Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025
Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2024
Διεθνής Μελέτη για τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές 2023
Δεκεμβρίου 25, 2024 Philippos Koutsakas
ICLS 2023: Διεθνής Μελέτη για τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές
Η έκθεση είναι διαθέσιμη ΕΔΩ
Έρευνα για τη γνώση και τις δεξιότητες των μαθητών και μαθητριών σε σχέση με τη χρήση του υπολογιστή για τη διερεύνηση, τη δημιουργία και την επικοινωνία στο σπίτι, στο σχολείο και στην κοινότητα
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024
Χριστουγεννιάτικες Κάρτες με Google Drawings, ChatGPT και QR Code Generator :-)
Δεκεμβρίου 12, 2024 Philippos Koutsakas
Δημιουργία Χριστουγεννιάτικων καρτών
- ένα Google Draw Template ως σκελετό της κάρτας μας
- το ChatGPT για τη δημιουργία χριστουγεννίατικων εικόνων και ευχών
- έναν QR Code Generaton για να "συνδέσουμε" την κάρτα μας με κάποιο χριστουγεννιάτικο τραγούδι το οποίο θα αναπαράγεται (στο κινητό μας) κατά την ανάγνωση του QR Code
Για τη δημιουργία της κάρτας
Δημιουγήστε ένα κενό αντίγραφο κάρτας (Αρχείο > Δημιουργία Αντιγράφου) ενός εκ των παρακάτω προτύπων:
Ακολουθείστε τις οδηγίες και επεξεργαστείτε τα πλαίσια (προσθέστε κείμενο, εικονίδια icons, εικόνες, αλλάξετε χρώμα, κλπ)
Γράψτε σχετικές ευχές και μορφοποιήστε κατάλληλα.
Αν θέλετε ένα μικρό σπροξιματάκι έμπνευσής για τις ευχές σας μπορείτε να αξιοποιήσετε το ChatGPT.
Ενσωματωστε εικόνες στην κάρτα σας
- χρησιμοποιώντας την κλασσική αναζήτηση της Google
- αξιοποιώντας το AutoDraw (https://www.autodraw.com/)
- αξιοποώντας κάποια εφαρμογή ΑΙ δημιουργίας εικόνων (πχ ChatGPT)
Προσοχή στα ηλικιακά όρια χρήσης εφαρμογών ΑΙ από του/τις μαθητές/τριες (σχετικές πληροφορίες ΕΔΩ σελ. 30). Εναλλακτικά είναι δυνατόν ο εκπαιδευτικός να πληκτρολογεί (στο λογισμικό ΑΙ) τις προτροπές που θα υποαγορεύουν οι μαθητές/τριες.
Ιδέες / προτάσεις προτροπών για δημιουργία εικόνων στους παρακάτω συνδέσμους
- https://imaginewithrashid.com/24-ideogram-prompts-for-christmas-cards/
- https://goldpenguin.org/blog/ultimate-holiday-postcards-with-dalle3/
- https://medium.com/@LauraMedley/5-quick-chatgpt-prompts-for-holiday-card-giving-8242703eb2a5
Παραδείγματα έτοιμων καρτών
- Κλασσική κάρτα με ευχές, μία ΕΔΩ
- Κλασσική κάρτα με ευχές, άλλη ΕΔΩ
- Κάρτα με ευχές και συνταγές για κουλουράκια ΕΔΩ
Για τη σύνδεση της κάρτας με ήχο
Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2024
2024 Χριστουγεννιάτικες Δραστηριότητες, Παιχνίδια, e-books, κλπ :-)
Δεκεμβρίου 10, 2024 Philippos Koutsakas
Χριστουγεννιάτικες Δραστηριότητες και ebooks για παιδιά Δημοτικού και όχι μόνο :-)
Η ανάρτηση ενημερώνεται...
Χριστουγεννιάτικα e-books
- Οι βρόμικες κάλτσες του Άγιους Βασίλη ΕΔΩ
- Χριστουγεννίατικα Σκεψεδάκια ΕΔΩ
- Θα έρθει άραγε φέτος ο Άγιος Βασίλης; της Αναστασίας Γκούγκα ΕΔΩ
- Χριστουγεννιάτικα Διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη ΕΔΩ
- Το μαγικό σεντόνι της Πρωτοχρονιάς, της Δανάης Στεργίου ΕΔΩ
- «Τα ιδιαίτερα Χριστούγεννα του παππού Πανώφ» – Διήγημα του Λέοντος Τολστόι ΕΔΩ
- Τα Χριστούγεννα των Ποιητών – Λεύκωμα ΕΔΩ
- Τα Χριστούγεννα στα αναγνωστικά από το 1927 μέχρι το 1977 ΕΔΩ
- Ονειρεύτηκα λευκά Χριστούγεννα, του Θ. Τριαρίδη ΕΔΩ
- Η Πολιτεία που δεν είχε Χριστόυγεννα, Ευρυδίκη Αμανατίδου ΕΔΩ
- Ο Άγιος Βασίλης ο Κάραβος και το ψάρεμα ΕΔΩ
Χριστουγεννιάτικα Βίντεο
Χριστουγεννίατικες δραστηριότητες για τις μικρότερες τάξεις
Από το Santa Tracker (πηγή: https://santatracker.google.com/)
- Ξυρίζουμε τον Άγιο Βασίλη ΕΔΩ
- Δημιουργούμε Ξωτικά ΕΔΩ
- Χρωματίζουμε Χριστουγεννίατικες μπάλες ΕΔΩ
- Αναζητώντας τον Άγιο Βασίλη ΕΔΩ
- Ταίριαξε χριστουγεννιάτικα στολίδια ΕΔΩ
- Ζωγραφίζουμε Χριστούγεννα ΕΔΩ
Από άλλες πηγές
- Πετάξτε με το έλκυθρο του Άγιου Βασίλη ΕΔΩ
- Βρες τα κρυμμένα δώρα ΕΔΩ
- Εντοπίστε τα Χριστουγεννιάτικα μοτίβα ΕΔΩ
- Διακόσμησε το σπίτι με χριστουγεννιάτικα φωτάκια ΕΔΩ
- Σούπερ Άγιος Βασίλης ΕΔΩ
- Στόλισε ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο στο σαλόνι ΕΔΩ
- Στολίζουμε και δεύτερο Χριστουγεννιάτικο δέτρο ΕΔΩ
- Φτιάξε ένα μπισκοτόσπιτο ΕΔΩ
- Στόλισε χριστουγεννιάτικο δέντρο στο δάσος ΕΔΩ
- Χριστουγεννιάτικα ταιριάσματα ΕΔΩ
- Χριστουγεννίατικο Κρυπτόλεξο ΕΔΩ
- Μια ιστοδελίδα γεμάτη με Χριστουγεννίατικα παιχνιδια ΕΔΩ
Χριστουγεννίατικες δραστηριότητες για μεγαλύτερες τάξεις
Από το Santa Tracker (πηγή: https://santatracker.google.com/)
- Ρίξε τα δώρα στις καμινάδες ΕΔΩ
- Οδηγούμε το έλκηθρο του Άγιου Βασίλη με εντολές πλακιδίων ΕΔΩ
- Σκι Ξωτικών ΕΔΩ
- Βάλε τα δώρα στον σάκο του Άγιου Βασίλη χρησιμοποιώντας ιμάντες και ελατήρια ΕΔΩ
- Ισορροπία με χριστουγεννίατικες ζαχαρωτές μπάλες ΕΔΩ
- Δημιουργούμε το δικό μας χιονισμένο χριστουγεννιάτικο χωριό ΕΔΩ
- Χριστουγεννιάτικη Ζωγραφομαχία ΕΔΩ
Από άλλες πηγές
Χριστουγεννιάτικος Προγραμματισμός με Scratch
