Κεφάλαιο 2.2: Αλγόριθμος, Δεδομένα, Έξοδος, Είσοδος, Εκχώρηση τιμής, Δομή ακολουθίας
2.2.7.1 Εκχώρηση, Είσοδος και Έξοδος τιμών2.2.7.2 Δομή ακολουθίας
Ακολουθούν παρουσιάσεις για τις αντίστοιχες ενότητες του σχολικού βιβλίου
Σεπτεμβρίου 27, 2022 Philippos Koutsakas
2.2.7.1 Εκχώρηση, Είσοδος και Έξοδος τιμών2.2.7.2 Δομή ακολουθίας
Ακολουθούν παρουσιάσεις για τις αντίστοιχες ενότητες του σχολικού βιβλίου
Σεπτεμβρίου 23, 2022 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 21, 2022 Philippos Koutsakas
Πολύ χρήσιμο υλικό για τη διδακτική του συγκεκριμένου κεφαλαίου υπάρχει στο υλικό αναφοράς της επιμόρφωσης επιπέδου Β2 της Πληροφορικής που είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Μέχρι την επόμενη συνάντηση μας
Σεπτεμβρίου 07, 2022 Philippos Koutsakas
Όλα σε ένα ΕΔΩ
Συνοπτική παρουσίαση για την open eClass ΕΔΩ
Τι είναι η eclass
Δύο σενάρια αξιοποίησης της eclass
Πρώτο σενάριο αξιοποίησης της eclass: ως ηλεκτρονικό βιβλίο ύλης
Σεπτεμβρίου 07, 2022 Philippos Koutsakas
Στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης χρησιμοποιούμε το Ubuntu Linux LTPS 20.04 για σχολικά εργαστήριο πληροφορικής.
Περισσότερες πληροφορίες για μαθητές στην παρουσίαση που ακουλουθεί
Περισσότερες πληροφορίες για εκπαιδευτικούς στην παρουσίαση που ακολουθεί
Ιουλίου 11, 2022 Philippos Koutsakas
Αναδημοσίευση του άρθρου από την ιστοσελίδα "We are Teachers"
According to the International Dyslexia Association, as much as 15 to 20 percent of the U.S. population may have symptoms of dyslexia. Those include slow or inaccurate reading, weak spelling, and poor writing. While not all reading problems are caused by dyslexia, some of the same accommodations can help many struggling students. Using the best fonts for dyslexia is one way you can help.
How do these fonts work?
First, it’s important to understand that switching to a different font will not magically “cure” dyslexia, but they can be helpful. As long as you don’t neglect other proven strategies for helping those with dyslexia (and other learning disorders), these fonts are just one more tool in your toolkit.
According to research, the best fonts for dyslexia (and other learning disorders) share these characteristics:
Image: Creative Spark
This term literally means “without serif.” Serifs are those little projections at the ends of letters some fonts use to make them look a little fancier. Times New Roman is a classic example of a serif font, while Arial is a common sans serif option.
Image: Microsoft Docs
Oblique fonts are a slanted version of a font, while italic fonts have a slanted and more stylized appearance. Either way, this style significantly reduces readability, so stick to upright fonts, also known as roman style.
Image: Wikimedia Commons
In a monospace font, each letter (and space) takes up the same amount of horizontal space on a line. The opposite is proportional or variable-width fonts. Monospace fonts are harder to find these days, but there are some good options out there.
Specially designed fonts like Dyslexie and OpenDyslexic add one more feature. They strive to make the differences in mirrored letters like “d” and “b” more obvious, with subtle changes to their appearance. Some researchers feel that special fonts like Dyslexie don’t offer any true benefits at all. But they also say there’s no harm in trying them out.
This sans serif, non-italic font isn’t monospaced, but Arial is still a good choice as long as you don’t italicize it.
If you’re looking for a serif font, try Courier. It’s monospaced, which makes it easier to read than its cousin Times New Roman.
Here’s another sans serif font to try. Note that like Arial, it’s not monospaced, but it is still clear and easy to read.
Another font that’s not monospaced but is sans serif, Verdana is overall rated as fairly easy to read.
There are a few fonts on the market that may or may not make a real difference for those with dyslexia. While the research is still out, it doesn’t hurt to give them a try.
In Dyslexie, letters have heavier bottoms, slightly adjusted shapes, and longer sticks. This is a licensed font, and you’ll need to pay to use it in all your programs. Learn more about Dyslexie here.
OpenDyslexic is a free font and uses heavier bottoms and irregular shapes just like Dyslexie. Find out more about OpenDyslexic here.
Try not to shudder, but Comic Sans is often recommended for folks with dyslexia. The irregular design of the letters makes it easier to read. (Only “b” and “d” are true mirrors.)
You can also try Century Gothic, Trebuchet, Calibri, Open Sans, and
Tahoma, among others. In general, just remember to choose simple fonts
without serifs that provide good spacing between letters. Avoid fonts
that are “condensed,” and don’t use italicized versions.
Ιουλίου 06, 2022 Philippos Koutsakas
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τη συστηματική παρακολούθηση και τη βελτίωση της ποιότητας αέρα στις σχολικές αίθουσες, αξιοποιώντας αποκλειστικά τεχνολογίες και λογισμικά ανοιχτής αρχιτεκτονικής.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του 3ου πανελλήνιου διαγωνισμού ανοιχτών τεχνολογιών και ήταν ένα από τα διακριθέντα προγράμματα της κατηγορίας του.Το πρόγραμμα βασίστηκε στα συμπεράσματα του εκπαιδευτικού προγράμματος "Άλλος Αέρας" που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2019-20 το οποίο αξιοποίησε εμπορικές λύσεις μέτρησης / βελτίωσης της ποιότητας αέρα.
Λόγω της τρέχουσας συγκυρίας της COVID19 αλλά και λόγω του ότι η ποιότητα αέρα των σχολικών αιθουσών σχετίζεται με την προστασία των μαθητών από τη διάδοση ασθενειών την εκδήλωση αλλεργιών αλλά και την διάθεση και ευεξία των μαθητών κατά την διαδικασία της διδασκαλίας/μάθησης
Η επιστημονική κοινότητα θεωρεί τα αερολύματα πολύ σημαντικό τρόπο μετάδοσης του COVID19.
Στο σχολείο μας (όπως και πολλά ακόμη σχολεία στην Ελλάδα) υπάρχουν περιορισμοί στον φυσικό αερισμό των αιθουσών διδασκαλίας λόγω του σχεδιασμού των ανοιγμάτων (μικρά ανοίγματα παραθύρων, άνοιγμα μόνο σε ανάκλυση, κλπ).
Συνεπώς, ο ενδεδειγμένος ρυθμός ανανέωσης αέρα στη σχολική αίθουσα (που είναι 4-6 φορές/ώρα) είναι εφικτό να επιτευχθεί μόνο με μηχανική ενίσχυση.
Μαΐου 19, 2022 Philippos Koutsakas
Διαλέξετε έναν/μία από τους/τις παρακάτω διάσημους επιστήμονες πληροφορικής και αντιγράψτε/επικολλήστε/μορφοποιήστε το κείμενο που θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους.
Προσοχή για να πάρετε το 100% των μονάδων θα πρέπει
Για να κατανοήσετε καλύτερα τις απαιτήσεις της δραστηριότητας ετοίμασα ως παράδειγμα αυτό το κείμενο για τον Linus Torvalds με τις πληροφορίες που βρήκα εδώ https://en.wikipedia.org/wiki/Linus_Torvalds.
