Τρίτη 18 Ιουνίου 2024
Τι κάνει ένας ελέφαντας στο Νηπιαγωγείο;
Ιουνίου 18, 2024 Philippos Koutsakas
Τι κάνει ένας ελέφαντας στο Νηπιαγωγείο;
Μία πρόταση Ψηφιακού Γραμματισμού για την προσχολική εκπαίδευση, με έμφαση στην αξιοποίηση τεχνολογιών και λογισμικού Ανοιχτής/Ελεύθερης φιλοσοφίας.
Το διδακτικό σενάριο που θα βρείτε παρακατω προτείνει ένα τρόπο αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην προσχολική εκπαίδευση, στοχεύοντας στην προαγωγή της καλλιέργειας του ψηφιακού γραμματισμού.
Βασισμένο στις αρχές του κοινωνικού εποικοδομισμού και της συνεργατικής μάθησης με την αξιοποίηση υπολογιστή και έχοντας ως αφόρμηση την ιστορία αλληλεγγύης του μικρού ελέφαντα Elvis και της ομάδας του, το διδακτικό σενάριο σχεδιάστηκε ως ένα ανοιχτό, συνεργατικό μικροπρόγραμμα σπουδών για το Νηπιαγωγείο που αξιοποιεί τις Ανοιχτές Τεχνολογίες, τις αρχές των κινημάτων της Ανοιχτότητας και της Παιδαγωγικής της Αλληλεγγύης και εστιάζει στην αξία της συνεργασίας, της αλληλοϋποστήριξης, της ομαδικότητας και του διαμοιρασμού της γνώσης.
Με αυτό τον τρόπο, οι μικροί/ες μαθητές/τριες, ακολουθώντας τη διαδρομή των συνεργατικών δραστηριοτήτων του σεναρίου αποκτούν νέες γνώσεις, καλλιεργούν δεξιότητες και αναπτύσσουν θετικές στάσεις αναφορικά με τις ΤΠΕ ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζονται για την επερχόμενη βαθμίδα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το σενάριο παρουσιάστηκε στο 8ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, 14-16 Οκτωβρίου 2022 στην Λάρισα.
Το πλήρες διδακτικό σενάριο είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Το διδακτικό σενάριο όπως δημοσιεύτηκε στα πρακτικά του συνεδρίου είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Τα φύλλα εργασίας σε επεξεργάσιμη μορφή (στην πλατφόρμα Canvas) είναι διαθέσιμα ΕΔΏ
Το διδακτικό σενάριο υλοποιήθηκε κατά τα σχολικά έτη 2021-22, 2022-23 και 2023-24 στο πλαίδιο δράσης συνεργασίας του Γυμνασίου/Λυκείου με το Νηπιαγωγείο του ΠΣΠΘ και ειδικότερα των εκπαιδευτικών πληροφορικής Φίλιππου Κουτσάκα και Εμμανουήλ Κοσμίδη και της Νηπιαγωγού Μαστοροδήμου Σταυρούλας.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι τελειόφοιτοι φοιτητές/τριες του τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ Ειρήνη Τσατρσούλα, Γιώργος Τσαμπατσίδης.
Φωτογραφικό υλικό από την υλοποίηση της δράσης διαθέσιμο ΕΔΩ
Πέμπτη 6 Ιουνίου 2024
Σύστημα Ασφαλούς Μετάδοσης Θεμάτων - SAM
Ιουνίου 06, 2024 Philippos Koutsakas
Εδώ είπα να μαζέψω τις σχετικές πληροφορίες με το Σύστημα Ασφαλούς Μετάδοσης (ΣΑΜ) των θεμάτων σε μία ανάρτηση (αχρείαστα να 'ναι...)
Κατ' αρχή το ΣΑΜ είναι το σύστημα που διεκπαιρεώνει τη λήψη και την εκτύπωση των θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων στα εξεταστικά κέντρα όλης της χώρας.
Αποτελείται από το παρακάτω υλικό:
- Μini PC Maxtang VBR-30 με λειτουργικό σύστημα MS Windows
- Laser Printer Lexmark C2425DW
- Router Draytek Vigor 2912
- USB Mobile Broadband USB Modem HUAWEI E3372h-153
- Πολύπριζο Legrand694651
- OTP Token FortiToken200
- Keyboard/Mouse (Combo)
Η συνολική εικόνα του συστήματος μοιάζει κάπως έτσι...
Αρκετές ημέρες πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις γίνοται δοκιμαστικές αποστολές ώστε να ελεγθεί η καλή λειτουργία του συστήματος το οποίο σημειωτέον παραμένει ανενεργό το υπόλοιπο χρονικό διάστημα...
Πριν την χρήση του συστήματος θα πρέπει να γίνει Έλεγχος Καλής Λειτουργίας ΣΑΜ, οι σχετικές οδηγίες είναι ΕΔΩ
Οι σύντομες οδηγίες του ΣΑΜ είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
Ένα κεφάλαιο από μόνος του είναι ο εκτυπωτής του συστήματος.
Αναλυτικές οδηγίες χρήσης (manual) του εκτυπωτή είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
Σύντομες οδηγίες χρήσης του εκτυπωτή είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024
Podcast Press Play: Η αξία του παιχνιδίου
Ιουνίου 03, 2024 Philippos Koutsakas
Σε αυτό το επεισόδιο, οι ομιλητές του TED περιγράφουν πώς όλες οι μορφές διασκέδασης - από το πέταγμα μιας μπάλας μέχρι τα βιντεοπαιχνίδια - μπορούν να μας κάνουν πιο έξυπνους, πιο λογικούς και πιο συνεργατικούς. (Αρχική ημερομηνία μετάδοσης: 27 Μαρτίου 2015),
Το επεισόδιο είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Κυριακή 2 Ιουνίου 2024
Is Your School Using Toxic Positivity To Exploit You? The 5 Biggest Red Flags
Ιουνίου 02, 2024 Philippos Koutsakas
Με τη σχολική χρονιά να φτάνει το τέλος της και τους απολογισμούς να πέφτουν σας βροχή αναρτώ εδώ ένα άρθρο ως τροφή για σκέψη, προβληματισμό, ανα-στοχασμό, αναπλαισίωση και όλα αυτά τα ωραία που έχουμε εντάξει στο λεξιλόγιο μας τα τελευταία χρόνια...
Ο τίτλος του άρθρου είναι "Is Your School Using Toxic Positivity To Exploit You? The 5 Biggest Red Flags" και είναι διαθέσιμο (στην αγγλική γλώσσα) από την ιστοσελίδα "We ARE Teachers"
Κάντε μία ανάγνωση και δείτε πόσες στις πέντε (x/5) κόκκινες σημαίες (red flags που λέγαμε και στο χωριό μου) σηκώνεται όταν σκέφτεστε το σχολείο σας;
Εξαίρεση αποτελεί το 2 (Taking work home) μιας και στην Ελληνική πραγματικότητα οι ανύπαρκτες υποδομές δεν επιτρέπουν τη δουλεία στο σχολείο. Για παράδειγμα το γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων είναι "φάση κοινόβιο" στο οποίο απολαμβάνεις λιγότερη ιδιοτικότητα από ότι οι κατασκηνωτές στο Woodstock, μοιράζεσαι ένα γραφείο (έπιπλο) στην καλύτερη περίπτωση με δύο άλλους συναδέλφους και ένα γραφείο (αίθουσα) 25-30 τ.μ. με άλλα 30 άτομα. Βιβλιοθήκες / αναγνωστήρια είτε δεν υπάρχουν καθόλου είτε έχουν κλείσει / μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας... Τα παραπάνω καθιστούν αδύνατη τη εργασία / προετοιμασία στον χώρο του σχολείου και αναπόφευκτα όλη η δουλειά γίνεται στο σπίτι...
Διαβάστε λοιπόν το αρθράκι, αναστοχαστείτε κάντε κουράγιο έναν ακόμη απαιτητικό μήνα και καλό Καλοκαίρι!!!
Κυριακή 19 Μαΐου 2024
Ας Scratch-άρουμε λιγάκι...
Μαΐου 19, 2024 Philippos Koutsakas
Ας Scratch-άρουμε λιγάκι...
Συνδεόμαστε στο Scratch από εδώ: https://scratch.mit.edu/
Δραστηριότητες για το Scratch
Πώς αναζητούμε άλλες δραστηριότητες σε Scratch
Παιχνίδι ερωτήσεων Σωστού/Λάθους για τις απόκριες ΕΔΩ
Αφού παίξετε το παιχνίδι "Δείτε Μέσα" και μελετήστε τις εντολές του παιχνιδιού
Διάλογος και μεταμφίεση σε μάγισσα και εξωγήινο ΕΔΩ
Αφού παίξετε το παιχνίδι "Δείτε Μέσα" και μελετήστε τις εντολές του παιχνιδιού
Στη συνέχεια δημιουργήστε έναν δικό σας διάλογο στο Scratch για το τι θα θέλατε να ντυθείτε εσείς φέτος :-)
Μπορείτε να αναζητήσετε και να αξιοποιήσετε δραστηριότητες που έχουν δημιουργήσει άλλοι μαθητές σε Scratch. Περισσότερα ΕΔΩ και ΕΔΏ
Αναζητήστε ένα πρόγραμμα/παιχνίδι για κάποιο θέμα που σας ενδιαφέρει/αρέσει, "Δείτε Μέσα" στις εντολές του, Δημιουργήστε αντίγραφο, Τροποποιήστε το και Μοιραστείτε με το άλλους μικρούς προγραμματιστές :-)
Τρίτη 23 Απριλίου 2024
Τα βιβλία των σχολικών μας χρόνων είναι εδώ...
Απριλίου 23, 2024 Philippos Koutsakas
Βρήκα επιτέλους τα τρία Ανθολόγια (μου). Αυτά που είχα ως μαθητής Δημοτικού της δεκαετίας του '80 (πρόδωσα ηλικία ;-) )
Τα αναζητούσα εδώ και πολύ καιρό για δύο λόγους.
Ο ένας (ο προφανής) σχετίζεται με τη νοσταλγία για (σχεδόν) κάθε-τι παλιό, η οποία συνειδητοποιώ ότι αυξάνει με γεωμετρική πρόοδο όσο περνούν τα χρόνια.
Ο δεύτερος προέκυψε όταν συνειδητοποίησα ότι πολλές από τις ιστοριούλες / παραμυθάκια που λέω στις μικρές μου κατά τη διάρκεια του φαγητού ή πριν τον ύπνο προέρχονται από το Ανθολόγιο που είχα στις πρώτες (Α και Β) τάξεις του δημοτικού. Παραμυθάκια όπως το "Ένα τσαμπί σταφύλι", το "Αρνίτσι-μπίτσι" και το "Γιατί τα σκυλιά κυνηγούν τις γάτες και οι γάτες τους ποντικούς" ήταν τα πρώτα που διάβαζα και ξανά-διάβαζα μόνος μου (πια) τα μεσημέρια του Καλοκαιριού μεταξύ της Α' και Β' τάξης του Δημοτικού. Μάλλον για αυτό έχουν τυπωθεί τόσο βαθιά στη μνήμη μου...
Τα βρήκα λοιπόν (αυτά και πολλά ακόμη βιβλία των μαθητικών μου χρόνων) στην "Ιστορική βιβλιοθήκη" του ΙΕΠ (κλικ εδώ).
Η ψηφιακή βιβλιοθήκη του ΙΕΠ διαθέτει περίπου 6000 ψηφιοποιημένα βιβλία από το χρονικό διάστημα 1828-1980.
Και επειδή άλλη χάρη έχει το χαρτί (και άλλη το τάμπλετ) με πέντε ευρώ εκτύπωσα και έδεσα το πρώτο από τα τρία, σαν κανονικό βιβλίο. Αν πάτε σε κάποιο μεγάλο "φωτοτυπάδικο" και είστε και μερακλήδες μπορείτε να κάνετε μέχρι και δέσιμο με σκληρό εξώφυλλο :-).