Χριστουγεννιάτικος Προγραμματισμός με AppInventor
Χριστουγεννιατικα Kahoots
Χριστουγεννιάτικα Pixel Puzzles
Λύστε χριστουγεννιάτικα και χειμωνιάτικα χρωματικά παζλ και κατανοήστε την αναπαράσταση εικόνας στο εσωτερικό του υπολογιστή.Άγιος Βασίλης
- Puzzle Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas (colour key)[PDF]
- Puzzle Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas (black and white key)[PDF]
- Solution Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas [PDF]
- Raw Puzzle Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas (colour key)[PDF] – same puzzle as above but without instructions etc
- Raw Puzzle Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas (black and white key)[PDF] – same puzzle as above but without instructions etc
- Raw Solution Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas [PDF]
Ρομπότ Ρούντολφ
- Puzzle Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas Robot 1 [PDF]
- Raw Puzzle Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas Robot Raw Puzzle Sheet 1 [PDF]
- Solution Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas Robot 1 Solution [PDF]
Ρομπότ Χιονάνθρωπος
- Puzzle Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas Robot 2 [PDF]
- Raw Puzzle Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas Robot Raw Puzzle Sheet 2
- Solution Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas Robot 2 Solution [PDF]
Ξωτικό των Χριστουγέννων
- Puzzle Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas Future (colour key)[PDF]
- Puzzle Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas Future (black and white key)[PDF]
- Solution Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas Future [PDF]
- Raw Puzzle Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas Future (colour key)[PDF] – same puzzle as above but without instructions etc
- Raw Puzzle Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas (black and white key)[PDF] – same puzzle as above but without instructions etc
- Raw Solution Sheet: Simple Colour by Number Pixel Puzzle – Christmas [PDF]
Λύστε Χριστουγεννιάτικους Συλλογισμούς
Παράδειγμα Santa συλλογισμού:Όλα τα δώρα στο σάκο είναι για τα καλά παιδιά.
Όλα τα αρκουδάκια στον σάκο είναι δώρα (στον σάκο).
Επομένως μπορούμε να συμπεράνουμε ποια από τα παρακάτω
- μόνο μερικά αρκουδάκια στο σάκο είναι για καλά παιδιά
- όλα τα αρκουδάκια στο σάκο είναι για καλά παιδιά
- μόνο μερικά δώρα στο σάκο είναι για καλά παιδιά
- κανένα από τα παραπάνω
Εισαγωγή στη σχεδίαση με διανυσματικά μεγέθη
https://teachinglondoncomputing.org/vector-drawing-puzzles/Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Επικοινωνία και Διαδίκτυο, Εφαρμογές Πληροφορικής Α ΓΕΛ
Νοεμβρίου 24, 2024 Philippos Koutsakas
Επικοινωνία και Διαδίκτυο
9.3 Από τον Web 1.0 στον Web X.0
10.1 Υπηρεσίες Διαδικτύου
10.2 Ο παγκόσμιος ιστός, υπηρεσίες και εφαρμογές Διαδικτύου
Bonus App AppInventor - Ρούντολφ το Ταρανδάκι :-)
Νοεμβρίου 24, 2024 Philippos Koutsakas
Θα δημιουργήσουμε μία Ρουντολφο-εφαρμογή :-)
Η εφαρμογή θα αξιοποιήσει το εργαλείο του Camva για να εμφανίσει στην οθόνη τον γνωστό Ρούντολφ ο οποίος θα κινείται προς το σημείο της οθόνης που θα ακουμπήσουμε με το χέρι μας ενώ θα ακούγονται ταυτόχρονα Χριστουγεννιάτικοι ήχοι
Οδηγίες για τη δημιουργία της εφαρμογής θα βρείτε ΕΔΩ
Τα αρχεία της εφαρμογής θα τα βρείτε ΕΔΩ
Η εφαρμογή είναι εμπνευσμένη από τις εργασίες για τον AppInventor του ΣΕΠ Χιου
Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
14 - AppInventor: Where is my bike και εφαρμογές αξιοποίησης του GPS
Νοεμβρίου 19, 2024 Philippos Koutsakas
Η εφαρμογή έχει δημιουργηθεί από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου
Θα δημιουργήσουμε εφαρμογή που
- θα εντοπίζει αυτόματα τη γεωγραφική μας θέση (γεωγραφικό μήκος και πλάτος)
- θα μας δίνει τη δυνατότητα αποθήκευσης της θέσης αυτής
- θα μας δίνει τη δυνατότητα πλοήγησης προς αυτή τη θέση (αξιοποιώντας της εφαρμογή χάρτες της Google)
Το αρχείο aia που θα χρειαστείτε είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Περισσότερες εφαρμογές που αξιοποιούν το GPS του κινητού μας μπορείτε να βρείτε στα παρακάτω λινκς:
Google Maps with AppInventor ΕΔΩ
Map It: Displaying Locations on a Google Map ΕΔΩ
Βίντεο Tutorial Maps, Markers, and More - MIT App Inventor Hackathon 2020 ΕΔΩ
Εντολές AppInventor για Google Maps ΕΔΩ
Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2024
AppInventor: Ομαδική Εργασία Α τετραμήνου (με την αξιοποίηση του ChatGPT)
Νοεμβρίου 17, 2024 Philippos Koutsakas
Πώς πρέπει να αντιμετωπίσω την ατομική εργασία;
- να χρησιμοποιήσετε τις γνώσεις που αποκτήσατε στον προγραμματισμό με AppInventor
- να ψάξετε και να πειραματιστείτε με τις επιπλέον δυνατότητες και εντολές
- να δημιουργήσετε κάτι που είναι πρωτότυπο, που λύνει ένα πρόβλημα ή εξυπηρετεί έναν σκοπό.
