το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014

Τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί στις 27 του Δεκέμβρη;


Τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί στις 27 Δεκεμβρίου;

Σκι; Ταξίδια στο εξωτερικό; Βόλτες και ψώνια; Πίνουν καφέδες;

Εμείς φέτος (τέσσερις συνάδελφοι) πήγαμε στον Πολύγυρο και αδειάσαμε τα τρία εργαστήρια πληροφορικής για να μπορέσουν να γίνουν εργασίες ανακαίνισης (αλλαγή πατώματος, κουφωμάτων, φωτιστικών, χρωματισμοί, κλπ).

Αρχικά μεταφέραμε τα γραφεία, τους υπολογιστές και τους πάγκους εργασίας του εργαστηρίου ένα στη διπλανή αίθουσα...


Στη συνέχεια μεταφέραμε τους υπολογιστές τους εργαστηρίου δύο στην παρα-διπλανή αίθουσα...

 

και τα γραφεία στο διάδρομο (εκεί θα αλλάξει και το πάτωμα).


Σειρά είχε το εργαστήριο τρία. Μεταφέραμε στο κέντρο τους υπολογιστές και τα γραφεία και τα καλύψαμε καλά με ναύλον.



Και εκεί που νομίζαμε ότι έχουμε τελειώσει θυμηθήκαμε και τη μικρή αποθήκη βιβλίων την οποία και αδειάσαμε με πολύ κόπο μιας και είχε πολλά, πολλά, πραγματικά πολλά βιβλία τόσα που όταν τελειώσαμε είχαν γεμίσει πλήρως κάθε τετραγωνικό εκατοστό του χώρου που απεικονίζεται στη φωτογραφία.


 Σε δώδεκα ανθρωπο-ώρες είχαμε τελειώσει και ξεκινήσαμε για Θεσσαλονίκη έχοντας, παρά την κούραση, μια θετική αίσθηση / διάθεση.

Περιμένω πως και πως να δω τις ανακαινισμένες αίθουσες με τη νέα χρονιά.

Καλές γιορτές, χρόνια πολλά και καλή χρονιά!!!

Υ.Γ. Αλήθεια αυτές οι δράσεις μπαίνουν στο πορτφόλιο;




Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

Υλικό Υπολογιστών: Σημειώσεις μαθήματος και κουτί κεντρικής μονάδας


Με το βιβλίο του μαθήματος να έχει εκδοθεί δέκα χρόνια πριν (δείτε παλιότερη ανάρτηση) ο μόνος τρόπος για να κάνεις μάθημα χωρίς να σε κοιτάνε οι μαθητές όπως θα κοιτούσαν έναν παλαιοντολόγο μέσα σε μουσείο ήταν η δημιουργία παρουσιάσεων για κάθε κεφάλαιο του μαθήματος ξεχωριστά. Η πλάκα είναι ότι ακόμη και αυτές οι παρουσιάσεις έπρεπε κάθε χρόνο να τροποποιούνται για να παραμένουν (στοιχειωδώς) επίκαιρες.

Το πρόβλημα του βιβλίου για μελέτη στο σπίτι όμως παρέμενε μιας και δεν είχαν όλοι οι μαθητές τη δυνατότητα να μελετήσουν τις παρουσιάσεις στο σπίτι τους χρησιμοποιώντας υπολογιστή και η φωτοτύπιση των παρουσιάσεων για όλους τους μαθητές δεν ήταν δυνατή.

Τη λύση έδωσε ο συνάδελφος Μανώλης Κιαγίας ο οποίος συνέταξε το "Υλικό των Υπολογιστών με εικόνες" το οποίο σε 23 σελίδες συμπυκνώνει τα βασικά.

Το βιβλίο, μαζί με τις παρουσιάσεις και μαζί με βιντεάκια σαν το Βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για το υλικό των υπολογιστών αλλά και πολλά άλλα θα είναι το υλικό του μαθήματος για τη φετινή χρονιά.

Ξεκινώντας με το κουτί (case) του υπολογιστή μας μερικά βίντεο...

Τα βασικά της επιλογής κουτιού για τον υπολογιστή μου.

Τα βασικά των μεγεθών των κουτιών για του υπολογιστή μου (στα γρήγορα).

Τα 10 καλύτερα κουτιά του 2014

Τα 5 καλύτερα κουτιά του 2013



Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Παρακαλώ, όχι έτσι στα εργαστήρια Πληροφορικής...


Θεός...

Αλλά για να μη νομίζετε ότι αυτά συμβαίνουν μόνο στις στημένες φώτος, πρόσφατα μπήκε μαθητής με 3 στα 5 (από αυτά που δείχνει η εικόνα) στο εργαστήριο Πληροφορικής.

Και η ατάκα μετά την παρατήρηση ήταν η κλασική: "γιατί κύριε; τι πειράζει;"

Αν κάποιος έχει βρει πως επιχειρηματολογούμε για να αποδείξουμε το αυτονόητο παρακαλώ να ενημερώσει...