![]() |
| Αρνίτσι-μπίτσι έλα άνοιξε, χλωρή βοσκίτσα σου 'φερα... |
Ξεφυλλίζοντας το μάτι μου σκάλωσε στην χαρακτηριστική εικονογράφιση (αφηρημένη, μονοχρωμία, πολλά γεωμετρικά σχήματα που θυμίζουν παραδοσιακά κεντήματα) και ξανά-θυμήθηκα ιστοριούλες όπως η "Μερμηγκοφωλιά", "Ο Γιαννάκης και ο Φλοξ", "Λύκος, Αλεπού και Γαίδαρος", "Ντίλι-ντίλι το καντίλι" και τόσα άλλα...
Δευτέρα 22 Απριλίου 2024
Τι γνωρίζει η Google για εσένα και άλλα θέματα προσωπικών δεδομένων...
Απριλίου 22, 2024 Philippos Koutsakas
Γνωρίζει η Google τη γεωγραφική μου θέση;
Μπορώ να απενεργοποιήσω αυτή τη δυνατότητα;
Σε ποιές εφαρμογές έχω δώσει πρόσβαση στα δεδομένα μου;
Κρατάει το youtu ιστορικό αναζητήσεων;
Αυτά και πολλά ακόμη θα συζητήσουμε παρακολουθώντας την παρουσίαση που ακολουθεί...
Κυριακή 14 Απριλίου 2024
Από την Ψευδο-Γλώσσα στην Python, μία παρουσίαση δρόμος...
Απριλίου 14, 2024 Philippos Koutsakas
Στόχος
Πατάμε πάνω στις γνώσεις μας στην Ψευδο-Γλώσσα και κάνουμε μία σύντομη βουτικά στην Python ;-)
Ειδικότερα οι μαθητές/τριες θα μπορούν να
- αναγνωρίζουν εντολές της γλώσσας προγραμματισμού Python και να τις αντιστοιχούν με εντολές της ψευδογλώσσας
- μετατρέπουν απλά προγράμματα από ψευδογλώσσα σε Python
- εκτελούν προγράμματα γραμμένα σε Python
- κάνουν αποσφαλμάτων προγραμμάτων γραμμένων σε Python
Ανοίξτε την παρουσίαση...
Τι είναι η Python?
Η Python είναι μια υψηλού επιπέδου γλώσσα προγραμματισμού πολλαπλών χρήσεων, που υποστηρίζει τόσο τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό όσο και το structured programming. Είναι αρκετά ευέλικτη και προσφέρει πολλές λειτουργίες χρησιμοποιώντας standard libraries, που επιτρέπουν την εύκολη υλοποίηση σύνθετων εφαρμογών.
Η βασική φιλοσοφία πίσω από την συγκεκριμένη τεχνολογία βασίζεται στην απλότητα και την υψηλή αναγνωσιμότητα κώδικα. Παρέχει διάφορα modules και packages για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος, που περιέχει γραφικά (Graphical User Interface – GUI). Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στον τραπεζικό, χρηματοοικονομικό και ασφαλιστικό κλάδο καθώς και σε άλλους τομείς όπου υπάρχουν πολλά δεδομένα και απαιτείται η δημιουργία εξατομικευμένης εμπειρίας (personalized experience) για τον χρήστη.
Κυριακή 31 Μαρτίου 2024
Τρίτη 26 Μαρτίου 2024
The terrible cost of phone-based childhood
Μαρτίου 26, 2024 Philippos Koutsakas
Ένα συγκλονιστικό άρθρο του Jonathan Haidt για το τρομαχτικό κόστος / αντίκτυπο της χρήσης smart phones στα παιδιά μικρής ηλικίας
Το κείμενο είναι διαθέσιμο ΕΔΩ. Προσφέρεται επίσης και σε (ιδιαίτερα βολική) ηχητική μορφή.
Μπορεί να είναι λιγάκι μεγαλούτσικο αλλά με το που το ξεκινάς δεν μπορείς να σταματήσεις...
Αναδεικνύει βήμα-βήμα το τρομακτικό αντίκτυπο της χρήσης των έξυπνων κινητών από παιδιά μικρής ηλικίας...
Ξεκινάει παρουσιάζοντας "The Decline of Play and Independence" που ξεκίνησε στο τέλος της δεκαετίας του 80, συνεχίζει παρουσιάζοντας "The Arrival of Virtual World in Two Waves" καθώς και τον συνεπακόλουθο "Techno-optimism" που είχε ως αποτέλεσμα "the Birth of the Phone-Based Childhood".
Και μετά αρχίζει το σκληρό κομμάτι στο οποίο παρουσιάζειται "The High Cost of a Phone-Based Childhood" το "So Many Harms" συνεχίζει με το "Young People Don’t Like Their Phone-Based Lives" και το "Collective-Action Problems" για να κλείσει προτείνοντας λύσεις (;) στο "Four Norms to Break Four Traps" και στο "What Are We Waiting For?"
Αν δεν έχετε χρόνο αρκεί να διαβάσετε την εισαγωγή και αν σας δυσκολεύουν τα Αγγλικά παραθέτω στη συνέχεια μία ψιλο-επιμελημένη αυτόματη μετάφραση της Εισαγωγής στα Ελληνικά...
Ακούστε το και προβληματιστείτε...
(Πρέπει) να τελειώνουμε (άμεσα) με την βασισμένη σε έξυπνα κινητά εφηβία
By Jonathan Haidt
Κάτι πήγε ξαφνικά και φρικτά στραβά για τους εφήβους στις αρχές της δεκαετίας του 2010. Τα ποσοστά κατάθλιψης και άγχους στις Ηνωμένες Πολιτείες - τα οποία ήταν αρκετά σταθερά κατά τη δεκαετία του 2000 - αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 50% σε πολλές μελέτες από το 2010 έως το 2019. Το ποσοστό αυτοκτονιών αυξήθηκε κατά 48% για εφήβους ηλικίας 10 ετών στα 19. Για τα κορίτσια ηλικίας 10 έως 14 ετών, αυξήθηκε κατά 131%.
Το πρόβλημα δεν περιοριζόταν στις ΗΠΑ. Παρόμοια μοτίβα εμφανίστηκαν περίπου την ίδια περίοδο στον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, τις σκανδιναβικές χώρες και όχι μόνο. Με ποικίλα μέτρα και σε διάφορες χώρες, τα μέλη της Generation Z (γεννημένα το 1996 και μετά) υποφέρουν από άγχος, κατάθλιψη, τάσεις αυτοτραυματισμού και σχετικές διαταραχές σε ποσοστά υψηλότερα από οποιαδήποτε άλλη γενιά για την οποία διαθέτουμε δεδομένα.
Η πτώση σε όλους τους δείκτες της ψυχικής υγείας είναι μόνο ένα από τα πολλά σημάδια ότι κάτι πήγε στραβά. Η μοναξιά και η έλλειψη φιλικών σχέσεων μεταξύ των Αμερικανών εφήβων άρχισαν να αυξάνονται γύρω στο 2012. Τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα μειώθηκαν επίσης. Σύμφωνα με το "The Nation's Report Card", οι επιδόσεις στην ανάγνωση και στα μαθηματικά άρχισαν να μειώνονται για τους μαθητές των ΗΠΑ μετά το 2012, αντιστρέφοντας δεκαετίες αργής αλλά γενικά σταθερής αύξησης. Το τεστ της PISA, το σημαντικότερο διεθνές μέτρο των εκπαιδευτικών τάσεων, καταγράφει μειωμένες επιδόσεις στα μαθηματικά, στην ανάγνωση και οι επιστήμες παγκοσμίως, ξεκινώντας και αυτό από τις αρχές της δεκαετίας του 2010.
Καθώς τα μεγαλύτερα μέλη του Gen Z πλησιάζουν την ηλικά των 20, τα προβλήματά τους μεταφέρονται και στην ενηλικίωση. Οι νεαροί ενήλικες βγαίνουν λιγότερο, έχουν λιγότερες κάνουν σεξουαλικές επαφές και δείχνουν λιγότερο ενδιαφέρον να αποκτήσουν παιδιά από τις προηγούμενες γενιές. Είναι πιο πιθανό να παραμείνουν στην οικογενειακή στέγη. Είναι λιγότερο πιθανό να βρουν δουλειά ως έφηβοι ενώ οι εργοδότες δηλώνουν ότι είναι πιο δύσκολο να συνεργαστείς μαζί τους. Πολλές από αυτές τις τάσεις ξεκίνησαν με προηγούμενες γενιές, αλλά οι περισσότερες από αυτές επιταχύνθηκαν με το Gen Z.
Έρευνες δείχνουν ότι τα μέλη του Gen Z είναι πιο ντροπαλά / εσωστρεψή και πιο απρόβλεπτα από τις προηγούμενες γενιές ενώ η τάση τους να αναλαμβάνουν λιγότερα ρίσκα μπορεί να τα κάνει λιγότερο φιλόδοξα. Σε συνέντευξή του τον περασμένο Μάιο, ο συνιδρυτής του OpenAI Sam Altman και ο συνιδρυτής της Stripe, Patrick Collison, σημείωσαν ότι, για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1970, κανένας από τους εξέχοντες επιχειρηματίες της Silicon Valley δεν είναι κάτω των 30 ετών. «Κάτι έχει πάει πραγματικά στραβά», είπε ο Altman . Σε μια κατ' εξοχήν νέα βιομηχανία, θα πρέπει να μας προβληματίζει η ξαφνική απουσία νεαρών επιχειρηματιών (κοντά στην ηλικάι των 20).
Οι γενιές δεν είναι μονολιθικές, φυσικά. Πολλοί νέοι ανθίζουν. Συνολικά, ωστόσο, η Gen Z έχει κακή ψυχική υγεία και υστερεί σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές σε πολλές σημαντικές μετρήσεις. Και αν μια γενιά τα πάει άσχημα ––αν είναι πιο ανήσυχη και καταθλιπτική και ξεκινά οικογένειες, σταδιοδρομίες και σημαντικές εταιρείες με πολύ χαμηλότερο ρυθμό από τις προηγούμενες γενιές– τότε οι κοινωνιολογικές και οικονομικές συνέπειες θα είναι βαθιές για ολόκληρη την κοινωνία.
Τι συνέβη στις αρχές της δεκαετίας του 2010 που άλλαξε την ανάπτυξη των εφήβων και επιδείνωσε την ψυχική υγεία; Οι θεωρίες αφθονούν, αλλά το γεγονός ότι παρόμοιες τάσεις εντοπίζονται σε πολλές χώρες παγκοσμίως σημαίνει ότι τα γεγονότα και οι τάσεις που είναι ειδικά για τις Ηνωμένες Πολιτείες δεν μπορούν να είναι η κύρια ιστορία.
Νομίζω ότι η απάντηση μπορεί να δηλωθεί απλά, αν και η υποκείμενη ψυχολογία είναι περίπλοκη: ήταν τα χρόνια που οι έφηβοι σε πλούσιες χώρες αντάλλαζαν τα κινητά τους τηλέφωνα με smartphone και μετακόμισαν πολύ περισσότερο την κοινωνική τους ζωή στο Διαδίκτυο—ιδίως σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης σχεδιασμένες για virality και εθισμός. Από τη στιγμή που οι νέοι άρχισαν να κουβαλούν ολόκληρο το Διαδίκτυο στις τσέπες τους, διαθέσιμο σε αυτούς μέρα και νύχτα, άλλαξε τις καθημερινές τους εμπειρίες και τις αναπτυξιακές τους οδούς σε γενικές γραμμές. Η φιλία, τα ραντεβού, η σεξουαλικότητα, η άσκηση, ο ύπνος, οι ακαδημαϊκοί, η πολιτική, η οικογενειακή δυναμική, η ταυτότητα—όλα επηρεάστηκαν. Η ζωή άλλαξε γρήγορα και για τα μικρότερα παιδιά, καθώς άρχισαν να έχουν πρόσβαση στα smartphone των γονιών τους και, αργότερα, απέκτησαν τα δικά τους iPad, φορητούς υπολογιστές, ακόμη και smartphone κατά τη διάρκεια του δημοτικού σχολείου.
Ως κοινωνικός ψυχολόγος που έχει μελετήσει επί μακρόν την κοινωνική και ηθική ανάπτυξη, έχω συμμετάσχει σε συζητήσεις σχετικά με τις επιπτώσεις της ψηφιακής τεχνολογίας εδώ και χρόνια. Τυπικά, τα επιστημονικά ερωτήματα έχουν πλαισιωθεί κάπως στενά, για να διευκολυνθεί η αντιμετώπισή τους με δεδομένα. Για παράδειγμα, οι έφηβοι που καταναλώνουν περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν υψηλότερα επίπεδα κατάθλιψης; Η χρήση smartphone λίγο πριν τον ύπνο επηρεάζει τον ύπνο; Η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις συνήθως είναι ναι, αν και το μέγεθος της σχέσης είναι συχνά στατιστικά μικρό, γεγονός που οδήγησε ορισμένους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι αυτές οι νέες τεχνολογίες δεν ευθύνονται για τις γιγαντιαίες αυξήσεις των ψυχικών ασθενειών που ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 2010 .
Αλλά προτού μπορέσουμε να αξιολογήσουμε τα στοιχεία για οποιαδήποτε πιθανή λεωφόρο βλάβης, πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να θέσουμε ένα ευρύτερο ερώτημα: Τι είναι η παιδική ηλικία –-συμπεριλαμβανομένης της εφηβείας––και πώς άλλαξε όταν τα smartphones μετακινήθηκαν στο κέντρο της; Αν πάρουμε μια πιο ολιστική άποψη για το τι είναι η παιδική ηλικία και τι πρέπει να κάνουν τα μικρά παιδιά, τα δίδυμα και οι έφηβοι για να ωριμάσουν σε ικανούς ενήλικες, η εικόνα γίνεται πολύ πιο ξεκάθαρη. Η ζωή που βασίζεται σε smartphone, όπως αποδεικνύεται, αλλάζει ή παρεμβαίνει σε μεγάλο αριθμό αναπτυξιακών διαδικασιών.
Η εισβολή των smartphone και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι οι μόνες αλλαγές που έχουν παραμορφώσει την παιδική ηλικία. Υπάρχει ένα σημαντικό παρασκήνιο, που ξεκίνησε ήδη από τη δεκαετία του 1980, όταν αρχίσαμε να στερούμε συστηματικά από παιδιά και εφήβους την ελευθερία, το παιχνίδι χωρίς επίβλεψη, την ευθύνη και τις ευκαιρίες για ανάληψη κινδύνων, τα οποία προάγουν την ικανότητα, την ωριμότητα και την ψυχική υγεία. Αλλά η αλλαγή στην παιδική ηλικία επιταχύνθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2010, όταν μια γενιά ήδη στερημένη από ανεξαρτησία παρασύρθηκε σε ένα νέο εικονικό σύμπαν που φαινόταν ασφαλές για τους γονείς αλλά στην πραγματικότητα είναι πιο επικίνδυνο, από πολλές απόψεις, από τον φυσικό κόσμο.
Ο ισχυρισμός μου είναι ότι η νέα παιδική ηλικία που βασίζεται στο τηλέφωνο που διαμορφώθηκε πριν από περίπου 12 χρόνια αρρωσταίνει τους νέους και εμποδίζει την πρόοδό τους στην άνθηση στην ενήλικη ζωή. Χρειαζόμαστε μια δραματική πολιτισμική διόρθωση και τη χρειαζόμαστε τώρα.
Κυριακή 10 Μαρτίου 2024
9 - microbit: Ομαδική εργασία
Μαρτίου 10, 2024 Philippos Koutsakas
Η ομαδική εργασία είναι μια ευκαιρία για εσάς να χρησιμοποιήσετε όλες τις γνώσεις που αποκτήσατε καθ 'όλη τη διάρκεια του τριμήνου αλλά και να ψάξετε τις επιπλέον του microbit για να δημιουργήσετε κάτι που είναι πρωτότυπο και που λύνει ένα πρόβλημα ή εξυπηρετεί έναν σκοπό.
Για την επιλογή του θέματος της ομαδικής σας εργασίας θα ήθελα αφού πάρετε ιδέες από τους παρακάτω συνδέσμους να αφήστε την φαντασία σας ελεύθερη και να διαλέξετε το πιο ενδιαφέρον και το πιο πρωτότυπο και ενδιαφέρον θέμα που μπορείτε να σκεφτετείτε :-)Όσο πιο "τρελή" η ιδέα τόσο το καλύτερο :-)
Το project σας μπορεί να είναι είτε ένα project που θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους, είτε συνδυασμός ενός ή περισσοτέρων projects ή (ακόμη καλύτερα) κάτι εντελώς καινούριο και πρωτότυπο.