Εσείς θα πρέπει να επιλέξετε έναν/μία από τους παρακάτω
Μαΐου 17, 2022 Philippos Koutsakas
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-22 συμμετείχαμε ως στεριανοί ναύτες στα ταξίδια ενός "υιοθετημένου" πλοίου, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Adopt a ship” το οποίο υλοποιείται από το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και την Περιβαλλοντική Οργάνωση CYMERA.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είχαμε (σχεδόν) εβδομαδιαία επικοινωνία μέσω email με το πλήρωμα του πλοίου GARGANTUA, παρακολουθούσαμε το δρομολόγιο που ακολουθούσε από σχετικές ιστοσελίδες, σημειώναμε την πορεία του σε ναυτικό χάρτη, παρακολοθούσαμε τις καιρικές συνθήκες και τις δραστηριότητες των ναυτικών και γενικότερα προσεγγίσαμε διαθεματικά τις έννοιες θάλασσα, ταξίδι, ναυτική ζωή.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ γυμνασίου του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και οι εκπαιδευτικοί Αλεξάνδρα Μυλωνά, Δέσποινα Τακετζίδου, Μαρία Παλιαχάνη και Φίλιππος Κουτσάκας.
Μαΐου 16, 2022 Philippos Koutsakas
Θα χρησιμοποιήσουμε το Scract-like περιβάλλον προγραμματισμού EV3 Classroom (θα χρειαστεί λήψη και εγκατάταση)
Θα μάθουμε τις βασικές κινήσεις και στροφές του EV3 Φύλλο εργασίας 1: Κινήσεις και Στροφές
Θα μαθουμε να εντοπίζουμε και να αποφεύγουμε εμπόδια με τους αισθητήτες του EV3 Φύλλο Εργασίας 2: Αντικέιμενα και Εμπόδια
Μαΐου 04, 2022 Philippos Koutsakas
Θα χρησιμοποιήσουμε το web based περιβάλλον προγραμματισμού του Spike Prime για να προγραμματίσουμε το Spike μας να κάνει κινήσεις και στροφές.
Το φύλλο εργαγίας με τις αναλυτικές οδηγίες είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Μαΐου 03, 2022 Philippos Koutsakas
Το Audacity είναι πρόγραμμα ψηφιακής επεξεργασίας ήχου και ηχογράφησης, που κυκλοφορεί σαν ελεύθερο λογισμικό και είναι διαθέσιμο για όλα (σχεδόν) τα διαδεδομένα λειτουργικά συστήματα (Windows, Mac OS X, Linux και BSD).
Λήψη και εγκατάσταση του Audacity από εδώ: https://www.audacityteam.org/download/
Σύντομος Οδηγός για το Audacity 2.2.2 διαθέσιμος ΕΔΩ
Στο βίντεο που ακολουθεί θα βρείτε αναλυτικές οδηγίες για τη χρήση του λογισμικού επεξεργασίας ήχου Audacity
Αφού μελετήσετε το παραπάνω βίντεο προχωρήστε στις παρακάτω δραστηριότητες
Δραστηριότητα 1: Δημιουργία Ψηφιακής (ηχητικής) αφήγησης με το Audacity διαθέσιμη, ΕΔΩ
Δραστηριότητα 2: Επεξεργασία Ήχου με το Audacity, διαθέσιμη ΕΔΩ
Δραστηριότητα 3: Εφαρμογή εφέ ήχου, διαθέσιμη ΕΔΩ
Απριλίου 12, 2022 Philippos Koutsakas
Το "Κεφάλαιο Β-3: Πολυμέσα" του σχολικού βιβλίου είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Ακολουθεί η σχετική παρουσίαση για τα πολυμέσα
Απριλίου 05, 2022 Philippos Koutsakas
Απριλίου 03, 2022 Philippos Koutsakas
Στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής της Α’ Γενικού Λυκείου, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, οι μαθητές εκπονούν μία ερευνητική εργασία, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.
Οι ερευνητικές εργασίες θα εκπονηθούν σε ομάδες των 2-3 μελών. Οι ομάδες ορίζονται από τον διδάσκοντα (σε συνεννόηση με τους μαθητές/τριες).
Διάρκεια: δύο εβδομάδες (04/04-17/04/2022).
Προθεσμία υποβολής: 17/04/2022
Σε αυτό το διάστημα, στις δια ζώσης συναντήσεις μας λύνονται απορίες, πραγματοποιούνται συζητήσεις ανατροφοδότησης, γίνοται παρουσιάσεις των μαθητών/ριών, ώστε να αναδεικνύεται η εξέλιξη των εργασιών, να εντοπίζονται εμπόδια και να αντιμετωπίζονται με κατάλληλο τρόπο.
Μαρτίου 31, 2022 Philippos Koutsakas
Μαρτίου 30, 2022 Philippos Koutsakas
Οδηγίες συναρμολόγησης του Basic Drive του Spike Prime set της Lego
Basic Drive-1 εδώ: https://drive.google.com/file/d/13H4Z-Qe4QaawPvff-CR9jyyrGdanIH_E/view?usp=sharing
Οδηγίες για επεκτάσεις εδώ: https://drive.google.com/drive/folders/16tDllthdEd5QY1_rzmVcihpGz5LNuFVV?usp=sharing
Μαρτίου 28, 2022 Philippos Koutsakas
Το κεφάλαιο από το σχολικό βιβλίο είναι διαθέσιμο εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2716/Pliroforiki_B-Lykeiou_html-empl/index3_1.html
Ακολουθεί παρουσίαση για τα Λειτουργικά Συστήματα...
Μαρτίου 17, 2022 Philippos Koutsakas
Μαρτίου 14, 2022 Philippos Koutsakas
Δημιουργούμε ψηφιακές αφηγήσεις με το online λογισμικό StoryBoardThat
Παρακολουθήστε το παρακάτω tutorial (5 mins)
Η παρακάτω παρουσίαση παρουσιάζει τα σημαντικότερα σημεία του StoryBoardThat
Μαρτίου 13, 2022 Philippos Koutsakas
Η Justine Sacco, λίγο πριν μπει στην πρήση από Λονδίνο προς Κέιπ Τάουν αναρτά ένα τούιτ το οποίο θα αλλάξει με τον πιό δραματικό τρόπο τη ζωή της. Η ψηφιακή της προσωπικότητα θα πάρει τον έλεγχο της πραγματικής της προσωπικότητας στην εποχή των social media...
Η ομιλία του Jon Ronson είναι διαθέσιμη ΕΔΩ
Αναζητήστε παρόμοιες ιστορίες στο διαδίκτυο...
Μαρτίου 08, 2022 Philippos Koutsakas
Η Hedy Lamarr εκτός από μια λαμπερή ηθοποιός ήταν και μια σπουδαία εφευρέτρια, την οποία ονομάζουν «η μητέρα του Wi-Fi και άλλων ασύρματων επικοινωνιών όπως το GPS και τα Bluetooth».
Η εφεύρεσή της δεν βοήθησε απλά την ανάπτυξη του wi-fi, έκανε κάτι πιο πολύπλοκο. Η πατέντα της αποτέλεσε τον πρόδρομο για την δημιουργία ασύρματων στρατιωτικών (crypto) δικτύων για ασφαλή (από υποκλοπές και παρεμβολές) μεταφορά δεδομένων.
Η ιδέα της για την εναλλαγή 88 διαφορετικών συχνοτήτων εμπνεύστηκε από τον αριθμό των πλήκτρων του πιάνου. Και αυτό το οφείλει στη μητέρα της, η οποία ήταν πιανίστρια.
Η Hedy Lamarr ήταν μια Αμερικανίδα ηθοποιός Αυστριακής καταγωγής και εφευρέτρια η οποία πρωτοπόρησε στην τεχνολογία (spread-spectrum communication) που κάποια στιγμή θα δημιουργούσε την βάση για τα σημερινά συστήματα επικοινωνίας όπως το WiFi- GPS και τα Bluetooth.
Ως μια από τις πιο όμορφες γυναίκες της εποχής της, έπαιξε σε διάφορες ταινίες όπως τις «Samson και Delilah» και «White Cargo» ενώ ο κόσμος έως και σήμερα δεν γνωρίζει για τις εφευρέσεις της!
Το πραγματικό όνομα της Hedy Lamarr ήταν Hedwig Eva Kiesler. Γεννήθηκε στις 9 Νοεμβρίου του 1914 στην Βιέννη της Αυστρίας και άνηκε σε μια πλούσια οικογένεια Εβραίων.
