το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Παρασκευή 20 Μαΐου 2016

Προγραμματισμός ΕΠΑΛ: Μια χορταστική επανάληψη (για τις πανελλαδικές)...



Μια χορταστική επανάληψη για τον Προγραμματισμό Υπολογιστών.

(χρόνος που θα απαιτηθεί: 20 ώρες).

Αφού είστε αποφασισμένοι να κάνετε την επανάληψη σωστά και χορταστικά δε θα σας αρχίσω με τερτίπια του στυλ: "ξεκινήστε από το τέλος γιατί φοβάμαι ότι θα σας χάσω στη πορεία". Θα ξεκινήσουμε κανονικά από την αρχή και θα διατρέξουμε όλη την ύλη του μαθήματος (θεωρία και ασκήσεις). Έχουμε και λέμε λοιπόν...

Κατ' αρχήν να υπενθυμίσω την ύπαρξη του Μαζικού, Ελεύθερου, Διαδικτυακού Μαθήματος (θα το βρείτε εδώ www.udemy.com/domprogepal) που παρουσιάζει σε περίπου 5 ώρες βιντροδιαλέξεων τη μεθοδολογία επίλυσης των θεμάτων που έχουν πέσει στις πανελλαδικές από το 2009 μέχρι το 2015. Είναι σαν να έχετε στη διάθεση σας έναν καθηγητή με play και pause που μπορείτε να τον βάλετε να σας εξηγήσει πως λύνονται τα θέματα των πανελλαδικών όσες φορές χρειαστεί. Τις βιντεοδιαλέςξεις μπορείτε να τις παρακολουθήσετε και από το κινητό σας.

Προτείνω το μάθημα του Udemy να το παρακολουθήσετε αφού έχετε κάνει όλα όσα περιγράφω παρακάτω.

Πριν ξεκινήσετε φτιάξετε πρόγραμμα διαβάσματος ώστε να απλώσετε το διάβασμα στο διαθέσιμο χρόνο με τρόπο που μπορεί να "¨βγει". Μη βάλετε 10 κεφάλαια σε μια μέρα, δεν είναι ρεαλιστικό.

Μια καλή (αλλά fast-forward) επανάληψη για έναν μαθητή που διάβαζε καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς απαιτεί περίπου 20 ώρες συνολικά (κεφ. 4: 4Ω, κεφ 7: 1Ω, κεφ 8: 1Ω, κεφ 9: 2Ω, κεφ 10: 3Ω, κεφ 11: 5Ω, κεφ 12: 3Ω, κεφ 13: 1Ω).

Επίσης ανεξάρτητα από το πόσο κακό-γραμμένο (ή οχι) είναι το σχολικό είναι ουσιαστικά αυτό που εξετάζεται στις πανελλαδικές. Οπότε η επανάληψη σας θα πρέπει να "βγάλει" την ύλη του βιβλίου.

Προτείνω να γίνει ως εξής:

Κατ΄αρχήν διατρέξτε στα γρήγορα το υλικό που σας δίνω παρακάτω για να δείτε τον όγκο του και να έχετε μία εικόνα. Στη συνέχεια, λαμβάνοντας υπόψη σας τις αδυναμίες σας και τις δυσκολίες που συναντήσατε κατά τη διάρκεια της χρονιά εκτελέστε το παρακάτω:

