το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Ερευνητικές Εργασίες - Παρουσίαση του γενικότερου πλαισίου


Το γενικότερο πλαίσιο, οι στόχοι, η διδακτική προσέγγιση, τα πρακτικά ζητήματα και ένα παράδειγμα των ερευνητικών εργασιών (project).





Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013

Η εκδήλωση για τον τομέα Υγείας Πρόνοιας


Ο σύλλογος διδασκόντων και οι μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου Πολυγύρου με στόχο τη δημοσιοποίηση των προβλημάτων που προέκυψαν από την κατάργηση του Τομέα Υγείας-Πρόνοιας και την προβολή του έργου του διοργάνωσαν εκδήλωση την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013 και ώρα 11:00π.μ. στο Ηρώο Πολυγύρου

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιελάμβανε:
· παρουσίαση του Τομέα Υγείας Πρόνοιας
· παρουσίαση του «νέου» ΕΠΑΛ / ΓΕΛ
· ενημέρωση για τους λόγους της απεργίας των εκπαιδευτικών
· παράσταση κουκλοθεάτρου
· μαθήματα πρώτων βοηθειών
· παιδότοπος δημιουργικής απασχόλησης
· έκθεση εργασιών των μαθητών του τομέα
· Συναυλία σχολικών συγκροτημάτων

Η εκδήλωση πήγε πολύ καλά αν εξαιρέσουμε (1) ότι κρατούσα με λάθος τρόπο την κάμερα (2) ότι δεν είχαμε πολύ κόσμο (ήταν η ώρα; ήταν η ελλιπής ενημέρωση / διαφήμιση; ήταν η γενικότερη αδιαφορία; )


Ξεκίνησε ο ορχήστρα του σχολείου μας






Ακολούθησε κουκοθεατράκι


Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Εκδήλωση του Τομέα Υγείας - Πρόνοιας του ΕΠΑΛ Πολυγύρου


Ο σύλλογος διδασκόντων και οι μαθητές  του Επαγγελματικού Λυκείου Πολυγύρου 
με στόχο τη δημοσιοποίηση των προβλημάτων που προέκυψαν από την κατάργηση  του Τομέα Υγείας-Πρόνοιας και την προβολή του έργου του διοργανώνουν εκδήλωση 

την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013 και ώρα 11:00π.μ.
στο Ηρώο Πολυγύρου

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλαμβάνει:
  • παρουσίαση του Τομέα Υγείας Πρόνοιας
  • παρουσίαση του «νέου» ΕΠΑΛ / ΓΕΛ
  • ενημέρωση για τους λόγους της απεργίας των εκπαιδευτικών
  • παράσταση κουκλοθεάτρου 
  • μαθήματα πρώτων βοηθειών
  • παιδότοπος δημιουργικής απασχόλησης
  • έκθεση εργασιών των μαθητών του τομέα
  • Συναυλία σχολικών συγκροτημάτων

Σας θέλουμε μαζί μας!!!

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Τι έγινε το Καλοκαίρι; Το νέο Λύκειο (ΓΕΛ / ΕΠΑΛ). Τι θα κάνουν οι καθηγητές;


Για να δώσουμε απαντήσεις στις ερωτήσεις των μαθητών του σχολείου μας ετοιμάστηκε μια παρουσίαση την οποία παρακολούθησαν οι μαθητές την τελευταία ώρα της Παρασκευής.

Εμβόλιμα προβλήθηκαν τα δύο βιντεάκια της Βρεφονηπιοκόμας Αργυροχρυσοχόου

https://vimeo.com/71213257

https://vimeo.com/70282800

Ακολούθησαν ερωτήσεις και συζήτηση...

Να αναφέρω ότι, κατόπιν ενστάσεων / επιφυλάξεων συναδέλφων, αντί του τελευταίου μέρους της παρουσίασης (τι θα κάνουν οι καθηγητές) διαβάστηκε το γράμμα της ΟΛΜΕ προς τους μαθητές. Ο λόγος ήταν για να μη θεωρηθεί ότι προσπαθούμε να ξεσηκώσουμε τους μαθητές μιας και οι καιροί είναι πονηροί...





Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

Άσκηση για γερούς επικοινωνιολόγους ;-)


Το στοίχημα της απεργίας θα κερδηθεί αν κερδίσουμε την κοινωνία, γιατί

"κάθε μάχη που γίνεται χωρίς τη συμμετοχή και τη συμπάθεια της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, είναι μια μάχη εκ προοιμίου χαμένη ". 

Για να κερδίσουμε όμως την κοινωνία πρέπει να την πείσουμε ότι ο αγώνας μας δε γίνεται για την πάρτη μας (τις δύο ώρες αύξησης στο ωράριο μας, τις υποχρεωτικές μετατάξεις, κλπ) αλλά για τη βελτίωση της παρεχόμενης παιδείας.

Πρέπει να τους φωνάξουμε κατάμουτρα: "Η παιδεία αφορά (κυρίως) τα παιδιά σας ρε ηλίθιοι" (ουπς, μήπως χωρίς το ρε;).

Οπότε ας γίνουμε πιο παραγωγικοί / δημιουργικοί και επί του πρακτέου ας στύψουμε το μυαλό μας και ας ανταποκριθούμε στο υποθετικό σενάριο της παρακάτω φωτογραφίας...

Οι πιο αποτελεσματικές, οι πιο επικοινωνιακές ατάκες, αυτές που εξυπηρετούν τον στόχο θα γίνουν φυλλάδιο.Ας το πάρουμε στα σοβαρά εφαρμόζοντας αρχές επικοινωνίας, διαφήμισης. Τι θα έκανε ένας επικοινονιολόγος για να βγάλει το ψωμί - παντεσπάνι του; Να εδραιώσει
την φήμη του;

Μ' αυτό το σκεπτικό πρέπει να δουλέψουμε!


Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

Πες το με ένα κόμικ: Ανοιχτά σχολεία - κέντρα αγώνα




Μια σύνοψη (σε μορφή κόμικ) της παρουσίασης με θέμα "Όροι, προϋποθέσεις, και προτάσεις για έναν πετυχημένο αγώνα των εκπαιδευτικών που δε μπορεί παρά να είναι… "

Στόχος του κόμικ ήταν κάνει πιο ευχάριστη-εύκολο-διάβαστη την παρουσίαση, να μπορεί να εκτυπωθεί σε μία σελίδα και να δοθεί χέρι-χέρι ώστε να αποτελέσει βάση για την κουβέντα που θέλουμε να ξεκινήσει μέσα στα σχολεία.





Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013

Μία παρουσίαση για τη "φαντασία στην απεργία"...


Οι συνθήκες απαιτούν χιούμορ και φαντασία.

Το "η φαντασία στην εξουσία" έγινε "η φαντασία στην απεργία ;-)"...

Μια παρουσίαση που προσπαθεί να βάλει σε σειρά μερικές σκέψεις, προτάσεις και ιδέες από κείμενα που υπάρχουν στον διαδίκτυο σχετικά με εναλλακτικές μορφές αγώνα (υπάρχουν οι αναφορές οπότε και μόνο για να βρείτε τα πρωτότυπα κείμενα είναι χρήσιμο ;-)).

Το αρχείο είναι υπο διαμόρφωση οπότε κάθε σχόλιο δεκτό (αν όχι απαραίτητο...)

Από Δευτέρα θα είμαστε στα σχολεία μας και οφείλουμε να ξεκινήσουμε συζητήσεις / ζυμώσεις σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι. 

Χρησιμοποιήστε την όπως κρίνετε







Δευτέρα 19 Αυγούστου 2013

Ανοιχτή επιστολή στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κύριο Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο




Ανοιχτή επιστολή στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κύριο Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο

Κύριε Υπουργέ,

στο βιογραφικό σας αναφέρετε ότι έχετε μία κόρη. Δεν αναφέρεται η ηλικία της, γι’ αυτό επιτρέψτε μου να υποθέσω, ας την πούμε υπόθεση εργασίας, ότι η κόρη σας είναι μαθήτρια στο ελληνικό σχολείο.

Επιτρέψτε μου να σας δώσω μερικές συμβουλές για την κόρη σας, ως ένας εκπαιδευτικός που μέχρι τώρα έχω προβληματιστεί για την Παιδεία και έχω προσπαθήσει να επηρεάσω θετικά τους μαθητές μου στο μάθημα της Πληροφορικής που διδάσκω, ή σε άλλες δράσεις στο σχολείο, είτε να βάλω κάποιο μικρό λιθαράκι σε Πανελλαδικό επίπεδο (Έχω συμμετάσχει σε δύο ομάδες συγγραφής του σχολικού βιβλίου Πληροφορικής Γυμνασίου, πρώτη έκδοση 2000 και 2007, και σε μία ομάδα δημιουργίας εκπαιδευτικού λογισμικού για την Πληροφορική, ΠΙ 2000. Όλες οι συμμετοχές ήταν μετά από πανελλήνιο διαγωνισμό, από το ΠΙ).

Γνωρίζετε πολύ καλά, σαν καθηγητής που είστε και εσείς, ότι η μάθηση δεν πετυχαίνεται ούτε με τις εξετάσεις, αλλά ούτε και μέσα σε ένα κλίμα ψυχολογικής πίεσης στους μαθητές.

Πολλοί παιδαγωγοί λένε ότι η μάθηση συντελείται σε μεγάλο βαθμό μέσω της εμπειρίας: προσπαθώ – αποτυγχάνω – ξαναπροσπαθώ χωρίς ενοχές ότι θα κάνω λάθος – μέχρι να φτάσω το στόχο μου (Δεν είναι ο σκοπός μου να αναφέρω τη βιβλιογραφία πάνω στο θέμα, γιατί η επιστολή μου δεν έχει επιστημονικό σκοπό).

Θυμηθείτε την κόρη σας μικρή στην προσπάθειά της να χτίσει ένα μικρό σπιτάκι με τουβλάκια για τις κούκλες της: προσπαθούσε, ξαναπροσπαθούσε, έπεφταν τα τουβλάκια, συνέχιζε όμως και στο τέλος τα κατάφερνε. Πόση χαρά της έδινε αυτό! Και την επόμενη φορά το έφτιαχνε καλύτερο και πολύ πιο εύκολα.

Τόσο απλό είναι το να μαθαίνουμε. Αρκεί να έχουμε το ενδιαφέρον ή να μας κεντρίσει κάποιος το ενδιαφέρον. Να προσπαθούμε ξανά και ξανά, βλέποντας με τα ίδια μας τα μάτια (ή γενικότερα με την παρατήρησή μας) την αποτυχία μας, χωρίς όμως αυτή να έχει μας αποθαρρύνει, και να συνεχίζουμε μέχρι να τα καταφέρουμε.


Κυριακή 18 Αυγούστου 2013

Σκέψεις επί του σχεδίου νόμου...




Συν-άδελφοι καλημέρα, θα ήθελα τη βοήθεια σας στο εξής...

Όπως είπα και σε προηγούμενη ανάρτηση (ορθώς) πολλά σχόλια έχουν γίνει στη διαβούλευση όσον αφορά στο Γενικό Λύκειο έχουμε αφήσει όμως το ΕΠΑΛ στη μοίρα του και θα φοβάμαι ότι θα φάμε γκολ από εκεί που δεν το περιμένουμε...

Για τον λόγο αυτό, σε συνεργασία με συναδέλφους πληροφορικούς, ετοιμάσαμε το παρακάτω κειμενάκι το οποίο αύριο βράδυ θα ανέβει στο opengov.

θα παρακαλούσα λοιπόν τη ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ σας στις προτάσεις επί του σχεδίου νόμου όσον αφορά στο ΕΠαγγελματικό Λύκειο.


Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

"κάτι πρέπει να γίνει"... Η συνωμοσία της αδράνειας...



Αντιγράφω από το http://what-i-want-from-u.blogspot.gr/

Βλέπω, ότι όλοι πιστεύουν/πιστεύουμε ότι "κάτι πρέπει να γίνει"... "κάτι θα γίνει"
Τίποτε δεν γίνεται μόνο του.
Πρέπει να "κάνουμε" όλοι κάτι!
"Κάτι κάνω!" χωρίς καν το "θα".
Δεν περιμένω ηγετικές μορφές.
Ακούω τον διπλανό μου.
Υποχωρώ στην γνώμη του.
Δουλεύω για την ιδέα του.
Δουλεύει για την ιδέα μου.
Εμπνέομαι από κάποιον δίπλα μου.
Εμπνέω κάποιους άλλους, ίσως.
Ακολουθώ...
Με ακολουθούν...
Δεν έχει σημασία.
Σημασία έχει να μη περιμένω κανέναν ηγέτη.
Δεν χρειάζομαι κανέναν.
Δεν χρειαζόμαστε κανέναν.
Αν ακούς τον άλλον, αν σκέφτεσαι, αν νοιάζεσαι, αν δρας... όλα είναι εύκολα.
Και δεν το κάνεις για ψυχοθεραπεία σου.
Απλά το κάνεις...

Γιατί έτσι πρέπει!

Δάσκαλος είσαι!

Πάντα θα είσαι!

Πρόταση σχολικών συμβούλων πληροφορικής περιφερειακής Δνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του τομέα Πληροφορικής του Τεχνολογικού Λυκείου



ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Στο σταυροδρόμι του κόσμου της εκπαίδευσης και της εργασίας, η εκπαίδευση γενικότερα και η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση ειδικότερα υπόκειται την επίδραση της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας, η οποία με τη σειρά της προκαλεί κοινωνικές πιέσεις. Την ίδια στιγμή, η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση υποβάλλεται σε πιέσεις ώστε να ακολουθήσει τη λογική της ‘αγοράς’, να συνδυαστεί με την κατάρτιση, να ακολουθήσει τις ανάγκες των επαγγελματικών περιγραμμάτων, της πιστοποίησης των επαγγελματικών δικαιωμάτων για την κινητικότητα πέρα των εθνικών συνόρων.
Με ποιο όμως τρόπο τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών σε συνδυασμό με το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου μπορούν να εξασφαλίσουν ολοκληρωμένες επαγγελματικές γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες αναγκαίες για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας; Τι μπορεί να προσφέρει η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση σήμερα όταν ο ένας στους δύο νέους κάτω των τριάντα ετών είναι άνεργος στην πατρίδα μας;
  • Ανάπτυξη και Διεύρυνση της Γενικής Παιδείας των μαθητών.
  • Ενίσχυση των γενικών κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, όπως ομαδική εργασία, πρωτοβουλία, επικοινωνία, ανάληψη ευθύνης, επινοητικότητα, δημιουργικότητα κ.λ.π.
  • Ανάπτυξη των επαγγελματικών γνώσεων και ικανοτήτων των μαθητών σε επίπεδο ειδικότητας και όχι εξειδίκευσης.
  • Τη διασφάλιση της δυνατότητας ελεύθερης επιλογής, των ίσων ευκαιριών, της κοινωνικής καταξίωσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, αλλά και της επαγγελματικής καταξίωσης των αποφοίτων της.

Το Τεχνολογικό Λύκειο είναι διαφορετικό από το Γενικό Λύκειο. Το δεύτερο ετοιμάζει τους μαθητές για μια ακαδημαϊκή κατεύθυνση όπου η επιστημονική μέθοδος εργασίας αποτελεί το επίκεντρο των αναλυτικών προγραμμάτων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το Τεχνολογικό Λύκειο, ως ένα ανοικτό σχολείο στην κοινωνία, πρέπει να επικεντρώνεται σε αναλυτικά προγράμματα που κύριος άξονάς τους είναι η εμπλοκή των μαθητών σε πρακτικές δραστηριότητες, τόσο στα εργαστήρια όσο και σε πραγματικά περιβάλλοντα της εργασίας. Η δημιουργία του Τεχνολογικού Λυκείου αποσκοπεί στην άμεση πρόσβαση των νέων στην αγορά εργασίας, για αυτό προτείνεται η ίδρυση Τμημάτων Ειδίκευσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Δική σου είναι η δύναμη και όχι του βουλευτή που ψήφισες.


(αντιγραφή από το http://what-i-want-from-u.blogspot.gr/ αλλά με εκφράζει απόλυτα)

Δεν θα σου μιλήσω για τους καθηγητές της τεχνικής που απολύονται.
Δεν σε ενδιαφέρουν οι 2500 ζωές τους.
Χαραμοφάηδες τους λένε όλους.
Και εσύ συχνά τους ζήλεψες που δουλεύουν λέει μόνο 21 ώρες και κάνουν διακοπές 3 μήνες. Εσύ που δεν είναι δυνατόν να ξέρεις, τι θα πει μια ώρα σε τάξη μέσα.
Πόσο υπέροχη είναι αλλά και δύσκολη.
Πόσα πλούτη σου χαρίζει.
Πόσα χρόνια σου κόβει... δεν περνάς ποτέ τα 50, μένεις πάντα 25άρης.

Δεν είναι οι εκπαιδευτικοί σύμβολο σαν την ΕΡΤ για να ξεσηκωθείς μαζί τους.

Δεν θέλω να ξεσηκωθείς γι αυτούς!

Θέλω να ξεσηκωθείς...

γιατί το παιδί σου, απόφοιτος του ΕΜΠ δουλεύει για 2€ την ώρα,
γιατί οι γονιοί σου δεν έχουν σύνταξη αλλά ψιχουλοεπίδομα,
γιατί και συ ακόμη και αν έχεις δουλειά δεν έχεις μισθό για να ζήσεις
γιατί η δημόσια υγεία είναι μαγική εικόνα,
γιατί τα μόνα όνειρα που κάνεις είναι να έχεις φαΐ στο τραπέζι σου,
γιατί η μόνη πολυτέλειά σου είναι το γέλιο,
γιατί τα μόνα σχέδια που κάνεις είναι η μετανάστευση.

Μα πιο πολύ θέλω να ξεσηκωθείς γιατί για αυτούς είσαι ένας αριθμός.
Που όταν τους βολεύει του ρίχνουν μια αφαίρεση.
Όταν το αποφασίσουν φτιάχνουν έναν νόμο και σε μηδενίζουν.

Δεν υπάρχουν κανόνες, νόμοι, σύνταγμα.
Όλα μπορούν να τα στρεβλώσουν, να τα προσαρμόσουν, να τα φτιασιδώσουν για να στηρίξουν αυτό που αυτοί αποφασίζουν.
Και αποφασίζουν πάντα για το κακό σου άσχετο αν οι προπαγανδιστές τους το βαφτίζουν "σωτηρία".

Και το κάνουν αυτό γιατί έχουν δύναμη.
Αλλά ξέχασαν και ξέχασες ότι αυτή την δύναμη τους την έδωσες ΕΣΥ.
Είναι η ώρα να την πάρεις πίσω.

Δική σου είναι η δύναμη και όχι του βουλευτή που ψήφισες.

ΠΕΣ ΤΟΥ ΤΟ


Ναι είμαι καθηγήτρια... ακόμη ΔΕΝ θίγομαι.
Όμως...
ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΑΝ το σχολείο μου.
Δέκα άξιοι αγαπημένοι συνάδελφοι ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ στην βουλή προσεχώς.
Σε τρεις εκατοντάδες παιδιών στην πόλη μου ΑΚΥΡΩΣΑΝ/ΔΙΕΓΡΑΨΑΝ/ΠΕΤΑΞΑΝ την επιλογή που έκαναν για το μέλλον τους.

Συνάδελφε, εσένα που σε 'θέσαν σε διαθεσιμότητα...


(αντιγραφή από το http://what-i-want-from-u.blogspot.gr/ αλλά με εκφράζει απόλυτα)


Συνάδελφε, εσένα που σε 'θέσαν σε διαθεσιμότητα...

Δεν ξέρω πως αισθάνεσαι.
Δεν ξέρω αν ακόμη αισθάνεσαι, αν το πιστεύεις για αλήθεια, αν το έχεις χωνέψει.
Δεν θα το πεις.
Δεν θα με αφήσεις να το διαβάσω.
Δεν θα ανοιχτείς.
Σε βλέπω ή δεν σε βλέπω και ξέρω μόνο πως αισθάνομαι εγώ.
Ξέρω τι μπορώ να κάνω εγώ.
Και ξέρω ότι μπορώ να ξεπεράσω τα όρια που νομίζω ότι έχω.
Παλεύοντας, όχι υποχωρώντας, όχι παραιτούμενη, όχι παραδομένη.
Δεν μπορώ να βάλω τον εαυτό μου στην θέση σου.
Η φαντασία μου δεν φτάνει.
Το μόνο που ξέρω είναι ότι μου στερούν κάτι που αγαπώ να κάνω.
Κάτι που παρόλα τα προβλήματα απολαμβάνω και δεν το αλλάζω με τίποτε.
Αυτό θα με σκότωνε.

Διότι δεν είναι επάγγελμα το "δασκαλίκι".

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

Τι έχει γίνει μέχρι στιγμής, τι ακολουθεί...


Φίλοι και συν-άδελφοι καλημέρα,

Μέχρι στιγμής μετά από πολλά-πολλά τηλεφωνήματα έχουν δρομολογηθεί τα εξής:

Αύριο Παρασκευή το σχολείο λειτουργεί οπότε η Άννα Τ. η Βάσω Κ. ο Δημήτρης Μ. και όσοι άλλοι πιστοί συνάδελφοι του Πολυγύρου θα ενημερώσουν τους γονείς και τους μαθητές τηλεφωνικά για την κατάργηση του τομέα στον οποίο φοιτούσαν τα παιδιά τους καθώς και για τις επικείμενες κινητοποιήσεις. Είναι σημαντικό να αντιληφθούν οι γονείς και οι μαθητές τι ακριβώς σημαίνει αυτή η εξέλιξη και πόσο πολύ τους ΑΦΟΡΑ. Πρέπει να πάρουν θέση...

Επίσης συνάδελφοι του Πολυγύρου (δεν αναφέρω ονόματα, ξέρουν αυτοί) θα επισκεφτούν γραφεία βουλευτών του νομού για συζήτηση / κατάθεση των θέσεων μας, γιατί αυτοί εν τέλει θα ψηφίσουν ή όχι το νομοσχέδιο... ΠΡΟΣΟΧΗ συνάδελφοι, όσοι άλλοι έχετε προσβάσεις σε γραφεία βουλευτών αξιοποιήσετε τες...

ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΌ: την Παρασκευή στις 1900 έχει συγκέντρωση όλων των σωματείων (και όσων θίγονται, φύλακες, δημοτικοί αστυνομικοί κλπ) στο άγαλμα Βενιζέλου και πορεία στην ΕΤ3, θα ακολουθήσει συνέλευση. Είναι ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΌ να υπάρχει μεγάλη συμμετοχή. Αυτή τη στιγμή η κατάργηση των τομέων και η διαθεσιμότητα των συναδέλφων δεν έχει γίνει νόμος του κράτους, Η κυβέρνηση θα μετρήσει αντιδράσεις. Αν οι αντιδράσεις είναι χλιαρές θα περάσει έτσι όπως είναι... Για αυτό καταλαβαίνουμε στη πορεία και φέρνουμε όσο πιο πολλούς γνωστούς / φίλους / συγγενείς μπορούμε. Ξέρω, όλοι έχουμε (όχι απαραίτητα δικό μας) ένα εξοχικό στη Χαλκιδική που μας περιμένει. Μπορούμε να φύγουμε μετά την πορεία...

Το νομοσχέδιο θα κατατεθεί για συζήτηση και ψήφιση την ερχόμενη εβδομάδα (μάλλον Τρίτη) συνεπώς μέχρι τότε πρέπει να προσπαθήσουμε να ευαισθητοποιήσουμε την κοινωνία. Κάντε κουβέντες με γνωστόυς, φίλους, γείτονες, όποιον βλέπετε στον δρόμο...

Η κατάσταση είναι πράγματι ένα πολυσύνθετα μπλεγμένη / μπερδεμένη. Σε αυτές τις περιπτώσεις μας βοηθάνε να βάλουμε σε σειρά τις σκέψεις μας και να δράσουμε ανάλογα κάποιες σταθερές αξίες και μια από τις σημαντικότερες είναι ο ανθρωπισμός η σκέψη ότι ο (συν)άνθρωπος πρέπει να είναι το κέντρο των πάντων. Για αυτό είναι χρέος μας να σταθούμε δίπλα στους συν-αδέλφους μας και στους μαθητές μας και όχι γιατί αύριο εντέλει έρχεται και η δική μας σειρά...


Φίλιππος

Παρασκευή 12/07/2013 στις 1900, στο άγαλμα Βενιζέλου


Αύριο (Παρασκευή 12/07/2013) στις 1900, στο άγαλμα Βενιζέλου (Αριστοτέλους με Εγνατία) θα μετρηθεί πόσο ενόχλησαν τα νέα μέτρα την "κοινή γνώμη".

Εμάς μας ενόχλησαν πολύ και για αυτό θα είμαστε οικογενειακώς για να ακολουθήσουμε την πορεία που θα καταλήξει στην ΕΡΤ3.

Όσοι συν-άδελφοι βρεθείτε εκεί (χμ, αναρωτιέμαι είναι δυνατόν να λείπουν κάποιοι;) και θέλετε να περπατήσουμε παρέα, όταν φτάσετε κάντε μια βόλτα πίσω από το άγαλμα του Βενιζέλου, υπάρχει ένα μεγάλο δέντρο, θα μας βρείτε κάπου εκεί γύρω ή τηλεφωνήστε στο 6973661733.

Φέρτε και παρέα μαζί σας...

Φίλιππος

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Απολογισμός πρώτης μέρες, επόμενα βήματα...