Η Lamarr ως μοναχοπαίδι, έλαβε πολύ προσοχή από τον πατέρα της ο οποίος ήταν ένας άνθρωπος με περιέργεια και διαρκή αναζήτηση. Επίσης ήταν αυτός που κατάφερε να εμπνεύσει την Lamarr ώστε να βλέπει τον κόσμο με ένα ανοιχτό μυαλό. Ο πατέρας της την πήγαινε συχνά για περπάτημα, όπου μεταξύ άλλων συζητούσαν για τον τρόπο λειτουργίας από διάφορες μηχανές, όπως τυπογραφικές μηχανές ή διάφορα αυτοκίνητα.
Αυτές οι συζητήσεις ήταν που καθόρισαν την σκέψη της Lamarr και έτσι όταν ήταν μόλις πέντε χρονών αποσυναρμολόγησε και επανασυναρμολόγησε το μουσικό κουτί της για να μάθει πως αυτό λειτουργούσε. Η μητέρα της ήταν πιανίστρια η οποία την μύησε στο κόσμο της τέχνης βάζοντάς την σε διάφορα μαθήματα μπαλέτου και πιάνου από μικρή ηλικία.
Σε ηλικία 16 ετών την ανακάλυψε ο σκηνοθέτης Max Reinhardt. Η Lamarr σπούδασε υποκριτική στο Βερολίνο και έπαιξε τον πρώτο της μικρό ρόλο, το 1930, σε μια γερμανική ταινία «Money on the street». Τέλος το 1932 η Lamarr έλαβε μεγάλη δημοσιότητα ως ηθοποιός για τον ρόλο της στην ταινία « Έκσταση».
Ο Αυστριακός έμπορας πολεμοφοδίων, Fritz Mandl, έγινε ένας από τους μεγάλους θαυμαστές της Lamarr όταν την είδε στο θέατρο Sissy. Το 1933, η Lamarr και ο Mandl παντρεύτηκαν αλλά ο γάμος τους δεν κράτησε για πολύ. Η Lamarr είχε δηλώσει για το γάμο της: «Ήξερα από πολύ νωρίς ότι δεν θα μπορώ να είμαι ηθοποιός όσο ήμουν η γυναίκα του…. ο Mandl ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στον γάμο μας και εγώ ένιωθα σαν μια κούκλα, ένα αντικείμενο τέχνης το οποίο έπρεπε να φυλαχτεί και να φυλακιστεί χωρίς να έχει δικό του μυαλό και ζωή.»
Η Lamarr την περίοδο αυτού του γάμου, ήταν πολύ δυστυχισμένη μιας και της επιβάλλονταν να φέρεται ως οικοδέσποινα και να χαμογελάει υπό εντολή, στους φίλους του Mandl και στους σκανδαλώδεις επιχειρηματικούς συνεργάτες του, όπου κάποιοι από αυτούς σχετίζονταν με τους Ναζί. Αφού «δραπέτευσε» από την φυλακή του Mandl, η Lamarr πήγε στο Λονδίνο «παίρνοντας» μαζί της τις γνώσεις που κέρδισε από τις συζητήσεις για τον πολεμικό οπλισμό που είχε κάνει στα δείπνα με τους φίλους του Mandl.
Καθώς ήταν στο Λονδίνο η τύχη της Lamarr αλλάξε τελείως όταν γνωρίστηκε με στον Louis B. Mayer, άνθρωπο των κινηματογραφικών στούντιο MGM. Με αυτή την συνάντηση εξασφάλισε το «εισιτήριο» της για το Hollywood όπου κατάφερε να εκθαμβώσει το αμερικάνικο κοινό με την χάρη της, την ομορφιά και την προφορά της.
Στο Hollywood η Lamarr γνώρισε διάφορα άτομα όπου ένα από αυτά ήταν ο επιχειρηματίας και πιλότος Howard Hughes.
Η Lamarr στις συναντήσεις της με τον Howard Hughes κυρίως συζητούσαν για τις εφευρέσεις. Το επιστημονικό μυαλό της Lamarr, είχε «καταπιεστεί» πολύ από το Hollywood και οι συζητήσεις με τον Hughes την βοήθησαν να «βρει» ξανά τον εφευρέτη που είχε μέσα της. Ο Hughes της έδωσε κάποια εργαλεία για να χρησιμοποιήσει στον ελεύθερο χρόνο της στα καμαρίνια.
Παρόλο που η Lamarr είχε ένα μικρό εργαστήριο στο σπίτι της, τα εργαλεία που της έδωσε ο Hughes την βοήθησαν στο να ασχοληθεί περισσότερο με την εφευρετική της πλευρά κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων από τις κινηματογραφικές σκηνές. Ο Hughes πρότεινε στη Lamarr να επισκεφθούν τα εργοστάσια που κατασκεύαζε τα αεροπλάνα. Εκεί της έδειξε πως φτιάχνονταν τα αεροπλάνα και τη γνώρισε στους επιστήμονες και μηχανικούς που ήταν πίσω από αυτές τις κατασκευές.
Ο Hughes ήθελε να φτιάξει πιο γρήγορα αεροπλάνα προκειμένου αυτά να πουληθούν στο στρατό των Η.Π.Α. και η Lamarr αμέσως σκέφθηκε ότι μπορούσε να βοηθήσει σε αυτό.
Η Lamarr αγόρασε ένα βιβλίο με ψάρια και ένα βιβλίο με πουλιά και ερεύνησε τα πιο γρήγορα ψάρια και πτηνά από κάθε είδος όπου και συνδύασε τα πτερύγια από τα πιο γρήγορα ψάρια και τα φτερά των πιο γρήγορων πτηνών για να σχεδιάσει ένα νέο σχέδιο φτερών για τα αεροπλάνα του Hughes. Καθώς του έδειξε το σχέδιο ο Hughes είπε στην Lamarr το εξής «είσαι ιδιοφυΐα».
Η Lamarr ήταν όντως μια ιδιοφυΐα και σε κάποια δήλωσή της είχε πει το εξής: «το να βελτιώνω πράγματα μου έρχεται στο μυαλό με φυσικό τρόπο».
Η Lamarr προσπάθησε να εφεύρει ένα φανάρι ρύθμισης κυκλοφορίας και μια ταμπλέτα που όταν την έριχνες στο νερό, διασπόνταν και προσομοίωνε την γεύση της κόκα κόλα. Παρόλα ταύτα οι πιο σημαντικές τις εφευρέσεις κατασκευάστηκαν καθώς οι Ηνωμένες πολιτείες της Αμερικής εξοπλίζονταν για να ενταχθούν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το 1940 η Lamarr συνάντησε τον George Antheil σε ένα βραδινό πάρτι. O Antheil ήταν ένας ιδιόρρυθμος χαρακτήρας ενώ ταυτόχρονα ήταν ένα πολύ έξυπνο άτομο. Γνωστός για την συγγραφή του και τις πειραματικές του μουσικές συνθέσεις, είχε και ο ίδιος το ακριβώς το ίδιο εφευρετικό πνεύμα με την Lamarr. Αυτή και ο Antheil συζητούσαν για διάφορα θέματα αλλά κυρίως τους ανησυχούσε ο επικείμενος πόλεμος. Ο Antheil θυμόνταν από εκείνες τις συζητήσεις το εξής: «Η Hedy είχε πει ότι δεν ένοιωθε καθόλου άνετα με το να κάθεται εδώ και να βγάζει χρήματα στο Hollywood ενώ ένας πόλεμος είναι έτοιμος να ξεσπάσει». Μετά τον γάμο της με τον Mandl είχε γνώσεις για πολεμοφόδια και διάφορα όπλα που θα ήταν πολύ χρήσιμες. Οπότε έτσι η Lamarr και ο Antheil ξεκίνησαν να πειραματίζονται σε ιδέες για το πως θα μπορούσαν να φτιάξουν κάτι για να βοηθήσουν στο να νικηθούν οι δυνάμεις του άξονα.
Οι δυο τους βρήκανε ένα ασυνήθιστο σύστημα επικοινωνίας το οποίο χρησιμοποιούνταν με σκοπό το να καθοδηγούνται οι τορπίλες στους στόχους τους κατά την διάρκεια του πολέμου. Το σύστημα αυτό περιλάμβανε την χρήση «εναλλαγής συχνοτήτων» μεταξύ ραδιοκυμάτων έχοντας πομπό και δέκτη οι οποίοι αναπηδούσαν συνεχώς σε νέες συχνότητες, για την ακρίβεια σε 88, όσες και τα πλήκτρα του πιάνου. Με αυτό το σύστημα αποτρέπονταν η διακοπή των ραδιοκυμάτων ενώ παράλληλα επέτρεπε στην τορπίλη να βρει τον προκαθορισμένο στόχο της.
Μετά την δημιουργία του συστήματος η Lamarr και ο Antheil ψάχνανε για να κατοχυρώσουν την εφεύρεσή τους. Τον Αύγουστο του 1942 έλαβαν το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας (U.S. 2,292,387) για την εφεύρεσή τους, όμως το Αμερικανικό Ναυτικό αποφάσισε να μην υποστηρίξει την πρακτική εφαρμογή αυτού του συστήματος επικοινωνίας.
Η απόρριψη αυτή οδήγησε την Lamarr να υποστηρίξει τις προσπάθειες πολέμου με άλλο τρόπο, εκμεταλλευόμενη τη διασημότητα της ως ηθοποιός, πουλούσε πολεμικά ομόλογα (war bonds) για την οικονομική ενίσχυση του πολέμου.
Εντωμεταξύ τα λεφτά που πήρε η Lamarr από την κατοχύρωση της εφεύρεσης της άρχισαν να τελειώνουν με γοργούς ρυθμούς. Καθώς συνέχιζε να μαζεύει χρήματα από τη συμμετοχή της σε ταινίες μέχρι το 1958, η εφευρετικές της ικανότητες δεν είχε ακόμη επιβραβευθεί. Αυτό συνέβη για πρώτη φορά μετά από 29 χρόνια.
Έτσι, το 1997 η Lamarr βραβεύτηκε μαζί με τον Antheil από την εταιρία Electronic Frontier Foundation με το βραβείο πρωτοπορίας.
H Lamarr ήταν επίσης η πρώτη γυναίκα που έλαβε το βραβείο Invention Convention’s Bulbie Gnass Spirit of Achievement Award.
Παρόλο που πέθανε το 2000, μόλις το 2014 η Lamarr «εντάχθηκε» στο Διεθνές πανθέων των Εφευρετών για την εξέλιξη της τεχνολογίας αναπήδησης της συχνότητας (frequency hopping technology).
Αυτό το επίτευγμα της «οδήγησε» την Lamarr στο να την ονομάζουν ως «η μητέρα του Wi-Fi και άλλων ασύρματων επικοινωνιών όπως το GPS και τα Bluetooth».
Αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα "Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής" https://www.facebook.com/EllinikoMouseioPliroforikis/
Μαρτίου 03, 2022 Philippos Koutsakas
![]() |
Ανοιχτά ρε επιτέλους, ανοιχτά (και καλή χρονιά :-)) |
...ναι, αλλά αυτά τα Linux και τα Libre που μας βάζεις δεν είναι και τόσο καλά, δεν μας βολεύουν καθόλου, είναι πολύ διαφορετικά από αυτό που έχουμε συνηθίσει......και ας κατάπιαν αδιαμαρτύρητα την εξαφάνιση του κουμπιού της έναρξης στα Windows 8 ή την εν μία νυκτί αντικατάσταση των menu του MS Office με tabs ή το γεγονός ότι στα Windows 10 για να βρεις αυτό που ψάχνεις χρειάζεσαι χάρτη και cheat για άπειρες ζωές ή το ότι σε κάθε νέο κινητό που αγοράζουν όλο το περιβάλλον είναι διαφορετικό.