Ωραία, εγκατέστησα Linux Mint MATE, και τώρα τι κάνω;


Από τον περασμένο Ιούνιο το γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων του ΕΠΑΛ Πολυγύρου διαθέτει δύο ΗΥ που τρέχουν αποκλειστικά ΕΛ/ΛΑΚ (δείτε τη σχετική ανάρτηση).

Η διανομή που επιλέχθηκε ήταν η Mint 17 με γραφικό περιβάλλον MATE, Το βασικό κριτήριό ήταν η μικρότερη δυνατή διαφοροποίηση από το γνώριμο στους συναδέλφους γραφικό περιβάλλον των λειτουργικών της Microsoft. Εδώ που τα λέμε το MATE είναι πιο MS-Windows like από τα Windows 8 ;-).

Τα παράπονα ήταν αρκετά αλλά τελικά με τον καιρό και με υποστήριξη (όσο γίνεται, ξέρετε πόσο ελεύθερο χρόνο διαθέτει ένας πληροφορικός σε σχολείο) το λειτουργικό έχει γίνει αποδεκτό από τους συναδέλφους.

Μάλιστα 2-3 ζήτησαν τη διανομή ώστε να τη στήσουν στους προσωπικούς τους υπολογιστές.

Για να βοηθήσω σε αυτή τη προσπάθεια παραθέτω τους παρακάτω συνδέσμους:

Ο επίσημος δικτυακός τόπος του Mint

Πληροφορίες για τα βασικά και όχι μόνο για το Mint

10 things to do first in Linux Mint 17.1 Mate (Προτάσεις για εγκατάσταση λογισμικών, κλπ)

Tips and Tricks after Mint's intallation (Παραμετροποιήσεις, αλλαγές, κλπ)

Mint και Windows 8 μαζί. Γίνεται; κι όμως γίνεται (το έκανα και ας μου έφαγε μια Κυριακή απόγευμα ;-))

Εγκατάσταση Virtual Box στο Mint MATE 17.

Μία από τις πολλές διαθέσιμες παρουσιάσεις των βασικών του Mint MATE στου youtube



Και για τους αμετανόητους υπάρχει η δυνατότητα αλλαγή του θέματος της διανομής ώστε να μοιάζει εντελώς (;) με τα Windows XP.



27ος Πανελλήνιος (Μαθητικός) Διαγωνισμός Πληροφορικής


Είναι σε εξέλιξη ο 27ος Πανελλήνιος (μαθητικός) Διαγωνισμός Πληροφορικής. Περισσότερες Πληροφορίες μπορείτε νας βρείτε εδώ.

Μια ιδέα για τα θέματα της πρώτης φάσης μπορείτε να πάρετε από εδώ.


Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Εφαρμογές Πληροφορικής: Δραστηριότητα δημιουργίας ιστότοπου με web-based web site builder.


Στα πλαίσια του μαθήματος "Εφαρμογές Πληροφορικής" θα δημιουργήσουμε έναν ιστότοπο. Το θέμα του ιστότοπου θα είναι αποκλειστικά δική σας επιλογής και μπορεί να σχετίζεται με τις ασχολίες σας, τα ενδιαφέροντά σας, τις ανάγκες σας ή ότι άλλο θέλετε εσείς. Μερικά παραδείγματα (για να πάρετε ιδέες):
  • Ιστοσελίδα με συνταγές μαγειρικής
  • Ιστοσελίδα αφιέρωμα σε ένα αγαπημένο μας συγκρότημα, αθλητή, καλλιτέχνη, κλπ
  • Ιστοσελίδα αφιέρωμα στην αγαπημένη μας ομάδα
  • Ιστοσελίδα για το κομμωτήριο της μαμάς μας 
  • Ιστοσελίδα για τον Πολιτιστικό Σύλλογο ή το Αθλητικό Σωματείο στο οποίο συμμετέχουμε
  • Ιστοσελίδα περιγραφής αγαπημένων ζώων της ζούγκλας
  • Ιστοσελίδα περιγραφής πουλιών, ψαριών ή άλλων ζώων που μας έχουν κάνει εντύπωση
  • Ιστοσελίδα αφιέρωμα σε μια περιοχή ή περιοχές (καταγωγή, εκδρομές, κλπ)
  • Ιστοσελίδα περιγραφής ενός νησιού, μιας πόλης, μιας χώρας που θα θέλαμε να πάμε
Προδιαγραφές Ιστοτόπου:
  1. να αποτελείται από τρεις ιστοσελίδες ή παραπάνω, 
  2. Κάθε ιστοδελίδα θα περιέχει (τουλάχιστον) κείμενα και εικόνες
  3. Μια πιθανή διάρθρωση είναι η εξής:
    1. Αρχική Σελίδα
    2. Αναλυτική παρουσίαση του θέματος μας (εταιρία, ομάδα, προϊόν, κλπ)
    3. Επικοινωνία
Για τη δημιουργία του ιστότοπου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είτε κάποιο από τα παρακάτω on-line εργαλεία είτε κάποιο άλλο που επιθυμείτε εσείς.

Web-based δημιουργοί ιστοσελίδων:
http://www.wix.com/  (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=WRU83c06luM)
http://www.weebly.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=aBdOgTj7x7o)
http://snappages.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=78RTrw-FiyQ)
https://www.yola.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=XuS0wWRznRQ)
https://sites.google.com/

(Μια συμβουλή: παρουσιάστε ΜΟΝΟ ΕΝΑΝ στους μαθητές σας για να μην τους μπερδέψετε).