Αγαπητοί συν-άδελφοι και φίλοι,

Η σημερινή συγκέντρωση / διαδήλωση (στις 12:00 στο άγαλμα Βενιζέλου) ήταν απογοητευτική από άποψη συμμετοχής τόσο γενικά του κλάδου (είχε καμιά 500-600 νοματαίους) όσο και ειδικά του σχολείου μας (συμμετείχαμε 4 εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ και δύο τέκνα αυτών). Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας ότι από το σχολείο μας το Σεπτέμβρη κατά πάσα πιθανότητα δεν ξαναδούμε (μέχρι στιγμής τουλάχιστον) τέσσερις συναδέλφους :-(


Και αναρωτιέμαι γιατί; μήπως δεν φτάσαν τα χθεσινοβραδυνά sms που έστειλα (σχεδόν σε όλους τους Θεσσαλονικείς) και άρα δεν προλάβαμε να ενημερωθούμε; μήπως δεν πιστεύουμε ότι μπορεί να αλλάξουμε κάτι με τέτοιου είδους ενέργειες; μήπως μας έχει απορροφήσει τόσο πολύ η καθημερινότητα μας; μήπως είμαστε ήδη φευγάτοι για μπάνια; μήπως η αλληλεγγύη σαν έννοια δεν μας συγκινεί; μήπως θεωρούμε ότι αφού την φάγαν άλλοι εμείς (ουφ) την γλυτώσαμε; μα τι στο καλό είναι; Πραγματικά θα ήθελα μερικές απαντήσεις...


Από την άλλη συμμερίζομαι απόλυτα την ρύση του Θαμαστρο που λέει ότι: "οποτεδήποτε και οπουδήποτε υπάρχει μια καλή δικαιολογία για οτιδήποτε...", οπότε (προς Θεού) δεν παρεξηγώ ούτε κρίνω κανέναν (από που και ως που...).


Και αναρωτιέμαι: "και τώρα τι; Τι κάνουμε;". Όποιος έχει κάποια ριζοσπαστική ιδέα που θα κάνει τη διαφορά ας την πει να την συζητήσουμε και να την υλοποιήσουμε. Σε συζητήσεις στην πορεία άκουσα διάφορα: από το να κάνουμε κατάληψη στις δευτεροβάθμιες, ή στα σχολεία τον Σεπτέμβρη, μέχρι να την πέσουμε έξω από σπίτια των βουλευτών και να τους τρομοκρατούμε, αυτούς και τις οικογένειες τους... Προτείνετε...


Τώρα, σχετικά με τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας των επόμενων ημερών έχει πολλές και για όλα τα γούστα:

Πέμπτη στις 1000 πμ
ΟΛΜΕ: στο άγαλμα Βενιζέλου για όλους τους εκπαιδευτικούς μόνιμους (;) και αναπληρωτές ανοιχτή συζήτηση-συνέλευση, για προγραμματισμό της δράσης
Πέμπτη στις 1930
ΠΑΜΕ: στο άγαλμα Βενιζέλου συγκέντρωση και πορεία
Παρασκευή στις 1900
ΟΛΜΕ και σωματεία: στο άγαλμα Βενιζέλου συγκέντρωση και πορεία προς την ΕΤ3 μαζί με όλα τα σωματεία. Στο χώρο της ΕΡΤ 3, το βράδυ προγραμματίζεται ανοιχτή συζήτηση των σωματείων
Τρίτη 16 μάλλον το πρωί - μεσημεράκι (ημέρα συζήτηση του νομοσχεδίου)
ΟΛΜΕ σωματεία και ΠΑΜΕ: απεργία, συγκέντρωση και πορείες
Η αίσθηση που έχω είναι ότι πλέον αυτού του είδους οι εκδηλώσεις (ειδικά όταν μαζεύουν μόνο 2000 - 3000 κόσμο) δεν έχουν κανένα ουσιαστικό / χειροπιαστό / άμεσο αποτέλεσμα και ίσως οι παραπάνω εκδηλώσεις να είναι πολλές με αποτέλεσμα να σπαταλάται ενέργεια...


Από την άλλη τι μπορείς να κάνεις; Πραγματικά αναρωτιέμαι. Αν έχετε καμιά καλή ιδέα πείτε την...

Για την ενημέρωση σας σχετικά με δράσεις στη Θεσσαλονίκη μπορείτε να μπαίνετε στα σαιτ τον ΕΛΜΕ Θεσσαλόνίκης

http://aelmethe.blogspot.gr/

http://3elmethess.blogspot.gr


Φιλικά
Φίλιππος

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

Βάσεις Εισαγωγής στα ΤΕΙ ,Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ Ομάδα Α, 2012


Μου το ζήτησαν κάποιοι μαθητές μου, οπότε το ανεβάζω...

Η πηγή μου είναι το σάιτ της κλίμακας http://edu.klimaka.gr

Καλά αποτελέσματα...


Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Απαντήσεις - Λύσεις θεμάτων πανελληνίων εξετάσεων Δομημένου Προγραμματισμού 2013


Παραθέτω τις προτεινόμενες λύσεις των φετινών θεμάτων για το μάθημα του Δομέηνου Προγραμματισμού.

ΠΡΟΣΟΧΗ - ΠΡΟΣΟΧΗ - ΠΡΟΣΟΧΗ 

Οι λύσεις που προτείνω δεν είναι οι μοναδικές και ενδέχεται να περιέχουν λάθη (ειδικά κάτω από τις συνθήκες που τις ετοίμασα: στο καφέ της γειτονίας μου, που ευτυχώς έχει γουί-φι, φορώντας τα  προ-προ-περσινά γυαλιά σταβομάρας μου - τα κανονικά μου έσπασαν χθες, στην 9ιντση οθόνη ενός ταπεινού νετμπουκ...)

Παρακαλώ πολύ αν εντοπίσετε λάθη ενημερώστε στο fkoutsakas παπάκι gmail com

Λοιπόν έχουμε και λέμε...

ΘΕΜΑ Α

Α1.
α. Λάθος
β. Λάθος
γ. Σωστό
δ. Λάθος
ε. Σωστό

Α2
1β, 2ε, 3στ, 4α, 5δ

A3
a. X=10, y=20
b. x=30, y=40

Α4.
Γ

Α5

P
Q
P and Q
P or Q
True
True
True
True
True
False
False
True
False
True
False
True
False
False
False
False


ΘΕΜΑ Β
Β1

k
m
ΑΡΧΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ
32
10
1η επανάληψη
16
26
2η επανάληψη
8
34
3η επανάληψη
4
38

Β2




ΘΕΜΑ 3

Program Thema2013_C;

Var

     arithmos_mathiton : integer;
     diatrofi   : string;
     kostos_diatrofis, kostos_ekdromis_xwris_diatrofi,  
     sinoliko_kostos : integer;


Begin

     write('Dwse ton arithmo ton mathitvn tou sxoleiou');
     readln(arithmos_mathiton);
     write('Oi mathites epithimoun diatrofi? , NAI i OXI');
     readln(diatrofi);

     if arithmos_mathiton <= 100 then
           kostos_ekdromis_xwris_diatrofi := arithmos_mathiton * 80
     else
           kostos_ekdromis_xwris_diatrofi := arithmos_mathiton * 60;
    
     writeln('To kostos tis diamonis einai: ', kostos_ekdromis_xwris_diatrofi);
    
     if diatrofi = 'NAI' then
           kostos_diatrofis := arithmos_mathiton * 30;

     sinoliko_kostos := kostos_ekdromis_xwris_diatrofi + kostos_diatrofis;

     writeln('To sinoliko kostos tis ekdromis einai: ', sinoliko_kostos);


End.


