Προγραμματισμός Υπολογιστών: Μια συγκριτική ανάλυση των θεμάτων παρελθόντων ετών
Λοιπόν έχουμε και λέμε...
Το μάθημα του δομημένου προγραμματισμού έχει ήδη εξεταστεί έξι φορές οπότε υπάρχει μια "δεξαμενή" θεμάτων (τα θέματα μπορείτε να τα βρείτε εδώ) που μας δίνει μια ιδέα σχετικά με το πνεύμα στο οποίο κινούνται τα θέματα γενικότερα.
Στο κείμενο που ακολουθεί αλλά και στο βίντεο που υπάρχει παρακάτω θα επιχειρήσω έναν γρήγορο συγκριτικό απολογισμό των θεμάτων των προηγούμενων ετών.
Δείτε το βίντεο...
Περισσότερα βίντεο σχετικά με το μάθημα του Προγραμματισμού Υπολογιστών των ΕΠΑΛ μπορείτε να δείτε στο διαδικτυακό μάθημα που υπάρχει στην πλατφόρμα της Udemy (κλικ εδώ)
Τα δύο πρώτα χρόνια (2009, 2010) τα θέματα ήταν σχετικά "χαλαρά" μιας και υπήρχε μόνο μία άσκηση ανάπτυξης / δημιουργίας αλγορίθμου (είτε με κώδικα σε Pascal είτε με ψευδοκώδικα) η οποία μάλιστα έδινε μόνο το 20% των μονάδων ενώ το υπόλοιπο 80% δίνονταν από ερωτήσεις θεωρίας ή από απλές ασκήσεις που επί της ουσίας εξέταζαν τη θεωρία.
Μάλιστα η άσκηση του 2009 ήταν η ευκολότερη άσκηση δημιουργίας / ανάπτυξης αλγορίθμου που έχει πέσει μέχρι στιγμής μιας και απαιτούσε μόνο την χρήση της δομής της επιλογής. Η άσκηση της επόμενης χρονιάς (2010) δυσκόλεψε λιγάκι γιατί έπρεπε να συνδυαστούν η δομή της επανάληψης με την δομής της επιλογής (επανάληψη που μέσα της έπρεπε να περιέχει επιλογή).
Τα επόμενα δύο χρόνια (2011, 2012) ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων ανέβηκε αρκετά και όχι ομαλά (με δεδομένο ότι οι ασκήσεις δημιουργίας αλγορίθμων / προγραμμάτων θεωρούνται δυσκολότερες) γιατί πλέον οι ασκήσεις έγιναν δύο και έδιναν το 40% των μονάδων.
Μάλιστα και οι δυο ασκήσεις και τις δύο χρονιές (2011, 2012) ήταν ασκήσεις που για να λυθούν, οι μαθητές έπρεπε να συνδυάσουν την δομή της επανάληψης με την δομή της επιλογής. Οι ασκήσεις αυτές, με δεδομένη τη διδαχθείσα ύλη (αν εξαιρεθούν τα υποπρογράμματα) είναι ότι "δυσκολότερο" μπορεί να πέσει.
Τα θέματα του 2013 ήταν κατά τη γνώμη μου τα πιο ισορροπημένα θέματα που έχουν πέσει για την εξέταση του μαθήματος. Τη διαφορά την έκανε το τρίτο θέμα το οποίο, αν και ήταν θέμα ανάπτυξης κώδικα, ήταν στην ουσία το σκαλοπάτι ομαλής αύξησης του βαθμού δυσκολίας που δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια. Το θέμα αυτό ζητούσε τη δημιουργία προγράμματος σε Pascal το οποίο έπρεπε να χρησιμοποιήσει αρκετές φορές τη δομή της επιλογής για να διεκπεραιώσει μια σειρά από ελέγχους.
Τα υπόλοιπα θέματα του 2013 κινήθηκαν στη λογική των θεμάτων των προηγούμενων ετών με τα δύο πρώτα θέματα να είναι θέματα "θεωρίας" και με το τέταρτο θέμα να απαιτεί το συνδυασμό της δομής επανάληψης (για προκαθορισμένο αριθμό επαναλήψεων) με τη δομή της επανάληψης (για τον έλεγχο ορθότητας εισαγωγής δεδομένων) και τη δομή της επιλογής.
Τα θέματα του 2014 και 2015 ακολούθησαν την ίδια (πετυχημένη) λογική των θεμάτων του 2013.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο το πρώτο θέμα της (καθαρής / σκέτης) θεωρίας έδινε το 40% των μονάδων, ενώ (έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση τα τρία τελευταία χρόνια) η θεωρία συνολικά το 60% των μονάδων.
Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να υποτιμούμε κατά την προετοιμασία μας την σημασία του διαβάσματος της θεωρίας.
Ακολουθεί ένας συγκριτικός πίνακας των θεμάτων των προηγουμένων ετών με τις μονάδες που έδινε το καθένα από αυτά.
