Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014
Σάββατο 8 Μαρτίου 2014
Τρίτη 4 Μαρτίου 2014
Εισαγωγή στο GameMaker
Μαρτίου 04, 2014 Philippos Koutsakas
Πολύ καλή παρουσίαση από τον συνάδελφο Ιωάννη Σαρημπαλίδη σχετικά με τον GameMaker.
Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014
Ελάττωσε - Επαναχρησιμοποίησε - Ανακύκλωσε εξοπλισμό Πληροφορικής στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου
Μαρτίου 03, 2014 Philippos Koutsakas
Η δράση "Ελάττωσε - Επαναχρησιμοποίησε - Ανακύκλωσε εξοπλισμό Πληροφορικης" τρέχει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου και θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του σχολικού έτους.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι καθηγητές της Εικονικής Επιχείρησης Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Πολυγύρου, σας καλούμε να συμμετάσχετε στη δράση και αντί να έχετε τον παλιό σας υπολογιστή να αραχνιάζει σε κάποιο πατάρι ή να σκονίζεται σβηστός σε κάποιο γραφείο, να τον δωρίσετε στην «Εικονική Επιχείρηση του ΕΠΑΛ Πολυγύρου».
Εμείς, θα ελέγξουμε τον εξοπλισμό αυτόν και
- αν είναι δυνατόν να λειτουργήσει θα του εγκαταστήσουμε μια ελαφριά διανομή GNU/Linux και θα τον τοποθετήσουμε σε κάποιο εργαστήριο ή στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας για να χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς
- αν δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει θα τον αποσυναρμολογήσουμε, θα κρατήσουμε τα χρήσιμα κομμάτια του για μελλοντική επαναχρησιμοποίηση και θα πάμε τα υπόλοιπα για ανακύκλωση στο ΧΥΤΑ Πολυγύρου.
Ακολουθεί μια λίστα πιθανών / συχνών ερωτήσεων και οι απαντήσεις τους:
Ε: Έχω έναν υπολογιστή που δεν τον χρειάζομαι. Τον θέλετε;
Α: Βεβαίως και τον θέλουμε. Εμείς, στην περίπτωση που λειτουργεί χωρίς προβλήματα, αφού τον «κάνουμε ένα φρεσκάρισμα» (ίσως και μια μικρή αναβάθμιση), θα του εγκαταστήσουμε μια ελαφριά διανομή GNU/Linux και θα τον χρησιμοποιήσουμε για εκπαιδευτικούς σκοπούς στο σχολείο μας.
Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αλλά μπορεί να επισκευαστεί, θα κάνουμε αυτά που περιγράψαμε προηγουμένως. Διαφορετικά θα τον αποσυναρμολογήσουμε, θα κρατήσουμε τα χρήσιμα κομμάτια του για μελλοντική επαναχρησιμοποίηση και θα πάμε τα υπόλοιπα για ανακύκλωση στο ΧΥΤΑ Πολυγύρου.
Ε: Έχω έναν παλιό υπολογιστή που λειτουργεί μεν, αλλά είναι πολύ παλιός και αργός. Θέλω να τον κρατήσω γιατί τον χρησιμοποιώ για να μπαίνω στο ίντερνετ, να ακούω μουσική, να γράφω κανένα έγγραφο. Μπορείτε να κάνετε κάτι για να λειτουργήσει πιο γρήγορα;
Α: Υπάρχει πιθανότητα, ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα υπάρξει, να επαναλάβουμε, με τη βοήθεια της «Ένωσης Ελλήνων Χρηστών και Φίλων ΕΛ/ΛΑΚ», την εκδήλωση εγκατάστασης ανάλαφρων διανομών GNU/Linux οι οποίες θα κάνουν τον υπολογιστή σας να «ξανανιώσει». Θα υπάρξει ενημέρωση.
Ε: Οι υπηρεσίες της εικονικής επιχείρησης πληροφορικής είναι δωρεάν; Πρέπει να πληρώσω κάτι;
Α: Όχι. Εμείς δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση χρήματα. Παρόλα αυτά ΑΝ θέλεις και ΑΝ έχεις τη δυνατότητα μπορείς να κάνεις μια δωρεά στον κουμπαρά του Χαμόγελου του παιδιού που έχουμε στο γραφείο του Συλλόγου των καθηγητών του σχολείου μας. Τα χρήματα αυτά, στο τέλος της χρονιάς πηγαίνουν στο «Χαμόγελο του παιδιού».
Ε: Έχω έναν υπολογιστή που είναι χαλασμένος. Να σας τον φέρω για να τον επισκευάσετε και να τον πάρω πίσω;
Α: Δυστυχώς, όχι. Εκτός του ότι δεν έχουμε τα τεχνικά μέσα για να αντιμετωπίσουμε όλων των ειδών τις βλάβες, δεν θα ήταν ηθικά σωστό αφού αυτό θα ήταν αθέμιτος ανταγωνισμός προς τους επαγγελματίες του Πολυγύρου, που βιοπορίζονται από αυτό.
Ε: Αν σας δωρίζω τον υπολογιστή μου θα μπορώ να μάθω αργότερα τι απέγινε;
Α: Ναι, Μπαίνοντας στο ιστότοπο της εικονικής επιχείρησης πληροφορικής μπορείτε να δείτε αναλυτικά πως αξιοποιήθηκε ο εξοπλισμός που δωρίσατε στο σχολείο.
Ε: Τα παραπάνω ισχύουν μόνο για υπολογιστές ή μπορώ να φέρω και Laptops, Netbooks, οθόνες, εκτυπωτές, δικτυακό εξοπλισμό, κλπ;
Α: Δεχόμαστε όλα τα παραπάνω.
Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014
Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014
Συντήρηση ΗΥ: Ο διάδρομος του ΗΥ
Φεβρουαρίου 13, 2014 Philippos Koutsakas
Η παρουσίαση για τον διάδρομο του ΗΥ.
Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014
Gamemaker: μια σειρά μαθημάτων (στα ελληνικά)
Φεβρουαρίου 04, 2014 Philippos Koutsakas
Ακολουθεί μια σειρά μαθημάτων για τον gamemaker γραμμένη στα ελληνικά. Η σειρά των μαθημάτων παρουσιάζει τα σημαντικότερα στοιχεία του περιβάλλοντος μέσα από τη δημιουργία μιας εκδοχής του κλασσικού παιχνιδιού pacman.
Τα μαθήματα δημιουργήθηκαν από του Κεφαλάκη Π, Γεωργαλλίδη Δ, Στέργου Σ.
Μάθημα 1ο: τα βασικά του gamemaker
Μάθημα 2ο: δημιουργία objects, rooms, actions και events, ζωές, κλπ
Μάθημα 3ο: σύγκρουση με αντιπάλους, σκορ, τερματισμός παιχνιδιού, κλπ
Μάθημα 4ο: ζωές του pacman (πιο ειδικά)
Μάθημα 5ο: βελτίωση των sprites (animation, κλπ)
Μάθημα 6ο,
Μάθημα 7ο-α, Μάθημα 7ο-β: Δημιουργία παιχνιδιού shoot-em-up σαν το space invaders
Καλή μελέτη.
Τα μαθήματα δημιουργήθηκαν από του Κεφαλάκη Π, Γεωργαλλίδη Δ, Στέργου Σ.
Μάθημα 1ο: τα βασικά του gamemaker
Μάθημα 2ο: δημιουργία objects, rooms, actions και events, ζωές, κλπ
Μάθημα 3ο: σύγκρουση με αντιπάλους, σκορ, τερματισμός παιχνιδιού, κλπ
Μάθημα 4ο: ζωές του pacman (πιο ειδικά)
Μάθημα 5ο: βελτίωση των sprites (animation, κλπ)
Μάθημα 6ο,
Μάθημα 7ο-α, Μάθημα 7ο-β: Δημιουργία παιχνιδιού shoot-em-up σαν το space invaders
Καλή μελέτη.
Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014
Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα: Δημιουργία διαδικτυακού τόπου του ΕΠΑΛ Πολυγύρου
Ιανουαρίου 27, 2014 Philippos Koutsakas
Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014
GameMaker tutorials
Ιανουαρίου 22, 2014 Philippos Koutsakas
Τα παρακάτω tutorial θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα.
Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε δύο διαστάσεις)
http://www.youtube.com/watch?v=YD-mdRLb2KM
http://www.youtube.com/watch?v=KiHaXSTYyC4
Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε τρείς διαστάσεις)
http://www.youtube.com/watch?v=c2QV_p1Le8E
Arkanoid game
http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/GameMaker_Tutorial_Day1b/GameMaker_Tutorial_Day1b.html
Παρόμοιο παιχνίδι με το chicken invaders
Παρόμοιο παιχνίδι με το chicken invaders
http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/Gamemaker_Tutorial_Shooting/Gamemaker_Tutorial_Shooting.html
Παρόμοιο παιχνίδι με το bebe-lily
http://www.youtube.com/watch?v=HWvsN2X9dTQ
Διάφορα παιχνίδια
Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014
Προγραμματισμός Υπολογιστών - Λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις του 10ου κεφαλαίου
Ιανουαρίου 19, 2014 Philippos Koutsakas
Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014
Υλικό για τον GameMaker
Ιανουαρίου 15, 2014 Philippos Koutsakas
Συλλογές από sprites μπορείτε να κατεβάσετε από τα παρακάτω λίνκς (κλικ)...
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIVEw3QkE3bzVWTWM/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIWEd2Q2FMVjNKWkk/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIbkJKbFVqbkszRUU/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPId29hSUlJWXRZRlU/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIekJEaWZDSDNDLU0/edit?usp=sharing
Επίσης ιδέες και οδηγίες μπορείτε να πάρετε από τα παρακάτω πολύ καλά μαθήματα (στα ελληνικά) για τον gamemaker τα οποία εν τέλει φτιάχνουν ένα pac-man.
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPINUpqWDdCWXc3Qk0/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIQnN2c0Fpa2Foa00/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIU2k1Z2oyS0VTNmc/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIUWRVLUxZcDhvVm8/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIamtwOEFJMy02T0E/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIbFp1RS1JOHhDX00/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIcDJjNXcwNzlOcDg/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIcWVzV01YelpHdWc/edit?usp=sharing
Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014
Επιστολή της Ειρήνης Τριανταφύλλου στη Βουλή των Εφήβων
Ιανουαρίου 13, 2014 Philippos Koutsakas
Επιστολή της Ειρήνης Τριανταφύλλου στη Βουλή των Εφήβων
Τα όνειρά μου είναι η προϋπόθεση ή η βάση - αν θέλετε – της επανάστασής μου. Αφήστε με λοιπόν, να ονειρεύομαι.. Εξάλλου η πραγματικότητα που μου προτείνετε δεν είναι και τόσο δελεαστική.
Όλοι μας, αλλά κυρίως όλοι σας, παγιδευμένοι στις υπερβολικές απαιτήσεις των καιρών, στις υπέρμετρες φιλοδοξίες, στον υπερκαταναλωτισμό, έχουμε ξεχάσει την αξία και την δύναμη που κρύβει μέσα του το χάδι, ο ζεστός λόγος, η κουβεντούλα με το φίλο. Πότε επικοινωνήσατε τελευταία φορά με ένα φίλο σας;
Πότε ήταν η τελευταία φορά που μιλήσατε χωρίς ενδοιασμούς για όσα σας απασχολούν; Ανθρώπους που νοιάζονται για σας δεν μπορεί παρά να έχετε, όμως επιστήθιους φίλους που μπορείτε να τους εκμυστηρευτείτε τις ανησυχίες σας, τα προβλήματά σας, δεν έχετε. Πολλές φορές - και έχετε δίκιο σ' αυτό - η διάθεση να μοιραστείτε μυστικά έχει αποβεί εις βάρος σας. Οι σύγχρονοι ρυθμοί δεν επιτρέπουν τέτοιου είδους ανοίγματα, όχι μόνο λόγω έλλειψης χρόνου αλλά κυρίως γιατί η εμπιστοσύνη «επερίσσευσε».
Γίνατε εσωστρεφείς, θέλοντας να προφυλαχτείτε από τα προβλήματα τρίτων, γιατί είναι τόσα τα δικά σας, που δεν μπορείτε να σηκώστε κι άλλο βάρος. Γίνατε ένα μοναχικό άτομο που ψάχνετε φιλίες μέσω ηλεκτρονικών δρόμων. Η φιλία απόκτησε το δικό της e-mail στο ίντερνετ!
Εργασία και εγκλεισμός στο σπίτι κατά τις εργάσιμες ημέρες και διασκέδαση με φορτσαρισμένη ιλαρότητα το Σαββατόβραδο, αυτό είναι το πρόγραμμά σας. Α, ξέχασα, θέλετε να βελτιώσετε την εξωτερική σας εμφάνιση και καταφεύγετε σε γυμναστήρια και ινστιτούτα αδυνατίσματος, αυτοαναιρώντας την προσπάθειά σας με υπερκατανάλωση φαγητού και οινοπνευματωδών ποτών.
Δεν χαρακτηρίζεστε από συνέπεια και αλληλεγγύη απέναντι σε φίλους και συγγενείς. Παγιδεύεστε στον απομονωτισμό του προσωπικού σας συμφέροντος, ζώντας μόνοι ακόμα και μέσα στις συντροφιές. Έχετε περιορίσει τις πολιτικές και συνδικαλιστικές σας δραστηριότητες, στις αναγκαίες και ωφελιμιστικές.
Και μέσα σ' όλη αυτή τη σύγχυση, βρίσκετε χρόνο και διάθεση παίρνοντας και το κατάλληλο ύφος να μας κριτικάρετε, με την «αγωνία» και το «ενδιαφέρον» ζωγραφισμένο στο πρόσωπό σας.
Για σας είμαστε οι καλοπερασάκηδες, οι οκνηροί, οι χωρίς προβληματισμούς νέοι, το δυσοίωνο αύριο στα χέρια του οποίου δεν θέλετε να παραδώστε τον κόσμο (από πότε γίνεται παράδοση και παραλαβή του χάους;).
Για σας αγνοούμε την ιστορία μας, δεν έχουμε ιδανικά αλλά έχουμε βαπτίσει ιδανικό τον υλικό ευδαιμονισμό μας. Για σας δεν αντιμετωπίζουμε με τον δέοντα σεβασμό τις εθνικές επετείους, δε γνωρίζουμε τα ιδανικά της γενιάς του Πολυτεχνείου ή τα γνωρίζουμε τυπικά και θεωρητικά, για να γράψουμε καλή έκθεση, αν και όταν μας ζητηθεί από σας.
Μέσα σ' αυτό το κλίμα και τις λιβελογραφικές κορόνες σας, επιτρέψτε μου να ονειρεύομαι.
Ονειρεύομαι μια γειτονιά, στενό δρομάκι και ζεστοί άνθρωποι. Χαμόγελα και πίκρες και χέρια που σ' αγκαλιάζουν και κάνουν περισσότερα τα πρώτα και λιγότερες τις δεύτερες.
Ονειρεύομαι να «μάθω γράμματα, να γίνω άνθρωπος» όπως λέει και η γιαγιά μου. Να μάθω γράμματα, για να ανοίξει το μυαλό μου και τα μάτια της ψυχής μου και μ' αυτά να αντικρίζω τον κόσμο και τον άνθρωπο.
Ονειρεύομαι να ασκήσω το επάγγελμα που μ' αρέσει, χωρίς να χρειαστεί να «φιλήσω κατουρημένες ποδιές» ή να περάσω από γραφεία πολιτικών, πολιτευόμενων, γραμματέων και γραμματικών.
Ονειρεύομαι να φτιάξω τη δική μου οικογένεια και να μεγαλώσω τα παιδιά μου με τις αρχές και τις αξίες που οι δικοί μου γονείς έδωσαν σε μένα, για να στηρίξω πάνω σ' αυτές την ψυχή μου, το μυαλό και τη ζωή μου.
Ονειρεύομαι να έχω δίπλα μου ανθρώπους αληθινούς, που θα μ' αγαπάνε και θα τους αγαπώ ελεύθερα και κατ' επιλογήν μου.
Ονειρεύομαι να μην ντρέπομαι ως πολίτης, να μη σκύβω το κεφάλι, αλλά να φιλοκαλώ μετ' ευτελείας και να ζω άνευ καχυποψίας.
Ονειρεύομαι να χρησιμοποιώ τη γλώσσα για να λέω «τα σύκα - σύκα και τη σκάφη - σκάφη» και όχι να «κρύβω λόγια».
Ονειρεύομαι μ' αυτές τις συντεταγμένες να δημιουργήσω το δικό μου κόσμο, τον μικρό και μέγα.
Έχω κλείσει τα αυτιά μου στα κατηγορώ, στη δήθεν συμπάθεια, στη δήθεν επαναστατική διάθεση και ειλικρίνεια και ανιδιοτέλεια και δουλεύω - δουλεύω, για να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα.
Η επανάστασή μου έχει αρχίσει...
Την ακούτε;;»
Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014
Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014
Θέμα Α Φάσης του Διαγωνισμού Προγραμματισμού
Ιανουαρίου 09, 2014 Philippos Koutsakas
(αντιγραφή από το http://dide.chal.sch.gr/keplinet/)
Ανακοινώνεται το Θέμα της Α Φάσης του Διαγωνισμού Προγραμματισμού.
Κάθε απάντηση θα είναι ένα και μόνο αρχείο με περιεχόμενο τον κώδικα και τίτλο το όνομα του διαγωνιζόμενου (πχ. toepithetomou.pas) και θα αποστέλλεται στο email : plinet.chal@gmail.com
Στο θέμα του email πρέπει να αναγράφεται η φράση “απάντηση στο Α Θέμα”. Όλοι οι διαγωνιζόμενοι που θα στείλουν απάντηση θα λάβουν email επιβεβαίωσης της συμμετοχής τους. Κάθε διαγωνιζόμενος έχει δικαίωμα να στείλει ΜΙΑ και ΜΟΝΟ απάντηση. Αν αποσταλούν περισσότερες από μια απαντήσεις, θα ληφθεί υπόψη, ΜΟΝΟ η πρώτη αποστολή, γι΄ αυτό κάθε διαγωνιζόμενος πρέπει να προσέξει πολύ πριν αποστείλει την απάντησή του.
Λήξη Αιτήσεων Συμμετοχής : Έως 30 Ιανουαρίου 2014
Αποστολή Απάντησης Α Φάσης : Έως 30 Ιανουαρίου 2014
Διαβάστε προσεκτικά την Ανακοίνωση του Διαγωνισμού
http://dide.chal.sch.gr/keplinet/?p=1345
Την αφίσα του Διαγωνισμού φιλοτέχνησε ο Συνάδελφος Μαλακούδης Γεώργιος, Πληροφορικός ΠΕ19, του ΓΕΛ Ν. Μουδανιών
ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ
Στη λύση του προβλήματος θα χρειαστεί να διαβάσετε τα δεδομένα από αρχείο και επίσης θα χρειαστεί να γράψετε τα αποτελέσματα σε αρχείο (δε μας ενδιαφέρει να εμφανίζονται τα αποτελέσματα στην οθόνη). Για να έχετε ένα παράδειγμα του πώς γίνεται αυτό, σας δίνουμε ένα αρχείο test.pas (σε pascal) με τον απαραίτητο κώδικα το οποίο διαβάζει από το test.in και γράφει στο test.out
Επίσης σας προτείνουμε ως πολύ καλό περιβάλλον ανάπτυξη προγραμμάτων σε pascal το PAME PASCALτο οποίο έχει και Ελληνικό Περιβάλλον εργασίας. Κατεβάζετε το αρχείο και κάνετε εγκατάσταση. Ο διακτυακός τόπος του κατασκευαστή είναι : http://users.sch.gr/samartzidis/
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!
(αντιγραφή από το
1ος Διαγωνισμός Προγραμματισμού Χαλκιδικής 2013 – 2014
Ιανουαρίου 09, 2014 Philippos Koutsakas
(αντιγραφή από το http://dide.chal.sch.gr/keplinet/)
Ανακοινώνεται η διοργάνωση Διαγωνισμού Προγραμματισμού για Μαθητές. Ο Διαγωνισμός διοργανώνεται από τον Υπεύθυνο του Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.) Χαλκιδικής, Βασίλειο Στεφανίδη σε συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής Ζαχαρία Μανουσαρίδη και την υποστήριξη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής. Ο Διαγωνισμός απευθύνεται προς όλη τη μαθητική κοινότητα Βθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας (ΠΕ) Χαλκιδικής.
