το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Ξεκίνησε το μάθημα, όλοι στην τάξη, εεε στο udemy ήθελα να πω...




Το Μαζικό, Ελεύθερο, Διαδικτυακό Μάθημα (Massive Open Online Course - MOOC) με τίτλο "Ο Δομημένος Προγραμματισμός στις Πανελλαδικές των ΕΠΑΛ" είναι πλέον διαθέσιμο και προσφέρεται δωρεάν, στην Ελληνική γλώσσα, στην πλατφόρμα της Udemy.

Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
- τριάντα-μία βιντεοδιαλέξεις
- δεκάδες ασκήσεις
- δύο ομάδες συζητήσεων και ανταλλαγής απόψεων (Udemy και Facebook)
- 210 εγγεγραμμένους (μέχρι στιγμής) μαθητές και καθηγητές

Κάντε κλικ εδώ για να παρακολουθήσετε το μάθημα

Το μάθημα θα παρουσιάσει τη βήμα προς βήμα επίλυση αντιπροσωπευτικών θεμάτων των πανελλαδικών των προηγούμενων χρόνων και θα περιγράψει αναλυτικά τη μεθοδολογία επίλυσης τους. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές θα διατυπώνουν τις απορίες τους, τις απόψεις τους και γενικότερα να συνεισφέρουν στο μάθημα τόσο στην ομάδα συζητήσεων της πλατφόρμας του Udemy όσο και στην ομάδα συζητήσεων του facebook που έχει δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό.

Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:
  1. Εισαγωγή στο μάθημα
  2. Η λογική των θεμάτων του Δομημένου Προγραμματισμού
  3. Θέματα (σκέτης) Θεωρίας
  4. Θέματα προσομοίωσης της λειτουργίας του μεταφραστή
  5. Θέματα αντικατάστασης (ψευδο)κώδικα ή λογικού διαγράμματος με ισοδύναμα τους
  6. Θέματα ανάπτυξης αλγορίθμου / προγράμματος
  7. Εκτίμηση για τα φετινά θέματα
  8. Απολογισμός και επόμενα βήματα
  9. Επανάληψη ύλης και ασκήσεις

Μπορείτε να πάρετε μια γεύση παρακολουθώντας την πρώτη βιντεοδιάλεξη του μαθήματος.



Καλό μας μάθημα.







Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

Ένα διαδικτυακό μάθημα για την υποστήριξη του Προγραμματισμού Υπολογίστών


Ο Δομημένος Προγραμματισμός στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ

Παρακολούθησε ένα Μαζικό, Ελεύθερο, Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC), μάθε να λύνεις αντιπροσωπευτικά θέματα των πανελλαδικών των προηγούμενων ετών, συνεισέφερε στη δημιουργία γνώσης συμμετέχοντας σε μια διαδικτυακή κοινότητα μάθησης στο www.udemy.com
Κάνε κλικ εδώ για να εγγραφέις άμεσα στο μάθημα, το οποίο θα "ανοίξει" τη Δευτέρα 27 Απριλίου 2015.

Μέχρι τότε πάρε μια πρώτη γεύση παρακολουθώντας το promo-video του μαθήματος




Περισσότερα για το μάθημα...

Σε ποιους απευθύνεται;

Στους μαθητές των ΕΠΑΛ που θα εξεταστούν πανελλαδικά στο μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού, για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το μάθημα. Σε όποιον ενδιαφέρεται να συμμετέχει σε μία συνεργατική κοινότητα μάθησης και να συνεισφέρει στη δημιουργία γνώσης. Σε όποιον ενδιαφέρεται να συμμετέχει και να δει στην πράξη πώς λειτουργεί ένα MOOC.


Τι περιλαμβάνει το μάθημα;

Μια σειρά βιντεομαθημάτων τα οποία λύνουν βήμα προς βήμα αντιπροσωπευτικά θέματα των πανελλαδικών των προηγούμενων χρόνων και περιγράφουν αναλυτικά τη μεθοδολογία επίλυσης τους

Τα θέματα όλων των προηγούμενων ετών και τις λύσεις τους σε μορφή ηλεκτρονικών εγγράφων

On-line τεστ αξιολόγησης

Εκτίμηση / πρόβλεψη για τα φετινά θέματα σε μορφή βίντεο-μαθήματος

Ένα τελικό τεστ αξιολόγησης με τα πιθανά θέματα του 2015.


Γιατί να το παρακολουθήσω; Ποιοι είναι οι στόχοι του;

Γιατί στο τέλος του μαθήματος, αφού θα έχεις παρακολουθήσει τη μεθοδολογία επίλυσης των αντιπροσωπευτικότερων θεμάτων που έχουν πέσει τα προηγούμενα χρόνια, θα μπορείς να λύνεις με σχετική άνεση όλα τα θέματα των προηγούμενων ετών αλλά και κάθε παρόμοιο.
Οι στόχοι της προσπάθειας είναι τρεις:
  • να υποστηριχθούν οι μαθητές των ΕΠΑΛ στην προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές
  • να μελετηθεί αν είναι δυνατόν οι μαθητές να συνεισφέρουν στη δημιουργία γνώσης μέσα από συνεργατικές κοινότητες μάθησης
  • να διερευνηθούν οι δυνατότητες και οι προοπτικές των MOOCs στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Πού θα βρώ το μάθημα;

Αυτή είναι μία σελίδα προβολής του μαθήματος. Το ίδιο το μάθημα βρίσκεται στην πλατφόρμα της Udemy με όνομα "Ο Δομημένος Προγραμματισμός στις πανελλαδικές των ΕΠΑΛ".

Επιπλέον το μάθημα θα υποστηριχθεί από:
  • μία σελίδα καθώς και από μία ομάδα συζητήσεων στο Facebook
  • ένα λογαριασμό στο twitter για ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτωνστις οποίες οι μαθητές μπορούν να διατυπώνουν τις απορίες τους, να ανταλλάσουν απόψεις και γενικότερα να συνεισφέρουν στο μάθημα

Το μάθημα αποτελεί μέρος διδακτορικής έρευνας σχετικά με τις δυνατότητες και τις προοπτικές εφαρμογής των MOOCs στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Επικοινωνία: fkoutsakas στο gmail τελεία com

Κυριακή 19 Απριλίου 2015

Παρουσίαση του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ


Η παρουσίαση του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ για τους μαθητές της φετινής Α' τάξης τόσο του ΓΕΛ (που μπορεί να μεταγραφεί στην Β' ΕΠΑΛ ) όσο και τους μαθητές της φετινής Α' ΕΠΑΛ που καλούνται να επιλέξουν τομέα για το σχολικό έτος 2015-16.



Απλά κορυφαία...














Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Τα 10 δημοφιλέστερα εκπαιδευτικά εργαλεία του 2014 (ιin english)


(αντιγράφω από το edudemic)

Last year, Edudemic published a list of the most essential and popular educational tools used in modern classrooms across the globe. While many of 2013’s contenders retain top spots for 2014, there are a few new and noteworthy tools that made it onto this year’s list, and some of last year’s mentions have shifted in the rankings. We highly recommend taking a look at these “battle-tested” teaching tools; some of them may be a perfect fit for your modern classroom.

The Most Popular Teacher Tools Used in 2014

1. Google Apps for Education

9385282793_d75cbcc205Image via Flickr by topgold
It’s no surprise that Google once again reigns supreme. Google claims that more than 40 million students and educators use its suite of free apps. And why wouldn’t they? Google Apps for Education include tools like Google Docs, which helps student and teachers collaborate, and a calendar that helps students and teachers stay organized. The customizable security settings lend peace of mind, and it’s all ad-free. This suite of tools retains its top-dog position from 2013, thanks to its utility and because it continues to be so wildly popular with educators on a worldwide scale.

2. Twitter

Twitter stays planted firmly in its number two spot primarily because it has evolved into a legitimate place for growing a personal learning network (PLN) among educators. More and more teachers, in fact, are realizing just how handy this social network is when it comes to stimulating thought-provoking discussions. Educator Chris Bonke, whose story appeared on The Atlantic’s website, says he initially hesitated to use Twitter for his Freshman English class at North High School in Downer’s Grove, Illinois. However, Bonke explains that he found it helped his students engage in conversation about their assigned reading material.

3. YouTube

What student wouldn’t choose to watch YouTube rather than read a textbook? This video-sharing platform is a universe in itself, with myriad channels that can help educators. Among the most popular channels that are bound to capture students’ attention is Shots of Awe, which presents fascinating facts about a range of scientific topics. For its ever-growing usefulness, YouTube moved up a spot in the rankings from last year’s list.

4. Edmodo

7542141500_51dfc4cd96_cImage via Flickr by espiche
Edmodo, like Google, boasts more than 40 million members. This all-in-one learning platform gives teachers the power to easily schedule homework and assignments, read about the latest trends in education, network with other teachers, and monitor student progress. The best part? Unlike other industry-leading learning management systems, Edmodo is free. Last year, Edmodo came in at number seven, but its booming popularity has secured the number four spot in 2014.

5. Remind

The most popular upstart to break into this year’s list is Remind. One in four teachers use the app, according to a recently published article by NPR. “Think of it as a combo of sticky note and class newsletter for the digital age,” writes nprED reviewer Elissa Nadworny. “Remind allows teachers to send messages — via email, cellphone, iPad or Android device — to an entire class with the push of a button.” Businessweek says that about one million teachers and 17 million students and parents use Remind. The app is particularly popular in Texas, Georgia, and Alabama, where between 40 and 50 percent of teachers use it. Remind is a newcomer on our list of popular teaching tools, but its star is clearly rising.

6. WordPress (and other Blogging Software)

Last year, WordPress came in at number nine on our list, but this year we moved this platform (and all of its associated blogging tools) to the number six spot because of its value to educators. Teachers can start a classroom blog that all students can contribute to; this encourages them to think deeply about what they are learning and engage in discussions. It also serves as a fun way to help them hone their writing skills.

7. Evernote

Evernote proudly points out that it has more than 100 million users. A good number of those users are teachers. They make use of the app to share information with students and substitute teachers, organize lesson plans, and jot down ideas. The tags and reminders features can help you stay on schedule and on top of all your material. Last year, Evernote came in at number five on the list, and the only reason it dropped a few places is because there are so many other awesome teaching tools that merit a mention. See Edudemic’s recent walkthrough on using Evernote to build student portfolios to get an idea of this tool’s potential for your classroom.

8. EDpuzzle

Screen Shot 2014-12-08 at 1.11.17 PMImage via edpuzzle.com
EDpuzzle is another newcomer on the list, and its spot is well-deserved, thanks to its ability to transform any video into a real lesson. With EDpuzzle, you can add your voice to videos or even insert questions. You can also search for useful videos across multiple platforms including YouTube and LearnZillion. If you want your students to slow down and digest the material, you can disable skipping on a video.

9. Easel.ly

Easel.ly is a relatively new tool; it stepped onto the scene in 2012, and since then, it has welcomed more than 300,000 users. This free gem lets you create custom infographics. Whether you want to break down a complex idea using charts and images or just want to highlight some main points, Easel.ly lets you do it — well, easily. As Easel.ly continues to evolve, we wouldn’t be surprised to see it climb a few spots on this list.

10. Dropbox

Dropbox is another cloud storage service that gives you easy access to your documents at any time and any place. All you have to do is drag a file or folder into Dropbox, and it syncs across all your devices. Even though it was number six on our list last year, this app has fallen to the 10th spot because Google Drive has usurped much of its functionality.

Honorable Mentions

The following are some teaching tools that we showcased on last year’s list. They still have undeniable value to educators, but were bumped off the list because they’ve become more stagnant in popularity than the exciting newcomers that have supplanted them:
  • Skype: This communication service lets you collaborate with colleagues or students around the world. Skype took the number three spot on last year’s list.
  • Socrative: Socrative came in at number 10 last year. It is a platform that encourages student discussion by allowing teachers to create assessments and activities and keep an eye on how students perform.
  • Class Dojo: This app was in the number eight spot on last year’s list. It is a perfect fit for elementary school classrooms because it lets you instantly reward good behavior and point out less-than-ideal behavior. A little more than 2 million teachers use Class Dojo.
We don’t blame you if all the teaching tools available to educators leave you feeling a tad overwhelmed. Try them out one at a time and see what works for your classroom!



Κυριακή 22 Μαρτίου 2015

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Ερευνητική Εργασία: e-radio


Δημιουργήσατε το διαφημιστικό σας σποτ;

Δημιουργήσατε το σήμα της εκπομπής σας;

Καταγράψατε ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ την εκπομπή σας (λόγια, τραγούδια, κλπ);

Θέλετε να συμμετάσχουμε στον διαγωνισμό του european school radio?
https://sites.google.com/site/esrhelp/

Δείτε και τα παρακάτω...

Ραδιοφωνικά σποτ:
Ιστοεξερεύνηση δημιουργίας ραδιοφωνικού σποτ με το Audacity: http://zunal.com/webquest.php?w=237914

Είδη εκπομπών στο ESR: https://sites.google.com/site/esrhelp/eide-ekpompon-sto-esr

Κανόνες ποιοτικών εκπομπών: https://sites.google.com/site/esrhelp/kanones-poiotikon-ekpompon

Οδηγός δημιουργίας jingle με το Audacity: https://sites.google.com/site/esrhelp/odegos-echographeseon/odegos-echographeseon-me-audacity

Οδηγός δημιουργίας εκπομπής με το λογισμικό Mixx https://sites.google.com/site/esrhelp/odegos-echographeseon/odegos-mixxx



Σάββατο 7 Μαρτίου 2015

"Η συμμετοχής μας στην εμπορική έκθεση" ή "όταν οι μαθητές μου με έκαναν περήφανο"


Ήταν από τις εκδηλώσεις που ενώ κατά την προετοιμασία τους "τα έχεις παίξει" όταν τελειώσουν λες ότι "τελικά άξιζε τον κόπο και με το παραπάνω". Γιατί; Μα γιατί είναι από τις εκδηλώσεις που βλέπεις τους μαθητές σου:
  • να απαντούν στις ερωτήσεις της επιτροπής αξιολόγησης με αυτοπεποίθηση, θάρρος και ζήλο
  • να υπερασπίζονται την επιλογή μας να δώσουμε το σύνολο των εισπράξεων της επιχείρησης στο "Χαμόγελο του Παιδιού" και να μην επεκτείνουμε τη δράση μας στον Πολύγυρο ώστε να μην ανταγωνιστούμε αθέμιτα τους υπόλοιπους επαγγελματίες της πόλης
  • να αλληλοσυγχαίρονται έχοντας στα πρόσωπα τους την έκφραση "τα κατάφερα" (με τον τρόπο τους βέβαια: μπράβο ρε μαλ..., έσκισες ρε..., είσαι Θεός, κλπ) μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης 
  • να μη "ξεκολλάν" από το stand της εικονικής επιχείρισης ενώ θα μπορούσαν να πάνε για καφέ και σουλάτσο στα μαγαζιά του cosmos 
  • να έχουν φορέσει τα καλά τους ;-)
  • να προσπαθούν (με την χαριτωμένη ατσαλοσύνη της ηλικίας τους) να φλερτάρουν συνομήλικες τους από άλλα σχολεία και να θέλουν να το μοιραστούν μαζί σου
  • να περνάνε από όλα σχεδόν τα stand των υπολοίπων συμμετοχών και να ανταλλάσσουν ιδέες με μαθητές από άλλα δημόσια (του Διδυμότειχου, της Κατερίνης, των Γιαννιτσών, κλπ) αλλά και ιδιωτικά σχολεία (τα όποια σημειωτέον ήταν όλα εκεί...)
  • να έχουν την αγωνία των αποτελεσμάτων αλλά μέσα τους να έχουν αντιληφθεί ότι "εδώ ήρθαμε για να ανταγωνιστούμε τους εαυτούς μας και όχι τους άλλους"
Πολλά ευχαριστώ αξίζουν στη μητέρα του Γιώργου (του Τσαρτσαμπαλίδη) που με δική της πρωτοβουλία ετοίμασε τα πανέμορφα και πεντανόστιμα γλυκάκια που εμφανίζονται στις φωτογραφίες μας και είχαν τυπωμένα πάνω τους το logo της Επιχείρησης μας (δείτε τις φώτος).

