το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Τρίτη 15 Απριλίου 2014

Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθημάτων της Α τάξης των ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2013-14





Οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων της Α τάξης ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2013-14 θα βρείτε εδώ.

Μεταξύ άλλων για ο μάθημα εφαρμογές πληροφορικής η εγκύκλιος προβλέπει τα εξής:

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 
(για όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού) 


Η γραπτή εξέταση στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής περιλαμβάνει θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας και συγκεκριμένα:

α) δύο (2) θέματα θεωρίας,

β) δύο (2) θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων.

Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.

Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η βαθμολογία προκύπτει κατά 50% από τα θέματα της θεωρίας (2x25%) και κατά 50% από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα (2x25%).


Επισημαίνεται ότι στα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού, τα θέματα τίθενται από τον διδάσκοντα/ τους διδάσκοντες και δεν ισχύει για αυτά η Τράπεζα Θεμάτων.

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Ερωτήματα προς απάντηση από το HarvardX...


Τι κινητοποιεί τους μαθητές;

Πως οι μαθητές διατηρούν τη γνώση;

Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος για να διδάξουμε πολύπλοκες έννοιες;

Δείτε περισσότερα στο http://news.harvard.edu/gazette/story/2014/01/harvard-and-mit-release-working-papers-on-open-online-learning/



Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

Να τι είναι διδακτορικό σε εικόνες...


Ο Matt Might είναι ένας καθηγητής πληροφορικής στο University of Utah, ο οποίος αποφάσισε να μας… ζωγραφίσει το “τι εστί διδακτορικό”!

Μάλιστα, το όλο εγχείρημα είναι σαν να περιγράφει τη δουλειά των PhD ερευνητών σε παιδάκια δημοτικού! Όμως, δεν ξεφεύγει από αυτό που θέλει να πει: Η γνώση δεν σταματά ποτέ!

Για το λόγο αυτό, πρέπει οι άνθρωποι που έχουν ως έργο ζωής να εξελίξουν την επιστήμη τους να προσπαθούν όλο και σκληρότερα για να σπάσουν το “φράγμα” όσων ήδη γνωρίζουν!








Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

Ο κύριος των υπολογιστών (με τα μάτια ενός παιδιού).


Είναι προφανές ότι ο κόκκινος κύριος που διακρίνεται από τους σι-θρου τοίχους του σχολείου να κάθεται μπροστά στον υπολογιστή και να δείχνει την οθόνη είναι "ο Κύριος των υπολογιστών" (http://okiriostonopologiston.blogspot.com). Ανέκαθεν μου άρεσε το κόνσεπτ του "διάφανου σχολείου στην κοινωνία". Διάφανου με την έννοια του ανοιχτού...
Η καλλιτέχνης (όταν ρωτήθηκε) είπε ότι το μαλλί μου πετάει λιγάκι γιατί είμαι ιδρωμένος (αντιλαμβάνεται το παιδί ότι το έργο του εκπαιδευτικού είναι δύσκολο ;-)). Κόκκινος και ιδρωμένος είμαι συνήθως όταν κάνω μάθημα, με 110 σφυγμούς...

Παρατηρήστε επίσης ότι τα παιδάκια της τάξης είναι super χαρούμενα. Η καλλιτέχνης είναι ακόμη στην ηλικία που το σχολείο και η διαδικασίας της μάθησης σημαίνει χαρά, σε μερικά χρόνια αυτή η αίσθηση (δυστυχώς) θα έχει αντιστραφεί κι εμείς θα έχουμε επιτελέσει το έργο μας :-(



Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Ερευνητική Εργασία: Δημιουργία παιχνιδίων για ΗΥ - Παραδείγματα παιχνιδιών


Στην επίσημη ιστοσελίδα του gamemaker παρουσιάζονται αρκετά αξιόλογα παιχνίδια.

Για ρίξτε μια ματιά...


Επίσης υπάρχουν αρκετά tutorials λιγάκι δυσκολούτσικα βέβαια...

Basic platform tutorial



Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Προγραμματισμός Υπολογιστών - Ασκήσεις Επανάληψης (για όλα τα κεφάλαια)


Αφού διαβάσετε τη θεωρία των κεφαλαίων λύστε και τις παρακάτω επαναληπτικές ασκήσεις

Ασκήσεις για τα κεφάλαια 1, 2, 3, 4

Ασκήσεις για τα κεφάλαια 5, 6, 7, 8, 9

Γενικές Ασκήσεις Επανάληψης επιλέξτε τις ασκήσεις για τα αντίστοιχα κεφάλαια (10, 11, 12, 13).



Επίσης ασκήσεις του συναδέλφου Κειναυτάκη Παύλου

Ασκήσεις για τα κεφάλαια 1, 2, 3

Ασκήσεις για το κεφάλαιο 4

Ασκήσεις για τα κεφάλαια 5, 6, 7

Ασκήσεις για τα κεφάλαια 8, 9, 10, 11, 12, 13

Καλή μελέτη







Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

Συντήρηση ΗΥ - Απαραίτητες εφαρμογές του καλού τεχνικού


Σημειώσεις για τις απαραίτητες εφαρμογές που πρέπει να έχει ο καλός τεχνικός ΗΥ. Επειδή η λίστα είναι πραγματικά τεράστια στην παρούσα παρουσίαση γίνεται αναφορά σε κάποιες από αυτές και η λίστα θα εμπλουτίζεται διαρκώς. Καλή μελέτη.



Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Ερευνητική Εργασία: Computer games with Gamemaker - Που είμαστε; Που πάμε;



Μέχρι στιγμής έχουμε:

  • ορίσει τις ομάδες
  • τους ρόλους μέσα στις ομάδες
  • συζητήσει / αναλύσει σχετικά με τα computer games
  • δημιουργήσει ένα πολύ απλό παιχνιδάκι για να δούμε πως λειτουργεί ο gamemaker
  • αποφασίσει το παιχνίδι που θα φτιάξει η κάθε ομάδα


Ειδικότερα:


Όνομα ομάδαςΚατηγορία παιχνιδιούΣενάριο παιχνιδιούΣχεδιασμός του παιχνιδιούΧρονοδιάγραμμα
ΌνομαAction game Είναι ένας άνθρωπος που τρέχει και περνάει εμπόδιαΟ στόχος του παιχνιδιού ο άνθρωπος να προσπεράσει τα εμπόδια χωρίς να τρακάρειΤο παιχνίδι θα έχει τελείωσει μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς
Πάμε Μπροστά!!!!!racing gameθα είναι ένας οδηγός αγώνων με μηχανάκι οπου θα αγωνίζετε το χρόνο που θα κάνειΘα κοιτάμε το μηχανάκι απο το πίσω μέρος,θα έχει διάφορα εμπόδια και άλματα...4-5 βδομάδες
face to faceΑrcade- action GameΕίναι ένα χωρίο το οποίο έχει πολλά πολλά στρουμφακια. Όμως είναι ένας κακός γίγαντας, ο Δρακουμελ ο οποίος θέλει να πιάσει όλα τα στρουμφακια, να τα κάνει σούπα για να τα φάει. τα στρουμφακια όμως είναι πολύ έξυπνα και ξεφεύγουν συνεχώς!Ως φόντο έχουμε το στρουμφοχωριο. Είναι ένας λαβύρινθος...ο οποίος έχει μερικά εμπόδια, το παιχνίδι περιεχέι πολλά στρουμφακια...τα οποία τα κυνηγάει ο δροκουμελ με την απόχη του. όταν πιάσει όλα τα στρουμφακια! τότε αλλάζει επίπεδο. 4-5 βδομαδες
τζοκερτο με παοκτο παιχνιδι εχει τουβλα και μια μπαλα90ιπιπιοοοοοοοοοοοοοοο


Χρήσιμες πηγές / πληροφορίες θα βρείτε...

Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε δύο διαστάσεις)

Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε τρείς διαστάσεις)
http://www.youtube.com/watch?v=c2QV_p1Le8E


Arkanoid game





Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Τελική φάση του 1ου διαγωνισμού προγραμματισμού Πληροφορικής νομού Χαλκιδικής


Την Τετάρτη 18/03/2014 στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου μας,πραγματοποιήθηκε ο τελικός του πρώτου διαγωνισμού προγραμματισμού του Νομού Χαλκιδικής.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν οι παρακάτω μαθητές:
  1. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, ΓΕΛ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ, Α ΛΥΚΕΙΟΥ
  2. ΔΑΝΙΛΑΚΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, ΕΠΑΛ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  3. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΕΠΑΛ ΝΙΚΗΤΗΣ, Β ΛΥΚΕΙΟΥ
  4. ΚΟΥΤΡΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΕΠΑΛ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  5. ΜΠΙΡΚΑ ΓΚΙΕΡΓΚΙ, ΕΠΑΛ ΝΙΚΗΤΗΣ, Β ΛΥΚΕΙΟΥ
  6. ΜΠΡΕΓΚΟΥ ΡΕΝΑΤΟ, ΕΠΑΛ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  7. ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ, Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  8. ΣΟΛΩΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΓΕΛ ΑΡΝΑΙΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  9. ΦΟΥΚΑ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ, Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 
Η κατάταξη των τεσσάρων πρώτων διαγωνιζόμενων είναι η εξής:
  1. Σολωμός Γεώργιος
  2. Δανιλάκης Βενιζέλος
  3. Αναστασίου Αποστολής
  4. Φούκα Πασχαλίτσα
Τα αναλυτικά τελικά αποτελέσματα του διαγωνισμού έχουν αναρτηθεί στην παρακάτω διεύθυνση: 
http://dide.chal.sch.gr/keplinet






Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Τελική φάση του 1ου διαγωνισμού προγραμματισμού Ν, Χαλκιδικής 2013-14


Την Τετάρτη 18/03/2014 στο εργαστήριο Πληροφορικής Τρία του σχολείου μας, από τις 10:00 μέχρι τις 12:30 θα διεξαχθεί ο τελικός του πρώτου διαγωνισμού προγραμματισμού του Νομού Χαλκιδικής.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν μαθητές από όλο το νομό.

Οι μαθητές του τομέα πληροφορικής του δικού μας σχολείου που προκρίθηκαν μέχρι την προηγούμενη φάση του διαγωνισμού ήταν ο Κουτσουρίδης Δημήτρης και ο Σηπάκης Νίκος.

Στην τελική φάση προκρίθηκαν οι εξής εννέα μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων από όλο τον νομό, τους οποίους με μεγάλη μας χαρά θα φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας:
  1. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, ΓΕΛ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ, Α ΛΥΚΕΙΟΥ
  2. ΔΑΝΙΛΑΚΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, ΕΠΑΛ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  3. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΕΠΑΛ ΝΙΚΗΤΗΣ, Β ΛΥΚΕΙΟΥ
  4. ΚΟΥΤΡΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΕΠΑΛ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  5. ΜΠΙΡΚΑ ΓΚΙΕΡΓΚΙ, ΕΠΑΛ ΝΙΚΗΤΗΣ, Β ΛΥΚΕΙΟΥ
  6. ΜΠΡΕΓΚΟΥ ΡΕΝΑΤΟ, ΕΠΑΛ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  7. ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ, Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  8. ΣΟΛΩΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΓΕΛ ΑΡΝΑΙΑΣ, Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
  9. ΦΟΥΚΑ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ, Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 
Ευχόμαστε καλή επιτυχία στους διαγωνιζόμενους.

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο, Web site builders


Μια σύντομη αναζήτηση στο διαδίκτυο για "best web-site builders 2014", για τους καλύτερους δηλαδή κατασκευαστές ιστοσελίδων του 2014, επιστρέφει μια σειρά αποτελεσμάτων τα οποία λίγο-πολύ συμφωνούν στην πρώτη 10άδα...

Για ρίξτε λοιπόν μια ματιά στις παρακάτω ιστοσελίδες που αξιολογούν τους καλύτερους web-site builders και επιλέξτε κάποιον από όλους για να δημιουργήσετε την ιστοσελίδα σας.

http://www.websitebuilderexpert.com/website-builders-comparison-chart/

http://www.top10bestwebsitebuilders.com

http://www.sitebuilderreport.com/

http://www.digitaltrends.com/computing/best-website-build-websites-free/#!zZ8r7

Καλή μελέτη...


Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

Παρουσίαση σχετικά με Computer Games αλλά και με τον GameMaker


Μια πολύ καλή παρουσίαση (στα Αγγλικά) που παρουσιάζει βασικά θέματα δημιουργίας παιχνιδιών για ΗΥ αλλά και εισαγωγικές έννοιες (ίσως και λίγο πιο προχωρημένες) του GameMaker.




Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

Ελάττωσε - Επαναχρησιμοποίησε - Ανακύκλωσε εξοπλισμό Πληροφορικής στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου



Η δράση "Ελάττωσε - Επαναχρησιμοποίησε - Ανακύκλωσε εξοπλισμό Πληροφορικης" τρέχει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου και θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του σχολικού έτους.

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι καθηγητές της Εικονικής Επιχείρησης Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Πολυγύρου, σας καλούμε να συμμετάσχετε στη δράση και αντί να έχετε τον παλιό σας υπολογιστή να αραχνιάζει σε κάποιο πατάρι ή να σκονίζεται σβηστός σε κάποιο γραφείο, να τον δωρίσετε στην «Εικονική Επιχείρηση του ΕΠΑΛ Πολυγύρου».