Επιλογή Θέματος
Για την επιλογή του θέματος της ομαδικής σας εργασίας, αφού πάρετε ιδέες από τους παρακάτω συνδέσμους, να αφήστε την φαντασία σας ελεύθερη και να διαλέξετε το πιο ενδιαφέρον και πρωτότυπο θέμα που μπορείτε να σκεφτετείτε. Όσο πιο "τρελή" η ιδέα σας τόσο το καλύτερο :-)Ποιά είναι τα παραδοτέα της εργασίας;
- να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο που θα βρείτε στην eclass της τάξης μας
- να υποβάλλετε (στην eclass του μαθήματος μας) μία παρουσίαση που θα περιγράφει (1) το θέμα, (2) τη σχεδίαση, (3) τη λειτουργικότητα και (4) τον τρόπο που συνεργαστήκατε στο πλαίσιο της ομάδας σας. Ένα παράδειγμα παρουσίασης θα βρείτε ΕΔΩ
- να υποβάλλετε (στην eclass του μαθήματος μας) την εφαρμογή που θα έχετε υλοποιήσει για AppInventor σε μορφή αρχείου .apk
Από που μπορώ να βρω ιδέες / πληροφορίες / υλικό;
- Μπορείτε να αναζητήσετε ιδέες αξιοιώντας τις σχετικές μηχανές αναζήτησης
- Μπορείτε να αξιοποιήσετε κάποιο παραγωγικό γλωσσικό μοντέλο (πχ ChatGPT)
Αξιοποίηση ChatGPT
ΚαλημέραΕίμαι μαθητής της Α Λυκείου και πρέπει να ετοιμάσω μία εργασία προγραμματισμού με τον MIT App Inventor.Θέλω να μου προτείνεις κάποιες ιδέες.Θέλω οι ιδέες να είναι πρωτότυπες, έξυπνες, καινοτόμες και σχετικά εύκολα υλοποιήσιμες
Αξιοποίηση παραδοσιακών μηχανών αναζήτησης
Αν δεν σας εμπνέουν τα παραπάκω μπορείτε να κάνετε αναζήτηση στο διαδίκτυο για επιπλέον πηγές...
Ιδέες για σχετικά projects μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:
- Η εφαρμογή του μήνα σε AppInventor: https://appinventor.mit.edu/explore/app-month-gallery
- AppInventor Building Guides: https://appinventor.mit.edu/explore/app-building-guides
- Παραδείγματα Εφαρμογών σε AppInventor: http://appinventor.mit.edu/explore/teach/example_projects
- Εφαρμογές AppInventor από την Ώρα του Κώδικα: http://appinventor.mit.edu/explore/hour-of-code
- Δημιουργία εφαρμογών με τον AppInventor: https://drive.google.com/file/d/1-KxIBGWH2gh9-CPCojSEiH2bm8Q1z75W/view?usp=sharing
- Πολλές διαθέσιμες εφαρμογές με την μορφή tutorial είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
- Επίσης πολλά tutorials διαθέσιμα ΕΔΩ
- Android, Where's My Car? ΕΔΩ
- Fake Voice Tutorial ΕΔΩ
- Photo Booth Tutorial ΕΔΩ
- QuizMe Tutorial ΕΔΩ
- SnowGlobe Tutorial ΕΔΩ
- Magic Eight Ball Tutorial ΕΔΩ
- Space Invader Tutorial ΕΔΩ
- MakeQuiz and TakeQuiz Tutorial ΕΔΩ
- State Quiz App Tutorial ΕΔΩ
Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024
13 - Appinventor: Κουραμπιεδο-μελονομακαρονο μετρητής :-)
Νοεμβρίου 10, 2024 Philippos Koutsakas
Θα δημιουργήσουμε μία εφαρμογή που θα μετράει και θα καταγράφει τον αριθμό των μελομακάρονων και τον κουραμπιέδων που έχουμε φάει.
Η εφαρμογή θα περιλαμβάνει
- δύο κουμπιά που όταν πατηθούν αυξάνουν τον αριθμό των μελομακάρονων ή των κουραμπιέδων κατά ένα
- δύο πλαίσια κειμένου που εμφανίζουν τον τρέχων αριθμό μελομακάρονων και κουραμπιέδων που έχουμε φάει
Η εφαρμογή απεικονίζεται στην παρακάτω εικόνα.
Αναλυτικά οι οδηγίες για την ερφαρμογή είναι διαθίσιμες ΕΔΩ
Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2024
Παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος Precision Farming / Agriculture στην FOSSCOMM24
Νοεμβρίου 09, 2024 Philippos Koutsakas
Η ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών PSPTh Experimenters του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θα παρουσιάσει την εργασία |Precision Farming / Agriculture: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Υπηρεσία του Αγροτικού Τομέα".
Η παρουσίαση της εργασίας είναι ΕΔΩ
Η εργασία επιδιώκει να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που προσφέρει ο ραγδαία εξελισσόμενος τομέας της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης σε συνδυασμό με την αξιοποίηση Τεχνολογιών Ανοιχτής Αρχιτεκτονικής με στόχο τον εντοπισμό των βασικότερων ασθενειών και παρασίτων της καλλιέργειας της ελιάς.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο σχετικού εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιήθηκε στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αξιοποιήθηκε η πλατφόρμα Google Teachable Machine για την δημιουργία και εκπαίδευση μοντέλου μηχανικής μάθησης με δυνατότητα αναγνώρισης ασθενειών της ελιάς. Παράλληλα κατασκευάστηκε χαμηλού κόστους φορητή διάταξη βασισμένη σε τεχνολογίες ανοιχτής αρχιτεκτονικής (Raspberry Pi) με δυνατότητα τροφοδότησης του μοντέλου Μηχανικής Μάθησης με δεδομένα πεδίου με την αξιοποίηση ενσωματωμένης κάμερας.
Ο πρώτος κύκλος εκπαίδευσης του μοντέλου πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου με την αξιοποίηση φωτογραφιών που απεικονίζουν ασθένειες της ελιάς. Ακολούθησε ένας δεύτερος κύκλος εκπαίδευσης στο πεδίο (χωράφι) με πραγματικά δεδομένα και την αξιοποίηση της φορητής διάταξης ενώ στα μελλοντικά μας σχέδια είναι η περαιτέρω εκπαίδευσης του μοντέλου με αξιοποίηση φωτογραφιών από σχετικές βάσεις δεδομένων.
Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της εργασίας μας δείχνουν ότι η αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης για τον έλεγχο παρασίτων και ασθενειών στην καλλιέργεια της ελιάς είναι σε μεγάλο βαθμό αποτελεσματική και πολλά υποσχόμενη.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης από την εκπαιδευτική κοινότητα του υλικού που παράχθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024
Τι στο καλό έγινε το 2004 και πώς επιρρέασε την τεχνολογία (όπως την γνωρίζουμε σήμερα)...
Οκτωβρίου 31, 2024 Philippos Koutsakas
Το 2004 χρονιά σταθμός για την τεχνολογία
Το 2004, λέει, έγιναν κάποια πολύ σημαντικά πράγματα σχεδόν ταυτόχρονα, τα οποία καθόρισαν τον τρόπο που λειτουργεί η τεχνολογία, το ίντερνετ και οι κοινωνίες σήμερα.
Έχει ενδιαφέρον αυτό το αφιέρωμα, αλλά κυρίως αξίζει να το δείτε για το πώς είναι σχεδιασμένο
Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024
The DALL·E 2 prompt book
Οκτωβρίου 30, 2024 Philippos Koutsakas
Το #DALLE Prompt Book, διαθέσιμο ΕΔΩ
Ελεύθερο για λήψη, περιλαμβάνει 82 σελίδες με περισσότερα από 300 παραδείγματα για δημιουργία εικόνων #DALLE2
Περισσότερες ιδέες εδώ:
https://mspoweruser.com/best-dall-e-2-prompts/
Καλή αξιοποίηση :-)
Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024
Πληροφορική Γυμνασίου: Πλαίσιο Διδασκαλίας (ΦΕΚ), Διδακτικές οδηγίες, Σχολικά Εγχειρίδια
Οκτωβρίου 29, 2024 Philippos Koutsakas
Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο
Πλαίσιο διδασκαλίας Πληροφορικής στο Γυμνάσιο
Στην Α Γυμνασίου
Το μάθημα διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα (συνεχόμενο δίωρο) στο εργαστήριο πληροφορικής.
Όταν ο αριθμός μαθητών/τριών του τμήματος υπερβαίνει τους/τις 21 το τμήμα "σπάει" σε δύο υπό-τμήματα (για παράδειγμα α1α και α1β) με το πρώτο υπό-τμήμα (α1α) να κάνει μάθημα στο πρώτο δύωρο της εβδομάδας και το δεύτερο (α1β) στο δεύτερο.
Στην Β Γυμνασίου
Το μάθημα διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα στο εργαστήριο πληροφορικής.
Όταν ο αριθμός μαθητών/τριών του τμήματος υπερβαίνει τους/τις 21 το τμήμα "σπάει" σε δύο υπό-τμήματα (β1α και β1β) με το πρώτο υπό-τμήμα (β1α) να κάνει μάθημα την πρώτη ώρα της εβδομάδας και το δεύτερο (β1β) τη δεύτερη.
Το μάθημα διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα στο εργαστήριο πληροφορικής.
Όταν ο αριθμός μαθητών/τριών του τμήματος υπερβαίνει τους/τις 21 το τμήμα "σπάει" σε δύο υπό-τμήματα (γ1α και γ1β) με το πρώτο υπό-τμήμα (γ1α) να κάνει μάθημα την πρώτη ώρα της εβδομάδας και το δεύτερο (γ1β) τη δεύτερη.
Οδηγίες Διδασκαλίας, Σχολικά Εγχειρίδια
Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος για το 2024-25, ΕΔΩ
Σχολικό Βιβλίο "Πληροφορική" ΕΔΩ
Το πρόσθετο ψηφιακό εγχειρίδιο Πληροφορικής Γυμνασίου ΕΔΩ
Από το σχολικό έτος 2021-22 εφαρμόζεται πιλοτικά στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία το νέο πρόγραμμα σπουδών πληροφορικής, περισσότερα ΕΔΩ
Τα διδακτικό υλικό του νέου προγράμματος σπουδών διαθέσιμο ΕΔΩ
Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2024
11 - AppInventor: Πιάσε τη σημαία
Οκτωβρίου 28, 2024 Philippos Koutsakas
Θα υλοποιήσουμε ένα παιχνίδι στο οποίο ο παίκτης θα χειρίζεται μια μπάλα με τη βοήθεια του αισθητήρα προσανατολισμού (Orientation Sensor).
Σκοπός τους παιχνιδιού είναι να αγγίξει η μπάλα τη σημαία χωρίς να πέσει μέσα στις τρύπες. Η θέση της σημαίας θα αλλάζει κάθε 4 δευτερόλεπτα.

Ακολουθήστε τις οδηγίες που θα βρείτε ΕΔΩ μέχρι και το βήμα 7.
Τα αρχεία της εφαρμογής είναι διαθέσιμα ΕΔΩ
Στη συνέχεια, αντί του βήματος 8 προσθέστε την παρακάτω εντολή:
9 - AppInventor: Μαγνητισμός
Οκτωβρίου 28, 2024 Philippos Koutsakas
Εφαρμογή Προσομοίωση Λειτουργίας Μαγνήτη
Θα αναπτύξουμε μια εκπαιδευτική εφαρμογή μελέτης του φαινομένου του ΜαγνητισμούΟδηγίες για τη δημιουργία της εφαρμογής θα βρείτε ΕΔΩ
Επεξήγηση των εντολών της εφαρμογής θα βρείτε ΕΔΩ
Όταν το ξύλο χτυπήσει πάνω στον μαγνήτη θα πρέπει να αναπηδά και να συνεχίζει την κίνηση του προς την αντίθετη κατεύθυνση από την αρχική.
Αντίθετα όταν η μεταλλική μπάλα χτυπήσει πάνω στον μαγνήτη θα πρέπει να μένει κολλημένη πάνω του.
10 - AppInventor: Ζωγραφική με τα δάχτυλα
Οκτωβρίου 28, 2024 Philippos Koutsakas
Εφαρμογή "Ζωγραφική με τα δάχτυλα"
Στο σημερινό μάθημα θα κατασκευάσουμε μια εφαρμογή ζωγραφικής με τα δάχτυλα, η οποία θα επιτρέπει να ζωγραφίζουμε ακόμα και πάνω σε φωτογραφίες που τραβάμε με την κάμερα της συσκευής, ενώ θα μπορούμε και να αποθηκεύσουμε τις δημιουργίες μας.Το περιβάλλον της εφαρμογής μας θα μοιάζει κάπως έτσι...
Βασικές έννοιες
- Υποπρόγραμμα – διαδικασία (procedure).
- Λήψη φωτογραφιών με την κάμερα της συσκευής.
- Σχεδίαση κύκλων και γραμμών σε καμβά.
- Αποθήκευση σχεδίου στη συσκευή.
Βήμα 1: Δημιουργία project και ρυθμίσεις κεντρικής οθόνης
Ξεκινώντας, δημιουργούμε ένα καινούργιο project με όνομα FingerPainting.Βήμα 2: Μεταφόρτωση αρχείων πολυμέσων
Βήμα 3: Σχέδια επάνω στον καμβά
Βήμα 4: Καθαρισμός του καμβά
Βήμα 5: Μια μικρή παλέτα με χρώματα
Βήμα 6: Αλλάζοντας το πάχος της γραμμής
Βήμα 7: Σχέδια πάνω στις φωτογραφίες
Βήμα 8: Καθαρισμός του καμβά (συνέχεια)
Βήμα 9: Αποθήκευση των σχεδίων μας
Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Γυμνασίου
Οκτωβρίου 28, 2024 Philippos Koutsakas
Πρόσθετο Ψηδιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Γυμνασίου
Το Πρόσθετο Ψηδιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Γυμνασίου για τις Α, Β και Γ Γυμνασίου είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του Ινστιστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Επίσης είναι διαθέσιμο σε pdf στους παρακάτω συνδέσμους
Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Α΄ Γυμνασίου, ΕΔΩ,
Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Β΄ Γυμνασίου, ΕΔΩ
Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Γ΄ Γυμνασίου, ΕΔΩ
Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024
Τεχνητή Νοημοσύνη και Μηχανική Μάθηση
Οκτωβρίου 17, 2024 Philippos Koutsakas
Τεχνητή Νοημοσύνη και Μηχανική Μάθηση
Τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη, ποιά η διαφορά της από την μηχανική μάθηση;
Πώς μπορώ να εκπαιδεύσω ένα ευφυές σύστημα;
Ποιό είναι το ηθικό πρόβλημα του τρόλεϊ και τι σχέση μπορεί να έχει με την ΤΝ και την ΜΜ;
Τι είδους εφαρμογές ΤΝ και ΜΜ υπάρχουν διαθέσιμες και πώς μπορούν να μου φανούν χρήσιμες;
Ποιά η σχέση της τεχνητής νοημοσύνης με τα ρομπότ και από που προήλθε η λέξη (ρομπότ);
Πότε αντικαταστάθηκε η λέξη ανδροειδές από την λέξη ρομπότ;
Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα επιχειρούμε να απαντήσουμε στην παρουσίαση που θα αποτελέσει αφορμή για κουβέντα με τους μαθητές της Β λυκείου στο μάθημα "Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των ΗΥ"
Παρουσίαση, αφορμή για συζήτηση...
Κεφάλαιο σχολικού βιβλίου
Παράγραφος 3.4. Τεχνητή Νοημοσύνη", διαθέσιμο ΕΔΩ
Ομαδική Εργασία Ενότητας
Οδηγίες για την ομαδική εργασία της ενότητας είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
Όσοι/ες το επιθυμούν μπορόυν να υποβάλλουν τις εργασίες τους στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδόνιας, περισσότερα ΕΔΩ
Ενδιαφέρουσα αρθρογραφία...
Βίντεο Σχετικά με AI και Machine Learning...
- What's Machine Learning: https://www.youtube.com/watch?v=KHbwOetbmbs&list=PLzdnOPI1iJNeehd1RXhnVMBFi1WhWLx_Y&index=4
- How Neural Networks Work: https://www.youtube.com/watch?v=JrXazCEACVo&list=PLzdnOPI1iJNeehd1RXhnVMBFi1WhWLx_Y&index=4
- https://blogs.sch.gr/ipoulis/2021/10/05/michaniki-mathisi-kai-i-istoria-tis-technitis-noimosynis/
Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024
5β - microbit: Τυχαίος Αριθμός (Μεταβλητές μέρος δεύτερο)
Οκτωβρίου 16, 2024 Philippos Koutsakas
Μεταβλητές - Μέρος 2
Το φύλλο εργασίας για τη δραστηριότητα "Τυχαίος Αριθμός - Μεταβλητές μέρος δεύτερο" ΕΔΩ
Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024
5 - AppInventor: Ζωάκια με ήχους
Οκτωβρίου 08, 2024 Philippos Koutsakas
Πώς κάνουν τα ζωάκια...
- την αρχική (εμφανίζεται με το άνοιγμα της εφαρμογής) περιλαμβάνει δύο κουμπιά που οδηγούν
- στην κεντρική οθόνη της εφαρμογής που θα περιλαμβάνει τα ζωάκια
- στην οθόνη των οδηγιών, που θα περιλαμβάνει οδηγίες για την εφαρμογή
Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024
0 - AppInventor: Εισαγωγή
Σεπτεμβρίου 22, 2024 Philippos Koutsakas
Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2024
Drtft - Αν θέλεις να παραμείνεις εκπαιδευτικός (και να μη μεταμορφωθείς σε ρινόκερο)
Σεπτεμβρίου 09, 2024 Philippos Koutsakas
Κανόνες
- αγάπη
- στην σχολική καθημερινότητα σημαντικότερος από το μάθημα (= εκ-παιδευτική διαδικασία που έχει στόχο τη μάθηση) είναι μόνο ο μαθητής, τίποτε άλλο...
- δικαιοσύνη
- κανόνες και όρια
- επιβράβευση του αποτελέσματος σε συνάρτηση με την προσπάθεια
- ανοιχτότητα (στο εκπαιδευτικό υλικό που παράγεις)
Τρεις δεκαετίες τώρα και το "The Cathedral and the Bazaar" συνεχίζει να αποτελεί πηγή έμπνευσης
Σεπτεμβρίου 09, 2024 Philippos Koutsakas
Τρεις δεκαετίες τώρα και το "The Cathedral and the Bazaar" συνεχίζει να αποτελεί πηγή έμπνευσης.
Πριν από τριάντα (περίπου) χρόνια, κατά τη διάρκεια ενός Linux-Congress στη Βαβαρία, ένας αμερικανός προγραμματιστής ονόματι Eric Raymond παρουσίασε την πρώτη έκδοση ενός κειμένου (working-paper) με τίτλο: "The Cathedral and the Bazaar" (μετάφραση: ο Καθεδρικός Ναός και το Παζάρι)..jpg)
Κατά τον ίδιο, το κείμενο του, που μελετούσε κάποιες παράξενες, νέες προγραμματιστικές πρακτικές
δεν περιελάμβανε κάποια ιδιαίτερη ανακάλυψη.Η παρουσίαση του όμως "γκρέμισε" το κτήριο.
Το γεγονός ότι η έγινε αποδεκτή (η παρουσίαση) με τόσο μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό από ένα κοινό στο οποίο ελάχιστοι είχαν την Αγγλική ως μητρική τους γλώσσα ήταν η επιβεβαίωση ότι ήμουν μπροστά σε κάτι πολύ σημαντικό
Το κείμενο αναλύει και συγκρίνει δύο διαφορετικά μοντέλα ανάπτυξης Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα:
- το μοντέλο του "Καθεδρικού Ναού", στο οποίο ο πηγαίος κώδικας μιας εφαρμογής γίνεται διαθέσιμος με κάθε διανομή νέας έκδοσης της εφαρμογής αυτής, αλλά ο κώδικας που αναπτύσσεται μεταξύ των διανομών περιορίζεται αποκλειστικά μέσα σε μία ομάδα συγκεκριμένων προγραμματιστών. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτού του μοντέλου ανάπτυξης είναι τα GNU Emacs και GCC.
- το μοντέλο του "Παζαριού", στο οποίο ο κώδικας αναπτύσσεται στο διαδίκτυο, σε κοινή θέα. Ο Raymond πιστώνει στον Linus Torvalds, εμπνευστή του Linux kernel project, την ανακάλυψη αυτού του μοντέλου ανάπτυξης κώδικα, ενώ παρουσιάζει και τη δική του συνεισφορά σε αυτό το μοντέλο, όπως προέκυψε από την εμπλοκή του στο Fetchmail project.
αν έχεις αρκετά μάτια στη διάθεση σου τα bugs (προγραμματιστικά λάθη) αποδεικνύονται πολύ λίγα...
Και με την ευκαιρία μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα ντοκιμαντέρ που παρουσιάζει την εικοσάχρονη (τότε) πορεία του GNU, Linux, Open Source. Περισσότερα για το ντοκιμαντέρ στο imdb (κλικ εδώ).
Πώς βοηθάς τους μαθητές που μένουν πίσω;
Σεπτεμβρίου 09, 2024 Philippos Koutsakas
Πώς βοηθάς τους μαθητές που μένουν πίσω;
η δημιουργία εξατομικευμένων προγραμμάτων,
η προσαρμογή τους στην τάξη,
η λανθασμένη πεποίθηση ότι δεν μπορείς να κάνεις τίποτα.
Η δημιουργία εξατομικευμένου προγράμματος
Δε φτιάχνεται εύκολα. Απαιτείται να εντρυφήσεις στην Ειδική Αγωγή. Συνοπτικά, αξιολογείς τον μαθητή όχι για να τον κατατάξεις κάπου, π.χ., δυσλεξία, αλλά για να βρεις τι ξέρει και τι δεν ξέρει· σχεδιάζεις τι θα διδάξεις και πώς· τον αξιολογείς τακτικά. Στον σχεδιασμό μπορεί να μας βοηθήσει ο εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης, το ΚΕΣΥ ή τέλος πάντων κάποιος που ξέρει. Είναι το θεμέλιο στο οποίο θα στηριχθούν τα επόμενα βήματα.Η προσαρμογή του στην πραγματικότητα της τάξης
Αφού σχεδιαστεί η διδασκαλία, μπορεί να εφαρμοστεί με 5 διαφορετικούς τρόπους, που είναι δυνατό να συνδυαστούν. Θα τους παρουσιάσω σε αυξανόμενη σειρά δυσκολίας.α) Το κάνουν οι γονείς. Δε γίνεται πάντα, αλλά μας λύνει τα χέρια. Υπάρχουν γονείς που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους και το μόνο που χρειάζεται είναι να τους δώσουμε σαφείς οδηγίες. Εμείς αξιολογούμε τον μαθητή και προτείνουμε τροποποιήσεις. Π.χ., στην Α΄ Δημοτικού από πολύ νωρίς ενημερώνω τους γονείς των παιδιών που δυσκολεύονται στη φωνημική επίγνωση, τους εξηγώ τι να κάνουν και πολύ γρήγορα υπάρχει μεγάλη βελτίωση.
β) Αν τα παιδιά είναι σχετικά μεγάλα και τους ζητάμε κάτι απλό, μπορούν να το κάνουν μόνα τους στο σπίτι. Τους εξηγούμε αναλυτικότερα τι πρέπει να κάνουν και ελέγχουμε συστηματικότερα την απόδοσή τους. Μόνο αν καταλαβαίνουν τι κάνουν είναι δυνατόν να εξασκηθούν μόνα τους. Αυτό απαιτεί μερικές φορές χρόνο. Θυμάμαι μία χρονιά στην Ε΄ Δημοτικού είχα έναν μαθητή ο οποίος μου είπε ότι δεν μπορούσε με τίποτα να μάθει την προπαίδεια του 8. Του είπα να δοκιμάσει να την πει πολλές φορές στο σπίτι του μόνος του και να δούμε πώς θα τα πάει. Την επόμενη μέρα μου είπε ότι δεν μπορούσε να θυμηθεί με τίποτα το 8Χ8. Τον συμβούλεψα να πει αρκετές φορές στο σπίτι του 8Χ8=64 και θα το βλέπαμε πάλι την επομένη. Το πρόβλημα λύθηκε με αυτές τις απλές οδηγίες και την ατομική προσπάθεια του μαθητή.
γ) Τον τρίτο τρόπο τον ονομάζω διαφοροποιημένη εξάσκηση. Αν, λ.χ., οι περισσότεροι μαθητές εξασκούνται στις διαιρέσεις, κάποιοι αδύναμοι μαθητές εξασκούνται σε κάτι άλλο ανάλογα με τις ανάγκες τους, π.χ., σε πολλαπλασιασμούς. Αυτή η διαφοροποίηση μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλές περιπτώσεις, όπως στο γράψιμο όπου οι πιο αδύναμοι μαθητές έχουν πιο απλούς στόχους ή και άλλο θέμα ακόμα. Ο στόχος είναι να εργάζονται όλοι με εργασίες προσαρμοσμένες στις δυνατότητές τους.
δ) Ο τέταρτος τρόπος είναι να αξιοποιείς τον νεκρό χρόνο πριν το κουδούνι, όπου έχεις τελείωσει τα πάντα και δεν ξέρεις τι άλλο να κάνεις. Αυτός ο χρόνος είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί για να διδάξεις στο παιδί κάτι πολύ συγκεκριμένο, να εξασκηθεί σε κάτι πολύ απλό, όπως στην προπαίδεια, ή να αξιολογηθεί η πρόοδός του. Μια χρονιά θυμάμαι, δίδασκα τους μήνες σε δύο μαθητές της Ε΄ Δημοτικού λίγο πριν το σχόλασμα και σιγά σιγά τους έμαθαν.
ε) Ο πέμπτος και τελευταίος τρόπος είναι ο πιο δύσκολος. Δουλεύεις όπως στα ολιγοθέσια σχολεία. Kάνεις το εξής: χωρίζεις τα παιδιά σε δύο ομάδες, την Α και τη Β. Παραδίδεις στην Α ομάδα και η Β ομάδα κάνει κάποιες εργασίες. Στη συνέχεια, παραδίδεις στη Β ομάδα και κάνει κάποιες εργασίες η Α και μετά πάλι από την αρχή. Αυτή η διαρκής εναλλαγή επιτρέπει να διδάσκεις δύο διαφορετικά πράγματα την ίδια διδακτική ώρα. Είναι σαφώς πιο δύσκολος ο έλεγχος, αλλά δυστυχώς, κάποιες φορές είναι το μόνο που μπορείς να κάνεις.
Πολύ σημαντικό είναι να διδάσκεις με βάση τις αρχές της Ειδικής Αγωγής όλους τους μαθητές. Λ.χ., να κάνεις στην άκρη το βιβλίο της Γλώσσας της Α΄ Δημοτικού και να διδάξεις όπως θα δίδασκες ένα παιδί με δυσκολίες στον γραπτό λόγο. Με αυτόν τον τρόπο εν μέρει καταργείς τις εξατομικευμένες παρεμβάσεις, ενώ εξασφαλίζεις ότι διδάσκεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς πολλές φορές αυτό που λέει η Ειδική Αγωγή είναι η καλύτερη δυνατή διδασκαλία για όλους τους μαθητές.
Η ψυχολογική υποστήριξη
Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι η πίεση που δέχεται ο εκπαιδευτικός. Για μένα η πίεση δημιουργείται για δύο λόγους: νομίζουμε ότι πρέπει να τα ξέρουμε όλα· θεωρούμε υπεύθυνο τον εαυτό μας για τις αποτυχίες.Αν πιστεύεις ότι πρέπει να τα ξέρεις όλα, είναι λογικό να αγχώνεσαι. Οι συγκεκριμένοι μαθητές σού αποδεικνύουν σε κάθε ευκαιρία ότι δεν τα ξέρεις. Η δουλειά μας όμως δεν είναι να τα ξέρουμε όλα· η δουλειά μας είναι να μαθαίνουμε. Σιγά σιγά, με κόπο, με διάβασμα, με τη συζήτηση με ανθρώπους που ξέρουν, είναι δυνατόν να βελτιωθούμε, να πετύχουμε στόχους που στο παρελθόν φάνταζαν αδύνατοι. Για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους αδύναμους μαθητές πρέπει να καταλάβουμε ότι μόνο με τον χρόνο θα βελτιωνόμαστε ολοένα και περισσότερο και θα πετυχαίνουμε καλύτερα αποτελέσματα. Το ξεκίνημα θα είναι άκρως απογοητευτικό.
Ο δεύτερος λόγος από τον οποίο προέρχεται η ψυχολογική φθορά είναι οι αυτοκατηγορίες. Αν και συχνά κατηγορούμε όλο το σύμπαν για την απόδοση των μαθητών μας, πιστεύω ότι, όταν είμαστε μόνοι μας, θεωρούμε τον εαυτό μας απόλυτα υπεύθυνο. Φτάνουμε στο σημείο να πιστεύουμε ότι όλοι οι μαθητές πρέπει να τα καταλαβαίνουν όλα. Δεν αντέχουμε να μείνει κάποιος πίσω· μας σκοτώνει. Είναι ένα βάρος που μας πνίγει και δεν έχει σχέση με την αλήθεια. Για να μπορέσεις να βοηθήσεις τους μαθητές σου πρέπει να απαλλαγείς από αυτήν την αντίληψη και να αποδεχτείς πως ό,τι κι αν κάνεις, κάποιοι θα μείνουν πίσω. Το θέμα είναι να προχωρούν όμως και αυτοί με βάση τις ικανότητές τους.
Οπότε τι κάνουμε; Πρώτο βήμα είναι να ξεκινήσεις με κάτι απλό, π.χ., να μάθει το παιδί τους μήνες. Με τον καιρό βελτιώνεσαι και προχωράς σε πολυπλοκότερους στόχους. Δεν είναι δυνατόν από την αρχή να κάνεις κάτι δύσκολο. Θα απογοητευτείς και θα τα παρατήσεις.
Δεύτερον, πρέπει να έχεις κατά νου πως, αν δεν κάνεις τίποτα, τα πράγματα θα χειροτερεύσουν. Έστω και μικρά, είναι βήματα προόδου. Αν δεν επιχειρήσεις κάτι, στο τέλος της χρονιάς τα πράγματα θα είναι χειρότερα.
Τρίτον, μην περιμένεις θαύματα. Το θέμα είναι η βελτίωση. Δεν είναι δυνατόν με ό,τι κάνεις ένας αδύναμος μαθητής να γίνει, και μάλιστα πολύ γρήγορα, ο κορυφαίος στην τάξη. Το πιθανότερο είναι ότι θα παραμείνει αδύναμος. Το θέμα όμως είναι να βελτιωθεί, να μάθει πέντε πράγματα, να φτάσει ψηλότερα από κει που θα έφτανε αν παρέμενες άπραγος.
Τέταρτον, είναι φυσιολογικό να τα ξεχνάνε αμέσως. Θέλει χρόνο! Οι συγκεκριμένοι μαθητές δε μαθαίνουν και τόσο εύκολα ακόμα κι αν διδάσκεις με τον καλύτερο τρόπο. Πρέπει να έχεις μεγάλη υπομονή για να δεις αποτελέσματα.
