Κεφάλαιο 2.2: Δομή Επιλογής (2.2.7.3)
Ασκήσεις
Θεωρία
Σχολικό Βιβλίο
Ύλη στο σχολικό βιβλίο για την ενότητα 2.2.7.3 είναι διαθέσιμη εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2716/Pliroforiki_B-Lykeiou_html-empl/index2_2.html
Νοεμβρίου 03, 2022 Philippos Koutsakas
Ύλη στο σχολικό βιβλίο για την ενότητα 2.2.7.3 είναι διαθέσιμη εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2716/Pliroforiki_B-Lykeiou_html-empl/index2_2.html
Οκτωβρίου 07, 2022 Philippos Koutsakas
Ο Μιχάλης Μπλέτσας, Διευθυντής Πληροφορικής στο Media Lab του MIT είναι καλεσμένος της Νίκης Λυμπεράκη για μια ειλικρινή συζήτηση γύρω από την ελληνική εκπαίδευση και την τεχνολογική και επιστημονική κατάρτιση των Ελλήνων. Τι είναι το STEM που ακούμε να μπαίνει τα τελευταία χρόνια στη ζωή των μαθητών; Ποια είναι τα λεγόμενα «soft skills» που πρέπει να καλλιεργήσουμε στις νέες γενιές; Μπορεί τελικά η Ελλάδα να προλάβει το τρένο της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης;
Διαθέσιμο εδώ: https://pod.gr/vodafone-connecting-for-good/mixalis-mpletsas-mia-syzitisi-gia-tin-ekpaideush/
Οκτωβρίου 07, 2022 Philippos Koutsakas
Are deception and secrecy categorically wrong? Or can they be a necessary means to an end? This hour, TED speakers share stories of going undercover to explore unknown territory, and find the truth.
Διαθέσιμο εδώ: https://www.npr.org/programs/ted-radio-hour/570775382/going-undercover
Οκτωβρίου 07, 2022 Philippos Koutsakas
10 λεπτα podcast για εκπαιδευτικούς και πολλά περισσότερα..
Διαθέσιμο εδώ: https://www.coolcatteacher.com/
Σεπτεμβρίου 27, 2022 Philippos Koutsakas
2.2.7.1 Εκχώρηση, Είσοδος και Έξοδος τιμών2.2.7.2 Δομή ακολουθίας
Ακολουθούν παρουσιάσεις για τις αντίστοιχες ενότητες του σχολικού βιβλίου
Σεπτεμβρίου 23, 2022 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 21, 2022 Philippos Koutsakas
Πολύ χρήσιμο υλικό για τη διδακτική του συγκεκριμένου κεφαλαίου υπάρχει στο υλικό αναφοράς της επιμόρφωσης επιπέδου Β2 της Πληροφορικής που είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Μέχρι την επόμενη συνάντηση μας
Σεπτεμβρίου 07, 2022 Philippos Koutsakas
Όλα σε ένα ΕΔΩ
Συνοπτική παρουσίαση για την open eClass ΕΔΩ
Τι είναι η eclass
Δύο σενάρια αξιοποίησης της eclass
Πρώτο σενάριο αξιοποίησης της eclass: ως ηλεκτρονικό βιβλίο ύλης
Σεπτεμβρίου 07, 2022 Philippos Koutsakas
Στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης χρησιμοποιούμε το Ubuntu Linux LTPS 20.04 για σχολικά εργαστήριο πληροφορικής.
Περισσότερες πληροφορίες για μαθητές στην παρουσίαση που ακουλουθεί
Περισσότερες πληροφορίες για εκπαιδευτικούς στην παρουσίαση που ακολουθεί
Ιουλίου 11, 2022 Philippos Koutsakas
Αναδημοσίευση του άρθρου από την ιστοσελίδα "We are Teachers"
According to the International Dyslexia Association, as much as 15 to 20 percent of the U.S. population may have symptoms of dyslexia. Those include slow or inaccurate reading, weak spelling, and poor writing. While not all reading problems are caused by dyslexia, some of the same accommodations can help many struggling students. Using the best fonts for dyslexia is one way you can help.
How do these fonts work?
First, it’s important to understand that switching to a different font will not magically “cure” dyslexia, but they can be helpful. As long as you don’t neglect other proven strategies for helping those with dyslexia (and other learning disorders), these fonts are just one more tool in your toolkit.
According to research, the best fonts for dyslexia (and other learning disorders) share these characteristics:
Image: Creative Spark
This term literally means “without serif.” Serifs are those little projections at the ends of letters some fonts use to make them look a little fancier. Times New Roman is a classic example of a serif font, while Arial is a common sans serif option.
Image: Microsoft Docs
Oblique fonts are a slanted version of a font, while italic fonts have a slanted and more stylized appearance. Either way, this style significantly reduces readability, so stick to upright fonts, also known as roman style.
Image: Wikimedia Commons
In a monospace font, each letter (and space) takes up the same amount of horizontal space on a line. The opposite is proportional or variable-width fonts. Monospace fonts are harder to find these days, but there are some good options out there.