Εκτός από τα παραπάνω πληροφορίες σχετικά με web-site builders μπορείτε να βρείτε στα παρακάτω:
http://www.websitebuilderexpert.com/website-builders-comparison-chart/
http://www.top10bestwebsitebuilders.com
http://www.sitebuilderreport.com/
http://www.digitaltrends.com/computing/best-website-build-websites-free/#!zZ8r7

Προσοχή: Πρέπει να συμπληρώσετε το παρακάτω ερωτηματολόγιο:



Τις απαντήσεις μπορείτε να τις δείτε εδώ.




Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

AppInvertor: Εισαγωγικά βιντεο-μαθήματα


Τα παρακάτω βίντεο για τον Appinventor είναι μία μικρή ώθηση στους μαθητές της ερευνητικής εργασίας (Α ΕΠΑΛ).

Πρόκειται για κάποιες βασικές (πρώτες) δραστηριότητες που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του AppInverton οι οποίες παρουσιάζονται με ταυτόχρονο σχολιασμό στα ελληνικά.

Εισαγωγικό Μάθημα

Ζωγραφική (1/2)

Ζωγραφική (2/2)

Επίσης πολλά tutorials μπορείτε να βρείτε εδώ.




GameMaker: Παρουσιάσεις, Οδηγοί χρήσης, Tutorials, Προτάσεις Διδασκαλίας, Βίντεο, κλπ


Μάζεψα όλες τις πηγές που έχουμε χρησιμοποιήσει κατά καιρούς για τον GameMaker και τις παραθέτω παρακάτω (όχι και τόσο τακτοποιημένα :-()

Παρουσιάσεις 

Μια πολύ καλή παρουσίαση (στα αγγλικά) για τα βασικά θέματα δημιουργίας παιχνιδιών για ΗΥ αλλά και για εισαγωγικές έννοιες (ίσως και λίγο πιο προχωρημένες) του GameMaker.
https://docs.google.com/presentation/d/15LmvtrbTxlr4yAz2t2PuXdfksSwIr9Q9SVUtYU_Ge_w

Πολύ καλή παρουσίαση (στα ελληνικά) του συνάδελφου Γ. Σαριμπλαλίδη για τον GameMaker
http://www.slideshare.net/jsari/game-maker-13049446


Tutorials

Βήμα - βήμα η δημιουργία του παιχνιδιού "το κυνήγι του κλόουν" (στα ελληνικά), εδώ κλίκ

Βήμα - βήμα η δημιουργία παιχνιδιού οδήγησης (στα ελληνικά) , εδώ κλικ

Παραδείγματα, ασκήσεις, "προκλήσεις" και έτοιμα παιχνιδάκια (στα αγγλικά), εδώ κλικ

Πληθώρα έτοιμων γραφικών (sprites, backgrounds, κλπ) και ήχων προς χρήση από το περιβάλλον του gamemaker, εδώ κλικ

Οδηγοί Χρήσης, Tutorials, Παραδείγματα έργων, τα πάντα όλα από το πολύ καλό blog http://users.sch.gr/panosgots/ 


Προτάσεις Διδασκαλίας



Το Gamemaker στη σχολική τάξη: http://gamemakerclass.weebly.com.
Στην καρτέλα Υλικό υπάρχουν:
  • μία παρουσίαση για τον Gamemaker
  • τα επίσημα tutorials
  • προκλήσεις (ασκησούλες)
  • φύλλα εργασίας
Στην καρτέλα videos υπάρχουν βιντεάκια για διάφορους τύπους παιχνιδιών
Στην καρτέλα "Χρήσιμοι Σύνδεσμοι" υπάρχουν:
  • Διαδραστικά μαθήματα για το GameMaker : Online διαδραστικά μαθήματα από την καθηγήτρια Πληροφορικής Ελένη Παπαδοπούλου.
  • Δημιουργία παιχνιδιού με το GameMaker 8.1 Lite : Ένα εισαγωγικό φύλλο εργασίας από τον καθηγητή Πληροφορικής Νίκο Αγγελιδάκη.
  • Διδακτική της Πληροφορικής : Στο μάθημα αυτό, που διδάσκεται στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αθηνών, θα βρείτε στο Υλικό Μαθήματος υλικό για το GameMaker. Το υλικό αυτό χρησιμοποιήθηκε και στην επιμόρφωση των επιμορφωτών Β' Επιπέδου.
  • Φύλλα εργασίας για το GameMaker : 5 φύλλα εργασίας για την δημιουργία ενός παιχνιδιού με το GameMaker από τους καθηγητές Πληροφορικής Κεφαλάκη Παύλο, Γεωργαλλίδη Δημήτρη και Στέργου Στάθη. 
  • Το αρχείο βοήθειας του GameMaker : Το αρχείο βοήθειας του GameMaker στα Ελληνικά από τον Σπύρο Σιούτα. Η μεταφρασμένη αυτή έκδοση αφορά την έκδοση 6.1.
Edge Hill University : Ένα site αφιερωμένο στο GameMaker. Περιέχει τα φύλλα εργασίας, tests αλλά και οδηγίες για τους καθηγητές.

Game Design Camp : Μία σειρά από μικρά video-tutorials για το πως μπορείτε να χειριστείτε διάφορα πράγματα στο GameMaker όπως π.χ. ζωές, ενέργεια, σκορ, χρονόμετρα κ.α.

LearnByLuke : Μία ακόμα ιστοσελίδα που περιέχει μία σειρά από μικρά tutorials για το πως μπορείτε να χειριστείτε διάφορα πράγματα στο GameMaker.

ActivateGames : Προκλήσεις που αφορούν το περιβάλλον του GameMaker.

Στην επίσημη ιστοσελίδα του gamemaker παρουσιάζονται αρκετά αξιόλογα παιχνίδια.

Επίσης υπάρχουν αρκετά tutorials λιγάκι δυσκολούτσικα βέβαια...

Βίντεο για τη δημιουργία Platform Game

https://www.youtube.com/watch?v=QsfSbHrA7uY

Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε δύο διαστάσεις)

http://www.youtube.com/watch?v=YD-mdRLb2KM

http://www.youtube.com/watch?v=KiHaXSTYyC4


Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε τρείς διαστάσεις)

http://www.youtube.com/watch?v=c2QV_p1Le8E


Arkanoid game

http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/GameMaker_Tutorial_Day1b/GameMaker_Tutorial_Day1b.html

Arcade Game

http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/Gamemaker_Tutorial_Shooting/Gamemaker_Tutorial_Shooting.html

Maze game (θυμίζει το παιχνίδι με τα στρουμφάκια)

http://www.youtube.com/watch?v=HWvsN2X9dTQ


Ακολουθεί μια σειρά μαθημάτων για τον gamemaker γραμμένη στα ελληνικά. Η σειρά των μαθημάτων παρουσιάζει τα σημαντικότερα στοιχεία του περιβάλλοντος μέσα από τη δημιουργία μιας εκδοχής του κλασσικού παιχνιδιού pacman.

Τα μαθήματα δημιουργήθηκαν από του Κεφαλάκη Π, Γεωργαλλίδη Δ, Στέργου Σ.

Μάθημα 1ο: τα βασικά του gamemaker

Μάθημα 2ο: δημιουργία objects, rooms, actions και events, ζωές, κλπ

Μάθημα 3ο: σύγκρουση με αντιπάλους, σκορ, τερματισμός παιχνιδιού, κλπ

Μάθημα 4ο: ζωές του pacman (πιο ειδικά)

Μάθημα 5ο: βελτίωση των sprites (animation, κλπ)

Μάθημα 6ο,

Μάθημα 7ο-α, Μάθημα 7ο-β: Δημιουργία παιχνιδιού shoot-em-up σαν το space invaders

Παρόμοιο παιχνίδι με το chicken invaders

http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/Gamemaker_Tutorial_Shooting/Gamemaker_Tutorial_Shooting.html

Διάφορα παιχνίδια
http://activategames.org/challenges/game-design-challenges



Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Εφαρμογές Πληροφορικής: Δίκτυα Υπολογιστών, Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός


Στην προηγούμενη ενότητα δημιουργήσαμε για όλους τους μαθητές λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μπορούμε λοιπόν να από τώρα και στο εξής να επικοινωνούμε ηλεκτρονικά και να ανταλλάσσουμε ασκήσεις, πληροφορίες, απορίες, ιδέες, κλπ...

Σε αυτή την ενότητα θα παρουσιάσουμε μέρος της ύλης που υπάρχει στα κεφάλαια 8, 9, 10.

Ξεκινάμε με βουτιά στα βαθιά. Το παρακάτω βιντεάκι παρουσιάζει με απλά λόγια (στα Αγγλικά) τι είναι το διαδίκτυο.



Το επόμενο παρουσιάζει την υπηρεσία του παγκόσμιου ιστού in plain english...


Και το παρακάτω την ιστορία του internet...



Ακολουθεί μια παρουσίαση σχετικά με τα δίκτυα των υπολογιστών (από το μάθημα προγραμματιστικά εργαλεία διαδικτύου). Θα χρησιμοποιήσουμε τις πρώτες διαφάνειες που παρουσιάζουν τα δίκτυα των υπολογιστών, την ιστορία του ίντερνετ και στο τέλος της διδακτικής ώρας θα χρησιμοποιήσουμε τις δραστηριότητες με τις εντολές ipconfig, ping και tracetoute (ειδικά το visual traceroute αρέσει πολύ στους μαθητές). Ενδεχομένως να χρησιμοποιοθούν και οι διαφάνειες που παρουσιάζουν τις υπηρεσίες του ίντερνετ.

Επίσης χρήσιμες μπορεί να φανούν οι παρακάτω παρουσιάσεις (θα σας θυμίσουν κάτι ;-)) που αφορούν στο διαδίκτυο και στον παγκόσμιο ιστό.

Ακολουθεί και συνέχεια...




Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Προγραμματισμός Υπολογιστών Κεφ 4: Λύσεις αντιπροσωπευτικών ασκήσεων αλγορίθμων



Στο φυλλάδιο αυτό (κλικ εδώ) θα βρείτε εννέα λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις για τις αλγοριθμικές δομές της ακολουθίας, της επιλογής και της επανάληψης. Για τους ορεξάτους, εκτός από τις λυμένες ασκήσεις του παρόντος φυλλαδίου, υπάρχουν και πολλές ακόμη άλυτες (για το 4ο κεφάλαιο) εδώ.

Οι ασκήσεις αυτές (και οι λύσεις τους) δημιουργήθηκαν για να καλύψουν το κενό που προκαλεί το άλμα δυσκολίας που κάνει το σχολικό βιβλίο στις ασκήσεις που προσφέρει για το 4ο κεφάλαιο. Πρακτικά λοιπόν θα συμβούλευα να μελετούσατε αυτές τις ασκήσεις και στη συνέχεια να περνούσατε στις ασκήσεις τους βιβλίου των οποίων οι λύσεις υπάρχουν στο εξαιρετικό βοήθημα “Δομημένος Προγραμματισμός, Γ ΕΠΑΛ Απαντήσεις των ερωτήσεων και λύσεις των ασκήσεων”.

Οι ασκήσεις περιλαμβάνουν αντιπροσωπευτικές περιπτώσεις για τα τρία είδη των αλγοριθμικών δομών της ύλης των πανελλαδικών. Ειδικότερα θα βρείτε:
  • ασκήσεις της δομής της ακολουθίας
  • ασκήσεις της δομής της επιλογής 
    • στην απλή της μορφή
    • με combound statement (περισσότερες από μία εντολές “πακετάρονται” σε αρχή και τέλος και αντιμετωπίζονται σαν μία)
    • που συνδυάζουν δύο δομές επιλογής
  • ασκήσεις της δομής της επανάληψης 
    • προκαθορισμένου αριθμού επαναλήψεων
    • μη προκαθορισμένου αριθμού επαναλήψεων
    • με αθροιστή, με μετρητή
    • σε συνδυασμό με τη δομή της επιλογής
Επειδή οι ασκήσεις έχουν λυθεί σε δύσκολες συνθήκες (οκλαδόν στον καναπέ, πρωί Κυριακής με παιδιά και ανίψια να τρέχουν γύρω-γύρω) αλλά και επειδή τα λάθη είναι ανθρώπινα, σίγουρα θα βρείτε πολλά. Παρακαλώ ενημερώστε με για να διορθώσω σε επόμενες εκδόσεις…

Οι ασκήσεις έχουν λυθεί με τη χρήση ψευδοκώδικα. Θα ζητήσω από τους μαθητές μου να τις λύσουν με λογικό διάγραμμα κάνοντας χρήση κάποιου on-line εργαλείου. Οι καλύτερα ζωγραφισμένες (και εννοείται σωστές) θα συμπεριληφθούν στις λύσεις του παρόντος φυλλαδίου με την αντίστοιχη αναφορά στο δημιουργό.

Εδώ θα βρείτε μία πρόταση μελέτης των παραπάων (και των παρόμοιων) ασκήσεων,


Καλή μελέτη.

Άλλη μια φορά ο σύνδεσμος: Λυμένες, αντιπροσωπευτικές ασκήσεις αλγορίθμων.



Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Εφαρμογές Πληροφορικής - Η υπηρεσία του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου




Στα πρώτα μαθήματα οι μαθητές δημιουργούν λογαριασμό Ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Ο λογαριασμός χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της χρονιάς για την αποστολή του εκπαιδευτικού υλικού καθώς και των ασκήσεων του μαθήματος.

Στην αρχή του μαθήματος παρουσιάζεται το παρακάτω βίντεο emails in plain english


Ακολουθεί η παρουσίαση της υπηρεσίας


Στο τέλος οι μαθητές δημιουργούν τους λογαριασμούς τους


Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Τι σημαίνει να είσαι δάσκαλος.


Αναρτήθηκε από Έλενα Λαζαρίδου στο http://protaodaskalos.blogspot.gr/2014/09/blog-post_27.html

Σημείωση (του αντιγραφέα): να το διαβάζω μία φορά τη μέρα (τις κανονικές μέρες) και πρωί-μεσημέρι-βράδυ τις μέρες που έχω χάσει το μπούσουλα μου με όλα τα ανούσια που έχουν φορτώσει τη σχολική μας καθημερινότητα...

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του επαγγέλματός μας τα ξέρεις: 

Εύκολο ωράριο, εργασία με πιτσιρίκια, πολλές μέρες διακοπές, τεράστια άδεια το καλοκαίρι. Ο μισθός όχι μεγάλος, αλλά καλύπτει τις βασικές σου ανάγκες.

Κάπου εδώ όμως γίνεται η παρεξήγηση. Δεν πρόκειται για δημοσιοϋπαλληλίκι. Επιλέγοντας να γίνεις δάσκαλος, δεν επιλέγεις επάγγελμα αλλά τρόπο ζωής. Η τάση για διδασκαλία θα εμποτίσει όλη σου την ύπαρξη. Η δουλειά σου δε θα εξαντλείται στο σχολικό ωράριο, θα είσαι δάσκαλος και μετά.

Για να πάρεις μια ιδέα, σου δίνω μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Όλοι οι υπόλοιποι: «Επιτέλους Σαββατοκύριακο! Θα λιώσω!» 

Οι δάσκαλοι: «Επιτέλους Σαββατοκύριακο! Θα ξεκουραστώ λίγο και θα ετοιμάσω υλικό και δραστηριότητες που δεν προλαβαίνω μεσοβδόμαδα!»
Όλοι οι υπόλοιποι: «Τι είναι αυτά τα σκουπίδια; Πέταξέ τα!» 

Οι δάσκαλοι: «Αυτές τις κορδέλες μην τις πετάξεις, θα τις χρειαστώ για τις χριστουγεννιάτικες κάρτες. Και το πλαστικό μπουκάλι το θέλω για το πείραμα με την πίεση.»
Όλοι οι υπόλοιποι: «Τι όμορφο μέρος είναι αυτό!» 

Οι δάσκαλοι: «Τι όμορφο μέρος είναι αυτό! Θα προσπαθήσω να κανονίσω επίσκεψη με τους μαθητές μου!»
Αρχίζεις να πιάνεις το νόημα; Πάμε τώρα στη δουλειά με τα πιτσιρίκια. Ευκολάκι θα μου πεις. 4 φορές το 6 μας κάνει 24 και ο Οδυσσέας έκανε 10 χρόνια να γυρίσει στην Ιθάκη. Πίστεψέ με, θα κουραστείς περισσότερο από τον Οδυσσέα. Παίρνεις στα χέρια σου ανθρώπινα πλάσματα και οφείλεις να τα κάνεις Ανθρώπους. Να είναι σε θέση να σκέφτονται, να κρίνουν, να αποφασίζουν, να διεκδικούν, να σέβονται, να αγαπούν. Να προσπαθούν για το καλό και να μάχονται το κακό. 

Σαν δάσκαλος έχεις κι άλλο χρέος. Θα είσαι υποχρεωμένος να πάρεις μέρος στις μεταβολές του κόσμου. Να πασχίσεις για να τον βελτιώσεις. Να υπερασπιστείς τους αδύναμους και να διορθώσεις τις αδικίες. Να δώσεις ελπίδα, να καθοδηγείς και να εμπνέεις. Δεν έχεις δικαίωμα να λυγίσεις στις αντιξοότητες που σίγουρα θα συναντήσεις επειδή η κοινωνία βασίζεται σε πεπαιδευμένους ανθρώπους σαν εσένα.

Θα το αντέξεις;

Αν δεν το αγαπήσεις, δε θα «επιβιώσεις». Οτιδήποτε λιγότερο σε καθιστά ακατάλληλο. Διάλεξε καλύτερα να κάνεις κάτι άλλο. Με δυο λόγια ο δάσκαλος είναι φλόγα και στίγμα. Πρέπει να μοιράζει τη φλόγα του και να αφήνει το στίγμα του.

Σου φαίνεται βουνό όλο αυτό; Πράγματι είναι. Υπάρχει όμως και επιβράβευση. Θα επιλέξεις στ’ αλήθεια το πιο όμορφο επάγγελμα και ξέρεις γιατί; Επειδή μόνο εμείς φεύγουμε κάθε μέρα από τη δουλειά μας κρατώντας λουλούδια στα χέρια…


Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

Προγραμματισμός Υπολογιστών- Απλές λυμένες ασκήσεις κεφ 8, 9 (εντολές read, write, :=)


Ακολουθούν οι εκφωνήσεις και οι λύσεις (ο κώδικας σε γλώσσα Pascal) κάποιων απλών ασκήσεων που περιλαμβάνουν τις εντολές read και write καθώς και τη χρήση του τελεστή ανάθεσης τιμής (;=).

Τις λυμένες ασκήσεις μπορείτε να τις κατεβάσετε από εδώ

Καλή μελέτη.


Προγραμματισμός Υπολογιστών - Φύλλο ασκήσεων Κεφαλαίου 8-9 (εντολές write και read)


Ακολουθούν ασκήσεις για τα κεφάλαια 8 και 9 του σχολικού βιβλίου. Οι ασκήσεις αυτές εξασκούν τη χρήση των εντολών Read, Write και του τελεστή ανάθεσης τιμής :=

Οι ασκήσεις προτείνεται να λυθούν με τη χρήση του προγραμματιστικού περιβάλλοντος του PAME που παρουσιάστηκε σε προγενέστερη ανάρτηση.

Τις ασκήσεις μπορείτε να τις κατεβάσετε από εδώ.



Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Λειτουργικά Συστήματα ΙΙ - Περί Linux...


Πολύ καλή δουλειά οργανωμένη σε ένα wiki για το μάθημα Λειτουργικά Συστήματα ΙΙ (κλικ εδώ)

Επίσης πολύ καλή δουλειά για το μάθημα ΛΣ ΙΙ και αυτή οργανωμένη σε ένα wiki (κλικ εδώ)

Σημειώσεις για Unix / Linux (κλικ εδώ)

Το σχολικό εγχειρίδιο σε ηλεκτρονική μορφή (κλικ εδώ)

Ιστοσελίδα με υλικό (και αρκετά βίντεο) σχετικά με το Linux (κλικ εδώ)

Παρουσίαση για το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ)

Παρουσίαση για το ΕΛ/ΛΑΚ στην Εκπαίδευση

Παρουσίαση με τίτλο: Free Software and Linux, What, Why and How?

Βίντεο σχετικά με το πως είναι "στημένο" το Linux

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Αντιστοιχία διδακτικών βιβλίων και μαθημάτων ΕΠΑΛ 2014-2015


Δυστυχώς το ποστ με τίτλο "Παλιά βιβλία για το νέο ΕΠΑΛ" επιβεβαιώθηκε από την 173193/Γ2/24-10-2014 τα βιβλία που θα χρησιμοποιηθούν για τη διδασκαλία των μαθημάτων του Τομέα Πληροφορικής για το 2014-15 είναι τα βιβλία που χρησιμοποιούσαμε τόσα χρόνια :-(

Βιβλία / Μαθήματα Α' τάξης Ημερησίου ΕΠΑΛ
Βιβλία / Μαθήματα Β' τάξης Ημερησίου ΕΠΑΛ
Βιβλία / Μαθήματα Γ' τάξης Ημερησίου ΕΠΑΛ


Οδηγίες για τις αναθέσεις μαθημάτων ΕΠΑΛ 2014-15


Ήρθαν επιτέλους οι αναθέσεις των μαθητών της Α' τάξης των ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2014-15 (175720/Δ2/30-10-2014).

Συμπεράσματα: ξανα-πήραμε ανάθεση το ΣΕΠ (όπως όλες οι άλλες ειδικότητες) και έχουμε μόνοι μας ανάθεση το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής.

Ήρθαν αφού έχουμε ήδη κάνει δύο κατανομές μαθημάτων θεωρώντας ότι δεν έχουμε ανάθεση το ΣΕΠ (όπως είχε γίνει πέρισυ). Το γεγονός αυτό είχω ως συνέπειας να μη διδάσκεται το ΣΕΠ μέχρι σήμερα μιας και δεν περίσσευαν σε κάποιον εκπαιδευτικό του σχολείου μας ώρες ενώ ταυτόχρονα δύο συνάδελφοι Πληροφορικοί έχουν πάει σε άλλα σχολεία (από τέσσερις ώρες οι καθένας) για συμπλήρωση ωραρίου!


Οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων Α και Β τάξης ΕΠΑΛ


Δημοσιεύτηκαν οι νέες οδηγίες (174017/Γ2/27-10-2014) για τη διδασκαλία των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού της Α' και των Τομέων της Β' τάξης των ΕΠΑ.Λ.

Η σημαντικότερη αλλαγή που εισάγουν είναι η εξής:

Σύμφωνα με το ΠΣ το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό και επομένως θα πρέπει να αξιοποιείται στο μέγιστο δυνατό βαθμό το Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (ΣΕΠΕΗΥ). Στο σχολικό εργαστήριο και στο πλαίσιο των ποικίλων δραστηριοτήτων δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές χρησιμοποιώντας υπολογιστικά εργαλεία και τεχνικές, να δραστηριοποιούνται, να πειραματίζονται, να δημιουργούν και να ανακαλύπτουν τη γνώση. Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα να μην υπερβαίνει τους δεκαπέντε (15). Σε διαφορετική περίπτωση να ανατίθεται διδασκαλία και σε δεύτερο εκπαιδευτικό.

Επίσης ισχύει πλέον το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α' ΓΕΛ (Αρ. 53248/Γ2, ΦΕΚ: τ. Β΄ 932/14-4-2014) και για την Α΄ ΕΠΑΛ.

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη:
  • για την ομάδα προσανατολισμού του Τομέα Τεχνολογικών Εφαρμογών είναι τα κεφάλαια 1, 2, 3 (μόνο 3.1), 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 του σχολικού βιβλίου (Γ. Πανσεληνάς κ.ά.), 
  • ενώ για τις Ομάδες Προσανατολισμού Διοίκησης και Οικονομίας και Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Α΄ ΕΠΑΛ, είναι όλα τα κεφάλαια 1-16 του σχολικού βιβλίου.





Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Β ΕΠΑ.Λ. (επιτέλους).


Επιτέλους βγήκαν τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών των ειδικοτήτων της Β τάξης του νέου ;-)  ΕΠΑ.Λ. τα οποία μας επιστρέφουν στα Τ.Ε.Ε. (αλήθεια ποιός θυμάται τον Αρσένη) του 1999.

Τότε που η πολλά υποσχόμενη θύρα usb ήταν καθ' οδόν και οι υπολογιστές μας τρέχαν Windows 98...

Καλή δύναμη!!!







Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

Δομημένος Προγραμματισμός - Ασκήσεις Αλγορίθμων Κεφάλαια 3, 4.


Οι ασκήσεις του σχολικού βιβλίου για αυτά τα κεφάλαια είναι αρκετά δύσκολες μιας όλες αφορούν στην αλγοριθμική δομή της επανάληψης.

