το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019

Ο μετεωρολογικός μας σταθμός



Κατασκευή και τοποθέτηση μετεωρολογικού σταθμού, παρακολούθηση και συστηματική καταγραφή μετεωρολογικών δεδομένων σε αστικό περιβάλλον.

Το έργο περιλαμβάνει δύο φάσεις:
  1. Ανάλυση, σχεδίαση, κατασκευή, παραμετροποίηση και κατάλληλη τοποθέτηση ενός μετεωρολογικού σταθμού βασισμένου στον υπολογιστή μικρού μεγέθους Raspberry Pi.\
  2. Παρακολούθηση και συστηματική καταγραφή μετεωρολογικών δεδομένων και ειδικότερα
    1. θερμοκρασίας
    2. βαρομετρική πίεση
    3. υγρασία
    4. ύψος βροχόπτωσης
    5. κατεύθυνση και ταχύτητα ανέμου
Τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε για τη δημιουργία του μετεωρολογικού σταθμού είναι:
Οι πρώτες μας μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο :-)

Το κανάλι μας στο ThinkSpeak είναι εδώ: https://thingspeak.com/channels/696838

Οι παρακάτω τιμές ανανεώνονται κάθε 15 δευτερόλεπτα







Τιμές κατά τη διάρκεια της ημέρας














Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2019

Ας φτιάξουμε Animated GIFs χρησιμοποιώντας το Giphy



Τι είναι τα GIFs. Μιά γρήγορη αναζήτηση επιστρέφει δεκάδες σχετικά αποτελέσματα. Ρίξτε μια ματιά ΕΔΩ και ΕΔΩ

Μπορούμε να δημιουργήσουμε εύκολα και γρήγορα πανέμορφα αλλά κυρίως πανέξυπνα animated gifs χρησιμοποιώντας τον πολύ εύχρηστο Giphy Editor.

Αρχικά ανοίγουμε τη σελίδα https://giphy.com/, δημιουργούμε λογαριασμό στον οποίο στη συνέχεια συνδεόμαστε...

Ξεκινάμε τη δημιουργία του animated gifs μας επιλέγοντας Create (πάνω δεξιά) και στη συνέχεια είτε ανεβάζουμε κάποιο δικό μας βίντεο είτε μια σειρά φωτογραφιών...

Δείτε ένα παράδειγμα που δημιουργήθηκε σε λιγότερα από 5 λεπτά...



Με τις δημιουργίες μας θα συμμετάσχουμε στον διαγωνισμό https://gifitup.net/ 



Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2019

Λογισμικό Ζωγραφικής για παιδιά TuxPaint




Το Tux Paint είναι ένα βραβευμένο, ελεύθερο και ανοιχτού κώδικα λογισμικό ζωγραφικής για παιδιά ηλικίας 3 έως 12 ετών.

Συνδυάζει ένα εύχρηστο γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας με τον χρήστη, διασκεδαστικά ηχητικά εφέ και μια μασκότ κινουμένων σχεδίων (τον πιγκουίνο Tux) που καθοδηγεί και ενθαρρύνει τα παιδιά κατά τη χρήση του προγράμματος.

Το Tux Paint είναι δωρεάν λογισμικό ανοιχτού κώδικα που διανέμεται υπό τους όρους της Γενικής Δημόσιας Άδειας GNU. Το έργο ξεκίνησε το 2002 από τον Bill Kendrick, ο οποίος συνεχίζει να το διατηρεί και να το βελτιώνει με τη βοήθεια πολλών εθελοντών.

Αναπτύσσεται από εθελοντές σε όλο τον κόσμο οι οποίοι εργάζονται σε αυτό από ενδιαφέρον, αγάπη και διάθεση συνεισφοράς, με την ελπίδα (όπως οι ίδιοι δηλώνουν) ότι οι χρήστες (γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές) θα το βρουν χρήσιμο, και με τη σειρά τους θα το μοιραστούν με τους φίλους και την οικογένειά τους.

Μπορείτε να κατεβάσετε το TuxPaint και να το εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας από ΕΔΩ


Μαθήματα και Ιδέες για ζωγραφική στο TuxPaint



Μάθημα 1: Εισαγωγή στο TuxPaint ΕΔΩ

Μάθημα 2: Σφραγίδες στο TuxPaint ΕΔΩ

Μάθημα 4: Σημαίες στο TuxPaint ΕΔΩ

Η παρουσίαση που ακολουθεί περιλαμβάνει μερικές ιδέες για ζωγραφική που μπορούν να υλοποιηθούν με το πρόγραμμα ζωγραφικής TuxPaint








Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019

Όμιλος Υπολογιστικής Σκέψης - Εφαρμογή "Γεια σου κόσμε"



Σήμερα θα δημιουργήσουμε την πρώτη μας εφαρμογή για φορητές συσκευές Android.

Μελετήστε προσεκτικά το περιεχόμενο και ακολοθήστε τα βήματα της παρακάτω παρουσίασης.

Απαραίτητη προυπόθεση είναι να έχετε πρόσβαση σε έναν λογαριασμό της Google




Κανόνες σωστής χρήσης του Εργαστηρίου Πληροφορικής



Σήμερα, μετά από τα εισαγωγικά μαθήματα σχετικά με τα μέρη του υπολογιστή και τις δραστηριότητες ρομποτικής στα πλαίσια της εβδομάδας προγραμματισμού, μπήκαμε με τα πρωτάκια στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής.

Έχω την τύχη να έχω συνάδελφο στην πρώτη δημοτικού (δασκάλα) την κ. Γιώτα Κουτλή η οποία προσφέρθηκε να υποστηρίζει/συν-διδάσκει μαζί μου το μάθημα της πληροφορικής (πλέων του διδακτικού της ωραρίου!!!).

Αυτό βοήθησε πάρα πολύ στη διαχείριση της τάξης και το μάθημα εξελίχθηκε εξαιρετικά!!!

Αρχικά  κουβεντιάσαμε τους κανόνες σωστής χρήσης του εργαστηρίου και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε ελεύθερα (πινέλο, σβήστρα και σφραγίδες) στο TuxPaint.

Ακολουθεί η παρουσίαση με τους κανόνες ορθής χρήσης του εργαστηρίου πληροφορικής.







Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019

Δημιουργία Avatars με το Voki



Δημιουργείστε το Avatar σας χρησιμοποιώντας την ιστοσελίδα https://www.voki.com/site/create.

Μπορεί να μην είναι διαθέσιμες όλες οι επιλογές στη δωρεάν έκδοση, παρόλα αυτά μπορείτε να δημιουργήστε πολλά και διαφορετικά Avatars.

Εγώ προσπάθησα (πολύ βιαστικά) να φτιάξω το δικό μου, αλλά δεν βρήκα πώς αλλάζει το χρώμα στα μαλλιά :-)


Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019

Όμιλος Προγραμματίζω - Εισαγωγή



Βλέπουμε το περιβάλλον προγραμματισμού AppInventor, μία ολκληρωμένη εφαρμογή καθώς και βραβευμένες εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με τον AppInventor

Εξηγούμε ότι για να φτάσουμε εκεί χρειάζεται μάθουμε/εξασκηθούμε σε κάποια άλλα πράγματα προηγουμένως...






Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ομίλου δημιούργησαν με τη χρήση της εφαρμογής Emojify  παρακάτω εικόνες που μπορείτε να βρείτε σε αυτό το alboom





Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019

Οι μαθητές του ΠΣΠΘ παρακολουθούν το πρόγραμμα σπουδών υπολογιστικής σκέψης του Code.org



Με αφορμή την Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού CodeWeek οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θα εμπλακούν σε δραστηριότητες προγραμματισμού και υπολογιστικής σκέψης στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας.

Ειδικότερα..

Οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου θα έρθουν σε επαφή με το πρόγραμμα σπουδών υπολογιστικής σκέψης της πλατφόρμας code.org. Περισσότερα ΕΔΩ

Η ηλεκτρονική τάξη της Β' Δημοτικού είναι διαθέσιμη ΕΔΩ

Η ηλεκτρονική τάξη της Γ' Δημοτικού είναι διαθέσιμη ΕΔΩ

Η ηλεκτρονική τάξη της Δ' Δημοτικού  είναι διαθέσιμη ΕΔΩ

Η ηλεκτρονική τάξη της Ε' Δημοτικού είναι διαθέσιμη ΕΔΩ

Η ηλεκτρονική τάξη της Στ' Δημοτικού είναι διαθέσιμη ΕΔΩ

<Τι είναι η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού;>

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει σκοπό να φέρει σε επαφή το κοινό και κυρίως τους νέους και τα παιδιά, με τον προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και τις νέες τεχνολογίες.


< Γιατί συμμετέχουμε; >
Γιατί ο προγραμματισμός βοηθά στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η υπολογιστική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η δημιουργικότητα και η ομαδική εργασία. Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου.

< Τι ακριβώς θα κάνουμε στο σχολείο μας;>
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, δημιουργήσαμε για τους μαθητές όλων των τάξεων προσωπικούς λογαριασμούς στην πλατφόρμα υπολογιστικής σκέψης code.org με σκοπό να εμπλέξουμε τους μαθητές (κατά τη διάρκεια 2-3 διδακτικών ωρών) σε σχετικές δραστηριότητες. Εσείς (οι γονείς / κηδεμόνες) θα έχετε τη δυνατότητα πρόσβασης στην πλατφόρμα μέσα από τους λογαριασμούς των μαθητών, καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς χρησιμοποιώντας τα στοιχεία πρόσβασης της καρτέλας CodeWeek που έχει ήδη επιδοθεί στους μαθητές. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να προγραμματίσετε μαζί με τα παιδιά σας και στην συνέχεια να μοιραστείτε μαζί μας την εμπειρίας σας :-)

Καλή ψυχαγωγία…

Για οποιαδήποτε πληροφορία είμαι στη διάθεση σας

Το έντυπο σε εκτυπώσιμη μορφή είνια διαθέσιμη ΕΔΩ και ΕΔΩ

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019

Συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού - CodeWeek



Με αφορμή την Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού CodeWeek οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θα εμπλακούν σε δραστηριότητες προγραμματισμού και υπολογιστικής σκέψης στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας.

Ειδικότερα..

Οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου θα έρθουν σε επαφή με το πρόγραμμα σπουδών υπολογιστικής σκέψης της πλατφόρμας code.org. Περισσότερα ΕΔΩ

Α τάξη δραστηριότητα Blockly ΕΔΩ

Β τάξη δραστηριότητα Blockly ΕΔΩ

Γ τάξη δραστηριότητες από το code.org ΕΔΩ (οι μαθητές θα συνδεθούν σε δική τους "τάξη")

Δ τάξη δραστηριότητες από το code.org ΕΔΩ (οι μαθητές θα συνδεθούν σε δική τους "τάξη") καθώς και εισαγωγική δραστηριότητα στο SCRATCH ΕΔΩ

Ε τάξη δραστηριότητας στο SCRATCH ΕΔΩ και στο Karel Robor ΕΔΩ

Στ τάξη δραστηριότητας στο SCRATCH ΕΔΩ και στο Karel Robor ΕΔΩ

Ολοήμερο: κατασκευή ρομποτικού χεριού ΕΔΩ κατασκευή αγωνιστικής ράμπας ΕΔΩ




Περισσότερες πληροφορίες για την εβδομάδα προγραμματισμού θα βρείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ

Δραστηριότητες τις οποίες μπορείτε να δοκιμάστε θα βρείτε ΕΔΩ


Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019

Σωστή στάση του σώματος μπροστά στον υπολογιστή



Η παρακάτω αφίσα για τη σωστή στάση του σώματος μας μπροστά στον υπολογιστή υπάρχει στο 2ο βιβλίο της σειράς Computer Masti.

Μπορείτε να την κατεβάσετε από ΕΔΩ (pdf) και από ΕΔΩ (docx) και να την κολλήσετε στο εργαστήριο πληροφορικής ή/και να την φωτοτυπίσετε και να την πάρουν οι μαθητές στο σπίτι του

Στάση που πρέπει να έχετε όταν χρησιμοποιείτε τον Υπολογιστή
  1. Ολόκληρο το σώμα σας θα πρέπει να είναι στραμμένο προς την οθόνη και το πληκτρολόγιο.
  2. Η οθόνη θα πρέπει να απέχει 45-60 εκατοστά από τα μάτια σας και να είναι σε θέση που να μην προκαλεί καμία αντανάκλαση με το φως.
  3. Να έχετε τους όμως και το λαιμό σας χαλαρούς.
  4. Να έχετε τη πλάτη σας ίσια. Στηρίξτε και το κάτω μέρος της πλάτης
  5. Κρατήστε τους καρπούς σας ευθεία ενώ πληκτρολογείτε, μη τους λυγίζετε προς πάνω, προς τα κάτω ή πλαγίως.
  6. Να έχετε τα δάχτυλα σας χαλαρά όταν πληκτρολογείτε ή χρησιμοποιείτε το ποντίκι.
  7. Να έχετε τους μηρούς σας παράλληλα με το πάτωμα.
  8. Τα πέλματα σας πρέπει να πατάνε πλήρως στο πάτωμα. Αν δεν φτάνουν χρησιμοποιείστε ένα σκαμνί ή ένα υποπόδιο.
  9. Θα πρέπει να υπάρχει αρκετός χώρος μεταξύ του γραφείου και των ποδιών σας.
  10. Χρησιμοποιήστε ολόκληρο το χέρι σας και όχι μόνο τον καρπό σας όταν μετακινείτε το ποντίκι

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019

Αγαπητοί γονείς...


Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Κατ’ αρχήν εύχομαι καλή δύναμη για μια δημιουργική σχολική χρονιά!!!

Ο γενικός σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο είναι όλοι οι μαθητές να έχουν τις ευκαιρίες να αναπτύξουν τουλάχιστον τις προτεινόμενες ικανότητες (γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις) που σχετίζονται με τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Για το μάθημα δεν διατίθεται σχολικό εγχειρίδιο (βιβλίο) ενώ οδηγός για τη διδασκαλία του μαθήματος είναι οι διδακτικές οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας (https://goo.gl/Y4KPSm).

Το μάθημα της Πληροφορικής στο δημοτικό σχολείο, από το σχολικό έτος 2016-17 διδάσκεται 1 ώρα εβδομαδιαία σε όλες τις τάξεις. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το σύνολο των διδακτικών ωρών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς δεν θα ξεπεράσει τις 35. Σε αυτό το αρκετά περιορισμένο χρονικό πλαίσιο, οι άξονες γύρω από τους οποίους διαρθρώνονται οι μαθησιακοί στόχοι της διδασκαλίας των ΤΠΕ στο Δημοτικό Σχολείο (σύμφωνα με τις διδακτικές οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας) είναι οι εξής:
  • Γνωρίζω, δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ 
  • Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με ΤΠΕ 
  • Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με ΤΠΕ 
  • Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο 
Στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών του μαθήματος, καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα επιδιωχθούν συνεργασίες με τους δασκάλους όλων των τάξεων ώστε οι ΤΠΕ να αξιοποιηθούν στην καθημερινή εργασία μαθητών και δασκάλων.
Η διδασκαλία του μαθήματος έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό. Το Εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου μας διαθέτει έναν κεντρικό εξυπηρετητή, δώδεκα σταθμούς εργασίας, διαδραστικό πίνακα και πρόσβαση στο διαδίκτυο (μέσα από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο). Οι σταθμοί εργασίας έχουν δυνατότητα διπλής εκκίνησης (dual boot) και έχουν εγκατεστημένα τα λειτουργικά συστήματα “MS Windows 7” και «Ubuntu GNU/Linux LTSP 18.04 για σχολικά εργαστήρια» (http://ts.sch.gr/wiki/Linux/LTSP). Επιπλέον μέσα από τους σταθμούς εργασίας οι μαθητές έχουν πρόσβαση στο σύνολο των εγκεκριμένων εκπαιδευτικών λογισμικών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (http://ts.sch.gr/software), στη σουίτα γραφείου Libre Office (https://www.libreoffice.org/), στη σουίτα εκπαιδευτικού λογισμικού GCompris (https://gcompris.net/index-en.html), το λογισμικό ζωγραφικής TuxPaint (http://tuxpaint.org/) και σε πολλά ακόμη Ελεύθερα Λογισμικά / Λογισμικά Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ). Τα παραπάνω λογισμικά διατίθενται ελεύθερα και ανοιχτά και συνεπώς μπορείτε να τα «κατεβάσετε» και να τα εγκαταστήσετε και στους υπολογιστές σας.

Θα ήταν χρήσιμο Μπορείτε να μελετήσετε και να συζητήσετε με τα παιδιά σας του κανόνες ορθής χρήσης τόσο του εργαστηρίου πληροφορικής όσο και του εξοπλισμού πληροφορικής γενικότερα (http://okiriostonipologiston.blogspot.com/2018/09/blog-post_14.html)

Για το μάθημα της Πληροφορικής οι μαθητές θα χρειαστούν ένα φάκελο (με λάστιχο) μέσα στον οποίο θα αποθηκεύουν τις φωτοτυπίες του μαθήματος. Ο φάκελος προτείνεται να φυλάσσεται στο σπίτι και να μεταφέρεται από τους μαθητές στο σχολείο την ημέρα του μαθήματος
Τέλος στο ιστολόγιο «Ο Κύριος των Υπολογιστών» (http://okiriostonipologiston.blogspot.com/) θα αναρτώνται οι δραστηριότητες/εργασίες του μαθήματος, η παρακολούθηση της διδαχθείσας ύλης, εκπαιδευτικό υλικό, πληροφορίες για τις δράσεις μας καθώς και άρθρα σχετικά με την Πληροφορική και τις ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση…

Είμαι στην διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή απορία.

Φίλιππος Κουτσάκας
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής
fkoutsakas@gmail.com | http://okiriostonipologiston.blogspot.com

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019

Οδηγίες διδασκαλίας για τις ΤΠΕ του Δημοτικού Σχολείου



Οδηγίες διδασκαλίας του ΙΕΠ για τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, Φ.20/139456/Δ1/28-8-2018 είναι διαθέσιμες ΕΔΩ


Δευτέρα 1 Ιουλίου 2019

Ο απολογισμός της πολύ γεμάτης σχολικής χρονίας που πέρασε :-)



Φέτος συμπλήρωσα δεκαέξι χρόνια στην εκπαίδευση. Η φετινή ήταν η πρώτη μου χρονιά στην ιδιαίτερα απαιτητική πρωτοβάθμια, στο Δημοτικό του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου όλους τους συναδέλφους του σχολείου για τη δημιουργική και ενδιαφέρουσα χρονιά που περάσαμε μαζί.

Όπως φαίνεται από τον απολογισμό/καταγραφή των δράσεων που ακολουθεί, κάναμε πολλά πράγματα μαζί και μου έμαθαν τόσο αυτοί όσο και οι μαθητές μας πολλά περισσότερα :-)

Έχουμε και λέμε λοιπόν...

Σεπτέμβριος 2018

Επισκευές, συντήρηση υπολογιστών και τακτοποίηση του (ανακαινισμένου) εργαστηρίου πληροφορικής και των αποθηκευτικών χώρων.