Ακολουθούν φώτος τις εκδήλωσης (η δημοσίευση των οποίων έγινε αφού εξασφαλίστηκε η γονική συναίνεση για τους ανήλικους μαθητές)

Κάντε κλικ εδώ για να μεταφερθείτε στο alboom της εκδήλωσης




Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

"Για 50cents ρώτα με ότι θες" και ενίσχυσε το "Χαμόγελο του Παιδιού"


Όπως είπαμε σε προηγούμενη ανάρτηση η Εικονική Επιχείρηση Παροχής Υπηρεσιών Πληροφορικής "for Green Information Technologies" του Σχολικού Εργαστηριακού Κέντρου (Ε.Κ.) Πολυγύρου θα συμμετάσχει στην εμπορική έκθεση που διοργανώνονται από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece (ΣΕΝ/JA Greece) με τίτλο «Trade Fair 2015».

Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, (10:00 πμ- 3:00 μ.μ. στις 6 Μαρτίου στο Mediterranean Cosmos), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων.

Εκτός από την παρουσίαση της επιχειρηματικής μας ιδέας σκεφτήκαμε να πουλήσουμε και συμβουλευτικές υπηρεσίες (απλές συμβουλές) για θέματα πληροφορικής. Το σύνολο (και αυτών) των εισπράξεων θα πάνε στον κουμπαρά του "Χαμόγελου του Παιδιού".

Για οποιαδήποτε απορία ή πρόβλημα που έχετε σχετικά με υπολογιστές σας περιμένουμε για να προσπαθήσουμε να σας βοηθήσουμε.




Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Συμμετοχή της Εικονικής Επιχείρησης Πληροφορικής του σχολείου μας σε εμπορική έκθεση στο Mediteraneian Cosmos


Η Εικονική Επιχείρηση Παροχής Υπηρεσιών Πληροφορικής "for Green Information Technologies" του Σχολικού Εργαστηριακού Κέντρου (Ε.Κ.) Πολυγύρου θα συμμετάσχει στην εμπορική έκθεση που διοργανώνονται για ένατη συνεχή χρονιά από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece (ΣΕΝ/JA Greece) με τίτλο «Trade Fair 2015».

Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, (10:00 πμ- 3:00 μ.μ. στις 6 Μαρτίου στο Mediterranean Cosmos), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων.

Την εικονική μας επιχείρηση θα εκπροσωπίσουν οι μαθητές της Β' τάξης του τομέα Πληροφορικής του ΕΚ-ΕΠΑΛ Πολυγύρου μαζί με τους εκπαιδευτικούς της ειδικότητας και θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την επιχειρηματική τους ιδέα και τη μέχρι τώρα δράση της επιχείρησης.

Ειδικότερα το όραμα / στόχος της επιχείρησης είναι η εφαρμογή του τρίπτυχου "Ελάττωσε - Επαναχρησιμοποίησε - Ανακύκλωσε" στον εξοπλισμό Πληροφορικής.

Στο πλαίσιο αυτό οι παρεχόμενες υπηρεσίες της εικονικής επιχείρησης είναι οι ακόλουθες:
  • επισκευή εξοπλισμού πληροφορικής (των καθηγητών και των μαθητών της σχολικής μονάδας) έναντι συμβολικού αντιτίμου το οποίο δωρίζεται στο «Χαμόγελο του Παιδιού»
  • συλλογή απαξιωμένου (και όχι μόνο) εξοπλισμού πληροφορικής με στόχο την επανάχρηση του
  • επισκευή και επανάχρηση (στα σχολικά εργαστήρια ή στη βιβλιοθήκη του σχολείου) των Υπολογιστών που είναι σε θέση να λειτουργήσουν, σε διαφορετική περίπτωση αποσυναρμολόγηση και αξιοποίηση ως ανταλλακτικών των χρήσιμων εξαρτημάτων τους
  • ανακύκλωση του εξοπλισμού που δεν μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί (στον ΧΥΤΑ Πολυγύρου)
Η εικονική επιχείρηση του ΕΚ Πολυγύρου θα αξιολογηθεί μαζί με τις υπόλοιπες εικονικές επιχειρήσεις από κριτική επιτροπή και η νικήτρια ομάδα θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην πανευρωπαϊκή έκθεση «JA-YE European Trade Fair 2015», που φέτος θα πραγματοποιηθεί στη Ζυρίχη της Ελβετίας στις 28-29 Μαΐου 2015. Για την αξιολόγηση των μαθητικών ομάδων, θα ληφθούν υπόψη παράγοντες όπως η καινοτομία, η ποιότητα, η παρουσίαση και η απήχηση που έχουν τα προτεινόμενα προϊόντα και οι υπηρεσίες.

