Καταγραφή εξοπλισμού Πληροφορικής σε ΣΕΚ / ΕΠΑΛ = πονεμένη υπόθεση
Τι με τρελαίνει περισσότερο
Δεν ξέρω τι με τρελαίνει περισσότερο σε σχέση με τον δημόσιο εξοπλισμό:
Προσωπικά εγώ προσπάθησα κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε να κάνω κάτι που ούτως ή άλλως εμπίπτει (εν μέρει) στις αρμοδιότητες μου ως υπεύθυνου εργαστηρίου: ΚΑΤΑΓΡΑΦΉ!!!
Το κρίσιμο ερώτημα ήταν "Ποιος είναι ο αποδοτικότερος / πρακτικότερος / αποτελεσματικότερος τρόπος καταγραφής;". Είναι γνωστό ότι σε τέτοιου είδους ερωτήματα δεν υπάρχει μόνο μία σωστή απάντηση. Ο τρόπος που επέλεξα είναι ο εξής:
- το μπάχαλο που επικρατεί όσον αφορά στην καταγραφή του (τι έχουμε; πόσα έχουμε; που βρίσκονται; σε τι κατάσταση είναι; ποιανού αρμοδιότητα είναι η παρακολούθηση των προηγούμενων;)
- η απόλυτη έλλειψη σεβασμού απέναντι του (αν ρίξω μια κλοτσιά στην πόρτα της τάξης ή αν σκίζω τα βιβλία μου παίρνω την εκδίκηση μου για τα 9 χρόνια καταπίεσης που έχω υποστεί κατά την διάρκεια της σχολικής μου ζωής) ή
- η με κάθε ευκαιρία πλιαστικολόγηση του; (ας πάρω μερικές κόλλες Α4 για το σπίτι, ας βγάλω μερικές φωτοτυπίες για την κόρη μου, ας εκτυπώσω καμιά 50αριά συνταγές μαγειρικής, ας μην αναφέρω άλλα παραδείγματα γιατί θα το χοντρύνω πολύ...)
Προσωπικά εγώ προσπάθησα κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε να κάνω κάτι που ούτως ή άλλως εμπίπτει (εν μέρει) στις αρμοδιότητες μου ως υπεύθυνου εργαστηρίου: ΚΑΤΑΓΡΑΦΉ!!!
Το κρίσιμο ερώτημα ήταν "Ποιος είναι ο αποδοτικότερος / πρακτικότερος / αποτελεσματικότερος τρόπος καταγραφής;". Είναι γνωστό ότι σε τέτοιου είδους ερωτήματα δεν υπάρχει μόνο μία σωστή απάντηση. Ο τρόπος που επέλεξα είναι ο εξής:
Υλικά που χρειάστηκα
1. Μια εφαρμογή καταγραφής Hardware (χρησιμοποίησα το Everst της Lavalys http://www.lavalys.com). Μάλιστα επέλεξα να χρησιμοποιήσω την potrable έκδοση της εφαρμογής σε flashάκι που είναι πολύ πιο πρακτικό από το να κάνω εγκατάσταση σε 50 υπολογιστές του ΣΕΚ / ΕΠΑΛ.
πρόχειρο τετράδιο...
inventory.edunet.gr
βιβλίο εξοπλισμού
2. Ένα κενό τετράδιο καταγραφής, ιδανικά με σκληρό εξώφυλλο (σαν τα παλιά μπακαλοτέφτερα)
3. Το παλιό Βιβλίο Υλικού της σχολικής μονάδας (ή του εργαστηρίου αν ήταν ξεχωριστό)
4. Δυνατότητα πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα http://inventory.edunet.gr/login.php (το όνομα χρήστη και ο κωδικός πρόσβασης είναι ίδιος με αυτά το λογαρισμού της σχολικής μονάδας για το ΠΣΔ)
5. Υπομονή και επιμονή
Βήματα που ακολούθησα
1. Καταρχήν κατέγραψα στο σύνολο του τον εξοπλισμό που υπάρχει στο ΣΕΚ/ΕΠΑΛ
- τους υπολογιστές που ήταν σε λειτουργία με το everser
- τους παροπλισμένους υπολογιστές και τα ανταλλακτικά σε ένα πρόχειρο τετράδιο
- τα λογισμικά επίσης σε ένα πρόχειρο τετράδιο
2. Εκτύπωσα τον καταγεγραμμένο (από το ΥΠΕΠΘ) εξοπλισμό στο inventory.edunet.gr
3. Έκανα αντιπαραβολή του πραγματικού εξοπλισμού (που κατέγραψα στο βήμα 1) με την κατάσταση από το inventory (από το βήμα 2)
4. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από το βήμα 3 τα κατέγραψα (βασικά τα κατέγραψε ο ΣΕΚάρχης με την super-douper-ouaou γραμματοσειρά του Ntirlis-Sans-MS, βλέπε εικόνα που ακολουθεί) στο ΝΕΟ βιβλίο εργαστηρίων πληροφορικής.
Η οργάνωση της πληροφορίας στο βιβλίο υλικού έγινε ως εξής:
1. το βιβλίο είχε ήδη τυπωμένες οριζόντιες γραμμές (σειρές). Σχεδιάστηκαν κατακόρυφες γραμμές οι οποίες σε κάθε δισέλιδο δημιούργησαν οκτώ στήλες.
2. οι στήλες αριθμήθηκαν (από το ένα έως το άπειρο). Αυτός ο αριθμός θα είναι και ο αριθμός αναφοράς για κάθε αυτόνομο κομμάτι εξοπλισμού
3. αποδόθηκε ένας ξεχωριστός αύξων αριθμός σε κάθε αυτόνομη λειτουργική μονάδα (π.χ κάθε υπολογιστής καταγράφηκε σε ξεχωριστές στήλες και πήρε έναν ξεχωριστό αριθμό, κάθε οθόνη επίσης, κλπ)
4. Για κάθε κομμάτι εξοπλισμού καταγράφηκε η εξής πληροφορία:
α. Περιγραφή / Είδος (π.χ. Visual Basic για αρχάριους, Κουτσάκας, Φ. Εκδόσεις polaris / ΒΙΒΛΙΟ)
β. Η θέση του (π.χ. Εργαστήριο 1, Ντουλάπα 3)
γ. Η κατάσταση του (π.χ. Σε λειτουργία ή Παροπλισμένο ή Πρωτόκολλο Καταστροφής, κλπ)
δ. Η προέλευση του (π.χ. Σύμβαση ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ_A_IQ, ή Δωρεά Μυλωνά Δημήτρη, κλπ)
Στην συνέχεια σε κάθε κομμάτι εξοπλισμού κολλήθηκε αυτοκόλλητο που περιελάμβανε την εξής πληροφορία:
α. Αύξων αριθμός στο βιβλίο υλικού
β. περιγραφή
γ. θέση
δ. κατάσταση
ε. προέλευση
Αυτά...
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου