το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

Καταγραφή εξοπλισμού Πληροφορικής σε ΣΕΚ / ΕΠΑΛ = πονεμένη υπόθεση


Δεν ξέρω τι με ΤΡΕΛΑΊΝΕΙ περισσότερο σε σχέση με τον δημόσιο εξοπλισμό:

  • το μπάχαλο που επικρατεί όσον αφορά στην καταγραφή του (τι έχουμε; πόσα έχουμε; που βρίσκονται; σε τι κατάσταση είναι; ποιανού αρμοδιότητα είναι η παρακολούθηση των προηγούμενων;)
  • η απόλυτη έλλειψη σεβασμού απέναντι του (αν ρίξω μια κλοτσιά στην πόρτα της τάξης ή αν σκίζω τα βιβλία μου παίρνω την εκδίκηση μου για τα 9 χρόνια καταπίεσης που έχω υποστεί κατά την διάρκεια της σχολικής μου ζωής) ή
  • η με κάθε ευκαιρία πλιαστικολόγηση του; (ας πάρω μερικές κόλλες Α4 για το σπίτι, ας βγάλω μερικές φωτοτυπίες για την κόρη μου, ας εκτυπώσω καμιά 50αριά συνταγές μαγειρικής, ας μην αναφέρω άλλα παραδείγματα γιατί θα το χοντρύνω πολύ...)

Στο δια ταύτα... Τι μπορούμε να κάνουμε για να αντιμετωπιστούν κάποια από τα παραπάνω φαινόμενα;

Προσωπικά εγώ προσπάθησα κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε να κάνω κάτι που ούτως ή άλλως εμπίπτει (εν μέρει) στις αρμοδιότητες μου ως υπεύθυνου εργαστηρίου: ΚΑΤΑΓΡΑΦΉ!!!

Το κρίσιμο ερώτημα ήταν "Ποιος είναι ο αποδοτικότερος / πρακτικότερος / αποτελεσματικότερος τρόπος καταγραφής;". Είναι γνωστό ότι σε τέτοιου είδους ερωτήματα δεν υπάρχει μόνο μία σωστή απάντηση. Ο τρόπος που επέλεξα είναι ο εξής:

ΥΛΙΚΆ ΠΟΥ ΧΡΕΙΆΣΤΗΚΑ
------------------------------------
1. Μια εφαρμογή καταγραφής Hardware (χρησιμοποίησα το Everst της Lavalys http://www.lavalys.com). Μάλιστα επέλεξα να χρησιμοποιήσω την potrable έκδοση της εφαρμογής σε flashάκι που είναι πολύ πιο πρακτικό από το να κάνω εγκατάσταση σε 50 υπολογιστές του ΣΕΚ / ΕΠΑΛ.


2. Ένα κενό τετράδιο καταγραφής, ιδανικά με σκληρό εξώφυλλο (σαν τα παλιά μπακαλοτέφτερα)




3. Το παλιό Βιβλίο Υλικού της σχολικής μονάδας (ή του εργαστηρίου αν ήταν ξεχωριστό)
4. Δυνατότητα πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα http://inventory.edunet.gr/login.php (το όνομα χρήστη και ο κωδικός πρόσβασης είναι ίδιος με αυτά το λογαρισμού της σχολικής μονάδας για το ΠΣΔ)
5. Υπομονή και επιμονή

ΒΉΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΎΘΗΣΑ
--------------------------------------
1. Καταρχήν κατέγραψα στο σύνολο του τον εξοπλισμό που υπάρχει στο ΣΕΚ/ΕΠΑΛ
  - τους υπολογιστές που ήταν σε λειτουργία με το everser
  - τους παροπλισμένους υπολογιστές και τα ανταλλακτικά σε ένα πρόχειρο τετράδιο
  - τα λογισμικά επίσης σε ένα πρόχειρο τετράδιο


 πρόχειρο τετράδιο...


2. Εκτύπωσα τον καταγεγραμμένο (από το ΥΠΕΠΘ) εξοπλισμό στο inventory.edunet.gr

3. Έκανα αντιπαραβολή του πραγματικού εξοπλισμού (που κατέγραψα στο βήμα 1) με την κατάσταση από το inventory (από το βήμα 2) 


 inventory.edunet.gr

4. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από το βήμα 3 τα κατέγραψα (βασικά τα κατέγραψε ο ΣΕΚάρχης με την super-douper-ouaou γραμματοσειρά του Ntirlis-Sans-MS, βλέπε εικόνα που ακολουθεί) στο ΝΕΟ βιβλίο εργαστηρίων πληροφορικής.


 

Η οργάνωση της πληροφορίας στο βιβλίο υλικού έγινε ως εξής:
1. το βιβλίο είχε ήδη τυπωμένες οριζόντιες γραμμές (σειρές). Σχεδιάστηκαν κατακόρυφες γραμμές οι οποίες σε κάθε δισέλιδο δημιούργησαν οκτώ στήλες.
2. οι στήλες αριθμήθηκαν (από το ένα έως το άπειρο). Αυτός ο αριθμός θα είναι και ο αριθμός αναφοράς για κάθε αυτόνομο κομμάτι εξοπλισμού
3. αποδόθηκε ένας ξεχωριστός αύξων αριθμός σε κάθε αυτόνομη λειτουργική μονάδα (π.χ κάθε υπολογιστής καταγράφηκε σε ξεχωριστές στήλες και πήρε έναν ξεχωριστό αριθμό, κάθε οθόνη επίσης, κλπ)
4. Για κάθε κομμάτι εξοπλισμού καταγράφηκε η εξής πληροφορία:
α. Περιγραφή / Είδος  (π.χ. Visual Basic για αρχάριους, Κουτσάκας, Φ. Εκδόσεις polaris / ΒΙΒΛΙΟ)
β. Η θέση του (π.χ. Εργαστήριο 1, Ντουλάπα 3)
γ. Η κατάσταση του (π.χ. Σε λειτουργία ή Παροπλισμένο ή Πρωτόκολλο Καταστροφής, κλπ)
δ. Η προέλευση του (π.χ. Σύμβαση ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ_A_IQ, ή Δωρεά Μυλωνά Δημήτρη, κλπ)


  βιβλίο εξοπλισμού


Στην συνέχεια σε κάθε κομμάτι εξοπλισμού κολλήθηκε αυτοκόλλητο που περιελάμβανε την εξής πληροφορία: 
α. Αύξων αριθμός στο βιβλίο υλικού
β. περιγραφή
γ. θέση
δ. κατάσταση
ε. προέλευση

Αυτά...




Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Επίσκεψη Γυμνασίων του Νομού Χαλκιδικής στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου


Μα τι στο καλό κάνουνε στην Τεχνική Εκπαίδευση; Τι μαθαίνουν εκεί; Εργαστηριακά μαθήματα; Τι σημαίνει αυτό; Και πως είναι τα εργαστήρια τους; Ποιοί τομείς / κλάδοι / ειδικότητες λειτουργούν στα ΕΠΑΛ και τι επαγγελματικές προοπτικές έχω αν φοιτήσω σε ένα;

Σε όλες αυτές τις ερωτήσεις φιλοδοξεί να απαντήσει η επίσκεψη που εδώ και λίγα χρόνια έχει καθιερωθεί να γίνεται από τα Γυμνάσια του νομού Χαλκιδικής στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου.

Φέτος λοιπόν την τελευταία εβδομάδα μαθημάτων "βάλαμε τα καλά μας" ως σχολείο και ετοιμαστήκαμε να υποδεχθούμε τους μαθητές των Γυμνασίων.

ΟΙ φωτογραφίες που ακολουθούν δίνουν μια εικόνα από τον χώρο έκθεσης / παρουσίασης των εργασιών των ειδικοτήτων που λειτουργούν στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου.

Τομέας Πληροφορικής 1



Τομέας Πληροφορικής 2



Τομέας Υγεία - Πρόνοιας



Τομέας κατασκευών και έργων υποδομής


Τομέας Οικονομίας / Διοίκησης



Ηλεκτρολογικός Τομέας




Μηχανολογικός Τομέας



Ενημέρωση των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Πολυγύρου



Ενημέρωση των μαθητών του 2ου Γυμνασίου Πολυγύρου



Τέλος καλό, όλα καλά...

Άντε και του χρόνου

Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

Παρουσίαση του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ


Λίγο πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς (2009-10) οι μαθητές της Α ΕΠΑΛ καλούνται να επιλέξουν τον τομέα που θα ακολουθήσουν την επόμενη σχολική χρονιά.

Για να πάρουν την καλύτερη δυνατή απόφαση χρειάζονται (α) αυτογνωσία (τι μου αρέσει; με τι θέλω να ασχοληθώ;) και (β) δεδομένα / πληροφορίες σχετικά με τις διαθέσιμες επιλογές.

