Τρίτη 2 Μαΐου 2023
Δευτέρα 1 Μαΐου 2023
Μήπως τελικά οι εταιρίες που ανταγωνίζονται η μία την άλλη είναι πιό χαζές από τους Ντάλτονς;
Μαΐου 01, 2023 Philippos Koutsakas
Ποιά η διαφορά του ελεύθερου λογισμικού από την δωρεάν μπύρα;
Ποιός είναι αυτός ο μουσάτος που φωνάζει GNU-GNU όλη την ώρα;
Η ανοιχτότητα αφορά μόνο στα λογισμικά ή μπορεί εφαρμοστεί και στα λαχανικά;
Πώς θα ήταν σήμερα το ιντερνΕτ αν ο Τιμ είχε πατεντάρει την ιδέα του;
Μήπως οι εταιρίες που ανταγωνίζονται η μία την άλλη στην έρευνα για τα εμβόλια είναι πιό χαζές από τους Ντάλτονς;
Σε αυτές και σε πολλές ακόμη παρόμοιες ερωτήσεις επιχειρούμε να απαντήσουμε με την παρουσίαση που ακολουθεί ;-)
Παρασκευή 28 Απριλίου 2023
Δευτέρα 3 Απριλίου 2023
Πασχαλινό Κουναλέκι Origami ή αλλίως "ας μιλήσουμε για Αλγορίθμους"
Απριλίου 03, 2023 Philippos Koutsakas
Αλγόριθμος είναι μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών, αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε πεπερασμένο χρόνο, που στοχεύουν στην επίλυση ενός προβλήματος.
Αν το πρόβλημα μας είναι πώς θα μετατρέψουμε ένα τετράγωνο κομμάτι χαρτιού σε πασχαλινό λαγουδάκι, τότε τα βήματα που περιγράφονται στην σελίδα που θα βρείτε ΕΔΩ είναι ένας αλγόριθμος :-)
Τα βήματα του αλγόριθμου Πασχαλινό Λαγουδάκι θα πρέπει να ακολουθηθούν με ακρίβεια και με τη σωστή σειρά.
Καλή διασκέδαση :-)
Το φύλλο εργασίας είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Τρίτη 21 Μαρτίου 2023
Βιβλίο Παιχνίδια για Python και Pygame
Μαρτίου 21, 2023 Philippos Koutsakas
Pythonies: προγραμματισμός σε python μέσα από παραδείγματα
Μαρτίου 21, 2023 Philippos Koutsakas
Κάθε κεφάλαιο συνοδεύεται από ασκήσεις, που βοηθούν στην εξάσκηση και εμπέδωση των εννοιών. Στο τέλος κάθε κεφαλαίου υπάρχουν επίσης σύντομα κείμενα, σχετικά με τις έννοιες που πραγματεύεται το συγκεκριμένο κεφάλαιο.
Πρόκειται για εξαιρετική δουλειά των συναδέλφων Βασίλη Βασιλάκη και Γιώργου Μπουκέα
CodeCombat: Μαθαίνουμε Python παίζοντας :-)
Μαρτίου 21, 2023 Philippos Koutsakas
Γίνεται να εξασκηθώ στην Python παίζοντας;
Με το CodeCombat γίνεται ;-) Κάντε κλικ ΕΔΩ και ξεκινήσετε...
Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023
Κεφάλαιο 11: Γνωριμία με το Διαδίκτυο
Μαρτίου 20, 2023 Philippos Koutsakas
Κεφάλαιο 11: Γνωριμία με το Διαδίκτυο
Πληροφορική Α' Γυμνασίου
Μελετήστε το 11ο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου που θα βρείτε ΕΔΩ
Στην μελέτη σας μπορείτε να αξιοποιήστε την παρακάτω παρουσίαση για το 11ο κεφάλαιο ...
