το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

"Πως πέρασα την μέρα μου στο σχολειό" ή ¨οι φωτοτυπίες που δεν βγήκαν"



Μπαίνουμε στην αυλή του σχολείου στο τέλος της δεύτερης διδακτικής ώρας (ήταν η μέρα της εβδομάδας που αρχίζω λίγο πιο αργά) και τρέχω να προλάβω να βγάλω φωτοτυπίες, κρατώντας έναν καφέ στο χέρι (φραπέ ζήτησα για να καθυστερήσω λιγότερο). Καφές = σπίντ, σπίντ = ανέβασμα στροφών, περισσότερες στροφές = περισσότεροι ίπποι, περισσότεροι ίπποι = υψηλότερη απόδοση…

Στα σκαλιά η συναντώ την Ελένη της περιβαλλοντικής, με ρωτάει αν θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν το αμφιθέατρο για μία εκδήλωση την επόμενη διδακτική ώρα. Αλλάζω κατεύθυνση και πάω μαζί της προς τα εκεί. Της εξηγώ για το βιντεοπροβολέα και τον υπολογιστή, για τα κλειδιά της αίθουσας και τα ΠΕΚ που γίνονται εκεί τα απογεύματα. "Για ότι άλλο χρειαστείς είμαι στην διάθεση σου" και τρέχω για φωτοτυπίες.

Θα χρειαστώ ίντερνετ μου φωνάζει η Ελένη από μακριά. Ωχ, ξανά αλλάζω κατεύθυνση και πάω στον Αντρέα τον ηλεκτρολόγο. Του εξηγώ για το ιντερνετ στο αμφιθέατρο, ΟΚ μου λέει, θα το φτιάξω αύριο.

Πάω προς το φωτοτυπικό.

Με πετυχαίνει η Άννα: "Φίλιππεεεεεε, πόσα χρήματα έδωσες για τις αγορές χθες; (είχα πάει να αγοράσω για το σχολείο διάφορα από το πράκτικερ)". Ψάχνω για το τιμολόγιο. Το βρίσκω, η Άννα έχει φύγει. Θα με βρει αργότερα…

Πάω για τις φωτοτυπίες. Το ένα φωτοτυπικό είναι χαλασμένο. Ξεκινάω για το άλλο, ακούω πίσω μου τακούνια. Πριν προλάβω να σκεφτώ «ωχ έρχονται» ακούω «Φίλιππεεεεεεε σε χρειαζόμαστε για τη γιορτή…».

Είναι οι φιλολογίνες που ετοιμάζουν την γιορτή της 28ης. Είχα αναλάβει να χτενίσω το πάουετ πόιντ της γιορτής και η "κομμωτική" μου πήρε τρεις ώρες από το προηγούμενο απόγευμα. "Σε θέλουμε κάτω στην πρόβα". "ΟΚ κορίτσια, να βγάλω φωτοτυπίες και έρχομαι".

Φτάνω στο δεύτερο φωτοτυπικό. "Φίλιππεεεε, μόνο μία κουβέντα να σου πω" ο Κώστας που με ψάχνει από προ-χθες για να μου πει για μια προσφορά του ΟΤΕ ώστε να μειώσουμε το κόστος χρήσης των τηλεφωνικών συνδέσεων του σχολείου. Κώστα να τα λέμε καθώς βγάζω φωτοτυπίες; ρωτάω πατώντας το κουμπί της αναπαραγωγής… Γ@μώτο, είναι και αυτό χαλασμένο.

Αφήνω τον Κώστα με ένα βιαστικό «θα τα πούμε αργότερα» και κατευθύνομαι προς τον εκτυπωτή βρίζοντας (από μέσα μου).

"Φίλιππεεεεε, έχει ενημέρωση από την ΕΛΜΕ και για προγράμματα περιβαλλοντικής" φωνάζει η Άννα,

Αλλάζω κατεύθυνση και πάω προς στο γραφείο. Ακούω για 10 λεπτά, κάνω τρεις ερωτήσεις, λαμβάνοντάς ισάριθμες content-free περιεχομένου απαντήσεις.

Βλέπω τις φιλολογίνες που μπαίνω-βγαίνουν κοιτώντας με με αγωνία. Βγαίνω. "ΟΚ κορίτσια, πάμε για την πρόβα". Κατεβαίνω στο θέατρο. Βλέπουμε το πάουερ πόιντ, μου λένε κάποιες αλλαγές, θα μου φέρουν αύριο τα σι-ντι για να βάλω μουσική στην παρουσίαση. Θα χρειαστώ άλλη μια ώρα από το απόγευμα. Φεύγω βιαστικά για τον εκτυπωτή.

Στην είσοδο του γραφείου είναι η Λίτσα. "Σε θέλω να δούμε ένα προβληματάκι στο my-school". "Λίτσα, πάμε μαζί προς στον εκτυπωτή και μου λές στον δρόμο, θέλω να εκτυπώσω". Μου λέει το πρόβλημα, σκεφτόμαστε μια λύση, προσπαθώ να εκτυπώσω, εκτυπώνω λάθος (λογικό μιας και μιλούσα ταυτόχρονα). ξανα-εκτυπώνω,

Παίρνω εκτυπώσεις, πάω να πάρω τον φορητό βιντεοπροβολέα από το γραφείο της δντριας για να τον στήσω στην τάξη, αλλά λείπει, είναι στο αμφιθέατρο, ψάχνω κλειδιά, τρέχω να τον πάρω, ανεβαίνω να τον στήσω, ψάχνω την παρουσίαση, έχω ξεχάσει το φλασάκι στον υπολογιστή του γραφείου που εκτύπωσα. Πάω ξανά κάτω, αναβαίνω πάλι στην τάξη. Ξεκινάω μάθημα (επιτέλους).

Κάνω μία ώρα καλό μάθημα. Χτυπάει το κουδούνι, σε αντίθεση με τις άλλες φορές βγάζω τους μαθητές έξω σχεδόν κατ 'ευθείαν για να ηρεμήσω πέντε λεπτά - αμ δε... Μπαίνουν τρεις (όχι μαζί, ένας-ένας σε διαφορετικές στιγμές) για να με ρωτήσουν διάφορα. Απαντάω, δίνω σι-ντι, αντιγράφω προγράμματα σε φλασάκι. Χτυπάει το κουδούνι, δεν πρόλαβα... Ξανακάνω άλλη μία ώρα καλό μάθημα. Χτυπάει το κουδούνι. Οι μαθητές μένουν μέσα, έχουν απορίες. Τις λύνουμε. φεύγουν, επιτέλους θα ηρεμήσω λιγάκι, σκέφτομαι. Έρχεται ο Δημήτρης. Τα λέμε. Φεύγει. Χτυπάει το κουδούνι για μέσα (7η ώρα) και έχω κενό.

Έχω δύο τρεις χαλαρές δουλίτσες μεν αλλά 45 λεπτά είναι υπέρ αρκετά για να τις κάνω στο χαλαρό και να ηρεμήσω επιτέλους…. Κλείνω την πόρτα. ΟΥΦ. Αρχίζω να τακτοποιώ.

Ανοίγει η πόρτα και μπαίνει ο Κώστας (του τέταρτου διαλείμματος): τώρα δεν θα μου ξεφύγεις, μου λέει και προσθέτει την αγαπημένου φράση «μόνο μια κουβέντα να σου πω…»

Τα λέμε ενώ κάνω δουλειές... Τακτοποιώ, κλειδώνω, λύνω απορίες για μηχανήματα που δεν ξεκινάνε, για εκτυπωτές που κολλάνε και για ποντίκια που δεν παίζουν, πάω τον βιντεοπροβολέα στο αμφιθέατρο, χτυπάει το κουδούνι της λήξης....

Πάω προς το αμάξι κάνοντας τον απολογισμό μου. Επί της ουσίας πενιχρά αποτελέσματα, χαμηλή παραγωγικότητα , κούραση και στο πηλίκο μηδέν...

Έτσι είναι μια σχετικά χαλαρή μέρα ενός εκ-παιδευτικού πληροφορικής στο σχολείο...

Καθημερινά ξεκινάω με μία λίστα δουλειές σε πόστ-ιτ χαρτάκι γραμμένες και τελικά (όπως με τις φωτοτυπίες) δεν καταφέρνω να κάνω και πολλές...

Επίλογος και ευγενική υπενθύμιση: οι εκπαιδευτικοί είναι στο σχολείο για να διδάσκουν…

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

Δεν προλαβαίνω ο έρμος...


Όσο και να θέλω να καταγράψω τις καθημερινές ασχολίες δεν προλαβαίνω ο έρμος...

Η ιδέα της (αναλυτικής) καταγραφής είχε πρωταρχικό σκοπό την τεκμηρίωση / καταγραφή της εμπειρίας με σκοπό την επαναχρησιμοποίηση (είτε από εμένα, είτε από κάποιον άλλον). Τελικά αυτό που θα προσπαθήσω τουλάχιστον να κάνω είναι η σύντομη καταγραφή των καθημερινών ώστε όταν έρθει η ώρα του απολογισμού να δω τι έκανα και τι δεν έκανα...

Μέχρι στιγμής στις μέρες που περάσανε η κατάσταση στα εργαστήρια έχει ως εξής:
1. λειτουργούν 12 μηχανήματα στο lab1 με win και linux και 2 με linux
2. λειτουργούν 13 μηχανήματα στο lab2 με win

Έβαλα και τους δύο ρούτερς (otenet και ΠΣΔ) στο ίδιο δίκτυο (192.168.1.1 και 192.168.1.2) με κάποια μηχανήματα να βγαίνουν από τον έναν και κάποια από τον άλλον.

Έστησα το γνήσιο  AristoClass στο lab1.

Έστησε ο Θανάσης το Accountant της Singular στο PC1 του lab1.

Έψαξα το θέμα των τηλεφωνικών γραμμών του σχολείου και έφτιαξα μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση για μείωση του κόστους.

Έστειλα μέιλ στο Σύζευξης για να μάθουμε τι συμβαίνει με αυτή την ιστορία και που βρίσκεται.

Παζάρεψα τον Φαφέσα και μίλησα με μερικούς ακόμα συντηρητές φωτοτυπικών μηχανημάτων σε στόχο την μείωση του κόστους συντήρησης των μηχανημάτων.

Έστειλα αίτημα αναβάθμισης της adsl του σχολείου στα 24.

Έστησα το skype και έκανα κάποιες δοκιμαστικές κλήσεις.

Αυτά το ολίγα...

Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

Άτιμε Kido, θα πεθάνεις!!!


Τελικά αυτοί που φτιάχνουν ιούς έχουν γίνει πολύ μπαγάσιδες...

Ακόμη θυμάμαι ότι την πρώτη φορά που είχε κολλήσει το ΙΒΜ-ΠΙ-ΣΙ μου (8086 στα 4,77 και στα 10 MHz, 512KB RAM, η περισσότερη που θα χρειαστείς ποτέ μου είπε ο πωλητής, Hercules κάρτα γραφικών, χωρίς σκληρό δίσκο) τον πρώτο του ιό σχεδόν το χάρηκα. Όχι βιτσιόζος δεν είμαι απλά επρόκειτο για τον -τηρουμένων των αναλογιών- άκακο ping-pong που εμφάνιζε στην οθόνη μια "μπαλίτσα" που έκανε γκέλες πάνω στα γράμματα και σου τα χαλούσε. Χαριτωμένο ομολογουμένως...

Δεν θα έλεγα το ίδιο για τον - κάθε άλλο παρά χαριτωμένο - ιό που με ταλάνιζε (δηλαδή τα σχολικά εργαστήρια του ΣΕΚ Πολυγύρου) από πέρυσι τον Μάρτιο (αν δεν κάνω λάθος). Kido σε όλες του τις μορφές. Αυτός ο άτιμος κάνει τα εξής και άλλα πολλά: αποτρέπει την σύνδεση με ιστοσελίδες εταιριών αντιβάιρους (και συνεπώς το αντιβάιρους σου δεν μπορεί να ενημερωθεί), φορτώνει το τοπικό δίκτυο, προσβάλλει και άλλους υπολογιστές του δικτύου, μεταφέρει και άλλους ιούς από το ίντερνετ. Όχι και άσχημα έ;
Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι προσβλήθηκε το 80% των μηχανημάτων του τοπικού δικτύου και όλα μου τα φλασάκια ουκ ολίγες φορές. Μάλιστα τα δικά μου τα φλασάκια τα καθάριζα σπίτι. Φανταστείτε τι γίνεται με τα φλασάκια των μαθητών...

