το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2012

Ο Φλεβάρης αν Φλεβίσει...


Ποσοστό υγρασίας
...καλοκαίρι θα μυρίσει, μα αν τύχει και θυμώσει μες στα χιόνια θα μας χώσει!

Φέτος ο Φλεβάρης επιβεβαίωσε περίτρανα την παραπάνω παροιμία και μας "έχωσε στα χίονια και στα κρύα".

Δύο ημέρες επίσημα κλειστά τα σχολεία του Πολυγύρου και άλλες δύο σε λειτουργία στο ρελαντί ήταν ο απολογισμός του χιονιά και του κρύου.

Θερμοκρασία

Και όταν λέμε κρύο εννοούμε κρύο. Αν και (ομολογουμένως) αντέχω μια χαρά στο κρύο φέτος τα χρειάστηκα. Λίγο οι περικοπές στην θέρμανση (τα καλοριφέρ λειτουργούν λιγότερες ώρες για οικονομία), λίγο τα ιδιαιτέρως παλιά κουφώματα (όταν έξω φυσάει, μέσα κουνιούνται οι κουρτίνες κιας είναι κλειστά τα παράθυρα), λίγο κάποιες βλάβες στον καυστήρα, με έκαναν να πηγαίνω στο σχολείο με ισωθερμικό κολλάν και ορειβατικά μποτάκια. Προς το τέλος του Φλεβάρη είπα να θερμομετρήσω το εργαστήριο τρια (Μνηστήρες). Η μέτρηση έγινε με τα καλοριφέρ σε λειτουργία κατά την διάρκεια μιας όχι και τόσο κρύας μέρας.

Το αποτέλεσμα με εξέπληξε: 11.6 βαθμοί κεσλίου ήταν οι θερμοκρασία και 41% η υγρασία. στο εργαστήριο τρια. Παρά τις αντίξοες συνθήκες, με το ΒΠ τελικά κάναμε ένα πολύ καλό τριώρο εργαστηριακό μάθημα "συντήρησης ΗΥ" 

Εκδρομή (του Γεννάρη)



Η γνωστή ιστορία: όταν οι μαθητές το πρωί λένε δυνατά και καθαρά την προσευχή (στο σχολείο μας την προσευχή την λέμε όλοι μαζί, εν χορώ) είναι σίγουρο ότι μετά το "Αμην" του "Δι ευχών" θα ακουστεί δυνατά "Εκδρομή".

Ήταν η τρίτη φορά που ζήτησαν εκδρομή μέσα στον Γεννάρη. Τι κι αν η θερμοκρασία δεν ξεπερνούσε τους 12 βαθμούς, τι κι αν σχεδόν ο μισός Γεννάρης είναι διακοπές, τι κι αν έχουν μείνει μόνο δύο εκδρομές (ελέω καταλήψεων) μέχρι το τέλος της χρονιάς, οι μαθητές ζήτησαν...

Τέταρτο όχι στην σειρά πάει πολύ...

Περιμέναμε μισή ώρα και στις 0900 ξεκινήσαμε για το γήπεδο. Ευτυχώς ο Δημήτρης και ο Δημήτρης οργάνωσαν σοσιαλιστικό τσίπουρο (έφερε ο Γιάννης), μεζέ και διαγωνισμό ελιάς, ενώ για τους πιο soft πότες ο Νίκος κέρασε Ρετσίνες με κόλα...

Ήταν από τις πιο όμορφες εκδρομούλες, γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα ότι δεν χρειάζονται πολλά για να περάσεις καλά, αρκούν λίγα και πολλοί καλοί ;-)

Μας έχει μείνει μία ακόμη. Εύχομαι και εις ανώτερα...

  

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

Θέματα και Λύσεις παρελθόντων ετών για τον Προγραμματισμός Υπολογιστών ΕΠΑΛ (Δομημένος)


Το μάθημα Προγραμματισμός Υπολογιστών των ΕΠΑΛ αποτέλεσε ένα από τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα του τομέα πληροφορικής των ΕΠΑΛ για τα σχολικά έτη 2009 - 2016.

Τις εκφωνήσεις των θεμάτων των εξετάσεων που έχουν πέσει τα προηγούμενα χρόνια μπορείτε να τα βρείτε εδώ

Οι λύσεις των θεμάτων είναι παρακάτω...
Τέλος αν θέλετε να δείτε τη μεθοδολογία επίλυσης των θεμάτων των προηγούμενων ετών μπορείτε να παρακολουθήσετε τις βιντεο-διαλέξεις του Μαζικό, Ελεύθερο, Διαδικτυακό Μάθημα "Ο Προγραμματισμός Υπολογιστών στις Πανελλαδικές των ΕΠΑΛ" που είναι διαθέσιμο εδώ






Εκπαιδευτική επίσκεψη του γυμνασίου Γαλάτιστας στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου



Την Παρασκευή 17-02-2012 οι μαθητές του Γυμνασίου Γαλάτιστας επισκέφτηκαν το ΕΠΑΛ Πολυγύρου και ενημερώθηκαν γενικότερα για την φοίτηση στα ΕΠΑΛ καθώς και για τις προσφερόμενες ειδικότητες του ΕΠΑΛ Πολυγύρου. Τέλος ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του σχολικού συγκροτήματος.

Συγχαρητήρια στον σύλλογο διδασκόντων του Γυμνασίου που πήρε αυτή τη το πρωτοβουλία και έδωσε με αυτό το τρόπο την δυνατότητα στα παιδιά να αποκτήσουν μια πιο σαφή εικόνα για την Τεχνική Εκπαίδευση.

Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες της επίσκεψης καθώς και η παρουσίαση του τομέα Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Πολυγύρου.














Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

Μία ακόμη ADSL παρακαλώ. Ευχαριστώ...


Μερικές φορές η λύση σε ένα πρόβλημα είναι πολύ πιο απλή από όσο φαντάζεσαι...

Πάλευα επί μήνες να συνδυάσω τα δύο gateways (ένα του ΠΣΔ και ένα του ΟΤΕ) στο ίδιο τοπικό δίκτυο των 60 υπολογιστών του σχολικού συγκροτήματος. Στόχος ήταν η ομαλή πρόσβαση στο  ιντερνετ όλων αυτών των υπολογιστών. Δοκίμασα  διαφόρων ειδών αλχημείες και είχα διαφόρων ειδών αποτελέσματα ώσπου κάποια στιγμή μου ήρθε η επιφοίτηση: "αντί να λύσω τον κόμπο θα τον κόψω". Το ψαλίδι ήταν η παρακάτω αίτηση...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. & Δ.Ε. ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΣΕΚ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ
Σταδίου 1, 63100 Πολύγυρος
Τηλ. 2371022941
e-mail: sekpolyg@chal.sch.gr
Πληροφορίες: Φ. Κουτσάκας



ΘΕΜΑ: Αίτηση εγκατάστασης νέας γραμμής ADSL του ΠΣΔ στο ΣΕΚ Πολυγύρου.

Μέχρι σήμερα το Σχολικό Εργαστηριακό Κέντρο (ΣΕΚ) Πολυγύρου εξυπηρετούνταν για την πρόσβαση του στο διαδίκτυο από την ADSL γραμμή του ΕΠΑΛ Πολυγύρου.
Η συγκεκριμένη γραμμή πέραν του ΣΕΚ εξυπηρετεί περίπου 50 υπολογιστές του σχολικού συγκροτήματος (σχολικά εργαστήρια, γραφείο καθηγητών ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ,  σχολική βιβλιοθήκη, γραφείο σύνδεσης με την αγορά εργασίας, εργαστήρια φυσικών επιστημών, κλπ).
            Λόγω των αυξημένων αναγκών παρακαλούμε την χορήγηση νέας γραμμής ADSL του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για το ΣΕΚ Πολυγύρου.


Ο Δ/ΝΤΗΣ ΣΕΚ
ΝΤΙΡΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011



Οδηγίες για την ορθή χρήση / λειτουργία των Εργαστηρίων Κατεύθυνσης του τομέα Πληροφορικής

Ποιοι χρησιμοποιούν τα εργαστήρια Πληροφορικής (με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΙ: Κουτσάκας, Καρακολίδου, Μυλωνάς, Σάτκα
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ: Μαστροδημητρόπουλος, Σαμαρά, Καμπάνη, Καρακάσης, Χαραλαμπίδου, Ξωνίκη
ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ: Σιμιτοπούλου, Κροκκιδάς, Παρασκευοπούλου
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ: Γρέκος

Κανόνες χρήσης
(είναι αναρτημένοι στις εισόδους των εργαστηρίων)
Για την αποφυγή προβλημάτων στην λειτουργία των εργαστηρίων είναι απαραίτητο να εφαρμοστούν οι εξής απλοί κανόνες:

όχι φαγητά, όχι ροφήματα
όχι μαθητές χωρίς επίβλεψη καθηγητή
στο διάλειμμα βγάζουμε τους μαθητές έξω και κλειδώνουμε
στο τέλος της ημέρας σβήνουμε φώτα, υπολογιστές, οθόνες και κλειδώνουμε

Ποιος κλειδώνει τα εργαστήρια και πότε;
(Θα αναρτηθεί πρόγραμμα έξω από τα εργαστήρια.)
Μεγάλη προσοχή χρειάζεται στις περιπτώσεις που τα μαθήματα σε ένα εργαστήριο τελειώνουν νωρίτερα από το 7ωρο. Σε αυτή τη περίπτωση ο εκπαιδευτικός που χρησιμοποίησε τελευταίος το εργαστήριο σβήνει τα φώτα, τους υπολογιστές, τις οθόνες και κλειδώνει.

Τι είναι το βιβλίο συμβάντων;
Ένα βιβλίο που βρίσκεται στο συρτάρι της έδρας του κάθε εργαστηρίου

Πότε και Πως συμπληρώνω το βιβλίο συμβάντων;
Κάθε φορά που υπάρχει κάτι άξιο λόγου να αναφερθεί.
Στο βιβλίο συμβάντων αναφέρω: Ημερομηνία, Διδακτική Ώρα, Τμήμα, Μάθημα, Επιβλέπον, Υπογραφή, Παρατηρήσεις

Διάγραμμα θέσεων Εργασίας
(Κενά διαγράμματα θα πάρετε από την Δ. Χουλιαροπούλου και θα τις επιστρέψετε τα συμπληρωμένα)
Κάθε εκπαιδευτικός που χρησιμοποιεί το εργαστήριο συμπληρώνει ένα σχεδιάγραμμα θέσεων εργασίας στο οποίο καταγράφεται η διάταξη των μαθητών στους σταθμούς εργασίας. Το σχεδιάγραμμα τηρείται ανά μάθημα και οι μαθητές δεν αλλάζουν θέσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουμε ενημερώνουμε τον υπεύθυνο εργαστηρίου



Υπεύθυνοι εργαστηρίων πληροφορικής
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΚΟΥΤΣΑΚΑΣ


Το έγγραφο εδώ

Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011

Και εγένετο εικονική επιχείρηση...


Η ιδέα μου ήρθε κάποια στιγμή πέρυσι σε άσχετη φάση: να φτιάξω με το τμήμα Πληροφορικής της Β τάξης μία εικονική επιχείρηση πληροφορικής η οποία θα ασχολείται (1) με την επισκευή / service υπολογιστών (2) με την κατασκευή ιστοσελίδων. Και όλα αυτά να γίνονται στα πλαίσια των μαθημάτων (1) Συντήρηση Υπολογιστών (2) Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο.

Φέτος λοιπόν την ξεκινήσαμε...



Εικονική Εταιρία Παροχής Υπηρεσιών Πληροφορικής VitaPi2011
Μαθητές της Β τάξης του τομέα Πληροφορικής
Κωστάρα Άννα, Μπλιουκά Έφη, Νικολαΐδου Άννα, Πολίτης Δημήτρης, Σκονδράνης Χριστόδουλος, Στοϊκούδη Άννα
Την ευθύνη του εγχειρήματος έχει ο εκπαιδευτικός Φίλιππος Κουτσάκας
Σταδίου 1, 63100 Πολύγυρος, email: vitapi2011@gmail.com, http://vitapi2011.blogspot.com/

Τιμοκατάλογος παροχής υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης

Εργασία
Λεπτομέρειες
Τιμή για μαθητές
Τιμή για καθηγητές
Τεχνικός έλεγχος Η/Υ
Εντοπισμός Προβλήματος και ενημέρωση πελάτη
1 €
2 €

Quick Service
Επίλυση προβλημάτων με διάρκεια κάτω των 30'
1€
2€
Καθαρισμός από ιούς, spyware κλπ.

Εγκατάσταση προστατευτικού software
Καθαρισμός PC από απειλές

Εγκατάσταση free Anti-Virus
Εγκατάσταση free Anti-Spyware
2€
4€
Αναβαθμίσεις
Εγκατάσταση Υλικού

Εγκατάσταση Drivers
Έλεγχος καλής λειτουργίας
2€
4
Format / Εγκατάσταση Windows ή Linux
Εγκατάσταση Windows (τυπικός)

Εγκατάσταση Drivers Συσκευών
5€
10
Backup Αρχείων
Backup αρχείων και επαναφορά τους στο δίσκο ή σε DVD:

Emails και Settings, Έγγραφα και προσωπικά αρχεία, Μουσική, videos, φωτογραφίες
Έως 10GB: 1 €
10GB - 40GB: 1,5 €
40GB και άνω: 2 €
Έως 10GB: 2 €
10GB - 40GB: 3 €
40GB και άνω: 4 €
Εύρεση ανανεωμένων Drivers
Εύρεση Drivers όλων των εσωτερικών και εξωτερικών συσκευών.

Αντιγραφή των Drivers σε usb flash drive
5
10 €
Εγκατάσταση επιλεγμένου Software
Εγκατάσταση έως δέκα προγραμμάτων
2,5
5
Ανάκτηση Δεδομένων που σβήσατε κατά λάθος
Κατόπιν εκτίμησης
Από 4 €
Από 8 €

Το σύνολο των χρημάτων των επισκευών θα ΔΩΡΙΖΟΝΤΑΙ με απόλυτη διαφάνεια στο
ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

Ερευνητική Εργασία Το φατσοβιβλίο- Υλικό πρώτης συνάντησης


Η ατζέντα της συνάντησης



Η παρουσίαση του πλαισίου

Θα ακολουθήσει παρουσίαση του Θανάση που θα μπει σε περισσότερες λεπτομέρειες

Και μετά θα παρουσιαστεί το θέμα μας


Λοιπόν, αύριο τα σπουδαία...

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Ασκήσεις Δομημένου Προγραμματισμού - Κεφ 3, 4



Κεφάλαια 3, 4
Ασκήσεις καθορισμού απαιτήσεων προβλήματος
Το παρόν υλικό υπόκειται στους όρους της GNU Free Documentation license



Δομή της ακολουθίας

1.      Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του ακόλουθου προβλήματος με ψευδοκώδικα. Δίνεται ο αριθμός των νικών και των ηττών μιας ομάδας μπάσκετ σε μια αγωνιστική περίοδο. Η ομάδα βαθμολογείται για κάθε νίκη με δύο βαθμούς και για κάθε ήττα με έναν. Να υπολογισθεί και να εμφανισθεί η συνολική βαθμολογία της ομάδας.