- Διάφορα microbit projects από την επίσημη ιστοσελίδα https://makecode.microbit.org/projects/
- Projects σε μορφή μαθημάτων https://microbit.org/lessons/
- Εύκολα projects βήμα προς βήμα https://microbit.org/get-started/first-steps/get-creative/
- Μετρητής βημάτων https://microbit.org/lessons/walking-for-water/
- Έξι ενδιαφέροντα projects https://projects.raspberrypi.org/en/codeclub/microbit
- Projects ήχου με το microbit https://microbit.org/lessons/musical-microbit-unit-overview/
- Ιδέες για κατασκευές με microbit στο pinterest https://fi.pinterest.com/sannakau/microbit/
- Παραδείγμα από σχολικά microbit projects με κατασκευές
https://makecode.microbit.org/courses/csintro/finalproject/examples - Top 15 microbit projectss: https://www.itpro.co.uk/desktop-hardware/26289/13-top-bbc-micro-bit-projects
- Seven outstanding Micro Bit projects https://www.bbc.com/news/technology-35824446
- Top 28 Micro:Bit Projects You Must Try 2021! https://www.seeedstudio.com/blog/2019/12/10/top-25-microbit-projects-for-beginners-2019/
Πιθανές ιδέες
- Δημιουργήστε ένα παιχνίδι
- Δημιουργήστε κάτι που βοηθά κάποιον με την επίλυση ενός προβλήματος
- Δημιουργήστε κάτι όμορφο (κόσμημα, στολίδι, κλπ)
- Δημιουργήστε ένα μουσικό όργανο
- Δημιουργήστε μία "μηχανή" ή ένα "εργαλείο"
- μία παρουσίαση η ένα κείμενο η οποία θα πρέπει να παρουσιάζει:
- την ιδέα
- το πώς λειτουργεί η εφαρμογή
- τα blocks του κώδικα
- την κατασκευή
- τα αποτελέσματα
- τυχών προτάσεις για μελλοντικές επεκτάσεις
- το πώς συνεργαστήκατε
- τις εντολές της εργασίας σας
- την κατασκευή (αν η εργασία περιλαμβάνει κατασκευή)
Προθεσμία Ολοκλήρωσης Εργασίας: εβδομαδα 01 - 05 Απριλίου 2024
Κυριακή 3 Μαρτίου 2024
Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2024
4 - microbit: Αισθητήρας Φωτός (Light Sensor)
Φεβρουαρίου 25, 2024 Philippos Koutsakas
Το φύλλο εργασίας για τον αισθητήρα φωτός του bbc:microbit είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Ακολουθήστε βήμα-βήμα το αρχικό tutorial και στη συνέχεια αντιμετωπίστε τις προκλήσεις
Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024
3 - microbit: Αισθητήρας Κίνησης (Accelerometer)
Φεβρουαρίου 04, 2024 Philippos Koutsakas
Το φύλλο εργασίας για τον Αισθητήρα Κίνησης (Accelerometer) του microbit είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Ακολουθήστε βήμα-βήμα τις οδηγίες της Δραστηριότητας και στη συνέχεια αντιμετωπίστε τις Προκλήσεις
2 - microbit: Κουμπιά (Buttons)
Φεβρουαρίου 04, 2024 Philippos Koutsakas
Το φύλλο εργασίας για τα Κουμπιά (Buttons) του microbit είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Ακολουθήστε βήμα-βήμα τις οδηγίες της Δραστηριότητας και στη συνέχεια αντιμετωπίστε τις Προκλήσεις.
1 - microbit: Οθόνη Leds
Φεβρουαρίου 04, 2024 Philippos Koutsakas
Το φύλλο εργασίας για την οθόνη (Leds) του microbit είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Ακολουθήστε βήμα-βήμα τις οδηγίες της Δραστηριότητας και στη συνέχεια αντιμετωπίστε τις Προκλήσεις.
Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024
Προσωπικά Δεδομένα στο Διαδίκτυο (Private and Personal Info online)
Ιανουαρίου 30, 2024 Philippos Koutsakas
Στο σημερινό μας μάθημα θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στις παρακάτω ερωτήσεις:
- Γιατί αρέσει στους ανθρώπους να μοιράζονται πληροφορίες για τον εαυτό τους στο διαδίκτυο;
- Ποιά η διαφορά μεταξύ ιδιωτικής και προσωπικής πληροφορίας;
- Γιατί είναι επικίνδυνο να κοινοποιούμε ιδιωτικές πληροφορίες στο διαδίκτυο
Μελετήστε την παρουσίαση που ακολουθεί και στη συνέχεια δουλέψετε με τις εργασίες που θα βρείτε ΕΔΩ.
Καλή μελέτη
Σκέψου πριν δημοσιεύσεις
Για τις εργασίες ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα
- Χωριστείτε σε ομάδες
- Ανοίξτε το αρχείο με τις δραστηριότητες που θα βρείτε ΕΔΩ
- Επιλέξτε όλο το κείμενο (Μενού > Επεξεργασία > Επιλογή όλων)
- Αντιγράψτε το κείμενο (Δεξί κλικ πάνω στο επιλεγμένο κείμενο ή Ctrl+C)
- Δημιουργήστε ένα νέο κενό έγγραφο Google Docs (Μενού > Αρχείο > Νέο)
- Επικολλήστε το κείμενο που είχατε αντιγράψει (Ctrl+V)
- Προσθέστε τους συμμαθητές της ομάδας σας και τον fkoutsakas@pspth.edu.gr ως Συντάκτες
- Όταν ολοκληρώστε την εργασία επικολήστε το URL του κειμένου σας σε αυτή την εργασίa
Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024
Κεφάλαιο 13: Άντληση Πληροφοριών από τον Παγκόσμιο Ιστό
Ιανουαρίου 16, 2024 Philippos Koutsakas
Υλικό προς Μελέτη
Μελετήστε το 13ο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου που θα βρείτε ΕΔΩ
Στην μελέτη σας μπορείτε να αξιοποιήστε την παρακάτω παρουσίαση για το 13ο κεφάλαιο
Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2024
Κεφάλαιο 12: Η υπηρεσία του Παγκόσμιου Ιστού
Ιανουαρίου 09, 2024 Philippos Koutsakas
Υλικό προς Μελέτη
Μελετήστε το 12ο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου που θα βρείτε ΕΔΩ
Στην μελέτη σας μπορείτε να αξιοποιήστε την παρακάτω παρουσίαση για το 12ο κεφάλαιο
Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023
Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) Δημοτικού 2023-24
Νοεμβρίου 19, 2023 Philippos Koutsakas
Διδακτικές Οδηγίες 2023-24
Οι οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης για το μάθημα "Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας" του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτους 2023-24 είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
Άξονες Μαθησιακών Στόχων της διδασκαλίας των ΤΠΕ
Γνωρίζω, δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ
- Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
- Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη ζωγραφική, τα πολυμέσα και τις παρουσιάσεις
- Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με ΤΠΕ
- Γνωρίζω το Διαδίκτυο
- Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με ΤΠΕ
- Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες
- Λύνω προβλήματα με Υπολογιστικά Φύλλα
- Προγραμματίζω τον υπολογιστή
- Υλοποιώ σχέδια εργασίας/έρευνας (project)
Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο
- Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό
Ενδεικτική κατανομή ωρών διδασκαλίας σε Ε και Στ Δημοτικού
Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Δημοτικού
Το νέο αναλαυτικό πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα ΤΠΕ του δημοτικού, το σχετικό ΦΕΚ και ο αναλυτικός οδηγός εκπαιδευτικού είναι διαθέσιμα ΕΔΩ
Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023
Όλα για τον Edi(son) το ρομπότ :-)
Νοεμβρίου 02, 2023 Philippos Koutsakas
Στοιχεία για τον Edi(son) θα βρείτε ΕΔΏ.