Εμείς, θα ελέγξουμε τον εξοπλισμό αυτόν και
  • αν είναι δυνατόν να λειτουργήσει θα του εγκαταστήσουμε μια ελαφριά διανομή GNU/Linux και θα τον τοποθετήσουμε σε κάποιο εργαστήριο ή στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας για να χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς
  • αν δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει θα τον αποσυναρμολογήσουμε, θα κρατήσουμε τα χρήσιμα κομμάτια του για μελλοντική επαναχρησιμοποίηση και θα πάμε τα υπόλοιπα για ανακύκλωση στο ΧΥΤΑ Πολυγύρου.
Με τον εξοπλισμό που θα προκύψει από την συνεισφορά σας καθώς και με αυτόν που έχουμε ήδη συλλέξει έχουμε δημιουργήσει ένα αποθετήριο υλικού πληροφορικής (hardware) από το οποίο μπορούν να εφοδιάζονται με ανταλλακτικά, ανάλογα με τις ανάγκες τους και τη διαθεσιμότητα, όλα τα σχολεία του Νομού Χαλκιδικής.


Ακολουθεί μια λίστα πιθανών / συχνών ερωτήσεων και οι απαντήσεις τους:

Ε: Έχω έναν υπολογιστή που δεν τον χρειάζομαι. Τον θέλετε;

Α: Βεβαίως και τον θέλουμε. Εμείς, στην περίπτωση που λειτουργεί χωρίς προβλήματα, αφού τον «κάνουμε ένα φρεσκάρισμα» (ίσως και μια μικρή αναβάθμιση), θα του εγκαταστήσουμε μια ελαφριά διανομή GNU/Linux και θα τον χρησιμοποιήσουμε για εκπαιδευτικούς σκοπούς στο σχολείο μας.

Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αλλά μπορεί να επισκευαστεί, θα κάνουμε αυτά που περιγράψαμε προηγουμένως. Διαφορετικά θα τον αποσυναρμολογήσουμε, θα κρατήσουμε τα χρήσιμα κομμάτια του για μελλοντική επαναχρησιμοποίηση και θα πάμε τα υπόλοιπα για ανακύκλωση στο ΧΥΤΑ Πολυγύρου.

Ε: Έχω έναν παλιό υπολογιστή που λειτουργεί μεν, αλλά είναι πολύ παλιός και αργός. Θέλω να τον κρατήσω γιατί τον χρησιμοποιώ για να μπαίνω στο ίντερνετ, να ακούω μουσική, να γράφω κανένα έγγραφο. Μπορείτε να κάνετε κάτι για να λειτουργήσει πιο γρήγορα;

Α: Υπάρχει πιθανότητα, ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα υπάρξει, να επαναλάβουμε, με τη βοήθεια της «Ένωσης Ελλήνων Χρηστών και Φίλων ΕΛ/ΛΑΚ», την εκδήλωση εγκατάστασης ανάλαφρων διανομών GNU/Linux οι οποίες θα κάνουν τον υπολογιστή σας να «ξανανιώσει». Θα υπάρξει ενημέρωση.

Ε: Οι υπηρεσίες της εικονικής επιχείρησης πληροφορικής είναι δωρεάν; Πρέπει να πληρώσω κάτι;

Α: Όχι. Εμείς δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση χρήματα. Παρόλα αυτά ΑΝ θέλεις και ΑΝ έχεις τη δυνατότητα μπορείς να κάνεις μια δωρεά στον κουμπαρά του Χαμόγελου του παιδιού που έχουμε στο γραφείο του Συλλόγου των καθηγητών του σχολείου μας. Τα χρήματα αυτά, στο τέλος της χρονιάς πηγαίνουν στο «Χαμόγελο του παιδιού».

Ε: Έχω έναν υπολογιστή που είναι χαλασμένος. Να σας τον φέρω για να τον επισκευάσετε και να τον πάρω πίσω;

Α: Δυστυχώς, όχι. Εκτός του ότι δεν έχουμε τα τεχνικά μέσα για να αντιμετωπίσουμε όλων των ειδών τις βλάβες, δεν θα ήταν ηθικά σωστό αφού αυτό θα ήταν αθέμιτος ανταγωνισμός προς τους επαγγελματίες του Πολυγύρου, που βιοπορίζονται από αυτό.

Ε: Αν σας δωρίζω τον υπολογιστή μου θα μπορώ να μάθω αργότερα τι απέγινε;

Α: Ναι, Μπαίνοντας στο ιστότοπο της εικονικής επιχείρησης πληροφορικής μπορείτε να δείτε αναλυτικά πως αξιοποιήθηκε ο εξοπλισμός που δωρίσατε στο σχολείο.

Ε: Τα παραπάνω ισχύουν μόνο για υπολογιστές ή μπορώ να φέρω και Laptops, Netbooks, οθόνες, εκτυπωτές, δικτυακό εξοπλισμό, κλπ;

Α: Δεχόμαστε όλα τα παραπάνω.