2.      Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του ακόλουθου προβλήματος με ψευδοκώδικα. Δίνονται το μήκος και το πλάτος μιας αίθουσας. Να υπολογισθεί το εμβαδόν της και να εμφανισθεί.

3.      Δίνεται το πλήθος των μαθητών μιας τάξης που θα συμμετάσχουν σε μια σχολική εκδρομή καθώς και το συνολικό κόστος του λεωφορείου που θα τους μεταφέρει. Να υπολογιστεί το ποσό συμμετοχής στην εκδρομή, να εμφανιστεί στην οθόνη και να εκτυπωθεί στον εκτυπωτή. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.


Δομή της επιλογής

4.      Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του ακόλουθου προβλήματος με ψευδοκώδικα. Δίνονται το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση, το τηλέφωνο και το πλήθος των κιλοβάτ (KW) ρεύματος που κατανάλωσε ένας πελάτης της ΔΕΗ. Η ηλεκτρική εταιρεία κοστολογεί τα πρώτα 100 KW προς 15 λεπτά του ευρώ το ένα και τα υπόλοιπα προς 20 λεπτά του ευρώ. Ζητείται να υπολογισθεί και να εμφανισθεί το ποσό που θα καταβάλλει ο καταναλωτής καθώς και το ονοματεπώνυμο του.

5.      Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του ακόλουθου προβλήματος με ψευδοκώδικα. Δίνονται οι δικαιολογημένες και οι αδικαιολόγητες απουσίες ενός μαθητή. Το όριο των δικαιολογημένων απουσιών είναι 50 και το όριο των αδικαιολόγητων είναι 60. Να ελεγχθεί αν ο μαθητής προάγεται ή όχι και να εμφανιστεί το αντίστοιχο μήνυμα καθώς και το όνομα του μαθητή.

6.      Δίνονται οι δικαιολογημένες και οι αδικαιολόγητες απουσίες ενός μαθητή. Το όριο του αθροίσματος των απουσιών για να προαχθεί ένας μαθητής είναι 114. Να ελεγχθεί αν ο μαθητής προάγεται ή όχι και να εμφανιστεί το αντίστοιχο μήνυμα καθώς και το όνομα του μαθητή. Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του παραπάνω προβλήματος με λογικό διάγραμμα ή  ψευδοκώδικα.

7.      Δίνεται η εξωτερική θερμοκρασία μιας πόλης και το όνομα ενός μικρού κοριτσιού που θέλει να βγει βόλτα στην πόλη. Να βρεθεί αν πρέπει η μικρή να φορέσει ή όχι μπουφάν με βάση την εξωτερική θερμοκρασία. Ειδικότερα η μικρή πρέπει να φορέσει μπουφάν αν η θερμοκρασία είναι μικρότερη από 15 βαθμοί κελσίου ενώ δεν πρέπει να φορέσει μπουφάν αν είναι μεγαλύτερη από 15 βαθμούς. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

8.      Δίνεται το πλήθος των μαθητών μιας τάξης που θα συμμετάσχουν σε μια σχολική εκδρομή, το συνολικό κόστος του λεωφορείου που θα τους μεταφέρει, το όνομα ενός μαθητή της τάξης καθώς και τα χρήματα που αυτός διαθέτει. Να βρεθεί αν ο μαθητής αυτός μπορεί να συμμετάσχει στην εκδρομή. Στην περίπτωση που μπορεί να  συμμετάσχει τότε να εμφανιστεί στην οθόνη το ονοματεπώνυμο του και τα χρήματα που θα του περισσέψουν ενώ στην περίπτωση που δεν μπορεί το ονοματεπώνυμο του και τα χρήματα που του λείπουν. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα τον αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

9.      Δίνονται τα ονόματα και το βάρος τριών ατόμων σε κιλά. Τα άτομα αυτά θέλουν να χρησιμοποιήσουν ένα ασανσέρ. Το ασανσέρ μπορεί να σηκώσει μέχρι 200 κιλά. Να δημιουργηθεί αλγόριθμος ο οποίος να ελέγχει αν τα άτομα αυτά μπορούν ή όχι να χρησιμοποιήσουν το ασανσέρ και να εμφανίζεται το άθροισμα των κιλών τους καθώς και το κατάλληλο μήνυμα ανάλογα με την περίπτωση (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ασανσέρ ή δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ασανσέρ)

10.  Δίνονται τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει ένα αυτοκίνητο από το προηγούμενο service. Το αυτοκίνητο χρειάζεται service κάθε 10.000 χιλιόμετρα. Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του παραπάνω προβλήματος ο οποίος να ελέγχει αν το αυτοκίνητο χρειάζεται service και αν ναι να εμφανίζει το μήνυμα «χρειάζεσαι service άμεσα», αν όχι να εμφανίζει το μήνυμα «θα χρειαστείς service σε Χ χιλιόμετρα». Η τιμή του Χ να είναι τα χιλιόμετρα που υπολείπονται μέχρι το επόμενο service.