Δραστηριότητα "Με πόσο τρέχει το ίντερνετ μου (sic);"
Μετρήστε την ταχύτητα πρόσβασης του σπιτιού σας στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας την ιστοσελίδα SpeedTest (https://www.speedtest.net/). Καταγράψτε την ταχύτητα λήψης (download) και την ταχύτητα αποστολής (upload).
Επαναλάβετε την παραπάνω διαδικασία από κάποια φορητή συσκευή (κινητό ή ταμπλετ) που είναι συνδεμένο στο ίδιο δίκτυο του σπιτιού σας ασύρματα. Παρατηρείτε διαφορά στις ταχύτητες των δύο διαφορετικών συσκευών. Αν ναι, που πιστεύετε ότι οφείλεται αυτή η διαφορά;
Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023
Screen Time (Χρόνος μπροστά σε οθόνες)...
Μαρτίου 06, 2023 Philippos Koutsakas
Screen Time (Χρόνος μπροστά σε οθόνες)...
Το διδακτικό μικρο-σενάριο διδασκαλίας "Screen Time" ανήκει στο "Υλικό της καραντίνας", περισσότερα ΕΔΩ.Υλικό για μαθητές
Πρόκειται για ένα μικρο-σενάριο διδασκαλίας το οποίο οι μαθητές των μικρότερων τάξεων Α, Β και Γ τάξεων θα πρέπει να το δουλέψουν μαζί με τους γονείς τους, ενώ οι μαθητές των μεγαλύτερων θα ήταν χρήσιμο να εμπλέξουν τους γονείς τους.Το σενάριο περιγράφεται στην παρουσίαση που ακολουθεί με τίτλο "Χρόνος μπροστά σε οθόνες..." και περιλαμβάνει
- πληροφορίες από σχετικούς οργανισμούς / φορείς / επιστημονικές ενώσεις σχετικά με τον χρόνο μπροστά σε οθονες
- τρεις σχετικές δραστητιότητες
Υλικό για γονείς
Για να ακούσετε (podcasts)
- Attention Please, από την σειρά Ted Radio Hout του Αμερικάνικου National Public Radio, διαθέσιμο ΕΔΩ
- How do I handle screen time with my kids, από την σειρά Good Inside, διαθέσιμο ΕΔΩ
- Screen Time, Part I, από την σειρά Ted Radio Hout του Αμερικάνικου National Public Radio, διαθέσιμο ΕΔΩ
- Screen Time, Part IΙ, από την σειρά Ted Radio Hout του Αμερικάνικου National Public Radio, διαθέσιμο ΕΔΩ
Για να διαβάσετε (άρθρα, οδηγοί)
Για να διαβάσετε (άρθρα, οδηγοί)
Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2023
Σχολικό Εγχειρίδιο "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο" από το SaferInternet4Kids
Φεβρουαρίου 23, 2023 Philippos Koutsakas
Σχολικά εγχειρίδια Γυμνασίου για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023
Συνομιλώντας με ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Φεβρουαρίου 20, 2023 Philippos Koutsakas
Πόσο καλά γνωρίζουμε τα άτομα με τα οποία αλληλεπιδρούμε στο διαδίκτυο;
Ποιες πληροφορίες είναι ασφαλές να μοιραστείτε με διαφορετικούς τύπους διαδικτυακών φίλων;
Τι είναι η αίσθηση "της κόκκινης σημαίας", πώς την αναγνωρίζουμε;
Στις παραπάνω ερωτήσεις επιχειρούμε να απαντήσουμε / εκπαιδευτούμε με την παρουσίαση και με το φύλλο εργασίας που ακολοθούν.
Φύλλο Εργασίας ΕΔΩ
Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2023
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο - Όλα σε ένα
Φεβρουαρίου 19, 2023 Philippos Koutsakas
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Για παράδειγμα δείτε την αναστάτωση που προκαλέσαμε με την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου το 2011 ;-) ή το υλικό της εκδήλωσης για την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2015
Το παραπάνω υλικό προσαρμόστηκε στις ανάγκες της πρωτοβάθμιας και χρησιμοποιήθηκε για την Δ, Ε και ΣΤ τάξεις.
Τα ζητήματα που παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν ήταν τα ακόλουθα:
- εθισμός
- επικοινωνία με αγνώστους
- δημοσίευση / ανάρτηση περιεχομένου (σκέψου πριν δημοσιεύσεις)
- προσβλητική συμπεριφορά / ηλεκτρονική παρενόχληση
- μετάδοση βλαβερού λογισμικού / επιβλαβές περιεχόμενο
- ηλεκτρονικές απάτες
- αναξιοπιστία πληροφορίας
Πριν ξεκινήσουμε, ΕΔΩ θα βρείτε το ημερολόγιο διαδικτυακής ασφάλειας.
Παρουσίαση για την ασφάλεια στο διαδίκτυο θα βρείτε ΕΔΩ
Ένα παιχνίδια / quiz στο Kahoot για την ασφάλεια στο διαδίκτυο ΕΔΩ
Η παρουσίαση...
Εθισμός
Σκέψου πριν δημοσιεύσεις
Συνομιλίες με αγνώστους - Online Grooming
Ηλεκτρονική Παρενόχληση - Cyber Bulling
Επιβλαβές Περιεχόμενο
Ηλεκτρονικές Απάτες
Αναξιοπιστία Πληροφορίας
Πειραματιζόμενος δοκίμασα να παρουσιάσω το παραπάνω υλικό ως εξής:
- για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
- άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν
- συμπλήρωνα ή ανακεφαλαίωνα χρησιμοποιώντας την παρουσίαση
Εναλλακτικά κάποιες χρονιές δε χρησιμοποίησα καθόλου την παρουσίαση και
- για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
- άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν
Τέλος άφησα τους μαθητές να θέσουν τα θέματα που τους προβληματίζουν περισσότερο, κουβεντιάζαμε και χρησιμοποιούσαμε τα βίντεο υποστηρικτικά της συζήτησης.
Επίσης στο δίλημμα "να κάνω ένα γρήγορο πέρασμα από όλες τις κακοτοπιές ή να επικεντρωθώ σε 2-3 από αυτές και να δώσω περισσότερο χρόνο στη συζήτηση" απάντηση πρέπει να δώσετε εσείς με γνώμονα το διαθέσιμο χρόνο". Τα τελευταία χρόνια προσωπικά προτιμώ το δεύτερο και προσπαθώ να αφήνω τα παιδιά να μιλάνε όσο περισσότερο γίνεται και πιστέψτε με, τα παιδιά έχουν να πουν πολλά επί του θέματος.
Σχόλια και παρατηρήσεις ευπροσδεκτότατες...
Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023
The Typing Club: εφαρμογή εκμάθησης "τυφλής" πληκτρολόγησης
Φεβρουαρίου 05, 2023 Philippos Koutsakas
Μία εξαιρετική εφαρμογή/περιβάλλον "τυφλής" πληκτρολόγησης είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα https://www.typingclub.com/
Το ψηφιακό μας αποτύπωμα Διαδίκτυο
Φεβρουαρίου 05, 2023 Philippos Koutsakas
Με αφορή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2023 μελετήσαμε με τους μαθητές της α γυμνασίου θέματα που σχετίζονται με το ψηφιακό αποτύπωμα.
Αξιοποιήσαμε υλικό της Common Sense Education.
Το σχέδιο μαθήματα "The Power of Digital Footprints" είναι ΕΔΩ
Η παρουσίαση του μαθήματος
Βήματα...
- Παρακολουθήστε το βίντεο της Διαφάνειας 4, δώστε ιδιαίτερη σημασία στις εικόνες του βίντεο
- Συζητήστε με τον/την διπλανό/ή σας τι μπορεί να συμβολίζουν/σημαίνουν οι εικόνες
- φάρος / φωτοαντιγραφικό μηχάνημα / ψιθυρος στο αυτί / γήπεδο / ένας ανεξίτηλος μαρκαδόρος
- Τι σχέση έχουν οι παραπάνω εικόνες με το ψηφιακό μας αποτύπωμα;
- Ορισμοί (Διαφάνεια 5) και Συζήτηση
- το ψηφιακό αποτύπωμα είναι όλες οι πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με ένα άτομο που δημοσιεύονται
- από αυτό το άτομο ή άλλους,
- ηθελημένα ή ακούσια.
- ότι, όπως δείχνουν οι εικόνες,
- ένα ψηφιακό αποτύπωμα μπορεί να αποκαλύψει πολλά για κάποιον (φάρος, ψίθυρος στο αυτί),
- μπορεί να κοινοποιηθεί ευρέως (αντιγραφικό και γήπεδο/jumbotron)
- και είναι μόνιμο (μόνιμος μαρκαδόρος).
- Ερώτηση Διαφάνειας 6, 9 και 10
- Φυλλάδιο Εργασίας για μαθητές/τριες ΕΔΩ
- Αφού δείτε το Φυλλάδιο Εργασίας στη συνέχεια δείτε τη διαφάνεια 11
- Φυλλάδιο Εργασίας για εκπαιδευτικούς ΕΔΩ
- Εργαλεία αναζήτησης ψηφιακού αποτυπώματος
- Defasta https://defastra.com/
Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023
Υπηρεσίες Νέφους (Cloud Computing)
Φεβρουαρίου 01, 2023 Philippos Koutsakas
Το κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου για τις "Εφαρμογές Νέφους" είναι διαθέσιμο εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2714/Pliroforiki_A-Lykeiou_html-empl/index4_13.html
Παρουσίαση για τις υπηρεσίες νέφους 2
Παρουσίαση για υπηρεσίες νέφους 2
Παρουσίαση για τα Google Docs
Παρουσίαση για τα Google Slides
Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022
Δημιουργία Χριστουγεννιάτικου Animated GIF
Δεκεμβρίου 18, 2022 Philippos Koutsakas
Θα δημιουργήσουμε χριστουγεννιάτικα animated GIFs τα οποία στη συνέχεια μπορούμε να στείλουμε στους συμμαθητές/φίλους μας με email ή ακόμη και μέσω των υπηρεσιών instant messaging
Κεφάλαιο 14: Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
Δεκεμβρίου 18, 2022 Philippos Koutsakas
Υλικό προς Μελέτη
Μελετήστε το 14ο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου που θα βρείτε ΕΔΩ
Στην μελέτη σας μπορείτε να αξιοποιήστε την παρακάτω παρουσίαση για το 14ο κεφάλαιο ...
Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022
Εισαγωγή στην HTML
Δεκεμβρίου 11, 2022 Philippos Koutsakas
Ιστοστότοποι και HTML
Τι είναι η HTML;
Η HTML είναι μια περιγραφική γλώσσα, δηλαδή μία γλώσσα που καθορίζει το τρόπο που θα εμφανίζονται τα στοιχεία μίας ιστοσελίδας. Όταν ο Φυλλομετρητής ανακτά μια ιστοσελίδα, στην ουσία ανακτά τον κώδικα HTML της ιστοσελίδας, τον οποίο «διαβάζει» και «διερμηνεύει» τις ετικέτες του (της HTML), δημιουργεί την ιστοσελίδα και την εμφανίζει στην οθόνη, μορφοποιώντας το κείμενο και τις εικόνες της.Εισαγωγή στην HTML
Το σκονάκι μου για την HTML
Δραστηριότητες και Εργασίες HTML
Tutorials HTML
- Trinket fast forward Turial για HTML και CSS
- Μαθήματα HTML από την WLearn στα Ελληνικά
- W3Schools Tutorial
- Εισαγωγή στην HTML βήμα-βήμα
Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022
Κεφάλαιο 2.2: Δομή Επανάληψης (2.2.7.4)
Νοεμβρίου 28, 2022 Philippos Koutsakas
Ασκήσεις
Φυλλάδιο Ασκήσεων "Φ3 - Δομή Επανάληψης Παραδείγματα και Ασκήσεις" ΕΔΩ
Λύσεις του Φ3 ΕΔΩ
Θεωρία
Σχολικό Βιβλίο
Ύλη στο σχολικό βιβλίο για την ενότητα 2.2.7.4 είναι διαθέσιμη εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2716/Pliroforiki_B-Lykeiou_html-empl/index2_2.html
Παρουσίαση για τη Δομή Επανάληψης
Τρέξε Μάρκο, τρέξε Σοφία, ένας εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας των αλγοριθμικών δομών...
Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022
Δίκτυα Υπολογιστών
Νοεμβρίου 27, 2022 Philippos Koutsakas
Δίκτυα Υπολογιστών
Η παρουσίαση που χρησιμοποιήσαμε στην τάξη
Ασκήσεις και δραστηριότητες δικτύου
- Παίζοντας με εντολές δικτύωσης ipconfig, ifconfig, ping, tracert εδώ: https://docs.google.com/document/d/1LnEqGTHjU8s5jGqhaAMtryqdyA3GfxXvXedzWL6wxus/edit?usp=sharing και
- Περισσότερες σχετικές δραστηριότητες θα βρείτε στο σχολικό βιβλίο της Γ τάξης του τομέα πληροφορικής των ΕΠΑΛ εδώ: https://drive.google.com/file/d/1oM2jOUsjNOxsOHHLtbyPLhNWLsF8EFT6/view?usp=sharing
- Ακόμη περισσότερες δραστηριότητες θα βρείτε στον πλήρη οδηγό εργαστηριακών ασκήσεων δικτύων ΗΥ εδώ: https://drive.google.com/file/d/1LMzUvF-jQFWMzrGaEDek5Xe-RCGKzReo/view?usp=sharing
Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022
Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή
Νοεμβρίου 17, 2022 Philippos Koutsakas
Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή
Υλικό προς Μελέτη
Το 5ο Κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου, διαθέσιμο ΕΔΩ
Η παρουσίαση που αξιοποιήσαμε μέσα στην τάξη
Βιντεοδιάλεξη που παρουσιάζει τα σημαντικότερα σημεία του 3ου Κεφαλαίου...
Δραστηριότητα "Γνωριμία με το λογισμικό του ΗΥ" διαθέσιμη ΕΔΩ
Δραστηριότητα Λογισμικού Συστήματος και Λογισμικού Εφαρμογών διαθέσιμη ΕΔΩ
Σταυρόλεξο "Λογισμικό", διαθέσιμο ΕΔΩ
Σταυρόλεξο "Κατηγορίες Λογισμικού", διαθέσιμο ΕΔΩ
Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή Συμπλήρωση κενών, διαθέσιμο ΕΔΩ
Quiz για το Λογισμικό, διαθέσιμο ΕΔΩ
Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022
Κεφάλαιο 2: Το υλικό του Υπολογιστή
Νοεμβρίου 06, 2022 Philippos Koutsakas
Κεφάλαιο 2: Το υλικό του Υπολογιστή
Υλικό προς Μελέτη
Το 2ο Κεφάλαιο του Σχολικού Βιβλίου, διαθέσιμο ΕΔΩ
Η παρουσίαση που αξιοποιήσαμε μέσα στην τάξη
Δραστηριότητες για το Υλικό του Υπολογιστή
Δραστηριότητα 1 (μέσα στην τάξη): Εννοιολογικός Χάρτης
- Popplet (https://www.popplet.com/)
- MindMap (https://www.mindmup.com/)
Δραστηριότητα 2 (μέσα στην τάξη): Εξερευνώ το κουτί του ΗΥ
Δραστηριότητα 3 (μέσα στην τάξη): Συσκευές Εισόδου/Εξόδου
Εργασίες για το Υλικό του Υπολογιστή
