το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

Συντήρηση ΗΥ: Βοηθητική Μνήμη του ΗΥ


Η παρουσίαση για τη βοηθητική μνήμη του ΗΥ.





Το εσωτερικό ενός σκληρού δίσκου σε σε λειτουργία...

Το εσωτερικό ενός DVD σε σε λειτουργία...

Το εσωτερικό ενός flash drive σε σε λειτουργία...

Το εσωτερικό ενός flash drive σε σε λειτουργία...




Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Πέντε τρόποι για να μειώστε την υπερφόρτωση των παρουσιάσεων σας


Ένα πολύ καλό άρθρο από τους Cliff Atkinson and Richard E. Mayer σχετικά με τη δημιουργία παρουσιάσεων σε power point. "Πατώντας" πάνω σε σχετικές έρευνες εξηγούν ότι πρέπει να προσαρμόσουμε τις παρουσιάσεις μας όχι στις ευκολίες του power point (bullets, templates, κλπ) αλλά στον τρόπο που (επιστημονικά έχει αποδειχθεί) ότι μαθαίνει το ανθρώπινο μυαλό.

Για να δείτε το άρθρο κάντε κλικ εδώ.

και για να μεγαλώσω λιγάκι το ποστ ακολουθούν τρεις παρουσιάσεις για παρουσιάσεις ;-)






Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Προγραμματισμός Υπολογιστών - Φύλλο Ασκήσεων κεφ. 10 (και αντιπροσωπευτικές λύσεις)


Φυλλάδιο Ασκήσεων για το δέκατο κεφάλαιο (if, case) του Δομημένου Προγραμματισμού.

Οι ασκήσεις είναι οργανωμένες σε επίπεδα δυσκολίας.

Επίσης στο φυλλάδιο συμπεριλαμβάνονται τέσσερις λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις.

Καλή μελέτη.



Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Δομημένος Προγραμματισμός: Επαναληπτικές Χριστουγεννιάτικες ασκήσεις


Κι όμως ήμουν σίγουρος ότι τις είχα αναρτήσει. Αν πατήσεις τα σαράντα τελικά αρχίζεις να 'χεις διάφορα θέματα με τη μνήμη ή μήπως ήταν τα καλικαντζαράκια; :-(

Λοιπόν, επειδή είναι καλύτερα να αναρτήσεις κάτι αργά παρά καθόλου, παρακάτω θα βρείτε μια συλλογή ασκήσεων για το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού που δόθηκαν ως μποναμάς στους μαθητές της Γ τάξης για να μη πλήξουν τα κρύα βράδια του δωδεκαημέρου.

Η συλλογή περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικές επαναληπτικές ασκήσεις και πολλά θέματα πανελλαδικών από τα κεφάλαια 1,2,3,4,8 και 9.

Να επισημάνω ότι οι περισσότερες ασκήσεις δεν είναι δικές μου. Όπου μπόρεσα να βρω τους δημιουργούς έκανα αναφορά. Χρησιμοποιήστε βρε παιδιά Creative Commons.

Οι ασκήσεις είναι εδώ

Καλή μελέτη λοιπόν.


Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Υλικό ΗΥ: Το τροφοδοτικό του ΗΥ.


Το τροφοδοτικό είναι ο αφανής ήρωας των υπολογιστών μας.

Είναι κάτι σαν το μπασίστα στις ροκ μπάντες: είναι ιδιαίτερα σημαντικός αλλά κανείς δεν ασχολείται μαζί του γιατί όλοι κοιτάνε τον τραγουδιστή και άντε και τον κιθαρίστα όταν σολάρει. Μπορείτε όμως να φανταστείτε τους Pink Floyd χωρίς τον Roger Waters στο δίσκο Winsh you were here;

Μπορείτε να φανταστείτε τον υπολογιστή σας χωρίς τροφοδοτικό;

Μια βιαστική συλλογή από διαδικτυακές πηγές:

Choosing the Right PC Power Supply (PSU) as Fast As Possible βίντεο του YouTube από το κορυφαίο κανάλι με σχετικά βίντεο Techquickie

Power Supply Unit από την Αγγλόφωνη Wikipedia

How to pick the best PC power supply άρθρο του περιοδικού PC World

Best PSU: 14 PC power supplies tested από το techradar



Τροφοδοτικά από το Matsoukasbros.com


Εργαστηριακή Άσκηση

Περιεργαστείτε τροφοδοτικά βγαλμένα από παλιούς ΗΥ
  • καλώδια 
    • για μητρική, pins, κλπ
    • για συσκευές αποθήκευσης (SATA / PATA, FDDs, κλπ)

  • Voltage
  • Watt
  • άλλα χαρακτηριστικά που αναγράφονται στην ετικέτα των προδιαγραφών
Αφαιρέστε ένα τροφοδοτικό από κάποιο κουτί

Τοποθετήστε τροφοδοτικό σε κάποιο κουτί

Και οπωσδήποτε δείτε το πολύ καλό σχετικό φυλλάδιο με το τροφοδοτικό (περιέχει και δραστηριότητες για το εργαστήριο) του Μανόλη Καγιά











Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015

Πως θα μπορούσε να είχε τρέξει το πρόγραμμα με τα μαθητικά laptop :-(


Διαβάζοντας την ανασκόπηση της χρονιάς στο https://opensource.com (Best Open Eduxation Tools ans Tales) έπεσα πάνω σε ένα άρθρο που περιέγραφε πως στο Penn Manor School εννέα εργαζόμενοι στο IT department χρησιμοποιώντας Open Source λύσεις παλεύουν με 4500 συσκευές.

Η σύγκριση ήταν αναπόφευκτη: ενώ εμείς εδώ στην Ελλάδα, με μηδενικό σχεδιασμό, μοιράζαμε κουπόνια για την αγορά netbook για τους μαθητές της Α' Γυμνασίου (πριν 4-5 χρόνια) με μόνο στόχο "να κινηθεί η αγορά" και να "απορροφηθούν" (όχι να επενδυθούν) τα κονδύλια το τι κάναν σε αντίστοιχη περίπτωση (τηρουμένων των αναλογίων) οι "κουτόφραγκοι" θα σας κάνει να μελαγχολήσετε. Ειδικά αν είστε υπεύθυνος εργαστηρίου πληροφορικής και ακόμη χειρότερα επιφορτισμένος με τη διαχείριση / συντήρηση του τοπικού δικτύου της σχολικής σας μονάδας. 


Root access for students at Penn Manor

Charlie Reisinger from the Penn Manor School District talked to us next about open source at his school. This talk was an expanded version of his lightning talk from the previous night.

Penn Manor has nine IT team members which is a very lean staff for 4500 devices. They also do a lot of their technology in house. But, before we talk about open source, Charlie took a tangent into the nature of education today. He says that school districts are so stuck on the model they’re using and have used for centuries, but today kids can learn anything they would like with a simple connection to the Internet. You can be connected to the most brilliant minds that you’d like, so teachers are no longer the fountains of all knowledge. A glaring gap in this evolution is that the classroom hasn’t been transformed by technology; if you walked into a classroom 60 years ago, it would look pretty much like a classroom today.

Schools that do allow students to have laptops, lock them down. This is a terrible model for student inquiry, and the reason most of us are here [working in open source] today is because we had a system growing up that we could get into and try to break, fix, and hack.
Doing everything with open source

So, what is Penn Manor doing differently? First, they’re doing everything with open source. They use Koha, Moodle, Linux, WordPress, Ubuntu, OwnCloud, SIPfoundry, and VirtualBox.

This came to them partially out of fiscal necessity. When Apple discontinued the white Macbook, the school was stuck in a situation where they needed to replace these laptops with some sort of affordable device. Using data they collected from the students laptops, they found that students spent most of their time on their laptops in the browser or in a Word Processor, so they decided to install Linux on laptops. Ubuntu was the choice because the state-level testing would work on that operating system. This worked at the elementary, but they needed to scale it up to the high schools, which was much harder because each course needed different/specific software. They needed to decide if they could provide a laptop for every student.

The real guiding force in deciding to provide one laptop per student was the English department. They said that they needed the best writing device that could be given to them. This knocked out the possibility of giving tablets to all students; instead a laptop was needed. Not only did they give all students laptops with Linux installed, they gave them all root access! This required trust! They created policies and told the students they trusted them to use the laptops as responsible learners.
Root access for students

Charlie has had zero discipline issues associated with the students having root access on their laptops.

And, if a student screws up their computer, it isn’t such a bad thing because now they have to learn to fix their mistake.

This began as a pilot program for 90 of their online students before deploying to all 1,700 students. These computers include not just productivity software, but Steam! That got the kids attention. When they deployed to everyone though, Steam had to come off the laptops—but the kids knew it was possible, so it forced them to figure out how to install it on Linux, which is not always self explanatory. This prodded the kids into learning.

Charlie mentions that he probably couldn’t have done this 5 years ago because the apps that are available today are so dense and so rich.

There was also the issue of training the staff on the change in software, but also in having all the kids with laptops. This included some training of the parents as well.

Along with the program they created a help desk program as a 4 credit, honors level course, as independent study for the high school students. They spent the whole time supporting the one to one program (one laptop per student). These students helped with the unpacking, inventorying, and the imaging (github.com/pennmanor/FLDT built by one of the students) of the laptops over 2 days.

The key to the program is that the students are treated as equals. Charlie’s favorite moment has been watching his students train their peers on how to use these laptops.

This article was originally posted on Nicole's blog What I Learned Today asATO2014: Lessons from Open Source Schoolhouse. Reposted via Creative Commons.

The program was covered on Linux.com and previously on Opensource.com.

Join the discussion on HackerNews.


Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2015

Ο απόλυτος οδηγός για creative commons...


Ανεβάζετε "δικό σας" ή δικό σας υλικό (ασκήσεις για τα μαθήματα σας, παρουσιάσεις διδασκαλίας, διαγωνίσματα και τεστ, ιδέες για δράσεις και εκδηλώσεις, φωτογραφίες και βίντεο) στο διαδίκτυο;

Θέλετε να μπορούν να το χρησιμοποιούν και άλλοι και με ποιο τρόπο; Θα σας ενοχλούσε για παράδειγμα αν βλέπατε ασκήσεις που έχετε δημιουργήσει εσείς τυπωμένες σε ένα φύλλο δραστηριοτήτων με το όνομα ενός άλλου από πάνω ή ακόμη χειρότερα σε ένα βιβλίο στα ράφια ενός βιβλιοπωλείου;

Τι ισχύει λοιπόν και τι μπορούμε να κάνουμε σχετικά με τα δικαιώματα χρήσης της πνευμςτικής ιδιοκτησίας;

Διαβάστε το πολύ ενδιαφέρον σχετικό άρθρο εδώ που δημοσιεύτηκε στο Edudemic και την όχι και τόσο πετυχημένη μετάφραση του στα Ελληνικά εδώ από την ιστοσελίδα internet-safety του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Πολύ ενδιαφέρον άρθρο επίσης από το Edudemic το "Creative Commons from a Student’s Perspective" ενώ μπορείτε να εκτυπώσετε το "A Printable Guide To Creative Commons" και να το αναρτήσετε στο εργαστήριο πληροφορικής.



Οι καλύτερες εφαρμογές (android) του 2014


Κι εγώ που νόμιζα ότι ήμουν "εφαμογάκιας" και είχα εγκαταστήσει ότι υπήρχε από εφαρμογή android. Τελικά από την παρακάτω λίστα με τις δημοφιλέστερες εφαρμογές του 2014 δεν είχα εγκαταστήσει ούτε το 1/3. Τώρα με το LG G2 που μου φερε ο Άγιος Βασίλης θα καλύψω το χαμένο έδαφος.

Η λίστα εδώ.


On-line περιβάλλοντα για εκμάθηση HTML (και όχι μόνο)


Τα παρακάτω on-line περιβάλλον(τα) προσφέρονται για τη διδασκαλία HTML, CSS (και όχι μόνο) στα πλαίσια του μαθήματος "Σχεδίαση και Διαχείριση Ιστοτόπων" (το παλιό  Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο).

w3schools

test4u

Συνήθως κάνω τα πρώτα μαθήματα χρησιμοποιώντας κάποιο από τα παραπάνω και αφού πάρουν μια ιδέα οι μαθητές μεταβαίνω στο κλασικό notepad (για το editing του html αρχείου) σε συνδυασμό με firefox (για προβολή της ιστοσελίδας). Μετά από 1-2 μαθήματα βλέπουμε και το notepad++

Καλή μελέτη.


Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2015

Τα δέκα δημοφιλέστερα εκπαιδευτικά εργαλεία του 2014, σύμφωνα με το Edudemic.com


Αναδημοσίευση από το Edudemic.com του άρθρου που περιγράφει τα "Δέκα δημοφιλέστερα εκπαιδευτικά εργαλεία του 2014"
Last year, Edudemic published a list of the most essential and popular educational tools used in modern classrooms across the globe. While many of 2013’s contenders retain top spots for 2014, there are a few new and noteworthy tools that made it onto this year’s list, and some of last year’s mentions have shifted in the rankings. We highly recommend taking a look at these “battle-tested” teaching tools; some of them may be a perfect fit for your modern classroom.

The Most Popular Teacher Tools Used in 2014

1. Google Apps for Education

9385282793_d75cbcc205Image via Flickr by topgold
It’s no surprise that Google once again reigns supreme. Google claims that more than 40 million students and educators use its suite of free apps. And why wouldn’t they? Google Apps for Education include tools like Google Docs, which helps student and teachers collaborate, and a calendar that helps students and teachers stay organized. The customizable security settings lend peace of mind, and it’s all ad-free. This suite of tools retains its top-dog position from 2013, thanks to its utility and because it continues to be so wildly popular with educators on a worldwide scale.

2. Twitter

Twitter stays planted firmly in its number two spot primarily because it has evolved into a legitimate place for growing a personal learning network (PLN) among educators. More and more teachers, in fact, are realizing just how handy this social network is when it comes to stimulating thought-provoking discussions. Educator Chris Bonke, whose story appeared on The Atlantic’s website, says he initially hesitated to use Twitter for his Freshman English class at North High School in Downer’s Grove, Illinois. However, Bonke explains that he found it helped his students engage in conversation about their assigned reading material.

3. YouTube

What student wouldn’t choose to watch YouTube rather than read a textbook? This video-sharing platform is a universe in itself, with myriad channels that can help educators. Among the most popular channels that are bound to capture students’ attention is Shots of Awe, which presents fascinating facts about a range of scientific topics. For its ever-growing usefulness, YouTube moved up a spot in the rankings from last year’s list.

4. Edmodo

7542141500_51dfc4cd96_cImage via Flickr by espiche
Edmodo, like Google, boasts more than 40 million members. This all-in-one learning platform gives teachers the power to easily schedule homework and assignments, read about the latest trends in education, network with other teachers, and monitor student progress. The best part? Unlike other industry-leading learning management systems, Edmodo is free. Last year, Edmodo came in at number seven, but its booming popularity has secured the number four spot in 2014.

5. Remind

The most popular upstart to break into this year’s list is Remind. One in four teachers use the app, according to a recently published article by NPR. “Think of it as a combo of sticky note and class newsletter for the digital age,” writes nprED reviewer Elissa Nadworny. “Remind allows teachers to send messages — via email, cellphone, iPad or Android device — to an entire class with the push of a button.” Businessweek says that about one million teachers and 17 million students and parents use Remind. The app is particularly popular in Texas, Georgia, and Alabama, where between 40 and 50 percent of teachers use it. Remind is a newcomer on our list of popular teaching tools, but its star is clearly rising.