ΘΕΜΑ Δ

Program Askisi_D_2013;

Var
a : integer;
onoma_epivati : string;
timi_eisitiriou : real;
sinolikes_eisprakseis : real;
mikroteri_timi : real;
epivatis_fthinotero_eisitirio : string;

Begin
timi_eisitiriou := 0;
sinolikes_eisprakseis := 0;
mikroteri_timi := 200;
epivatis_fthinotero_eisitirio := ' ';
onoma_epivati := ' ';

for a := 1 to 100 do 
begin
write('Dose to onoma tou epivati');
readln(onoma_epivati);

repeat
write('Dose tin timi tou eisitiriou, (apo 20 ews 200 euro) ');
readln(timi_eisitiriou);
until (timi_eisitiriou >= 20) and (timi_eisitiriou <= 200);

sinolikes_eisprakseis := sinolikes_eisprakseis + timi_eisitiriou;

if timi_eisitiriou < mikroteri_timi then
begin
mikroteri_timi := timi_eisitiriou;
epivatis_fthinotero_eisitirio := onoma_epivati;
end;
end;

if sinolikes_eisprakseis > 5000 then
writeln('KERDOS')
else
if sinolikes_eisprakseis < 5000 then
writeln('ZHMIA')
else
writeln('MHDENIKO APOTELESMA');

writeln('Epivatis me fthinotero eisitirio ', epivatis_fthinotero_eisitirio);
End.

Ουφ το κεφάλι μου έχει γίνει καμπερνέ...

Θέματα Δομημένου Προγραμματισμού ΕΠΑΛ 2013


Παρακάτω θα βρείτε τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων στο μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού για το σχολικό έτος 2012-13.

Η επιλογή των θεμάτων (κατά τη γνώμη μου)) ήταν πάρα πολύ καλή. Θα εξηγήσω αργότερα τους λόγους. Για την ώρα ετοιμάζω τις απαντήσεις και θα τις ανεβάσω σε λίγο...

Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

Προγραμματισμός Υπολογιστών ΕΠΑΛ: Ανάλυση των θεμάτων παρελθόντων ετών και ιδέες για τα φετινά θέματα (SOS)



Δύο μέρες ακόμη και εξετάσεις τέλος.

Ξεμπερδέψαμε με Γλώσσα, Μαθηματικά και Δίκτυα. Ότι γράψαμε, γράψαμε και πάμε παρακάτω στο μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού.

Λοιπόν έχουμε και λέμε...

Το μάθημα του δομημένου προγραμματισμού έχει ήδη εξεταστεί τέσσερις φορές οπότε υπάρχει μια "δεξαμενή" θεμάτων που μας δίνει μια ιδέα σχετικά με το πνεύμα στο οποίο κινούνται τα θέματα γενικότερα.

Θα επιχειρήσω λοιπόν μια πρόβλεψη / πρόταση των φετινών θεμάτων αφού πρώτα κάνω έναν γρήγορο απολογισμό των θεμάτων των προηγούμενων ετών.

Τα δύο πρώτα χρόνια (2009, 2010) τα θέματα ήταν σχετικά "χαλαρά" μιας και υπήρχε μόνο μία άσκηση ανάπτυξης / δημιουργίας αλγορίθμου (είτε με κώδικα σε Pascal είτε με ψευδοκώδικα) η οποία μάλιστα έδινε μόνο το 20% των μονάδων.

Μάλιστα η άσκηση του 2009 ήταν η ευκολότερη άσκηση δημιουργίας / ανάπτυξης αλγορίθμου που έχει πέσει μέχρι στιγμής μιας και απαιτούσε μόνο την χρήση της δομής της επιλογής. Η άσκηση της επόμενης χρονιάς (2010) δυσκόλεψε λιγάκι γιατί έπρεπε να συνδυαστούν η δομή της επανάληψης με την δομής της επιλογής (επανάληψη που μέσα της έπρεπε να περιέχει επιλογή).

Τα επόμενα δύο χρόνια (2011, 2012) ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων ανέβηκε αρκετά (με δεδομένο ότι οι ασκήσεις δημιουργίας αλγορίθμων / προγραμμάτων θεωρούνται δυσκολότερες) γιατί πλέον οι ασκήσεις έγιναν δύο και έδιναν το 40% των μονάδων.

Μάλιστα και οι δυο ασκήσεις και τις δύο χρονιές (2011, 2012) ήταν ασκήσεις που για να λυθούν, οι μαθητές έπρεπε να συνδυάσουν την δομή της επανάληψης με την δομή της επιλογής.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο το πρώτο θέμα της θεωρίας έδινε το 40% των μονάδων, γεγονός που σημαίνει ότι δεν πρέπει να υποτιμούμε κατά την προετοιμασία μας την σημασία του διαβάσματος της θεωρίας.

Ακολουθεί ένας συγκριτικός πίνακας των θεμάτων των προηγουμένων ετών με τις μονάδες που έδινε το καθένα από αυτά. Τα θέματα μπορείτε να τα βρείτε σε παλιότερες αναρτήσεις.




Τώρα με βάση τα παραπάνω τι θα πρότεινα ή θα θεωρούσα ιδανικό για την φετινή χρονιά;

Έχουμε και λέμε...

Το πρώτο θέμα, μιας και έχει καθιερωθεί να είναι το θεωρητικό θέμα, θα ήθελα να είναι κάτι από Σωστό / Λάθοδς, ίσως κάποια ασκησούλα με mod, div, ίσως κάποια αντιστοίχισης, ίσως κάτι από τις συναρτήσεις του κεφ 13 (pred, succ, κλπ), ίσως μια μικρή ανάπτυξης (κάποιος ορισμός) ή μπορεί να είναι κάτι με write (δίνω αυτή τη τιμή στη μεταβλητή τι θα εμφανιστεί;). Υπάρχει πολύ ψωμί στα θέματα θεωρίας σε πολλά κεφάλαια του βιβλίου (ιδιαίτερα στα κεφάλαια 4, 5 και 7).