Εργασία 1: Ο δικός μου υπολογιστής
Εργασία 2: Το υλικό του Υπολογιστή (Αντιστοίχισης)
Εργασία 3: Το υλικό του Υπολογιστή (Πολλαπλής)
Εργασία 4: Το υλικό του Υπολογιστή (Κενά)
Εργασία 5: Το υλικό του Υπολογιστή (Σωστό/Λάθος)
Εργασία 6: Κύρια ή Περιφερειακή Μνήμη
Εργασία 7: Δημιουργήστε το δικό σας σταυρόλεξο
- 1ο & 2ο κεφάλαια Πληροφορικής α' γυμνασίου ΕΔΩ
- Το υλικό μέρος του Υπολογιστή ΕΔΩ
- Υλικό Υπολογιστή ΕΔΩ
- Το υλικό του υπολογιστή ΕΔΩ
- την φράση "Υλικό του Υπολογιστή"
- την τάξη σας
- τα αρχικά του ονόματος σας
- τα αρχικά του σχολείου μας (ΠΣΠΘ)
Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022
Κεφάλαιο 2.2: Δομή Επιλογής (2.2.7.3)
Νοεμβρίου 03, 2022 Philippos Koutsakas
Ασκήσεις
Θεωρία
Σχολικό Βιβλίο
Ύλη στο σχολικό βιβλίο για την ενότητα 2.2.7.3 είναι διαθέσιμη εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2716/Pliroforiki_B-Lykeiou_html-empl/index2_2.html
Παρουσίαση για τη Δομή Επιλογής
Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022
Podcast: Μιχάλης Μπλέτσας: Μια συζήτηση για την εκπαίδευση
Οκτωβρίου 07, 2022 Philippos Koutsakas
Ο Μιχάλης Μπλέτσας, Διευθυντής Πληροφορικής στο Media Lab του MIT είναι καλεσμένος της Νίκης Λυμπεράκη για μια ειλικρινή συζήτηση γύρω από την ελληνική εκπαίδευση και την τεχνολογική και επιστημονική κατάρτιση των Ελλήνων. Τι είναι το STEM που ακούμε να μπαίνει τα τελευταία χρόνια στη ζωή των μαθητών; Ποια είναι τα λεγόμενα «soft skills» που πρέπει να καλλιεργήσουμε στις νέες γενιές; Μπορεί τελικά η Ελλάδα να προλάβει το τρένο της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης;
Διαθέσιμο εδώ: https://pod.gr/vodafone-connecting-for-good/mixalis-mpletsas-mia-syzitisi-gia-tin-ekpaideush/
Podcast: Going Undercover
Οκτωβρίου 07, 2022 Philippos Koutsakas
Are deception and secrecy categorically wrong? Or can they be a necessary means to an end? This hour, TED speakers share stories of going undercover to explore unknown territory, and find the truth.
Διαθέσιμο εδώ: https://www.npr.org/programs/ted-radio-hour/570775382/going-undercover
The CoolCatTeacher: Podcasts and more...
Οκτωβρίου 07, 2022 Philippos Koutsakas
10 λεπτα podcast για εκπαιδευτικούς και πολλά περισσότερα..
