το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Β ΕΠΑ.Λ. (επιτέλους).


Επιτέλους βγήκαν τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών των ειδικοτήτων της Β τάξης του νέου ;-)  ΕΠΑ.Λ. τα οποία μας επιστρέφουν στα Τ.Ε.Ε. (αλήθεια ποιός θυμάται τον Αρσένη) του 1999.

Τότε που η πολλά υποσχόμενη θύρα usb ήταν καθ' οδόν και οι υπολογιστές μας τρέχαν Windows 98...

Καλή δύναμη!!!







Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

Δομημένος Προγραμματισμός - Ασκήσεις Αλγορίθμων Κεφάλαια 3, 4.


Οι ασκήσεις του σχολικού βιβλίου για αυτά τα κεφάλαια είναι αρκετά δύσκολες μιας όλες αφορούν στην αλγοριθμική δομή της επανάληψης.

Οι ασκήσεις του φυλλαδίου ξεκινούν με πιο εύκολες ασκήσεις για τη δομή της ακολουθίας, στη συνέχεια υπάρχουν ασκήσεις για τη δομή της επιλογής, ακολουθούν ασκήσεις για τη δομή της επανάληψης και τέλος ασκήσεις που συνδυάζουν τη δομή της επανάληψης και της επιλογής.

Τις ασκήσεις μπορείτε να τις βρείτε εδώ

Λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις του φυλλαδίου θα βρείτε εδώ

Τέλος ένα παλιότερο φυλλάδιο με λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις θα βρείτε εδώ.




Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Ερευνητική Εργασία (project) 2014-15: Πρώτη συνάντηση


Μετά από πολλές χαμένες εβδομάδες λόγω εργασιών ανακαίνισης του σχολείου, καταλήψεων, έλλειψης εκπαιδευτικών ξεκινάμε επιτέλους αύριο το μάθημα της ερευνητικής εργασίας για το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2014-15 (κι ας είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι δε θα ξανάπερνα το μάθημα ;-)).

Το θέμα μας, εμπνευσμένο από την εβδομάδα πληροφορικής / ώρα του κώδικα, αφορά στην εμπλοκή των μαθητών με τον προγραμματισμό. Τι "ακριβώς" θα κάνουμε θα προκύψει αύριο από την κουβέντα με τους μαθητές.

Μπούσουλας μας η παρουσίαση...






Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Συμμετοχή του Ε.Κ. / ΕΠΑ.Λ. Πολυγύρου στην εβδομάδα Πληροφορικής


Θα συμμετάσχουμε κι εμείς στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού 11 - 17 Οκτωβρίου 2014 #codeEU.

Το σχολείο μας είναι ήδη καταγεγραμμένο στον Ευρωπαϊκό  χάρτη εκδηλώσεων για την ώρα του κώδικα.

Ειδικότερα θα εμπλακούν σε δραστηριότητες προγραμματισμού κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μαθητές της Α τάξης του Τομέα Τεχνολογικών Εφαρμογών (ΑΤ1, ΑΤ2, ΑΤ3) καθώς και οι μαθητές του Τομέα Πληροφορικής της Β και Γ τάξης.


Σχετικά βίντεο

Coding is Fun, Join @CodeWeekEU: Προγραμματισμός: όταν οι ιδέες γίνονται πραγματικότητα

Τι δε διδάσκουν τα περισσότερα σχολεία: H ώρα του κώδικα με Ελληνικούς υπότιτλους

Μήνυμα του Μπ. Ομπάμα για την Ώρα του Κώδικα

Υλικό

Δραστηριότητες στα Ελληνικά

http://code.org/learn

Μαθήματα HTML | CSS | JavaScript | PHP | MySQL καθώς και τα Webpage Builder - Παιχνίδια
http://codeweek.eu/resources/

Εσείς;



Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Δομημένος Προγραμματισμός – Ασκήσεις Κεφαλαίων 1, 2


Δομημένος Προγραμματισμός – Ασκήσεις Κεφαλαίων 1, 2

Επίπεδο δυσκολίας: εύκολο.

1.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται ο αριθμός των νικών και των ηττών μιας ομάδας μπάσκετ σε μια αγωνιστική περίοδο. Η ομάδα βαθμολογείται για κάθε νίκη με δύο βαθμούς και για κάθε ήττα με έναν. Να υπολογισθεί και να εμφανισθεί η συνολική βαθμολογία της ομάδας.

2.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται το μήκος και το πλάτος μιας αίθουσας. Να υπολογισθεί το εμβαδόν της και να εμφανισθεί.


Βοήθημα Δομημένου Προγραμματισμού


Ένα πάρα πολύ καλό βοήθημα για το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού από τον κ. Μωυσίδη Βασίλη.

Εκτός από τη προεπισκόπηση που ακολουθεί μπορείτε να κατεβάσετε ο αρχείο από εδώ



Δομημένος Προγραμματισμός - Απαντήσεις των Ερωτήσεων και Λύσεις των Ασκήσεων




Στο παρακάτω βοήθημα θα βρείτε τις απαντήσεις των ερωτήσεων και τις λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου.

Το βοήθημα δημιουργήθηκε από τον Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής και καθηγητές Πληροφορικής των ΕΠΑ.Λ Μεσσηνίας & Λακωνίας.

Το βοήθημα μπορεί να κατεβεί από εδώ: https://docs.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPINFhSOVU5Z3FiMUE/edit?usp=drive_web

Καλή μελέτη!




Προγραμματισμός Υπολογιστών, Το σχολικό βιβλίο


Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε σε ηλεκτρονική μορφή το σχολικό βίβλο του Δομημένου Προγραμματισμού: https://docs.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIUDBqVnNCY1pOM00/edit?usp=sharing

Καλή μελέτη...


Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

Σχολές Πληροφορικής: Μηχανογραφικό ΕΠΑΛ Ομάδα Α' και Βάσεις Πανελλαδικών.


Κύριε, κύριε, θα μας πείτε τις βάσεις για τις σχολές πληροφορικής;

Αν και μοιάζει λιγάκι άκαιρη η ερώτηση, μιας και είμαστε ακόμη στην αρχή της σχολικής χρονιάς, είναι πολύ συνηθισμένη τέτοια εποχή από τους μαθητές της Γ΄ ΕΠΑΛ που προετοιμάζεται για Πανελλήνιες.

Παρακάτω λοιπόν παρουσιάζονται:

  1. οι σχολές Πληροφορικής στις οποίες έχουν πρόσβαση οι μαθητές των ΕΠΑΛ (Ομάδα Α') όπως εμφανίζονται στο μηχανογραφικό της σχολικής χρονιάς 2013-14
  2. οι βάσεις των σχολών Πληροφορικής στις οποίες έχουν πρόσβαση οι μαθητές των ΕΠΑΛ (Ομάδα Α')


Μηχανογραφικό 2013-14

Πηγή: http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2014/140521_md_epala.pdf


Βάσεις: 2014 
Κατηγορία: ΓΕΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ 
Τομέας: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 

Πηγή: http://sep4u.gr

Βάση - Τίτλος Σχολής 
Πληροφορίες για τη Σχολή, Ιστοσελίδα Σχολής, Πρόγραμμα Σπουδών Σχολής.

1977 -(ΣΤΡ) Υπαξιωματικών Διοικητικών Αεροπορίας (ΣΥΔ)
Info -

1906 (ΣΤΡ) Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας (Σ.Τ.Υ.Α.)
InfoSite

1897 (ΣΤΡ) Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού (ΣΜΥ) - Σώματα
InfoSite 

1895 (ΣΤΡ) Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (Σ.Μ.Υ.Ν.)
InfoSite 

1878 (ΣΤΡ) Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού (ΣΜΥ) - Όπλα
InfoSite 

1870 (ΑΣΤ) Αστυφυλάκων
InfoSite 

1671 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Αθήνα)
InfoSite -Math 

1552 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Θεσσαλονίκη)
InfoSite -Math 

1551 (ΤΕΙ) Μηχανικών Αυτοματισμού ΤΕ (Πειραιάς)
InfoSite -Math 

1534 (ΤΕΙ) Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων Τ.Ε. (Πειραιάς)
InfoSite -Math 

1527 (ΤΕΙ) Μηχανικών Αυτοματισμού ΤΕ (Θεσσαλονίκη)
InfoSite -Math 

1477 (ΑΕΝ) Σχολή Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού
InfoSite 

1461 (ΑΕΝ) Σχολή Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού
InfoSite 

1426 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Ηράκλειο)
InfoSite -Math 

1369 (ΤΕΙ) Μηχανικών Αυτοματισμού ΤΕ (Χαλκίδα)
InfoSite -Math 

1369 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Λάρισα)
InfoSite -Math 

1350 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Σέρρες)
InfoSite -Math 

1306 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Λαμία)
InfoSite -Math 

1265 (ΤΕΙ) Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα)
InfoSite 

1228 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Καβάλα)
InfoSite -Math 

1200 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Ναύπακτος)
InfoSite -Math 

1177 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (ΣΠΑΡΤΗ)
InfoSite -Math 

1132 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (ΑΡΤΑ)
InfoSite -Math 

1121 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Καστοριά)
InfoSite -Math 

1118 (ΤΕΙ) Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογράφων & Γεωπληροφορικής ΤΕ (Σέρρες) - Μηχανικών Τοπογράφων & Γεωπληροφορικής ΤΕ
InfoSite -Math 

1059 (ΤΕΙ) Διοίκησης Επιχειρήσεων (Καβάλα)
InfoSite -Math 

1032 (ΤΕΙ) Διοίκησης Επιχειρήσεων (Αγ. Νικόλαος)
InfoSite -Math 

1019 (ΤΕΙ) Διοίκησης Επιχειρήσεων (Μεσολόγγι)
InfoSite 

988 (ΤΕΙ) Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
InfoSite -Math 

987 (ΤΕΙ) Διοίκησης Επιχειρήσεων (Λευκάδα)
Info - 



Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Six tips for bloggers.


Six tips for bloggers...

1. Think before you write!

Think hard about the message of your text. What do you want to tell your readers? And what is the purpose of your text? What do you want you readers to do at the end of the page? Write down the answers to these questions before you begin writing.

2. Write down the structure of your blog post.

Every post should have some sort of introduction (in which you introduce your topic), a body (in which the main message is written) and a conclusion (which should summarize the most important ideas or deduce some new idea). Write down what you want to write in all these three sections. You now have some sort of summary of your post. The real writing can begin!

3. Use paragraphs.

Everybody uses paragraphs, but make sure to use paragraphs that make sense. Do not start a new sentence on a new line, just because it looks nice. There should be a reason for making a new paragraph. Every paragraph should have a main idea or a main subject. Ask yourself what the main idea of each paragraph is. You should be able to grasp that main idea in only one sentence. If you need more sentences, you simply need more paragraphs!

4. Use Headings.

If you want people to find their way in your articles, you should use subheadings. Subheadings will lead people, help them scan your page, and make the structure of your articles that much clearer.

5. Use signal words.

Signal words help people to scan through your text and help people to grasp your main idea. If you, for instance, have three reasons for wanting to sell a product, you should use signal words as: First of all, Secondly and Finally. Also, words as Nevertheless, Surely and Indeed also give a clear signal to your readers. Readers will instantly get that a conclusion will follow after words as Thus, So or Therefore. Signal words are thus very important to structure your text.

6. Let other people read your post.

Before publishing your post, let someone else read your post first. Ask him/her whether or not he understands the main idea of your post. Correct typo’s and sentences that are not formulated correctly.

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Εξεταστέα - Διδακτέα Ύλη Πανελλαδικά Εξεταζόμενων Μαθημάτων για τη Γ ΕΠΑΛ 2013-14


Η Εξεταστέα και Διδακτέα Ύλη για τα Πανελλαδικά Εξεταζόμενα μαθήματα των ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2013-14 βρίσκεται εδώ.

Την ύλη που αφορά στα μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής (Δομημένο Προγραμματισμός και Δίκτυα ΙΙ) μπορείτε να τη βρείτε στι σελίδες 42 και 43.

Καλή μελέτη...


Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

10 Tools To Teach Kids The Basics Of Programming


αντιγραφή από το http://www.hongkiat.com


By Filed in Web 2.0
We are living in a digital era where gadgets from computers, smartphones to tablets have become an essential part of our lives. Even kids these days pick up an iPad as and figure out apps like how a fish takes to waterWith kids becoming more tech-savvy as time goes on, there’s no reason why they can’t learn the basics behind their favorite technology. That’s right, we’re saying that there’s no reason why you can’t teach your kids programming from a young age.
This will not only develop the analytical programming skills of kids at early age but will also help them get an idea that whether they want to become a programmer in future. Here we’ve put together for you 10 educational tools that can be used to teach and develop programing skills in kids. Most of the listed tools are based on a visual programming language which has drag and drop interface for programming. These colorful and engaging tools will ultimately help build up your childs programming skills.