Οι ασκήσεις του φυλλαδίου ξεκινούν με πιο εύκολες ασκήσεις για τη δομή της ακολουθίας, στη συνέχεια υπάρχουν ασκήσεις για τη δομή της επιλογής, ακολουθούν ασκήσεις για τη δομή της επανάληψης και τέλος ασκήσεις που συνδυάζουν τη δομή της επανάληψης και της επιλογής.

Τις ασκήσεις μπορείτε να τις βρείτε εδώ

Λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις του φυλλαδίου θα βρείτε εδώ

Τέλος ένα παλιότερο φυλλάδιο με λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις θα βρείτε εδώ.




Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Ερευνητική Εργασία (project) 2014-15: Πρώτη συνάντηση


Μετά από πολλές χαμένες εβδομάδες λόγω εργασιών ανακαίνισης του σχολείου, καταλήψεων, έλλειψης εκπαιδευτικών ξεκινάμε επιτέλους αύριο το μάθημα της ερευνητικής εργασίας για το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2014-15 (κι ας είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι δε θα ξανάπερνα το μάθημα ;-)).

Το θέμα μας, εμπνευσμένο από την εβδομάδα πληροφορικής / ώρα του κώδικα, αφορά στην εμπλοκή των μαθητών με τον προγραμματισμό. Τι "ακριβώς" θα κάνουμε θα προκύψει αύριο από την κουβέντα με τους μαθητές.

Μπούσουλας μας η παρουσίαση...






Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Συμμετοχή του Ε.Κ. / ΕΠΑ.Λ. Πολυγύρου στην εβδομάδα Πληροφορικής


Θα συμμετάσχουμε κι εμείς στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού 11 - 17 Οκτωβρίου 2014 #codeEU.

Το σχολείο μας είναι ήδη καταγεγραμμένο στον Ευρωπαϊκό  χάρτη εκδηλώσεων για την ώρα του κώδικα.

Ειδικότερα θα εμπλακούν σε δραστηριότητες προγραμματισμού κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μαθητές της Α τάξης του Τομέα Τεχνολογικών Εφαρμογών (ΑΤ1, ΑΤ2, ΑΤ3) καθώς και οι μαθητές του Τομέα Πληροφορικής της Β και Γ τάξης.


Σχετικά βίντεο

Coding is Fun, Join @CodeWeekEU: Προγραμματισμός: όταν οι ιδέες γίνονται πραγματικότητα

Τι δε διδάσκουν τα περισσότερα σχολεία: H ώρα του κώδικα με Ελληνικούς υπότιτλους

Μήνυμα του Μπ. Ομπάμα για την Ώρα του Κώδικα

Υλικό

Δραστηριότητες στα Ελληνικά

http://code.org/learn

Μαθήματα HTML | CSS | JavaScript | PHP | MySQL καθώς και τα Webpage Builder - Παιχνίδια
http://codeweek.eu/resources/

Εσείς;



Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Δομημένος Προγραμματισμός – Ασκήσεις Κεφαλαίων 1, 2


Δομημένος Προγραμματισμός – Ασκήσεις Κεφαλαίων 1, 2

Επίπεδο δυσκολίας: εύκολο.

1.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνεται ο αριθμός των νικών και των ηττών μιας ομάδας μπάσκετ σε μια αγωνιστική περίοδο. Η ομάδα βαθμολογείται για κάθε νίκη με δύο βαθμούς και για κάθε ήττα με έναν. Να υπολογισθεί και να εμφανισθεί η συνολική βαθμολογία της ομάδας.

2.      Να καθορίσετε τις απαιτήσεις του παρακάτω προβλήματος (να βρείτε δεδομένα, ζητούμενα, συνθήκες και σχέσεις που συνδέουν τα δεδομένα με τα ζητούμενα)
Δίνονται το μήκος και το πλάτος μιας αίθουσας. Να υπολογισθεί το εμβαδόν της και να εμφανισθεί.


Βοήθημα Δομημένου Προγραμματισμού


Ένα πάρα πολύ καλό βοήθημα για το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού από τον κ. Μωυσίδη Βασίλη.

Εκτός από τη προεπισκόπηση που ακολουθεί μπορείτε να κατεβάσετε ο αρχείο από εδώ



Δομημένος Προγραμματισμός - Απαντήσεις των Ερωτήσεων και Λύσεις των Ασκήσεων




Στο παρακάτω βοήθημα θα βρείτε τις απαντήσεις των ερωτήσεων και τις λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου.

Το βοήθημα δημιουργήθηκε από τον Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής και καθηγητές Πληροφορικής των ΕΠΑ.Λ Μεσσηνίας & Λακωνίας.

Το βοήθημα μπορεί να κατεβεί από εδώ: https://docs.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPINFhSOVU5Z3FiMUE/edit?usp=drive_web

Καλή μελέτη!




Προγραμματισμός Υπολογιστών, Το σχολικό βιβλίο


Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε σε ηλεκτρονική μορφή το σχολικό βίβλο του Δομημένου Προγραμματισμού: https://docs.google.com/file/d/0B0vTQRXS6uPIUDBqVnNCY1pOM00/edit?usp=sharing

Καλή μελέτη...