Παρακάτω παραθέτω εκπαιδευτικό υλικό για την αξιοποίηση του Edi στην τάξη.
Ειδικότερα...
- Οδηγός εκπαιδευτικού για το περιβάλλον EdBlocks ΕΔΩ
- Φύλλα δραστηριοτήτων για το περιβάλλον EdBlocks ΕΔΩ (μετάφραση Αλέξανδρος Κοφτερός)
- Τα blocks του περιβάλλοντος EdBlocks με σύντομες επεξηγήσεις ΕΔΩ
- Easy reference guide ΕΔΩ
Εισαγωγικό μάθημα για το περιβάλλον EdBlocks
Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2023
Υπολογιστική Σκέψη: Δημιουργουμε ένα παιχνίδι Λούνα Παρκ με το ρομπότ Edison
Οκτωβρίου 29, 2023 Philippos Koutsakas
Σχεδιάστε και δημιουργήστε το πιό τρελό παιχνίδι λούνα παρκ που μπορείτε να σκεφτείτε ;-)
Θα σχεδιάσετε μια ρόδα, ένα καρουζέλ, ένα τρενάκι, συγκρουώμενα αυτοκινητάκια ή ένα εντελώς νέο και πρωτότυπο παιχνίδι λούνα πάρκ;
Οι λεπτομέρειες του σχεδιασμού είναι αποκλειστικά δική σας απόφαση.
Στο σχέδιο σας θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε:
- το σχετικό φύλλο εργασίας, διαθέσιμο εδώ: https://docs.google.com/document/d/1cDd1NrVLsjdavWqY4m96pGHZzjRNW_XhBdiyEmLd5as/edit?usp=sharing
- ένα (τουλάχιστον) ή περισσότερα ρομπότ Edison
- εξαρτήματα επέκτασης Edison
- κομμάτια / εξαρτήματα LEGO
- το περιβάλλον προγραμματισμού EdScratch
- διαθέσιμο εδώ: https://www.edscratchapp.com/
- οδηγίες εδώ: https://meetedison.com/robot-programming-software/edscratch/
Ένα παράδειγμα κατασκευής είναι διαθέσιμο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=og9_0K4i68o
Η δραστηριότητα βασίζεται στο της πρόκλησης / διαγωνσιμού της Edison για το 2023 που είναι διαθέσιμο εδώ: https://meetedison.com/2023-edison-robot-design-contest/
Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2023
Τι είναι οι άδειες Creative Commons
Οκτωβρίου 26, 2023 Philippos Koutsakas
Ένα εργαλείο “απελευθέρωσης” και ταυτόχρονα προστασίας των ιδεών σας
Ποιος έχει δικαίωμα να χρησιμοποιήσει
- τις φωτογραφίες που βγάζετε με το κινητό σας και ανεβάζετε στο Instagram
- ένα βιντεάκι που δημιουργήσατε και ανεβάσατε στο Tik Tok
- μία πολύ καλή εργασία/παρουσίαση που ετοιμάσατε για το μάθημα της πληροφορικής
και τι ακριβώς σημαίνει "χρησιμοποιήσει";
- να τις διαμοιράσει/κοινοποιήσει στο δικό του Instagram (διαμοιρασμός/κοινοποίηση)
- να τις παρουσιάσει σε κάποιο ακροατήριο (επαναχρησιμοποίηση)
- να κάνει αλλαγές ώστε να δημιουργήσει μία νέα έκδοση (τροποποίηση)
- να βγάλει χρήματα από αυτές (είτε πουλώντας τις άμεσα, είτε τυπώνοντας τις πάνω σε κάποιο t-shirt ή souvenir, είτε χρησιμοποιώντας τις σε τυχόν μαθήματα που θα διδάξει)
Στις παραπάνω ερωτήσεις επιχειρεί να απαντήσει η παρουσίαση που ακολουθεί ;-)
Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2023
Κεφάλαιο 3: Εργονομία
Οκτωβρίου 22, 2023 Philippos Koutsakas
Κεφάλαιο 3: Εργονομία
Υλικό προς Μελέτη
Το 3ο Κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου, διαθέσιμο ΕΔΩ
Η παρουσίαση που αξιοποιήσαμε μέσα στην τάξη
Βιντεοδιάλεξη που παρουσιάζει τα σημαντικότερα σημεία του 3ου Κεφαλαίου...
Περισσότερες πληροφορίες για την εργονομία στην Βικιπέδια ΕΔΩ
Παρακολουθείστε το παρακάτω βίντεο που παρουσιάζει συχνά λάθη εργονομίας που κάνουμε όταν χρησιμοποιούμε υπολογιστή
Παρακολουθείστε το χιουμοριστικό βίντεο που ακολουθεί και παρουσιάζει συνηθισμένα λάθη εργονομίας κατά τη χρήση του υπολογιστή
Δραστηριότητες για την Εργονομία
Δραστηριότητα 1
Πειραματιστείτε με τη δραστηριότητα με τίτλο "Η σωστή στάση
εργασίας στον υπολογιστή" και καθοδηγήστε τον Πέτρο να καθίσει με σωστό
τρόπο μπροστά στον υπολογιστή του.
Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το ποντίκι σας για να επαναφέρετε τον Πέτρο στην σωστή στάση σώματος χρησιμοποιώντας τα "Σημεία Ελέγχου".
Τα σημεία ελέγχου είναι μικρά κυκλικά κουμπιά, κόκκινου ή πράσινου χρώματος.
- Για εμφανίσετε τα σημεία ελέγχου θα πρέπει να κάνετε κλικ στο κουμπί "Εμφάνιση των σημείων ελέγχου" (κάτω δεξιά).
- Για να αλλάξετε την στάση σώματος του μαθητή θα πρέπει να κάνετε αριστερό κλικ σε ένα σημείο ελέγχου και κρατώντας το κουμπί πατημένο, να μετακίνησε το ποντίκι σας
- Όταν όλα τα σημεία ελέγχου έχουν αποκτήσει πράσινο χρώμα τότε ο μαθητής έχει αποκτήσει τη σωστή στάση σώματος μπροστά στον υπολογιστή.
Για να ανοίξει η δραστηριότητα κάντε κλικ ΕΔΩ.
Δραστηριότητα 2
Κάντε λήψη (Donwload) τη δραστηριότητα που θα βρείτε ΕΔΩ και τοποθετήστε τα πλαίσια με τις περιγραφές στην κατάλληλη θέση.
Δραστηριότητα 3
Παίξτε θέατρο (δραματοποίηση) με τους συμμαθητές ή/και την οικογένεια σας. Για παράδειγμα, σταθείτε μπροστά στον υπολογιστή με τον λάθος τρόπο και ζητήστε από τους άλλους να διορθώσουν τη στάση σας
Δραστηριότητα 4
Εκτυπώστε την αφίσα για την εργονομία που θα βρείτε ΕΔΩ και τοποθετήστε σε εμφανές σημείο απέναντι
Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023
Κεφάλαιο 1: Βασικές έννοιες πληροφορικής
Οκτωβρίου 20, 2023 Philippos Koutsakas
Μελετήστε το 1ο Κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου που θα βρείτε ΕΔΩ
Στην μελέτη σας αξιοποιήστε την παρουσίαση και το βίντεο που ακολουθούν...
Σε αυτόν τον σύνδεσμο ΕΔΩ θα βρείτε ένα παράδειγμα σταυρολέξου που δημιούργησα στα βιαστικά...
Οδηγίες για τη δημιουργία σταυρολέξου θα βρείτε εδώ: https://okiriostonipologiston.blogspot.com/2018/09/thecolorcom.html
Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023
21 ιστοσελίδες με εκπληκτικές (δωρεάν) φωτογραφίες / εικόνες...
Οκτωβρίου 04, 2023 Philippos Koutsakas
Το 70% της αίσθησης που μου δίνει μια ιστοσελίδα είναι οι φωτογραφίες της.
Εδώ και λίγο καιρό λοιπόν άρχισα να ψάχνω στον ίντερνετ για ποιοτικές / επαγγελματικές φωτογραφίες για να συνοδεύω τις αναρτήσεις μου και εξεπλάγην από το ιδιαίτερα υψηλό κόστος αγοράς τους.
ΟΚ, λογικό σκέφτηκα να δίνεις 10$ για μία φωτογραφία αν είναι να την βάλεις στο e-shop σου, αλλά ένας φτωχός και μόνος blogger που δε μπορεί να διαθέσει τόσα τι να κάνει ο έρμος;
Να κάνει κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο στον οποίο θα βρει ουκ ολίγες συλλογές (searchable) επαγγελματικών / καλαίσθητων φωτογραφιών που μπορεί να χρησιμοποιήσει δωρεάν.
Το λινκ εδώ...
![]() |
| Δωρεάν φώτο από το https://stocksnap.io |
Εδώ και λίγο καιρό λοιπόν άρχισα να ψάχνω στον ίντερνετ για ποιοτικές / επαγγελματικές φωτογραφίες για να συνοδεύω τις αναρτήσεις μου και εξεπλάγην από το ιδιαίτερα υψηλό κόστος αγοράς τους.
ΟΚ, λογικό σκέφτηκα να δίνεις 10$ για μία φωτογραφία αν είναι να την βάλεις στο e-shop σου, αλλά ένας φτωχός και μόνος blogger που δε μπορεί να διαθέσει τόσα τι να κάνει ο έρμος;
Να κάνει κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο στον οποίο θα βρει ουκ ολίγες συλλογές (searchable) επαγγελματικών / καλαίσθητων φωτογραφιών που μπορεί να χρησιμοποιήσει δωρεάν.
Το λινκ εδώ...
Επιπλέον ιστοσελίδες θα βρείτε εδω τις οποίες έχει μαζέψει και οργανώσει σε ένα padlet ο Γιώργος Χοροζίδης...
Υ.Γ. Όλον αυτόν τον καιρό που δεν είχα γράψει λέξη δεν τεμπέλιαζα, έφτιαξα αυτό και αυτό και πολλά ακόμη που δεν σχετίζονταν με το το περιεχόμενο του blog...
free images
Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2023
Εβδομάδα Προγραμματισμού 2023 με το Microbit
Οκτωβρίου 01, 2023 Philippos Koutsakas
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2023 (Code Week 2023) θα κάνουμε τον μικροελεγκτή microbit
- να καρδιοχτυπήσει :-)
- να εμφανίσει το μήνυμα "Happy Code Week 2023!!!" και
- να εμφανίσει ένα φαντασματάκι να διατρέχει την οθόνη του :-)
Αναλυτικά η Δραστηριότητα είναι διαθέσιμη ΕΔΩ
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)

.jpg)
.png)
.png)

.png)
.jpg)
.jpg)


.jpg)




.png)







.jpg)