Την αφίσα του Διαγωνισμού φιλοτέχνησε ο συνάδελφος Μαλακούδης Γεώργιος, Πληροφορικός ΠΕ19, του ΓΕΛ Ν. Μουδανιών
Η Οργάνωση του Διαγωνισμού θα έχει ως ακολούθως :
Ο Διαγωνισμός γίνεται στα πρότυπα των Διεθνών Ολυμπιάδων Πληροφορικής (http://ioinformatics.org/index.shtml) και του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής (http://www.pdp.gr/). Διαγωνιζόμενοι μπορεί να είναι Μαθητές όλων των τάξεων της Β/θμιας Εκπαίδευσης. Ο Διαγωνισμός θα αποτελείται από 3 φάσεις. Στις φάσεις Α και Β θα ανακοινωθεί από ένα θέμα το οποίο πρέπει να δουλέψουν οι μαθητές στο σπίτι ή το σχολείο και να αποστείλουν τις απαντήσεις τους. Όσοι μαθητές προκριθούν από την Α Φάση, μπορούν να συμμετέχουν στη Β Φάση. Όσοι μαθητές περάσουν από τη Β Φάση, θα πρέπει να διαγωνισθούν στην Γ Φάση, σε συγκεκριμένη ώρα και μέρα σε συγκεκριμένο σημείο στο οποίο θα πρέπει να παρευρεθούν με Φυσική Παρουσία και με δική του Πρωτοβουλία Μετακίνησης. Η Ώρα, η Ημέρα, και ο Τόπος διεξαγωγής της Γ Φάσης θα ανακοινωθούν σύντομα. Η Διεξαγωγή της θα γίνει σε κάποιο Εργαστήριο Πληροφορικής Σχολείου του Ν. Χαλκιδικής το οποίο θα ανακοινωθεί στη συνέχεια. Στη Γ Φάση, θα πρέπει οι διαγωνιζόμενοι να διαγωνισθούν δια ζώσης σε ΕΝΑ θέμα. Οι γλώσσες που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Διαγωνιζόμενος είναι Pascal ή C ή C++. Αυτές δηλαδή που χρησιμοποιούνται και στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Πληροφορικής, αλλά και στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής.
Στόχος του Διαγωνισμού :
Είναι η παρακίνηση για ενασχόληση με την Αλγοριθμική Σκέψη και τον Προγραμματισμό της Μαθητικής Κοινότητας. Επίσης στόχος μας είναι η Ανίχνευση Ταλέντων στον Προγραμματισμό ώστε να τα βοηθήσουμε να συμμετέχουν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής (http://www.pdp.gr/) και στη συνέχεια στην Ολυμπιάδα Πληροφορικής (http://ioinformatics.org/index.shtml). Τέλος στόχος μας είναι και η εγρήγορση των εκπαιδευτικών στην προαγωγή της Αλγοριθμικής στους Μαθητές τους.
Οργανωτική Επιτροπή
Τζιάτζιος Δημήτρης, (Γυμνάσιο Μ. Παναγιάς)
Γιαγουρτά Βενετία, (Γυμνάσιο Πολυγύρου)
Λέττα Ελένη, (ΓΕΛ Αρναίας)
Μαρμαρά Πελαγία, (ΕΠΑΛ Κασσάνδρας)
Κουτσάκας Φίλιππος, (ΕΠΑΛ Πολυγύρου)
Πιτατζίδης Χαράλαμπος, (Γυμνάσιο & ΛΤ Σημάντρων)
Φαναράς Μίλτος, (ΕΠΑΛ Νικήτης)
Πηνελόπη Κουτρουμπή, (ΕΠΑΛ Κασσάνδρας)
Παναγιωτόπουλος Δημήτρης, (ΕΠΑΛ Νικήτης)
Γιαννιός Νίκος, (ΕΠΑΛ Νικήτης)
Μαλακούδης Γιώργος, (ΓΕΛ Μουδανιών)
Μανουσαρίδης Ζαχαρίας, (Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Αν Θεσ/κης και Χαλκιδικής)
Στεφανίδης Βασίλης, (Υπ. ΠΛΗΝΕΤ Χαλκιδικής)
Οι Κρίσιμες Ημερομηνίες :
Ανακοίνωση Θέματος Α Φάσης : μέχρι 30 Δεκεμβρίου 2013
Έναρξη Αιτήσεων Συμμετοχής : 30 Δεκεμβρίου 2013
Λήξη Αιτήσεων Συμμετοχής : Έως 30 Ιανουαρίου 2014
Αποστολή Απάντησης Α Φάσης : Έως 30 Ιανουαρίου 2014
Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων Α Φάσης : Έως 2 Φεβρουαρίου 2014
Ανακοίνωση Θέματος Β Φάσης : Έως 2 Φεβρουαρίου 2014
Αποστολή Απάντησης Β Φάσης : Έως 28 Ιανουαρίου 2014
Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων Β Φάσης : Έως 2 Μαρτίου 2014
Γ Φάση Διαγωνισμού : (Δια ζώσης και μέσα στο Μάρτιο) Θα ανακοινωθεί
Βράβευση Νικητών : 9-10 Απριλίου στο 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Αιτήσεις Συμμετοχής :
Οι αιτήσεις συμμετοχής γίνονται αποκλειστικά στη φόρμα
http://dide.chal.sch.gr/keplinet/?page_id=1342
Επιτροπή Κριτών :
Η κρίση θα γίνει παρουσία της Οργανωτικής Επιτροπής, θα είναι αντικειμενική και θα είναι το αποτέλεσμα της εκτέλεσης όλων των προγραμμάτων-απαντήσεων των διαγωνιζόμενων με τα ίδια test cases για όλους τους διαγωνιζόμενους. Κριτήριο για την ανάδειξη του νικητή θα είναι η ορθότητα των αποτελεσμάτων από την εκτέλεση των απαντήσεων, καθώς και η ταχύτητα εκτέλεσης των προγραμμάτων.
Οι Απαντήσεις για τις φάσεις Α και Β :
Κάθε απάντηση θα είναι ένα και μόνο αρχείο με περιεχόμενο τον κώδικα και τίτλο το όνομα του διαγωνιζόμενου (πχ. toepithetomou.pas) και θα αποστέλλεται στο email : plinet.chal@gmail.com
Στο θέμα του email πρέπει να αναγράφεται η φράση “απάντηση στο Α Θέμα” ή “απάντηση στο Β Θέμα” . Όλοι οι διαγωνιζόμενοι που θα στείλουν απάντηση θα λάβουν email επιβεβαίωσης της συμμετοχής τους. Κάθε διαγωνιζόμενος έχει δικαίωμα να στείλει ΜΙΑ και ΜΟΝΟ απάντηση. Αν αποσταλούν περισσότερες από μια απαντήσεις, θα ληφθεί υπόψη, ΜΟΝΟ η πρώτη αποστολή, γι΄ αυτό κάθε διαγωνιζόμενος πρέπει να προσέξει πολύ πριν αποστείλει την απάντησή του.
Β Φάση Διαγωνισμού :
Δικαίωμα συμμετοχής στη Β Φάση έχουν όσοι προκριθούν από την Α Φάση.
Γ Φάση Διαγωνισμού :
Δικαίωμα συμμετοχής στη Γ Φάση, έχουν όσοι περάσουν από τη Β φάση. Η Γ Φάση του διαγωνισμού θα γίνει σε 1-2 εργαστήρια Πληροφορικής Σχολείων του Νομού Χαλκιδικής σε Ημερομηνία και ώρα τα οποία θα ανακοινωθούν στα σχολεία με emails, καθώς και στις Ιστοσελίδες του ΚΕΠΛΗΝΕΤ και την Ιστοσελίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Χαλκιδικής καθώς και στο email των συμμετεχόντων του διαγωνισμού. Η Γ φάση αποτελεί δοκιμασία «δια ζώσης» και η μετακίνηση των διαγωνιζόμενων θα γίνει με δικά τους μέσα, με ευθύνη δική τους και ευθύνη των γονέων τους. Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία θα έχουν όσοι προκριθούν από την Β Φάση του Διαγωνισμού.
Βράβευση :
Η Βράβευση θα γίνει στο 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ), στις 9-10 Απριλίου 2014. Το βραβείο θα είναι Βεβαίωση Νικητή και θα Αναγράφει Ακριβώς το λόγο Βράβευσης και τη Θέση που κατέλαβε. Θα Βραβευθούν οι 3 καλύτερες Συμμετοχές. Επίσης σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθεί Βεβαίωση Συμμετοχής στο Διαγωνισμό.
Ο Διαγωνισμός γίνεται χωρίς δαπάνη για το δημόσιο
Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014
Πως πρέπει να είναι ένας δάσκαλος: Τηλεοπτική συνέντευξη του Χ. Τσολάκη
Ιανουαρίου 07, 2014 Philippos Koutsakas
Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013
Θετικά πρότυπα: για δείτε τι έκανε μια μαθήτρια του ΓΕΛ Πολυγύρου...
Δεκεμβρίου 30, 2013 Philippos Koutsakas
Της εύχομαι καλή συνέχεια και ελπίζω να αποτελέσει θετικό πρότυπο για όλους μας.
Ολόκληρο το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ
Ολόκληρο το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ
Διαγωνίστηκε ανάμεσα σε 1.300 νέους ηλικίας από 14 έως 25 ετών από όλο τον κόσμο και εξέφρασε την άποψή της για τον «Πολιτισμό της Ειρήνης».
H μαθήτρια της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Πολυγύρου Έλενα Καρανταγλή μέσα από ένα μικρό video clip και με δημιουργική φαντασία κατάφερε να συγκινήσει και διακριθεί στον διεθνή διαγωνισμό της UNESCO "Pathways to a culture of peace", στην κατηγορία του Video Clip. Κατάφερε να κάνει υπερήφανη τη Χαλκιδική και την Ελλάδα!
