το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών και της Πληροφορικής ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License ...

Σάββατο 14 Ιουνίου 2014

Ποσοτική σύγκριση των θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων του Τομέα Πληροφορικής με τα θέματα των άλλων τομέων


Τη Δευτέρα ολοκληρώνονται οι εξετάσεις για τους μαθητές του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ με την εξέταση του μαθήματος του Δομημένου Προγραμματισμού (έχουν ήδη εξεταστεί τα Δίκτυα ΙΙ) ενώ μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη θα έχουν ολοκληρωθεί οι εξετάσεις για όλα τα μαθήματα των ειδικοτήτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Ήδη, εκτός από τα δύο μαθήματα γενικής παιδείας που είναι ίδια για όλες τις ειδικότητες, έχουν εξεταστεί έντεκα μαθήματα ειδικοτήτων.

Ξεφυλλίζοντας τα φετινά θέματα του μαθήματος των Δικτύων (του Τομέα Πληροφορικής) μπήκα στον πειρασμό να τα συγκρίνω με μαθήματα άλλων τομέων. Και επειδή δεν έχω τις γνώσεις ώστε να μπορώ να συγκρίνω σε επίπεδο ποιοτικό είπα να τα συγκρίνω ποσοτικά. Μέτρησα λοιπόν τις σελίδες των θεμάτων και από το παρακάτω πινακάκι προκύπτει ότι (με εξαίρεση το μάθημα Γραφιστικές Εφαρμογές που έχει στην εκφώνηση του αφίσες και συνεπώς είναι εκτός συναγωνισμού) το μάθημα των δικτύων είχε τις μεγαλύτερες εκφωνήσεις και συνεπώς τις απαιτητικότερες απαντήσεις από πλευράς ποσότητας (;).

Μάλιστα μπροστά στα θέματα των Δικτύων τα θέματα άλλων μαθημάτων σου δίνουν την εντύπωση ότι έχει χαλάσει ο εκτυπωτής σου και δεν έχει εκτυπώσει όλες τις σελίδες.  Ρίξτε μια ματιά στις Εγκαταστάσεις Κλιματισμού καθώς και στα Βοηθητικά Μηχανήματα. Είναι μαθήματα που αν αφαιρέσεις την τελευταία σελίδα των οδηγιών και την μισή πρώτη με τους τίτλους απομένει μια-μιση σελίδα θεμάτων...

Αν σε όλη αυτή την εικόνα προσθέσεις και το γεγονός ότι τα θέματα του Δομημένου Προγραμματισμού των παρελθόντων ετών ήταν 4, 5, 6, 6, 6 σελίδων αντίστοιχα (το 2009, 2010, 2011, 2012, 2013) σου 'ρχεται να πεις στην επιτροπή που βγάζει τα θέματα: "ρε παιδιά ρίξτε μια ματιά στο τι συμβαίνει και στα υπόλοιπα εξεταζόμενα μαθήματα και χαλαρώστε λιγάκι..."

Το ξέρω ότι (αν το θέλεις) σε τρεις σελίδες μπορείς να βάλεις πολύ πιο δύσκολα θέματα από ότι σε πέντε αλλά φανταστείτε τον εαυτό σας να γράφει πανελλαδικές και να παίρνει ένα παχουλό πακετάκι σελίδων με θέματα τα οποία θα πρέπει να απαντήσει. Τι αντίκτυπο θα είχε αυτό στην ψυχολογία σας;

ΗΜΕΡΟΜΗΝΑ
ΜΑΘΗΜΑ
Αριθμός Σελίδων
14-06-2014
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
4
14-06-2014
ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
10
14-06-2014
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
4
14-06-2014
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
3
14-06-2014
ΑΝΘΟΚΗΠΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ
3
14-06-2014
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΙΙ
4
14-06-2014
ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΙΙ
3
13-06-2014
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ – ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ
3
13-06-2014
∆ΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΙΙ
5
13-06-2014
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ
3
13-06-2014
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕ∆ΙΟ
4
03-06-2014
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι
4
29-05-2014
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
4


ΥΓ1: Προς Θεού, δεν είμαι της άποψης ότι τα θέματα πρέπει να είναι πολύ (σε βαθμό ευτελισμού) εύκολα αλλά ότι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την περιρρέουσα ατμόσφαιρα και να κινούνται σε ένα επίπεδο μέσης δυσκολίας (σε σχέση με αυτή).

ΥΓ2: Η ανάλυση είναι ποσοτική με ότι συνεπάγεται αυτό