11.  Δίνονται η μάρκα μιας κομπόστας ροδάκινο και το έτος λήξης της. Να αναπαραστήσετε με λογικό διάγραμμα ή ψευδοκώδικα τον αλγόριθμο ο οποίος ελέγχει αν μπορείτε να φάτε την κομπόστα ή όχι (ανάλογα με την ημερομηνία λήξης) και να εμφανίζει το κατάλληλο μήνυμα
Στην περίπτωση που η κομπόστα δεν έχει λήξει να εμφανίζεται το μήνυμα: «Μπορείς να φας τη κομπόστα». Στην περίπτωση που η κομπόστα έχει λήξει: (1) να υπολογίζεται πόσα χρόνια πριν έχει λήξει (2) να εμφανίζεται το μήνυμα: «Μην την φας, Η έχει λήξει εδώ και Χ χρόνια» όπου Χ τα χρόνια που έχουν περάσει από την ημερομηνία λήξης της κομπόστας


Δομή της επανάληψης

12.  Δίνονται το ονοματεπώνυμο του κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία τους στο μάθημα των Θρησκευτικών. Θέλουμε να υπολογίσουμε τον μέσο όρο της βαθμολογίας των μαθητών της τάξης στο μάθημα αυτό. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

13.  Δίνονται το ονοματεπώνυμο του κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία τους στα μάθηματα των Θρησκευτικών και της Γεωγραφίας. Θέλουμε να υπολογίσουμε τον μέσο όρο της βαθμολογίας της τάξης σε κάθε ένα από τα μαθήματα αυτά χωριστά καθώς και τον συνολικό μέσο όρο των δύο μαθημάτων ολόκληρου του τμήματος. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

14.  Δίνεται η ηλικία καθενός από τους καθηγητές του σχολείου μας και ζητείται να υπολογισθεί ο μέσος όρος της ηλικίας τους. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

15.  Να αναπαραστήσετε τον αλγόριθμο επίλυσης του ακόλουθου προβλήματος με ψευδοκώδικα. Δίνονται ο αριθμός των αιθουσών ενός σχολείο καθώς και το μήκος και το πλάτος κάθε μιας από αυτές. Να υπολογισθεί το εμβαδόν τους και να εμφανισθεί.


Συνδυασμός επιλογής και επανάληψης

16.  Δίνονται το ονοματεπώνυμο κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία του στο μάθημα των μαθηματικών. Ζητείται να υπολογίσουμε το πλήθος των μαθητών της τάξης που έχουν βαθμολογία σε αυτό το μάθημα μεγαλύτερη από 18. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

17.  Δίνονται οι βαθμοί τριμήνου ενός μαθητή σε όλα τα μαθήματα του. Να υπολογίσετε το πλήθος των μαθημάτων του που έχουν βαθμολογία έως 10, το πλήθος των μαθημάτων που έχουν βαθμολογία από 11-15, από 16-18 και από 18-20. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.

18.  Στον πανελλήνιο διαγωνισμό πληροφορικής που γίνεται κάθε χρόνο μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές από Γυμνάσια, ΕΠΑΛ και ΓΕΛ. Αν μας δίνεται η τάξης και τύπος του σχολείου που φοιτά ο μαθητής, να υπολογισθεί το πλήθος των μαθητών που συμμετέχουν από κάθε τάξη. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο του προβλήματος.

19.  Σε μία εταιρία γίνονται κρατήσεις από το μισθό του υπέρ του συνδικαλιστικού σωματείου του ανάλογα με το ύψος του μισθού του. Για μισθό έως 1000 ευρώ η κράτηση είναι 1%, έως 1200 2%, έως 1300 3%, έως 1400 4% και πάνω από 1400 5%. Δίνονται για κάθε υπάλληλο το ονοματεπώνυμο του και ο μισθός του. Να υπολογισθεί για τον κάθε υπάλληλο το ποσό της κράτησης που του αντιστοιχεί. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο του προβλήματος.

Ασκήσεις Δομημένου Προγραμματισμού - Κεφ 1, 2




Κεφάλαια 1, 2
Ασκήσεις καθορισμού απαιτήσεων προβλήματος
Το παρόν υλικό υπόκειται στους όρους της GNU Free Documentation license


1.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται ο αριθμός των νικών και των ηττών μιας ομάδας μπάσκετ σε μια αγωνιστική περίοδο. Η ομάδα βαθμολογείται για κάθε νίκη με δύο βαθμούς και για κάθε ήττα με έναν. Να υπολογισθεί και να εμφανισθεί η συνολική βαθμολογία της ομάδας.

2.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται το μήκος και το πλάτος μιας αίθουσας. Να υπολογισθεί το εμβαδόν της και να εμφανισθεί.

3.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται το πλήθος των μαθητών μιας τάξης που θα συμμετάσχουν σε μια σχολική εκδρομή καθώς και το συνολικό κόστος του λεωφορείου που θα τους μεταφέρει. Να υπολογιστεί το ποσό συμμετοχής στην εκδρομή, να εμφανιστεί στην οθόνη και να εκτυπωθεί στον εκτυπωτή. Να παραστήσετε με ψευδοκώδικα των αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.


4.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση, το τηλέφωνο και το πλήθος των κιλοβάτ (KW) ρεύματος που κατανάλωσε ένας πελάτης της ΔΕΗ. Η ηλεκτρική εταιρεία κοστολογεί τα πρώτα 100 KW προς 15 λεπτά του ευρώ το ένα και τα υπόλοιπα προς 20 λεπτά του ευρώ. Ζητείται να υπολογισθεί και να εμφανισθεί το ποσό που θα καταβάλλει ο καταναλωτής καθώς και το ονοματεπώνυμο του.