Την Παρασκευή λοιπόν οι μαθητές και οι καθηγητές της Εικονικής Επιχείρησης "for Green Inromation Technologies" σας περιμένουμε στην εμπορική έκθεση στη Θεσσαλονίκη.

Ακολουθεί έντυπο υλικό της εικονικής επιχείρησης

Ενημερωτικό φυλλάδιο (εξωτερική όψη)

Ενημερωτικό φυλλάδιο (εσωτερική όψη)

 Αφίσα για τη δράση "επισκευής ΗΥ"

  Αφίσα για τη δράση "συλλογής  εξοπλισμού πληροφορικής με στόχο την επανάχρηση"


Trade Fair - Εμπορική Έκθεση Μαθητικών Εικονικών Επιχειρήσεων


Ομάδες μαθητών από Δημόσια και Ιδιωτικά Γυμνάσια και Λύκεια απ’ όλη την Ελλάδα θα παρουσιάσουν τις εικονικές επιχειρήσεις τους και τις επιχειρηματικές τους ιδέες, σε δύο Μαθητικές Εμπορικές Εκθέσεις, που διοργανώνονται για ένατη συνεχή χρονιά από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece (ΣΕΝ/JA Greece).

Οι εκθέσεις με τίτλο «Trade Fairs 2015», θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα, (27 Φεβρουαρίου, The Mall Athens) και στην Θεσσαλονίκη, (6 Μαρτίου, Mediterranean Cosmos), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων.

Οι εικονικές επιχειρήσεις των μαθητικών ομάδων θα αξιολογηθούν από κριτική επιτροπή και η νικήτρια ομάδα θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην πανευρωπαϊκή έκθεση «JA-YE European Trade Fair 2015», που φέτος θα πραγματοποιηθεί στη Ζυρίχη της Ελβετίας στις 28-29 Μαΐου 2015. Για τηναξιολόγηση των μαθητικών ομάδων, θα ληφθούν υπόψη παράγοντες όπως η καινοτομία, η ποιότητα, η παρουσίαση και η απήχηση που έχουν τα προτεινόμενα προϊόντα και οι υπηρεσίες.

  • Χώρος διεξαγωγής: Εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos, (11o χλμ Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, 57 001 Θεσσαλονίκη)
  • Η έκθεση θα γίνει στην κεντρική πλατεία του MedCosmos και σε πλαϊνούς διαδρόμους. Η τοποθέτηση των ομάδων στα περίπτερα της έκθεσης, θα γίνει βάσει αλφαβητικής σειράς της επωνυμίας του Σχολείου.
Στη συνέχεια ακολουθούν βίντεο από τις δύο εκθέσεις του 2014.







Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

Αναζήτηση για...


Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

Ten fun tools for infographics (αναδημοσίευση)


Κάθε φορά που έβλεπα ένα ωραίο infographic αναρωτιόμουν αν υπήρχε κάποιο εργαλεία για τη δημιουργία τους. Το άρθρο του Edudemic με τίτλο 10 Fun Tools To Easily Make Your Own Infographics που αναδημοσιεύται εδώ είναι η καλύτερη απάντηση .







Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

Top 10 Ways to Teach Yourself to Code (αναδημοσίευση)


Αναδημοσίευση από το lifehacker.com ενός πολύ ενδιαφέροντος άρθρου με τίτλο "10 τρόποι για να μάθεις προγραμματισμό".

Ακόμη και αν γνωρίζεται προγραμματισμό κάντε του κλικ, αξίζει...




Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2015: Βίντεο και Παρουσίαση


Κάθε χρόνο τέτοια εποχή με αφορμή την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου και με στόχο την ενημέρωση / εκπαίδευση των μαθητών οργανώναμε μία ημερίδα για τους μαθητές της Α' τάξης στο αμφιθέατρο του σχολείου.