Αποφάσισα λοιπόν, για να βοηθήσω ως προς το (β) να ετοιμάσω μία παρουσίαση του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ η οποίο θα έδινε απαντήσεις στις εξής ερωτήσεις;
1. τι μαθήματα θα παρακολουθήσει στην Β και Γ ΕΠΑΛ ο μαθητής που θα επιλέξει τον τομέα πληροφορικής
2. τι θα μάθει σε αυτά το δύο χρόνια;
3. τι θα μπορεί να κάνει έχοντας πάρει το πτυχίο πληροφορικής των ΕΠΑΛ;

Η παρουσίαση ("παίχτηκε" σε όλα τα τμήματα της Α και) πήγε αρκετά καλά.

Ιδού...

Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

Σχετικά με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης


Πριν δυο-τρεις βδομάδες φτάνω τρέχοντας στο σχολείο και πέφτω (όχι τυχαία γιατί με έψαχνε αγωνιωδώς) πάνω στην συνάδελφο που διαχειρίζεται το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης.

- Δεν μπορώ να εκτυπώσω, μου λέει.
- Ο εκτυπωτής είναι ανοιχτός;
- Ναι.
- Ο υπολογιστής στον οποίο είναι συνδεδεμένος είναι ανοιχτός; (δικτυακός εκτυπωτής)
- Μάλλον...
- Σου εμφανίζει κάποιο προειδοποιητικό μήνυμα;
- Όχι απλά κολλάει
- ΟΚ θα το δω σε κάποιο διάλειμμα γιατί έχω το μάθημα των πανελληνίων και πρέπει να βγάλω φωτοτυπίες και να στήσω βιντεοπροβολέα

Στο μεθ-επόμενο διάλειμμα και αφού πληκτρολόγησα διαβιβαστικά και ανακοινώσεις για συνεδριάσεις, άλλαξα τόνερ και ξεκόλλησα το φωτοτυπικό κάθισα να δω ποιο ακριβώς ήταν το πρόβλημα με τις εκτυπώσεις.

Σύμπτωμα: στο σημείο που επιλέγεις να εκτυπωθεί κάποια κατάσταση ανοίγει καινούριο παράθυρο (συνεπώς έπρεπε να απενεργοποιήσω το μπλοκάρισμα των αναδυόμενων παραθύρων) και εκεί το πράμα κολλούσε.

Χμ, μάλλον θα φταίει ο Acrobat Reader που καλείται για να εμφανίσει την κατάσταση.

Απ-εγκατέστησα την προηγούμενη έκδοση (επανεκκίνηση) και εγκατέστησα την τελευταία 9.κάτι (επανεκκίνηση). Πάει ένα κενό (45 λεπτά). Αποτέλεσμα το ίδιο... Πάω για μάθημα.

Επανέρχομαι. Μήπως φταίει ο σελιδομετρητής. Εγκατέστησα Firefox. Τίποτα. Google chrome, opera, IE8, τίποτα (εννοείται με τις απαραίτητες επανεκκινήσεις). Πάει ακόμη ένα κενό. Πάω για μάθημα.

Μήπως φταίει κάτι στο jinit. Απ-εγκατάσταση και ξανά εγκατάσταση (με επανεκκινήσεις). Τίποτα. Στο μεταξύ διάφοροι συνάδελφοι που με βλέπουν στο γραφείο με ρωτούν όλη αυτή την ώρα ότι μπορεί να βάλει ο νους και σχετίζεται με προβλήματα υπολογιστών. Πάει ακόμη ένα κενό. Πάω για μάθημα. Φεύγω σπίτι.

Την επόμενη στέλνω μέιλ στην εταιρία. Πάει άλλο ένα κενό.

Περιμένω δυό μέρες. Τίποτα. Παίρνω τηλέφωνο και είμαι στην αναμονή για μισό κενό. Στο άλλο μισό μου λέει ένας ευγενικός κύριος ότι πρέπει να εγκαταστήσω IE6 και Adore Reader 6 γιατί η εφαρμογή είναι παλιά και παίζει μόνο με αυτά.

Την επόμενη μέρα το κάνω αφού απ-εγκατέστησα και επανεκκίνησα τον υπολογιστή. Πάει ακόμη ένα κενό. Επιτέλους η πολυπόθητη κατάσταση προς εκτύπωση εμφανίζεται στον Adobe Reader 6.

Η απορία: "γιατί δεν το βάζετε βρε παιδιά πρώτη μούρη στην ιστοσελίδα του πληροφοριακού συστήματος http://pds.ypepth.gr ότι για να παίξει χρειάζεται IE6 και Adobe Reader 6;". Η απάντηση μάλλον προφανής: "γιατί νομίζετε ότι δεν είναι δική σας αρμοδιότητα"¨.




Εμένα όμως αυτό μου στοίχισε πέντε 45-λεπτες ανθρωποώρες. Αναλογίζεστε το κόστος;