Κατά την διάρκεια του τετράμηνου μεταξύ μας πολέμου δόθηκαν πολλές μάχες που περιελάμβαναν:
  1. πολλούς πειραματισμούς με αντι-ικά προγράμματα - σουίτες. Δοκίμασα κάποια free (AVG, Avira), ένα πόρταμπλ (ClamWinAvirusPortable), κάποια σπασμένα (NOD32), όλα χωρίς επιτυχία.
  2. χρήση της εφαρμογής DeepFreeze (ξέρετε αυτή που παγώνει τον δίσκο και τον επαναφέρει μετά από κάθε επανεκκίνηση στην προηγούμενη του κατάσταση), επίσης χωρίς επιτυχία μιας και το πάσγουόντ το ξέραν και άλλοι που είχαν μολυσμένα φλασάκια
  3. Την πολύ καλή σουίτα Kaspersky Internet Security 2010 η οποία με έβγαλε από δύσκολη θέση πολλές φορές
  4. επανεγκαταστάσεις λειτουργικού σε 4 μηχανήματα τα οποία είχαν βαρύνει τόσο πολύ που δεν ξεκινούσαν καν το λειτουργικό
Η Καλοκαιρινή ανάπαυλα με βοήθησε να ανασυνταχτώ και με νέες δυνάμεις να ριχτώ στην τελική μάχη. Μάλιστα μαζί μου θα έχω και το σούπερ όπλο που ακούει στο όνομα KidoRemoval tool της Kaspersky. 

Αντιγράφω από το σάιτ της εταιρίας (http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208279973)
1. Download the archive kk.zip and extract the contents into a folder on the infected PC.
2. If you have one of the following Kaspersky Lab applications installed on the infected PC:

- Kaspersky Internet Security 2009;
- Kaspersky Anti-Virus 2009;
- Kaspersky Internet Security 7.0;
- Kaspersky Anti-Virus 7.0;
- Kaspersky Internet Security 6.0;
- Kaspersky Anti-Virus 6.0;  
- Kaspersky Anti-Virus 6.0 for Windows Workstations;
- Kaspersky Anti-Virus 6.0 SOS; 
- Kaspersky Anti-Virus 6.0 for Windows Servers.
please disable the component File Anti-Virus of the Kaspersky Anti-Virus for run time of the utility.
3. Run the file kk.exe 

If you run the kk.exe file without any switches, the utility will put a stop to active infection (kill threads and remove hooks), perform a memory scan and a scan of critical areas vulnerable to infection, clean up the registry, and scan flash drives.
When the scan is over an active window of the command prompt may be displayed, in order to minimize the window press any button. For the window of the command prompt to close automatically it is recommended to run the file kk.exe with switch-y.
4. Wait till the scanning is complete.
If Agnitum Outpost Firewall is installed on the computer where the utility KidoKiller has been launched, it is necessary to reboot the PC after the utility finishes its work.
5. Perform a full scan of your computer with Kaspersky Anti-Virus.

Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010

Καλή αρχή και καλή νέα σχολική χρονιά...


Μου αρέσουν οι "αρχές". Είναι αφορμή για καινούριους στόχους, για νέα οράματα, για νέα σχέδια. Λες θα κάνω αυτό, θα κάνω εκείνο, θα βελτιώσω αυτό, θα αλλάξω εκείνο...

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που μου αρέσει η δουλειά μου. Κάθε Σεπτέμβρη κάνεις μία νέα αρχή.

Φέτος ξεκίνησα μια μέρα πιο νωρίς από τους υπόλοιπους συναδέλφους μιας και είχα βάλει την Καλοκαιρινή μου υπηρεσία στις 31-08-2010.

Επιστρέφοντας στο σχολείο λοιπόν πιάστηκα με τους (ουκ ολίγους) υπολογιστές του γραφείου των καθηγητών. 

Να τι έκανα για πρώτη μέρα:
  1. ενημέρωσα τα αντιβάιρους (το γνωστό Dr WEB που ζητήσαμε και μας στείλαν δωρεάν)
  2. εγκατέστησα και σε έναν που δεν είχε καθόλου
  3. σκάναρα τα μηχανήματα για τυχόν ιούς
  4. προσπάθησα να ολοκληρώσω την εγκατάσταση του eschool αλλά δεν μπόρεσα να μπω μιας και είχα δοκιμάσει πολλές φορές ανεπιτυχώς και κλείδωσε το σύστημα. Κάλεσα λοιπόν την υποστήριξή και μου στείλαν οδηγίες με ι-μέιλ.
  5. εγκατέστησα δικτυακά σε όλους τους υπολογιστές τους δύο εκτυπωτές του γραφείου
  6. άλλαξα τον ρούτερ και τώρα πλέον το σχολείο βγαίνει από το ΠΣΔ και όχι από τον ΟΤΕ. Συνεπώς χρειάστηκε να αλλάξω και τους DNS. Ειδικότερα DNS1: 194.63.237.4 (ΠΣΔ) και DNS2: 195.170.0.1 (ΟΤΕ)
Την επόμενη (01-09-2010) δεν έκανα τίποτα σχετικό με τα πι-σι μιας και ήταν ημέρα συνεδρίασης.

Την μεθ-επόμενη όμως (02-09-2010) πήγαμε με τον Δημήτρη στα εργαστήρια και...
  1. Τσεκάραμε κατ' αρχήν αν δούλευαν όλα τα πι-σι στο λάμπ-ένα. Ήταν όλα εντάξει εκτός από το γνωστό (pc14) που είχε πρόβλημα από πέρυσι.
  2. Τσεκάραμε πρόσβαση στο ιντερνετ και διαπιστώσαμε ότι συνολικά τέσσερις πρίζες έχουν πρόβλημα. Συνενωθήκαμε με τον Ανέστη και θα τις δούμε την ερχόμενη Τρίτη.
  3. Αλλάξαμε τα ονόματα στα πι-σι. Ειδικότερα τα ονόματα είναι πλέον της μορφής: "όνομαεργαστηρίουόνομαπισι-αύξωναριθμόςπισι". Παράδειγμα lab1pc01-01, lab2pc01-16 κοκ
  4. Κάναμε κάτι μερεμέτια ακόμη και η ώρα είχε πάει δύο οπότε και την κάναμε...
Η συνέχεια την Τρίτη...




Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

Καταγραφή εξοπλισμού Πληροφορικής σε ΣΕΚ / ΕΠΑΛ = πονεμένη υπόθεση


Δεν ξέρω τι με ΤΡΕΛΑΊΝΕΙ περισσότερο σε σχέση με τον δημόσιο εξοπλισμό:

  • το μπάχαλο που επικρατεί όσον αφορά στην καταγραφή του (τι έχουμε; πόσα έχουμε; που βρίσκονται; σε τι κατάσταση είναι; ποιανού αρμοδιότητα είναι η παρακολούθηση των προηγούμενων;)
  • η απόλυτη έλλειψη σεβασμού απέναντι του (αν ρίξω μια κλοτσιά στην πόρτα της τάξης ή αν σκίζω τα βιβλία μου παίρνω την εκδίκηση μου για τα 9 χρόνια καταπίεσης που έχω υποστεί κατά την διάρκεια της σχολικής μου ζωής) ή
  • η με κάθε ευκαιρία πλιαστικολόγηση του; (ας πάρω μερικές κόλλες Α4 για το σπίτι, ας βγάλω μερικές φωτοτυπίες για την κόρη μου, ας εκτυπώσω καμιά 50αριά συνταγές μαγειρικής, ας μην αναφέρω άλλα παραδείγματα γιατί θα το χοντρύνω πολύ...)

Στο δια ταύτα... Τι μπορούμε να κάνουμε για να αντιμετωπιστούν κάποια από τα παραπάνω φαινόμενα;

Προσωπικά εγώ προσπάθησα κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε να κάνω κάτι που ούτως ή άλλως εμπίπτει (εν μέρει) στις αρμοδιότητες μου ως υπεύθυνου εργαστηρίου: ΚΑΤΑΓΡΑΦΉ!!!

Το κρίσιμο ερώτημα ήταν "Ποιος είναι ο αποδοτικότερος / πρακτικότερος / αποτελεσματικότερος τρόπος καταγραφής;". Είναι γνωστό ότι σε τέτοιου είδους ερωτήματα δεν υπάρχει μόνο μία σωστή απάντηση. Ο τρόπος που επέλεξα είναι ο εξής:

ΥΛΙΚΆ ΠΟΥ ΧΡΕΙΆΣΤΗΚΑ
------------------------------------
1. Μια εφαρμογή καταγραφής Hardware (χρησιμοποίησα το Everst της Lavalys http://www.lavalys.com). Μάλιστα επέλεξα να χρησιμοποιήσω την potrable έκδοση της εφαρμογής σε flashάκι που είναι πολύ πιο πρακτικό από το να κάνω εγκατάσταση σε 50 υπολογιστές του ΣΕΚ / ΕΠΑΛ.


2. Ένα κενό τετράδιο καταγραφής, ιδανικά με σκληρό εξώφυλλο (σαν τα παλιά μπακαλοτέφτερα)




3. Το παλιό Βιβλίο Υλικού της σχολικής μονάδας (ή του εργαστηρίου αν ήταν ξεχωριστό)
4. Δυνατότητα πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα http://inventory.edunet.gr/login.php (το όνομα χρήστη και ο κωδικός πρόσβασης είναι ίδιος με αυτά το λογαρισμού της σχολικής μονάδας για το ΠΣΔ)
5. Υπομονή και επιμονή

ΒΉΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΎΘΗΣΑ
--------------------------------------
1. Καταρχήν κατέγραψα στο σύνολο του τον εξοπλισμό που υπάρχει στο ΣΕΚ/ΕΠΑΛ
  - τους υπολογιστές που ήταν σε λειτουργία με το everser
  - τους παροπλισμένους υπολογιστές και τα ανταλλακτικά σε ένα πρόχειρο τετράδιο
  - τα λογισμικά επίσης σε ένα πρόχειρο τετράδιο


 πρόχειρο τετράδιο...


2. Εκτύπωσα τον καταγεγραμμένο (από το ΥΠΕΠΘ) εξοπλισμό στο inventory.edunet.gr

3. Έκανα αντιπαραβολή του πραγματικού εξοπλισμού (που κατέγραψα στο βήμα 1) με την κατάσταση από το inventory (από το βήμα 2) 


 inventory.edunet.gr

4. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από το βήμα 3 τα κατέγραψα (βασικά τα κατέγραψε ο ΣΕΚάρχης με την super-douper-ouaou γραμματοσειρά του Ntirlis-Sans-MS, βλέπε εικόνα που ακολουθεί) στο ΝΕΟ βιβλίο εργαστηρίων πληροφορικής.


 

Η οργάνωση της πληροφορίας στο βιβλίο υλικού έγινε ως εξής:
1. το βιβλίο είχε ήδη τυπωμένες οριζόντιες γραμμές (σειρές). Σχεδιάστηκαν κατακόρυφες γραμμές οι οποίες σε κάθε δισέλιδο δημιούργησαν οκτώ στήλες.
2. οι στήλες αριθμήθηκαν (από το ένα έως το άπειρο). Αυτός ο αριθμός θα είναι και ο αριθμός αναφοράς για κάθε αυτόνομο κομμάτι εξοπλισμού
3. αποδόθηκε ένας ξεχωριστός αύξων αριθμός σε κάθε αυτόνομη λειτουργική μονάδα (π.χ κάθε υπολογιστής καταγράφηκε σε ξεχωριστές στήλες και πήρε έναν ξεχωριστό αριθμό, κάθε οθόνη επίσης, κλπ)
4. Για κάθε κομμάτι εξοπλισμού καταγράφηκε η εξής πληροφορία:
α. Περιγραφή / Είδος  (π.χ. Visual Basic για αρχάριους, Κουτσάκας, Φ. Εκδόσεις polaris / ΒΙΒΛΙΟ)
β. Η θέση του (π.χ. Εργαστήριο 1, Ντουλάπα 3)
γ. Η κατάσταση του (π.χ. Σε λειτουργία ή Παροπλισμένο ή Πρωτόκολλο Καταστροφής, κλπ)
δ. Η προέλευση του (π.χ. Σύμβαση ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ_A_IQ, ή Δωρεά Μυλωνά Δημήτρη, κλπ)