Διαθέσιμο εδώ: https://www.coolcatteacher.com/
Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022
Κεφάλαιο 2.2: Αλγόριθμος, Δεδομένα, Έξοδος, Είσοδος, Εκχώρηση τιμής, Δομή ακολουθίας
Σεπτεμβρίου 27, 2022 Philippos Koutsakas
2.2.7.1 Εκχώρηση, Είσοδος και Έξοδος τιμών2.2.7.2 Δομή ακολουθίας
Ακολουθούν παρουσιάσεις για τις αντίστοιχες ενότητες του σχολικού βιβλίου
Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022
Φτιάχνω το δικό μου σταυρόλεξο με το crosswordslab
Σεπτεμβρίου 23, 2022 Philippos Koutsakas
- τη λέξη
- ένα κενό και
- την περιγραφή της λέξης
νυχτερίδα Ιπτάμενο θηλαστικό
ελέφαντας Έχει προβοσκίδα
καγκουρό Μεγάλο μαρσιποφόρο
Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022
Κεφάλαιο 2.1: Πρόβλημα. Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των ΗΥ
Σεπτεμβρίου 21, 2022 Philippos Koutsakas
Πολύ χρήσιμο υλικό για τη διδακτική του συγκεκριμένου κεφαλαίου υπάρχει στο υλικό αναφοράς της επιμόρφωσης επιπέδου Β2 της Πληροφορικής που είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Μέχρι την επόμενη συνάντηση μας
- μελετήστε το κεφάλαιο 2.1 του σχολικού βιβλίου ΕΔΩ
- μελετήστε την παρουσιάση που ακολουθεί
- επιλέξτε και λύστε (μέσα στην τάξη) τρεις ακήσεις από το Φυλλάδιο-0 που θα βρείτε ΕΔΏ. Θα πρέπει να επιλέξετε μία άσκηση από κάθε κατηγόρία ασκήσεων (εύκολες, μέτριας δυσκολίας, δύσκολες)
Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022
Η πλατφόρμα e-class
Σεπτεμβρίου 07, 2022 Philippos Koutsakas
Όλα σε ένα ΕΔΩ
Συνοπτική παρουσίαση για την open eClass ΕΔΩ
Τι είναι η eclass
Δύο σενάρια αξιοποίησης της eclass
Πρώτο σενάριο αξιοποίησης της eclass: ως ηλεκτρονικό βιβλίο ύλης
- Δημιουργία νέου μαθήματος ("κλειστό μάθημα")
- Μάθημα με ενότητες (εβδομαδιαίες, θεματικές)
- Ενεργά / Ανενεργά εργαλεία
- Πρόσκληση μαθητών/τριών
- Ανάρτηση καθημερινά
- τι κάναμε σήμερα (θεωρία)
- τι έχουμε για την επόμενη (ασκήσεις) και αν θέλουμε να το κάνουμε και λιγάκι πιο advanced αναβάζουμε και ένα πι-ντι-εφ ;-)
- Δημιουργία νέου μαθήματος ("κλειστό μάθημα" με "ανοιχτό περιεχόμενο")
- Μάθημα με ενότητες (εβδομαδιαίες, θεματικές)
- Ενεργά / Ανενεργά εργαλεία
- Πρόσκληση μαθητών/τριών
- Δημιουργία ομάδων
- Συνδυασμός του μαθήματος με άλλα εργαλεία
- περιεχόμενο με links σε pdf ή G-Docs ή αναρτήσεις σε Blogger
- ασκήσεις σε G-Forms, G-Docs ή Ασκήσεις του e-class
- Δημιουργία Εργασιών
- keep it simple, keep it small...
- περιεχόμενο μόνο στη Ροή (όχι ανακοινώσεις, μηνύματα, κλπ)
- όσο λιγότερα εργαλεία τόσο καλύτερα
- πρωτόκολλα συνεργασίας με τους μαθητές
- χρησιμοποιήστε εικόνες
- εκπαιδευτικό υλικό σε GSlides και GDocs (καλύτερη μορφοποίηση)
- ασκήσεις σε κάποια άλλη πλατφόρμα
- εργασίες μέσα στην e-class
- και προς Θεού, όχι βαθμολόγιο στην eclass
- Για ένα από τα μαθήματα που διδάσκετε δημιουργήστε μάθημα στην eclass με την μορφή "μάθημα με ενότητες"
- Προσκαλέστε τους μαθητές σας
- Δημιουργήστε ομάδες μαθητών
- Αναρτήστε υλικό για τουλάχιστον 3 ενότητες
- Δημιουργήστε μία Εργασία