Το δεύτερο θέμα θα ήθελα να είναι κάτι στην λογική του "ελέγχω / προσομοιώνω την εκτέλεση είτε κώδικα, είτε ψευδοκώδικα, είτε λογικού διαγράμματος" και καταγράφω τι συμβαίνει στην μνήμη (τιμές κάποιων μεταβλητών) και στην οθόνη. Μάλιστα εδώ θα μπορούσε να μπει επιτέλους κάτι από το κεφάλαιο 12 (υποπρογράμματα). Θα μπορούσε για παράδειγμα να δοθεί κώδικας προγράμματος σε Pascal με 2-3 procedures και functions και να ζητηθεί από τους μαθητές να το "εκτελέσουν" δίνοντας κάποιες συγκεκριμένες τιμές. Θα μπορούσε να ελεγχθεί το πέρασμα παραμέτρων by value και by reference, καθολικές και τοπικές μεταβλητές, κλπ.

Το τρίτο και το τέταρτο θέμα θα ήθελα να είναι ασκήσεις ανάπτυξης / σχεδίασης αλγορίθμων προγραμμάτων (μιας και είμαστε ή τέλος πάντων θέλουμε να γίνουμε προγραμματιστές).

Το ιδανικό, για να υπάρχει αυτό που λέμε κλιμακωτή δυσκολία στα θέματα, θα ήταν η τρίτη άσκηση να ήταν μια ευκολούτσικη του στυλ της άσκησης του 2009 η οποία ζητούσε πρόγραμμα με την δομή της επιλογής και μόνο και η τέταρτη να ήταν λιγάκι πιο δύσκολη σαν αυτές των δύο τελευταίων ετών που να συνδυάζουν την δομή της επανάληψης με την δομή της επιλογής.

Θεωρώ ότι οι μαθητές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν όποια από τις τρεις επιλογές (λογικό διάγραμμα, ψευδοκώδικας, κώδικας pascal) θελήσουν και όχι να τους υποδεικνύεται από την άσκηση.

Αυτά και καλή επιτυχία

Δομημένος Προγραμματισμός - Θέματα παρελθόντων ετών (2009, 2010, 2011, 2012)


Τα θέματα των προηγούμενων ετών μπορείτε να τα βρείτε παρακάτω...

Λύσεις τους υπάρχουν σε πολλούς ιστότοπους. Απλά googlαρετε...

Θέματα 2008-9

Θέματα 2009-10

Θέματα 2010-11

Θέματα 2011-12

Καλή μελέτη...

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Των φρονίμων τα παιδιά πριν λάβουν το έντυπο της επίταξης μαθαίνουν origami...


Περιμένοντας το έντυπο της επίταξης είπα να προετοιμαστώ....

Ψάχνοντας λοιπόν στο διαδίκτυο βρήκα στο http://koumeika.blogspot.gr την εξής πολύ εύκολη κατασκευή δίκοχου...

Δεν θα ήταν πολύ cult να πηγαίναμε στις επιτηρήσεις με αυτά;

Το χιούμορ είναι (ίσως) το τελευταίο μας όπλο...

Για φαντάσου να εμφανιστούν την πρώτη μέρα των εξετάσεων όλοι οι καθηγητές / επιτηρητές με δίκοχα, την δεύτερη να φορέσουν δίκοχα και οι μαθητές, την τρίτη οι γονείς που θα μαζευτούν έξω από τα εξεταστικά για συμπαράσταση, και την επόμενη όλη η Ελλάδα να ξεχυθεί στους δρόμους με ένα χάρτινο δίκοχο στο κεφάλι, διεκδικώντας πίσω το χαμένο της χαμόγελο...

Μάλιστα τα δίκοχα θα γράφουν πάνω τους έξυπνα μηνύματα του στυλ: "στις πόσες επιτάξεις καταλύεται η δημοκρατία;" ή "επίταξε με πασά μου να αγιάσω" ή "τι μου επιτάσεις μάνα μου;" ή "επιταγμένος" ή "ή ταν η επιτάσ-σεσαι" και διάφορα άλλα...

Φαντάζεστε το δίκοχο να γίνει το δικό μας σύμβολο εξέγερσης; κάτι σαν τον Guy Fawkes αλά Ελληνικά;



Για δουλέψτε λιγάκι την ιδέα, Τι λέτε;

Μέχρι τότε πάρτε χαρτί και διπλώστε...


Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Γενικές Ασκήσεις Επανάληψης


Ακολουθεί ένα πολύ καλό σετ ασκήσεων που βρήκα κάποια στιγμή στο "Στέκι των Πληροφορικών" αλλά δυστυχώς δεν συγκράτησα το όνομα της συναδέλφου που τις ανέβασε για να κάνω αναφορά. Είναι πραγματικά πάρα πολύ καλή δουλειά και μπράβο της...

Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

Οδηγίες σχετικά με την εκδήλωση GNU/Linux Installfest



Όσοι αποφασίσετε να συμμετάσχετε στην εκδήλωση, αφού πρώτα συμπληρώσετε την φόρμα συμμετοχής που θα βρείτε παρακάτω, ρίξτε μια ματιά στα πρακτικά θεματάκια που ακολουθούν και αν έχετε οποιαδήποτε απορία μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.


Λοιπόν έχουμε και λέμε:

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 06-04-2013, στις 10:00 π.μ,.στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου.

Εσείς το μόνο που θα χρειαστεί να φέρετε (εκτός από την καλή σας διάθεση και την όρεξη σας για μάθηση) είναι ο υπολογιστής σας. Αν πρόκειται για σταθερό υπολογιστή αρκεί να φέρετε το κουτί της κεντρικής μονάδας μιας και καλώδια, πληκτρολόγιο, ποντίκι έχουμε εμείς στα εργαστήρια. Αν πρόκειται για laptop μη ξεχάσετε το τροφοδοτικό σας. 

Προσοχή είναι πολύ σημαντικό να πάρετε ένα αντίγραφο ασφαλείας των κρισίμων δεδομένων του υπολογιστή σας (Έγγραφα, Φωτογραφίες, Βίντεο, Τραγούδια, emails, κλπ) πριν την εκδήλωση. Οι πιθανότητες να πάει κάτι στραβά είναι απειροελάχιστες, άλλα παρόλα αυτά είναι υπαρκτές (αν για παράδειγμα κοπεί στιγμιαία το ρεύμα κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης είναι πιθανό να υπάρξει πρόβλημα). Ούτως ή άλλως είναι απαραίτητο να έχουμε αντίγραφα ασφαλείας των κρίσιμων δεδομένων μας οπότε, κάντε τον κόπο...