  βιβλίο εξοπλισμού


Στην συνέχεια σε κάθε κομμάτι εξοπλισμού κολλήθηκε αυτοκόλλητο που περιελάμβανε την εξής πληροφορία: 
α. Αύξων αριθμός στο βιβλίο υλικού
β. περιγραφή
γ. θέση
δ. κατάσταση
ε. προέλευση

Αυτά...




Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Επίσκεψη Γυμνασίων του Νομού Χαλκιδικής στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου


Μα τι στο καλό κάνουνε στην Τεχνική Εκπαίδευση; Τι μαθαίνουν εκεί; Εργαστηριακά μαθήματα; Τι σημαίνει αυτό; Και πως είναι τα εργαστήρια τους; Ποιοί τομείς / κλάδοι / ειδικότητες λειτουργούν στα ΕΠΑΛ και τι επαγγελματικές προοπτικές έχω αν φοιτήσω σε ένα;

Σε όλες αυτές τις ερωτήσεις φιλοδοξεί να απαντήσει η επίσκεψη που εδώ και λίγα χρόνια έχει καθιερωθεί να γίνεται από τα Γυμνάσια του νομού Χαλκιδικής στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου.

Φέτος λοιπόν την τελευταία εβδομάδα μαθημάτων "βάλαμε τα καλά μας" ως σχολείο και ετοιμαστήκαμε να υποδεχθούμε τους μαθητές των Γυμνασίων.

ΟΙ φωτογραφίες που ακολουθούν δίνουν μια εικόνα από τον χώρο έκθεσης / παρουσίασης των εργασιών των ειδικοτήτων που λειτουργούν στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου.

Τομέας Πληροφορικής 1



Τομέας Πληροφορικής 2



Τομέας Υγεία - Πρόνοιας



Τομέας κατασκευών και έργων υποδομής


Τομέας Οικονομίας / Διοίκησης



Ηλεκτρολογικός Τομέας




Μηχανολογικός Τομέας



Ενημέρωση των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Πολυγύρου



Ενημέρωση των μαθητών του 2ου Γυμνασίου Πολυγύρου



Τέλος καλό, όλα καλά...

Άντε και του χρόνου

Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

Παρουσίαση του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ


Λίγο πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς (2009-10) οι μαθητές της Α ΕΠΑΛ καλούνται να επιλέξουν τον τομέα που θα ακολουθήσουν την επόμενη σχολική χρονιά.

Για να πάρουν την καλύτερη δυνατή απόφαση χρειάζονται (α) αυτογνωσία (τι μου αρέσει; με τι θέλω να ασχοληθώ;) και (β) δεδομένα / πληροφορίες σχετικά με τις διαθέσιμες επιλογές.

Αποφάσισα λοιπόν, για να βοηθήσω ως προς το (β) να ετοιμάσω μία παρουσίαση του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ η οποίο θα έδινε απαντήσεις στις εξής ερωτήσεις;
1. τι μαθήματα θα παρακολουθήσει στην Β και Γ ΕΠΑΛ ο μαθητής που θα επιλέξει τον τομέα πληροφορικής
2. τι θα μάθει σε αυτά το δύο χρόνια;
3. τι θα μπορεί να κάνει έχοντας πάρει το πτυχίο πληροφορικής των ΕΠΑΛ;

Η παρουσίαση ("παίχτηκε" σε όλα τα τμήματα της Α και) πήγε αρκετά καλά.

Ιδού...