Η Έλενα Καρανταγλή συμμετείχε στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για τον εθελοντισμό των νέων και το διάλογο, στις 3-5 Δεκεμβρίου στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, όπου βραβεύτηκε από την ίδια τη Γενική Διευθύντρια της UNESCO, Ιρίνα Μπόκοβα και τον Πρίγκιπα Faisal Bin A;Ebdullah της Σαουδικής Αραβίας.
Οι κατηγορίες ήταν στο δοκίμιο , στη φωτογραφία , στο βίντεο και στις γραφικές τέχνες. Η Έλενα ετοίμασε ένα πρωτότυπο, με stop-motion τεχνική, video και του έδωσε τον τίτλο «Οι Σπόροι της Ειρήνης ".
Τα έργα αξιολογήθηκαν από μία επιτροπή με βάση την πρωτοτυπία και τη δημιουργικότητα τους, με την οποία οι νέοι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονται και εξέφρασαν το όραμά τους για την ειρήνη και τη μη βία. Στο τέλος των συζητήσεων τα έργα που επελέγησαν, αποτυπώνουν την ικανότητα των δημιουργών να αναδείξουν τις βασικές αξίες του πολιτισμού της ειρήνης και της μη βίας , συμπεριλαμβανομένου του σεβασμού της διαφορετικότητας , του διαπολιτισμικού και διαθρησκευτικού διαλόγου , της δικαιοσύνης και της ισότητας .
Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013
Gamemaker: επιπλέον πηγές...
Δεκεμβρίου 17, 2013 Philippos Koutsakas
Βήμα - βήμα η δημιουργία του παιχνιδιού "το κυνήγι του κλόουν" (στα ελληνικά), εδώ κλίκ
Βήμα - βήμα η δημιουργία παιχνιδιού οδήγησης (στα ελληνικά) , εδώ κλικ
Παραδείγματα, ασκήσεις, "προκλήσεις" και έτοιμα παιχνιδάκια (στα αγγλικά), εδώ κλικ
Πληθώρα έτοιμων γραφικών (sprites, backgrounds, κλπ) και ήχων προς χρήση από το περιβάλλον του gamemaker, εδώ κλικ
Εδώ βρίσκονται "τα πάντα όλα" αρκεί να πάτε στην καρτέλα "οδηγοί χρήσης, tutorials, Παραδείγματα έργων" και στην καρτέλα "προτάσεις διδασκαλίας".
Καλή μελέτη
Βήμα - βήμα η δημιουργία παιχνιδιού οδήγησης (στα ελληνικά) , εδώ κλικ
Παραδείγματα, ασκήσεις, "προκλήσεις" και έτοιμα παιχνιδάκια (στα αγγλικά), εδώ κλικ
Πληθώρα έτοιμων γραφικών (sprites, backgrounds, κλπ) και ήχων προς χρήση από το περιβάλλον του gamemaker, εδώ κλικ
Εδώ βρίσκονται "τα πάντα όλα" αρκεί να πάτε στην καρτέλα "οδηγοί χρήσης, tutorials, Παραδείγματα έργων" και στην καρτέλα "προτάσεις διδασκαλίας".
Καλή μελέτη
Ερευνητική Εργασία Α΄ ΕΠΑΛ: Δημιουργία παιχνιδιών σε ΗΥ στο περιβάλλον τος Gamemaker: που είμαστε; που πάμε;
Δεκεμβρίου 17, 2013 Philippos Koutsakas
Έχει στηθεί ο gamemaker σε τέσσερις ΗΥ, οι μαθητές έχουν παρακολουθήσει και διαβάσει αρκετά tutorials και είμαστε έτοιμοι να περάσουμε στην τελική φάση υλοποίησης των παιχνιδιών.
Αυτό που επίσης θα πρέπει να γίνει (ιδανικά στο αυριανό μάθημα) είναι η προετοιμασία των παρουσιάσεων των παιχνιδιών. Μια πιθανή διάρθρωση των διαφανειών είναι η ακόλουθη:
Όνομα ομάδας | Κατηγορία παιχνιδιού | Σενάριο παιχνιδιού | Σχεδιασμός του παιχνιδιού | Χρονοδιάγραμμα |
Οι Χειροκίνητοι | Arcade | Ένα διαστημόπλοιο δέχεται επίθεση απο κοτόπουλα. τοποθεσία: Διάστημα χρονολογία: 2032 Χαρακτήρες: Κοτόπουλα - Διαστημόπλοιο. | Γραφικά: 8 ή 16 bit,ωστέ να φέρνει παιδικές αναμνήσεις. Τρόπος κίνησης: Βελάκια-Enter(ο) για τον παίκτη 1,και W-A-S-D-E για τον παίκτη 2. Βackground: Διάστημα. | Μοιράζονται οι εργασίες ανάλογα με το φόρτω εργασίας. |
Ta sfalmata | ARCADE | ena aftokinito tha trexi mono tou kai tha prospernaei alla aftokinita pou tha pigenoun pio arga kai tha perni kapia dora ta opoia tou dinoun diafora (ALMA,TAXITITA,MIA EUKERIA AKOMA,TURBO,NITRO) ONOMA PEXNIDIOY= RACING CAR | SPASE= ALMA N=NITRO T=TURBO W=TREXI PERISOTERO S=FRENA, OPISTHEN A=ARISTERA D=DEKSIA Q=MIA EYKERIA PERISSOTERI (MIA ZWH) | OLOI MAZI |
ΦΙΜ | simulation | Ονομασία:Tim(y) | Φροντίδα ζώου και συγκεκριμένα ένα πάντα το οποίο θα τρώει , θα ντύνεται , θα παίζει, θα κοιμάται κ.α. Ο χρήστης θα επιλέγει τι χρώμα θέλει για φόντο στο παιχνίδι. Το παιχνίδι ονομάζεται Tim(y) ...Ανάλογα το επίπεδο θα είναι και το μέγεθος του!! | ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ ΕΙΠΑΜΕ |