Ο Διαγωνισμός δεν έχει σαν στόχο τον ανταγωνισμό των σχολείων για το ποια κατασκευή τρέχει πιο γρήγορα ή παλεύει και πηδάει πιο ψηλά. Είναι ένας εκπαιδευτικός διαγωνισμός που έχει σαν στόχο το μοίρασμα και την επανάχρηση της γνώσης. Τα έργα των ομάδων που θα υλοποιηθούν κατά την διάρκεια της 2ης φάσης θα συμπεριλαμβάνουν αναλυτικές οδηγίες κατασκευής, χρήσης και διδασκαλίας για να μπορούν να είναι επαναχρησιμοποιήσιμα και από άλλα σχολεία και να δημιουργούν ανοικτούς εκπαιδευτικούς πόρους (Open Educational Resources).
![]() |
Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι |
It is about sharing and investing in kindness...
Μετανιώνετε που δεν πατεντάρατε την ιδέα σας; σήμερα θα ήσασταν πλούσιος...και ο Tim απαντάει (και διδάσκει, σε εντελώς δική μου απόδοση :-) )...
Χαλαρώστε ρε παιδιά, εγώ σχεδίασα απλώς κάτι και το έδωσα ελεύθερα και ανοιχτά στην επιστημονική κοινότητα που το πήρε, το εξέλιξε και το διέδωσε, ακριβώς επειδή ήταν ανοιχτό. Αν το είχα "κλείσει" (α) κανείς δεν μπορούσε να κάνει βελτιώσεις στην αρχική μου πρόταση (β) όποιος ήθελε να το χρησιμοποιήσει θα έπρεπε να πληρώσει κάτιτις και το πιθανότερο, σε αυτή την περίπτωση θα ήταν να μην το χρησιμοποιήσει... Συνεπώς το πιθανότερο θα ήταν να μην υπήρχε ο παγκόσμιος ιστός με την μορφή που τον γνωρίζουμε σήμερα...
![]() |
Tim Berners Lee |
ανακαλύψαμε ότι τα ιατρικά ερευνητικά κέντρα που ασχολούνται με την εύρεση του γονιδίου που οδηγεί σε PXE δεν συνεργάζονται μεταξύ τους για την αντιμετώπιση της ασθένειας αλλά αντιθέτως ανταγωνίζονται, σκορπώντας τις δυνάμεις τους προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Ως συνέπεια, τα αποτελέσματα στην εύρεση του γονιδίου που θα ξεκλειδώσει την θεραπεία να είναι ουσιαστικά ανύπαρκτα μέχρι εκείνη τη στιγμήΑποφασίζει λοιπόν (η Terry με τον άνδρα της) να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να οργανώσουν την πρώτη "ανοιχτή τράπεζα" ερευνητικών δεδομένων ασθενών που πάσχουν από PXE. Βασική προϋπόθεση για να έχει κάποιος πρόσβαση στις πληροφορίες της τράπεζας αυτής (αναλύσεις αίματος, στοιχεία ασθενών, ευρήματα σχετικά με την ασθένεια, κλπ) είναι να δώσει τα δικά του ερευνητικά στοιχεία στην τράπεζα ώστε να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα και ανοιχτά από άλλους ερευνητές, με απώτερο στόχο την επιτάχυνση της έρευνας στον τομέα αυτόν συνολικά.
Πρέπει να εντέλει μόνο κάποιος / κάποιοι να κατ-έχουν τους καρπούς της γνώσης ή είναι προτιμοτερο η γνώση να είναι προσβάσιμη από όλους;Την (μάλλον φιλοσοφική) ερώτηση απαντάει πολύ εύγλωττα ο Κ. Μουσαφείρης, στην παρουσίαση του σχετικά με το ΕΛ/ΛΑΚ, με το παρακάτω meme:
...αν εσύ έχεις μια δικιά σου ιδέα και εγώ μια δικιά μου και τις ανταλλάξουμε, τότε ο καθένας μας θα έχει από δύο ιδέες...
![]() |
Ας μοιραστούμε τον καρπό της γνώσης |