το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών και της Πληροφορικής ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License ...

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2023

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο - Όλα σε ένα


Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Κάθε χρόνο με αφορμή την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου και με στόχο την ενημέρωση / εκπαίδευση των μαθητών των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (που υπηρετούσα τα προηγούμενα χρόνια) οργανώναμε μία σχετική ημερίδα για τους μαθητές .

Για παράδειγμα δείτε την αναστάτωση που προκαλέσαμε με την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου το 2011 ;-) ή το υλικό της εκδήλωσης για την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2015

Το παραπάνω υλικό προσαρμόστηκε στις ανάγκες της πρωτοβάθμιας και χρησιμοποιήθηκε για την Δ, Ε και ΣΤ τάξεις.

Τα ζητήματα που παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν ήταν τα ακόλουθα:
  1. εθισμός
  2. επικοινωνία με αγνώστους
  3. δημοσίευση / ανάρτηση περιεχομένου (σκέψου πριν δημοσιεύσεις)
  4. προσβλητική συμπεριφορά / ηλεκτρονική παρενόχληση
  5. μετάδοση βλαβερού λογισμικού / επιβλαβές περιεχόμενο
  6. ηλεκτρονικές απάτες
  7. αναξιοπιστία πληροφορίας
Ως υλικό/τροφή για προβληματισμό και συζήτηση χρησιμοποιήθηκαν η παρουσίαση και τα βίντεο που ακολουθούν.

Πριν ξεκινήσουμε, ΕΔΩ θα βρείτε το ημερολόγιο διαδικτυακής ασφάλειας.

Παρουσίαση για την ασφάλεια στο διαδίκτυο θα βρείτε ΕΔΩ

Ένα παιχνίδια / quiz στο Kahoot για την ασφάλεια στο διαδίκτυο ΕΔΩ

Η παρουσίαση...

Εθισμός

On-line τεστ σχετικά με τον εθισμό στο διαδίκτυο διαθέσιμο ΕΔΩ





Σκέψου πριν δημοσιεύσεις







 

 Συνομιλίες με αγνώστους - Online Grooming

 










Ηλεκτρονική Παρενόχληση - Cyber Bulling




Επιβλαβές Περιεχόμενο



Ηλεκτρονικές Απάτες



Αναξιοπιστία Πληροφορίας



Το παρακάτω βίντεο περιγράφει τεχνικές αναζήτησης. Το θέμα της αξιοπιστίας παρουσίαζεται από το 4:30 μέχρι 7:10.


 

Μετά από το ποηγούμενο βίντεο δείτε οπωσδήποτε αυτό... 
και διαβάστε αυτό: https://en.wikipedia.org/wiki/Flying_penguin_hoax

 Για όσα βιντεάκια έχουν διαλόγους σε διαφορετική γλώσσα από την ελληνική έχω δημιουργήσει αρχεία υποτίτλων (srt) τα οποία μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ. Δυστυχώς για να παίξουν θα πρέπει να κατεβάσετε τα βίντεο από το youtube στον υπολογιστή σας και να τα αναπαράξετε από τον VLC Media Player τοποθετώντας τα βίντεο στον ίδιο φάκελο με το αρχείο υποτίτλων. Αλήθεια υπάρχει τρόπος να ενσωματώσω υπότιτλους στο youtube? Διαφοπρετικά μπορείτε απλά να σταματάτε το βίντεο και να κάνετε μετάφραση εσείς (οι διάλογοι είναι ελάχιστοι).

Πειραματιζόμενος δοκίμασα να παρουσιάσω το παραπάνω υλικό ως εξής:
  1. για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
  2. άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν
  3. συμπλήρωνα ή ανακεφαλαίωνα χρησιμοποιώντας την παρουσίαση

Εναλλακτικά κάποιες χρονιές δε χρησιμοποίησα καθόλου την παρουσίαση και
  1. για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
  2. άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν

Τέλος άφησα τους μαθητές να θέσουν τα θέματα που τους προβληματίζουν περισσότερο, κουβεντιάζαμε και χρησιμοποιούσαμε τα βίντεο υποστηρικτικά της συζήτησης.

Επίσης στο δίλημμα "να κάνω ένα γρήγορο πέρασμα από όλες τις κακοτοπιές ή να επικεντρωθώ σε 2-3 από αυτές και να δώσω περισσότερο χρόνο στη συζήτηση" απάντηση πρέπει να δώσετε εσείς με γνώμονα το διαθέσιμο χρόνο". Τα τελευταία χρόνια προσωπικά προτιμώ το δεύτερο και προσπαθώ να αφήνω τα παιδιά να μιλάνε όσο περισσότερο γίνεται και πιστέψτε με, τα παιδιά έχουν να πουν πολλά επί του θέματος.

Σχόλια και παρατηρήσεις ευπροσδεκτότατες...





Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023

Το ψηφιακό μας αποτύπωμα Διαδίκτυο


Με αφορή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2023 μελετήσαμε με τους μαθητές της α γυμνασίου θέματα που σχετίζονται με το ψηφιακό αποτύπωμα.

Αξιοποιήσαμε υλικό της Common Sense Education.

Το σχέδιο μαθήματα "The Power of Digital Footprints" είναι ΕΔΩ

Η παρουσίαση του μαθήματος

Βήματα...