Πέμπτον, οι περισσότερες δράσεις της ειδικής αγωγής είναι εξατομικευμένη διδασκαλία, άρα, είναι λογικό να μην έχεις τέλεια αποτελέσματα, αυτά τουλάχιστον που θα είχες αν έκανες όντως εξατομικευμένη διδασκαλία. Αυτός όμως δεν είναι λόγος για να τα παρατήσεις. Απεναντίας, αυτή η διαπίστωση πρέπει να σε γεμίζει περηφάνια για όσα έχεις πετύχει.
Κάποιες φορές, συχνότερα από όσο περιμένεις, θα αποτύχεις. Δε σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψεις την προσπάθεια. Σημαίνει ότι πρέπει να αναπροσαρμόσεις τους στόχους. Προφανώς, έθεσες τον πήχη ψηλά — πώς να ξέρεις από πριν ποιος είναι ο πήχης; — και οφείλεις να τον χαμηλώσεις.
Είναι φυσιολογικό να κουραστείς, να απογοητευτείς, να θυμώσεις. Παράτα τα για λίγο και ηρέμησε. Αυτό που κάνεις είναι πολύ πιο δύσκολο από όσο φαντάζεσαι. Πόσοι εκπαιδευτικοί, όταν ήσουν μαθητής, το έκαναν; Απλώς, έχεις πέσει. Πάρε μια ανάσα και ξανασήκω. Δε γίνεται να το ζητάς από τους μαθητές σου και να τα παρατάς εσύ. Αναπροσάρμοσε τα σχέδιά σου, διάβασε παραπάνω, ζήτα βοήθεια και προχώρα! Στο τέλος, θα χαμογελάσεις.
«Καλλιεργώντας την αλγοριθμική σκέψη μαθητών/τριών με την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής»
Σεπτεμβρίου 09, 2024 Philippos Koutsakas
Τρίτη 18 Ιουνίου 2024
Τι κάνει ένας ελέφαντας στο Νηπιαγωγείο;
Ιουνίου 18, 2024 Philippos Koutsakas
Τι κάνει ένας ελέφαντας στο Νηπιαγωγείο;
Μία πρόταση Ψηφιακού Γραμματισμού για την προσχολική εκπαίδευση, με έμφαση στην αξιοποίηση τεχνολογιών και λογισμικού Ανοιχτής/Ελεύθερης φιλοσοφίας.
Το διδακτικό σενάριο που θα βρείτε παρακατω προτείνει ένα τρόπο αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην προσχολική εκπαίδευση, στοχεύοντας στην προαγωγή της καλλιέργειας του ψηφιακού γραμματισμού.
Βασισμένο στις αρχές του κοινωνικού εποικοδομισμού και της συνεργατικής μάθησης με την αξιοποίηση υπολογιστή και έχοντας ως αφόρμηση την ιστορία αλληλεγγύης του μικρού ελέφαντα Elvis και της ομάδας του, το διδακτικό σενάριο σχεδιάστηκε ως ένα ανοιχτό, συνεργατικό μικροπρόγραμμα σπουδών για το Νηπιαγωγείο που αξιοποιεί τις Ανοιχτές Τεχνολογίες, τις αρχές των κινημάτων της Ανοιχτότητας και της Παιδαγωγικής της Αλληλεγγύης και εστιάζει στην αξία της συνεργασίας, της αλληλοϋποστήριξης, της ομαδικότητας και του διαμοιρασμού της γνώσης.
Με αυτό τον τρόπο, οι μικροί/ες μαθητές/τριες, ακολουθώντας τη διαδρομή των συνεργατικών δραστηριοτήτων του σεναρίου αποκτούν νέες γνώσεις, καλλιεργούν δεξιότητες και αναπτύσσουν θετικές στάσεις αναφορικά με τις ΤΠΕ ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζονται για την επερχόμενη βαθμίδα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το σενάριο παρουσιάστηκε στο 8ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, 14-16 Οκτωβρίου 2022 στην Λάρισα.
Πέμπτη 6 Ιουνίου 2024
Σύστημα Ασφαλούς Μετάδοσης Θεμάτων - SAM
Ιουνίου 06, 2024 Philippos Koutsakas
Εδώ είπα να μαζέψω τις σχετικές πληροφορίες με το Σύστημα Ασφαλούς Μετάδοσης (ΣΑΜ) των θεμάτων σε μία ανάρτηση (αχρείαστα να 'ναι...)
Κατ' αρχή το ΣΑΜ είναι το σύστημα που διεκπαιρεώνει τη λήψη και την εκτύπωση των θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων στα εξεταστικά κέντρα όλης της χώρας.
Αποτελείται από το παρακάτω υλικό:
- Μini PC Maxtang VBR-30 με λειτουργικό σύστημα MS Windows
- Laser Printer Lexmark C2425DW
- Router Draytek Vigor 2912
- USB Mobile Broadband USB Modem HUAWEI E3372h-153
- Πολύπριζο Legrand694651
- OTP Token FortiToken200
- Keyboard/Mouse (Combo)
Η συνολική εικόνα του συστήματος μοιάζει κάπως έτσι...
Αρκετές ημέρες πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις γίνοται δοκιμαστικές αποστολές ώστε να ελεγθεί η καλή λειτουργία του συστήματος το οποίο σημειωτέον παραμένει ανενεργό το υπόλοιπο χρονικό διάστημα...
Πριν την χρήση του συστήματος θα πρέπει να γίνει Έλεγχος Καλής Λειτουργίας ΣΑΜ, οι σχετικές οδηγίες είναι ΕΔΩ
Οι σύντομες οδηγίες του ΣΑΜ είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
Ένα κεφάλαιο από μόνος του είναι ο εκτυπωτής του συστήματος.
Αναλυτικές οδηγίες χρήσης (manual) του εκτυπωτή είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
Σύντομες οδηγίες χρήσης του εκτυπωτή είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024
Podcast Press Play: Η αξία του παιχνιδίου
Ιουνίου 03, 2024 Philippos Koutsakas
Σε αυτό το επεισόδιο, οι ομιλητές του TED περιγράφουν πώς όλες οι μορφές διασκέδασης - από το πέταγμα μιας μπάλας μέχρι τα βιντεοπαιχνίδια - μπορούν να μας κάνουν πιο έξυπνους, πιο λογικούς και πιο συνεργατικούς. (Αρχική ημερομηνία μετάδοσης: 27 Μαρτίου 2015),
Το επεισόδιο είναι διαθέσιμο ΕΔΩ

%20(Medium).jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)
.jpg)
%20(Custom).jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpeg)
.png)





.jpg)
.jpg)
.png)
.png)
