το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Εφαρμογές Πληροφορικής: Δίκτυα Υπολογιστών, Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός


Στην προηγούμενη ενότητα δημιουργήσαμε για όλους τους μαθητές λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μπορούμε λοιπόν να από τώρα και στο εξής να επικοινωνούμε ηλεκτρονικά και να ανταλλάσσουμε ασκήσεις, πληροφορίες, απορίες, ιδέες, κλπ...

Σε αυτή την ενότητα θα παρουσιάσουμε μέρος της ύλης που υπάρχει στα κεφάλαια 8, 9, 10.

Ξεκινάμε με βουτιά στα βαθιά. Το παρακάτω βιντεάκι παρουσιάζει με απλά λόγια (στα Αγγλικά) τι είναι το διαδίκτυο.



Το επόμενο παρουσιάζει την υπηρεσία του παγκόσμιου ιστού in plain english...


Και το παρακάτω την ιστορία του internet...



Ακολουθεί μια παρουσίαση σχετικά με τα δίκτυα των υπολογιστών (από το μάθημα προγραμματιστικά εργαλεία διαδικτύου). Θα χρησιμοποιήσουμε τις πρώτες διαφάνειες που παρουσιάζουν τα δίκτυα των υπολογιστών, την ιστορία του ίντερνετ και στο τέλος της διδακτικής ώρας θα χρησιμοποιήσουμε τις δραστηριότητες με τις εντολές ipconfig, ping και tracetoute (ειδικά το visual traceroute αρέσει πολύ στους μαθητές). Ενδεχομένως να χρησιμοποιοθούν και οι διαφάνειες που παρουσιάζουν τις υπηρεσίες του ίντερνετ.

Επίσης χρήσιμες μπορεί να φανούν οι παρακάτω παρουσιάσεις (θα σας θυμίσουν κάτι ;-)) που αφορούν στο διαδίκτυο και στον παγκόσμιο ιστό.

Ακολουθεί και συνέχεια...




Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Προγραμματισμός Υπολογιστών Κεφ 4: Λύσεις αντιπροσωπευτικών ασκήσεων αλγορίθμων



Στο φυλλάδιο αυτό (κλικ εδώ) θα βρείτε εννέα λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις για τις αλγοριθμικές δομές της ακολουθίας, της επιλογής και της επανάληψης. Για τους ορεξάτους, εκτός από τις λυμένες ασκήσεις του παρόντος φυλλαδίου, υπάρχουν και πολλές ακόμη άλυτες (για το 4ο κεφάλαιο) εδώ.

Οι ασκήσεις αυτές (και οι λύσεις τους) δημιουργήθηκαν για να καλύψουν το κενό που προκαλεί το άλμα δυσκολίας που κάνει το σχολικό βιβλίο στις ασκήσεις που προσφέρει για το 4ο κεφάλαιο. Πρακτικά λοιπόν θα συμβούλευα να μελετούσατε αυτές τις ασκήσεις και στη συνέχεια να περνούσατε στις ασκήσεις τους βιβλίου των οποίων οι λύσεις υπάρχουν στο εξαιρετικό βοήθημα “Δομημένος Προγραμματισμός, Γ ΕΠΑΛ Απαντήσεις των ερωτήσεων και λύσεις των ασκήσεων”.

Οι ασκήσεις περιλαμβάνουν αντιπροσωπευτικές περιπτώσεις για τα τρία είδη των αλγοριθμικών δομών της ύλης των πανελλαδικών. Ειδικότερα θα βρείτε:
  • ασκήσεις της δομής της ακολουθίας
  • ασκήσεις της δομής της επιλογής 
    • στην απλή της μορφή
    • με combound statement (περισσότερες από μία εντολές “πακετάρονται” σε αρχή και τέλος και αντιμετωπίζονται σαν μία)
    • που συνδυάζουν δύο δομές επιλογής
  • ασκήσεις της δομής της επανάληψης 
    • προκαθορισμένου αριθμού επαναλήψεων
    • μη προκαθορισμένου αριθμού επαναλήψεων
    • με αθροιστή, με μετρητή
    • σε συνδυασμό με τη δομή της επιλογής
Επειδή οι ασκήσεις έχουν λυθεί σε δύσκολες συνθήκες (οκλαδόν στον καναπέ, πρωί Κυριακής με παιδιά και ανίψια να τρέχουν γύρω-γύρω) αλλά και επειδή τα λάθη είναι ανθρώπινα, σίγουρα θα βρείτε πολλά. Παρακαλώ ενημερώστε με για να διορθώσω σε επόμενες εκδόσεις…

Οι ασκήσεις έχουν λυθεί με τη χρήση ψευδοκώδικα. Θα ζητήσω από τους μαθητές μου να τις λύσουν με λογικό διάγραμμα κάνοντας χρήση κάποιου on-line εργαλείου. Οι καλύτερα ζωγραφισμένες (και εννοείται σωστές) θα συμπεριληφθούν στις λύσεις του παρόντος φυλλαδίου με την αντίστοιχη αναφορά στο δημιουργό.

Εδώ θα βρείτε μία πρόταση μελέτης των παραπάων (και των παρόμοιων) ασκήσεων,


Καλή μελέτη.

Άλλη μια φορά ο σύνδεσμος: Λυμένες, αντιπροσωπευτικές ασκήσεις αλγορίθμων.



Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Εφαρμογές Πληροφορικής - Η υπηρεσία του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου




Στα πρώτα μαθήματα οι μαθητές δημιουργούν λογαριασμό Ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Ο λογαριασμός χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της χρονιάς για την αποστολή του εκπαιδευτικού υλικού καθώς και των ασκήσεων του μαθήματος.

Στην αρχή του μαθήματος παρουσιάζεται το παρακάτω βίντεο emails in plain english


Ακολουθεί η παρουσίαση της υπηρεσίας


Στο τέλος οι μαθητές δημιουργούν τους λογαριασμούς τους


Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Τι σημαίνει να είσαι δάσκαλος.


Αναρτήθηκε από Έλενα Λαζαρίδου στο http://protaodaskalos.blogspot.gr/2014/09/blog-post_27.html

Σημείωση (του αντιγραφέα): να το διαβάζω μία φορά τη μέρα (τις κανονικές μέρες) και πρωί-μεσημέρι-βράδυ τις μέρες που έχω χάσει το μπούσουλα μου με όλα τα ανούσια που έχουν φορτώσει τη σχολική μας καθημερινότητα...

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του επαγγέλματός μας τα ξέρεις: 

Εύκολο ωράριο, εργασία με πιτσιρίκια, πολλές μέρες διακοπές, τεράστια άδεια το καλοκαίρι. Ο μισθός όχι μεγάλος, αλλά καλύπτει τις βασικές σου ανάγκες.

Κάπου εδώ όμως γίνεται η παρεξήγηση. Δεν πρόκειται για δημοσιοϋπαλληλίκι. Επιλέγοντας να γίνεις δάσκαλος, δεν επιλέγεις επάγγελμα αλλά τρόπο ζωής. Η τάση για διδασκαλία θα εμποτίσει όλη σου την ύπαρξη. Η δουλειά σου δε θα εξαντλείται στο σχολικό ωράριο, θα είσαι δάσκαλος και μετά.

Για να πάρεις μια ιδέα, σου δίνω μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Όλοι οι υπόλοιποι: «Επιτέλους Σαββατοκύριακο! Θα λιώσω!» 

Οι δάσκαλοι: «Επιτέλους Σαββατοκύριακο! Θα ξεκουραστώ λίγο και θα ετοιμάσω υλικό και δραστηριότητες που δεν προλαβαίνω μεσοβδόμαδα!»
Όλοι οι υπόλοιποι: «Τι είναι αυτά τα σκουπίδια; Πέταξέ τα!» 

Οι δάσκαλοι: «Αυτές τις κορδέλες μην τις πετάξεις, θα τις χρειαστώ για τις χριστουγεννιάτικες κάρτες. Και το πλαστικό μπουκάλι το θέλω για το πείραμα με την πίεση.»
Όλοι οι υπόλοιποι: «Τι όμορφο μέρος είναι αυτό!» 

Οι δάσκαλοι: «Τι όμορφο μέρος είναι αυτό! Θα προσπαθήσω να κανονίσω επίσκεψη με τους μαθητές μου!»
Αρχίζεις να πιάνεις το νόημα; Πάμε τώρα στη δουλειά με τα πιτσιρίκια. Ευκολάκι θα μου πεις. 4 φορές το 6 μας κάνει 24 και ο Οδυσσέας έκανε 10 χρόνια να γυρίσει στην Ιθάκη. Πίστεψέ με, θα κουραστείς περισσότερο από τον Οδυσσέα. Παίρνεις στα χέρια σου ανθρώπινα πλάσματα και οφείλεις να τα κάνεις Ανθρώπους. Να είναι σε θέση να σκέφτονται, να κρίνουν, να αποφασίζουν, να διεκδικούν, να σέβονται, να αγαπούν. Να προσπαθούν για το καλό και να μάχονται το κακό. 

Σαν δάσκαλος έχεις κι άλλο χρέος. Θα είσαι υποχρεωμένος να πάρεις μέρος στις μεταβολές του κόσμου. Να πασχίσεις για να τον βελτιώσεις. Να υπερασπιστείς τους αδύναμους και να διορθώσεις τις αδικίες. Να δώσεις ελπίδα, να καθοδηγείς και να εμπνέεις. Δεν έχεις δικαίωμα να λυγίσεις στις αντιξοότητες που σίγουρα θα συναντήσεις επειδή η κοινωνία βασίζεται σε πεπαιδευμένους ανθρώπους σαν εσένα.

Θα το αντέξεις;

Αν δεν το αγαπήσεις, δε θα «επιβιώσεις». Οτιδήποτε λιγότερο σε καθιστά ακατάλληλο. Διάλεξε καλύτερα να κάνεις κάτι άλλο. Με δυο λόγια ο δάσκαλος είναι φλόγα και στίγμα. Πρέπει να μοιράζει τη φλόγα του και να αφήνει το στίγμα του.

Σου φαίνεται βουνό όλο αυτό; Πράγματι είναι. Υπάρχει όμως και επιβράβευση. Θα επιλέξεις στ’ αλήθεια το πιο όμορφο επάγγελμα και ξέρεις γιατί; Επειδή μόνο εμείς φεύγουμε κάθε μέρα από τη δουλειά μας κρατώντας λουλούδια στα χέρια…


Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

Προγραμματισμός Υπολογιστών- Απλές λυμένες ασκήσεις κεφ 8, 9 (εντολές read, write, :=)


Ακολουθούν οι εκφωνήσεις και οι λύσεις (ο κώδικας σε γλώσσα Pascal) κάποιων απλών ασκήσεων που περιλαμβάνουν τις εντολές read και write καθώς και τη χρήση του τελεστή ανάθεσης τιμής (;=).

Τις λυμένες ασκήσεις μπορείτε να τις κατεβάσετε από εδώ

Καλή μελέτη.


Προγραμματισμός Υπολογιστών - Φύλλο ασκήσεων Κεφαλαίου 8-9 (εντολές write και read)


Ακολουθούν ασκήσεις για τα κεφάλαια 8 και 9 του σχολικού βιβλίου. Οι ασκήσεις αυτές εξασκούν τη χρήση των εντολών Read, Write και του τελεστή ανάθεσης τιμής :=

Οι ασκήσεις προτείνεται να λυθούν με τη χρήση του προγραμματιστικού περιβάλλοντος του PAME που παρουσιάστηκε σε προγενέστερη ανάρτηση.

Τις ασκήσεις μπορείτε να τις κατεβάσετε από εδώ.



Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Λειτουργικά Συστήματα ΙΙ - Περί Linux...


Πολύ καλή δουλειά οργανωμένη σε ένα wiki για το μάθημα Λειτουργικά Συστήματα ΙΙ (κλικ εδώ)

Επίσης πολύ καλή δουλειά για το μάθημα ΛΣ ΙΙ και αυτή οργανωμένη σε ένα wiki (κλικ εδώ)

Σημειώσεις για Unix / Linux (κλικ εδώ)

Το σχολικό εγχειρίδιο σε ηλεκτρονική μορφή (κλικ εδώ)

Ιστοσελίδα με υλικό (και αρκετά βίντεο) σχετικά με το Linux (κλικ εδώ)

Παρουσίαση για το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ)

Παρουσίαση για το ΕΛ/ΛΑΚ στην Εκπαίδευση

Παρουσίαση με τίτλο: Free Software and Linux, What, Why and How?

Βίντεο σχετικά με το πως είναι "στημένο" το Linux

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Αντιστοιχία διδακτικών βιβλίων και μαθημάτων ΕΠΑΛ 2014-2015


Δυστυχώς το ποστ με τίτλο "Παλιά βιβλία για το νέο ΕΠΑΛ" επιβεβαιώθηκε από την 173193/Γ2/24-10-2014 τα βιβλία που θα χρησιμοποιηθούν για τη διδασκαλία των μαθημάτων του Τομέα Πληροφορικής για το 2014-15 είναι τα βιβλία που χρησιμοποιούσαμε τόσα χρόνια :-(

Βιβλία / Μαθήματα Α' τάξης Ημερησίου ΕΠΑΛ
Βιβλία / Μαθήματα Β' τάξης Ημερησίου ΕΠΑΛ
Βιβλία / Μαθήματα Γ' τάξης Ημερησίου ΕΠΑΛ


Οδηγίες για τις αναθέσεις μαθημάτων ΕΠΑΛ 2014-15


Ήρθαν επιτέλους οι αναθέσεις των μαθητών της Α' τάξης των ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2014-15 (175720/Δ2/30-10-2014).

Συμπεράσματα: ξανα-πήραμε ανάθεση το ΣΕΠ (όπως όλες οι άλλες ειδικότητες) και έχουμε μόνοι μας ανάθεση το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής.

Ήρθαν αφού έχουμε ήδη κάνει δύο κατανομές μαθημάτων θεωρώντας ότι δεν έχουμε ανάθεση το ΣΕΠ (όπως είχε γίνει πέρισυ). Το γεγονός αυτό είχω ως συνέπειας να μη διδάσκεται το ΣΕΠ μέχρι σήμερα μιας και δεν περίσσευαν σε κάποιον εκπαιδευτικό του σχολείου μας ώρες ενώ ταυτόχρονα δύο συνάδελφοι Πληροφορικοί έχουν πάει σε άλλα σχολεία (από τέσσερις ώρες οι καθένας) για συμπλήρωση ωραρίου!


Οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων Α και Β τάξης ΕΠΑΛ


Δημοσιεύτηκαν οι νέες οδηγίες (174017/Γ2/27-10-2014) για τη διδασκαλία των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού της Α' και των Τομέων της Β' τάξης των ΕΠΑ.Λ.

Η σημαντικότερη αλλαγή που εισάγουν είναι η εξής:

Σύμφωνα με το ΠΣ το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό και επομένως θα πρέπει να αξιοποιείται στο μέγιστο δυνατό βαθμό το Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (ΣΕΠΕΗΥ). Στο σχολικό εργαστήριο και στο πλαίσιο των ποικίλων δραστηριοτήτων δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές χρησιμοποιώντας υπολογιστικά εργαλεία και τεχνικές, να δραστηριοποιούνται, να πειραματίζονται, να δημιουργούν και να ανακαλύπτουν τη γνώση. Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα να μην υπερβαίνει τους δεκαπέντε (15). Σε διαφορετική περίπτωση να ανατίθεται διδασκαλία και σε δεύτερο εκπαιδευτικό.

Επίσης ισχύει πλέον το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α' ΓΕΛ (Αρ. 53248/Γ2, ΦΕΚ: τ. Β΄ 932/14-4-2014) και για την Α΄ ΕΠΑΛ.

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη:
  • για την ομάδα προσανατολισμού του Τομέα Τεχνολογικών Εφαρμογών είναι τα κεφάλαια 1, 2, 3 (μόνο 3.1), 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 του σχολικού βιβλίου (Γ. Πανσεληνάς κ.ά.), 
  • ενώ για τις Ομάδες Προσανατολισμού Διοίκησης και Οικονομίας και Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Α΄ ΕΠΑΛ, είναι όλα τα κεφάλαια 1-16 του σχολικού βιβλίου.





Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Β ΕΠΑ.Λ. (επιτέλους).


Επιτέλους βγήκαν τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών των ειδικοτήτων της Β τάξης του νέου ;-)  ΕΠΑ.Λ. τα οποία μας επιστρέφουν στα Τ.Ε.Ε. (αλήθεια ποιός θυμάται τον Αρσένη) του 1999.

Τότε που η πολλά υποσχόμενη θύρα usb ήταν καθ' οδόν και οι υπολογιστές μας τρέχαν Windows 98...

Καλή δύναμη!!!







Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

Δομημένος Προγραμματισμός - Ασκήσεις Αλγορίθμων Κεφάλαια 3, 4.


Οι ασκήσεις του σχολικού βιβλίου για αυτά τα κεφάλαια είναι αρκετά δύσκολες μιας όλες αφορούν στην αλγοριθμική δομή της επανάληψης.

Οι ασκήσεις του φυλλαδίου ξεκινούν με πιο εύκολες ασκήσεις για τη δομή της ακολουθίας, στη συνέχεια υπάρχουν ασκήσεις για τη δομή της επιλογής, ακολουθούν ασκήσεις για τη δομή της επανάληψης και τέλος ασκήσεις που συνδυάζουν τη δομή της επανάληψης και της επιλογής.

Τις ασκήσεις μπορείτε να τις βρείτε εδώ

Λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις του φυλλαδίου θα βρείτε εδώ

Τέλος ένα παλιότερο φυλλάδιο με λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις θα βρείτε εδώ.




Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Ερευνητική Εργασία (project) 2014-15: Πρώτη συνάντηση


Μετά από πολλές χαμένες εβδομάδες λόγω εργασιών ανακαίνισης του σχολείου, καταλήψεων, έλλειψης εκπαιδευτικών ξεκινάμε επιτέλους αύριο το μάθημα της ερευνητικής εργασίας για το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2014-15 (κι ας είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι δε θα ξανάπερνα το μάθημα ;-)).

Το θέμα μας, εμπνευσμένο από την εβδομάδα πληροφορικής / ώρα του κώδικα, αφορά στην εμπλοκή των μαθητών με τον προγραμματισμό. Τι "ακριβώς" θα κάνουμε θα προκύψει αύριο από την κουβέντα με τους μαθητές.

Μπούσουλας μας η παρουσίαση...






Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Συμμετοχή του Ε.Κ. / ΕΠΑ.Λ. Πολυγύρου στην εβδομάδα Πληροφορικής


Θα συμμετάσχουμε κι εμείς στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού 11 - 17 Οκτωβρίου 2014 #codeEU.

Το σχολείο μας είναι ήδη καταγεγραμμένο στον Ευρωπαϊκό  χάρτη εκδηλώσεων για την ώρα του κώδικα.

Ειδικότερα θα εμπλακούν σε δραστηριότητες προγραμματισμού κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μαθητές της Α τάξης του Τομέα Τεχνολογικών Εφαρμογών (ΑΤ1, ΑΤ2, ΑΤ3) καθώς και οι μαθητές του Τομέα Πληροφορικής της Β και Γ τάξης.


Σχετικά βίντεο

Coding is Fun, Join @CodeWeekEU: Προγραμματισμός: όταν οι ιδέες γίνονται πραγματικότητα

Τι δε διδάσκουν τα περισσότερα σχολεία: H ώρα του κώδικα με Ελληνικούς υπότιτλους

Μήνυμα του Μπ. Ομπάμα για την Ώρα του Κώδικα

Υλικό

Δραστηριότητες στα Ελληνικά

http://code.org/learn

Μαθήματα HTML | CSS | JavaScript | PHP | MySQL καθώς και τα Webpage Builder - Παιχνίδια
http://codeweek.eu/resources/

Εσείς;



Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Δομημένος Προγραμματισμός – Ασκήσεις Κεφαλαίων 1, 2


Δομημένος Προγραμματισμός – Ασκήσεις Κεφαλαίων 1, 2

Επίπεδο δυσκολίας: εύκολο.

1.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται ο αριθμός των νικών και των ηττών μιας ομάδας μπάσκετ σε μια αγωνιστική περίοδο. Η ομάδα βαθμολογείται για κάθε νίκη με δύο βαθμούς και για κάθε ήττα με έναν. Να υπολογισθεί και να εμφανισθεί η συνολική βαθμολογία της ομάδας.

2.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται το μήκος και το πλάτος μιας αίθουσας. Να υπολογισθεί το εμβαδόν της και να εμφανισθεί.


Βοήθημα Δομημένου Προγραμματισμού


Ένα πάρα πολύ καλό βοήθημα για το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού από τον κ. Μωυσίδη Βασίλη.

Εκτός από τη προεπισκόπηση που ακολουθεί μπορείτε να κατεβάσετε ο αρχείο από εδώ



Δομημένος Προγραμματισμός - Απαντήσεις των Ερωτήσεων και Λύσεις των Ασκήσεων




Στο παρακάτω βοήθημα θα βρείτε τις απαντήσεις των ερωτήσεων και τις λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου.

Το βοήθημα δημιουργήθηκε από τον Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής και καθηγητές Πληροφορικής των ΕΠΑ.Λ Μεσσηνίας & Λακωνίας.

