το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Προγραμματισμός Υπολογιστών: Επανάληψη και Θέματα παρελθόντων ετών κεφαλαίων 10 και 11


Επανάληψη και Θέματα παρελθόντων ετών για τα κεφάλαια 10 και 11.


Η παρουσίαση του κεφαλαίου 10 είναι εδώ
Οι ασκήσεις του κεφαλαίου 10 είναι εδώ

Η παρουσίαση του κεφαλαίου 11 είναι εδώ
Οι ασκήσεις του κεφαλαίου 11 είναι εδώ

Επίσης (για τους ορεξάτους μαθητές) υπάρχουν και οι ασκήσεις του 4ου κεφαλαίου (αλγοριθμικές δομές κλικ εδώ) που μπορούν να λυθούν με κώδικα Pascal.

Οι γενικές ασκήσεις επανάληψης είναι εδώ.

Καλή μελέτη.

Σάββατο 26 Μαρτίου 2016

Ένα ελεύθερο, διαδικτυακό μάθημα για τις πανελλαδικές εξετάσεις του Προγραμματισμού Υπολογιστών των ΕΠΑΛ


Ένα μαζικό, ελεύθερο, διαδικτυακό μάθημα (MOOC) που παρουσιάζει τη διαδικασία επίλυσης των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων των προηγούμενων ετών για το μάθημα του 

Προγραμματισμού Υπολογιστών (των ΕΠΑΛ)

προσφέρεται δωρεάν στην πλατφόρμα της Udemy

κάντε εγγραφή άμεσα στο www.udemy.com/domprogepal





Σε ποιους απευθύνεται το μάθημα;
  • 1. στους μαθητές των ΕΠΑΛ που θα εξεταστούν πανελλαδικά στο μάθημα του Προγραμματισμού Υπολογιστών και θέλουν να μάθουν πώς να λύνουν όλα τα θέματα των πανελλαδικών των προηγούμενων ετών, αλλά και κάθε παρόμοιο. 
  • 2. στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το μάθημα. 
  • 3. σε όσους ενδιαφέρονται για τον Προγραμματισμό Υπολογιστών ή / και τα MOOCs
Ποιοι είναι οι στόχοι του μαθήματος;
  • 1. να βοηθήσει τους μαθητές των ΕΠΑΛ που θα εξεταστούν στο μάθημα του Προγραμματισμού, στις πανελλαδικές εξετάσεις.
  • 2. να διερευνήσει τις δυνατότητες και τις προοπτικές των MOOCs στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Τι θα κερδίσουν οι μαθητές αν παρακολουθήσουν το μάθημα;
  • 1. θα μπορούν να αναγνωρίζουν τα είδη των θεμάτων των πανελλαδικών
  • 2. θα μπορούν να λύνουν τα θέματα των προηγούμενων ετών αλλά και κάθε παρόμοιο

Πότε και που μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει το μάθημα;
  1. Οι εισαγωγικές βιντεοδιαλέξεις του μαθήματος είναι άμεσα διαθέσιμες. Οι βιντεοδιαλέξεις όμως που αφορούν στα θέματα των πανελλαδικών θα "ανοίξουν" στη 01 Απριλίου 2016 (και δεν είναι ψέμα ;-)). Κάντε λοιπόν άμεσα την προ-εγγραφή σας στο www.udemy.com/domprogepal και παρακολουθείστε το μάθημα με το δικό σας ρυθμό.
  2. Το μάθημα θα προσφερθεί στην πλατφόρμα της Udemy

Τι θα περιλαμβάνει το μάθημα;
  1. 1. βιντεο-διαλέξεις που θα παρουσιάζουν την βήμα προς βήμα επίλυση των θεμάτων των πανελλαδικών των προηγούμενων ετών
  2. 2. τεστ αξιολόγησης, κουίζ, ερωτήσεις σωστού-λάθους, συμπλήρωση κενού, κλπ (σε μορφή on-line test και .pdf)
  3. 3. εκτίμηση / πρόβλεψη για τα φετινά θέματα
  4. 4. ένα τελικό τεστ αξιολόγησης (τρίωρης διάρκειας) με πιθανά θέματα
  5. 5. ένα foroum (του Udemy) και μία ομάδα συζητήσεων στο Facebook
  6. 6. οκτώ "ζωντανά" διαδικτυακά ραντεβού, με τους συμμετέχοντες στο μάθημα (στην ομάδα συζητήσεων του Facebook) κάθε Πέμπτη βράδυ (21:30 - 22:30), από τις 8 Απριλίου και μέχρι το τέλος των εξετάσεων.

Απορρέει κάποια υποχρέωση μου από την παρακολούθηση του μαθήματος;

  1. 1. Όχι, μιας και η συμμετοχή σας στο μάθημα είναι προαιρετική
  2. 2. Θα ήταν πολύ χρήσιμο όμως για τα συμπεράσματα του μαθήματος αν συμπληρώνατε ανώνυμα τα δύο ερωτηματολόγια καταγραφής προσδοκιών και αντιλήψεων
    1. - το ερωτηματολόγιο της αρχής (κλικ εδώ) και
    2.  - το ερωτηματολόγιο του τέλους (κλικ εδώ)


Τι είναι τέλος πάντων αυτά τα MOOCs;
Είναι διαδικτυακά (Online) μαθήματα (Courses), που αποσκοπούν στη μαζική (Massive) συμμετοχή και ελεύθερη (Open) πρόσβαση στη γνώση. Στην εποχή των MOOCs ο καθένας με έναν υπολογιστή, μια σύνδεση στο διαδίκτυο και ελάχιστες γνώσεις χρήσης υπολογιστή μπορεί να εγγραφεί και να παρακολουθήσει διαδικτυακά οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο.

Η διδασκαλία μέσω ενός MOOC γίνεται κυρίως με βιντεο-διαλέξεις, κουίζ και τακτικές εργασίες. Παράλληλα, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με τους συμμαθητές τους μέσα από διαδικτυακές ομάδες συζητήσεων (forum, social media, webcasts, συνεδρίες ή ακόμα και δια ζώσης συναντήσεις). Αυτή η εμπλοκή των μαθητών σε «δίκτυα συνδεδεμένης και συνεργατικής γνώσης» είναι η καινοτομία που εισάγουν τα MOOCs μιας και οι μαθητές πλέον αποκτούν ενεργό ρόλο στη διαδικασία «δημιουργίας γνώσης» και μετατρέπονται από καταναλωτές σε παραγωγούς γνώσης.

Περισσότερα για τα MOOCs θα βρείτε εδώ.

Επίσης εδώ ο George Siemens (ένας από τους εμπνευστές των MOOCs) παρουσιάζει με ποιόν τρόπο τα μαθήματα αυτά εξελίσσουν το ρόλο του εκπαιδευτικού.

Τέλος εδώ ο Chriss Dellarocas σε μία ομιλία του σε TedX περιγράφει την επανεφεύρεση των πανεπιστημίων (μέσα από τα MOOCs).

Το μάθημα αποτελεί μέρος διδακτορικής έρευνας με στόχο τη διερεύνηση των δυνατοτήτων και των προοπτικών υιοθέτησης των MOOCs στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.



κάντε εγγραφή άμεσα στο www.udemy.com/domprogepal




Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

Προγραμματισμός Υπολογιστών: Επανάληψη και Θέματα παρελθόντων ετών κεφαλαίων 7, 8, 9


Επανάληψη και θέματα παρελθόντων ετών για το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού για τα κεφάλαια 5, 6, 7, 8 και 9.

Τις ασκήσεις μπορείτε να τις βρείτε σε παλιότερες αναρτήσεις.

Καλή μελέτη



Η παρουσίαση του κεφαλαίου 7 είναι εδώ
Η παρουσίαση του κεφαλαίου 8 είναι εδώ
Η παρουσίαση του κεφαλαίου 9 είναι εδώ
Ασκήσεις για τα κεφάλαια 8 και 9 θα βρείτε εδώ και εδώ (τις πρώτες) 
Επίσης καλές ασκήσεις για αυτά τα κεφάλαια περιλαμβάνει και το φυλλάδιο με τις γενικές ασκήσεις επανάληψης που θα βρείτε εδώ.
Τέλος λύσετε (αν είστε μάγκες ;-)) και τις ασκήσεις επανάληψης του φυλλαδίου που θα βρείτε εδώ


Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

Πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για τον ρατσισμό και τη διαφορετικότητα.


Πλούσιο (πραγματικά πλούσιο...) υλικό ενάντια στις φυλετικές διακρίσεις και το ρατσισμό (για την επόμενη εβδομάδα).

Κλικ εδώεδώ και εδώ (μπορεί κάποια λινκς να υπάρχουν και στις δύο σελίδες)

Βίντεο, φύλλα δραστηριοτήτων, βιβλία, προτάσεις για ταινίες, παραμύθια, κλπ...

Στα βιαστικά έχω διαλέξει μερικά:
  • Με τα γυαλιά του ρατσιστή (κλκ εδώ)
  • Πρόσφυγες ήμασταν, πρόσφυγες είναι (κλικ εδώ)
  • Λαθρεπιβάτης (κλικ εδώ)
  • Παίρνουμε θέση (κλικ εδώ)
  • Βάλε το ρατσισμό στη θέση του (κλικ εδώ)
  • Θάνατος στους ξένους (κλικ εδώ)
  • Drop it (κλικ εδώ)
  • Πείραμα ρατσισμού με κούκλες (κλικ εδώ)




Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016

Προγραμματισμός Υπολογιστών: Επανάληψη και Θέματα παρελθόντων ετών 4ου κεφαλαίου


Διόρθωσα τα λάθος λίνκς (συγνώμη για την ταλαιπωρία)...

Ακολουθεί η επανάληψη του 4ου κεφαλαίου του μαθήματος, ασκήσεις, καθώς και θέματα παρελθόντων ετών για το κεφάλαιο αυτό.

Για την ολοκληρωμένη επανάληψη της ύλης κάθε κεφαλαίου θα πρέπει να κάνετε μία μούντζα (πέντα) πράγματα. Πιο συγκεκριμένα:
  1. Διαβάστε τη θεωρία από το βοήθημα του συναδέλφου Μωυσίδη (κλικ εδώ)
  2. ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ απαντήστε στις ερωτήσεις της θεωρίας του σχολικού βιβλίου (κλικ εδώ)
  3. Μελετήστε την παρουσίαση του κεφαλαίου (κλικ εδώ)
  4. ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ μελετήστε τις λυμένες ασκήσεις που είδαμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς (κλικ εδώ). Εδώ είναι οι εκφωνήσεις (φυλλάδιο) των ασκήσεων του 4ου κεφαλαίου.
  5. και αν είστε μάγκες λύστε τις ασκήσεις του φυλλαδίου επανάληψης (κλικ εδώ κι εδώ)

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Ένα Μαζικό, Ελεύθερο, Διαδικτυακό Μάθημα - MOOC, για τη διδασκαλία του Δομημένου Προγραμματισμού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση


Δημοσίευση στα πλαίσια του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ένταξη των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία» της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ) που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 30, 31 Οκτωβρίου και 1 Νοεμβρίου 2015.

Η περίληψη της δημοσίευσης...

Τα Massive Open Online Courses - MOOCs είναι μαθήματα που αποσκοπούν στη μαζική και ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση μέσω του Διαδικτύου, εμπλέκοντας τους μαθητές σε «δίκτυα συνδεδεμένης και συνεργατικής μάθησης». Η συντριπτική πλειοψηφία των MOOCs απευθύνεται σε ενήλικους, κυρίως φοιτητές ή απόφοιτους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ ελάχιστα έχουν διερευνηθεί οι δυνατότητες και οι προοπτικές της υιοθέτησης τους για τη διδασκαλία γνωστικών αντικείμενων χαμηλότερων εκπαιδευτικών βαθμίδων με κοινό μαθητές μικρότερων ηλικιών. Στην κάλυψη του κενού αυτού φιλοδοξεί να συμβάλλει η παρούσα έρευνα δράσης, μελετώντας τη συμμετοχή έφηβων μαθητών της τυπικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ένα MOOC-πιλότο, με γνωστικό αντικείμενο του αναλυτικού προγράμματος της Γ’ Λυκείου και με παιδαγωγικό υπόβαθρο τη θεωρία της μάθησης του Κονεκτιβισμού. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα πρώτα στάδια της έρευνας που περιλαμβάνουν την ανάλυση, τη σχεδίαση, την υλοποίηση και διαχείριση ενός MOOC-πιλότου που σαν στόχο του είχε την καταγραφή των αντιλήψεων, των στάσεων καθώς και του βαθμού εμπλοκής των συμμετεχόντων μαθητών.

Το πλήρες κείμενο είναι διαθέσιμο εδώ

Η παρουσίαση της εργασίας είναι διαθέσιμη εδώ


Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Θέλω να βοηθήσω στην Ειδομένη, τι μπορώ να κάνω;




Σήμερα (Κυριακή 28/02/2016) πήγαμε (με την Ελίνα) Ειδομένη.

Ήταν η πρώτη μας φορά. 

Φτάσαμε στις 13:00 και φύγαμε στις 19:00. 

Αντικρίσαμε εικόνες που θα μπορούσαν να δώσουν υλικό για μια αρκετά δυνατή συναισθηματικά ανάρτηση (από αυτές που αρέσουν γενικά, που συγκινούν πολλούς και παίρνουν πολλά λάικ) αλλά νομίζω ότι έχουμε διαβάσει πολλές τέτοιες αναρτήσεις και έχουμε δει ακόμη περισσότερες τέτοιες εικόνες. 

Κλάψαμε αρκετά νομίζω όλο αυτόν τον καιρό, ήρθε η ώρα να σταματήσουμε τα κλάματα και να κάνουμε κάτι. 

Αυτή η ανάρτηση λοιπόν έχει σαν στόχο της να βοηθήσει όσους το θελήσουν να κάνουν "αυτό που μπορούν" για να βοηθήσουμε τους 6.500 συν-ανθρώπους μας που βρίσκονται εκεί...

Κουτάλα και πλαφ...
Μη τρομάζετε, όχι κάτι φοβερό και τρομερό, κάτι στα μέτρα μας. Εμείς ας πούμε σήμερα δεν κάναμε τίποτα ηρωικό, μεγαλειώδες και υπεράνθρωπο. Απλά βάζαμε φαγητό σε ταπεράκια. 3.600 ταπεράκια γεμίσαμε μαζί με τους άλλους εθελοντές, ο ένας πλάι στον άλλον, ο ένας δίπλα στον άλλον. Κουτάλα και πλαφ, κλείσιμο καπάκι, βάλσιμο σακουλίτσα, ψωμάκι, κουταλάκι, φρουτάκι και ξανά-μανά. Δεν είναι δα και δύσκολο. Απλά θέλει χρόνο και χέρια κάθε μέρα και τον έναν πλάι στον άλλον, τον έναν δίπλα στον άλλον...

Ο ένας δίπλα στον άλλον, ο ένας πλάι στον άλλον...

Η κ. Μαρία η μαγείρισσα (σεφ) δε
μασάει από δημοσιότητα μιας και
την έχει δείξει μέχρι και
το Αλ Τζαζίρα
Αυτό είναι που μας τρέλανε, το κάθε μέρα. Όλον αυτό τον καιρό που εμείς δακρύζαμε διαβάζοντας αναρτήσεις στο φου-μπου κάποιοι ήταν εκεί κάθε μέρα και γέμιζαν ταπεράκια. Και όταν γεμίζεις ταπεράκια για να φάει ο μπόμπιρας που περιμένει στην ουρά πιστέψτε με δε δακρύζεις πια από λύπη αλλά από χαρά :-) 

Το δυσκολότερο κομμάτι για εμάς ήταν να το πάρουμε απόφαση και να νικήσουμε τους ανυπόστατους φόβους μας για το τι θα συναντήσουμε εκεί. Σημειωτέον δε νιώσαμε ούτε μια στιγμή ότι κινδυνεύουμε από κάτι και τώρα που το ξανά-σκέφτομαι μου φαίνεται απίστευτα χαζός αυτός ο φόβος.

Όσοι λοιπόν θέλετε να πάτε (και χρειάζονται χέρια, πολλά χέρια) ελάτε σε επαφή με τα παιδιά από την Οικόπολις που πηγαίνουν καθημερινά ή από την Ετεροτοπία

Απλά είναι τα πράγματα...

Και όσοι δεν είστε για ταξίδια, μπορείτε απλά να πάτε τα υλικά που χρειάζονται (και μόνο αυτά) στους χώρους συλλογής. Για Θεσσαλονίκη δες εδώ.

Υ.Γ. My apologies για το χαζό-χαρούμενο ύφος της ανάρτησης αλλά μπούχτισα πια με κλάψα.

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Open Access Explained



What is open access?
Nick Shockey and Jonathan Eisen take us through the world of open access publishing and explain just what it's all about. Make sure to watch it in HD and Fullscreen!



Sci-hub: όταν η έρευνα αναγκάζεται να γίνει πειρατική...


Αντιγράφω από το OS Arena (κλικ εδώ)

Η γνώση πρέπει να είναι ελεύθερη. Για το Δικαίωμα στο Διάβασμα πρέπει να παλεύουμε όλοι μας· όχι μόνον οRichard Stallman και ο Aaron Swartz ο οποίος πριν από τρία χρόνια βρέθηκε νεκρός σε ηλικία μόλις 26 ετών ενώ αντιμετώπιζε ποινή 35 ετών φυλάκισης σε δίκη που θα ξεκινούσε τον επόμενο μήνα επειδή κατέβασε εκατομμύρια ακαδημαϊκές εργασίες από το αρχείο JSTOR σκοπεύοντας να τις διαθέσει ελεύθερα.

Η πληροφορία είναι δύναμη. Όμως, όπως κάθε δύναμη, υπάρχουν εκείνοι που θέλουν να την κρατήσουν για τον εαυτό τους. Ολόκληρη η παγκόσμια επιστημονική και πολιτιστική κληρονομιά, η οποία δημοσιεύθηκε στη διάρκεια των αιώνων σε βιβλία και περιοδικά, ολοένα ψηφιοποιείται και κλειδώνεται από μια χούφτα ιδιωτικές εταιρείες.
Μανιφέστο Αντάρτικου Ανοικτής Πρόσβασης
Το δικαίωμα στην ανάγνωση είναι μία μάχη που την δίνουμε μέχρι και σήμερα.
Το διάβασμα μας κάνει όλους μετανάστες. Μας παίρνει μακριά από τα σπίτια μας αλλά, το σημαντικότερο, μας βρίσκει σπίτια παντού.

Sci-hub: η πρώτη πειρατική ιστοσελίδα με εκατομμύρια ερευνητικές εργασίες

Sci-Hub· και από το όνομά της ακόμα δείχνει αυτό που κάνει πράξη, όντας ο κόμβος της επιστήμης. Μέχρις στιγμής, στην ιστοσελίδα του, έχει πάνω από 47.000.000 ερευνητικές εργασίες, ελεύθερα διαθέσιμες στο κοινό.

Όπως εξηγούν, ο λόγος για αυτό το πρότζεκτ είναι ότι οι ερευνητικές εργασίες πρέπει να είναι ελεύθερα προσβάσιμες στο ευρύ κοινό.

Μια ερευνητική εργασία είναι μία ειδική δημοσίευση η οποία γράφτηκε από κάποιους επιστήμονες για να διαβαστεί από άλλους ερευνητές. Πρόκειται για τα λεγόμενα «papers» (ελληνιστί, εργασίες) που είναι πρωτογενείς πηγές οι οποίες είναι απαραίτητες για την έρευνα αφού, για παράδειγμα, περιέχουν λεπτομερή περιγραφή των νέων αποτελεσμάτων και πειραμάτων.

Σην εποχή μας, η ευρύτερη δυνατή διάδοση των ερευνητικών εργασιών αλλά και άλλων επιστημονικών ή εκπαιδευτικών πηγών, τεχνηέντως, περιορίζεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων. Τέτοιοι νόμοι επιβραδύνουν αποτελεσματικά την ανάπτυξη της επιστήμης.

Το πρότζεκτ Sci-Hub, που τρέχει από την 5η Σεπτεμβρίου 2011 αμφισβητεί το status quo, την καθεστηκυία εξουσιαστική ελίτ η οποία θέλει η γνώση να πληρώνεται αδρά.
Αυτήν την στιγμή, το Sci-Hub παρέχει πρόσβαση σε εκατοντάδες χιλιάδες ερευνητικές εργασίες κάθε μέρα, ουσιαστικά παρακάμπτοντας όλους τους περιορισμούς. Οι εργασίες που, το Sci-Hub, έχει στην βιβλιοθήκη του είναι πάνω από 47 εκατομμύρια και, μέρα με την μέρα, αυξάνονται.

Με σύνθημα
γνώση για όλους, ανοιχτή πρόσβαση χωρίς πνευματικά δικαιώματα
το πρότζεκτ Sci-Hub μάχεται την ανισότητα, δίνοντας πρόσβαση στην γνώση σε ολόκληρο τον κόσμο. Η επιστημονική γνώση πρέπει να είναι διαθέσιμη σε κάθε άτομο, ανεξάρτητα από το εισόδημά του και από την κοινωνική του θέση ή ακόμα-ακόμα και από την γεωγραφική του θέση.

Όπως λένε και οι ίδιοι:
We advocate for cancellation of intellectual property, or copyright laws, for scientific and educational resources.
Copyright laws render the operation of most online libraries illegal. Hence many people are deprived from knowledge, while at the same time allowing rightholders to have a huge benefits from this. The copyright fosters increase of both informational and economical inequality.
The Sci-Hub project supports Open Access movement in science. Research should be published in open access, i.e. be free to read.
The Open Access is a new and advanced form of scientific communication, which is going to replace outdated subscription models. We stand against unfair gain that publishers collect by creating limits to knowledge distribution.
δηλαδή:
Η αποστολή μας είναι να αρθεί κάθε εμπόδιο που εμποδίζει την ευρύτερη δυνατή διάδοση της γνώσης στην ανθρώπινη κοινωνία!
Προωθούμε την κατάργηση της πνευματικής ιδιοκτησίας και των νόμων περί πνευματικών δικαιωμάτων στους επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς πόρους.
Οι νόμοι περί πνευματικής ιδιοκτησίας καθιστούν παράνομη την λειτουργία των περισσότερων on-line βιβλιοθηκών. Ως εκ τούτου, πολλοί άνθρωποι στερούνται της γνώσης, ενώ την ίδια στιγμή οι δικαιούχοι έχουν τεράστια οφέλη από όλο αυτό.
Τα πνευματικά δικαιώματα προωθούν την ανισότητα στην ενημέρωση αλλά και την οικονομική ανισότητα.
Το πρότζεκτ Sci-Hub υποστηρίζει το κίνημα της Ανοιχτής Πρόσβασης στην επιστήμη.
Η έρευνα θα πρέπει να δημοσιεύεται χωρίς να χρειάζεται να πληρώσετε για να την διαβάσετε. Ο καθένας θα πρέπει να μπορεί να διαβάζει ελεύθερα τις ερευνητικές εργασίες.
Η Ανοιχτή Πρόσβαση είναι μια νέα και προηγμένη μοno copyrightρφή της επιστημονικής επικοινωνίας, η οποία μέλλει να αντικαταστήσει τα ξεπερασμένα μοντέλα συνδρομής.
Στεκόμαστε απέναντι στο αθέμιτο κέρδος των εκδοτών που μαζεύουν χρήματα δημιουργώντας όρια στην διανομή της γνώσης.
Η ιστοσελίδα του Sci-hub είναι εδώ 

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Γεια σου παλιό τεμπλέιτ, καλώς ήρθες νέο...


Μετά από περισσότερο από ένα-μιση χρόνο είπα να αλλάξω το παλιό τεμλέιτ του ιστολογίου. Πριν πατήσω λοιπό το upload (του νέου) είπα να βγάλω το παλιό μια αναμνηστική φωτογραφία (screenshot)...