6. WordPress (and other Blogging Software)

Last year, WordPress came in at number nine on our list, but this year we moved this platform (and all of its associated blogging tools) to the number six spot because of its value to educators. Teachers can start a classroom blog that all students can contribute to; this encourages them to think deeply about what they are learning and engage in discussions. It also serves as a fun way to help them hone their writing skills.

7. Evernote

Evernote proudly points out that it has more than 100 million users. A good number of those users are teachers. They make use of the app to share information with students and substitute teachers, organize lesson plans, and jot down ideas. The tags and reminders features can help you stay on schedule and on top of all your material. Last year, Evernote came in at number five on the list, and the only reason it dropped a few places is because there are so many other awesome teaching tools that merit a mention. See Edudemic’s recent walkthrough on using Evernote to build student portfolios to get an idea of this tool’s potential for your classroom.

8. EDpuzzle

Screen Shot 2014-12-08 at 1.11.17 PMImage via edpuzzle.com
EDpuzzle is another newcomer on the list, and its spot is well-deserved, thanks to its ability to transform any video into a real lesson. With EDpuzzle, you can add your voice to videos or even insert questions. You can also search for useful videos across multiple platforms including YouTube and LearnZillion. If you want your students to slow down and digest the material, you can disable skipping on a video.

9. Easel.ly

Easel.ly is a relatively new tool; it stepped onto the scene in 2012, and since then, it has welcomed more than 300,000 users. This free gem lets you create custom infographics. Whether you want to break down a complex idea using charts and images or just want to highlight some main points, Easel.ly lets you do it — well, easily. As Easel.ly continues to evolve, we wouldn’t be surprised to see it climb a few spots on this list.

10. Dropbox

Dropbox is another cloud storage service that gives you easy access to your documents at any time and any place. All you have to do is drag a file or folder into Dropbox, and it syncs across all your devices. Even though it was number six on our list last year, this app has fallen to the 10th spot because Google Drive has usurped much of its functionality.

Honorable Mentions

The following are some teaching tools that we showcased on last year’s list. They still have undeniable value to educators, but were bumped off the list because they’ve become more stagnant in popularity than the exciting newcomers that have supplanted them:
  • Skype: This communication service lets you collaborate with colleagues or students around the world. Skype took the number three spot on last year’s list.
  • Socrative: Socrative came in at number 10 last year. It is a platform that encourages student discussion by allowing teachers to create assessments and activities and keep an eye on how students perform.
  • Class Dojo: This app was in the number eight spot on last year’s list. It is a perfect fit for elementary school classrooms because it lets you instantly reward good behavior and point out less-than-ideal behavior. A little more than 2 million teachers use Class Dojo.
We don’t blame you if all the teaching tools available to educators leave you feeling a tad overwhelmed. Try them out one at a time and see what works for your classroom!


Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014

Τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί στις 27 του Δεκέμβρη;


Τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί στις 27 Δεκεμβρίου;

Σκι; Ταξίδια στο εξωτερικό; Βόλτες και ψώνια; Πίνουν καφέδες;

Εμείς φέτος (τέσσερις συνάδελφοι) πήγαμε στον Πολύγυρο και αδειάσαμε τα τρία εργαστήρια πληροφορικής για να μπορέσουν να γίνουν εργασίες ανακαίνισης (αλλαγή πατώματος, κουφωμάτων, φωτιστικών, χρωματισμοί, κλπ).

Αρχικά μεταφέραμε τα γραφεία, τους υπολογιστές και τους πάγκους εργασίας του εργαστηρίου ένα στη διπλανή αίθουσα...


Στη συνέχεια μεταφέραμε τους υπολογιστές τους εργαστηρίου δύο στην παρα-διπλανή αίθουσα...

 

και τα γραφεία στο διάδρομο (εκεί θα αλλάξει και το πάτωμα).


Σειρά είχε το εργαστήριο τρία. Μεταφέραμε στο κέντρο τους υπολογιστές και τα γραφεία και τα καλύψαμε καλά με ναύλον.



Και εκεί που νομίζαμε ότι έχουμε τελειώσει θυμηθήκαμε και τη μικρή αποθήκη βιβλίων την οποία και αδειάσαμε με πολύ κόπο μιας και είχε πολλά, πολλά, πραγματικά πολλά βιβλία τόσα που όταν τελειώσαμε είχαν γεμίσει πλήρως κάθε τετραγωνικό εκατοστό του χώρου που απεικονίζεται στη φωτογραφία.


 Σε δώδεκα ανθρωπο-ώρες είχαμε τελειώσει και ξεκινήσαμε για Θεσσαλονίκη έχοντας, παρά την κούραση, μια θετική αίσθηση / διάθεση.

Περιμένω πως και πως να δω τις ανακαινισμένες αίθουσες με τη νέα χρονιά.

Καλές γιορτές, χρόνια πολλά και καλή χρονιά!!!

Υ.Γ. Αλήθεια αυτές οι δράσεις μπαίνουν στο πορτφόλιο;




Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

Υλικό Υπολογιστών: Σημειώσεις μαθήματος και κουτί κεντρικής μονάδας


Με το βιβλίο του μαθήματος να έχει εκδοθεί δέκα χρόνια πριν (δείτε παλιότερη ανάρτηση) ο μόνος τρόπος για να κάνεις μάθημα χωρίς να σε κοιτάνε οι μαθητές όπως θα κοιτούσαν έναν παλαιοντολόγο μέσα σε μουσείο ήταν η δημιουργία παρουσιάσεων για κάθε κεφάλαιο του μαθήματος ξεχωριστά. Η πλάκα είναι ότι ακόμη και αυτές οι παρουσιάσεις έπρεπε κάθε χρόνο να τροποποιούνται για να παραμένουν (στοιχειωδώς) επίκαιρες.

Το πρόβλημα του βιβλίου για μελέτη στο σπίτι όμως παρέμενε μιας και δεν είχαν όλοι οι μαθητές τη δυνατότητα να μελετήσουν τις παρουσιάσεις στο σπίτι τους χρησιμοποιώντας υπολογιστή και η φωτοτύπιση των παρουσιάσεων για όλους τους μαθητές δεν ήταν δυνατή.

Τη λύση έδωσε ο συνάδελφος Μανώλης Κιαγίας ο οποίος συνέταξε το "Υλικό των Υπολογιστών με εικόνες" το οποίο σε 23 σελίδες συμπυκνώνει τα βασικά.

Το βιβλίο, μαζί με τις παρουσιάσεις και μαζί με βιντεάκια σαν το Βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για το υλικό των υπολογιστών αλλά και πολλά άλλα θα είναι το υλικό του μαθήματος για τη φετινή χρονιά.

Ξεκινώντας με το κουτί (case) του υπολογιστή μας μερικά βίντεο...

Τα βασικά της επιλογής κουτιού για τον υπολογιστή μου.

Τα βασικά των μεγεθών των κουτιών για του υπολογιστή μου (στα γρήγορα).

Τα 10 καλύτερα κουτιά του 2014

Τα 5 καλύτερα κουτιά του 2013



Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Παρακαλώ, όχι έτσι στα εργαστήρια Πληροφορικής...


Θεός...

Αλλά για να μη νομίζετε ότι αυτά συμβαίνουν μόνο στις στημένες φώτος, πρόσφατα μπήκε μαθητής με 3 στα 5 (από αυτά που δείχνει η εικόνα) στο εργαστήριο Πληροφορικής.

Και η ατάκα μετά την παρατήρηση ήταν η κλασική: "γιατί κύριε; τι πειράζει;"

Αν κάποιος έχει βρει πως επιχειρηματολογούμε για να αποδείξουμε το αυτονόητο παρακαλώ να ενημερώσει...



Ωραία, εγκατέστησα Linux Mint MATE, και τώρα τι κάνω;


Από τον περασμένο Ιούνιο το γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων του ΕΠΑΛ Πολυγύρου διαθέτει δύο ΗΥ που τρέχουν αποκλειστικά ΕΛ/ΛΑΚ (δείτε τη σχετική ανάρτηση).

Η διανομή που επιλέχθηκε ήταν η Mint 17 με γραφικό περιβάλλον MATE, Το βασικό κριτήριό ήταν η μικρότερη δυνατή διαφοροποίηση από το γνώριμο στους συναδέλφους γραφικό περιβάλλον των λειτουργικών της Microsoft. Εδώ που τα λέμε το MATE είναι πιο MS-Windows like από τα Windows 8 ;-).

Τα παράπονα ήταν αρκετά αλλά τελικά με τον καιρό και με υποστήριξη (όσο γίνεται, ξέρετε πόσο ελεύθερο χρόνο διαθέτει ένας πληροφορικός σε σχολείο) το λειτουργικό έχει γίνει αποδεκτό από τους συναδέλφους.

Μάλιστα 2-3 ζήτησαν τη διανομή ώστε να τη στήσουν στους προσωπικούς τους υπολογιστές.

Για να βοηθήσω σε αυτή τη προσπάθεια παραθέτω τους παρακάτω συνδέσμους:

Ο επίσημος δικτυακός τόπος του Mint

Πληροφορίες για τα βασικά και όχι μόνο για το Mint

10 things to do first in Linux Mint 17.1 Mate (Προτάσεις για εγκατάσταση λογισμικών, κλπ)

Tips and Tricks after Mint's intallation (Παραμετροποιήσεις, αλλαγές, κλπ)

Mint και Windows 8 μαζί. Γίνεται; κι όμως γίνεται (το έκανα και ας μου έφαγε μια Κυριακή απόγευμα ;-))

Εγκατάσταση Virtual Box στο Mint MATE 17.

Μία από τις πολλές διαθέσιμες παρουσιάσεις των βασικών του Mint MATE στου youtube



Και για τους αμετανόητους υπάρχει η δυνατότητα αλλαγή του θέματος της διανομής ώστε να μοιάζει εντελώς (;) με τα Windows XP.



27ος Πανελλήνιος (Μαθητικός) Διαγωνισμός Πληροφορικής


Είναι σε εξέλιξη ο 27ος Πανελλήνιος (μαθητικός) Διαγωνισμός Πληροφορικής. Περισσότερες Πληροφορίες μπορείτε νας βρείτε εδώ.

Μια ιδέα για τα θέματα της πρώτης φάσης μπορείτε να πάρετε από εδώ.


Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Εφαρμογές Πληροφορικής: Δραστηριότητα δημιουργίας ιστότοπου με web-based web site builder.


Στα πλαίσια του μαθήματος "Εφαρμογές Πληροφορικής" θα δημιουργήσουμε έναν ιστότοπο. Το θέμα του ιστότοπου θα είναι αποκλειστικά δική σας επιλογής και μπορεί να σχετίζεται με τις ασχολίες σας, τα ενδιαφέροντά σας, τις ανάγκες σας ή ότι άλλο θέλετε εσείς. Μερικά παραδείγματα (για να πάρετε ιδέες):
  • Ιστοσελίδα με συνταγές μαγειρικής
  • Ιστοσελίδα αφιέρωμα σε ένα αγαπημένο μας συγκρότημα, αθλητή, καλλιτέχνη, κλπ
  • Ιστοσελίδα αφιέρωμα στην αγαπημένη μας ομάδα
  • Ιστοσελίδα για το κομμωτήριο της μαμάς μας 
  • Ιστοσελίδα για τον Πολιτιστικό Σύλλογο ή το Αθλητικό Σωματείο στο οποίο συμμετέχουμε
  • Ιστοσελίδα περιγραφής αγαπημένων ζώων της ζούγκλας
  • Ιστοσελίδα περιγραφής πουλιών, ψαριών ή άλλων ζώων που μας έχουν κάνει εντύπωση
  • Ιστοσελίδα αφιέρωμα σε μια περιοχή ή περιοχές (καταγωγή, εκδρομές, κλπ)
  • Ιστοσελίδα περιγραφής ενός νησιού, μιας πόλης, μιας χώρας που θα θέλαμε να πάμε
Προδιαγραφές Ιστοτόπου:
  1. να αποτελείται από τρεις ιστοσελίδες ή παραπάνω, 
  2. Κάθε ιστοδελίδα θα περιέχει (τουλάχιστον) κείμενα και εικόνες
  3. Μια πιθανή διάρθρωση είναι η εξής:
    1. Αρχική Σελίδα
    2. Αναλυτική παρουσίαση του θέματος μας (εταιρία, ομάδα, προϊόν, κλπ)
    3. Επικοινωνία
Για τη δημιουργία του ιστότοπου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είτε κάποιο από τα παρακάτω on-line εργαλεία είτε κάποιο άλλο που επιθυμείτε εσείς.

Web-based δημιουργοί ιστοσελίδων:
http://www.wix.com/  (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=WRU83c06luM)
http://www.weebly.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=aBdOgTj7x7o)
http://snappages.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=78RTrw-FiyQ)
https://www.yola.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=XuS0wWRznRQ)
https://sites.google.com/

(Μια συμβουλή: παρουσιάστε ΜΟΝΟ ΕΝΑΝ στους μαθητές σας για να μην τους μπερδέψετε).

Εκτός από τα παραπάνω πληροφορίες σχετικά με web-site builders μπορείτε να βρείτε στα παρακάτω:
http://www.websitebuilderexpert.com/website-builders-comparison-chart/
http://www.top10bestwebsitebuilders.com
http://www.sitebuilderreport.com/
http://www.digitaltrends.com/computing/best-website-build-websites-free/#!zZ8r7

Προσοχή: Πρέπει να συμπληρώσετε το παρακάτω ερωτηματολόγιο:



Τις απαντήσεις μπορείτε να τις δείτε εδώ.




Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

AppInvertor: Εισαγωγικά βιντεο-μαθήματα


Τα παρακάτω βίντεο για τον Appinventor είναι μία μικρή ώθηση στους μαθητές της ερευνητικής εργασίας (Α ΕΠΑΛ).

Πρόκειται για κάποιες βασικές (πρώτες) δραστηριότητες που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του AppInverton οι οποίες παρουσιάζονται με ταυτόχρονο σχολιασμό στα ελληνικά.

Εισαγωγικό Μάθημα

Ζωγραφική (1/2)

Ζωγραφική (2/2)

Επίσης πολλά tutorials μπορείτε να βρείτε εδώ.




GameMaker: Παρουσιάσεις, Οδηγοί χρήσης, Tutorials, Προτάσεις Διδασκαλίας, Βίντεο, κλπ


Μάζεψα όλες τις πηγές που έχουμε χρησιμοποιήσει κατά καιρούς για τον GameMaker και τις παραθέτω παρακάτω (όχι και τόσο τακτοποιημένα :-()

Παρουσιάσεις 

Μια πολύ καλή παρουσίαση (στα αγγλικά) για τα βασικά θέματα δημιουργίας παιχνιδιών για ΗΥ αλλά και για εισαγωγικές έννοιες (ίσως και λίγο πιο προχωρημένες) του GameMaker.
https://docs.google.com/presentation/d/15LmvtrbTxlr4yAz2t2PuXdfksSwIr9Q9SVUtYU_Ge_w

Πολύ καλή παρουσίαση (στα ελληνικά) του συνάδελφου Γ. Σαριμπλαλίδη για τον GameMaker
http://www.slideshare.net/jsari/game-maker-13049446


Tutorials

Βήμα - βήμα η δημιουργία του παιχνιδιού "το κυνήγι του κλόουν" (στα ελληνικά), εδώ κλίκ

Βήμα - βήμα η δημιουργία παιχνιδιού οδήγησης (στα ελληνικά) , εδώ κλικ

Παραδείγματα, ασκήσεις, "προκλήσεις" και έτοιμα παιχνιδάκια (στα αγγλικά), εδώ κλικ

Πληθώρα έτοιμων γραφικών (sprites, backgrounds, κλπ) και ήχων προς χρήση από το περιβάλλον του gamemaker, εδώ κλικ

Οδηγοί Χρήσης, Tutorials, Παραδείγματα έργων, τα πάντα όλα από το πολύ καλό blog http://users.sch.gr/panosgots/ 


Προτάσεις Διδασκαλίας



Το Gamemaker στη σχολική τάξη: http://gamemakerclass.weebly.com.
Στην καρτέλα Υλικό υπάρχουν:
  • μία παρουσίαση για τον Gamemaker
  • τα επίσημα tutorials
  • προκλήσεις (ασκησούλες)
  • φύλλα εργασίας
Στην καρτέλα videos υπάρχουν βιντεάκια για διάφορους τύπους παιχνιδιών
Στην καρτέλα "Χρήσιμοι Σύνδεσμοι" υπάρχουν:
  • Διαδραστικά μαθήματα για το GameMaker : Online διαδραστικά μαθήματα από την καθηγήτρια Πληροφορικής Ελένη Παπαδοπούλου.
  • Δημιουργία παιχνιδιού με το GameMaker 8.1 Lite : Ένα εισαγωγικό φύλλο εργασίας από τον καθηγητή Πληροφορικής Νίκο Αγγελιδάκη.
  • Διδακτική της Πληροφορικής : Στο μάθημα αυτό, που διδάσκεται στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αθηνών, θα βρείτε στο Υλικό Μαθήματος υλικό για το GameMaker. Το υλικό αυτό χρησιμοποιήθηκε και στην επιμόρφωση των επιμορφωτών Β' Επιπέδου.
  • Φύλλα εργασίας για το GameMaker : 5 φύλλα εργασίας για την δημιουργία ενός παιχνιδιού με το GameMaker από τους καθηγητές Πληροφορικής Κεφαλάκη Παύλο, Γεωργαλλίδη Δημήτρη και Στέργου Στάθη. 
  • Το αρχείο βοήθειας του GameMaker : Το αρχείο βοήθειας του GameMaker στα Ελληνικά από τον Σπύρο Σιούτα. Η μεταφρασμένη αυτή έκδοση αφορά την έκδοση 6.1.
Edge Hill University : Ένα site αφιερωμένο στο GameMaker. Περιέχει τα φύλλα εργασίας, tests αλλά και οδηγίες για τους καθηγητές.

Game Design Camp : Μία σειρά από μικρά video-tutorials για το πως μπορείτε να χειριστείτε διάφορα πράγματα στο GameMaker όπως π.χ. ζωές, ενέργεια, σκορ, χρονόμετρα κ.α.

LearnByLuke : Μία ακόμα ιστοσελίδα που περιέχει μία σειρά από μικρά tutorials για το πως μπορείτε να χειριστείτε διάφορα πράγματα στο GameMaker.

ActivateGames : Προκλήσεις που αφορούν το περιβάλλον του GameMaker.

Στην επίσημη ιστοσελίδα του gamemaker παρουσιάζονται αρκετά αξιόλογα παιχνίδια.

Επίσης υπάρχουν αρκετά tutorials λιγάκι δυσκολούτσικα βέβαια...

Βίντεο για τη δημιουργία Platform Game

https://www.youtube.com/watch?v=QsfSbHrA7uY

Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε δύο διαστάσεις)

http://www.youtube.com/watch?v=YD-mdRLb2KM

http://www.youtube.com/watch?v=KiHaXSTYyC4


Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε τρείς διαστάσεις)

http://www.youtube.com/watch?v=c2QV_p1Le8E


Arkanoid game

http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/GameMaker_Tutorial_Day1b/GameMaker_Tutorial_Day1b.html

Arcade Game

http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/Gamemaker_Tutorial_Shooting/Gamemaker_Tutorial_Shooting.html

Maze game (θυμίζει το παιχνίδι με τα στρουμφάκια)

http://www.youtube.com/watch?v=HWvsN2X9dTQ


Ακολουθεί μια σειρά μαθημάτων για τον gamemaker γραμμένη στα ελληνικά. Η σειρά των μαθημάτων παρουσιάζει τα σημαντικότερα στοιχεία του περιβάλλοντος μέσα από τη δημιουργία μιας εκδοχής του κλασσικού παιχνιδιού pacman.

Τα μαθήματα δημιουργήθηκαν από του Κεφαλάκη Π, Γεωργαλλίδη Δ, Στέργου Σ.

Μάθημα 1ο: τα βασικά του gamemaker

Μάθημα 2ο: δημιουργία objects, rooms, actions και events, ζωές, κλπ

Μάθημα 3ο: σύγκρουση με αντιπάλους, σκορ, τερματισμός παιχνιδιού, κλπ

Μάθημα 4ο: ζωές του pacman (πιο ειδικά)

Μάθημα 5ο: βελτίωση των sprites (animation, κλπ)

Μάθημα 6ο,

Μάθημα 7ο-α, Μάθημα 7ο-β: Δημιουργία παιχνιδιού shoot-em-up σαν το space invaders

Παρόμοιο παιχνίδι με το chicken invaders

http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/Gamemaker_Tutorial_Shooting/Gamemaker_Tutorial_Shooting.html

Διάφορα παιχνίδια
http://activategames.org/challenges/game-design-challenges



Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Εφαρμογές Πληροφορικής: Δίκτυα Υπολογιστών, Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός


Στην προηγούμενη ενότητα δημιουργήσαμε για όλους τους μαθητές λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μπορούμε λοιπόν να από τώρα και στο εξής να επικοινωνούμε ηλεκτρονικά και να ανταλλάσσουμε ασκήσεις, πληροφορίες, απορίες, ιδέες, κλπ...

