το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Τελική φάση του 1ου διαγωνισμού προγραμματισμού Πληροφορικής νομού Χαλκιδικής


Την Τετάρτη 18/03/2014 στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου μας,πραγματοποιήθηκε ο τελικός του πρώτου διαγωνισμού προγραμματισμού του Νομού Χαλκιδικής.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν οι παρακάτω μαθητές:
  1. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, ΓΕΛ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ, Α ΛΥΚΕΙΟΥ
  2. ΔΑΝΙΛΑΚΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, ΕΠΑΛ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  3. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΕΠΑΛ ΝΙΚΗΤΗΣ, Β ΛΥΚΕΙΟΥ
  4. ΚΟΥΤΡΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΕΠΑΛ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  5. ΜΠΙΡΚΑ ΓΚΙΕΡΓΚΙ, ΕΠΑΛ ΝΙΚΗΤΗΣ, Β ΛΥΚΕΙΟΥ
  6. ΜΠΡΕΓΚΟΥ ΡΕΝΑΤΟ, ΕΠΑΛ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  7. ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ, Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  8. ΣΟΛΩΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΓΕΛ ΑΡΝΑΙΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  9. ΦΟΥΚΑ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ, Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 
Η κατάταξη των τεσσάρων πρώτων διαγωνιζόμενων είναι η εξής:
  1. Σολωμός Γεώργιος
  2. Δανιλάκης Βενιζέλος
  3. Αναστασίου Αποστολής
  4. Φούκα Πασχαλίτσα
Τα αναλυτικά τελικά αποτελέσματα του διαγωνισμού έχουν αναρτηθεί στην παρακάτω διεύθυνση: 
http://dide.chal.sch.gr/keplinet






Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Τελική φάση του 1ου διαγωνισμού προγραμματισμού Ν, Χαλκιδικής 2013-14


Την Τετάρτη 18/03/2014 στο εργαστήριο Πληροφορικής Τρία του σχολείου μας, από τις 10:00 μέχρι τις 12:30 θα διεξαχθεί ο τελικός του πρώτου διαγωνισμού προγραμματισμού του Νομού Χαλκιδικής.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν μαθητές από όλο το νομό.

Οι μαθητές του τομέα πληροφορικής του δικού μας σχολείου που προκρίθηκαν μέχρι την προηγούμενη φάση του διαγωνισμού ήταν ο Κουτσουρίδης Δημήτρης και ο Σηπάκης Νίκος.

Στην τελική φάση προκρίθηκαν οι εξής εννέα μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων από όλο τον νομό, τους οποίους με μεγάλη μας χαρά θα φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας:
  1. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, ΓΕΛ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ, Α ΛΥΚΕΙΟΥ
  2. ΔΑΝΙΛΑΚΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, ΕΠΑΛ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  3. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΕΠΑΛ ΝΙΚΗΤΗΣ, Β ΛΥΚΕΙΟΥ
  4. ΚΟΥΤΡΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΕΠΑΛ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  5. ΜΠΙΡΚΑ ΓΚΙΕΡΓΚΙ, ΕΠΑΛ ΝΙΚΗΤΗΣ, Β ΛΥΚΕΙΟΥ
  6. ΜΠΡΕΓΚΟΥ ΡΕΝΑΤΟ, ΕΠΑΛ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  7. ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ, Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  8. ΣΟΛΩΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΓΕΛ ΑΡΝΑΙΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  9. ΦΟΥΚΑ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ, Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 
Ευχόμαστε καλή επιτυχία στους διαγωνιζόμενους.

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο, Web site builders


Μια σύντομη αναζήτηση στο διαδίκτυο για "best web-site builders 2014", για τους καλύτερους δηλαδή κατασκευαστές ιστοσελίδων του 2014, επιστρέφει μια σειρά αποτελεσμάτων τα οποία λίγο-πολύ συμφωνούν στην πρώτη 10άδα...

Για ρίξτε λοιπόν μια ματιά στις παρακάτω ιστοσελίδες που αξιολογούν τους καλύτερους web-site builders και επιλέξτε κάποιον από όλους για να δημιουργήσετε την ιστοσελίδα σας.

http://www.websitebuilderexpert.com/website-builders-comparison-chart/

http://www.top10bestwebsitebuilders.com

http://www.sitebuilderreport.com/

http://www.digitaltrends.com/computing/best-website-build-websites-free/#!zZ8r7

Καλή μελέτη...


Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

Παρουσίαση σχετικά με Computer Games αλλά και με τον GameMaker


Μια πολύ καλή παρουσίαση (στα Αγγλικά) που παρουσιάζει βασικά θέματα δημιουργίας παιχνιδιών για ΗΥ αλλά και εισαγωγικές έννοιες (ίσως και λίγο πιο προχωρημένες) του GameMaker.




Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

Ελάττωσε - Επαναχρησιμοποίησε - Ανακύκλωσε εξοπλισμό Πληροφορικής στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου



Η δράση "Ελάττωσε - Επαναχρησιμοποίησε - Ανακύκλωσε εξοπλισμό Πληροφορικης" τρέχει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου και θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του σχολικού έτους.

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι καθηγητές της Εικονικής Επιχείρησης Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Πολυγύρου, σας καλούμε να συμμετάσχετε στη δράση και αντί να έχετε τον παλιό σας υπολογιστή να αραχνιάζει σε κάποιο πατάρι ή να σκονίζεται σβηστός σε κάποιο γραφείο, να τον δωρίσετε στην «Εικονική Επιχείρηση του ΕΠΑΛ Πολυγύρου».

Εμείς, θα ελέγξουμε τον εξοπλισμό αυτόν και
  • αν είναι δυνατόν να λειτουργήσει θα του εγκαταστήσουμε μια ελαφριά διανομή GNU/Linux και θα τον τοποθετήσουμε σε κάποιο εργαστήριο ή στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας για να χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς
  • αν δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει θα τον αποσυναρμολογήσουμε, θα κρατήσουμε τα χρήσιμα κομμάτια του για μελλοντική επαναχρησιμοποίηση και θα πάμε τα υπόλοιπα για ανακύκλωση στο ΧΥΤΑ Πολυγύρου.
Με τον εξοπλισμό που θα προκύψει από την συνεισφορά σας καθώς και με αυτόν που έχουμε ήδη συλλέξει έχουμε δημιουργήσει ένα αποθετήριο υλικού πληροφορικής (hardware) από το οποίο μπορούν να εφοδιάζονται με ανταλλακτικά, ανάλογα με τις ανάγκες τους και τη διαθεσιμότητα, όλα τα σχολεία του Νομού Χαλκιδικής.


Ακολουθεί μια λίστα πιθανών / συχνών ερωτήσεων και οι απαντήσεις τους:

Ε: Έχω έναν υπολογιστή που δεν τον χρειάζομαι. Τον θέλετε;

Α: Βεβαίως και τον θέλουμε. Εμείς, στην περίπτωση που λειτουργεί χωρίς προβλήματα, αφού τον «κάνουμε ένα φρεσκάρισμα» (ίσως και μια μικρή αναβάθμιση), θα του εγκαταστήσουμε μια ελαφριά διανομή GNU/Linux και θα τον χρησιμοποιήσουμε για εκπαιδευτικούς σκοπούς στο σχολείο μας.

Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αλλά μπορεί να επισκευαστεί, θα κάνουμε αυτά που περιγράψαμε προηγουμένως. Διαφορετικά θα τον αποσυναρμολογήσουμε, θα κρατήσουμε τα χρήσιμα κομμάτια του για μελλοντική επαναχρησιμοποίηση και θα πάμε τα υπόλοιπα για ανακύκλωση στο ΧΥΤΑ Πολυγύρου.

Ε: Έχω έναν παλιό υπολογιστή που λειτουργεί μεν, αλλά είναι πολύ παλιός και αργός. Θέλω να τον κρατήσω γιατί τον χρησιμοποιώ για να μπαίνω στο ίντερνετ, να ακούω μουσική, να γράφω κανένα έγγραφο. Μπορείτε να κάνετε κάτι για να λειτουργήσει πιο γρήγορα;

Α: Υπάρχει πιθανότητα, ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα υπάρξει, να επαναλάβουμε, με τη βοήθεια της «Ένωσης Ελλήνων Χρηστών και Φίλων ΕΛ/ΛΑΚ», την εκδήλωση εγκατάστασης ανάλαφρων διανομών GNU/Linux οι οποίες θα κάνουν τον υπολογιστή σας να «ξανανιώσει». Θα υπάρξει ενημέρωση.

Ε: Οι υπηρεσίες της εικονικής επιχείρησης πληροφορικής είναι δωρεάν; Πρέπει να πληρώσω κάτι;

Α: Όχι. Εμείς δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση χρήματα. Παρόλα αυτά ΑΝ θέλεις και ΑΝ έχεις τη δυνατότητα μπορείς να κάνεις μια δωρεά στον κουμπαρά του Χαμόγελου του παιδιού που έχουμε στο γραφείο του Συλλόγου των καθηγητών του σχολείου μας. Τα χρήματα αυτά, στο τέλος της χρονιάς πηγαίνουν στο «Χαμόγελο του παιδιού».

Ε: Έχω έναν υπολογιστή που είναι χαλασμένος. Να σας τον φέρω για να τον επισκευάσετε και να τον πάρω πίσω;

Α: Δυστυχώς, όχι. Εκτός του ότι δεν έχουμε τα τεχνικά μέσα για να αντιμετωπίσουμε όλων των ειδών τις βλάβες, δεν θα ήταν ηθικά σωστό αφού αυτό θα ήταν αθέμιτος ανταγωνισμός προς τους επαγγελματίες του Πολυγύρου, που βιοπορίζονται από αυτό.

Ε: Αν σας δωρίζω τον υπολογιστή μου θα μπορώ να μάθω αργότερα τι απέγινε;

Α: Ναι, Μπαίνοντας στο ιστότοπο της εικονικής επιχείρησης πληροφορικής μπορείτε να δείτε αναλυτικά πως αξιοποιήθηκε ο εξοπλισμός που δωρίσατε στο σχολείο.