Το καινούριο είναι το NotePlus


Παρακαλώ την υπομονή σας όσο το παραμετροποιώ. Και μην ακούσω παράπονα για την εν κινήσει τροποποίηση του tempate του blog. Εδώ ολόκληρο υπουργείο οικονομικών και το taxis το αναβαθμίζει με τον ίδιο τρόπο ;-)

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Καινοτόμα παιχνίδια της χρονιάς (innovative toys of the year)...


Ο διαγωνισμός "Inoovative Toy of the Year Awards" υλοποιείται κάθε χρόνο (στις ΗΠΑ) κατά την περιόδων των Χριστουγεννιάτικων διακοπών με στόχο την ανάδειξη των κορυφαίων καινοτόμων παιχνιδιών. Είναι μία από τις πολλές κατηγορίες των "Toy of the Year Awards - TOTY" (για περισσότερα ρίξτε μια ματιά εδώ).

Για φέτος (ή μήπως πέρυσι) διακρίθηκαν τα παρακάτω (στην κατηγορία καινοτόμα) παιχνίδια.

Εμένα μου άρεσαν πολύ τα Lazer Maze και Makey Makey Classic. Για ρίξτε μια ματιά (έχουν και ωραία συνοδευτικά βιντεάκια)...



Meccanoid G15
WINNER - Meccanoid G15 by Spin Master Corp.
When you build a Meccanoid G15™ Personal Robot, you’re building a friend. Built by you using 600+ pieces, the G15 is your 2-foot tall wisecracking best friend! With its amazing voice recognition capabilities and over a thousand pre-programmed phrases, comments and witty comebacks, it can tell jokes and play games!
MSRP: $179.99 | 10+ | www.meccano.com
Share:   
Flipsies™ Sandy’s House & Ocean Cruiser
Flipsies™ Sandy’s House & Ocean Cruiser by VTech
This 2-in-1 interactive house magically transforms into a luxury ocean cruiser, allowing Sandy to live out her dream of becoming a marine biologist. Place Sandy on one of the playset’s 8 MagicPoints and she’ll light up and respond with fun phrases unique to her own personality, or collect Sandy’s friends and they can interact by chatting together.
MSRP: $39.99 | 4+ | www.vtechkids.com
Share:   
i-loom
i-loom by Wooky Entertainment
Introducing the next generation of bracelet making. i-loom lets you turn your ideas into finished accessories using your iPad as a creative crafting home base. Follow step-by-step animated and schematic instructions, watch tutorials, make friendship bracelets, create and share your own i-Patterns with the i-loom App paired with the i-loom device.
MSRP: $39.99 | 8+ | i-loom.stylemeup.com
Share:   
Laser Maze™ Jr.
Laser Maze™ Jr. by ThinkFun, Inc.
Your Mission: Get the laser beam to the rocket so it can return to earth! Laser Maze Jr. uses real lasers and comes with 40 missions. Kids use their best science and logic know-how to place the satellite mirrors and guide the laser beam to the rocket for blast off.
MSRP: $29.99 | 6+ | www.thinkfun.com
Share:   
Makey Makey Classic
Makey Makey Classic by JoyLabz
The Makey Makey is a invention kit that turns almost anything into touch pads for your computer, great creating your own art, music, and computer projects.
MSRP: $49.95 | 8+ | www.makeymakey.com
Share:   
MiPosaur
MiPosaur by WowWee
The MiPosaur is a highly intelligent robotic creature with an evolving intelligence and personality. It comes with an interactive TrackBall equipped with BeaconSense™ technology, when combined with the toy, will "kick" it around, "smell" it like food, use as a virtual leash, and more as well as change its moods depending on the various interactions
MSRP: $119.00 | 6+ | wowwee.com
Share:   
Star Wars Science - Jedi Force Levitator
Star Wars Science - Jedi Force Levitator by Uncle Milton Industries
Use real electrical charges to magically suspend and move objects in mid-air using an invisible, electrostatic force! Force push with the Jedi Training Rod. Force pull using just your hands! The Jedi Training Rod has a real, built-in static electricity generator that expands and levitates the floating targets. Master 3 different Force Deflectors.
MSRP: $24.99 | 6+ | starwarsscience.com
Share:   






7 κανόνες για τη σύνταξη καλών (τεχνικών) κειμένων


Αν θες να διαβάζονται τα κείμενα σου, όταν ξεκινάς γράφεις έχε κατά του τα παρά κάτω:
  1. το να γράφεις "ξερά", δε λέει...
  2. πριν ξεκινήσεις, φρόντισε να είσαι ξεκάθαρος σχετικά με το τι θέλεις να μπορεί να κάνει ο αναγνώστης σου, αφού τελειώσεις...
  3. γράφε "πατώντας" πάνω σε ένα καλά διαμορφωμένο περίγραμμα, πάντοτε...
  4. απέφυγε τις διφορούμενες αντωνυμίες
  5. σαφήνεια = εικόνες + λόγια
  6. όταν έχεις να κάνεις με έννοιες χρησιμοποίησε εικόνες και παραδείγματα.
  7. αναθεώρησε, επανέλεγξε, ξανα-κοίτα τέλος πάντων το κείμενο σου
Το αρχικό κείμενο (στην πλήρη του έκδοση) είναι του Bob Reselman και υπάρχει σε διάφορες εκδόσεις στο ίντερνετ (π.χ. εδώ και εδώ και σε πολλά ακόμη μέρη).

Αφορμή για τη μετάφραση είναι ο καημός μου για την αποδοτική γραφή (δες εδώ).



Αχ αυτό το γράψιμο...


Ανοιχτή επιστολή-έκκλησης βοήθειας προς κάθε συγγραφέα, φιλόλογο (και άνθρωπο :-) )...


Αχ αυτό το γράψιμο (= η διαδικασία καταγραφής των σκέψεων μου σε χαρτί)...

Με ταλαιπωρεί (και το ταλαιπωρώ) από την πρώτη δημοτικού. Ας δώσω ένα παράδειγμα. Από χθες το απόγευμα προσπαθώ να συντάξω μία περίληψη εργασίας για ένα συνέδριο. Παιδεύομαι λοιπόν 30 λεπτά με την εξής (αλλά και σχεδόν με κάθε άλλη) πρόταση:
Τα Massive Open Online Courses - MOOCs είναι μαθήματα που αποσκοπούν στη μαζική και ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση μέσω του Διαδικτύου.
χμ, σκέφτομαι, μήπως μπορώ να αποδώσω πιο κατανοητά αυτό που θέλω να πω ως εξής...
Τα Massive Open Online Courses - MOOCs είναι διαδικτυακά μαθήματα που αποσκοπούν στη μαζική και ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση.
και μετά λέω μήπως αντί των προηγουμένων να βάλω ένα ακόμη ρήμα και μου προκύπτει αυτό:
Τα Massive Open Online Courses - MOOCs είναι μαθήματα που προσφέρονται διαδικτυακά και αποσκοπούν στη μαζική και ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση.
Και διαβάζω και ξανα-διαβάζω και σβήνω και γράφω και τζίφος...

Τελικά επέλεξα το πρώτο γιατί όταν το διαβάζω μου δημιουργεί μια αίσθηση που είναι λίγο πιο κοντά σε αυτό που θέλω να πω...

Το μεγάλο πανηγύρι αρχίζει όταν οι προτάσεις γίνουν δύο, τρεις, τέσσερις. Όταν δε γίνουν τόσες πολλές που μπορούν σχηματίσουν δύο και τρεις παραγράφους τότε με πιάνει απελπισία μιας και οι εναλλακτικοί τρόποι τοποθέτησης, μετάβασης από τη μία στην άλλη, κλπ είναι τόσοι πολλοί που θα μπορούσα να αφιερώσω μισή μέρα σε δοκιμές.

Πάντοτε η αγωνία μου είναι ίδια: πως θα γίνει πιο κατανοητό το κείμενο εκφράζοντας όσο πιο πιστά γίνεται αυτό που χω στο μυαλό μου...

Υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να με βοηθήσει ώστε να μη παιδεύομαι τόσο πολύ όταν γράφω; Κάτι σαν μεθοδολογία βρε παιδάκι μου, σαν τις συνταγές μαγειρικής...

Ευπρόσδεκτη κάθε συμβουλή / βοήθεια...


Ευχαριστώ,
Φίλιππος


Υ.Γ: Προχθές έπεσα πάνω σε κάτι που είπε ο Όσκαρ Ουάιλντ και παρηγορήθηκα λιγάκι:
"όλο το πρωί διόρθωνα ένα κείμενο, αλλά, τελικά, έβγαλα μόνο ένα κόμμα. Το μεσημέρι, το ξανάβαλα κι αυτό".
μέχρι που σκέφτηκα, μα τι κάνω ο ανόητος; συγκρίνω τα κείμενα μου με αυτά του Ουάιλντ;

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

Εικονική Επιχείρηση του ΕΚ-ΕΠΑΛ Πολυγύρου


Έχετε παλιό εξοπλισμό πληροφορικής που δεν τον χρειάζεστε πια και μαζεύει σκόνη σβηστός σε κάποιο γραφείο ή αραχνίαζει σε κάποιο πατάρι;

Δωρίστε σε εμάς (στην "Εικονική Επιχείριση Πληροφορικής - GreenPC" του ΕΚ-ΕΠΑΛ Πολυγύρου) κι εμείς θα αναλάβουμε την ολοκληρωμένη διαχείριση του.