Σε αυτή την ενότητα θα παρουσιάσουμε μέρος της ύλης που υπάρχει στα κεφάλαια 8, 9, 10.

Ξεκινάμε με βουτιά στα βαθιά. Το παρακάτω βιντεάκι παρουσιάζει με απλά λόγια (στα Αγγλικά) τι είναι το διαδίκτυο.



Το επόμενο παρουσιάζει την υπηρεσία του παγκόσμιου ιστού in plain english...


Και το παρακάτω την ιστορία του internet...



Ακολουθεί μια παρουσίαση σχετικά με τα δίκτυα των υπολογιστών (από το μάθημα προγραμματιστικά εργαλεία διαδικτύου). Θα χρησιμοποιήσουμε τις πρώτες διαφάνειες που παρουσιάζουν τα δίκτυα των υπολογιστών, την ιστορία του ίντερνετ και στο τέλος της διδακτικής ώρας θα χρησιμοποιήσουμε τις δραστηριότητες με τις εντολές ipconfig, ping και tracetoute (ειδικά το visual traceroute αρέσει πολύ στους μαθητές). Ενδεχομένως να χρησιμοποιοθούν και οι διαφάνειες που παρουσιάζουν τις υπηρεσίες του ίντερνετ.

Επίσης χρήσιμες μπορεί να φανούν οι παρακάτω παρουσιάσεις (θα σας θυμίσουν κάτι ;-)) που αφορούν στο διαδίκτυο και στον παγκόσμιο ιστό.

Ακολουθεί και συνέχεια...




Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Προγραμματισμός Υπολογιστών Κεφ 4: Λύσεις αντιπροσωπευτικών ασκήσεων αλγορίθμων



Στο φυλλάδιο αυτό (κλικ εδώ) θα βρείτε εννέα λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις για τις αλγοριθμικές δομές της ακολουθίας, της επιλογής και της επανάληψης. Για τους ορεξάτους, εκτός από τις λυμένες ασκήσεις του παρόντος φυλλαδίου, υπάρχουν και πολλές ακόμη άλυτες (για το 4ο κεφάλαιο) εδώ.

Οι ασκήσεις αυτές (και οι λύσεις τους) δημιουργήθηκαν για να καλύψουν το κενό που προκαλεί το άλμα δυσκολίας που κάνει το σχολικό βιβλίο στις ασκήσεις που προσφέρει για το 4ο κεφάλαιο. Πρακτικά λοιπόν θα συμβούλευα να μελετούσατε αυτές τις ασκήσεις και στη συνέχεια να περνούσατε στις ασκήσεις τους βιβλίου των οποίων οι λύσεις υπάρχουν στο εξαιρετικό βοήθημα “Δομημένος Προγραμματισμός, Γ ΕΠΑΛ Απαντήσεις των ερωτήσεων και λύσεις των ασκήσεων”.

Οι ασκήσεις περιλαμβάνουν αντιπροσωπευτικές περιπτώσεις για τα τρία είδη των αλγοριθμικών δομών της ύλης των πανελλαδικών. Ειδικότερα θα βρείτε:
  • ασκήσεις της δομής της ακολουθίας
  • ασκήσεις της δομής της επιλογής 
    • στην απλή της μορφή
    • με combound statement (περισσότερες από μία εντολές “πακετάρονται” σε αρχή και τέλος και αντιμετωπίζονται σαν μία)
    • που συνδυάζουν δύο δομές επιλογής
  • ασκήσεις της δομής της επανάληψης 
    • προκαθορισμένου αριθμού επαναλήψεων
    • μη προκαθορισμένου αριθμού επαναλήψεων
    • με αθροιστή, με μετρητή
    • σε συνδυασμό με τη δομή της επιλογής
Επειδή οι ασκήσεις έχουν λυθεί σε δύσκολες συνθήκες (οκλαδόν στον καναπέ, πρωί Κυριακής με παιδιά και ανίψια να τρέχουν γύρω-γύρω) αλλά και επειδή τα λάθη είναι ανθρώπινα, σίγουρα θα βρείτε πολλά. Παρακαλώ ενημερώστε με για να διορθώσω σε επόμενες εκδόσεις…

Οι ασκήσεις έχουν λυθεί με τη χρήση ψευδοκώδικα. Θα ζητήσω από τους μαθητές μου να τις λύσουν με λογικό διάγραμμα κάνοντας χρήση κάποιου on-line εργαλείου. Οι καλύτερα ζωγραφισμένες (και εννοείται σωστές) θα συμπεριληφθούν στις λύσεις του παρόντος φυλλαδίου με την αντίστοιχη αναφορά στο δημιουργό.

Εδώ θα βρείτε μία πρόταση μελέτης των παραπάων (και των παρόμοιων) ασκήσεων,


Καλή μελέτη.

Άλλη μια φορά ο σύνδεσμος: Λυμένες, αντιπροσωπευτικές ασκήσεις αλγορίθμων.