Ε: Τα παραπάνω ισχύουν μόνο για υπολογιστές ή μπορώ να φέρω και Laptops, Netbooks, οθόνες, εκτυπωτές, δικτυακό εξοπλισμό, κλπ;

Α: Δεχόμαστε όλα τα παραπάνω.

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

Ερευνητική Εργασία - Ερωτηματολόγιο πρότασης


Ακολουθεί ερωτηματολόγιο στο οποίο θα πρέπει η κάθε ομάδα να συμπληρώσει πληροφορίες που αφορούν στο παιχνίδι που θα δημιουργήσει.

Συμπληρώστε λοιπόν τα απαραίτητα στοιχεία και μη ξεχάσετε να πατήσετε το Submit ;-)



Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Gamemaker: μια σειρά μαθημάτων (στα ελληνικά)


Ακολουθεί μια σειρά μαθημάτων για τον gamemaker γραμμένη στα ελληνικά. Η σειρά  των μαθημάτων παρουσιάζει τα σημαντικότερα στοιχεία του περιβάλλοντος μέσα από τη δημιουργία μιας εκδοχής του κλασσικού παιχνιδιού pacman.

Τα μαθήματα δημιουργήθηκαν από του Κεφαλάκη Π, Γεωργαλλίδη Δ, Στέργου Σ.

Μάθημα 1ο: τα βασικά του gamemaker
Μάθημα 2ο: δημιουργία objects, rooms, actions και events, ζωές, κλπ
Μάθημα 3ο: σύγκρουση με αντιπάλους, σκορ, τερματισμός παιχνιδιού, κλπ
Μάθημα 4ο: ζωές του pacman (πιο ειδικά)
Μάθημα 5ο: βελτίωση των sprites (animation, κλπ)
Μάθημα 6ο,


Μάθημα 7ο-α, Μάθημα 7ο-β: Δημιουργία παιχνιδιού shoot-em-up σαν το space invaders


Καλή μελέτη.

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

GameMaker tutorials


Τα παρακάτω tutorial θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα.

Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε δύο διαστάσεις)
http://www.youtube.com/watch?v=YD-mdRLb2KM
http://www.youtube.com/watch?v=KiHaXSTYyC4

Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε τρείς διαστάσεις)
http://www.youtube.com/watch?v=c2QV_p1Le8E


Arkanoid game
http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/GameMaker_Tutorial_Day1b/GameMaker_Tutorial_Day1b.html


Παρόμοιο παιχνίδι με το chicken invaders
http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/Gamemaker_Tutorial_Shooting/Gamemaker_Tutorial_Shooting.html

Παρόμοιο παιχνίδι με το bebe-lily
http://www.youtube.com/watch?v=HWvsN2X9dTQ


Διάφορα παιχνίδια
http://activategames.org/challenges/game-design-challenges

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Προγραμματισμός Υπολογιστών - Λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις του 10ου κεφαλαίου


Παρουσιάζονται  λυμένες κάποιες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις του 10ου κεφαλαίου του φυλλαδίου που παρουσιάστηκε σε προηγούμενη ανάρτηση.

Καλή μελέτη...


Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Υλικό για τον GameMaker


Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Επιστολή της Ειρήνης Τριανταφύλλου στη Βουλή των Εφήβων


Επιστολή της Ειρήνης Τριανταφύλλου στη Βουλή των Εφήβων

«Όνειρα και επαναστάσεις...Σκέψεις μιας έφηβης με αφορμή την 'ΙΓ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων, οι εργασίες της οποίας πραγματοποιήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες.

Τα όνειρά μου είναι η προϋπόθεση ή η βάση - αν θέλετε – της επανάστασής μου. Αφήστε με λοιπόν, να ονειρεύομαι.. Εξάλλου η πραγματικότητα που μου προτείνετε δεν είναι και τόσο δελεαστική.

Όλοι μας, αλλά κυρίως όλοι σας, παγιδευμένοι στις υπερβολικές απαιτήσεις των καιρών, στις υπέρμετρες φιλοδοξίες, στον υπερκαταναλωτισμό, έχουμε ξεχάσει την αξία και την δύναμη που κρύβει μέσα του το χάδι, ο ζεστός λόγος, η κουβεντούλα με το φίλο. Πότε επικοινωνήσατε τελευταία φορά με ένα φίλο σας;

Πότε ήταν η τελευταία φορά που μιλήσατε χωρίς ενδοιασμούς για όσα σας απασχολούν; Ανθρώπους που νοιάζονται για σας δεν μπορεί παρά να έχετε, όμως επιστήθιους φίλους που μπορείτε να τους εκμυστηρευτείτε τις ανησυχίες σας, τα προβλήματά σας, δεν έχετε. Πολλές φορές - και έχετε δίκιο σ' αυτό - η διάθεση να μοιραστείτε μυστικά έχει αποβεί εις βάρος σας. Οι σύγχρονοι ρυθμοί δεν επιτρέπουν τέτοιου είδους ανοίγματα, όχι μόνο λόγω έλλειψης χρόνου αλλά κυρίως γιατί η εμπιστοσύνη «επερίσσευσε».