kefalaio := 4;
Repeat
  1. για το kefalaio κάνε πρώτα ένα πέρασμα των διαφανειών που παραθέτω παρακάτω 
  2. διάβασε τη θεωρία του kefalaio (είναι πολύ καλά δοσμένη) από το βοήθημα του Β. Μωυσίδη (το πράσινο με το ζόμπι απ'έξω) που θα βρεις εδώ
  3. διάβασε το kefalaio από το ίδιο το σχολικό βιβλίο (είτε από τη χάρτινη έκδοση που έχετε πάρει από το σχολείο είτε από την ηλεκτρονική που θα βρεις εδώ)
  4. απάντησε στις ερωτήσεις θεωρίας του σχολικού βιβλίου για το kefalaio και έλεγξε τις απαντήσεις σου από το πολύ καλό βοήθημα των Πελοποννήσιων συναδέλφων μας που θα βρεις εδώ
  5. για αρχή (μιας και είναι ευκολότερες από αυτές του βιβλίου) μελέτησε τις λυμένες και λύσε τις άλυτες ασκήσεις που σου προτείνουν οι παρουσιάσεις για το kefalaio (που θα βρεις παρακάτω)
  6. λύσε τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου για το kefalaio και έλεγξε τις λύσεις σου από το πολύ καλό βοήθημα των Πελοποννήσιων συναδέλφων μας που θα βρεις εδώ
  7. kefalaio := kefalaio + 1;
until kefalaio <= 13;

Τι σημαίνει μελετήστε τις λυμένες ασκήσεις; Σημαίνει ότι τις λυμένες ασκήσεις τις διαβάζεις σε τρία "περάσματα" ως εξής:
  1. Πρώτο πέρασμα: διαβάζεις την εκφώνηση, δεν προσπαθείς να λύσεις την άσκηση αλλά κατευθείαν πηγαίνεις και διαβάζεις τη λύση προσπαθώντας νοητά να μεταφράσεις γραμμή-γραμμή των κώδικα του προγράμματος (ξέρεις πως: ζωγραφίζεις οθόνη και μνήμη στο χαρτί και εκτελείς βήμα-βήμα έχοντας το δείκτη του χεριού σου στη γραμμή που εκτελείται κάθε φορά).
  2. Δεύτερο πέρασμα: διαβάζεις την εκφώνηση, (δεν βλέπεις τη λύση) και προσπαθείς να γράψεις τη λύση της άσκησης σε χαρτί. Όπου κολλάς κοιτάς την λύση. Στο τέλος ελέγχεις αν η λύση σου είναι σωστή συγκρίνοντας τη με αυτή του βοηθήματος.
  3. Τρίτο πέρασμα: διαβάζεις την εκφώνηση και προσπαθείς χωρίς να κοιτάς την λύση να λύσεις την άσκηση από μόνος σου. Αν μάθετε να λύνετε όλες τις ασκήσεις του βιβλίου τότε έχετε πολύ καλές πιθανότητες να λύσετε όποια άσκηση σας δοθεί στις πανελλήνιες.
Οι διαφάνειες για την επανάληψη:

Η επανάληψη του 4ου κεφαλαίου (μαζί με προτεινόμενες ασκήσεις) είναι εδώ.

Να υπενθυμίσω πως μελετάμε / διαβάζουμε ασκήσεις εδώ

Η επανάληψη των κεφαλαίων 7, 8 και 9 είναι εδώ.

Η επανάληψη των κεφαλαίων 10 και 11 είναι εδώ.

Η επανάληψη των κεφαλαίων 12 και 13 είναι εδώ.

Για να προλάβω την ερώτηση "Κύριε, κύριε τι μπορεί να πέσει;" θα σας πω ότι αυτό δε το γνωρίζει κανείς. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να διακινδυνεύσω μια πρόβλεψη. Αυτή θα τη βρείτε στην διάλεξη 31 του μαθήματος Ο προγραμματισμός υπολογιστών στις πανελλαδικές των ΕΠΑΛ.

Επίσης εδώ θα βρείτε μια συγκριτική ανάλυση των θεμάτων που έχουν πέσει μέχρι στιγμής.

Καλή μελέτη και εύχομαι όλα να εξελιχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο (που θα εξελιχθούν ούτως ή άλλως ;-))

Για ότι χρειαστεί στο www.facebook.com/groups/domprogepal

ΥΓ: Το Σάββατο, μετά τις εξετάσεις, θα λύσω και θα αναρτήσω στο blog τις λύσεις των ασκήσεων μετά τις 12:00.