Ειδικότερα, μετά την παραλαβή / καταγραφή του εξοπλισμού (καθημερινά 10:00 - 13:00 στο ισόγειο του ΕΚ-ΕΠΑΛ Πολυγύρου) θα τον ελέγξουμε και
  • αν είναι δυνατόν να λειτουργήσει θα προβούμε στην ανακατασκευή του (αναβάθμιση και εγκατάσταση ενός ΕΛ/ΛΑΚ λειτουργικού συστήματος) καθιστώντας τον επαναχρησιμοποίησιμο
  • αν δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει θα τον αποσυναρμολογήσουμε, θα κρατήσουμε τα χρήσιμα κομμάτια του για μελλοντική επαναχρησιμοποίηση και θα πάμε τα υπόλοιπα για ανακύκλωση στο ΧΥΤΑ Πολυγύρου. 
Ένα μέρος του αξιοποιήσιμου εξοπλισμού θα χρησιμοποιηθεί για να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες του ΕΚ-ΕΠΑΛ Πολυγύρου ενώ το υπόλοιπο θα διατίθεται προς πώληση (σε συμβολικές τιμές) από την "Εικονική Επιχείριση". Τα έσοδα της επιχείρησης θα διατεθούν για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών του σχολείου.

Όλη η διαδικασία θα καταγράφεται αναλυτικά σε κάθε στάδιο της οπότε εσείς θα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθείτε από το blog μας (http://greenpcepalpolyg.blogspot.com) την τύχη του εξοπλισμού που δωρίσατε.


Τι είναι η "Εικονική Επιχείριση";

Ο θεσμός των "Εικονικών Επιχειρήσεων" είναι ουσιαστικά ένα εκπαιδευτικό εργαλείο με τη χρήση του οποίου οι μαθητές παίζοντας ρόλους στελεχών / εργαζομένων μια εικονικής επιχείρισης μαθαίνουν "στην πράξη".

Πρόκειται με άλλα λόγια για ένα παιχνίδι βιωματικής μάθησης, επαγγελματικής κατάρτισης και επιπλέον στην περίπτωση του σχολείου μας λόγω του αντικειμένου στο οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρηση μας και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στο ΕΚ-ΕΠΑΛ Πολυγύρου με τη συνεργασία του "Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων".

Για το σχολικό έτος 2015-16 οι μαθητές του Τομέα Πληροφορικής με τους καθηγητές τους και με τη βοήθεια ενός συμβούλου επιχειρήσεων του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων δημιούργησαν μια (εικονική) επιχείρηση που παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες διαχείρισης απαξιωμένου εξοπλισμού πληροφορικής και τη λειτουργούν για μία σχολική χρονιά, παίζοντας τους ρόλους των εργαζομένων της.

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2015-16, στα πλαίσια λειτουργίας της εικονικής επιχείρησης οι μαθητές
  • θα εκπόνησαν επιχειρηματικό σχέδιο 
  • θα συμμετάσχουν στην εμπορική έκθεση των Εικονικών Μαθητικών Επιχειρήσεων της βορείου Ελλάδος που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη τον ερχόμενο Απρίλιο
  • θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό για το πιστοποιητικό Εntrepreneurial Skills Pass (περισσότερα εδώ)
  • θα πραγματοποιήσουν διδακτικές επισκέψεις σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο της πληροφορικής, σε τμήματα Πληροφορικής φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, σε επαγγελματικά επιμελητήρια, επιχειρηματικά πάρκα, θερμοκοιτίδες επιχειρηματικότητας, κλπ
Ο απολογισμός λειτουργίας της εικονικής επιχείρισης για το 2014-15 είναι διαθέσιμος εδώ

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Μείωση της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων. Γιές!!!


Σε απλά ελληνικά (για τον Δομημένο Προγραμματισμό): έξω οι πίνακες!!! Ξαναγυρνάμε ουσιαστικά στην παλιά (περσυνή) ύλη...

Σας ενημερώνουμε ότι η εξεταστέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ», «ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ», Ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016», τροποποιείται (μειώνεται), ως ακολούθως:
  1. Στο μάθημα «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ» όλων των ειδικοτήτων του Τομέα Πληροφορικής αφαιρείται από την εξεταστέα ύλη το Κεφάλαιο 14 Στατικές Δομές Δεδομένων και 14.1 Πίνακες (Ασκήσεις μόνο για μονοδιάστατους Πίνακες).
  2. Στο μάθημα «ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ» όλων των ειδικοτήτων του Τομέα Πληροφορικής αφαιρείται από την εξεταστέα ύλη η παρ. 7.10 Πρωτόκολλα δρομολόγησης.
Το έγγραφο είναι διαθέσιμο εδώ


Προγραμματισμός Υπολογιστών: Κεφάλαιο 12


Η παρουσίαση του 12ου κεφαλαίου του Δομημένου Προγραμματισμού.

Ασκήσεις (λυμένες και προτεινόμενες προς επίλυση) για το κεφάλαιο αυτό υπάρχουν μέσα στην παρουσίαση που ακολουθεί.