Γίνατε εσωστρεφείς, θέλοντας να προφυλαχτείτε από τα προβλήματα τρίτων, γιατί είναι τόσα τα δικά σας, που δεν μπορείτε να σηκώστε κι άλλο βάρος. Γίνατε ένα μοναχικό άτομο που ψάχνετε φιλίες μέσω ηλεκτρονικών δρόμων. Η φιλία απόκτησε το δικό της e-mail στο ίντερνετ!

Εργασία και εγκλεισμός στο σπίτι κατά τις εργάσιμες ημέρες και διασκέδαση με φορτσαρισμένη ιλαρότητα το Σαββατόβραδο, αυτό είναι το πρόγραμμά σας. Α, ξέχασα, θέλετε να βελτιώσετε την εξωτερική σας εμφάνιση και καταφεύγετε σε γυμναστήρια και ινστιτούτα αδυνατίσματος, αυτοαναιρώντας την προσπάθειά σας με υπερκατανάλωση φαγητού και οινοπνευματωδών ποτών.

Δεν χαρακτηρίζεστε από συνέπεια και αλληλεγγύη απέναντι σε φίλους και συγγενείς. Παγιδεύεστε στον απομονωτισμό του προσωπικού σας συμφέροντος, ζώντας μόνοι ακόμα και μέσα στις συντροφιές. Έχετε περιορίσει τις πολιτικές και συνδικαλιστικές σας δραστηριότητες, στις αναγκαίες και ωφελιμιστικές.

Και μέσα σ' όλη αυτή τη σύγχυση, βρίσκετε χρόνο και διάθεση παίρνοντας και το κατάλληλο ύφος να μας κριτικάρετε, με την «αγωνία» και το «ενδιαφέρον» ζωγραφισμένο στο πρόσωπό σας.

Για σας είμαστε οι καλοπερασάκηδες, οι οκνηροί, οι χωρίς προβληματισμούς νέοι, το δυσοίωνο αύριο στα χέρια του οποίου δεν θέλετε να παραδώστε τον κόσμο (από πότε γίνεται παράδοση και παραλαβή του χάους;).

Για σας αγνοούμε την ιστορία μας, δεν έχουμε ιδανικά αλλά έχουμε βαπτίσει ιδανικό τον υλικό ευδαιμονισμό μας. Για σας δεν αντιμετωπίζουμε με τον δέοντα σεβασμό τις εθνικές επετείους, δε γνωρίζουμε τα ιδανικά της γενιάς του Πολυτεχνείου ή τα γνωρίζουμε τυπικά και θεωρητικά, για να γράψουμε καλή έκθεση, αν και όταν μας ζητηθεί από σας.

Μέσα σ' αυτό το κλίμα και τις λιβελογραφικές κορόνες σας, επιτρέψτε μου να ονειρεύομαι.

Ονειρεύομαι μια γειτονιά, στενό δρομάκι και ζεστοί άνθρωποι. Χαμόγελα και πίκρες και χέρια που σ' αγκαλιάζουν και κάνουν περισσότερα τα πρώτα και λιγότερες τις δεύτερες.

Ονειρεύομαι να «μάθω γράμματα, να γίνω άνθρωπος» όπως λέει και η γιαγιά μου. Να μάθω γράμματα, για να ανοίξει το μυαλό μου και τα μάτια της ψυχής μου και μ' αυτά να αντικρίζω τον κόσμο και τον άνθρωπο.

Ονειρεύομαι να ασκήσω το επάγγελμα που μ' αρέσει, χωρίς να χρειαστεί να «φιλήσω κατουρημένες ποδιές» ή να περάσω από γραφεία πολιτικών, πολιτευόμενων, γραμματέων και γραμματικών.

Ονειρεύομαι να φτιάξω τη δική μου οικογένεια και να μεγαλώσω τα παιδιά μου με τις αρχές και τις αξίες που οι δικοί μου γονείς έδωσαν σε μένα, για να στηρίξω πάνω σ' αυτές την ψυχή μου, το μυαλό και τη ζωή μου.

Ονειρεύομαι να έχω δίπλα μου ανθρώπους αληθινούς, που θα μ' αγαπάνε και θα τους αγαπώ ελεύθερα και κατ' επιλογήν μου.

Ονειρεύομαι να μην ντρέπομαι ως πολίτης, να μη σκύβω το κεφάλι, αλλά να φιλοκαλώ μετ' ευτελείας και να ζω άνευ καχυποψίας.

Ονειρεύομαι να χρησιμοποιώ τη γλώσσα για να λέω «τα σύκα - σύκα και τη σκάφη - σκάφη» και όχι να «κρύβω λόγια».

Ονειρεύομαι μ' αυτές τις συντεταγμένες να δημιουργήσω το δικό μου κόσμο, τον μικρό και μέγα.

Έχω κλείσει τα αυτιά μου στα κατηγορώ, στη δήθεν συμπάθεια, στη δήθεν επαναστατική διάθεση και ειλικρίνεια και ανιδιοτέλεια και δουλεύω - δουλεύω, για να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα.

Η επανάστασή μου έχει αρχίσει...

Την ακούτε;;»

Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014

Incomedia WebSiteX5 Tutorial


Έχοντας δημιουργήσει ιστότοπους με "γυμνά χέρια" (HTML σε notepad++) και πριν περάσουμε στα Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS) ας δούμε ένα παράδειγμα λογισμικού δημιουργίας στατικών ιστοτόπων: το WebSiteX5 της Incomedia.





Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Θέμα Α Φάσης του Διαγωνισμού Προγραμματισμού



(αντιγραφή από το http://dide.chal.sch.gr/keplinet/)

Ανακοινώνεται το Θέμα της Α Φάσης του Διαγωνισμού Προγραμματισμού.

Κάθε απάντηση θα είναι ένα και μόνο αρχείο με περιεχόμενο τον κώδικα και τίτλο το όνομα του διαγωνιζόμενου (πχ. toepithetomou.pas) και θα αποστέλλεται στο email : plinet.chal@gmail.com
Στο θέμα του email πρέπει να αναγράφεται η φράση “απάντηση στο Α Θέμα”. Όλοι οι διαγωνιζόμενοι που θα στείλουν απάντηση θα λάβουν email επιβεβαίωσης της συμμετοχής τους. Κάθε διαγωνιζόμενος έχει δικαίωμα να στείλει ΜΙΑ και ΜΟΝΟ απάντηση. Αν αποσταλούν περισσότερες από μια απαντήσεις, θα ληφθεί υπόψη, ΜΟΝΟ η πρώτη αποστολή, γι΄ αυτό κάθε διαγωνιζόμενος πρέπει να προσέξει πολύ πριν αποστείλει την απάντησή του.

Λήξη Αιτήσεων Συμμετοχής : Έως 30 Ιανουαρίου 2014
Αποστολή Απάντησης Α Φάσης : Έως 30 Ιανουαρίου 2014

Διαβάστε προσεκτικά την Ανακοίνωση του Διαγωνισμού
http://dide.chal.sch.gr/keplinet/?p=1345

Την αφίσα του Διαγωνισμού φιλοτέχνησε ο Συνάδελφος Μαλακούδης Γεώργιος, Πληροφορικός ΠΕ19, του ΓΕΛ Ν. Μουδανιών

ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ

Στη λύση του προβλήματος θα χρειαστεί να διαβάσετε τα δεδομένα από αρχείο και επίσης θα χρειαστεί να γράψετε τα αποτελέσματα σε αρχείο (δε μας ενδιαφέρει να εμφανίζονται τα αποτελέσματα στην οθόνη). Για να έχετε ένα παράδειγμα του πώς γίνεται αυτό, σας δίνουμε ένα αρχείο test.pas (σε pascal) με τον απαραίτητο κώδικα το οποίο διαβάζει από το test.in και γράφει στο test.out

Επίσης σας προτείνουμε ως πολύ καλό περιβάλλον ανάπτυξη προγραμμάτων σε pascal το PAME PASCALτο οποίο έχει και Ελληνικό Περιβάλλον εργασίας. Κατεβάζετε το αρχείο και κάνετε εγκατάσταση. Ο διακτυακός τόπος του κατασκευαστή είναι : http://users.sch.gr/samartzidis/

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!

(αντιγραφή από το 

1ος Διαγωνισμός Προγραμματισμού Χαλκιδικής 2013 – 2014



(αντιγραφή από το http://dide.chal.sch.gr/keplinet/)

Ανακοινώνεται η διοργάνωση Διαγωνισμού Προγραμματισμού για Μαθητές. Ο Διαγωνισμός διοργανώνεται από τον Υπεύθυνο του Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.) Χαλκιδικής, Βασίλειο Στεφανίδη σε συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής Ζαχαρία Μανουσαρίδη και την υποστήριξη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής. Ο Διαγωνισμός απευθύνεται προς όλη τη μαθητική κοινότητα Βθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας (ΠΕ) Χαλκιδικής. 

Την αφίσα του Διαγωνισμού φιλοτέχνησε ο συνάδελφος Μαλακούδης Γεώργιος, Πληροφορικός ΠΕ19, του ΓΕΛ Ν. Μουδανιών

Η Οργάνωση του Διαγωνισμού θα έχει ως ακολούθως :
Ο Διαγωνισμός γίνεται στα πρότυπα των Διεθνών Ολυμπιάδων Πληροφορικής (http://ioinformatics.org/index.shtml) και του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής (http://www.pdp.gr/). Διαγωνιζόμενοι μπορεί να είναι Μαθητές όλων των τάξεων της Β/θμιας Εκπαίδευσης. Ο Διαγωνισμός θα αποτελείται από 3 φάσεις. Στις φάσεις Α και Β θα ανακοινωθεί από ένα θέμα το οποίο πρέπει να δουλέψουν οι μαθητές στο σπίτι ή το σχολείο και να αποστείλουν τις απαντήσεις τους. Όσοι μαθητές προκριθούν από την Α Φάση, μπορούν να συμμετέχουν στη Β Φάση. Όσοι μαθητές περάσουν από τη Β Φάση, θα πρέπει να διαγωνισθούν στην Γ Φάση, σε συγκεκριμένη ώρα και μέρα σε συγκεκριμένο σημείο στο οποίο θα πρέπει να παρευρεθούν με Φυσική Παρουσία και με δική του Πρωτοβουλία Μετακίνησης. Η Ώρα, η Ημέρα, και ο Τόπος διεξαγωγής της Γ Φάσης θα ανακοινωθούν σύντομα. Η Διεξαγωγή της θα γίνει σε κάποιο Εργαστήριο Πληροφορικής Σχολείου του Ν. Χαλκιδικής το οποίο θα ανακοινωθεί στη συνέχεια. Στη Γ Φάση, θα πρέπει οι διαγωνιζόμενοι να διαγωνισθούν δια ζώσης σε ΕΝΑ θέμα. Οι γλώσσες που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Διαγωνιζόμενος είναι Pascal ή C ή C++. Αυτές δηλαδή που χρησιμοποιούνται και στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Πληροφορικής, αλλά και στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής.

Στόχος του Διαγωνισμού :
Είναι η παρακίνηση για ενασχόληση με την Αλγοριθμική Σκέψη και τον Προγραμματισμό της Μαθητικής Κοινότητας. Επίσης στόχος μας είναι η Ανίχνευση Ταλέντων στον Προγραμματισμό ώστε να τα βοηθήσουμε να συμμετέχουν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής (http://www.pdp.gr/) και στη συνέχεια στην Ολυμπιάδα Πληροφορικής (http://ioinformatics.org/index.shtml). Τέλος στόχος μας είναι και η εγρήγορση των εκπαιδευτικών στην προαγωγή της Αλγοριθμικής στους Μαθητές τους.

Οργανωτική Επιτροπή
Τζιάτζιος Δημήτρης, (Γυμνάσιο Μ. Παναγιάς)
Γιαγουρτά Βενετία, (Γυμνάσιο Πολυγύρου)
Λέττα Ελένη, (ΓΕΛ Αρναίας)
Μαρμαρά Πελαγία, (ΕΠΑΛ Κασσάνδρας)
Κουτσάκας Φίλιππος, (ΕΠΑΛ Πολυγύρου)
Πιτατζίδης Χαράλαμπος, (Γυμνάσιο & ΛΤ Σημάντρων)
Φαναράς Μίλτος, (ΕΠΑΛ Νικήτης)
Πηνελόπη Κουτρουμπή, (ΕΠΑΛ Κασσάνδρας)
Παναγιωτόπουλος Δημήτρης, (ΕΠΑΛ Νικήτης)
Γιαννιός Νίκος, (ΕΠΑΛ Νικήτης)
Μαλακούδης Γιώργος, (ΓΕΛ Μουδανιών)
Μανουσαρίδης Ζαχαρίας, (Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Αν Θεσ/κης και Χαλκιδικής)
Στεφανίδης Βασίλης, (Υπ. ΠΛΗΝΕΤ Χαλκιδικής)

Οι Κρίσιμες Ημερομηνίες :
Ανακοίνωση Θέματος Α Φάσης : μέχρι 30 Δεκεμβρίου 2013
Έναρξη Αιτήσεων Συμμετοχής : 30 Δεκεμβρίου 2013
Λήξη Αιτήσεων Συμμετοχής : Έως 30 Ιανουαρίου 2014
Αποστολή Απάντησης Α Φάσης : Έως 30 Ιανουαρίου 2014
Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων Α Φάσης : Έως 2 Φεβρουαρίου 2014
Ανακοίνωση Θέματος Β Φάσης : Έως 2 Φεβρουαρίου 2014
Αποστολή Απάντησης Β Φάσης : Έως 28 Ιανουαρίου 2014
Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων Β Φάσης : Έως 2 Μαρτίου 2014
Γ Φάση Διαγωνισμού : (Δια ζώσης και μέσα στο Μάρτιο) Θα ανακοινωθεί
Βράβευση Νικητών : 9-10 Απριλίου στο 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Αιτήσεις Συμμετοχής :
Οι αιτήσεις συμμετοχής γίνονται αποκλειστικά στη φόρμα
http://dide.chal.sch.gr/keplinet/?page_id=1342

Επιτροπή Κριτών :
Η κρίση θα γίνει παρουσία της Οργανωτικής Επιτροπής, θα είναι αντικειμενική και θα είναι το αποτέλεσμα της εκτέλεσης όλων των προγραμμάτων-απαντήσεων των διαγωνιζόμενων με τα ίδια test cases για όλους τους διαγωνιζόμενους. Κριτήριο για την ανάδειξη του νικητή θα είναι η ορθότητα των αποτελεσμάτων από την εκτέλεση των απαντήσεων, καθώς και η ταχύτητα εκτέλεσης των προγραμμάτων.