5.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται οι δικαιολογημένες και οι αδικαιολόγητες απουσίες ενός μαθητή. Το όριο των δικαιολογημένων απουσιών είναι 50 και το όριο των αδικαιολόγητων είναι 60. Να ελεγχθεί αν ο μαθητής προάγεται ή όχι και να εμφανιστεί το αντίστοιχο μήνυμα καθώς και το όνομα του μαθητή.

6.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται η εξωτερική θερμοκρασία μιας πόλης και το όνομα ενός μικρού κοριτσιού που θέλει να βγει βόλτα στην πόλη. Να βρεθεί και να εμφανιστεί αν πρέπει η μικρή να φορέσει ή όχι μπουφάν με βάση την εξωτερική θερμοκρασία. Ειδικότερα η μικρή πρέπει να φορέσει μπουφάν αν η θερμοκρασία είναι μικρότερη από 15 βαθμοί κελσίου ενώ δεν πρέπει να φορέσει μπουφάν αν είναι μεγαλύτερη ή ίση από 15 βαθμούς.  

7.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται το πλήθος των μαθητών μιας τάξης που θα συμμετάσχουν σε μια σχολική εκδρομή, το συνολικό κόστος του λεωφορείου που θα τους μεταφέρει, το όνομα ενός μαθητή της τάξης καθώς και τα χρήματα που αυτός διαθέτει. Να βρεθεί αν ο μαθητής αυτός μπορεί να συμμετάσχει στην εκδρομή. Στην περίπτωση που μπορεί να  συμμετάσχει τότε να εμφανίζεται το ονοματεπώνυμο του και τα χρήματα που θα του περισσέψουν ενώ στην περίπτωση που δεν μπορεί το ονοματεπώνυμο του και τα χρήματα που του λείπουν.

8.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται τα ονόματα και το βάρος τριών ατόμων σε κιλά. Τα άτομα αυτά θέλουν να χρησιμοποιήσουν ένα ασανσέρ. Το ασανσέρ μπορεί να σηκώσει μέχρι 200 κιλά. Να ελεγχθεί αν τα άτομα αυτά μπορούν ή όχι να χρησιμοποιήσουν το ασανσέρ και να εμφανίζεται το άθροισμα των κιλών τους καθώς και το κατάλληλο μήνυμα ανάλογα με την περίπτωση (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ασανσέρ ή δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ασανσέρ)


9.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται το ονοματεπώνυμο του κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία τους στο μάθημα των Θρησκευτικών. Θέλουμε να υπολογίσουμε τον μέσο όρο της βαθμολογίας των μαθητών της τάξης στο μάθημα αυτό.

10.  Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται το ονοματεπώνυμο του κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία τους στα μάθηματα των Θρησκευτικών και της Γεωγραφίας. Θέλουμε να υπολογίσουμε τον μέσο όρο της βαθμολογίας της τάξης σε κάθε ένα από τα μαθήματα αυτά χωριστά καθώς και τον συνολικό μέσο όρο των δύο μαθημάτων ολόκληρου του τμήματος.

11.  Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται η ηλικία καθενός από τους καθηγητές του σχολείου μας και ζητείται να υπολογισθεί ο μέσος όρος της ηλικίας τους.

12.  Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται ο αριθμός των αιθουσών ενός σχολείο καθώς και το μήκος και το πλάτος κάθε μιας από αυτές. Να υπολογισθεί το εμβαδόν τους και να εμφανισθεί.

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

Επιτέλους Πρότζεκ (και στην εκπαίδευση)


Αν έπρεπε να πω μόνο μία λέξη για το εισαγωγή του μαθήματος του project στο αναλυτικό πρόγραμμα θα έλεγα "επιτέλους". Επειδή όμως μια λέξη δεν μου αρκεί (όσοι με γνωρίζετε καταλαβαίνετε τι εννοώ) ας πω μερικές ακόμη σχετικά με το πως βλέπω εγώ το πρότζεκτ...

Μου δίνει ουσιαστικά τη δυνατότητα να κάνω πράγματα της επιλογής μου και την επιλογής των μαθητών μου μέσα στα πλαίσια των διδακτικών ωρών, γεγονός που αντιμετωπίζει ουσιαστικά μια σημαντική αδυναμία των καινοτόμων δράσεων (περιβαλλοντική, αγωγή υγείας, κλπ) που έπρεπε να γίνονται εκτός ωρών διδασκαλίας. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό πρόβλημα για ένα σχολείο του οποίου και οι καθηγητές και οι μαθητές ήταν "μεταφερόμενοι" (οι μεν από Θεσ/νίκη οι δε από τα πέρατα του νομού Χαλκιδικής)

Τες πα... Για περισσότερα ρίξτε μια ματιά στο προπόσαλ που ετοιμάσαμε με τον Θανάση για το πρώτο τετράμηνο...

και δεν βλέπω την ώρα να εισαχθεί το πρότζεκτ στις επόμενες τάξεις (Β, Γ) όταν θα μπορώ πλέον να εμπλέκω τους μαθητές της ειδικότητας...






Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

Επισκευή της δομημένης καλωδίωσης = Δημιουργική αντίδραση στο κλίμα απαισιοδοξίας



Δεύτερη μέρα στο σχολείο. Μπαίνουμε λίγες ώρες στις τάξεις. Αρκετός ελεύθερος χρόνος και "Αργία μήτηρ πάσης κακίας"

Οπότε αντί να καθόμαστε και να κλαίμε τη μοίρα μας και να υπολογίζουμε τις περικοπές που μας κάναν είπαμε με τον Κώστα (ο οποίος αν ήταν ινδιάνος θα τον λέγανε "ο δε λέω όχι ποτέ") να επισκευάσουμε την δομημένη καλωδίωση του IT-lab3 (έργου μνηστήρων) και να προσθέσουμε 3 πρίζες ακόμη για να μπορούμε να έχουμε 14 σταθμούς εργασίας και έναν server.

Καλώδιο είχαμε, πριζάκια έφερε ο Κώστας (μάλλον θα τα πληρώσουμε ρεφενέ), πρέσες και κοπίδια είχα προλάβει να αγοράσω πέρυσι, βγάλαμε τα καπάκια της δομημένης και ξεκινήσαμε.

Μετά από 2 ώρες η αποστολή είχε εκτελεστεί. Ελέγξαμε όλες τις υπάρχουσες πρίζες, προσθέσαμε τρεις καινούριες, τακτοποιήσαμε τα καλώδια στο rach, και βάλαμε μέσα στα κανάλια τα καλώδια που φεύγαν από το rack για τα γραφεία των καθηγητών και του ΣΕΛ / ΕΠΑΣ.

Κάτι τέτοιο δεν είχα ξανακάνει ούτε εγώ ούτε ο Κώστας για αυτό και η ικανοποίηση από το επιτυχές αποτέλεσμα ήταν μεγάλη.

Αύριο θα στήσουμε το ασύρματο hot-spot.

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

Μηχανογραφικά...


Η πληροφορική όπως θα έπρεπε να χρησιμοποιούνταν!!!

Για τα περαιτέρω σε λίγο...


Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

Σεμινάριο πολυμέσων στο ΙΝΕΠ


Μαθήματα τέλος, εξετάσεις σχεδόν τέλος, ευκαιρία για επιμόρφωση λοιπόν...

Η ψιλο-βαρεμάρα μου (ποιος πάει μωρέ τώρα 08.00 με 14:30 με τόση ζέστη για δύο εβδομάδες σε σεμινάριο, κλπ) εξαφανίστηκε όταν είδα οτί στο ΙΝΕΠ προσφέρονταν σεμινάριο σχετικό με πολυμέσα (ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων) με αντικείμενο την εκμάθηση της σουίτας της Adobe.


Αξιολόγηση / εντυπώσεις κλπ θα καταγραφούν μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, για την ώρα απλά αναρτώ τις σημειώσεις που κρατούσα (οταν δεν βαριόμουν, ή δεν σέρφαρα στο ιντενρετ, ή ή ή...

Οι σημειώσεις είναι σε μορφή που όποιος θέλει μπορεί να προσθέσει / αλλάξει ότι θέλει...

Κάθε αλλαγή / βελτίωση ευπρόσδεκτη λοιπόν...


Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

Ο απολογισμός της χρονιάς που πέρασε...


Από μικρό μου άρεσαν οι "απολογισμοί", οι "αναδρομές", τα "best-of" της χρονιάς που πέρασε. Οπότε τις τελευταίες μέρες του χρόνου έπερνα θέση μπροστά στην τηλεόραση και τα έβλεπα όλα, από πολιτικές και οικονομικές αναδρομές μέχρι αθλητικές και κοσμικές...

Πολύ περισσότερο μου αρέσει να κοιτάω πίσω στα δικά μου πεπραγμένα (αυτά στα οποία εμπλέκομαι κι εγώ μιας και όλα όσα έγιναν τη χρονιά έγιναν σε συνεργασία με τον Δημήτρη, τον Κώστα, την Βάσω, την Λίτσα, κλπ).

Ξεκινάω από τα σημαντικότερα, τους μαθητές και την διδακτική διαδικασία:

Προσπάθησα (και το κατάφερα σε μεγάλο βαθμό) να είμαι "διαθέσιμος" σε πολλά διαλείμματα για κουβεντούλα με οποιαδήποτε θεματολογία με οποιονδήποτε μαθητή. Θεωρώ ότι αυτές οι κουβέντες είναι ότι σημαντικότερο μπορεί και οφείλει να κάνει ένας εκπαιδευτικός.

Σε σχέση με τα μαθήματα μου κατ΄αρχήν από φέτος άρχισα να χρησιμοποιώ σε ΚΑΘΕ μάθημα βιντεοποροβολέα (παρουσίαση του μαθήματος σε power point καθώς και άλλο υποστηρικτικό υλικό). Αυτό είχε ένα κόστος (κουβάλημα και στήσιμο σε κάθε διάλειμμα) αλλά χαλάλι...

Επίσης κατάφερα να οργανώσω καλύτερα το υλικό (ουσιαστικά έγραψα καινούριες σημειώσεις μιας και επικαιροποίησα τις παλιές και τις εμπλούτισα με καινούρια αντικείμενα) για τα μαθήματα:
- Συντήρηση ΗΥ
- Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο
- Εφαρμογές Πληροφορικής

Για το πρώτο μάθημα φτιάξαμε και καινούριο εργαστήριο (υπάρχει σχετική ανάρτηση)
Για το δεύτερο μάθημα αναβαθμιστήκαμε μιας και φέτος δουλέψαμε εκτός απο Kompozer το CSS Joomla (αρχικά την 1.5 και μετά την 1.6) καθώς και το λογισμικό δημιουργίας προτύπων Artisteer. Μάλιστα στα πλαίσια του μαθήματος φτιάξαμε την ιστοσελίδα του σχολείου.
Για το τρίτο από φέτος υιοθέτησα την χρήση email για την ανταλλαγή των εργασιών των μαθητών. Έτσι από τα πρώτα μαθήματα οι μαθητές έφτιαξαν εμαιλς και κάθε άσκηση που κάναμε μου την στέλναν για διόρθωση. Έτσι εξοικειώθηκαν πολύ καλά με την χρήση εμαιλς. Επίσης στην περσινή ύλη πρόσθετα την δημιουργία blog καθώς και την δημιουργία καρτούνς με το toondo (άρεσαν πολύ και τα δύο).

Τέλος για το μάθημα των πανελληνίων της Γ τάξης οργάνωσα ακόμη καλύτερα το υλικό που χρησιμοποιώ, ενώ αναρτούσα κάθε μάθημα αλλά και όλες τις ασκήσεις στο μπλοκγ (κάτω από την ετικέτα Δομημένος Προγραμματισμός)

Τοποθετήσαμε μόνιμα βιντεοπροβολέα στο ταβάνι  του αμφιθεάτρου, καλά ηχεία και πλέον η αίθουσα χρησιμοποιείται πολύ συχνά για προβολές

Οργανώσαμε το εργαστήριο του Υλικού Υπολογιστών

Βαφτίσαμε (επιτέλους) τα εργαστήρια πληροφορικής

Αντικαταστήσαμε τις 15αρες οθόνες με17αρες  οθόνες από την Νομαρχία Θεσσαλονίκης

Ενεργοποιήσαμε τα βιβλία εργαστηρίων και εκπαιδεύτηκαν οι καθηγητές να τα συμπληρώνουν κάθε φορά που χρησιμοποιούσαν τα εργαστήρια

Έβαλα όλους του υπολογιστές του σχολικού συγκροτήματος σε ένα τοπικό δίκτυο το οποίο βγαίνει πλέον στο ιντερνετ ΚΑΙ από τους δύο routers / gateways (ένας ΟΤΕΝΕΤ και ένας ΠΣΔ)

Αναβαθμίστηκε (κατόπιν αιτήσεως) η ADSL γραμμή του ΠΣΔ από 8 σε 24 Mbps

Τα δύο εργαστήρια πληροφορικής έχουν από 14 και 13 ΗΥ που ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΎΝ και μάλιστα οι υπολογιστές του lab1 έχουν εγκατεστημένα δύο λειτουργικά συστήματα windows / linux.

Πάλεψα με τον KIDO και μάλλον για την ώρα είμαστε ισοπαλία

Έγινε (εν μέρη) καταγραφή του εξοπλισμού πληροφορικής (έπεται συνέχεια)

Συμμετείχαμε στο προ-συνέδριο πληροφορικής (και προκριθήκαμε στο συνέδριο αλλά δεν πήγαμε τελικά)

Φτιάξαμε τον δικτυακό τόπο για το ΕΠΑΛ 

Άλλαξα τον server στο lab1

Αντικατέστησα το Netop School με το Farconics Insight (πολύ πιο ελαφρύ)

Έφτιαξα (επιτέλους) έναν shared φάκελο στον δίσκο του server και έκανα αντιστοίχιση δίσκου δικτύου στα WSs. Για το κάθε εργαστήριο δημιούργησα έναν ξεχωριστό δίσκο δικτύου. Το ίδιο και για το γραφείο των καθηγητών.

Υπήρξαν και αποτυχίες: η μεγαλύτερη ήταν το ξεθώριασμα του οράματος-Πέμπτη-πέμπτη. Βασική αιτία η δική μου έλλειψη χρόνου μιας και το κενό της Πέμπτης ευχαρίστως το "έκλεβα" για να κλείσω κάποιο από τα μέτωπα στα εργαστήρια. Τεσπα, ελπίζω του χρόνου τα πράματα να πάνε καλά και σε αυτό το μέτωπο...

Λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους που είχαν τεθεί στην αρχή της χρονιάς ο απολογισμός είναι μάλλον θετικός...

Να είμαστε καλά και του χρόνου...

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Πανελλήνιες εξετάσεις 2011 - Δομημένος Προγραμματισμός, Θέματα - Λύσεις



Τα θέματα είναι εδώ...

Ενδεικτικές λύσεις που προετοιμάστηκαν από άλλους (αναφέρεται από ποιους στο κάθε αρχείο ξεχωριστά) θα βρείτε εδώεδώ κι εδώ...

Καλά αποτελέσματα και ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ!!!