Η συμμετοχή στην εκδήλωση είναι δωρεάν. Τόσο οι καθηγητές και οι μαθητές της εικονικής επιχείρησης, όσο και τα μέλη του GreekLug (Ένωση Ελλήνων Χρηστών και Φίλων ΕΛ/ΛΑΚ) που θα έρθουν από τη Θεσσαλονίκη για να την υποστηρίξουν τεχνικά την εκδήλωση θα προσφέρουν εθελοντικά και αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες τους.

Τα μέλη του GreekLug θα έχουν μαζί τους τρεις διαφορετικές διανομές GNU/Linux (ελαφριά, μέτρια, σχετικά βαριά) διαφορετικών απαιτήσεων σε υλικό (hardware). Μαζί με τους μαθητές και τους καθηγητές της εικονικής επιχείρησης πληροφορικής του ΕΠΑΛ θα σας βοηθήσουν να διαλέξετε την πλέον κατάλληλη για τον υπολογιστή σας και θα την εγκαταστήσουν παρέα μαζί σας.

Η εγκατάσταση στους υπολογιστές των συμμετεχόντων στην εκδήλωση θα γίνεται παράλληλα στα τρία εργαστήρια πληροφορικής του σχολείου (υπάρχει η δυνατότητα να φιλοξενηθούν μέχρι και 45 υπολογιστές).

Κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης (διαρκεί περίπου 45-60 λεπτά) θα υπάρξει σύντομη ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ στο περιβάλλον του νέου λειτουργικού συστήματος και θα λυθούν απορίες.

Η φιλοσοφία της εκδήλωσης είναι "χαλαρή", δεν πρόκειται δηλαδή για "μάθημα" με την κλασική έννοια του όρου αλλά για μια βιωματική / συμμετοχική εμπειρία αλληλεπίδρασης με το GNU/Linux και το ΕΛ/ΛΑΚ γενικότερα. 

Τέλος, επειδή πάρτυ χωρίς "τσίμπημα" δεν είναι πάρτυ, εγώ (Φίλιππος) θα φτιάξω ένα κέικ, ο Δημήτρης (Μυλωνάς) μια σοκολατόπιτα, ο Κώστας (Γρέκος) ένα δεύτερο κέικ, ο Θόδωρος (Ντίρλης) θα φτιάξει καφέ φίλτρου. Αν και μόνο αν θέλετε, μπορείτε να συνεισφέρετε κι εσείς με όποιον τρόπο νομίζετε σε αυτόν τον συμμετοχικό μπουφέ (αναψυκτικά, χυμοί, κουλουράκια, ποτηράκια, χαρτοπετσέτες, πιτάκια, κλπ είναι ευπρόσδεκτα ).

Καλή αντάμωση...

Οι διανομές GNU/Linux που θα είναι διαθέσιμες προς εγκατάσταση κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης


Οι διανομές που θα είναι διαθέσιμες προς εγκατάσταση κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης το Σάββατο είναι οι εξής:
  1. ubuntu 12.04
  2. mint mate
  3. mint debian 
  4. debian
  5. gnew sense
  6. xubuntu 
  7. voyager
  8. slitaz
Η απόφαση σχετικά με το ποια διανομή θα στηθεί σε ποιόν υπολογιστή θα ληφθεί εκείνη την ημέρα με βάση τα χαρακτηριστικά του κάθε μηχανήματος.

Η επιλογή των διανομών έγινε από τα μέλη του greeklug.

Γιατί Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικά (ΕΛ/ΛΑΚ);


Όλες οι απαντήσεις γίνονται απόλυτα κατανοητές στο παρακάτω βιντεάκι.

Αν θέλετε να το δείτε υποτιτλισμένο στα Ελληνικά κάντε κλικ εδώ


Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Ελάτε να εγκαταστήσουμε παρέα GNU/Linux στον υπολογιστή σας στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου - GNU/Linux Installfest


Το Σάββατο 06/04/2013, στις 10:00 π.μ, στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου, οι μαθητές και οι καθηγητές της «Εικονικής Επιχείρησης Πληροφορικής» του σχολείου, με την υποστήριξη του Συλλόγου GreekLUG (Ένωσης Ελλήνων Χρηστών και Φίλων ΕΛ/ΛΑΚ) βοηθούν κάθε ενδιαφερόμενο να διαλέξει και να εγκαταστήσει την κατάλληλη διανομή GNU/Linux στον υπολογιστή του.

Η εκδήλωση απευθύνεται σε αυτούς που:
  • ο υπολογιστής τους πάει αργά και θέλουν να «ξανανιώσει» χωρίς να ξοδέψουν ούτε ένα ευρώ. 
  • δεν έχουν τη δυνατότητα ή δεν θέλουν να πληρώνουν ένα κάρο λεφτά για την άδεια χρήσης του Λειτουργικού τους Συστήματος και των εφαρμογών που χρησιμοποιούν. 
  • έχουν βαρεθεί να κολλάνε ιούς. 
  • θέλουν να δοκιμάσουν ένα διαφορετικό, Ελεύθερο και Ανοιχτό Λειτουργικό Σύστημα. 
Η εκδήλωση διοργανώνεται στα πλαίσια της δράσης: «Ελάττωσε, Επαναχρησιμοποίσε, Ανακύκλωσε εξοπλισμό Πληροφορικής» της Εικονικής Επιχείρησης Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Πολυγύρου.

Κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης (διαρκεί περίπου 45-60 λεπτά) θα υπάρξει σύντομη ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ στο περιβάλλον του GNU/Linux και θα λυθούν απορίες.

Η συμμετοχή στην εκδήλωση είναι δωρεάν. Το μόνο που απαιτείται είναι η καλή σας διάθεση και η συμπλήρωση της φόρμας που θα βρείτε στο: http://greenpcepalpolyg.blogspot.gr/2013/03/gnulinux_23.html μέχρι την Παρασκευή 05-04-2013.

Για περισσότερες πληροφορίες:
  • Για την εκδήλωση, για την Εικονική Επιχείρηση Πληροφορικής και τη δράση «Ελάττωσε, Επαναχρησιμοποίσε, Ανακύκλωσε εξοπλισμό Πληροφορικής» εδώ: http://greenpcepalpolyg.blogspot.com
  • Για τον GreekLUG (Ένωση Ελλήνων Χρηστών και Φίλων ΕΛ/ΛΑΚ) εδώ: http://www.greeklug.gr 
Για επικοινωνία: fkoutsakas@gmail.com, mail@1epal-polyg.chal.sch.gr ή στο 2371022941.


Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013