Τον πίνακα (για καλύτερη προεπισκόπηση) μπορείτε να τον δείτε επίσης κάνοντας κλικ εδώ.
Το μάθημα του δομημένου προγραμματισμού έχει ήδη εξεταστεί έξι φορές οπότε υπάρχει μια "δεξαμενή" θεμάτων (τα θέματα μπορείτε να τα βρείτε εδώ) που μας δίνει μια ιδέα σχετικά με το πνεύμα στο οποίο κινούνται τα θέματα γενικότερα.
Στο κείμενο που ακολουθεί αλλά και στο βίντεο που υπάρχει παρακάτω θα επιχειρήσω έναν γρήγορο συγκριτικό απολογισμό των θεμάτων των προηγούμενων ετών.
Δείτε το βίντεο...
Περισσότερα βίντεο σχετικά με το μάθημα του Προγραμματισμού Υπολογιστών των ΕΠΑΛ μπορείτε να δείτε στο διαδικτυακό μάθημα που υπάρχει στην πλατφόρμα της Udemy (κλικ εδώ)
Τα δύο πρώτα χρόνια (2009, 2010) τα θέματα ήταν σχετικά "χαλαρά" μιας και υπήρχε μόνο μία άσκηση ανάπτυξης / δημιουργίας αλγορίθμου (είτε με κώδικα σε Pascal είτε με ψευδοκώδικα) η οποία μάλιστα έδινε μόνο το 20% των μονάδων ενώ το υπόλοιπο 80% δίνονταν από ερωτήσεις θεωρίας ή από απλές ασκήσεις που επί της ουσίας εξέταζαν τη θεωρία.
Μάλιστα η άσκηση του 2009 ήταν η ευκολότερη άσκηση δημιουργίας / ανάπτυξης αλγορίθμου που έχει πέσει μέχρι στιγμής μιας και απαιτούσε μόνο την χρήση της δομής της επιλογής. Η άσκηση της επόμενης χρονιάς (2010) δυσκόλεψε λιγάκι γιατί έπρεπε να συνδυαστούν η δομή της επανάληψης με την δομής της επιλογής (επανάληψη που μέσα της έπρεπε να περιέχει επιλογή).
Τα επόμενα δύο χρόνια (2011, 2012) ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων ανέβηκε αρκετά και όχι ομαλά (με δεδομένο ότι οι ασκήσεις δημιουργίας αλγορίθμων / προγραμμάτων θεωρούνται δυσκολότερες) γιατί πλέον οι ασκήσεις έγιναν δύο και έδιναν το 40% των μονάδων.
Μάλιστα και οι δυο ασκήσεις και τις δύο χρονιές (2011, 2012) ήταν ασκήσεις που για να λυθούν, οι μαθητές έπρεπε να συνδυάσουν την δομή της επανάληψης με την δομή της επιλογής. Οι ασκήσεις αυτές, με δεδομένη τη διδαχθείσα ύλη (αν εξαιρεθούν τα υποπρογράμματα) είναι ότι "δυσκολότερο" μπορεί να πέσει.
Τα θέματα του 2013 ήταν κατά τη γνώμη μου τα πιο ισορροπημένα θέματα που έχουν πέσει για την εξέταση του μαθήματος. Τη διαφορά την έκανε το τρίτο θέμα το οποίο, αν και ήταν θέμα ανάπτυξης κώδικα, ήταν στην ουσία το σκαλοπάτι ομαλής αύξησης του βαθμού δυσκολίας που δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια. Το θέμα αυτό ζητούσε τη δημιουργία προγράμματος σε Pascal το οποίο έπρεπε να χρησιμοποιήσει αρκετές φορές τη δομή της επιλογής για να διεκπεραιώσει μια σειρά από ελέγχους.
Τα υπόλοιπα θέματα του 2013 κινήθηκαν στη λογική των θεμάτων των προηγούμενων ετών με τα δύο πρώτα θέματα να είναι θέματα "θεωρίας" και με το τέταρτο θέμα να απαιτεί το συνδυασμό της δομής επανάληψης (για προκαθορισμένο αριθμό επαναλήψεων) με τη δομή της επανάληψης (για τον έλεγχο ορθότητας εισαγωγής δεδομένων) και τη δομή της επιλογής.
Τα θέματα του 2014 και 2015 ακολούθησαν την ίδια (πετυχημένη) λογική των θεμάτων του 2013.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο το πρώτο θέμα της (καθαρής / σκέτης) θεωρίας έδινε το 40% των μονάδων, ενώ (έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση τα τρία τελευταία χρόνια) η θεωρία συνολικά το 60% των μονάδων.
Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να υποτιμούμε κατά την προετοιμασία μας την σημασία του διαβάσματος της θεωρίας.
Ακολουθεί ένας συγκριτικός πίνακας των θεμάτων των προηγουμένων ετών με τις μονάδες που έδινε το καθένα από αυτά.
Τον πίνακα (για καλύτερη προεπισκόπηση) μπορείτε να τον δείτε επίσης κάνοντας κλικ εδώ.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου