Δεν θα πιστέψεις τι έγινε... κάνε κλικ εδώ για να μάθεις... (ή clickbait για αρχάριους :-) )
Τι είναι το clickbait, και πως μπορείτε να το αποφύγετε.
Διδακτικοί Στόχοι
Μετά το τέλος του μαθήματος οι μαθητές θα πρέπει- Να μπορούν να ορίσουν το “χάσμα περιέργειας”
- Να μπορούν να εξηγήσουν πώς χρησιμοποιείται το “χάσμα περιέργειας” για να τραβήξει την προσοχή τους
- Να χρησιμοποιούν στρατηγικές αποφυγής του click bait
Σχέδιο μαθήματος
Προβάλετε τα παραδείγματα των clickbait τίλων στους μαθητές (διαφάνεια 4) και ρωτήστε τους μαθητές
Σε ποιόν από αυτούς τους τίτλους θα κάνατε κλικ πρώτα; Γιατί;
Μπορείτε να ζητήστε από τους μαθητές να ψηφίσουν και να καταμετρήστε τους ψήφους.
Στη συνέχεια, ξαναδιαβάστε τον τίτλο με τις περισσότερες ψήφους και ρωτήστε τους μαθητές
Γιατί επιλέξατε αυτή την είδηση; Τι σας τράβηξε την προσοχή;
Συζητήστε για το "κενό περιέργειας" (διαφάνειες 5 και 6)
Παρουσιάστε τα παραδείγματα στις διαφάνειες 7, 8, 9, 10 και ζητήστε από τους μαθητές να σκεφτούν
Με ποιόν τρόπο αυτή η είδηση αναφέρεται σε κάτι που τους είναι ήδη γνωστό/οικείο
Ποιο κενό περιέργειας υπόσχεται να καλύψει
Εξηγήστε τι είναι το Clickbate (Διαφάνειες 11, 12, 13) και συζητήστε τις ενδείξεις που μας βοηθούν να αναγνωρίσουμε τα Clickbates (Διαφάνεια 14).
Εξετάστε και συζητήστε με τους μαθητές αν οι τίτλοι στις διαφάνειες 14 και 15 είναι ή δεν είναι clickbates και γιατί;
Συζητήστε επίσης τους λόγους για τους οποίους κάποιος μπορεί να δημιουργήσει ένα click-bait, τι έχει να κερδίσει και αξιοποιώντας τις απαντήσεις μπορείτε να σχολιάσετε τις διαδικτυακές διαφημίσεις.
Τέλος ζητήστε από τους μαθητές να δημιουργήσουν τα δικά τους clickbates (Διαφάνεια 18) αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκόμισαν. Μπορείτε να παρουσιάσετε τα click-baits των μαθητών μίας τάξης σε μία άλλη για να αναδείξετε το πιο αποτελεσματικό.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου