 7 Δεκεμβρίου, δύο ημέρες λόγω περιπάτων και κάποιες ακόμη που δεν μπορώ να θυμηθώ,,,

Αναστροφή λοιπόν και πίσω.

Στον δρόμο της επιστροφής σκέφτομαι: αν είναι αν το κλείσεις το ρημάδι, τουλάχιστον ξύπνα στις 6 και 30 ζύγισε την κατάσταση και κλείστο πριν ξεκινήσουν οι μαθητές από τα σπίτια και τα χωριά τους... Κλείστο σωστά...

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

12 ευρώ, ο κύριος "προσωποποίηση του φιλότιμο", και τρεις πάγκοι...


Με αυτά τα "υλικά" αναβαθμίσαμε το εργαστήριο της "Συντήρησης / Υλικού Υπολογιστών".

 Τα 12 ευρώ...
Ένα απογευματάκι στο ΙΚΕΑ και 12 ευρώ ήταν αρκετά για να αγοράσω τέσσερα ραφάκια και οκτώ γωνίες για να τοποθετήσουμε τις οθόνες "ψηλά" ώστε να ελευθερώσουν χώρο από τους ήδη μικρούς πάγκους εργασίας και ταυτόχρονα να δώσουν την (ψευδ)αίσθηση ενός πραγματικού service-center υπολογιστών.

Ο κύριος "προσωποποίηση του φιλότιμο"

"Δημήτρη πήρα ραφάκια για..." δεν πρόλαβα να ολοκληρώσω τη φράση μου και ο Δημήτρης απάντησε "θα τα βάλω εγώ" και εξαφανίστηκε για να βρει δράπανο, βύσματα, βίδες, κλπ...

Σε λίγες ώρες τα είχε τοποθετήσει, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά ότι αξίζει και με το παραπάνω την θέση του δίπλα στο λήμμα "φιλότιμο".  Τι κι αν μου ρίχνει καμιά δεκαριά χρόνια, τι κι αν είναι τομεάρχης, τι κι αν είναι παλιότερος στο σχολείο, όταν υπάρχει μία οθόνη που πρέπει να κουβαληθεί θα πρέπει κυριολεκτικά να παλέψω μαζί του για να την κουβαλήσω εγώ μιας ορμάει πρώτος να την πάρει...

Και οι τρεις πάγκοι...
Τον έναν τον είχαμε από παλιά και τους άλλους δύο τους κουβαλήσαμε (μαντέψτε με ποιόν;) από το Γραφείο Διασύνδεσης με την Αγορά εργασίας.