  1. Παρακολουθήστε το βίντεο της Διαφάνειας 4, δώστε ιδιαίτερη σημασία στις εικόνες του βίντεο 
  2. Συζητήστε με τον/την διπλανό/ή σας τι μπορεί να συμβολίζουν/σημαίνουν οι εικόνες
    • φάρος / φωτοαντιγραφικό μηχάνημα / ψιθυρος στο αυτί / γήπεδο / ένας ανεξίτηλος μαρκαδόρος
  3. Τι σχέση έχουν οι παραπάνω εικόνες με το ψηφιακό μας αποτύπωμα;
  4. Ορισμοί (Διαφάνεια 5) και  Συζήτηση
    • το ψηφιακό αποτύπωμα είναι όλες οι πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με ένα άτομο που δημοσιεύονται 
      • από αυτό το άτομο ή άλλους, 
      • ηθελημένα ή ακούσια. 
    • ότι, όπως δείχνουν οι εικόνες, 
      • ένα ψηφιακό αποτύπωμα μπορεί να αποκαλύψει πολλά για κάποιον (φάρος, ψίθυρος στο αυτί), 
      • μπορεί να κοινοποιηθεί ευρέως (αντιγραφικό και γήπεδο/jumbotron) 
      • και είναι μόνιμο (μόνιμος μαρκαδόρος). 
  5. Ερώτηση Διαφάνειας 6, 9 και 10
  6. Φυλλάδιο Εργασίας για μαθητές/τριες ΕΔΩ
  7. Αφού δείτε το Φυλλάδιο Εργασίας στη συνέχεια δείτε τη διαφάνεια 11
  8. Φυλλάδιο Εργασίας για εκπαιδευτικούς ΕΔΩ
  9. Εργαλεία αναζήτησης ψηφιακού αποτυπώματος

    Δραστηριότητα για το σπίτι (Οικογένεια) διαθέσιμη ΕΔΩ

    Μπορεί να συνδυαστεί με τα βίντεο Think Before you post που είναι διαθέσιμα ΕΔΩ




    Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023

    Υπηρεσίες Νέφους (Cloud Computing)


    Το κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου για τις "Εφαρμογές Νέφους" είναι διαθέσιμο εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2714/Pliroforiki_A-Lykeiou_html-empl/index4_13.html

    Παρουσίαση για τις υπηρεσίες νέφους 2

    Παρουσίαση για υπηρεσίες νέφους 2


    Παρουσίαση για τα Google Docs


    Παρουσίαση για τα Google Slides




    Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022

    Δημιουργία Χριστουγεννιάτικου Animated GIF


    Θα δημιουργήσουμε χριστουγεννιάτικα animated GIFs τα οποία στη συνέχεια μπορούμε να στείλουμε στους συμμαθητές/φίλους μας με email ή ακόμη και μέσω των υπηρεσιών instant messaging




    Κεφάλαιο 14: Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο


    Υλικό προς Μελέτη

    Μελετήστε το 14ο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου που θα βρείτε ΕΔΩ

    Στην μελέτη σας μπορείτε να αξιοποιήστε την παρακάτω παρουσίαση για το 14ο κεφάλαιο ...






    Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022

    Εισαγωγή στην HTML


    Ιστοστότοποι και HTML

    Σε προηγούμενα μαθήματα δημιουργήσαμε ιστοτόπους με τη χρήση του εργαλείου Google Sites. Το εργαλείο Google Sites χρησιμοποιεί γραφικό περιβάλλον για τη δημιουργία του ιστοτόπου.
    Κατά τη δημιουργία ενός ιστοτόπου με Google Sites, στο παρασκήνιο δημιουργείται αυτόματα κώδικας HTML

    Τι είναι η HTML;

    Η HTML είναι μια περιγραφική γλώσσα, δηλαδή μία γλώσσα που καθορίζει το τρόπο που θα εμφανίζονται τα στοιχεία μίας ιστοσελίδας.  Όταν ο Φυλλομετρητής ανακτά μια ιστοσελίδα, στην ουσία ανακτά τον κώδικα HTML της ιστοσελίδας, τον οποίο «διαβάζει» και «διερμηνεύει» τις ετικέτες του (της HTML), δημιουργεί την ιστοσελίδα και την εμφανίζει στην οθόνη, μορφοποιώντας το κείμενο και τις εικόνες της.

    Εισαγωγή στην HTML

    • Το σχετικό κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
    • Εισαγωγικές Οδηγίες και Δραστηριότητες για την HTML διαθέσιμες ΕΔΩ
    • Ο κώδικας HTML μίας κενής ιστοσελίδας διεθέσιμος ΕΔΩ. Μπορετέ να τον αντιγράψετε/επικολήσετε σε ένα κενό έγγραφο HTML κάθε φορά που ξεκινάστε μία καινούρια σελίδα

    Το σκονάκι μου για την HTML

    • Οι βασικές εντολές της HTML διαθέσιμες ΕΔΩ και ΕΔΩ
    • Το Λεξικό της HTML (με αναλυτική επεξήγηση των εντολών) ΕΔΩ

    Δραστηριότητες και Εργασίες HTML

    • Δραστηριότητες 2, 3, 4, 5, 6, 7 διαθέσιμες ΕΔΩ 
    • Εργασία "Τα νησιά των σποράδων" διαθέσιμη ΕΔΩ και τα αρχεία που θα χρειαστείτε ΕΔΩ

    Tutorials HTML









    Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022

    Κεφάλαιο 2.2: Δομή Επανάληψης (2.2.7.4)


    Ασκήσεις

    Φυλλάδιο Ασκήσεων "Φ3 - Δομή Επανάληψης Παραδείγματα και Ασκήσεις" ΕΔΩ

    Λύσεις του Φ3 ΕΔΩ

    Θεωρία

    Σχολικό Βιβλίο

    Ύλη στο σχολικό βιβλίο για την ενότητα 2.2.7.4 είναι διαθέσιμη εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2716/Pliroforiki_B-Lykeiou_html-empl/index2_2.html 

    Παρουσίαση για τη Δομή Επανάληψης


    Τρέξε Μάρκο, τρέξε Σοφία, ένας εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας των αλγοριθμικών δομών...




    Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022

    Επικοινωνία και Διαδίκτυο, Εφαρμογές Πληροφορικής Α ΓΕΛ


    Επικοινωνία και Διαδίκτυο

    9.3 Από τον Web 1.0 στον Web X.0

    Το κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου είναι διαθέσιμο εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2714/Pliroforiki_A-Lykeiou_html-empl/index3_9.html

    Η παρουσίαση που θα χρησιμοποιήσουμε στην τάξη είναι διαθέσιμη εδώ: 

    10.1 Υπηρεσίες Διαδικτύου
    10.2 Ο παγκόσμιος ιστός, υπηρεσίες και εφαρμογές Διαδικτύου

    Η παρουσίαση που θα χρησιμοποιήσουμε στην τάξη είναι διαθέσιμη εδώ: 


    Δίκτυα Υπολογιστών


    Δίκτυα Υπολογιστών

    Από τα δίκτυα των φίλων και των γνωστών μας μέχρι τα οδικά και τηλεπικοινωνιακά δίκτυα έως τα δίκτυα υπολογιστικών συστημάτων...

    Το κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2716/Pliroforiki_B-Lykeiou_html-empl/index3_3.html

    Η παρουσίαση που χρησιμοποιήσαμε στην τάξη

    Ασκήσεις και δραστηριότητες δικτύου






    Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022

    Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή


    Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή

    Υλικό προς Μελέτη

    Το 5ο Κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου, διαθέσιμο ΕΔΩ

    Η παρουσίαση που αξιοποιήσαμε μέσα στην τάξη

    Βιντεοδιάλεξη που παρουσιάζει τα σημαντικότερα σημεία του 3ου Κεφαλαίου...

    Δραστηριότητα "Γνωριμία με το λογισμικό του ΗΥ" διαθέσιμη ΕΔΩ

    Δραστηριότητα Λογισμικού Συστήματος και Λογισμικού Εφαρμογών διαθέσιμη ΕΔΩ

    Σταυρόλεξο "Λογισμικό", διαθέσιμο ΕΔΩ

    Σταυρόλεξο "Κατηγορίες Λογισμικού", διαθέσιμο ΕΔΩ

    Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή Συμπλήρωση κενών, διαθέσιμο ΕΔΩ

    Quiz για το Λογισμικό, διαθέσιμο ΕΔΩ



    Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2022

    AppInventor: Ομαδική Εργασία


    Η ομαδική εργασία είναι μια ευκαιρία 
    • για να χρησιμοποιήσετε όλες τις γνώσεις που αποκτήσατε καθ 'όλη τη διάρκεια του προηγούμενου διαστήματος
    • για να ψάξετε τις επιπλέον δυνατότητες του AppInventor 
    • για να δημιουργήσετε κάτι που είναι πρωτότυπο, που λύνει ένα πρόβλημα ή εξυπηρετεί έναν σκοπό.
    Για την επιλογή του θέματος της ομαδικής σας εργασίας θα ήθελα αφού πάρετε ιδέες από τους παρακάτω συνδέσμους να αφήστε την φαντασία σας ελεύθερη και να διαλέξετε το πιο ενδιαφέρον και πρωτότυπο θέμα που μπορείτε να σκεφτετείτε :-) Όσο πιο "τρελή" η ιδέα σας τόσο το καλύτερο :-)

    Για την εργασία σας θα πρέπει:
    1. να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο
    2. να υποβάλλετε (στην eclass του μαθήματος μας) μία παρουσίαση που θα περιγράφει 
      • το θέμα, 
      • τη σχεδίαση, 
      • τη λειτουργικότητα και 
      • τον τρόπο που συνεργαστήκατε στο πλαίσιο της ομάδας σας
      • ένα παράδειγμα πατουσίασης θα βρείτε ΕΔΩ
    3. να υποβάλλετε (στην eclass του μαθήματος μας) την εφαρμογή που θα έχετε υλοποιήσει για AppInventor σε μορφή αρχείου .apk
    Η εργασία σας μπορεί να είναι είτε ένα ατόφιο project που θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους, είτε συνδυασμός ενός ή περισσοτέρων projects ή (ακόμη καλύτερα) κάτι εντελώς καινούριο και πρωτότυπο. ΠΡΟΣΟΧΗ: είναι απαραίτητο να αναφέρετε τις πηγές από τις οποίες εμπνευστήκατε για την εργασία σας.

    Αν δεν σας εμπνέουν τα παραπάκω μπορείτε να κάνετε αναζήτηση στο διαδίκτυο για επιπλέον πηγές...

    Ιδέες για σχετικά projects μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:





    Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022

    Κεφάλαιο 2: Το υλικό του Υπολογιστή


    Κεφάλαιο 2: Το υλικό του Υπολογιστή

    Υλικό προς Μελέτη

    Το 2ο Κεφάλαιο του Σχολικού Βιβλίου, διαθέσιμο ΕΔΩ

    Η παρουσίαση που αξιοποιήσαμε μέσα στην τάξη


    Βιντεοδιάλεξη που παρουσιάζει τα σημαντικότερα σημεία του 2ου Κεφαλαίου...


    Δραστηριότητες για το Υλικό του Υπολογιστή

    Δραστηριότητα 1 (μέσα στην τάξη): Εννοιολογικός Χάρτης

    Δημιουργήστε έναν εννοιολογικό χάρτη για το Υλικό του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή. 
    Ο εννοιολογικός χάρτης να περιλαμβάνει όσες περισσότερες συσκευές εισόδου και εξόδου μπορείτε να βρείτε. 
    Αν θέλετε μπορείτε να δημιουργήσετε και μία τρίτη κατηγορία για τις συσκευές που είναι ταυτόχρονα εισόδου και εξόδου.

    Προτείνω να χρησιμοποιήσετε μία από τις δύο παρακάτω εφαρμογές:
    Αφού δημιουργήσετε τον εννοιολογικό σας χάρτη αποθηκεύστε τον στον προσωπικό σας φάκελο χρησιμοποιώντας το κουμπί Print Screen του πληκτρολογίου σας.

    Δραστηριότητα 2 (μέσα στην τάξη): Εξερευνώ το κουτί του ΗΥ

    Εξερευνήστε (για 2-3 λεπτά) την κεντρική μονάδα και προβάλετε συνοπτικές πληροφορίες για τις επιμέρους συσκευές της.  Η δραστηριότητα είναι διαθέσιμη ΕΔΩ

    Δραστηριότητα 3 (μέσα στην τάξη): Συσκευές Εισόδου/Εξόδου

    Τοποθετήστε τις συσκευές εισόδου/εξόδου στην κατάληλη κατηγορία. Η δραστηριότητα είναι διαθέσιμη ΕΔΩ

    Εργασίες για το Υλικό του Υπολογιστή

    Εργασία 1: Ο δικός μου υπολογιστής

    Στην εργασία αυτή θα πρέπει να βρείτε και να καταγράψτε τα χαρακτηριστικά του δικού σας υπολογιστή.
    Αν ο υπολογιστής σας "τρέχει Windows" θα βρείτε τα στοιχεία του επεξεργαστή και της κύριας μνήμης κάνοντας δεξί κλικ στο εικονίδιο “Αυτός ο Υπολογιστής” και επιλέγοντας “Ιδιότητες”. 
    Στο παράθυρο που έχει ανοίξει μπροστά σας θα πρέπει να κάνετε κλικ στην επιλογή “Διαχείριση Συσκευών” για να βρείτε πληροφορίες για τις υπόλοιπες συσκευές του υπολογιστή σας.
    Καταγράψτε τα χαρακτηριστικά του υπολογιστή σε έναν πίνακα παρόμοιο με αυτόν που θα ετοίμασα εγώ για το δικό μου υπολογιστή (θα το βρείτε ΕΔΩ) και ανεβάστε τον στην ηλεκτρονική μας τάξη. 

    Εργασία 2: Το υλικό του Υπολογιστή (Αντιστοίχισης)

    Το υλικό του Υπολογιστή (αντιστοίχισης) ΕΔΩ

    Εργασία 3: Το υλικό του Υπολογιστή (Πολλαπλής)

    Υλικό του Υπολογιστή (πολλαπλής επιλογής) ΕΔΩ

    Εργασία 4: Το υλικό του Υπολογιστή (Κενά)

    Υλικό του Υπολογιστή (συμπλήρωσης κενών) ΕΔΩ

    Εργασία 5: Το υλικό του Υπολογιστή (Σωστό/Λάθος)

    Υλικό του Υπολογιστή (Σωστό - Λάθος) ΕΔΩ

    Εργασία 6: Κύρια ή Περιφερειακή Μνήμη

    Κύρια ή Περιφεριακή Μνήμη (Πολλαπλής Επιλογής) ΕΔΩ

    Εργασία 7: Δημιουργήστε το δικό σας σταυρόλεξο

    Επιλέξτε και λύστε ένα από τα παρακάτω σταυρόλεξα
    • 1ο & 2ο κεφάλαια Πληροφορικής α' γυμνασίου ΕΔΩ
    • Το υλικό μέρος του Υπολογιστή ΕΔΩ
    • Υλικό Υπολογιστή ΕΔΩ
    • Το υλικό του υπολογιστή ΕΔΩ
    Στη συνέχεια δημιουργήστε ένα δικό σας σταυρόλεξο με θέμα "Το Υλικό του Υπολογιστή" το οποίο θα πρέπει να έχει τουλάχιστον δέκα (10) λέξεις. Οδηγίες για το πώς θα δημιουργήσετε το σταυρόλεξο σας βρείτε ΕΔΩ.

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Για να είναι εύκολη η εύρεση του σταυρολέξου σας από κάποιον άλλον, ο τίτλος του Σταυρολέξου σας θα πρέπει περιλαμβάνει:
    1. την φράση "Υλικό του Υπολογιστή"
    2. την τάξη σας
    3. τα αρχικά του ονόματος σας
    4. τα αρχικά του σχολείου μας (ΠΣΠΘ) 












    Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022

    13 - AppInventor: Εφαρμογή Panic Button



    Θα αναπτύξουμε μια εφαρμογή που θα λειτουργεί σαν κουμπί πανικού. Η εφαρμογή θα αποτελείται από δύο κουμπιά.

    Το πρώτο θα είναι το κουμπί πανικού. Όταν ο χρήστης αγγίζει το κουμπί πανικού θα ξεκινάει ο ήχος μιας σειρήνας, ο οποίος θα αναπαράγεται ξανά και ξανά. Ταυτόχρονα, η συσκευή θα στέλνει ένα μήνυμα SMS σε έναν προεπιλεγμένο αριθμό για να ζητάει βοήθεια. Το κουμπί πανικού θα απενεργοποιείται προσωρινά (ιδιότητα enabled), ώστε να είναι ορατό, αλλά ο χρήστης να μην μπορεί να το ξαναπατήσει.

    Το δεύτερο κουμπί θα τερματίζει τον ήχο της σειρήνας και θα ενεργοποιεί εκ νέου το κουμπί πανικού.

    Αναλυτικά οι οδηγίες της εφαρμογής είναι διαθέσιμες ΕΔΩ

    Τα αρχεία εικόνων και ήχου που θα χρειαστείτε για την εφαρμογή είναι διαθέσιμα ΕΔΩ

    Η εφαρμογή Panic Button

    12 - Appinventor: Κουραμπιεδο-μελονομακαρονο μετρητής :-)


    Θα δημιουργήσουμε μία εφαρμογή που θα μετράει και θα καταγράφει τον αριθμό των μελομακάρονων και τον κουραμπιέδων που έχουμε φάει.

    Η εφαρμογή θα περιλαμβάνει

    • δύο κουμπιά που όταν πατηθούν αυξάνουν τον αριθμό των μελομακάρονων ή των κουραμπιέδων κατά ένα
    • δύο πλαίσια κειμένου που εμφανίζουν τον τρέχων αριθμό μελομακάρονων και κουραμπιέδων που έχουμε φάει 

    Η εφαρμογή απεικονίζεται στην παρακάτω εικόνα. 

    Αναλυτικά οι οδηγίες για την ερφαρμογή είναι διαθίσιμες ΕΔΩ


    Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022

    Κεφάλαιο 2.2: Δομή Επιλογής (2.2.7.3)


    Ασκήσεις

    Φυλλάδιο Ασκήσεων "Φ2 - Δομή Επανάληψης Παραδείγματα και Ασκήσεις" ΕΔΩ

    Οι λύσεις του Φυλλαδίου ΕΔΩ

    Θεωρία

    Σχολικό Βιβλίο

    Ύλη στο σχολικό βιβλίο για την ενότητα 2.2.7.3 είναι διαθέσιμη εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2716/Pliroforiki_B-Lykeiou_html-empl/index2_2.html 

    Παρουσίαση για τη Δομή Επιλογής





    Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022

    Podcast: Μιχάλης Μπλέτσας: Μια συζήτηση για την εκπαίδευση


    Ο Μιχάλης Μπλέτσας, Διευθυντής Πληροφορικής στο Media Lab του MIT είναι καλεσμένος της Νίκης Λυμπεράκη για μια ειλικρινή συζήτηση γύρω από την ελληνική εκπαίδευση και την τεχνολογική και επιστημονική κατάρτιση των Ελλήνων. Τι είναι το STEM που ακούμε να μπαίνει τα τελευταία χρόνια στη ζωή των μαθητών; Ποια είναι τα λεγόμενα «soft skills» που πρέπει να καλλιεργήσουμε στις νέες γενιές; Μπορεί τελικά η Ελλάδα να προλάβει το τρένο της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης;

    Διαθέσιμο εδώ: https://pod.gr/vodafone-connecting-for-good/mixalis-mpletsas-mia-syzitisi-gia-tin-ekpaideush/



    Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022

    Κεφάλαιο 2.2: Αλγόριθμος, Δεδομένα, Έξοδος, Είσοδος, Εκχώρηση τιμής, Δομή ακολουθίας


    Θα μελετήσουμε τις παρακάτω ενότητες:

    2.2.1 Ορισμός αλγορίθμου
    2.2.5 Αναπαράσταση αλγορίθμου
    2.2.6 Δεδομένα και αναπαράστασή τους
    2.2.7 Εντολές και δομές αλγορίθμου
    2.2.7.1 Εκχώρηση, Είσοδος και Έξοδος τιμών
    2.2.7.2 Δομή ακολουθίας
    Η θεωρία του σχολικού βιβλίου είναι διαθέσιμη ΕΔΩ

    Το Φυλλάδιο Ασκήσεων (Φ1) για αυτή την ενότητα είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
    Οι λύσεις του Φ1 θα είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
    Το Φύλλο Εργασίας (ΦΕ1) που δουλέψαμε μέσα στην τάξη θα είναι διαθέσιμο ΕΔΩ

    Ακολουθούν παρουσιάσεις για τις αντίστοιχες ενότητες του σχολικού βιβλίου

    Ο αλγόριθμος τους έξυπνου χαρτιού είναι ΕΔΩ









    Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022

    Φτιάχνω το δικό μου σταυρόλεξο με το crosswordslab


    Αφού συνδεθείτε στη σελίδα https://crosswordlabs.com δημιουργήστε ένα δικό σας σταυρόλεξο...

    Αρχικά επιλέγετε έναν τίτλο για το σταυρόλεξο σας τον οποίο συμπληρώνετε στο πεδίο "Crossword Puzzle Title"

    Στη συνέχεια για κάθε λέξη που θέλετε να περιλαμβάνει το σταυρόλεξο σας θα πρέπει να εισάγετε σε ξεχωριστή γραμμή μεγάλο στο κενό πλαίσιο τα παρακάτω:
    1. τη λέξη
    2. ένα κενό και 
    3. την περιγραφή της λέξης
    Παράδειγμα:
    σκύλος Ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου
    γάτα Της αρέσει να κυνηγάει ποντίκια
    νυχτερίδα Ιπτάμενο θηλαστικό
    ελέφαντας Έχει προβοσκίδα
    καγκουρό Μεγάλο μαρσιποφόρο

    Για να μπορέσετε να επεξεργαστείτε ξανά το σταυρόλεξο σας μπορείτε να επιλέξετε/ορίσετε μία μυστική λέξη στο πεδίο "Create a passcode".

    Για να μοιραστείτε το σταυρόλεξο θα πρέπει να αντιγράψετε και να κοινοποιήσετε τον σύνδεσμο του.
     
    Σε αυτόν τον σύνδεσμο ΕΔΩ θα βρείτε ένα σταυρόλεξο που έφτιαξα στα βιαστικά
     
    Στο βίντεο που ακολουθεί θα βρείτε αναλυτικές οδηγίες για τη χρήση του crosswordslab





    Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022

    Κεφάλαιο 2.1: Πρόβλημα. Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των ΗΥ


    Πολύ χρήσιμο υλικό για τη διδακτική του συγκεκριμένου κεφαλαίου υπάρχει στο υλικό αναφοράς της επιμόρφωσης επιπέδου Β2 της Πληροφορικής που είναι διαθέσιμο ΕΔΩ  

    Μέχρι την επόμενη συνάντηση μας

    1. μελετήστε το κεφάλαιο 2.1 του σχολικού βιβλίου ΕΔΩ 
    2. μελετήστε την παρουσιάση που ακολουθεί
    3. επιλέξτε και λύστε (μέσα στην τάξη) τρεις ακήσεις από το Φυλλάδιο-0 που θα βρείτε ΕΔΏ. Θα πρέπει να επιλέξετε μία άσκηση από κάθε κατηγόρία ασκήσεων (εύκολες, μέτριας δυσκολίας, δύσκολες)

    Αν έχετε χρόνο και διάθεση πειραματιστείτε με προβλήματα υπολογιστικής σκέψης που θα βρείτε στην παρακάτω ιστοσελίδα: https://challenge.bebras.gr/index.php?action=user_competitions. Πρόκειται για θέματα παλιότερων διαγωνισμών Υπολογιστικής Σκέψης "Bebras" (κάστορας).
    Τα θέματα είναι οργανωμένα σε σχολικές τάξεις. Μπορείτε να ξεκινήσετε από την επίλυση θεμάτων της Ε, Στ Δημοτικού και να συνεχίσετε με τις επόμενες τάξεις.






    Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022

    Η πλατφόρμα e-class


     Όλα σε ένα ΕΔΩ

    Συνοπτική παρουσίαση για την open eClass ΕΔΩ

    Τι είναι η eclass

    Δύο σενάρια αξιοποίησης της eclass

    Πρώτο σενάριο αξιοποίησης της eclass: ως ηλεκτρονικό βιβλίο ύλης

    • Δημιουργία νέου μαθήματος ("κλειστό μάθημα")
    • Μάθημα με ενότητες (εβδομαδιαίες, θεματικές)
    • Ενεργά / Ανενεργά εργαλεία
    • Πρόσκληση μαθητών/τριών
    • Ανάρτηση καθημερινά 
      • τι κάναμε σήμερα (θεωρία)
      • τι έχουμε για την επόμενη (ασκήσεις) και αν θέλουμε να το κάνουμε και λιγάκι πιο advanced αναβάζουμε και ένα πι-ντι-εφ ;-)
    Δεύτερο σενάριο χρήσης της eclass: ως το σημείο συγκέντρωσης/οργάνωσης εκπαιδευτικού υλικού του μαθήματος

    • Δημιουργία νέου μαθήματος ("κλειστό μάθημα" με "ανοιχτό περιεχόμενο")
    • Μάθημα με ενότητες (εβδομαδιαίες, θεματικές)
    • Ενεργά / Ανενεργά εργαλεία
    • Πρόσκληση μαθητών/τριών
    • Δημιουργία ομάδων
    • Συνδυασμός του μαθήματος με άλλα εργαλεία
      • περιεχόμενο με links σε pdf ή G-Docs ή αναρτήσεις σε Blogger
      • ασκήσεις σε G-Forms, G-Docs ή Ασκήσεις του e-class
    • Δημιουργία Εργασιών

    Σκέψεις / Προτάσεις...
    • keep it simple, keep it small...
      • περιεχόμενο μόνο στη Ροή (όχι ανακοινώσεις, μηνύματα, κλπ) 
      • όσο λιγότερα εργαλεία τόσο καλύτερα
      • πρωτόκολλα συνεργασίας με τους μαθητές
    • χρησιμοποιήστε εικόνες
    • εκπαιδευτικό υλικό σε GSlides και GDocs (καλύτερη μορφοποίηση)
    • ασκήσεις σε κάποια άλλη πλατφόρμα
    • εργασίες μέσα στην e-class
    • και προς Θεού, όχι βαθμολόγιο στην eclass

    Δραστηριότητα / Παραδοτέο: προθεσμία 30/09/2022
    • Για ένα από τα μαθήματα που διδάσκετε δημιουργήστε μάθημα στην eclass με την μορφή "μάθημα με ενότητες"
    • Προσκαλέστε τους μαθητές σας
    • Δημιουργήστε ομάδες μαθητών
    • Αναρτήστε υλικό για τουλάχιστον 3 ενότητες
    • Δημιουργήστε μία Εργασία

    Τι λειτουργικό σύστημα έχουμε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας;


     Στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης χρησιμοποιούμε το Ubuntu Linux LTPS 20.04 για σχολικά εργαστήριο πληροφορικής.

    Περισσότερες πληροφορίες για μαθητές στην παρουσίαση που ακουλουθεί


    Περισσότερες πληροφορίες για εκπαιδευτικούς στην παρουσίαση που ακολουθεί




    Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022

    Best Fonts for Dyslexia and Why They Work


    Αναδημοσίευση του άρθρου από την ιστοσελίδα "We are Teachers" 

    Best Fornt for Dyslexia

    According to the International Dyslexia Association, as much as 15 to 20 percent of the U.S. population may have symptoms of dyslexia. Those include slow or inaccurate reading, weak spelling, and poor writing. While not all reading problems are caused by dyslexia, some of the same accommodations can help many struggling students. Using the best fonts for dyslexia is one way you can help.

    How do these fonts work?

    First, it’s important to understand that switching to a different font will not magically “cure” dyslexia, but they can be helpful. As long as you don’t neglect other proven strategies for helping those with dyslexia (and other learning disorders), these fonts are just one more tool in your toolkit.

    According to research, the best fonts for dyslexia (and other learning disorders) share these characteristics:

    Sans Serif


    Image: Creative Spark

    This term literally means “without serif.” Serifs are those little projections at the ends of letters some fonts use to make them look a little fancier. Times New Roman is a classic example of a serif font, while Arial is a common sans serif option.

    Non-Italic, Non-Oblique

    Graphic showing the difference between normal, italic, and oblique font styles

    Image: Microsoft Docs

    Oblique fonts are a slanted version of a font, while italic fonts have a slanted and more stylized appearance. Either way, this style significantly reduces readability, so stick to upright fonts, also known as roman style.

    Monospace

    Graphic showing the difference between monospace and proportional fonts

    Image: Wikimedia Commons

    In a monospace font, each letter (and space) takes up the same amount of horizontal space on a line. The opposite is proportional or variable-width fonts. Monospace fonts are harder to find these days, but there are some good options out there.

    Specially designed fonts like Dyslexie and OpenDyslexic add one more feature. They strive to make the differences in mirrored letters like “d” and “b” more obvious, with subtle changes to their appearance. Some researchers feel that special fonts like Dyslexie don’t offer any true benefits at all. But they also say there’s no harm in trying them out.

    Best Standard Fonts for Dyslexia

    With those criteria in mind, these four standard picks are typically recommended as the best fonts for dyslexia. They’re available on pretty much every computer, so consider setting one of them as your default.

    Arial (Best Fonts for Dyslexia)

    This sans serif, non-italic font isn’t monospaced, but Arial is still a good choice as long as you don’t italicize it.

    Courier (Best Fonts for Dyslexia)

    If you’re looking for a serif font, try Courier. It’s monospaced, which makes it easier to read than its cousin Times New Roman.

    Helvetica (Best Fonts for Dyslexia)

    Here’s another sans serif font to try. Note that like Arial, it’s not monospaced, but it is still clear and easy to read.

    Verdana (Best Fonts for Dyslexia)

    Another font that’s not monospaced but is sans serif, Verdana is overall rated as fairly easy to read.

    Specially Designed Fonts for Dyslexia

    There are a few fonts on the market that may or may not make a real difference for those with dyslexia. While the research is still out, it doesn’t hurt to give them a try.

    The word "Dyslexie" written in the special Dyslexia font for people with dyslexia

    In Dyslexie, letters have heavier bottoms, slightly adjusted shapes, and longer sticks. This is a licensed font, and you’ll need to pay to use it in all your programs. Learn more about Dyslexie here.

    OpenDyslexic (Best Fonts for Dyslexia)

    OpenDyslexic is a free font and uses heavier bottoms and irregular shapes just like Dyslexie. Find out more about OpenDyslexic here.

    Other Good Fonts for Dyslexia

    Calibri, Trebuchet, Open Sans, Comic Sans, Tahoma, Century Gothic


    Try not to shudder, but Comic Sans is often recommended for folks with dyslexia. The irregular design of the letters makes it easier to read. (Only “b” and “d” are true mirrors.)

    You can also try Century Gothic, Trebuchet, Calibri, Open Sans, and Tahoma, among others. In general, just remember to choose simple fonts without serifs that provide good spacing between letters. Avoid fonts that are “condensed,” and don’t use italicized versions.





    Τετάρτη 6 Ιουλίου 2022

    “Άλλος Αέρας” στις σχολικές αίθουσες με Ανοιχτές Τεχνολογίες


    Τι είναι ο "Άλλος Αέρας με ανοιχτές τεχνολογίες";

    Εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο τη συστηματική παρακολούθηση και τη βελτίωση της ποιότητας αέρα στις σχολικές αίθουσες, αξιοποιώντας αποκλειστικά τεχνολογίες και λογισμικά ανοιχτής αρχιτεκτονικής. 

    Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του 3ου πανελλήνιου διαγωνισμού ανοιχτών τεχνολογιών και ήταν ένα από τα διακριθέντα προγράμματα της κατηγορίας του.

    Το πρόγραμμα βασίστηκε στα συμπεράσματα του εκπαιδευτικού προγράμματος "Άλλος Αέρας" που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2019-20 το οποίο αξιοποίησε εμπορικές λύσεις μέτρησης / βελτίωσης της ποιότητας αέρα.

    Ποιοί είναι οι στόχοι του εκπαιδευτικού πρόγραμματος;

    Οι μαθητές με την υποστήριξη των καθηγητών τους να εμπλακούν
    • στη διερεύνηση των επιπτώσεων της κακής ποιότητας αέρα εσωτερικών χώρων στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην ευεξία και στην υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών
    • στη διερεύνηση των ζητημάτων που σχετίζονται με τη διάδοση ιών σε συνθήκες εσωτερικού χώρου
    • στην υλοποίηση, εγκατάσταση και παρακολούθηση της λειτουργίας μίας λύσης βασισμένης απκλειστικά σε ανοιχτές τεχνολογίες για την καταγραφή και βελτίωση της ποιότητας αέρα στις σχολικές αίθουσες, με στόχο την εξασφάλιση συνθηκών υγιεινού περιβάλλοντος διδασκαλίας και μάθησης.

    Ποιά ήταν η αφόρμηση / ανάγκη που εξυπηρετεί;

    Λόγω της τρέχουσας συγκυρίας της COVID19 αλλά και λόγω του ότι η ποιότητα αέρα των σχολικών αιθουσών σχετίζεται με την προστασία των μαθητών από τη διάδοση ασθενειών την εκδήλωση αλλεργιών αλλά και την διάθεση και ευεξία των μαθητών κατά την διαδικασία της διδασκαλίας/μάθησης

    Η επιστημονική κοινότητα θεωρεί τα αερολύματα πολύ σημαντικό τρόπο μετάδοσης του COVID19.

    Στο σχολείο μας (όπως και πολλά ακόμη σχολεία στην Ελλάδα) υπάρχουν περιορισμοί στον φυσικό αερισμό των αιθουσών διδασκαλίας λόγω του σχεδιασμού των ανοιγμάτων (μικρά ανοίγματα παραθύρων, άνοιγμα μόνο σε ανάκλυση, κλπ).

    Συνεπώς, ο ενδεδειγμένος ρυθμός ανανέωσης αέρα στη σχολική αίθουσα (που είναι 4-6 φορές/ώρα) είναι εφικτό να επιτευχθεί μόνο με μηχανική ενίσχυση.

    Η πρόταση μας

    Η πρόταση μας περιλαμβάνει τα εξής:
    • Εξαεριστήρα Τζαμιού: εγκαθίσταται σε τζάμι/τοίχο, υποστηρίζει διαφορετικές ταχύτητες, αμφίδρομη ροή αέρα. Ο έλεγχος λειτουργίας του είναι να δυνατόν να γίνεται αυτοματοποιημένα
    • Σύστημα ελέγχου συσκευών (Relay Interface Board): Εκκινεί, τερματίζει και ρυθμίζει την ταχύτητα λειτουργίας του Εξαεριστήρα Τζαμιού
    • Αισθητήρες ποιότητας Αέρα: Καταγράφουν την ποιότητα αέρα (τύπου Volatile Organic Compounds) και μεταφέρουν τις μετρήσεις σε ανοιχτή διαδικτυακή πλατφόρμα
    • Αισθητήρες έντασης ήχου: Καταγράφουν την ένταση του ήχου και μεταφέρουν τις μετρήσεις σε ανοιχτή διαδικτυακή πλατφόρμα
    • Αισθητήρες συνθηκών: Καταγράφουν τιμές θερμοκρασίας, υγρασίας, και ατμοσφαιρικής πίεσης που επικρατούν στη σχολική αίθουσα και μεταφέρουν τις μετρήσεις σε ανοιχτή διαδικτυακή πλατφόρμα
    • Η κοινή πλατφόρμα επικοινωνίας των παραπάνω εξαρτημάτων είναι ο υπολογιστής μικρού μεγέθους Raspberry Pi


    Περισσότερες πληροφορίες για την εργασία μας στην παρουσίαση που ακολουθεί...


    Διάχυση του εκπαιδευτικού προγράμματος

    • Ανοιχτό/επεκτάσιμο διδακτικό σενάριο «Βελτιώνοντας την ποιότητα αέρα στις σχολικές τάξεις» με έμφαση στη δυνατότητα αξιοποίησης του και από άλλα σχολεία και πηγαίος κώδικας (Python) αναρτημένα στο αποθετήριο GitHub
    • Ιστότοπος ελεύθερης/ανοιχτής ανάρτησης σε πραγματικό χρόνο των καταγεγραμμένων δεδομένων/τιμών ποιότητας αέρα της σχολικής αίθουσας    
    • Σχετική ανάρτηση στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογικών για την παρουσίαση και διάχυση του έργου
    • Διάκριση στο πλαίσιο του 3ου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών
    • Συμμετοχή στην ημερίδα παρουσίασης των διακριθέντων έργων του 3ο Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών
    • Παρουσίαση της εργασίας μας στο 14ο μαθητικό συνέδριο πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη Απρίλιος 2022
    • Παρουσίαση της δράσης στο περιοδικό Κ της εφημερίδας Καθημερινής
    • Εισήγηση (διαδικασία κρίσης) στο 8ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα, 14, 15 & 16 Οκτωβρίου 2022




    Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

    Πέμπτη 19 Μαΐου 2022

    Τίνος είσαι εσύ;


    Διαλέξετε έναν/μία από τους/τις παρακάτω διάσημους επιστήμονες πληροφορικής και αντιγράψτε/επικολλήστε/μορφοποιήστε το κείμενο που θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους.

    Προσοχή για να πάρετε το 100% των μονάδων θα πρέπει

    • να αφαιρέσετε την αρχική μορφοποίηση του κειμένου της ιστοσελίδας
    • να εφαρμόσετε τα προκαθορισμένα στυλ μορφοποίησης (Τίτλος, Κεφαλίδα 1, κλπ)
    • να δημιουργήσετε με αυτόματο τρόπο Πίνακα Περιεχομένων
    • να βάλετε εξώφυλλο
    • να βάλετε στην Κεφαλίδα του εγγράφου το ονοματεπώνυμο σας και στο Υποσέλιδο τον αριθμό σελίδας

    Για να κατανοήσετε καλύτερα τις απαιτήσεις της δραστηριότητας ετοίμασα ως παράδειγμα αυτό το κείμενο για τον Linus Torvalds με τις πληροφορίες που βρήκα εδώ https://en.wikipedia.org/wiki/Linus_Torvalds.

    Εσείς θα πρέπει να επιλέξετε έναν/μία από τους παρακάτω

    • Ada Lovelace https://en.wikipedia.org/wiki/Ada_Lovelace
    • Tim Berners-Lee https://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Berners-Lee
    • Hedi Lamarr https://en.wikipedia.org/wiki/Hedy_Lamarr
    • Richard Stallman https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Stallman
    • Alan Turring https://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing
    • Grace Hopper https://en.wikipedia.org/wiki/Grace_Hopper 
    Συμπληρωματικά με την παραπάνω δρατηριότητα μπορείτε να δημιουεργήσετε και αναρτήσετε το εργαστήριο πληροφορικήες αφισάκια σας και αυτά που θα βρείτε εδώ



    Τρίτη 17 Μαΐου 2022

    Adopt a Ship ή πώς να συμμετάσχεις από τη στερία στα ταξίδια ενός πλοίου :-)


    Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-22 συμμετείχαμε ως στεριανοί ναύτες στα ταξίδια ενός "υιοθετημένου" πλοίου, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Adopt a ship” το οποίο υλοποιείται από το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και την Περιβαλλοντική Οργάνωση CYMERA. 

    Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είχαμε (σχεδόν) εβδομαδιαία επικοινωνία μέσω email με το πλήρωμα του πλοίου GARGANTUA, παρακολουθούσαμε το δρομολόγιο που ακολουθούσε από σχετικές ιστοσελίδες, σημειώναμε την πορεία του σε ναυτικό χάρτη, παρακολοθούσαμε τις καιρικές συνθήκες και τις δραστηριότητες των ναυτικών και  γενικότερα προσεγγίσαμε διαθεματικά τις έννοιες θάλασσα, ταξίδι, ναυτική ζωή.

    Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ γυμνασίου του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και οι εκπαιδευτικοί Αλεξάνδρα Μυλωνά, Δέσποινα Τακετζίδου, Μαρία Παλιαχάνη και Φίλιππος Κουτσάκας.





    Δευτέρα 16 Μαΐου 2022

    Εκπαιδευτική Ρομοτική με LEGO MindStorms EV3


    Θα χρησιμοποιήσουμε το Scract-like περιβάλλον προγραμματισμού EV3 Classroom (θα χρειαστεί λήψη και εγκατάταση)

    Θα μάθουμε τις βασικές κινήσεις και στροφές του EV3 Φύλλο εργασίας 1: Κινήσεις και Στροφές

    Θα μαθουμε να εντοπίζουμε και να αποφεύγουμε εμπόδια με τους αισθητήτες του EV3 Φύλλο Εργασίας 2: Αντικέιμενα και Εμπόδια





    Τετάρτη 4 Μαΐου 2022

    LEGO Spike Prime Moves and Turns


    Θα χρησιμοποιήσουμε το web based περιβάλλον προγραμματισμού του Spike Prime για να προγραμματίσουμε το Spike μας να κάνει κινήσεις και στροφές.

    Το φύλλο εργαγίας με τις αναλυτικές οδηγίες είναι διαθέσιμο ΕΔΩ



    Τρίτη 3 Μαΐου 2022

    Επεξεργασία Ήχου με Audacity


    Το Audacity είναι πρόγραμμα ψηφιακής επεξεργασίας ήχου και ηχογράφησης, που κυκλοφορεί σαν ελεύθερο λογισμικό και είναι διαθέσιμο για όλα (σχεδόν) τα διαδεδομένα λειτουργικά συστήματα (Windows, Mac OS X, Linux και BSD).

    Λήψη και εγκατάσταση του Audacity από εδώ: https://www.audacityteam.org/download/

    Σύντομος Οδηγός για το Audacity 2.2.2 διαθέσιμος ΕΔΩ

    Στο βίντεο που ακολουθεί θα βρείτε αναλυτικές οδηγίες για τη χρήση του λογισμικού επεξεργασίας ήχου Audacity

    Αφού μελετήσετε το παραπάνω βίντεο προχωρήστε στις παρακάτω δραστηριότητες

    Δραστηριότητα 1: Δημιουργία Ψηφιακής (ηχητικής) αφήγησης με το Audacity διαθέσιμη, ΕΔΩ

    Δραστηριότητα 2: Επεξεργασία Ήχου με το Audacity, διαθέσιμη ΕΔΩ

    Δραστηριότητα 3: Εφαρμογή εφέ ήχου, διαθέσιμη ΕΔΩ



    Δημιουργία ιστολογίου...


    Ας μιλήσουμε/δημιουεγήσουμε ιστολόγια. 

    Στην παρουσίαση που ακολουθεί θα βρείτε αναλυτικά απαντήσεις στα ερωτήματα "τι, γιατί και πως"  ένα blog...