Συγκριτικός Πίνακας με τα μαθήματα των νέων ειδικοτήτων του Τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ

Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ 1336/26-05-2014 που καθορίζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων ανά Ειδικότητα Τομέα Ομάδας Προσανατολισμού των Β΄, Γ΄ τάξεων Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. και των B΄, Γ΄, Δ΄ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.

Για τον Τομέα Πληροφορικής (από την Β τάξη και μετά), όπως είχε ήδη οριστεί στον νόμο 4186-2013 για το Νέο Λύκειο «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις», θα λειτουργήσουν οι εξής τρεις ειδικότητες:
  1. Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ 
  2. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής 
  3. Τεχνικός Εφαρμογών Λογισμικού
Τα μαθήματα των ειδικοτήτων (της Β και Γ τάξης) παρουσιάζονται στο συγκριτικό πινακάκι που ακολουθεί παρακάτω (για μεγαλύτερο μέγεθος κάνε κλικ εδώ).



Η αίσθηση που αφήνουν οι τίτλοι των μαθημάτων είναι κατ' αρχήν θετική συγκριτικά με το ούτως ή άλλως απαρχαιωμένο υπάρχον πρόγραμμα σπουδών. Ας δούμε και τα βιβλία αλλά και την απαιτούμενη επιμόρφωση στα νέα αντικείμενα...

Με κίτρινο και πράσινο σημειώνονται τα ίδια μαθήματα μεταξύ των ειδικοτήτων.

Επί της ουσίας οι διαφοροποιήσεις στα προγράμματα σπουδών, που εξειδικεύουν τις παρεχόμενες προς τους μαθητές γνώσεις στο αντικείμενο της ειδικότητας, βρίσκονται σε δύο μαθήματα για κάθε τάξη.

Από ότι φαίνεται τα Δίκτυα και ο Προγραμματισμός στη Γ' τάξη θα εξακολουθήσουν να είναι τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Οι εργαστηριακές ώρες της Γ' τάξης είναι μειωμένες (κατά 6) σε σχέση με το παλιό πρόγραμμα σπουδών (16 στο παλιό, 10 στο νέο) ενώ της Β΄ είναι ελαφρώς (κατά 4) αυξημένες (10 στο παλιό, 14 στο νέο).

Αν έπρεπε να επιλέξω μία από τις τρεις (πράγμα που θα ισχύει φαντάζομαι για τα περισσότερα ΕΠΑΛ λόγω αριθμού μαθητών) θα επέλεγα την "Τεχνικός εφαρμογών λογισμικού". 

Πληροφορίες για το νέο ΕΠΑΛ εδώ κι εδώ

Πληροφορίες για τον τομέα πληροφορικής εδώ

Η πρόταση των σχολικών συμβούλων κ. Μακεδονίας για την Τεχνική Εκπαίδευση εδώ








1 σχόλιο :

Ανώνυμος είπε...

"Εσύ" θα επέλεγες "Τεχνικός εφαρμογών λογισμικού", και εγώ το ίδιο και νομίζω πολλοί συνάδελφοι, προβληματίζομαι όμως τι είναι καλύτερο για τα παιδιά. Γενικά η νέα διαμόρφωση δημιουργεί πολύ μεγάλα διλήμματα για το που να "σπρώξουμε" τους μαθητές. Με την παλιά μορφή έκαναν λίγο απ' όλα. Τώρα κάποιοι πχ δε θα κάνουν καθόλου συντήρηση υπολογιστών ενώ κάποιοι άλλοι καθόλου ιστοσελίδες ή βάσεις δεδομένων. Το θέμα είναι ότι και τα 2 είναι χρήσιμα. Τεχνικός εφαρμογών λογισμικού είναι πιο ελκυστικό και με περισσότερες επαγγελματικές δυνατότητες, φοβάμαι όμως ότι για να το εξασκήσει κάποιος επαγγελματικά χρειάζεται πολύ υψηλότερο επίπεδο (μπορούν οι μαθητές μας των επάλ; ) γνώσης απ' το αντίστοιχο για μαστορέματα ως τεχνικός Η/Υ.