Εγκατάσταση στον κεντρικό ΗΥ (Server) του εργαστηρίου του Ελεύθερου / Ανοιχτού Λειτουργικού Συστήματος για Σχολικά Εργαστήρια Ubuntu 18.04 GNU/Linux. Το εργαστήριο λειτούγησε ως dual/boot με MS Windows και GNU/Linux αν και εν' τέλει χρησιμοποιήσαμε περισσότερο το δεύτερο. Περισσότερα ΕΔΏ.

Αντικατάσταση router και αναβάθμιση της γραμμής πρόσβασης στο διαδίκτυο του σχολείου σε VDSL (μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου). Πλέον η ταχύτητα πρόσβασης είναι σταθερά 24Mbps.

Δύο εβδομάδες μετά την έναρξη των μαθημάτων και ενώ προσπαθούσα να βρω τα πατήματα μου στο ιδιαίτερο περιβάλλον της πρωτοβάθμιας (να μάθω τα 120 ονόματα των μαθητών, τα ωράρια, την ύλη, ποιος φεύγει πότε και με ποιόν, τι σημαίνει "κατεβαίνω" στο ολοήμερο, κλπ) εκπαίδευσης έγραψα μία ανάρτηση για το πως βλέπει ένα εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας τον κόσμο της πρωτοβάθμιας. Διαβάστε ΕΔΏ.

Οκτώβριος 2018

Η πρόταση μας με τίτλο "Τα ρομπότ στο μάτι του κυκλώνα" για το πρόγραμμα "Μαθαίνουμε Παρέα" ήταν μία από τις 20 που επιλέχθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν από το Ίδρυμα Λάτση. Η πρόταση συνδύαζε τρία σετ ρομποτικής και έναν πρότυπο μετεωρολογικό σταθμό με μία ενιαία μακέτα με στόχο την προστασία των νησιών του Αιγαίου από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Εκτός από πολύ σημαντικά παιδαγωγικά οφέλη που προέκυψαν από την πρόταση, με την χρηματοδότηση το σχολείο απέκτησε δύο set ρομποτικής LEGO WeDo 2.0, δύο set ρομποτικής LEGO MINDSTORMS EV3, πέντε set ρομποτικής Botley the Coding Robot, έναν μετεωρολογικό σταθμό βασισμένο στον υπολογιστή μικρού μεγέθους Raspberry Pi, ένα σύγχρονο Laptop, αναλώσιμα για τον 3d εκτυπωτή του σχολείου. Περισσότερα για το πρόγραμμα ΕΔΩ.

Σε συνεργασία με τον Λεωνίδα συμμετείχαμε με δημιουργίες (αφίσες) των μαθητών/τριών της Ε' τάξης στον διαγωνισμό για την σχεδίαση της αφίσας του Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας. Περισσότερα ΕΔΩ.

Οι μαθητές όλων των τάξεων συμμετείχαν στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού. Περισσότερα ΕΔΏ.

Ξεκίνησε η εκπαιδευτική δράση "Ο Πληροφορικός του μήνα" η οποία υλοποιήθηκε καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η δράση για του μήνες Οκτώβριο - Μάιο είναι διαθέσιμες ΕΔΏ και ΕΔΏ και ΕΔΏ και ΕΔΏ και ΕΔΏ και ΕΔΏ

Νοέμβριος 2019

Συνάντηση εργασίας πέντε σχολικών κοινοπραξιών από Βουλγαρία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο, για το πρόγραμμα Erasmus+. Στόχος του έργου είναι η ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των εταίρων και η διάδοση των εμπειριών τους ώστε να ενισχυθεί η ανταλλαγή καλών πρακτικών με στόχο την ανάπτυξη ηγετικών δεξιοτήτων. Περισσότερα ΕΔΏ.

Το σχολείο μας απόκτησε πρόσβαση στην εκπαιδευτική σουίτας της Google "G-Suite for Education". Δημιουργήθηκαν λογαριασμοί χρηστών για τους μαθητές των Ε' και Στ' τάξεων καθώς και για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Περισσότερα ΕΔΏ.

Δεκέμβριος 2019

Ένταξη του σχολείου μας στο πρόγραμμα Oracle Academy for Schools. Περισσότερα ΕΔΏ.

Οι μαθητές όλων των τάξεων συμμετείχαν στην Ώρα του Κώδικα. Περισσότερα ΕΔΏ.

Σε συνεργασία με τον Λεωνίδα ξεκινήσαμε το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο "Μείωσε-Επαναχρησιμοποίησε-Ανακύκλωσε εξοπλισμό πληροφορικής". Το σχολείο έγινε σημείο συλλογής απαξιωμένου Ηλεκτρονικού εξοπλισμού. Οι μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών πληροφορικής και εικαστικών αποσυναρμολογούσαν τον εξοπλισμό με στόχο είτε την επαναχρησιμοποίηση είτε τη δημιουργούσαν καλλιτεχνικών δημιουργιών. Περισσότερα ΕΔΏ.

Αγορά και εγκατάσταση του δικτυακού δίσκου WD MyCloud Home ώστε να έχουν πρόσβαση οι εκπαιδευτικοί των τάξεων από οποιοδήποτε σημείο του σχολείου στο εκπαιδευτικό υλικό του δίσκου (ταινίες, ντοκιμαντέρ, σχέδια μαθημάτων, κλπ). Περισσότερα ΕΔΏ.

Με την ΣΤ' σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε το Blog TaTzimania. Το blog εμπλουτίστηκε κατά της διάρκεια της σχολικής χρονιάς από τους μαθητές (όχι στον βαθμό που θα το θέλαμε :-(). Περισσότερα ΕΔΏ.

Φεβρουάριος 2019

Επιλογή του σχολείου μας για το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Open Schools for Open Societies που έχει ως αντικείμενο την προετοιμασία εισαγωγής της καινοτομίας του «Ανοιχτού σχολείου» στα σχολεία της Ευρώπης. Περισσότερα ΕΔΏ.

Με τους μαθητές των ομίλων ρομποτικής και προγραμματισμού/υπολογιστικής σκέψης συμμετείχαμε στον πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής WRO. Περισσότερα ΕΔΏ.

Με τους μαθητές όλων των τάξεων συμμετείχαμε στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Περισσότερα ΕΔΏ.

Συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα e-Twinning με τίτλο "Leave bulling behind". Περισσότερα ΕΔΏ.

Στο μάθημα της φυσικής σε συνεργασία με την Μαρίνα υλοποιήσαμε την εφαρμογή για έξυπνες φορητές συσκευές Android "Παίζουμε Μαγνητισμό" στο γραφικό περιβάλλον του MIT App Inventor. Περισσότερα ΕΔΏ

Μάρτιος 2019

Συμμετοχή στον διαγωνισμό πληροφορικής και υπολογιστικής σκέψης Bebras, με τους Με τους μαθητές των τάξεων Γ' και Δ'. Περισσότερα ΕΔΩ

Απονομή του σήματος SELFIE στο σχολείο μας, όσον αφορά στη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών για τη βελτίωση των μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης. Περισσότερα ΕΔΏ

Συμμετοχή στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Εγκατάσταση οδηγών και ενεργοποίηση του διαδραστικού πίνακα του σχολικού εργαστηρίου πληροφορικής,

Απρίλιος 2019

Συμμετοχή στο 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής τις παρακάτω εισηγήσεις:
  • «Τα ρομπότ στο μάτι του κυκλώνα: Οι μαθητές εργαλειοποιούν τη ρομποτική μηχανική και τη μετεωρολογία για την προστασία των ελληνικών νησιών από την κλιματική αλλαγή», σε συνεργασία με τον Στράτο της Α', τη Γιώτα και τους μαθητές των ομίλων ρομποτικής και υπολογιστικής σκέψης 
  • «Δημιουργούμε – Μαθαίνουμε – Μοιραζόμαστε Πειράματα Μαγνητισμού με τον AppInventor», σε συνεργασία με την Μαρίνα και τους μαθητές της Στ' τάξης
  • «Ψηφιακές Γέφυρες: Συνδέοντας το σχολείο μας με τον ψηφιακό κόσμο της Wikipedia με τη χρήση Quick Response-QR codes», σε συνεργασία με τον Στράτο, την Γιώτα, τον Γιώργο και τους μαθητές της Ε' τάξης την εργασία με τίτλο
Περισσότερα ΕΔΏ

Συμμετοχή στην έκθεση Roboland με την ρομποτική κατασκευή των ομίλων ρομποτικής και υπολογιστικής σκέψης στο κέντρο διάδοσης επιστημών ΝΟΕΣΙΣ που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του 11ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής. Περισσότερα ΕΔΏ.

Μάιος 2019

Εισαγωγικά μαθήματα για τους μαθητές της Α' τάξης στην αλγοριθμική σκέψη μέσα από την αλληλεπίδρασε με το Botley the Coding Robot. Περισσότερα ΕΔΏ

Συν-εκπαίδευση με τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας μαθητές της Β' τάξης. Περισσότερα ΕΔΏ.

Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα "Εισαγωγή στον 3d modeling & printing" στο οποίο συμμετείχαν 15 εκπαιδευτικοί πληροφορικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Περισσότερα ΕΔΏ

Ιούνιος 2019

Σχεδίαση και εγκατάσταση νέου δικτύου δομημένης καλωδίωσης με την οικονομική υποστήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Στο νέο τοπικό δίκτυο εντάχθηκαν οι έξι τάξεις διδασκαλίας του σχολείου, το εργαστήριο πληροφορικής, το γραφείο της διεύθυνσης, τα δύο γραφεία των εκπαιδευτικών και το θέατρο.

Τοποθέτηση τριών hotspots για την ασύρματη κάλυψη του σχολικού συγκροτήματος (Γραφείο Δ/νσης, Β' τάξη, Θέατρο)

Επιμορφωτική Ημερίδα ενδοσχολικής επιμόρφωσης με θέμα "Συνεργατικά εργαλεία μάθησης"


Κυριακή 30 Ιουνίου 2019

Το παιχνίδι Brain Sponge



Για να μην πλήττετε κατά τη διάρκεια των Καλοκαιρινών διακοπών σας προτείνω να παίξετε με το παιχνίδι γνώσεων Brain Sponge του i-nous.

Το παιχνίδι προσφέρει πολλές ερωτήσεις γνώσεων οι οποίες είναι οργανωμένες σε δώδεκα κατηγορίες (Γεωγραφία, Ιστορία, Περιβάλλον, κλπ).

Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο ΕΔΏ






Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019

Διαδίκτυο και Ασφάλεια (για Α, Β, Γ)



Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη "Διαδίκτυο" ή "Internet"?

Τι είναι το διαδίκτυο;

Πώς θα το ζωγραφίζατε; (Δραστηριότητα στο TuxPaint)



Τι πρέπει να κάνουμε όταν συναντήσουμε ακατάλληλο περιεχόμενο


Παρουσίαση με θέμα "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο" (για Α, Β δημοτικού) σε pptx ΕΔΩ

Πριν από την παρουσίαση ζητάμε από τους μαθητές να αναζητήσουν 2-3 εικόνες στο διαδίκτυο

Ρωτάμε αν έχουν έρθει αντιμέτωποι με εικόνες που τους έχουν αναστατώσει...


Δραστηριότητες με θέμα "Επικοινωνούμε με σεβασμό"







Τετάρτη 29 Μαΐου 2019

Επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Εισαγωγή στην 3d εκτύπωση»



Την Τετάρτη 29 Μαΐου 2019 και ώρα 18:00 - 21:00 στο Δημοτικό Σχολείο του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Αγ. Σοφίας 51 & Δελμούζου 1 θα πραγματοποιηθεί επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: «Εισαγωγή στην 3d εκτύπωση».

Ο γενικός σκοπός της επιμόρφωσης είναι οι εκπαιδευτικοί να μυηθούν στις βασικές αρχές της
τεχνολογίας των τρισδιάστατων εκτυπώσεων τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά/βιωματικά.

Η επιμόρφωση περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:
  1. Θεωρητικό πλαίσιο: Τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωση
  2. Τρισδιάστατη σχεδίαση στην πράξη με τη χρήση του λογισμικού TinkerCad
  3. Τρισδιάστατη Εκτύπωση με τη χρήση του λογισμικού τρισδιάστατων εκτυπώσεων Cura.
  4. Ρυθμίσεις τρισδιάστατου εκτυπωτή (Ultimaker 2+) και εκτύπωση μοντέλου.
Επιμορφωτές είναι ο κ. Λεωνίδας Γεροντίδης, εκπαιδευτικός Καλλιτεχνικών Μαθημάτων ΠΕ08
του Δημοτικού του ΠΣΠΘ και ο κ. Φίλιππος Κουτσάκας, εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86 του Δημοτικού του ΠΣΠΘ.

Η παρουσίαση της επιμόρφωσης είναι διαθέσιμη ΕΔΩ



Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

Δημιουργούμε – Μαθαίνουμε - Μοιραζόμαστε Πειράματα Μαγνητισμού με τον AppInventor



Στο μάθημα της Φυσικής οι μαθητές παρακολουθούν κάποια πειράματα επίδειξης από τους δασκάλους και ενώ τα πειράματα αυτά φαίνονται πολύ ενδιαφέροντα σπάνια έχουν τη δυνατότητα να τα υλοποιήσουω οι ίδιοι.

Για τον λόγο αυτό με την καθοδήγηση της δασκάλας της φυσικής της Στ' του ΠΣΠΘ και του καθηγητή πληροφορικής οι μαθητές αξιοποίησαν τις νέες τεχνολογίες για να δημιουργήσουν τα δικά τους εικονικά πειράματα φυσικής στην ενότητα του μαγνητισμού, χρησιμοποιώντας το περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού ΜΙΤ AppInventor.

Χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και τον οπτικό προγραμματισμό οι μαθητές δημιούργησαν τα δικά τους πειράματα και τα μοιράστηκαν και με τους φίλους μας! Γιατί τα πειράματα αυτά μπορούν να εκτελεστούν σε έξυπνες φορητές συσκευές (κινητά τηλέφωνα, tablets) και θα είναι διαθέσιμα στο GooglePlay!

Για την ώρα και μέχρι η εφαρμογή Play with Magnetism να ανέβει στο Google Play, είναι διαθέσιμη προς λήψη από ΕΔΩ


Τετάρτη 17 Απριλίου 2019

Τα must-read του πληροφορικού...



Το μυαλό μου όταν προσπαθεί να ορίσει την Επιστήμη της Πληροφορικής...

Με αφορμή ένα μέιλ στην λίστα της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδος για μία εξαιρετική ομιλία σχετικά με την επιστήμη της πληροφορικής (περισσότερα ΕΔΩ) ξανα-ξύπνησε μέσα μου η αγωνιώδης ανάγκη/προσπάθεια να ορίσω/εξηγήσω τι στο καλό είναι η επιστήμη της πληροφορικής με όσο το δυνατόν απλούστερα λόγια...

Πριν μερικά χρόνια μία παρόμοια αναζήτηση είχε ως αποτέλεσμα της τη συγγραφή του ποιήματος που θα βρείτε στην ανάρτηση "Τι είναι η επιστήμη μας κι ένα ποίημα".

Σήμερα είπα να βρω σχετικά αναγνώσματα...

Ξεκινάω με το λίνκ στην wikipedia με τίτλο: "List of important publications in CS". Τα άρθρα είναι οργανωμένα θεματικά...

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_important_publications_in_computer_science

Ξεκινήστε με το "The Cathedral and the Bazar" που θα βρείτε στο section "Software Engineering". και συνεχίστε με μερικά all time classics όπως τα "The mythical man-month", "no silver bullet", etc...

Εδώ επίσης υπάρχει μία πολύ καλή συλλογή: https://github.com/papers-we-love/papers-we-love

Ενώ εδώ θα βρείτε τα Top 10 research papers on CS by Mendeley: https://blog.mendeley.com/2011/05/06/the-top-10-research-papers-in-computer-science-by-mendeley-readership/

Συμπεριλαμβάνω και την αμερικάνικου στυλ top-ten list papers that every programmer should read: http://blog.fogus.me/2011/09/08/10-technical-papers-every-programmer-should-read-at-least-twice/

Πολύ ενδιαφέρον έχουν και τα best paper awards ομαδοποιημένα  στις θεματικές της επιστήμες της πληροφορικής  http://jeffhuang.com/best_paper_awards.html και ένα βιβλίο του Knuth που περιλαμβάνει επιλεγμένα papers  http://www-cs-faculty.stanford.edu/~knuth/cs.html

Κλείνω με τα papers με ένα paper με τίτλο "Πως να διαβάσεις ένα paper", είναι πραγματικά πολύ χρήσιμο: https://dl.acm.org/citation.cfm?doid=1273445.1273458

Νομίζω ότι αυτά είναι αρκετά για την ώρα και σίγουρα θα επανέλθω...

Σχετικά διαθέσιμα free e-books θα βρείτε στη διεύθυνση : https://www.freetechbooks.com/introduction-to-computer-science-f10.html 

Από αυτά προτείνω το Philosophy of Computer Science, το οποίο είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο
https://www.freetechbooks.com/philosophy-of-computer-science-t1045.html

Καθώς και τα ακόλουθα:

Καλή μελέτη...





Τι στα αλήθεια είναι η πληροφορική;



Τι στα αλήθεια είναι η Πληροφορική;

Μία εξαιρετική ομιλία του Alan Kay σχετικά με την επιστήμη της πληροφορικής...

Στο σημείο 18:00 ορίζει την επιστήμη της πληροφορικής ως την επιστήμη των διαδικασιών...


Τρίτη 16 Απριλίου 2019

Έκτακτη έκδοση της Πληροφορικού του μήνα ;-)



Λόγω των ιδιαίτερων εξελίξεων που είχαμε κατά τη διάρκεια του Απριλίου (δεν λέω περισσότερα για να μην προδώσω τι δημιούργησε η πληροφορικός του μήνα) έχουμε μία έκτακτη έκδοση :-)

Η δεύτερη λοιπόν πληροφορικός που θα κοσμήσει την είσοδο του εργαστηρίου πληροφορικής τον μήνα Απρίλιο είναι η Κέιτ Μπάουμαν (Katie Bouman).

Η Κέιτ πέτυχε κάτι πολύ σπουδαίο που σχετίζεται με την πληροφορική και το διάστημα. Τι;;;

Περισσότερα για το παιχνίδι "Ο/Η πληροφορικός του μήνα" ΕΔΩ

Η αφίσα σε επεξεργάσιμο μορφή ΕΔΩ και μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε ελεύθερα (άδεια Creative Commons CC-BY-SA)


Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

Πως θα περάσω στις διακοπές του Πάσχα;



Τι σχέδια έχετε για τις διακοπές του Πάσχα;

Θα χρησιμοποιήσουμε τον συνεργατικό πίνακα ανακοινώσεων Padlet (https://padlet.com/) για να περιγράψουμε συνοπτικά τα (πραγματικά ή φανταστικά σχέδια μας).

Που θα πάτε, με ποιους θα είστε, τι θα κάνετε, κλπ...

Ανεβάστε και (τουλάχιστον) μία εικόνα

Made with Padlet



Κυριακή 14 Απριλίου 2019

WaeSilk: Ζωγράφισε μου μετάξι :-)



Με το WaveSilk ζωγραφίζουμε εντυπωσιακές εικόνες εύκολα και γρήγορα.

Υποστηρίζει παλέτα χρωμάτων και συνδυασμούς, πολλές διαφορετικές μορφές συμμετρικής ζωγραφικής, έχει δυνατότητα επαναφοράς μιας κίνησης και τοπικής αποθήκευσης της δημιουργίας.

Δε απαιτεί κάποιο είδος σύνδεσης ή εγγραφής. 

Το δουλέψαμε με τους μαθητές στο ολοήμερο και "ξετρελάθηκαν".

Την πρώτη φορά του έδωσα κάποιο έτοιμο έργο και τους ζήτησα να το αναπαράξουν ενώ τις επόμενες φορές άφησα του μαθητές να δημιουργήσουν ελεύθερα.


Καλό Πάσχα με Scratch




Το Scratch είναι μια νέα γλώσσα προγραμματισμού, με την οποία μοπρούμε εύκολα να δημιουργήσουμε τις δικές μας διαδραστικές ιστορίες, παιχνίδια και κινούμενα σχέδια, καθώς και να τα μοιραστούμε με άλλους στο διαδίκτυο.

Το Scratch αναπτύσσεται από την ομάδα έρευνας Lifelong Kindergarten του MIT Media Lab (http://llk.media.mit.edu).

Οδηγίες για αρχάριους για το Scratch θα βρείτε ΕΔΩ


Αυτή την εβδομάδα θα δημιουργήσουμε την πρώτη μας εφαρμογή σε Scratch ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:
  1. Συνδεθείτε στον ιστότοπο του Scratch που βρίσκεται στον σύνδεσμο: https://scratch.mit.edu/ 
  2. Από το κάτω μέρος της ιστοσελίδας αλλάξτε τη γλώσσα του ιστότοπου από Αγγλικά σε Ελληνικά
  3. Κάντε κλικ στο κουμπί "Δημιούργησε" που βρίσκεται πάνω αριστερά στο μενού για να μεταφερθείς στο περιβάλλον δημιουργίας προγραμμάτων του Scratch. 
  4. Το περιβάλλον του Scratch αποτελείται από τρία τμήματα. Αριστερά (τμήμα 1) βρίσκονται οι εντολές του Scratch, στο κέντρο (τμήμα 2) βρίσκεται ο χώρος όπου μεταφέρουμε τις εντολές του προγράμματος μας, δεξιά (τμήμα 3) είναι ο χώρος εκτέλεσης του προγράμματα μας
Το περιβάλλον του Scratch

Στη συνέχεια αλλάξτε το εικονίδιο του πρωταγωνιστή και των παρασκήνιο και εισάγετε τις παρακάτω εντολές...


    Εκτελέστε το πρόγραμμα που έχετε δημιουργήσει και καλές διακοπές :-)


    Τρίτη 26 Μαρτίου 2019

    Εννοιολογικός Χάρτης του Υπολογιστικού Συστήματος με τη χρήση του Popplet



    Δημιουργούμε εννοιολογικό χάρτη που αναπαριστά τη δομή ενός Υπολογιστικού Συστήματος με τη χρήση του εργαλείου Popplet.



    Οι εικόνες που θα χρησιμοποιήσουμε βρίσκονται ΕΔΩ

    Το popplet μας είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο: http://popplet.com/app/#/5273813 

    Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019

    Η πληροφορικός του μήνα για τον μήνα Απρίλιο



    Αυτή τη φορά λόγω της σχέσης της "Επιστήμονα Πληροφορικής" με την επέτειο της 25ης Μαρτίου θα ευχηθούμε καλό μήνα λίγο νωρίτερα από ότι συνήθως :-)

    Κάθε μήνα ένας/μία επιστήμονας πληροφορικής που ανακάλυψε κάτι σπουδαίο θα εμφανίζεται στην πόρτα της αίθουσας της πληροφορικής, θα σας συστήνεται και θα σας προκαλεί να αναζητήσετε και να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για αυτόν/αυτήν.

    Με ρώτησε ένας συνάδελφος "Πως προέκυψε η ιδέα;"

    Από τις πρώτες εβδομάδες της σχολικής χρονιάς παρατήρησα ότι οι μαθητές/τριες τρέχουν και συνωστίζονται έξω από την πόρτα της αίθουσας της πληροφορικής με το που χτυπάει το κουδούνι για "έξω" της προηγούμενης ώρας. Αυτό πρακτικά μεταφράζεται σε 2-3 λεπτά αναμονής/σπρωξιδιού/σφιχταγγαλιάσματος 30-40 εκατοστά απόσταση από την πόρτα του εργαστηρίου.

    "Πως μπορώ να αξιοποιήσω αυτό τον χρόνο;" αναρωτήθηκα και τσουπ προέκυψε η ιδέα του πληροφορικού του μήνα.

    Μέχρι τον Μάρτιο είχα αναρτήσει τέσσερις άνδρες και είχα έτοιμους 3-4 ακόμη στη σειρά να περιμένουν, όταν κάποια στιγμή ένα ζουζούνι με ρώτησε

    Γυναίκες πληροφορικές κύριε δεν υπάρχουν;Θα βρω, απάντησα...

    Από τον Απρίλιο λοιπόν και για τους επόμενους μήνες θα φιγουράρουν γυναίκες στην πόρτα ;-)

    Το αρχείο σε επεξεργάσιμη μορφή ΕΔΩ


    Η πληροφορικός του μήνα για τον μήνα Απρίλιο
    Στη συνέχεια παραθέτω το βίντεο που μου κοινοποίησε συνάδελφος στο οποίο γίνεται αναφορά στον πρώτο Υπολογιστή από τον Τζον Γκράχαμ-Κάμινγκ ο οποίος εξιστορεί την ιστορία της μηχανικής, ατμοκίνητης «αναλυτικής μηχανής» του Τσαρλς Μπάμπατζ και πώς η Άντα Λάβλεϊς, μαθηματικός και κόρη του Λόρδου Βύρωνα, είδε πέρα από τις απλές υπολογιστικές δυνατότητες της και φαντάστηκε το μέλλον των υπολογιστών.



    Google Photos


    Σύνδεση στις Φωτογραφίες της Google

    1. Ανοίξτε το photos.google.com.
    2. Συνδεθείτε στον Λογαριασμό σας Google

    Μεταφόρτωση φωτογραφιών στις Φωτογραφίες Google από το πρόγραμμα περιήγησης

    1. Στον υπολογιστή σας, ανοίξτε το photos.google.com.
    2. Στην επάνω δεξιά γωνία, κάντε κλικ στην επιλογή Μεταφόρτωση.
    3. Βρείτε και επιλέξτε τις φωτογραφίες σας.
    4. Κάντε κλικ στην επιλογή Άνοιγμα.
    Μπορείτε επίσης να σύρετε φωτογραφίες από τον υπολογιστή σας στο λεύκωμα για να τις μεταφορτώσετε στο Google Photos. Εάν σύρετε μια φωτογραφία σε ένα συγκεκριμένο λεύκωμα, η φωτογραφία θα ανέβει σε αυτό το συγκεκριμένο λεύκωμα.