Το βοήθημα μπορεί να κατεβεί από εδώ: https://docs.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPINFhSOVU5Z3FiMUE/edit?usp=drive_web

Καλή μελέτη!




Προγραμματισμός Υπολογιστών, Το σχολικό βιβλίο


Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε σε ηλεκτρονική μορφή το σχολικό βίβλο του Δομημένου Προγραμματισμού: https://docs.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIUDBqVnNCY1pOM00/edit?usp=sharing

Καλή μελέτη...


Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

Σχολές Πληροφορικής: Μηχανογραφικό ΕΠΑΛ Ομάδα Α' και Βάσεις Πανελλαδικών.


Κύριε, κύριε, θα μας πείτε τις βάσεις για τις σχολές πληροφορικής;

Αν και μοιάζει λιγάκι άκαιρη η ερώτηση, μιας και είμαστε ακόμη στην αρχή της σχολικής χρονιάς, είναι πολύ συνηθισμένη τέτοια εποχή από τους μαθητές της Γ΄ ΕΠΑΛ που προετοιμάζεται για Πανελλήνιες.

Παρακάτω λοιπόν παρουσιάζονται:

  1. οι σχολές Πληροφορικής στις οποίες έχουν πρόσβαση οι μαθητές των ΕΠΑΛ (Ομάδα Α') όπως εμφανίζονται στο μηχανογραφικό της σχολικής χρονιάς 2013-14
  2. οι βάσεις των σχολών Πληροφορικής στις οποίες έχουν πρόσβαση οι μαθητές των ΕΠΑΛ (Ομάδα Α')


Μηχανογραφικό 2013-14

Πηγή: http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2014/140521_md_epala.pdf


Βάσεις: 2014 
Κατηγορία: ΓΕΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ 
Τομέας: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 

Πηγή: http://sep4u.gr

Βάση - Τίτλος Σχολής 
Πληροφορίες για τη Σχολή, Ιστοσελίδα Σχολής, Πρόγραμμα Σπουδών Σχολής.

1977 -(ΣΤΡ) Υπαξιωματικών Διοικητικών Αεροπορίας (ΣΥΔ)
Info -

1906 (ΣΤΡ) Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας (Σ.Τ.Υ.Α.)
InfoSite

1897 (ΣΤΡ) Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού (ΣΜΥ) - Σώματα
InfoSite 

1895 (ΣΤΡ) Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (Σ.Μ.Υ.Ν.)
InfoSite 

1878 (ΣΤΡ) Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού (ΣΜΥ) - Όπλα
InfoSite 

1870 (ΑΣΤ) Αστυφυλάκων
InfoSite 

1671 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Αθήνα)
InfoSite -Math 

1552 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Θεσσαλονίκη)
InfoSite -Math 

1551 (ΤΕΙ) Μηχανικών Αυτοματισμού ΤΕ (Πειραιάς)
InfoSite -Math 

1534 (ΤΕΙ) Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων Τ.Ε. (Πειραιάς)
InfoSite -Math 

1527 (ΤΕΙ) Μηχανικών Αυτοματισμού ΤΕ (Θεσσαλονίκη)
InfoSite -Math 

1477 (ΑΕΝ) Σχολή Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού
InfoSite 

1461 (ΑΕΝ) Σχολή Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού
InfoSite 

1426 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Ηράκλειο)
InfoSite -Math 

1369 (ΤΕΙ) Μηχανικών Αυτοματισμού ΤΕ (Χαλκίδα)
InfoSite -Math 

1369 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Λάρισα)
InfoSite -Math 

1350 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Σέρρες)
InfoSite -Math 

1306 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Λαμία)
InfoSite -Math 

1265 (ΤΕΙ) Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα)
InfoSite 

1228 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Καβάλα)
InfoSite -Math 

1200 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Ναύπακτος)
InfoSite -Math 

1177 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (ΣΠΑΡΤΗ)
InfoSite -Math 

1132 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (ΑΡΤΑ)
InfoSite -Math 

1121 (ΤΕΙ) Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Καστοριά)
InfoSite -Math 

1118 (ΤΕΙ) Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογράφων & Γεωπληροφορικής ΤΕ (Σέρρες) - Μηχανικών Τοπογράφων & Γεωπληροφορικής ΤΕ
InfoSite -Math 

1059 (ΤΕΙ) Διοίκησης Επιχειρήσεων (Καβάλα)
InfoSite -Math 

1032 (ΤΕΙ) Διοίκησης Επιχειρήσεων (Αγ. Νικόλαος)
InfoSite -Math 

1019 (ΤΕΙ) Διοίκησης Επιχειρήσεων (Μεσολόγγι)
InfoSite 

988 (ΤΕΙ) Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
InfoSite -Math 

987 (ΤΕΙ) Διοίκησης Επιχειρήσεων (Λευκάδα)
Info - 



Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Six tips for bloggers.


Six tips for bloggers...

1. Think before you write!

Think hard about the message of your text. What do you want to tell your readers? And what is the purpose of your text? What do you want you readers to do at the end of the page? Write down the answers to these questions before you begin writing.

2. Write down the structure of your blog post.

Every post should have some sort of introduction (in which you introduce your topic), a body (in which the main message is written) and a conclusion (which should summarize the most important ideas or deduce some new idea). Write down what you want to write in all these three sections. You now have some sort of summary of your post. The real writing can begin!