Just do it | sport | MOTO RACING | 2D..EXOUME 2 MIXANAKIA ME TA OPIA SUNAGONIZONTE 2 PEXTES ..STI KONTRA EXOUME EMPODIA KAI SE KA8E NIKI ANEVENIS LEVEL | OLOI OI OMADA KANOUME TA PANTA MAZI |
Τα Μωρά | Arcade | H Bebe Lily einai ena mwro pou tha mazevei bibero pampers,glifitzouria,kekakia gia energia kai zwh kai tha termatizei to paixnidh otan vriskh to arkoudaki ths... H topothesia tha einai sto spiti ths sto super market se emporiko k se louna park kai tha einai mexrh 10 epipeda... | u89h | jklnjp |
Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013
Σχεδίαση και Υλοποίηση του δικτυακού τόπο του ΕΠΑΛ Πολυγύρου με το CMS Joomla
Δεκεμβρίου 16, 2013 Philippos Koutsakas
Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013
Εβδομάδα Πληροφορικής: Η ώρα του κώδικα.
Δεκεμβρίου 10, 2013 Philippos Koutsakas
- βίντεο σχετικά με την "ώρα του κώδικα" και
- το μήνυμα το κ. Ζ. Μανουσαρίδη σχολικού σύμβουλου πληροφορικής
σχετικά με την ώρα του κώδικα
Ζούμε στον 21ο αιώνα, τον αιώνα της Πληροφορικής. Οι περισσότεροι πλέον τομείς της ζωής μας (εργασία, εκπαίδευση, υγεία, εμπόριο, διασκέδαση, επικοινωνία κ.α.) υποστηρίζονται από τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, τις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών και το Διαδίκτυο.
Η Πληροφορική είναι, κατά κύριο λόγο, η επιστήμη που διδάσκει πώς από την σύλληψη μιας ιδέας φθάνει κανείς στην υλοποίησή της, με μια σειρά τυπικών λογικών βημάτων και αξιοποιώντας τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του Διαδικτύου. Η εκπαίδευση στην Πληροφορική δεν περιορίζεται στην απλή χρήση εργαλείων και εφαρμογών περιορισμένου ειδικού σκοπού αλλά βοηθά τον αυριανό πολίτη της σύγχρονης κοινωνίας της πληροφορίας να γίνει ικανός να καινοτομεί και να υλοποιεί τις σκέψεις και τις ιδέες του.
Οι ώρες διδασκαλίας της Πληροφορικής στο σχολείο επαρκούν για να μάθουν οι μαθητές μόνο για ένα μέρος από το σύνολο των γνώσεων της επιστήμης των υπολογιστών και των ΤΠΕ όπως: τη βασική λειτουργία των υπολογιστών, τη δημιουργία λογισμικού, εφαρμογών ή ιστοσελίδων. Ειδικότερα, ο προγραμματισμός είναι ένα από τα κλειδιά για το μέλλον των νέων ανθρώπων.
Για τους λόγους αυτούς συμμετέχουμε σε μία παγκόσμια προσπάθεια ευαισθητοποίησης της κοινωνίας στην ανάγκη προετοιμασίας των μαθητών και αυριανών πολιτών για την Πληροφορική του 21ου αιώνα.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής με την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. (182942/Γ2/29-11-2013) διοργανώνουν την “Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα”μια εκπαιδευτική εβδομάδα για την Επιστήμη Η/Υ & Πληροφορικής που θα λάβει χώρα το διάστημα 9-15 Δεκεμβρίου 2013 στην Ελλάδα, παράλληλα με τη δράση «Ώρα Κώδικα» διεθνώς. Την εβδομάδα αυτή:
- Οι καθηγητές στο μάθημα της Πληροφορικής συζητούν με τους μαθητές για τον προγραμματισμό και την αξία του στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης.
- Οι μαθητές εκπονούν μαθησιακές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας μαθήματος Πληροφορικής για κάθε τμήμα. Οι δραστηριότητες μπορούν να περιλαμβάνουν ανάπτυξη κώδικα, επίδειξη, προβολή βίντεο κ.ά.
- Οι γονείς/κηδεμόνες και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε ανοικτές εκδηλώσεις με ομιλίες – επίδειξη εργαλείων / δραστηριοτήτων μαθητών
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στις διευθύνσεις:
- http://cseduweek.wordpress.com/
- http://hourofcode.org
Ο καθένας από εμάς μπορεί να επωφεληθεί από την εκμάθηση του προγραμματισμού των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.
Με εκτίμηση ,
Ζαχαρίας Μανουσαρίδης
Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)