    Δημιουργία νέου λευκώματος
    1. Στον υπολογιστή σας, ανοίξτε το photos.google.com.
    2. Συνδεθείτε στον Λογαριασμό σας Google. 
    3. Σε μια φωτογραφία, κάντε κλικ στο εικονίδιο Επιλογή Επιλογή.
    4. Επιλέξτε άλλες φωτογραφίες που θέλετε να συμπεριλάβετε στο λεύκωμά σας. 
    5. Στο επάνω μέρος, κάντε κλικ στο εικονίδιο Προσθήκη Προσθήκη.
    6. Επιλέξτε Λεύκωμα και έπειτα Νέο λεύκωμα.
    7. Προαιρετικά: Προσθέστε έναν τίτλο στο νέο λεύκωμα. 
    8. Κάντε κλικ στο εικονίδιο Τέλος Ολοκληρώθηκε

    Διαγραφή Λευκώματος

    1. Στον υπολογιστή σας, ανοίξτε το photos.google.com.
    2. Ανοίξτε το λεύκωμα.
    3. Επάνω δεξιά, κάντε κλικ στο εικονίδιο Περισσότερα Περισσότερα και έπειτα Διαγραφή λευκώματος. Οι φωτογραφίες και τα βίντεο στο λεύκωμα θα εξακολουθήσουν να βρίσκονται στη βιβλιοθήκη σας στις Φωτογραφίες Google, εκτός αν τα διαγράψετε από την κύρια ενότητα "Φωτογραφίες".

    Κοινή χρήση της φωτογραφίας σας σε κάποιο άλλο άτομο

    1. Στον υπολογιστή σας, μεταβείτε στη διεύθυνση photos.google.com.
    2. Στα αριστερά, κάντε κλικ στο εικονίδιο "Φωτογραφίες" Photos.
    3. Ανοίξτε μια φωτογραφία.
    4. Επάνω δεξιά, κάντε κλικ στο εικονίδιο "Κοινοποίηση" Κοινοποίηση και έπειτα Λήψη συνδέσμου και έπειτα Αντιγραφή.
    5. Για να στείλετε σε κάποιο άτομο τον σύνδεσμο που μόλις αντιγράψατε, χρησιμοποιήστε μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

      Εννοιολογικός Χάρτης του Υπολογιστικού Συστήματος με τη χρήση του Popplet



      Δημιουργούμε εννοιολογικό χάρτη που αναπαριστά τη δομή ενός Υπολογιστικού Συστήματος με τη χρήση του εργαλείου Popplet.

      Εννοιολογικός Χάρτης του Υπολογιστικού Συστήματος


      Οι εικόνες που θα χρησιμοποιήσουμε βρίσκονται ΕΔΩ

      Το popplet μας είναι διαθέσιμο ΕΔΩ


      Τρίτη 19 Μαρτίου 2019

      Ζωγραφίζουμε το AutoDraw



      Μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε τα εργαλεία της έξυπνης εφαρμογής ζωγραφικης AutoDraw.

      Η εφαρμογή Autodraw ενσωματώνει στοιχεία οπτικής αναγνώρισης και τεχνητής νοημοσύνης.

      Θα ζωγραφίσουμε τη ζωγραφιά που φαίνεται παρακάτω και θα γράψουμε τα ονόματα μας

      Πριν από αυτό όμως θα παρουσιάσουμε τα εργαλεία:

      1. μαγικό μολύβι
      2. σταυρός επιλογής
      3. πλαίσιο επιλογής και λαβίδες (4 για αλλαγή μεγέθους/κατεύθυνσης + 1 για περιστροφή)
      4. διαγραφής
      5. γέμισμα με χρώμα
      6. αναίρεση
      7. εισαγωγή κειμένου
      8. εστίασης
      9. καθάρισμα σελίδας
      10. λήψη




      Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019

      Ζωγράφισε αυτό που θα σου πω...



      Η παρακάτω ιστοσελίδα θυμίζει τα επιτραπέζια που προσπαθείς να ζωγραφίσεις κάτι και οι συμπαίχτες σου να το μαντέψουν σωστά. Μόνο που τώρα αυτός που μαντεύει είναι "ένας έξυπνος υπολογιστής".

      Δοκίμασε λοιπόν το ταλέντο που έχεις στη ζωγραφική στο περιβάλλον QuickDraw


      Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2019

      Χρωματίζουμε αποκριάτικες μάσκες



      Από την ιστοσελίδα OnColoring βρίσκουμε τη μάσκα που μας αρέσει, την χρωματίζουμε και την αποθηκεύουμε στον υπολογιστή μας.

      Το περιβάλλον στο οποίο μπορούμε να χρωματίσουμε τη μάσκα μας είναι απεικονίζεται στην παρακάτω εικόνα

      Το περιβάλλον ζωγραφικής OnColoring

      Μπορείτε να χρωματίσετε μάσκες από τις παρακάτω κατηγορίες. Προσοχή σε κάποιες περιπτώσεις θα πρέπει να περιμένετε μερικά δευτερόλεπτα μέχρι να εμφανιστεί το περιβάλλον ζωγραφικής (λόγω προβολής διαφημίσεων).









      Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019

      AutoDraw: Γρήγορη ζωγραφική για όλους...



      Χρησιμοποιούμε το AutoDraw για να ζωγραφίσουμε γρήγορα, εύκολα όμορφα σχέδια :-)



      Στο παρακάτω βίντεο θα βρείτε οδηγίες για το τι είναι και πως χρησιμοποιείται το AutoDraw




      ΕΔΩ θα βρείτε ένα αναλυτικό άρθρο (στα Αγγλικά) που παρουσιάζει τις δυνατότητες του AutoDraw.


      Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019

      Πηγές για στην ασφάλεια στο Διαδίκτυο





      Μελετήστε τους παρακάτω οδηγούς σχετικά με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου

      FAQ – Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου από το saferinternet.gr  ΕΔΩ

      Δαμάζοντας το διαδίκτυο - Διασκεδαστικός οδηγός για όλη την οικογένεια ΕΔΩ

      Ασφάλεια στο διαδίκτυο ΕΔΩ από τα μαθήματα του συναδέλφου Γ. Ζερβού

      Πλούσιο υλικό για την Ασφάλεια στο διαδίκτυο από την ανοιχτή βιβλιοθήκη ΕΔΩ