Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015
Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015
Πέντε τρόποι για να μειώστε την υπερφόρτωση των παρουσιάσεων σας
Ιανουαρίου 23, 2015 Philippos Koutsakas
Για να δείτε το άρθρο κάντε κλικ εδώ.
και για να μεγαλώσω λιγάκι το ποστ ακολουθούν τρεις παρουσιάσεις για παρουσιάσεις ;-)
Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015
Προγραμματισμός Υπολογιστών - Φύλλο Ασκήσεων κεφ. 10 (και αντιπροσωπευτικές λύσεις)
Ιανουαρίου 19, 2015 Philippos Koutsakas
Οι ασκήσεις είναι οργανωμένες σε επίπεδα δυσκολίας.
Επίσης στο φυλλάδιο συμπεριλαμβάνονται τέσσερις λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις.
Καλή μελέτη.
Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015
Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015
Δομημένος Προγραμματισμός: Επαναληπτικές Χριστουγεννιάτικες ασκήσεις
Ιανουαρίου 09, 2015 Philippos Koutsakas
Λοιπόν, επειδή είναι καλύτερα να αναρτήσεις κάτι αργά παρά καθόλου, παρακάτω θα βρείτε μια συλλογή ασκήσεων για το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού που δόθηκαν ως μποναμάς στους μαθητές της Γ τάξης για να μη πλήξουν τα κρύα βράδια του δωδεκαημέρου.
Η συλλογή περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικές επαναληπτικές ασκήσεις και πολλά θέματα πανελλαδικών από τα κεφάλαια 1,2,3,4,8 και 9.
Να επισημάνω ότι οι περισσότερες ασκήσεις δεν είναι δικές μου. Όπου μπόρεσα να βρω τους δημιουργούς έκανα αναφορά. Χρησιμοποιήστε βρε παιδιά Creative Commons.
Οι ασκήσεις είναι εδώ
Καλή μελέτη λοιπόν.
Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015
Υλικό ΗΥ: Το τροφοδοτικό του ΗΥ.
Ιανουαρίου 08, 2015 Philippos Koutsakas
Είναι κάτι σαν το μπασίστα στις ροκ μπάντες: είναι ιδιαίτερα σημαντικός αλλά κανείς δεν ασχολείται μαζί του γιατί όλοι κοιτάνε τον τραγουδιστή και άντε και τον κιθαρίστα όταν σολάρει. Μπορείτε όμως να φανταστείτε τους Pink Floyd χωρίς τον Roger Waters στο δίσκο Winsh you were here;
Μπορείτε να φανταστείτε τον υπολογιστή σας χωρίς τροφοδοτικό;
Μια βιαστική συλλογή από διαδικτυακές πηγές:
Choosing the Right PC Power Supply (PSU) as Fast As Possible βίντεο του YouTube από το κορυφαίο κανάλι με σχετικά βίντεο Techquickie
Power Supply Unit από την Αγγλόφωνη Wikipedia
How to pick the best PC power supply άρθρο του περιοδικού PC World
Περιεργαστείτε τροφοδοτικά βγαλμένα από παλιούς ΗΥ
- καλώδια
- για μητρική, pins, κλπ
- για συσκευές αποθήκευσης (SATA / PATA, FDDs, κλπ)
- Voltage
- Watt
- άλλα χαρακτηριστικά που αναγράφονται στην ετικέτα των προδιαγραφών
Και οπωσδήποτε δείτε το πολύ καλό σχετικό φυλλάδιο με το τροφοδοτικό (περιέχει και δραστηριότητες για το εργαστήριο) του Μανόλη Καγιά
Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015
Πως θα μπορούσε να είχε τρέξει το πρόγραμμα με τα μαθητικά laptop :-(
Ιανουαρίου 07, 2015 Philippos Koutsakas
Η σύγκριση ήταν αναπόφευκτη: ενώ εμείς εδώ στην Ελλάδα, με μηδενικό σχεδιασμό, μοιράζαμε κουπόνια για την αγορά netbook για τους μαθητές της Α' Γυμνασίου (πριν 4-5 χρόνια) με μόνο στόχο "να κινηθεί η αγορά" και να "απορροφηθούν" (όχι να επενδυθούν) τα κονδύλια το τι κάναν σε αντίστοιχη περίπτωση (τηρουμένων των αναλογίων) οι "κουτόφραγκοι" θα σας κάνει να μελαγχολήσετε. Ειδικά αν είστε υπεύθυνος εργαστηρίου πληροφορικής και ακόμη χειρότερα επιφορτισμένος με τη διαχείριση / συντήρηση του τοπικού δικτύου της σχολικής σας μονάδας.
Root access for students at Penn Manor
Charlie Reisinger from the Penn Manor School District talked to us next about open source at his school. This talk was an expanded version of his lightning talk from the previous night.Penn Manor has nine IT team members which is a very lean staff for 4500 devices. They also do a lot of their technology in house. But, before we talk about open source, Charlie took a tangent into the nature of education today. He says that school districts are so stuck on the model they’re using and have used for centuries, but today kids can learn anything they would like with a simple connection to the Internet. You can be connected to the most brilliant minds that you’d like, so teachers are no longer the fountains of all knowledge. A glaring gap in this evolution is that the classroom hasn’t been transformed by technology; if you walked into a classroom 60 years ago, it would look pretty much like a classroom today.
Schools that do allow students to have laptops, lock them down. This is a terrible model for student inquiry, and the reason most of us are here [working in open source] today is because we had a system growing up that we could get into and try to break, fix, and hack.
Doing everything with open source
So, what is Penn Manor doing differently? First, they’re doing everything with open source. They use Koha, Moodle, Linux, WordPress, Ubuntu, OwnCloud, SIPfoundry, and VirtualBox.
This came to them partially out of fiscal necessity. When Apple discontinued the white Macbook, the school was stuck in a situation where they needed to replace these laptops with some sort of affordable device. Using data they collected from the students laptops, they found that students spent most of their time on their laptops in the browser or in a Word Processor, so they decided to install Linux on laptops. Ubuntu was the choice because the state-level testing would work on that operating system. This worked at the elementary, but they needed to scale it up to the high schools, which was much harder because each course needed different/specific software. They needed to decide if they could provide a laptop for every student.
The real guiding force in deciding to provide one laptop per student was the English department. They said that they needed the best writing device that could be given to them. This knocked out the possibility of giving tablets to all students; instead a laptop was needed. Not only did they give all students laptops with Linux installed, they gave them all root access! This required trust! They created policies and told the students they trusted them to use the laptops as responsible learners.
Root access for students
Charlie has had zero discipline issues associated with the students having root access on their laptops.
And, if a student screws up their computer, it isn’t such a bad thing because now they have to learn to fix their mistake.
This began as a pilot program for 90 of their online students before deploying to all 1,700 students. These computers include not just productivity software, but Steam! That got the kids attention. When they deployed to everyone though, Steam had to come off the laptops—but the kids knew it was possible, so it forced them to figure out how to install it on Linux, which is not always self explanatory. This prodded the kids into learning.
Charlie mentions that he probably couldn’t have done this 5 years ago because the apps that are available today are so dense and so rich.
There was also the issue of training the staff on the change in software, but also in having all the kids with laptops. This included some training of the parents as well.
Along with the program they created a help desk program as a 4 credit, honors level course, as independent study for the high school students. They spent the whole time supporting the one to one program (one laptop per student). These students helped with the unpacking, inventorying, and the imaging (github.com/pennmanor/FLDT built by one of the students) of the laptops over 2 days.
The key to the program is that the students are treated as equals. Charlie’s favorite moment has been watching his students train their peers on how to use these laptops.
This article was originally posted on Nicole's blog What I Learned Today asATO2014: Lessons from Open Source Schoolhouse. Reposted via Creative Commons.
The program was covered on Linux.com and previously on Opensource.com.
Join the discussion on HackerNews.
Τέσσερις διανομές Linux σχεδιασμένες για μικρά παιδιά (in English)
Ιανουαρίου 07, 2015 Philippos Koutsakas
Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2015
Ο απόλυτος οδηγός για creative commons...
Ιανουαρίου 03, 2015 Philippos Koutsakas
Θέλετε να μπορούν να το χρησιμοποιούν και άλλοι και με ποιο τρόπο; Θα σας ενοχλούσε για παράδειγμα αν βλέπατε ασκήσεις που έχετε δημιουργήσει εσείς τυπωμένες σε ένα φύλλο δραστηριοτήτων με το όνομα ενός άλλου από πάνω ή ακόμη χειρότερα σε ένα βιβλίο στα ράφια ενός βιβλιοπωλείου;
Τι ισχύει λοιπόν και τι μπορούμε να κάνουμε σχετικά με τα δικαιώματα χρήσης της πνευμςτικής ιδιοκτησίας;
Διαβάστε το πολύ ενδιαφέρον σχετικό άρθρο εδώ που δημοσιεύτηκε στο Edudemic και την όχι και τόσο πετυχημένη μετάφραση του στα Ελληνικά εδώ από την ιστοσελίδα internet-safety του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο επίσης από το Edudemic το "Creative Commons from a Student’s Perspective" ενώ μπορείτε να εκτυπώσετε το "A Printable Guide To Creative Commons" και να το αναρτήσετε στο εργαστήριο πληροφορικής.
Οι καλύτερες εφαρμογές (android) του 2014
Ιανουαρίου 03, 2015 Philippos Koutsakas
Η λίστα εδώ.
On-line περιβάλλοντα για εκμάθηση HTML (και όχι μόνο)
Ιανουαρίου 03, 2015 Philippos Koutsakas
w3schools
test4u
Συνήθως κάνω τα πρώτα μαθήματα χρησιμοποιώντας κάποιο από τα παραπάνω και αφού πάρουν μια ιδέα οι μαθητές μεταβαίνω στο κλασικό notepad (για το editing του html αρχείου) σε συνδυασμό με firefox (για προβολή της ιστοσελίδας). Μετά από 1-2 μαθήματα βλέπουμε και το notepad++
Καλή μελέτη.
Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2015
Τα δέκα δημοφιλέστερα εκπαιδευτικά εργαλεία του 2014, σύμφωνα με το Edudemic.com
Ιανουαρίου 01, 2015 Philippos Koutsakas
The Most Popular Teacher Tools Used in 2014
1. Google Apps for Education
2. Twitter
3. YouTube
4. Edmodo
5. Remind
6. WordPress (and other Blogging Software)
7. Evernote
8. EDpuzzle
9. Easel.ly
10. Dropbox
Honorable Mentions
- Skype: This communication service lets you collaborate with colleagues or students around the world. Skype took the number three spot on last year’s list.
- Socrative: Socrative came in at number 10 last year. It is a platform that encourages student discussion by allowing teachers to create assessments and activities and keep an eye on how students perform.
- Class Dojo: This app was in the number eight spot on last year’s list. It is a perfect fit for elementary school classrooms because it lets you instantly reward good behavior and point out less-than-ideal behavior. A little more than 2 million teachers use Class Dojo.
Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014
Τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί στις 27 του Δεκέμβρη;
Δεκεμβρίου 31, 2014 Philippos Koutsakas
Σκι; Ταξίδια στο εξωτερικό; Βόλτες και ψώνια; Πίνουν καφέδες;
Εμείς φέτος (τέσσερις συνάδελφοι) πήγαμε στον Πολύγυρο και αδειάσαμε τα τρία εργαστήρια πληροφορικής για να μπορέσουν να γίνουν εργασίες ανακαίνισης (αλλαγή πατώματος, κουφωμάτων, φωτιστικών, χρωματισμοί, κλπ).
Αρχικά μεταφέραμε τα γραφεία, τους υπολογιστές και τους πάγκους εργασίας του εργαστηρίου ένα στη διπλανή αίθουσα...
Σε δώδεκα ανθρωπο-ώρες είχαμε τελειώσει και ξεκινήσαμε για Θεσσαλονίκη έχοντας, παρά την κούραση, μια θετική αίσθηση / διάθεση.
Περιμένω πως και πως να δω τις ανακαινισμένες αίθουσες με τη νέα χρονιά.
Καλές γιορτές, χρόνια πολλά και καλή χρονιά!!!
Υ.Γ. Αλήθεια αυτές οι δράσεις μπαίνουν στο πορτφόλιο;
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014
Υλικό Υπολογιστών: Σημειώσεις μαθήματος και κουτί κεντρικής μονάδας
Δεκεμβρίου 15, 2014 Philippos Koutsakas
Το πρόβλημα του βιβλίου για μελέτη στο σπίτι όμως παρέμενε μιας και δεν είχαν όλοι οι μαθητές τη δυνατότητα να μελετήσουν τις παρουσιάσεις στο σπίτι τους χρησιμοποιώντας υπολογιστή και η φωτοτύπιση των παρουσιάσεων για όλους τους μαθητές δεν ήταν δυνατή.
Τη λύση έδωσε ο συνάδελφος Μανώλης Κιαγίας ο οποίος συνέταξε το "Υλικό των Υπολογιστών με εικόνες" το οποίο σε 23 σελίδες συμπυκνώνει τα βασικά.
Το βιβλίο, μαζί με τις παρουσιάσεις και μαζί με βιντεάκια σαν το Βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για το υλικό των υπολογιστών αλλά και πολλά άλλα θα είναι το υλικό του μαθήματος για τη φετινή χρονιά.
Ξεκινώντας με το κουτί (case) του υπολογιστή μας μερικά βίντεο...
Τα βασικά της επιλογής κουτιού για τον υπολογιστή μου.
Τα βασικά των μεγεθών των κουτιών για του υπολογιστή μου (στα γρήγορα).
Τα 10 καλύτερα κουτιά του 2014
Τα 5 καλύτερα κουτιά του 2013
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014
Παρακαλώ, όχι έτσι στα εργαστήρια Πληροφορικής...
Δεκεμβρίου 11, 2014 Philippos Koutsakas
Αλλά για να μη νομίζετε ότι αυτά συμβαίνουν μόνο στις στημένες φώτος, πρόσφατα μπήκε μαθητής με 3 στα 5 (από αυτά που δείχνει η εικόνα) στο εργαστήριο Πληροφορικής.
Και η ατάκα μετά την παρατήρηση ήταν η κλασική: "γιατί κύριε; τι πειράζει;"
Αν κάποιος έχει βρει πως επιχειρηματολογούμε για να αποδείξουμε το αυτονόητο παρακαλώ να ενημερώσει...
Ωραία, εγκατέστησα Linux Mint MATE, και τώρα τι κάνω;
Δεκεμβρίου 11, 2014 Philippos Koutsakas
Η διανομή που επιλέχθηκε ήταν η Mint 17 με γραφικό περιβάλλον MATE, Το βασικό κριτήριό ήταν η μικρότερη δυνατή διαφοροποίηση από το γνώριμο στους συναδέλφους γραφικό περιβάλλον των λειτουργικών της Microsoft. Εδώ που τα λέμε το MATE είναι πιο MS-Windows like από τα Windows 8 ;-).
Τα παράπονα ήταν αρκετά αλλά τελικά με τον καιρό και με υποστήριξη (όσο γίνεται, ξέρετε πόσο ελεύθερο χρόνο διαθέτει ένας πληροφορικός σε σχολείο) το λειτουργικό έχει γίνει αποδεκτό από τους συναδέλφους.
Μάλιστα 2-3 ζήτησαν τη διανομή ώστε να τη στήσουν στους προσωπικούς τους υπολογιστές.
Για να βοηθήσω σε αυτή τη προσπάθεια παραθέτω τους παρακάτω συνδέσμους:
Ο επίσημος δικτυακός τόπος του Mint
Πληροφορίες για τα βασικά και όχι μόνο για το Mint
10 things to do first in Linux Mint 17.1 Mate (Προτάσεις για εγκατάσταση λογισμικών, κλπ)
Tips and Tricks after Mint's intallation (Παραμετροποιήσεις, αλλαγές, κλπ)
Mint και Windows 8 μαζί. Γίνεται; κι όμως γίνεται (το έκανα και ας μου έφαγε μια Κυριακή απόγευμα ;-))
Εγκατάσταση Virtual Box στο Mint MATE 17.
Μία από τις πολλές διαθέσιμες παρουσιάσεις των βασικών του Mint MATE στου youtube
Και για τους αμετανόητους υπάρχει η δυνατότητα αλλαγή του θέματος της διανομής ώστε να μοιάζει εντελώς (;) με τα Windows XP.
Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014
Εφαρμογές Πληροφορικής: Δραστηριότητα δημιουργίας ιστότοπου με web-based web site builder.
Δεκεμβρίου 07, 2014 Philippos Koutsakas
- Ιστοσελίδα με συνταγές μαγειρικής
- Ιστοσελίδα αφιέρωμα σε ένα αγαπημένο μας συγκρότημα, αθλητή, καλλιτέχνη, κλπ
- Ιστοσελίδα αφιέρωμα στην αγαπημένη μας ομάδα
- Ιστοσελίδα για το κομμωτήριο της μαμάς μας
- Ιστοσελίδα για τον Πολιτιστικό Σύλλογο ή το Αθλητικό Σωματείο στο οποίο συμμετέχουμε
- Ιστοσελίδα περιγραφής αγαπημένων ζώων της ζούγκλας
- Ιστοσελίδα περιγραφής πουλιών, ψαριών ή άλλων ζώων που μας έχουν κάνει εντύπωση
- Ιστοσελίδα αφιέρωμα σε μια περιοχή ή περιοχές (καταγωγή, εκδρομές, κλπ)
- Ιστοσελίδα περιγραφής ενός νησιού, μιας πόλης, μιας χώρας που θα θέλαμε να πάμε
- να αποτελείται από τρεις ιστοσελίδες ή παραπάνω,
- Κάθε ιστοδελίδα θα περιέχει (τουλάχιστον) κείμενα και εικόνες
- Μια πιθανή διάρθρωση είναι η εξής:
- Αρχική Σελίδα
- Αναλυτική παρουσίαση του θέματος μας (εταιρία, ομάδα, προϊόν, κλπ)
- Επικοινωνία
Web-based δημιουργοί ιστοσελίδων:
http://www.wix.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=WRU83c06luM)
http://www.weebly.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=aBdOgTj7x7o)
http://snappages.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=78RTrw-FiyQ)
https://www.yola.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=XuS0wWRznRQ)
https://sites.google.com/
(Μια συμβουλή: παρουσιάστε ΜΟΝΟ ΕΝΑΝ στους μαθητές σας για να μην τους μπερδέψετε).
http://www.websitebuilderexpert.com/website-builders-comparison-chart/
http://www.top10bestwebsitebuilders.com
http://www.sitebuilderreport.com/
http://www.digitaltrends.com/computing/best-website-build-websites-free/#!zZ8r7
Προσοχή: Πρέπει να συμπληρώσετε το παρακάτω ερωτηματολόγιο:
Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014
AppInvertor: Εισαγωγικά βιντεο-μαθήματα
Δεκεμβρίου 03, 2014 Philippos Koutsakas
Πρόκειται για κάποιες βασικές (πρώτες) δραστηριότητες που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του AppInverton οι οποίες παρουσιάζονται με ταυτόχρονο σχολιασμό στα ελληνικά.
Εισαγωγικό Μάθημα
Ζωγραφική (1/2)
Ζωγραφική (2/2)
Επίσης πολλά tutorials μπορείτε να βρείτε εδώ.
GameMaker: Παρουσιάσεις, Οδηγοί χρήσης, Tutorials, Προτάσεις Διδασκαλίας, Βίντεο, κλπ
Δεκεμβρίου 03, 2014 Philippos Koutsakas
Παρουσιάσεις
Μια πολύ καλή παρουσίαση (στα αγγλικά) για τα βασικά θέματα δημιουργίας παιχνιδιών για ΗΥ αλλά και για εισαγωγικές έννοιες (ίσως και λίγο πιο προχωρημένες) του GameMaker.https://docs.google.com/presentation/d/15LmvtrbTxlr4yAz2t2PuXdfksSwIr9Q9SVUtYU_Ge_w
Πολύ καλή παρουσίαση (στα ελληνικά) του συνάδελφου Γ. Σαριμπλαλίδη για τον GameMaker
http://www.slideshare.net/jsari/game-maker-13049446
Tutorials
Βήμα - βήμα η δημιουργία παιχνιδιού οδήγησης (στα ελληνικά) , εδώ κλικ
Παραδείγματα, ασκήσεις, "προκλήσεις" και έτοιμα παιχνιδάκια (στα αγγλικά), εδώ κλικ
Πληθώρα έτοιμων γραφικών (sprites, backgrounds, κλπ) και ήχων προς χρήση από το περιβάλλον του gamemaker, εδώ κλικ
Οδηγοί Χρήσης, Tutorials, Παραδείγματα έργων, τα πάντα όλα από το πολύ καλό blog http://users.sch.gr/panosgots/
Προτάσεις Διδασκαλίας
Το Gamemaker στη σχολική τάξη: http://gamemakerclass.weebly.com.
Στην καρτέλα Υλικό υπάρχουν:
- μία παρουσίαση για τον Gamemaker
- τα επίσημα tutorials
- προκλήσεις (ασκησούλες)
- φύλλα εργασίας
Στην καρτέλα "Χρήσιμοι Σύνδεσμοι" υπάρχουν:
- Διαδραστικά μαθήματα για το GameMaker : Online διαδραστικά μαθήματα από την καθηγήτρια Πληροφορικής Ελένη Παπαδοπούλου.
- Δημιουργία παιχνιδιού με το GameMaker 8.1 Lite : Ένα εισαγωγικό φύλλο εργασίας από τον καθηγητή Πληροφορικής Νίκο Αγγελιδάκη.
- Διδακτική της Πληροφορικής : Στο μάθημα αυτό, που διδάσκεται στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αθηνών, θα βρείτε στο Υλικό Μαθήματος υλικό για το GameMaker. Το υλικό αυτό χρησιμοποιήθηκε και στην επιμόρφωση των επιμορφωτών Β' Επιπέδου.
- Φύλλα εργασίας για το GameMaker : 5 φύλλα εργασίας για την δημιουργία ενός παιχνιδιού με το GameMaker από τους καθηγητές Πληροφορικής Κεφαλάκη Παύλο, Γεωργαλλίδη Δημήτρη και Στέργου Στάθη.
- Το αρχείο βοήθειας του GameMaker : Το αρχείο βοήθειας του GameMaker στα Ελληνικά από τον Σπύρο Σιούτα. Η μεταφρασμένη αυτή έκδοση αφορά την έκδοση 6.1.
Game Design Camp : Μία σειρά από μικρά video-tutorials για το πως μπορείτε να χειριστείτε διάφορα πράγματα στο GameMaker όπως π.χ. ζωές, ενέργεια, σκορ, χρονόμετρα κ.α.
LearnByLuke : Μία ακόμα ιστοσελίδα που περιέχει μία σειρά από μικρά tutorials για το πως μπορείτε να χειριστείτε διάφορα πράγματα στο GameMaker.
ActivateGames : Προκλήσεις που αφορούν το περιβάλλον του GameMaker.
Στην επίσημη ιστοσελίδα του gamemaker παρουσιάζονται αρκετά αξιόλογα παιχνίδια.
Επίσης υπάρχουν αρκετά tutorials λιγάκι δυσκολούτσικα βέβαια...
Βίντεο για τη δημιουργία Platform Game
https://www.youtube.com/watch?v=QsfSbHrA7uY
Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε δύο διαστάσεις)
http://www.youtube.com/watch?v=YD-mdRLb2KM
http://www.youtube.com/watch?v=KiHaXSTYyC4
Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε τρείς διαστάσεις)
http://www.youtube.com/watch?v=c2QV_p1Le8E
Arkanoid game
http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/GameMaker_Tutorial_Day1b/GameMaker_Tutorial_Day1b.html
Arcade Game
http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/Gamemaker_Tutorial_Shooting/Gamemaker_Tutorial_Shooting.html
Maze game (θυμίζει το παιχνίδι με τα στρουμφάκια)
http://www.youtube.com/watch?v=HWvsN2X9dTQ
Ακολουθεί μια σειρά μαθημάτων για τον gamemaker γραμμένη στα ελληνικά. Η σειρά των μαθημάτων παρουσιάζει τα σημαντικότερα στοιχεία του περιβάλλοντος μέσα από τη δημιουργία μιας εκδοχής του κλασσικού παιχνιδιού pacman.
Τα μαθήματα δημιουργήθηκαν από του Κεφαλάκη Π, Γεωργαλλίδη Δ, Στέργου Σ.
Μάθημα 1ο: τα βασικά του gamemaker
Μάθημα 2ο: δημιουργία objects, rooms, actions και events, ζωές, κλπ
Μάθημα 3ο: σύγκρουση με αντιπάλους, σκορ, τερματισμός παιχνιδιού, κλπ
Μάθημα 4ο: ζωές του pacman (πιο ειδικά)
Μάθημα 5ο: βελτίωση των sprites (animation, κλπ)
Μάθημα 6ο,
Μάθημα 7ο-α, Μάθημα 7ο-β: Δημιουργία παιχνιδιού shoot-em-up σαν το space invaders
Παρόμοιο παιχνίδι με το chicken invaders
http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/Gamemaker_Tutorial_Shooting/Gamemaker_Tutorial_Shooting.html
Διάφορα παιχνίδια
http://activategames.org/challenges/game-design-challenges
Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014
Εφαρμογές Πληροφορικής: Δίκτυα Υπολογιστών, Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός
Νοεμβρίου 30, 2014 Philippos Koutsakas
Σε αυτή την ενότητα θα παρουσιάσουμε μέρος της ύλης που υπάρχει στα κεφάλαια 8, 9, 10.
Ξεκινάμε με βουτιά στα βαθιά. Το παρακάτω βιντεάκι παρουσιάζει με απλά λόγια (στα Αγγλικά) τι είναι το διαδίκτυο.
Το επόμενο παρουσιάζει την υπηρεσία του παγκόσμιου ιστού in plain english...
Και το παρακάτω την ιστορία του internet...
Ακολουθεί μια παρουσίαση σχετικά με τα δίκτυα των υπολογιστών (από το μάθημα προγραμματιστικά εργαλεία διαδικτύου). Θα χρησιμοποιήσουμε τις πρώτες διαφάνειες που παρουσιάζουν τα δίκτυα των υπολογιστών, την ιστορία του ίντερνετ και στο τέλος της διδακτικής ώρας θα χρησιμοποιήσουμε τις δραστηριότητες με τις εντολές ipconfig, ping και tracetoute (ειδικά το visual traceroute αρέσει πολύ στους μαθητές). Ενδεχομένως να χρησιμοποιοθούν και οι διαφάνειες που παρουσιάζουν τις υπηρεσίες του ίντερνετ.
Επίσης χρήσιμες μπορεί να φανούν οι παρακάτω παρουσιάσεις (θα σας θυμίσουν κάτι ;-)) που αφορούν στο διαδίκτυο και στον παγκόσμιο ιστό.
Ακολουθεί και συνέχεια...
Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014
Προγραμματισμός Υπολογιστών Κεφ 4: Λύσεις αντιπροσωπευτικών ασκήσεων αλγορίθμων
Νοεμβρίου 24, 2014 Philippos Koutsakas
Οι ασκήσεις περιλαμβάνουν αντιπροσωπευτικές περιπτώσεις για τα τρία είδη των αλγοριθμικών δομών της ύλης των πανελλαδικών. Ειδικότερα θα βρείτε:
- ασκήσεις της δομής της ακολουθίας
- ασκήσεις της δομής της επιλογής
- στην απλή της μορφή
- με combound statement (περισσότερες από μία εντολές “πακετάρονται” σε αρχή και τέλος και αντιμετωπίζονται σαν μία)
- που συνδυάζουν δύο δομές επιλογής
- ασκήσεις της δομής της επανάληψης
- προκαθορισμένου αριθμού επαναλήψεων
- μη προκαθορισμένου αριθμού επαναλήψεων
- με αθροιστή, με μετρητή
- σε συνδυασμό με τη δομή της επιλογής
Οι ασκήσεις έχουν λυθεί με τη χρήση ψευδοκώδικα. Θα ζητήσω από τους μαθητές μου να τις λύσουν με λογικό διάγραμμα κάνοντας χρήση κάποιου on-line εργαλείου. Οι καλύτερα ζωγραφισμένες (και εννοείται σωστές) θα συμπεριληφθούν στις λύσεις του παρόντος φυλλαδίου με την αντίστοιχη αναφορά στο δημιουργό.
Εδώ θα βρείτε μία πρόταση μελέτης των παραπάων (και των παρόμοιων) ασκήσεων,
Καλή μελέτη.
Άλλη μια φορά ο σύνδεσμος: Λυμένες, αντιπροσωπευτικές ασκήσεις αλγορίθμων.