Hopscotch

Hopscotch says that programming is designed for everyone. By using Hopscotch, you can teach the basics of programming to your kid easily. Currently, you can only download the Hopscotch app for free on the iPad. Hopscotch allows your kids to develop their own games, stories, animations and other many interactive programs by dragging and dropping blocks of code. One can shake, tilt or even shout at the iPad to control the characters in program. [Visit site]

Scratch

Scratch is a programing language and online community, which is developed and maintained by Lifelong Kindergarten group at MIT Media Lab. Scratch is a free to use service and it allows your kids to create their own animations, games and stories. Your kids can share their creations with others around the world using the online community of Scratch. [Visit site]

Alice

Alice is a free to use 3D programming tool that allows one to create animations for telling a story, playing an interactive or a video to share on the web. The main purpose of Alice is to give your kids basic exposure to object-oriented programming. By using Alice, students will learn to create animated movies (containing people, animals and vehicles) and simple video games. [Visit site]

Tynker

Tynker is an online programming learning system designed to motivate kids to translate their creative ideas into games, projects and animated stories, and circulate their apps on the web. Tynker uses easy visual programming language in which no programming syntax is required but only blocks of codes are combined together to create programs. There’s a fee for lifetime access but they offer online self-paced courses, mobile puzzles and summer camps as well. [Visit site]

Hackety Hack

Hackety Hack is an easy to use programming tool which can be used to teach the absolute basics of programming. One doesn’t need any prior experience of programming before they start working on Hackety Hack. It is based on Ruby programming language. Ruby is used for development of programs such as desktop applications and websites. It is really easy to build graphical interfaces using the Shoes tool of Hackety Hack. [Visit site]

Kodable

Kodable is a free to use programming app for iPad. The tagline, “Learn to code before you know how to read” is embodied through their method of learning programming through a fun game. Kodable is specially designed for kids aged 5 years or above, so that they can learn programming by playing games with little instructions. Kodable has 3 levels of programming including K-2nd grade, 3rd – 5th grade and 6th – 12th grade. [Visit site]

Stencyl

Stencyl is fast, free and convenient. It allows you to develop games by using a drag and drop (block-snapping) interface, and no coding is required at all. If you do not want to use the block-snapping interface then you can type in code as well. Stencyl has extensive platform support and games developed on Stencyl can be played on Android, iOS, Windows, Mac, and Linux too. [Visit site]

RoboMind

RoboMind is a programming tool for kids which uses its own language called ROBO. It is a very simple language which does not require any previous knowledge of programming. The main objective of RoboMind is to move a virtual robot on a two-dimensional grid and perform simple tasks. By using RoboMind, your kids can learn the basics of artificial intelligence and later on even use it on real robotic kits such as LEGO Mindstorms NXT 2.0. RoboMind gives a 30 days free trial of their tools. [Visit site]

Etoys

Etoys is an easy to use programming tool that kids can use to create their own games, models and stories. An Etoys project can be developed by using graphics, animated objects, music, sound, scanned pictures and text. Etoys is free to use with a liberal license. [Visit site]

Waterbear

Waterbear is a convenient and free to use programming toolkit for kids which uses a drag and drop approach for programming purposes. Waterbear is a visual programming language which means there is no need to learn syntax to start programming with it. Kids can create a new file, look at examples of other creations and play around with the different features among other things. There are even descriptions for each element that are easy to follow as well. [Visit site]



Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Προγραμματισμός Εργαστηριακών Ασκήσεων των μαθημάτων που πραγματοποιούνται στα εργαστήρια του Τομέα Πληροφορικής του ΕΚ Πολυγύρου


(με διορθωμένο link...)

Στην αρχή κάθε σχολικού έτους προβλέπεται η κατάρτιση του προγράμματος των εργαστηριακών ασκήσεων για τα εργαστηριακά μαθήματα της κάθε ειδικότητας.

Για την προετοιμασία του προγραμματισμού ο διδάσκων εκπαιδευτικός συμβουλεύεται το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος και σε συνεργασία με τον υπεύθυνο εργαστηρίου καθώς και τον υπεύθυνο του τομέα αποφασίζουν και καταρτίζουν το πρόγραμμα των εργαστηριακών ασκήσεων για την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Μπορείτε να κατεβάσετε (ψάξτε στο πάνω μέρος της οθόνης για ένα βελάκι που δείχνει προς τα κάτω) το κενό πρότυπο από εδώ, να το συμπληρώσετε και να το στείλετε ακολουθώντας τις οδηγίες που υπάρχουν μέσα στο αρχείο.

Παράδειγμα προγραμματισμού εργαστηριακών ασκήσεων του 6ου ΕΚ Πειραιά.




Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Παλιά βιβλία για το νέο ΕΠΑΛ (=νΕΠΑΛ)


Σε έγγραφο του ΥΠΑΙΘ που αναρτήθηκε στην πολύ εύκολη υπερ-διαύγεια με ημερομηνία 07/07/2014 αποφασίζεται η ανατύπωση ΩΣ ΕΧΟΥΝ των (ήδη παλιών) σχολικών βιβλίων που χρησιμοποιούσαμε στα Τ.Ε.Ε. (για του νέους συναδέλφους Τ.Ε.Ε. αποκαλούνταν παλιότερα τα ΕΠΑΛ) για το σχολικό έτος 2014-15.

Για όσους δεν πιστεύουν στα μάτια τους το ξαναγράφω:

τα νέα μαθήματα (που ομολογουμένως έχουν πολύ εύηχα και σύγχρονα ονόματα) θα διδάσκονται με τα ίδια βιβλία που χρησιμοποιούσαμε τα τελευταία 10 (τουλάχιστον) χρόνια


Και για όσους δεν πιστεύουν ακόμη στα μάτια τους το έγγραφο είναι εδώ.

Για την ώρα δεν υπάρχει κάποια επίσημη οδηγία προς τις σχολικές μονάδες (τουλάχιστον στη δική μου και σε 2-3 που ρώτησα). Δεν κρατιέμαι όμως και φεύγω τρέχοντας για την αποθήκη βιβλίων του σχολείου μου για να πάρω το βιβλίο του Υλικού ΗΥ και της Συντήρησης ΗΥ για να μάθω για την θύρα USB που θα ανακαλυφθεί σε 2-3 χρόνια από σήμερα...




Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Εφαρμογές Πληροφορικής Α' ΕΠΑΛ 2014-15: Που είχαμε μείνει;


Από τα τόσο κύματα και διαφορετικά states (!) που πέρασε το έρμο το μάθημα "Εφαρμογές Πληροφορικής" της Α ΕΠΑ.Λ. την περασμένη χρονιά δεν μπορούσα να θυμηθώ:
  • τι στο καλό είναι (θεωρητικό, εργαστηριακό, μεικτό, προσανατολισμού, κλπ)
  • από πόσους διδάσκεται (από έναν, από δύο, από τρεις, από χίλιους-δέκα-τρεις, κλπ)
  • σε ποιόν χώρο (στην αίθουσα θεωρίας, στο εργαστήριο, στο γήπεδο μπάσκετ, κλπ)
Ένα Googla-ρισμα της φράσης "εφαρμογές πληροφορικής α επαλ εργαστηριακό ή θεωρητικό" επέστρεψε 2.670 αποτελέσματα και ξεδίπλωσε όλο το μπάχαλο της περασμένης χρονιάς.

Παραθέτω ένα απόσπασμα από το newsletter του κ. Τάσου Λαδιά:
  • Τον Ιούνιο στάλθηκε στα σχολεία το βιβλίο «Αυτοματισμός Γραφείου» για το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής».
  • Στις 10 Σεπτεμβρίου ανακοινώνονται με υπουργική απόφαση οι αναθέσεις για (κάποιο) μάθημα «Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών» χωρίς να προσδιορίζεται το περιεχόμενό του.
  • Στις 17 Σεπτεμβρίου στο ΦΕΚ του νόμου για το Λύκειο το μάθημα μετονομάζεται σε «Εφαρμογές Πληροφορικής» και ως νέο μάθημα κανείς από αυτούς που καλείται να το διδάξει δεν ξέρει τι ύλη θα έπρεπε να διδάσκει από την αρχή της χρονιάς.
  • Στις 15 Οκτωβρίου σε εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που καθορίζει την αντιστοιχία μαθημάτων – διδακτικών εγχειριδίων ανακοινώνεται ότι στο μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» αντιστοιχεί το βιβλίο «Εφαρμογές Πληροφορικής-Υπολογιστών» του Γενικού Λυκείου, επιβεβαιώνοντας τις ανεπίσημες αλλά έγκυρες πληροφορίες ότι το περιεχόμενο του μαθήματος έχει αλλάξει.
Είχε προηγηθεί μία εμπεριστατωμένη επιστολή σχολικών συμβούλων πληροφορικής σχετικά με το μάθημα.

Το Υπουργείο απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα είπε εν ολίγοις ότι:

το μάθημα δεν χαρακτηρίζεται ως εργαστηριακό,, δύναται να διεξάγεται στο εργαστήριο, αλλά από έναν εκπαιδευτικό.

Καλή τύχη λοιπόν στα εργαστήρια με 25-27 μαθητές!!!

Εμείς στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου συμφωνήσαμε μεταξύ μας να μπαίνουμε "διπλοί", χωρίς αυτό να φαίνεται στο πρόγραμμα και συνεπώς κάνοντας παραπάνω ώρες/εβδ.

Τι κερδίζουμε; υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλον, κάνουμε καλύτερο μάθημα...
Τι χάνουμε; δύο-τρεις ώρες κενό την εβδομάδα
Δε νομίζετε ότι αξίζει τον κόπο;

ΥΓ: Εννοείται ότι πρέπει να διεκδικήσουμε ουσιαστική λύση για το πρόβλημα και ότι η παραπάνω τακτική είναι προσωρινή "λύση"... 




Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2014

Αναθέσεις Μαθημάτων ΕΠΑΛ για ΠΕ19-20 (Νομοθεσία)


Αναθέσεις Α' τάξη ΕΠΑ.Λ. για τις Ομάδες Προσανατολισμού.

Υπουργική Απόφαση 67791/Γ2/05-05-2014
Τροποποίηση της με αρ. πρωτ. 126567/Γ2/10-09-2013 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 2344 Β ́) “Τροποποίηση και συμπλήρωση της με αρ. πρωτ. 118842/Γ2/17-09-2008 υπουργικής απόφασης 
(ΦΕΚ 1984 Β ́) «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει”

Οι αναθέσεις των μαθημάτων για ΠΕ19-20 για την Α ΕΠΑΛ
  • Πρώτη Ανάθεση για το μάθημα "Εφαρμογές Πληροφορικής" της Α' ΕΠΑΛ για όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού, για ΠΕ19-20

Επίσης καταγράφω λόγω ιδιαίτερου ενδιαφέροντος την (μετά βδελυγμίας) εξαίρεση των ΠΕ19-20 από την ανάθεση του μαθήματος του ΣΕΠ.
  • Πρώτη ανάθεση για το μάθημα "Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός" της Α' ΕΠΑΛ, όλοι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ, με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ19 & ΠΕ20, που διδάσκουν μαθήματα ειδικοτήτων ως Α ́ ανάθεση στην κάθε ομάδα προσανατολισμού η οποία συμπεριλαμβάνει τους τομείς και τις ειδικότητες όλων των τάξεων.

Αναθέσεις Β', Γ' τάξη ΕΠΑ.Λ. για τα μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής

Υπουργική Απόφαση 137841/Γ2/02-09-2014 (δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2432 Β΄ / 12-09-2014 )
Αναθέσεις μαθημάτων ανά Ειδικότητα Τομέα Ομάδας Προσανατολισμού των Β΄ και Γ΄ τάξεων Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. και των Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.

Οι αναθέσεις των μαθημάτων για ΠΕ19-20 για τις Β, Γ, ΕΠΑ.Λ.
  • Πρώτη ανάθεση σε μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής για ΠΕ19-20
  • Δεύτερη ανάθεση σε μαθήματα του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού για ΠΕ19-20
    • Ειδικότητα: Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων
      • Μάθημα: Εισαγωγή στις επικοινωνίες και στα υπολογιστικά συστήματα (Β΄ Τάξη)
      • Μάθημα: Δίκτυα υπολογιστικών συστημάτων (Γ΄ Τάξη)
    • Ειδικότητα: Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
      • Μάθημα: Εισαγωγή στα Δίκτυα και τις Επικοινωνίες (Β΄Τάξη)

Αναθέσεις Β', Γ' τάξη ΕΠΑ.Λ. για τα μαθήματα γενικής παιδείας.

Οδηγίες για τις αναθέσεις των μαθημάτων του Γυμνασίου, του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015.

Οι αναθέσεις των μαθημάτων για ΠΕ19-20 για τη Β' ΕΠΑ.Λ.
  • Πρώτη Ανάθεση για το μάθημα: Εισαγωγή στις αρχές τις Επιστήμης των ΗΥ της Β τάξης του ΕΠΑ.Λ.



Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2014

Αντιστοιχίες Τομέων, Ειδικοτήτων και Ομάδων Προσανατολισμού ΕΠΑΛ του Ν.3475/2006 με τον Ν.4186/2013


Ακολουθεί η αντιστοιχία μεταξύ των Τομέων, των Ειδικοτήτων και των Ομάδων Προσανατολισμού του "παλιού" και του "νέου" ΕΠΑ.Λ.

Η βασική ιδέα συνοψίζεται ως εξής:



Αντιστοιχίες Τομέων και Ειδικοτήτων του Ν.3475/2006 και του Ν.4186/2013

Καθορισμός αντιστοιχιών των κύκλων, τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ. του Ν.3475/2006 (Α 146) με τις ομάδες προσανατολισμού, τους τομείς και τις ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. του Ν. 4186/2013 (Α ́193)»

Δευτέρα 28 Ιουλίου 2014

Η κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας υιοθετεί το ανοιχτό πρότυπο ODF για τα δημόσια έγραφα



Η κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας ανακοίνωσε οτι στο εξής όλες οι υπηρεσίες της θα πρέπει να χρησιμοποιούν το ανοικτό πρότυπο open document format (ODF) για τη αποθήκευση των δημοσίων εγγράφων.

Από την κίνηση αυτή εκτιμάται ότι θα περικόψει 1,2 δις GBP (κάπου 1,52 δις €) από τους εκεί φορολογούμενους.

Η ανακοίνωση μεταξύ άλλων αναφέρει:

"Our long-term plan for a stronger economy is all about helping UK businesses grow. We have listened to those who told us that open standards will reduce their costs and make it easier to work with government" και συνεχίζει "This is a major step forward for our digital-by-default agenda which is helping save citizens, businesses and taxpayers £1.2 billion over this Parliament."

"Compliance with any of the existing versions of OOXML, the competing document format championed by Microsoft, is neither required nor relevant.

Άραγε τι θα κάνουν οι άλλες χώρες τις Ε.Ε; Εμείς;
Πηγές:

Οι σχολικές τάξεις της Γενεύης μεταπηδούν στο Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα



Geneva class-rooms switching to free software

Submitted by Gijs Hillenius on July 20, 2014

All primary and secondary public schools in the Swiss Canton of Geneva are switching to using Ubuntu GNU/Linux for the PCs used by teachers and students. The switch has been completed by all of the 170 primary public schools, and the migration of the canton's 20 secondary schools is planned for the next school year. Ubuntu GNU/Linux offers powerful services to the teachers, is easier to maintain, faster, safer and more stable than the decade-old proprietary operating system it is replacing, the canton's school IT department concludes, based on several four-year long pilots.

Making it easier to service the canton's schools' PC needs was one the main reasons for 'Service écoles-médias' (SEM), part of Geneva's IT department, to switch the schools to Ubuntu, as the proprietary system is no longer being maintained. Secondly, it is easier for PC users to switch to this system than to move to a recent version of the proprietary operating system, explains Cyril Roiron, who heads the Open Standards and Free Software project at theGeneva State Department for Education (Département de l'Instruction Publique, de la Culture et du Sport).

All of Geneva's primary schools, for school children aged 4 to 12, have one PC in a classroom that can be used by teachers and students to access the Internet, send emails, play educational games and run other educational applications. The provided configuration proposes 3 different sessions, based on the target group: one for the 'administrative' work of the teacher, and one for each of the two children's age groups.

Bandwidth
Some secondary schools, for students aged 12 to 15, already have one or two PC labs and currently use a mix of PCs running Ubuntu and two different brands of proprietary operating systems. "Where possible, we'll be phasing out the proprietary systems. For now, one language teaching tool will only work on a proprietary operating system, so we will not be able to get rid of them all."

SEM is focussing entirely on the PCs that are used for teaching. It has been preparing the switch to GNU/Linux foryears. During this time, it has created inventories of PC hardware and the various computer network facility capacities. It has searched for and tested alternatives for all the applications used. The department is making available a detailed http://petit-bazar.unige.ch/guide-utilisation-ubuntu.pdf manual. They also organise teacher trainings, host an online forum for teachers, and are available for teachers to drop by with questions on Wednesday afternoon.

Easier to use
Ubuntu is proving not just easier to maintain, the switch is also emphasising the use of PCs in primary schools, says Roiron. "We've showed them how easy it is to use Ubuntu, and how we can help in several ways, including on-site and remote."

Roiron contacted all schools to offer training and assistance. He visited all of primary schools, often by bike, and met with teachers to discuss their PC needs and taking away their fears and doubts.
Change management

Among the teachers themselves, the biggest resistance is to the change from a proprietary text editor to the LibreOffice text editor. This is highlighting a lot of interoperability issues with documents stored in a mix of proprietary electronic formats, Roiron says. "We recommend that teachers install LibreOffice at home, or if that is not an option, to create PDFs for those documents they need to print at school. But that move is not exactly popular, even though training and support is available."

"Teachers in the secondary schools are required to give an introduction into free software, says Roiron. "However, many teachers don't have the time to increase their knowledge. It would make sense if more teachers were aware of the freedoms that come with free and open source software."

Geneva's primary schools has 32,501 students in the 2012/2013 school year, and another 13,048 students in the compulsory stage of its secondary school cycle.
Hiccups
As in many large ICT projects, Roiron says, switching the Geneva Canton's secondary schools to Ubuntu GNU/Linux experienced a few hiccups. A few teachers lost data during the switch because they did not follow the back-up instructions and copied 'shortcuts to data', instead of the data itself. Some teachers were very keen to use cloud services to manage files, and the Service écoles-médias team wrestled with a wide variety of printers and other PC peripherals. For some the drivers were not fully translated into French, and others limited the available options on printers. "We had many questions on the availability of fonts, and how to scan photos and illustrations."


More information:
Announcement on the use of free software in primary schools (in French)
Initial deployment plan of the Geneva State Department for Education
Video tutorials (in French)

Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014

Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

Μπροστά στο νέο σχολείο...


αντιγράφω από το http://ardin-rixi.gr/archives/18200
Τα κενά, και οι αναξιοποίητες λόγω αγκυλώσεων ευκαιρίες

…Η ζωή αλλάζει δίχως να κοιτάζει
τη δική σου μελαγχολία
κι έρχεται η στιγμή για ν’ αποφασίσεις
με ποιους θα πας και ποιους θ’ αφήσεις»

Διονύσης Σαββόπουλος

Του Γιώργου Κυριακού από τη Ρήξη φ. 106

Η λήξη της φετινής χρονιάς στα δημοτικά σχολεία ήταν συμμορφωμένη με την εμπέδωση μιας νέας καθημερινότητας. Οι ασκήσεις ομαδικής «αυτοαξιολόγησης», που επιβλήθηκαν στα πληρώματα των σχολικών μονάδων, και η διεκπεραίωσή τους από την πλειοψηφία, που αρνήθηκε να πραγματοποιήσει στάσεις εργασίας κρατώντας γραμμή άμυνας, πιστοποίησαν και το τέλος του παλιού σχολείου. Αυτού που άρχιζε με γοργό ρυθμό να αλλάζει από το 2006 μέσω της χρήσης των νέων εγχειριδίων, της εφαρμογής των ΔΕΕΠΣ και ΑΠΣ, μέσω σεμιναρίων διάχυτων από νεολογισμούς, μέσω θεσμικών αλλαγών που απέδιδαν στους διευθυντές επιτελικό ρόλο στην αξιολόγηση, μέσω της διάλυσης του σχολείου με προσωπικό μιας χρήσης, μέσω ενός σχεδίου που βρήκε το «παλιό» σχολείο με τις «πόρτες ανοιχτές». Και μπήκε.

Από το 2006 αξιοποιήθηκαν συμπεριφορές που διαδέχτηκαν την αντίληψη των μεταρρυθμίσεων Αρσένη και βρίσκονταν στο όριο εμπλουτισμού του επαγγελματικού φακέλου. Πληθώρα κόσμου της εκπαίδευσης, διαισθανόμενη τις αλλαγές, επιδόθηκε στη «εξομοίωση», στα μεταπτυχιακά, στα διδακτορικά, για λόγους που αφορούσαν σε μια καλύτερη θέση.

Από την εποχή της ύστερης μεταπολίτευσης και του «εκσυγχρονισμού» ξεκίνησε δειλά να αλλάζει το παλιό σχολείο στην οργάνωση, στη μορφή και στο περιεχόμενό του. Η «κοινωνία της γνώσης» όφειλε να ανταποκριθεί στις παγκόσμιες προκλήσεις και αλλαγές. Γι’ αυτό έπρεπε το σχολείο να ξεπεράσει τον «αναχρονιστικό» φορμαλισμό και να απολαύσει τη χαρά των «πληροφοριών». Μέσω «ομάδων εργασίας» σε «διαθεματικές» δραστηριότητες στην «ευέλικτη ζώνη», αποκτώντας «δεξιότητες», το μάθημα γίνεται «παιχνίδι». Έπρεπε ο δάσκαλος να γίνει εμψυχωτής των παιδιών στην προσπάθειά τους να «μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν». Έπρεπε κάθε δράση που ξέφευγε από το πρόγραμμα να καταγράφεται ως project και να ίσως να βρίσκει χορηγό. Έπρεπε να αποκεντρωθούν οι οικονομικές λειτουργίες του σχολείου και, γιατί όχι, και οι εκπαιδευτικές.

Όσα αποτέλεσαν ιερά κείμενα της ευρωπαϊκής Λευκής Βίβλου ξεκίνησαν να γίνονται καραμέλα στο στόμα των σχολικών συμβούλων, που προσπαθούσαν να αρθρώσουν άγνωστες λέξεις όπως «κονστρουκτιβισμός» σε ακροατήρια με χεράκια που υψωνόντουσαν για «απορίες», με κάπως ψυλλιασμένους από τα πληρώματα που ανακοίνωναν εμφατικά τις «καινοτομίες» τους, με τους συνδικαλιστές που έφταναν μέχρι στο «η παιδεία είναι η πιο σημαντική επένδυση».

Χαριτωμένες συνάξεις που διοργάνωναν κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών που εντρυφούσαν στη «διαπολιτισμική και πολυπολιτισμική» εκπαίδευση, αγκαλιά με laptop και power point με τη φιγούρα του Αρμπέν για το pet shop της παγκοσμιοποιημένης εκπαίδευσης. Μούτσοι που έγιναν καπεταναίοι και επιδείκνυαν με ύφος χιλίων Μοντεσόρι τις ανακαλύψεις… αρχών του προηγούμενου αιώνα, τις οποίες επένδυαν με νεολογισμούς περί «σπειροειδούς μάθησης» και άλλες μετα-λέξεις.

Ένας νέος φορμαλισμός με τις πιο νωθρές υστερίες ενός φιλελεύθερου ελευθεριακού λόγου, μεταμοντέρνος και παλαιάς κοπής, διατυπώθηκε στο χωνευτήρι του παλιού σχολείου, που απέκτησε σαφή χαρακτηριστικά στην καρδιά της μεταπολίτευσης με πληρώματα που είχαν δέσει το γάιδαρό τους, μέσω θέσεων σε «διάφορες» υπηρεσίες, μέσω κομματικών διαύλων στα υπηρεσιακά συμβούλια, με τη διάχυτη συνενοχική «συναδελφικότητα», με τα ιδιαίτερα μαθήματα που πήγαιναν σύννεφο μαζί με τη βιομηχανία φωτοτυπίας, με ένα συνδικάτο που χαϊδεύει τα αυτιά και συνεργάζεται με τις κυβερνήσεις.

Αυτό το σχολείο αποτέλεσε το κέλυφος του νέου σχολείου. Τα προεδρικά διατάγματα που προβλέπουν τις απολύσεις, οι επικείμενες συμπτύξεις τμημάτων και σχολείων, οι διαθεσιμότητες, καθώς και άλλες δεξαμενές απολύσεων, οι «επιορκίες» που εξυφαίνονται τρομοκρατικά, δείχνουν το αέριο που καταλαμβάνει το κενό.

Ως παρασιτική εκδοχή της ελλαδικής μεταπολίτευσης, ο κλαδικός συνδικαλισμός καθιέρωσε μια ήττα 0-2 από τα αποδυτήρια, επενδυμένη με αριστερίστικες ιαχές και δεξιές κορόνες: α) 0-1 διότι ακολούθησε το διάγραμμα της κλαδικής διεκδίκησης με 1264/82 διαχωρισμούς, β) 0-2 διότι το σχολείο αφέθηκε στα χέρια της γραφειοκρατίας και της αγοράς. Έγινε αυτό που δεν έπρεπε να γίνει και δεν πραγματοποιήθηκε αυτό που έπρεπε να συμβεί. Γι’ αυτό και στο γήπεδο πανηγυρίζει η μεταρρύθμιση «που έγινε» απέναντι στην ηττημένη μεταρρύθμιση «που δεν έγινε».

Και οι διαιρέσεις δεν σταματούν εδώ: από τις κατηγοριοποιήσεις μέσα στο ίδιο το εκπαιδευτικό σώμα, από τον κατακερματισμό του σχολείου με αναπληρωτές και στη συνέχεια ΕΣΠΑ ευκαιρίας, μέχρι τη διαχρονική αντιπαλότητα με τους γονείς των μαθητών. Από τη μία, εφαρμόζεται το ευέλικτο σχολείο που παραδίδει μαθήματα αγγλικών στην Α’ δημοτικού, στο πλαίσιο μιας φανερής υποβάθμισης της ελληνικής γλώσσας. Από την άλλη, η κατάσταση στην ελληνική οικογένεια είναι τραγική, διότι δίπλα στην ανεργία που μαστίζει, έχουμε παιδιά που μεγαλώνουν σαν ορφανά μπροστά στις οθόνες, χωρίς βιβλίο, με μυριάδες ασχολίες… Σχολείο και σπίτι βαδίζουν στο άγνωστο, με οδηγό την αποσύνθεση της γνώσης, τη διάλυση της κοινωνικής συνοχής, με την αμάθεια των νέων ανθρώπων ως προσόν για την ευέλικτη αγορά, στο παγκόσμιο σχέδιο καταστροφής κάθε προσκόμματος που εμποδίζει το κέρδος. Το τέλμα αναλύεται στη μετατροπή της εναπομείνασας παιδείας και εκπαίδευσης, σε χώρο ασκήσεων χάρτου για το παρασιτικό, αντιπαραγωγικό και αποικιοποιημένο μοντέλο στη χώρα μας.