Οι Απαντήσεις για τις φάσεις Α και Β :
Κάθε απάντηση θα είναι ένα και μόνο αρχείο με περιεχόμενο τον κώδικα και τίτλο το όνομα του διαγωνιζόμενου (πχ. toepithetomou.pas) και θα αποστέλλεται στο email : plinet.chal@gmail.com
Στο θέμα του email πρέπει να αναγράφεται η φράση “απάντηση στο Α Θέμα” ή “απάντηση στο Β Θέμα” . Όλοι οι διαγωνιζόμενοι που θα στείλουν απάντηση θα λάβουν email επιβεβαίωσης της συμμετοχής τους. Κάθε διαγωνιζόμενος έχει δικαίωμα να στείλει ΜΙΑ και ΜΟΝΟ απάντηση. Αν αποσταλούν περισσότερες από μια απαντήσεις, θα ληφθεί υπόψη, ΜΟΝΟ η πρώτη αποστολή, γι΄ αυτό κάθε διαγωνιζόμενος πρέπει να προσέξει πολύ πριν αποστείλει την απάντησή του.

Β Φάση Διαγωνισμού :
Δικαίωμα συμμετοχής στη Β Φάση έχουν όσοι προκριθούν από την Α Φάση.

Γ Φάση Διαγωνισμού :
Δικαίωμα συμμετοχής στη Γ Φάση, έχουν όσοι περάσουν από τη Β φάση. Η Γ Φάση του διαγωνισμού θα γίνει σε 1-2 εργαστήρια Πληροφορικής Σχολείων του Νομού Χαλκιδικής σε Ημερομηνία και ώρα τα οποία θα ανακοινωθούν στα σχολεία με emails, καθώς και στις Ιστοσελίδες του ΚΕΠΛΗΝΕΤ και την Ιστοσελίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Χαλκιδικής καθώς και στο email των συμμετεχόντων του διαγωνισμού. Η Γ φάση αποτελεί δοκιμασία «δια ζώσης» και η μετακίνηση των διαγωνιζόμενων θα γίνει με δικά τους μέσα, με ευθύνη δική τους και ευθύνη των γονέων τους. Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία θα έχουν όσοι προκριθούν από την Β Φάση του Διαγωνισμού.

Βράβευση :
Η Βράβευση θα γίνει στο 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ), στις 9-10 Απριλίου 2014. Το βραβείο θα είναι Βεβαίωση Νικητή και θα Αναγράφει Ακριβώς το λόγο Βράβευσης και τη Θέση που κατέλαβε. Θα Βραβευθούν οι 3 καλύτερες Συμμετοχές. Επίσης σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθεί Βεβαίωση Συμμετοχής στο Διαγωνισμό.

Ο Διαγωνισμός γίνεται χωρίς δαπάνη για το δημόσιο

Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

Πως πρέπει να είναι ένας δάσκαλος: Τηλεοπτική συνέντευξη του Χ. Τσολάκη


...ο καλός δάσκαλος πρέπει να έχει: Γνώση, Αγάπη και Παιδεία και το βασικότερο από τα τρία είναι η Αγάπη...

Εξαιρετικό απόσπασμα συνέντευξης του Χ. Τσολάκη, ότι πρέπει για αρχή (στο νέο έτος). Καλή αρχή λοιπόν και καλή χρονιά...


Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013

Θετικά πρότυπα: για δείτε τι έκανε μια μαθήτρια του ΓΕΛ Πολυγύρου...




Αντιγράφω ένα άρθρο από το http://www.halkidikinews.gr/ που αφορά στην επιτυχία μας μαθήτριας του ΓΕΛ Πολυγύρου.

Της εύχομαι καλή συνέχεια και ελπίζω να αποτελέσει θετικό πρότυπο για όλους μας.

Ολόκληρο το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ
Διαγωνίστηκε ανάμεσα σε 1.300 νέους ηλικίας από 14 έως 25 ετών από όλο τον κόσμο και εξέφρασε την άποψή της για τον «Πολιτισμό της Ειρήνης».

H μαθήτρια της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Πολυγύρου Έλενα Καρανταγλή μέσα από ένα μικρό video clip και με δημιουργική φαντασία κατάφερε να συγκινήσει και διακριθεί στον διεθνή διαγωνισμό της UNESCO "Pathways to a culture of peace", στην κατηγορία του Video Clip. Κατάφερε να κάνει υπερήφανη τη Χαλκιδική και την Ελλάδα!

Η Έλενα Καρανταγλή συμμετείχε στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για τον εθελοντισμό των νέων και το διάλογο, στις 3-5 Δεκεμβρίου στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, όπου βραβεύτηκε από την ίδια τη Γενική Διευθύντρια της UNESCO, Ιρίνα Μπόκοβα και τον Πρίγκιπα Faisal Bin A;Ebdullah της Σαουδικής Αραβίας.



Οι κατηγορίες ήταν στο δοκίμιο , στη φωτογραφία , στο βίντεο και στις γραφικές τέχνες. Η Έλενα ετοίμασε ένα πρωτότυπο, με stop-motion τεχνική, video και του έδωσε τον τίτλο «Οι Σπόροι της Ειρήνης ".

Τα έργα αξιολογήθηκαν από μία επιτροπή με βάση την πρωτοτυπία και τη δημιουργικότητα τους, με την οποία οι νέοι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονται και εξέφρασαν το όραμά τους για την ειρήνη και τη μη βία. Στο τέλος των συζητήσεων τα έργα που επελέγησαν, αποτυπώνουν την ικανότητα των δημιουργών να αναδείξουν τις βασικές αξίες του πολιτισμού της ειρήνης και της μη βίας , συμπεριλαμβανομένου του σεβασμού της διαφορετικότητας , του διαπολιτισμικού και διαθρησκευτικού διαλόγου , της δικαιοσύνης και της ισότητας .




Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

Gamemaker: επιπλέον πηγές...


Βήμα - βήμα η δημιουργία του παιχνιδιού "το κυνήγι του κλόουν" (στα ελληνικά), εδώ κλίκ

Βήμα - βήμα η δημιουργία παιχνιδιού οδήγησης (στα ελληνικά) , εδώ κλικ

Παραδείγματα, ασκήσεις, "προκλήσεις" και έτοιμα παιχνιδάκια (στα αγγλικά), εδώ κλικ

Πληθώρα έτοιμων γραφικών (sprites, backgrounds, κλπ) και ήχων προς χρήση από το περιβάλλον του gamemaker, εδώ κλικ

Εδώ βρίσκονται "τα πάντα όλα" αρκεί να πάτε στην καρτέλα "οδηγοί χρήσης, tutorials, Παραδείγματα έργων" και στην καρτέλα "προτάσεις διδασκαλίας".

Καλή μελέτη


Ερευνητική Εργασία Α΄ ΕΠΑΛ: Δημιουργία παιχνιδιών σε ΗΥ στο περιβάλλον τος Gamemaker: που είμαστε; που πάμε;


Έχει στηθεί ο gamemaker σε τέσσερις ΗΥ, οι μαθητές έχουν παρακολουθήσει και διαβάσει αρκετά tutorials και είμαστε έτοιμοι να περάσουμε στην τελική φάση υλοποίησης των παιχνιδιών.

Τα παιχνίδια που θα σχεδιάζουν να υλοποιήσουν οι πέντε ομάδες περιγράφονται παρακάτω. Κάποια από αυτά είναι ομολογουμένως πολύ φιλόδοξα. Για να δούμε...

Αυτό που επίσης θα πρέπει να γίνει (ιδανικά στο αυριανό μάθημα) είναι η προετοιμασία των παρουσιάσεων των παιχνιδιών. Μια πιθανή διάρθρωση των διαφανειών είναι η ακόλουθη:



Όνομα ομάδαςΚατηγορία παιχνιδιούΣενάριο παιχνιδιούΣχεδιασμός του παιχνιδιούΧρονοδιάγραμμα
Οι ΧειροκίνητοιArcadeΈνα διαστημόπλοιο δέχεται επίθεση απο κοτόπουλα.

τοποθεσία: Διάστημα
χρονολογία: 2032
Χαρακτήρες: Κοτόπουλα - Διαστημόπλοιο.
Γραφικά: 8 ή 16 bit,ωστέ να φέρνει παιδικές αναμνήσεις.
Τρόπος κίνησης: Βελάκια-Enter(ο) για τον παίκτη 1,και W-A-S-D-E για τον παίκτη 2.
Βackground: Διάστημα.
Μοιράζονται οι εργασίες ανάλογα με το φόρτω εργασίας.
Ta sfalmataARCADEena aftokinito tha trexi mono tou kai tha prospernaei alla aftokinita pou tha pigenoun pio arga kai tha perni kapia dora ta opoia tou dinoun diafora (ALMA,TAXITITA,MIA EUKERIA AKOMA,TURBO,NITRO)

ONOMA PEXNIDIOY= RACING CAR
SPASE= ALMA
N=NITRO
T=TURBO
W=TREXI PERISOTERO
S=FRENA, OPISTHEN
A=ARISTERA
D=DEKSIA
Q=MIA EYKERIA PERISSOTERI (MIA ZWH)
OLOI MAZI
ΦΙΜsimulationΟνομασία:Tim(y)Φροντίδα ζώου και συγκεκριμένα ένα πάντα το οποίο θα τρώει , θα ντύνεται , θα παίζει, θα κοιμάται κ.α. Ο χρήστης θα επιλέγει τι χρώμα θέλει για φόντο στο παιχνίδι. Το παιχνίδι ονομάζεται Tim(y) ...Ανάλογα το επίπεδο θα είναι και το μέγεθος του!!ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ ΕΙΠΑΜΕ
Just do itsportMOTO RACING2D..EXOUME 2 MIXANAKIA ME TA OPIA SUNAGONIZONTE 2 PEXTES ..STI KONTRA EXOUME EMPODIA KAI SE KA8E NIKI ANEVENIS LEVEL OLOI OI OMADA KANOUME TA PANTA MAZI
Τα ΜωράArcadeH Bebe Lily einai ena mwro pou tha mazevei bibero pampers,glifitzouria,kekakia gia energia kai zwh kai tha termatizei to paixnidh otan vriskh to arkoudaki ths...
H topothesia tha einai sto spiti ths sto super market se emporiko k se louna park kai tha einai mexrh 10 epipeda...
u89hjklnjp