3. Use paragraphs.

Everybody uses paragraphs, but make sure to use paragraphs that make sense. Do not start a new sentence on a new line, just because it looks nice. There should be a reason for making a new paragraph. Every paragraph should have a main idea or a main subject. Ask yourself what the main idea of each paragraph is. You should be able to grasp that main idea in only one sentence. If you need more sentences, you simply need more paragraphs!

4. Use Headings.

If you want people to find their way in your articles, you should use subheadings. Subheadings will lead people, help them scan your page, and make the structure of your articles that much clearer.

5. Use signal words.

Signal words help people to scan through your text and help people to grasp your main idea. If you, for instance, have three reasons for wanting to sell a product, you should use signal words as: First of all, Secondly and Finally. Also, words as Nevertheless, Surely and Indeed also give a clear signal to your readers. Readers will instantly get that a conclusion will follow after words as Thus, So or Therefore. Signal words are thus very important to structure your text.

6. Let other people read your post.

Before publishing your post, let someone else read your post first. Ask him/her whether or not he understands the main idea of your post. Correct typo’s and sentences that are not formulated correctly.

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Εξεταστέα - Διδακτέα Ύλη Πανελλαδικά Εξεταζόμενων Μαθημάτων για τη Γ ΕΠΑΛ 2013-14


Η Εξεταστέα και Διδακτέα Ύλη για τα Πανελλαδικά Εξεταζόμενα μαθήματα των ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2013-14 βρίσκεται εδώ.

Την ύλη που αφορά στα μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής (Δομημένο Προγραμματισμός και Δίκτυα ΙΙ) μπορείτε να τη βρείτε στι σελίδες 42 και 43.

Καλή μελέτη...


Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

10 Tools To Teach Kids The Basics Of Programming


αντιγραφή από το http://www.hongkiat.com


By Filed in Web 2.0
We are living in a digital era where gadgets from computers, smartphones to tablets have become an essential part of our lives. Even kids these days pick up an iPad as and figure out apps like how a fish takes to waterWith kids becoming more tech-savvy as time goes on, there’s no reason why they can’t learn the basics behind their favorite technology. That’s right, we’re saying that there’s no reason why you can’t teach your kids programming from a young age.
This will not only develop the analytical programming skills of kids at early age but will also help them get an idea that whether they want to become a programmer in future. Here we’ve put together for you 10 educational tools that can be used to teach and develop programing skills in kids. Most of the listed tools are based on a visual programming language which has drag and drop interface for programming. These colorful and engaging tools will ultimately help build up your childs programming skills.

Hopscotch

Hopscotch says that programming is designed for everyone. By using Hopscotch, you can teach the basics of programming to your kid easily. Currently, you can only download the Hopscotch app for free on the iPad. Hopscotch allows your kids to develop their own games, stories, animations and other many interactive programs by dragging and dropping blocks of code. One can shake, tilt or even shout at the iPad to control the characters in program. [Visit site]

Scratch

Scratch is a programing language and online community, which is developed and maintained by Lifelong Kindergarten group at MIT Media Lab. Scratch is a free to use service and it allows your kids to create their own animations, games and stories. Your kids can share their creations with others around the world using the online community of Scratch. [Visit site]

Alice

Alice is a free to use 3D programming tool that allows one to create animations for telling a story, playing an interactive or a video to share on the web. The main purpose of Alice is to give your kids basic exposure to object-oriented programming. By using Alice, students will learn to create animated movies (containing people, animals and vehicles) and simple video games. [Visit site]

Tynker

Tynker is an online programming learning system designed to motivate kids to translate their creative ideas into games, projects and animated stories, and circulate their apps on the web. Tynker uses easy visual programming language in which no programming syntax is required but only blocks of codes are combined together to create programs. There’s a fee for lifetime access but they offer online self-paced courses, mobile puzzles and summer camps as well. [Visit site]

Hackety Hack

Hackety Hack is an easy to use programming tool which can be used to teach the absolute basics of programming. One doesn’t need any prior experience of programming before they start working on Hackety Hack. It is based on Ruby programming language. Ruby is used for development of programs such as desktop applications and websites. It is really easy to build graphical interfaces using the Shoes tool of Hackety Hack. [Visit site]

Kodable

Kodable is a free to use programming app for iPad. The tagline, “Learn to code before you know how to read” is embodied through their method of learning programming through a fun game. Kodable is specially designed for kids aged 5 years or above, so that they can learn programming by playing games with little instructions. Kodable has 3 levels of programming including K-2nd grade, 3rd – 5th grade and 6th – 12th grade. [Visit site]

Stencyl

Stencyl is fast, free and convenient. It allows you to develop games by using a drag and drop (block-snapping) interface, and no coding is required at all. If you do not want to use the block-snapping interface then you can type in code as well. Stencyl has extensive platform support and games developed on Stencyl can be played on Android, iOS, Windows, Mac, and Linux too. [Visit site]

RoboMind

RoboMind is a programming tool for kids which uses its own language called ROBO. It is a very simple language which does not require any previous knowledge of programming. The main objective of RoboMind is to move a virtual robot on a two-dimensional grid and perform simple tasks. By using RoboMind, your kids can learn the basics of artificial intelligence and later on even use it on real robotic kits such as LEGO Mindstorms NXT 2.0. RoboMind gives a 30 days free trial of their tools. [Visit site]

Etoys

Etoys is an easy to use programming tool that kids can use to create their own games, models and stories. An Etoys project can be developed by using graphics, animated objects, music, sound, scanned pictures and text. Etoys is free to use with a liberal license. [Visit site]

Waterbear

Waterbear is a convenient and free to use programming toolkit for kids which uses a drag and drop approach for programming purposes. Waterbear is a visual programming language which means there is no need to learn syntax to start programming with it. Kids can create a new file, look at examples of other creations and play around with the different features among other things. There are even descriptions for each element that are easy to follow as well. [Visit site]



Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Προγραμματισμός Εργαστηριακών Ασκήσεων των μαθημάτων που πραγματοποιούνται στα εργαστήρια του Τομέα Πληροφορικής του ΕΚ Πολυγύρου


(με διορθωμένο link...)

Στην αρχή κάθε σχολικού έτους προβλέπεται η κατάρτιση του προγράμματος των εργαστηριακών ασκήσεων για τα εργαστηριακά μαθήματα της κάθε ειδικότητας.

Για την προετοιμασία του προγραμματισμού ο διδάσκων εκπαιδευτικός συμβουλεύεται το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος και σε συνεργασία με τον υπεύθυνο εργαστηρίου καθώς και τον υπεύθυνο του τομέα αποφασίζουν και καταρτίζουν το πρόγραμμα των εργαστηριακών ασκήσεων για την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Μπορείτε να κατεβάσετε (ψάξτε στο πάνω μέρος της οθόνης για ένα βελάκι που δείχνει προς τα κάτω) το κενό πρότυπο από εδώ, να το συμπληρώσετε και να το στείλετε ακολουθώντας τις οδηγίες που υπάρχουν μέσα στο αρχείο.

Παράδειγμα προγραμματισμού εργαστηριακών ασκήσεων του 6ου ΕΚ Πειραιά.




Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Παλιά βιβλία για το νέο ΕΠΑΛ (=νΕΠΑΛ)


Σε έγγραφο του ΥΠΑΙΘ που αναρτήθηκε στην πολύ εύκολη υπερ-διαύγεια με ημερομηνία 07/07/2014 αποφασίζεται η ανατύπωση ΩΣ ΕΧΟΥΝ των (ήδη παλιών) σχολικών βιβλίων που χρησιμοποιούσαμε στα Τ.Ε.Ε. (για του νέους συναδέλφους Τ.Ε.Ε. αποκαλούνταν παλιότερα τα ΕΠΑΛ) για το σχολικό έτος 2014-15.

Για όσους δεν πιστεύουν στα μάτια τους το ξαναγράφω:

τα νέα μαθήματα (που ομολογουμένως έχουν πολύ εύηχα και σύγχρονα ονόματα) θα διδάσκονται με τα ίδια βιβλία που χρησιμοποιούσαμε τα τελευταία 10 (τουλάχιστον) χρόνια


Και για όσους δεν πιστεύουν ακόμη στα μάτια τους το έγγραφο είναι εδώ.

Για την ώρα δεν υπάρχει κάποια επίσημη οδηγία προς τις σχολικές μονάδες (τουλάχιστον στη δική μου και σε 2-3 που ρώτησα). Δεν κρατιέμαι όμως και φεύγω τρέχοντας για την αποθήκη βιβλίων του σχολείου μου για να πάρω το βιβλίο του Υλικού ΗΥ και της Συντήρησης ΗΥ για να μάθω για την θύρα USB που θα ανακαλυφθεί σε 2-3 χρόνια από σήμερα...




Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Εφαρμογές Πληροφορικής Α' ΕΠΑΛ 2014-15: Που είχαμε μείνει;


Από τα τόσο κύματα και διαφορετικά states (!) που πέρασε το έρμο το μάθημα "Εφαρμογές Πληροφορικής" της Α ΕΠΑ.Λ. την περασμένη χρονιά δεν μπορούσα να θυμηθώ:
  • τι στο καλό είναι (θεωρητικό, εργαστηριακό, μεικτό, προσανατολισμού, κλπ)
  • από πόσους διδάσκεται (από έναν, από δύο, από τρεις, από χίλιους-δέκα-τρεις, κλπ)
  • σε ποιόν χώρο (στην αίθουσα θεωρίας, στο εργαστήριο, στο γήπεδο μπάσκετ, κλπ)
Ένα Googla-ρισμα της φράσης "εφαρμογές πληροφορικής α επαλ εργαστηριακό ή θεωρητικό" επέστρεψε 2.670 αποτελέσματα και ξεδίπλωσε όλο το μπάχαλο της περασμένης χρονιάς.

Παραθέτω ένα απόσπασμα από το newsletter του κ. Τάσου Λαδιά:
  • Τον Ιούνιο στάλθηκε στα σχολεία το βιβλίο «Αυτοματισμός Γραφείου» για το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής».
  • Στις 10 Σεπτεμβρίου ανακοινώνονται με υπουργική απόφαση οι αναθέσεις για (κάποιο) μάθημα «Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών» χωρίς να προσδιορίζεται το περιεχόμενό του.
  • Στις 17 Σεπτεμβρίου στο ΦΕΚ του νόμου για το Λύκειο το μάθημα μετονομάζεται σε «Εφαρμογές Πληροφορικής» και ως νέο μάθημα κανείς από αυτούς που καλείται να το διδάξει δεν ξέρει τι ύλη θα έπρεπε να διδάσκει από την αρχή της χρονιάς.
  • Στις 15 Οκτωβρίου σε εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που καθορίζει την αντιστοιχία μαθημάτων – διδακτικών εγχειριδίων ανακοινώνεται ότι στο μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» αντιστοιχεί το βιβλίο «Εφαρμογές Πληροφορικής-Υπολογιστών» του Γενικού Λυκείου, επιβεβαιώνοντας τις ανεπίσημες αλλά έγκυρες πληροφορίες ότι το περιεχόμενο του μαθήματος έχει αλλάξει.
Είχε προηγηθεί μία εμπεριστατωμένη επιστολή σχολικών συμβούλων πληροφορικής σχετικά με το μάθημα.

Το Υπουργείο απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα είπε εν ολίγοις ότι:

το μάθημα δεν χαρακτηρίζεται ως εργαστηριακό,, δύναται να διεξάγεται στο εργαστήριο, αλλά από έναν εκπαιδευτικό.

Καλή τύχη λοιπόν στα εργαστήρια με 25-27 μαθητές!!!

Εμείς στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου συμφωνήσαμε μεταξύ μας να μπαίνουμε "διπλοί", χωρίς αυτό να φαίνεται στο πρόγραμμα και συνεπώς κάνοντας παραπάνω ώρες/εβδ.

Τι κερδίζουμε; υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλον, κάνουμε καλύτερο μάθημα...
Τι χάνουμε; δύο-τρεις ώρες κενό την εβδομάδα
Δε νομίζετε ότι αξίζει τον κόπο;

ΥΓ: Εννοείται ότι πρέπει να διεκδικήσουμε ουσιαστική λύση για το πρόβλημα και ότι η παραπάνω τακτική είναι προσωρινή "λύση"... 




Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2014

Αναθέσεις Μαθημάτων ΕΠΑΛ για ΠΕ19-20 (Νομοθεσία)


Αναθέσεις Α' τάξη ΕΠΑ.Λ. για τις Ομάδες Προσανατολισμού.

Υπουργική Απόφαση 67791/Γ2/05-05-2014
Τροποποίηση της με αρ. πρωτ. 126567/Γ2/10-09-2013 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 2344 Β ́) “Τροποποίηση και συμπλήρωση της με αρ. πρωτ. 118842/Γ2/17-09-2008 υπουργικής απόφασης 
(ΦΕΚ 1984 Β ́) «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει”

Οι αναθέσεις των μαθημάτων για ΠΕ19-20 για την Α ΕΠΑΛ
  • Πρώτη Ανάθεση για το μάθημα "Εφαρμογές Πληροφορικής" της Α' ΕΠΑΛ για όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού, για ΠΕ19-20

Επίσης καταγράφω λόγω ιδιαίτερου ενδιαφέροντος την (μετά βδελυγμίας) εξαίρεση των ΠΕ19-20 από την ανάθεση του μαθήματος του ΣΕΠ.
  • Πρώτη ανάθεση για το μάθημα "Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός" της Α' ΕΠΑΛ, όλοι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ, με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ19 & ΠΕ20, που διδάσκουν μαθήματα ειδικοτήτων ως Α ́ ανάθεση στην κάθε ομάδα προσανατολισμού η οποία συμπεριλαμβάνει τους τομείς και τις ειδικότητες όλων των τάξεων.

Αναθέσεις Β', Γ' τάξη ΕΠΑ.Λ. για τα μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής

Υπουργική Απόφαση 137841/Γ2/02-09-2014 (δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2432 Β΄ / 12-09-2014 )
Αναθέσεις μαθημάτων ανά Ειδικότητα Τομέα Ομάδας Προσανατολισμού των Β΄ και Γ΄ τάξεων Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. και των Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.

Οι αναθέσεις των μαθημάτων για ΠΕ19-20 για τις Β, Γ, ΕΠΑ.Λ.
  • Πρώτη ανάθεση σε μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής για ΠΕ19-20
  • Δεύτερη ανάθεση σε μαθήματα του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού για ΠΕ19-20
    • Ειδικότητα: Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων
      • Μάθημα: Εισαγωγή στις επικοινωνίες και στα υπολογιστικά συστήματα (Β΄ Τάξη)
      • Μάθημα: Δίκτυα υπολογιστικών συστημάτων (Γ΄ Τάξη)
    • Ειδικότητα: Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
      • Μάθημα: Εισαγωγή στα Δίκτυα και τις Επικοινωνίες (Β΄Τάξη)

Αναθέσεις Β', Γ' τάξη ΕΠΑ.Λ. για τα μαθήματα γενικής παιδείας.

Οδηγίες για τις αναθέσεις των μαθημάτων του Γυμνασίου, του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015.

Οι αναθέσεις των μαθημάτων για ΠΕ19-20 για τη Β' ΕΠΑ.Λ.
  • Πρώτη Ανάθεση για το μάθημα: Εισαγωγή στις αρχές τις Επιστήμης των ΗΥ της Β τάξης του ΕΠΑ.Λ.



Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2014

Αντιστοιχίες Τομέων, Ειδικοτήτων και Ομάδων Προσανατολισμού ΕΠΑΛ του Ν.3475/2006 με τον Ν.4186/2013


Ακολουθεί η αντιστοιχία μεταξύ των Τομέων, των Ειδικοτήτων και των Ομάδων Προσανατολισμού του "παλιού" και του "νέου" ΕΠΑ.Λ.

Η βασική ιδέα συνοψίζεται ως εξής:



Αντιστοιχίες Τομέων και Ειδικοτήτων του Ν.3475/2006 και του Ν.4186/2013

Καθορισμός αντιστοιχιών των κύκλων, τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ. του Ν.3475/2006 (Α 146) με τις ομάδες προσανατολισμού, τους τομείς και τις ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. του Ν. 4186/2013 (Α ́193)»