Δάσκαλοι και δασκάλες που στηρίζουν και μορφώνουν τα παιδιά, που πορεύονται με τους γονείς, που πορεύονται με αληθινούς συναδέλφους στα μονοπάτια της κιμωλίας και της αυλής, βρίσκονται στο κέντρο συνιστωσών που τραβούν προς την υπονόμευση κάθε δυνατότητας πνευματικής αναγέννησης, προς τη φτωχοκτονία, προς την ανάδειξη πολιτικών που μετατρέπουν τη χώρα σε χώρο.

Ανάμεσα στο συνδικαλισμό και στο ραγιαδισμό/ Ανάμεσα στον «κοσμοπολιτισμό» και στην «εθνικοφροσύνη»/Ανάμεσα στην αποδόμηση της γνώσης και στην στείρα αποθήκευσή της/Ανάμεσα στο project και στην αδιαφορία, έχουμε μπροστά μας την κρίση ως ευκαιρία για να συνθέτουμε το θρυμματισμένο κόσμο μας.

Το συνδικάτο της ζωής ενώνει: ο δάσκαλος, ο ναυτεργάτης, ο αγρότης, ο υπάλληλος, ο άνεργος, η νοσοκόμα, η κομμώτρια, ο μικροεπαγγελματίας, ο συνταξιούχος, που θα απαιτούν τα αυτονόητα. Οι δάσκαλοι είναι αυτοί που θα μιλήσουν για την εκπαίδευση, που θα ενώσουν τις φωνές τους με το γυμνάσιο που υποδέχεται τους μαθητές τους, και, με το λύκειο που βιώνει την υποθήκευση της νεότητας σε «τράπεζες θεμάτων».

Αυτοί είναι που θα παλέψουν με όλους τους κλάδους. Αυτοί είναι που θα παλέψουν διακριτά για απεργίες μέσα στα σχολεία για τη σύνθεση της γνώσης, για τον εκσυγχρονισμό της κλασικής παιδείας, για τον πολιτισμό. Αυτοί είναι που θα παλέψουν να ενωθούν με τους γονείς, πέρα από τη συνδικαλιστική προτροπή, πέρα από τη λειτουργική αξιοποίησή τους στο ρεφενέ των σχολικών δράσεων. Μπροστά μας είναι ένα νήμα που συνδέει τις περιόδους των εκπαιδευτικών αναζητήσεων στις επαναστάσεις του 1821 και του 1940-44, του μεσοπολέμου, της δεκαετίας του ’60, του ’73, της πρώιμης μεταπολίτευσης. Ας το πιάσουμε.

Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Τι στο καλό είναι αυτά τα MOOCs?


Τι στο καλό είναι αυτά τα MOOCs (Massive, Open, Online, Courses)?

Απαντήσεις δίνει το βίντεο που ακολουθεί (το περιεχόμενο του έχει αποδοθεί σε ελεύθερη μετάφραση ακριβώς από κάτω)


Είναι Μαζικά, Ελεύθερα / Ανοιχτά, Διαδικτυακά, Μαθήματα τα οποία συνήθως περιλαμβάνουν:
- βίντεο
- εικόνες
- κείμενα
- quiz

Με τα MOOCs μπορείς να μάθεις
- οπουδήποτε
- οποτεδήποτε και
- οτιδήποτε

Τα MOOCs δεν είναι απλά ένα δια-δικτυακό μάθημα:
είναι ένας τρόπος να συνδεθείς και να συνεργαστείς με άλλους (μαθητές), όχι μέσα από ανατεθημένες εργασίας, αλλά συμμετέχοντας σε ομάδες συζητήσεων.

Για να παρακολουθήσεις ένα MOOC (συνήθως) δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα και η παρακολούθηση είναι δωρεάν.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι τα MOOCs αλλάζουν το χώρο της εκπαίδευσης. Ας δούμε το γιατί...


Τα Massive Open Online Courses – MOOCs, συνδυάζοντας στοιχεία από τους χώρους της εξ-αποστάσεως, της τεχνολογικά υποστηριζόμενης και της ανοιχτής εκπαίδευσης, αποτελούν ουσιαστικά την εξέλιξη υφιστάμενων παραδειγμάτων παροχής διαδικτυακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, εμπλουτίζοντας και εξελίσσοντάς τα ως προς την μαζικότητα, την ελευθερία αλλά και τη δυνατότητα των εκπαιδευόμενων στη παραγωγή γνώσης μέσω της εμπλοκής τους σε «δίκτυα συνδεδεμένης και συνεργατικής γνώσης».

Από το 2008 που πρωτοεμφανίστηκαν στο Πανεπιστήμιο της Manitoba, έχουν προσελκύσει την προσοχή των ΜΜΕ, διεθνώς αναγνωρισμένων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, ερευνητικών οργανισμών αλλά και σημαντικών επενδυτών. Ως αποτέλεσμα, τα τελευταία χρόνια έχουν προκύψει πολυάριθμες πρωτοβουλίες τόσο σε ερευνητικό όσο και σε επενδυτικό επίπεδο, με την περιοχή να επιδεικνύει μια αξιοσημείωτη δυναμική.

Το ιδιαίτερα περιγραφικό βίντεο που παρατίθεται παρακάτω επιχειρεί μια ιστορική αναδρομή όσον αφορά στα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα (Massive Open Online courses - MOOCs) και καταφέρνει να παρουσιάσει με ευχάριστο τρόπο όλες τις βασικές πτυχές του χώρου. Το βίντεο είναι μέρος ενός MOOC σχετικά με τα MOOCs (ο ορισμός του αυτοαναφορικού ;-))  το οποίο βρίσκεται στην πλατφόρμα της coursera.

Για δείτε...



Ακολουθούν μερικά ακόμη βίντεο σχετικά με τα MOOCs, αν έχετε χρόνο και διάθεση αξίζει να τα παρακολουθήσετε...






Με ποιο τρόπο τα MOOCs εξελίσσουν το ρόλο του εκ-παιδευτικού


Μια ιδιαίτερα συμπυκνωμένη τοποθέτηση του George Siemens σχετικά με τα MOOCs (=  Massive Open Online Courses).

Μερικές "ατάκες" από τη συνέντευξη / τοποθέτηση.