Specially designed fonts like Dyslexie and OpenDyslexic add one more feature. They strive to make the differences in mirrored letters like “d” and “b” more obvious, with subtle changes to their appearance. Some researchers feel that special fonts like Dyslexie don’t offer any true benefits at all. But they also say there’s no harm in trying them out.
This sans serif, non-italic font isn’t monospaced, but Arial is still a good choice as long as you don’t italicize it.
If you’re looking for a serif font, try Courier. It’s monospaced, which makes it easier to read than its cousin Times New Roman.
Here’s another sans serif font to try. Note that like Arial, it’s not monospaced, but it is still clear and easy to read.
Another font that’s not monospaced but is sans serif, Verdana is overall rated as fairly easy to read.
There are a few fonts on the market that may or may not make a real difference for those with dyslexia. While the research is still out, it doesn’t hurt to give them a try.
In Dyslexie, letters have heavier bottoms, slightly adjusted shapes, and longer sticks. This is a licensed font, and you’ll need to pay to use it in all your programs. Learn more about Dyslexie here.
OpenDyslexic is a free font and uses heavier bottoms and irregular shapes just like Dyslexie. Find out more about OpenDyslexic here.
Try not to shudder, but Comic Sans is often recommended for folks with dyslexia. The irregular design of the letters makes it easier to read. (Only “b” and “d” are true mirrors.)
You can also try Century Gothic, Trebuchet, Calibri, Open Sans, and
Tahoma, among others. In general, just remember to choose simple fonts
without serifs that provide good spacing between letters. Avoid fonts
that are “condensed,” and don’t use italicized versions.
Ιουλίου 06, 2022 Philippos Koutsakas
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τη συστηματική παρακολούθηση και τη βελτίωση της ποιότητας αέρα στις σχολικές αίθουσες, αξιοποιώντας αποκλειστικά τεχνολογίες και λογισμικά ανοιχτής αρχιτεκτονικής.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του 3ου πανελλήνιου διαγωνισμού ανοιχτών τεχνολογιών και ήταν ένα από τα διακριθέντα προγράμματα της κατηγορίας του.Το πρόγραμμα βασίστηκε στα συμπεράσματα του εκπαιδευτικού προγράμματος "Άλλος Αέρας" που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2019-20 το οποίο αξιοποίησε εμπορικές λύσεις μέτρησης / βελτίωσης της ποιότητας αέρα.
Λόγω της τρέχουσας συγκυρίας της COVID19 αλλά και λόγω του ότι η ποιότητα αέρα των σχολικών αιθουσών σχετίζεται με την προστασία των μαθητών από τη διάδοση ασθενειών την εκδήλωση αλλεργιών αλλά και την διάθεση και ευεξία των μαθητών κατά την διαδικασία της διδασκαλίας/μάθησης
Η επιστημονική κοινότητα θεωρεί τα αερολύματα πολύ σημαντικό τρόπο μετάδοσης του COVID19.
Στο σχολείο μας (όπως και πολλά ακόμη σχολεία στην Ελλάδα) υπάρχουν περιορισμοί στον φυσικό αερισμό των αιθουσών διδασκαλίας λόγω του σχεδιασμού των ανοιγμάτων (μικρά ανοίγματα παραθύρων, άνοιγμα μόνο σε ανάκλυση, κλπ).
Συνεπώς, ο ενδεδειγμένος ρυθμός ανανέωσης αέρα στη σχολική αίθουσα (που είναι 4-6 φορές/ώρα) είναι εφικτό να επιτευχθεί μόνο με μηχανική ενίσχυση.
Μαΐου 19, 2022 Philippos Koutsakas
Διαλέξετε έναν/μία από τους/τις παρακάτω διάσημους επιστήμονες πληροφορικής και αντιγράψτε/επικολλήστε/μορφοποιήστε το κείμενο που θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους.
Προσοχή για να πάρετε το 100% των μονάδων θα πρέπει
Για να κατανοήσετε καλύτερα τις απαιτήσεις της δραστηριότητας ετοίμασα ως παράδειγμα αυτό το κείμενο για τον Linus Torvalds με τις πληροφορίες που βρήκα εδώ https://en.wikipedia.org/wiki/Linus_Torvalds.
Εσείς θα πρέπει να επιλέξετε έναν/μία από τους παρακάτω
Μαΐου 17, 2022 Philippos Koutsakas
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-22 συμμετείχαμε ως στεριανοί ναύτες στα ταξίδια ενός "υιοθετημένου" πλοίου, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Adopt a ship” το οποίο υλοποιείται από το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και την Περιβαλλοντική Οργάνωση CYMERA.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είχαμε (σχεδόν) εβδομαδιαία επικοινωνία μέσω email με το πλήρωμα του πλοίου GARGANTUA, παρακολουθούσαμε το δρομολόγιο που ακολουθούσε από σχετικές ιστοσελίδες, σημειώναμε την πορεία του σε ναυτικό χάρτη, παρακολοθούσαμε τις καιρικές συνθήκες και τις δραστηριότητες των ναυτικών και γενικότερα προσεγγίσαμε διαθεματικά τις έννοιες θάλασσα, ταξίδι, ναυτική ζωή.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ γυμνασίου του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και οι εκπαιδευτικοί Αλεξάνδρα Μυλωνά, Δέσποινα Τακετζίδου, Μαρία Παλιαχάνη και Φίλιππος Κουτσάκας.
Μαΐου 16, 2022 Philippos Koutsakas
Θα χρησιμοποιήσουμε το Scract-like περιβάλλον προγραμματισμού EV3 Classroom (θα χρειαστεί λήψη και εγκατάταση)
Θα μάθουμε τις βασικές κινήσεις και στροφές του EV3 Φύλλο εργασίας 1: Κινήσεις και Στροφές
Θα μαθουμε να εντοπίζουμε και να αποφεύγουμε εμπόδια με τους αισθητήτες του EV3 Φύλλο Εργασίας 2: Αντικέιμενα και Εμπόδια
Μαΐου 04, 2022 Philippos Koutsakas
Θα χρησιμοποιήσουμε το web based περιβάλλον προγραμματισμού του Spike Prime για να προγραμματίσουμε το Spike μας να κάνει κινήσεις και στροφές.
Το φύλλο εργαγίας με τις αναλυτικές οδηγίες είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Μαΐου 03, 2022 Philippos Koutsakas
Το Audacity είναι πρόγραμμα ψηφιακής επεξεργασίας ήχου και ηχογράφησης, που κυκλοφορεί σαν ελεύθερο λογισμικό και είναι διαθέσιμο για όλα (σχεδόν) τα διαδεδομένα λειτουργικά συστήματα (Windows, Mac OS X, Linux και BSD).
Λήψη και εγκατάσταση του Audacity από εδώ: https://www.audacityteam.org/download/
Σύντομος Οδηγός για το Audacity 2.2.2 διαθέσιμος ΕΔΩ
Στο βίντεο που ακολουθεί θα βρείτε αναλυτικές οδηγίες για τη χρήση του λογισμικού επεξεργασίας ήχου Audacity
Αφού μελετήσετε το παραπάνω βίντεο προχωρήστε στις παρακάτω δραστηριότητες
Δραστηριότητα 1: Δημιουργία Ψηφιακής (ηχητικής) αφήγησης με το Audacity διαθέσιμη, ΕΔΩ
Δραστηριότητα 2: Επεξεργασία Ήχου με το Audacity, διαθέσιμη ΕΔΩ
Δραστηριότητα 3: Εφαρμογή εφέ ήχου, διαθέσιμη ΕΔΩ
Απριλίου 12, 2022 Philippos Koutsakas
Το "Κεφάλαιο Β-3: Πολυμέσα" του σχολικού βιβλίου είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Ακολουθεί η σχετική παρουσίαση για τα πολυμέσα
Απριλίου 05, 2022 Philippos Koutsakas
Απριλίου 03, 2022 Philippos Koutsakas
Στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής της Α’ Γενικού Λυκείου, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, οι μαθητές εκπονούν μία ερευνητική εργασία, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.
Οι ερευνητικές εργασίες θα εκπονηθούν σε ομάδες των 2-3 μελών. Οι ομάδες ορίζονται από τον διδάσκοντα (σε συνεννόηση με τους μαθητές/τριες).
Διάρκεια: δύο εβδομάδες (04/04-17/04/2022).
Προθεσμία υποβολής: 17/04/2022
Σε αυτό το διάστημα, στις δια ζώσης συναντήσεις μας λύνονται απορίες, πραγματοποιούνται συζητήσεις ανατροφοδότησης, γίνοται παρουσιάσεις των μαθητών/ριών, ώστε να αναδεικνύεται η εξέλιξη των εργασιών, να εντοπίζονται εμπόδια και να αντιμετωπίζονται με κατάλληλο τρόπο.
Μαρτίου 31, 2022 Philippos Koutsakas
Μαρτίου 30, 2022 Philippos Koutsakas
Οδηγίες συναρμολόγησης του Basic Drive του Spike Prime set της Lego
Basic Drive-1 εδώ: https://drive.google.com/file/d/13H4Z-Qe4QaawPvff-CR9jyyrGdanIH_E/view?usp=sharing
Οδηγίες για επεκτάσεις εδώ: https://drive.google.com/drive/folders/16tDllthdEd5QY1_rzmVcihpGz5LNuFVV?usp=sharing
Μαρτίου 28, 2022 Philippos Koutsakas
Το κεφάλαιο από το σχολικό βιβλίο είναι διαθέσιμο εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2716/Pliroforiki_B-Lykeiou_html-empl/index3_1.html
Ακολουθεί παρουσίαση για τα Λειτουργικά Συστήματα...
Μαρτίου 17, 2022 Philippos Koutsakas