Για παράδειγμα δείτε την αναστάτωση που προκαλέσαμε με την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου το 2011 ;-)

Σιγά-σιγά συγκεντρώθηκε κάποιο υλικό (από το www.saferinternet.gr αλλά και από άλλες ιστοσελίδες) το οποίο οργανώθηκε στη μεγάλη παρουσίαση που ακολουθεί στη συνέχεια.

Τα ζητήματα που παρουσιάζονται (ώστε να προκληθεί συζήτηση) είναι τα ακόλουθα:
  1. εθισμός
  2. δημοσίευση / ανάρτηση περιεχομένου (σκέψου πριν δημοσιεύσεις)
  3. επικοινωνία με αγνώστους
  4. προσβλητική συμπεριφορά / ηλεκτρονική παρενόχληση
  5. μετάδοση βλαβερού λογισμικού / επιβλαβές περιεχόμενο
  6. ηλεκτρονικές απάτες
  7. αναξιοπιστία πληροφορίας
  8. πρακτικές συμβουλές / βοήθεια
Η παρουσίαση είναι διαθέσιμη σε μορφή προεπισκόπησης (παρακάτω) καθώς επίσης  και σε μορφή pdf και pptx και χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές .




Η παρουσίαση πάει πακέτο με μία σειρά από δεκατέσσερα βιντεάκια που μπορείτε να τα βρείτε στην παρακάτω playlist.


Για όσα βιντεάκια έχουν διαλόγους σε διαφορετική γλώσσα από την ελληνική έχω δημιουργήσει αρχεία υποτίτλων (srt) τα οποία μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ. Δυστυχώς για να παίξουν θα πρέπει να κατεβάσετε τα βίντεο από το youtube στον υπολογιστή σας και να τα αναπαράξετε από τον VLC Media Player τοποθετώντας τα βίντεο στον ίδιο φάκελο με το αρχείο υποτίτλων. Αλήθεια υπάρχει τρόπος να ενσωματώσω υπότιτλους στο youtube? Διαφοπρετικά μπορείτε απλά να σταματάτε το βίντεο και να κάνετε μετάφραση εσείς (οι διάλογοι είναι ελάχιστοι).

Πειραματιζόμενος δοκίμασα να παρουσιάσω το παραπάνω υλικό ως εξής:

  1. για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
  2. άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν
  3. συμπλήρωνα ή ανακεφαλαίωνα χρησιμοποιώντας την παρουσίαση

Εναλλακτικά κάποιες χρονιές δε χρησιμοποίησα καθόλου την παρουσίαση και

  1. για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
  2. άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν

Τέλος πέρυσι άφησα τους μαθητές να θέσουν τα θέματα που τους προβληματίζουν περισσότερο, κουβεντιάζαμε και χρησιμοποιούσαμε τα βίντεο υποστηρικτικά της συζήτησης.

Επίσης στο δίλημμα "να κάνω ένα γρήγορο πέρασμα από όλες τις κακοτοπιές ή να επικεντρωθώ σε 2-3 από αυτές και να δώσω περισσότερο χρόνο στη συζήτηση" απάντηση πρέπει να δώσετε εσείς με γνώμονα το διαθέσιμο χρόνο". Τα τελευταία χρόνια προσωπικά προτιμώ το δεύτερο και προσπαθώ να αφήνω τα παιδιά να μιλάνε όσο περισσότερο γίνεται και πιστέψτε με, τα παιδιά έχουν να πουν πολλά επί του θέματος.

Σχόλια και παρατηρήσεις ευπροσδεκτότατες...



Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

Ερευνητική Εργασία Β τετραμήνου: Το e-radio


Το υλικό για την πρώτη συνάντηση μας

Για αυτό το τετράμηνο διαλέξαμε να διερευνήσουμε:

" αν το ραδιόφωνο (το ηλεκτρονικό) μπορεί να αποτελέσει εργαλεία μάθησης" 





Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

Προγραμματισμός Υπολογιστών: Κεφάλαιο 11, Φυλλάδιο Ασκήσεων και Λυμένες Ασκήσεις


Το φυλλάδιο των ασκήσεων του 11ου κεφαλαίου μπορείτε να το βρείτε εδώ

Επίσης στην παρουσίαση που ακολουθεί θα βρείτε πολύ καλές λυμένες ασκήσεις του 11ου κεφαλαίου από τον συνάδελφο Μωυσίδη Βασίλη