...αφού λοιπόν ο εκπαιδευτικός δε χρειάζεται να σχεδιάσει πλέον για τους μαθητές τη διαδρομή της μάθησης που πρέπει να ακολουθήσουν μέσα από το επιλεγμένο εκπαιδευτικό περιεχόμενο θα αφιερώσει το χρόνο του στη σχεδίαση του learning space (αυτό πως στο καλό μεταφράζεται;).

Ουφ δύσκολη η μετάφραση οπότε τα υπόλοιπα στο βίντεο...


Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

Η προτεινόμενη λίστα ανάγνωσης του OpenSource.com (μιας και οι Καλοκαιρινές διακοπές πλησιάζουν)


Κάθε χρόνο τέτοια εποχή ετοιμάζω τη λίστα ανάγνωσης των Καλοκαιρινών διακοπών. 

Βέβαια τα τελευταία χρόνια ο "χώρος" (και ο χρόνος) που αφήνουν τα παιδικά βιβλία των κοριτσιών μου είναι ελάχιστος με αποτέλεσμα, σε αντίθεση με το παρελθόν, μόλις και μετά βίας να καταφέρνω να διαβάσω 3-4 βιβλία όλο το Καλοκαίρι. Διαβάζω όμως δεκάδες παιδικά ;-) και έτσι προβλέπεται ότι θα είναι και το φετινό Καλοκαίρι μιας και οι μικρές ακόμη δεν έχουν μάθει να διαβάζουν. Η τραγική ειρωνεία της υπόθεσης είναι ότι με το που μαθαίνουν να διαβάζουν κάνουμε (εμείς και το εκπαιδευτικό σύστημα που υπηρετούμε) τα αδύνατα δυνατά για να  κάνουμε τους μαθητές να μισήσουν μια από τις μεγαλύτερες απολαύσεις της ζωής: την απόκτηση νέων γνώσεων μέσα από το διάβασμα. Μεγάλη κουβέντα, ας επιστρέψω λοιπόν στη λίστα ανάγνωσης...

Για φέτος το Καλοκαίρι λοιπόν εκτός των κλασικών τυπωμένων, λογοτεχνικών έπεσε στην αντίληψη μου και η 2014 Annual Reading List του Opensource.com.

Για ρίξτε μια ματιά στο αντίστοιχο άρθρο...

A Linux distribution for science geeks


Αντιγράφω από το opensource.com

Fedora Scientific is a Linux distribution specifically designed for enabling open science. It is a Fedora spin targeted at users whose work involves scientific and numerical computing. Perhaps like other Fedora spins, it was conceived out of a simple need: the need to avoid constantly installing the same software on a fresh Linux installation.

If you use open source software tools such as GNU Octave, IPython, gnuplot, and libraries such as SciPy and GNU Scientific library in your work—and you write papers and reports in LaTeX—Fedora Scientific is for you. When you install it, you get these and a number of other applications that you may be using to get your scientific work done. The Fedora Scientific guideaims to help you learn about the included software. It features pointers to resources, so you can learn more about them.
Downloading Fedora Scientific

You can download the current Fedora Scientific release (Fedora 20, at the time of this writing) as an ISO file. Both 32-bit and 64-bit images are available, and each is around 3.4 GB in size. You can also create Live USB media with these images. Just follow these instructions. You can also burn the ISO file to a DVD.

If you are not keen on installing Fedora Scientific before trying it out, it's a good idea to use software such as libvirt or VirtualBox to first test it in a virtual machine.
Customising Fedora Scientific

Since Fedora Scientific is essentially a Fedora Linux distribution with a number of additional applications installed, you can install any additional software using the package manager. For example, if you are not a big fan of the KDE Plasma Desktop, you can install GNOME 3 or any of the other desktop environments.
Discussions, support, and getting involved

If you have a suggestion regarding the spin, have a query, or want to report a problem, please join the Fedora scitech mailing list.

As users, you are most enabled to help shape the spin. At this stage, the best way to contribute is to help complete the user guide.
Why should you care?

The reason you are reading an article on Fedora Scientific during Open Source Week is obvious. Outlined here are the benefits of using Fedora Scientific for scientific work. I encourage you to use Fedora Scientific and help make it better. In the process, you will help push forward the beautiful collaboration between science and open source software.



Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Greece should be protecting coding lessons in schools, not cutting them


2013's Hour of Code showed Greek students' enthusiasm for programming, so why isn't the government supporting it?

Mina Theofilatou

theguardian.com, Monday 16 June 2014 11.35 BST




Will coding be back on the curriculum when this boy reaches his senior year? Photograph: Sebastien Pirlet / Reuters


Coding is becoming acknowledged as a critical literacy for the 21st century. In Greece, despite a four-year long, devastating financial crisis and a much-criticised government, Greece ranked sixth worldwide in the number of students completing 2013's Hour of Code challenge.

Students in Greece have enjoyed the option of a coding class in their senior year of high school for the past 15 years, which is examined nationally in the technology orientation of the University Placement Exams.

Yet the Greek government, with its new school bill proposals in August 2013, astonished students and teachers by moving to eliminate technology completely from these exams.

In response, university professors and teachers' associations objected in letters and petitions, and hundreds commented on the government's consultation website. This, in the same year marking the launch of the Hour of Code, which engaged as many teachers as possible in introducing students to an hour-long programming activity in class.

Greece has always been a small country lacking technology infrastructure in schools, but teachers and students embraced the Hour of Code initiative with fervour, ranking only behind the US, UK, Canada, Turkey and India on the global leaderboard.


US president Barack Obama may have stressed how important coding is to the economy, but the Greek administration thinks otherwise and since September, coding has had no place in our high-school curriculum.

“The children of today are far from the rural or even typical industrial societies we knew,” wrote Joseph Sifakis, laureate of the 2007 Turing award, in a powerful newspaper opinion piece arguing that the bill promoted digital illiteracy.

“In modern societies we spend 95% of our time using technology products. Education should provide youngsters with the necessary theoretical and practical tools – and skills – to comprehend this technological world and pursue a successful career in its ranks.”

Since then, three hours of computer science have been introduced into the core curriculum, while another item on the government's agenda is the "Digital School" initiative, which the education minister, Constantinos Arvanitopoulos, has said is about “introducing ICT in education, leading to innovation in both teaching and learning".

Computer science teachers, technology-oriented students and their parents remain confused. Did they have to lose their coding classes?

Unemployment is soaring in Greece, as the government tries to satisfy demands from the European commission, IMF and European Central Bank – the "Troika" as they are known – for more austerity measures.

Those who do still have a job are dealing with regular salary cuts, while taxes and prices are still rising. The dwindling nature of the economy is shown by the number of businesses closing every day.

But the Greek government should be protecting education policies that foster economic growth opportunities – not chopping them.

Mina Theofilatou is a computer science teacher and electrical and computing engineer in Kefalonia, Greece