Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019
Η ιστοσελίδα του διασημότερου ποντικού στον κόσμο, του Τζερόνυμο Στίλτον
Ιανουαρίου 29, 2019 Philippos Koutsakas
Η επίσημη ιστοσελίδα του Τζερόνιμο Στύλτον |
Ο Τζερόνιμο Στίλτον, ο διασημότερος ποντικός του κόσμου, είναι ο πρωταγωνιστής μιας σειράς ιταλικών παιδικών βιβλίων που πρωτοκυκλοφόρησαν το 2000 από τις εκδόσεις Edizioni Piemme του Μιλάνου.
Τα βιβλία προορίζονται για αναγνώστες ηλικίας 6-12 ετών, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο Τζερόνιμο εμφανίζεται να είναι ο συγγραφέας των βιβλίων που περιγράφουν τις περιπέτειες του :-)
Η σειρά έχει πουλήσει πάνω από 140 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, καθιστώντας τη μία από τις καλύτερες πωλήσεις βιβλίων που γράφτηκαν ποτέ.
Στην επίσημη ιστοσελίδα της σειράς θα βρείτε (εκτός από πληροφορίες για τα βιβλία) και μερικά ενδιαφέροντα παιχνιδάκια...
Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019
Η Βικιπαίδεια
Ιανουαρίου 27, 2019 Philippos Koutsakas
Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia στα αγγλικά (προφέρεται: [ˌwiːkiˈpiːdiə] μεταγραφή: γου-ι-κι-πί-ντι-α) είναι πολυγλωσσική διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια ελεύθερου περιεχόμενου. Το όνομα Wikipedia είναι λέξη σύνθετη, η οποία σχηματίστηκε από τις λέξεις «wiki» (είδος συλλογικού ιστοτόπου) και «εγκυκλοπαίδεια». Τα λήμματα της Βικιπαίδειας περιλαμβάνουν συνήθως συνδέσμους που οδηγούν τον χρήστη σε σχετικές σελίδες της Βικιπαίδειας με επιπλέον πληροφορίες.
Η Βικιπαίδεια γράφεται από εθελοντές από όλο τον κόσμο που συνεργάζονται για τον σκοπό αυτόν. Οποιοσδήποτε χρήστης του διαδικτύου μπορεί να επεξεργαστεί λήμματα, απλώς πατώντας κλικ σε μία από τις καρτέλες «Επεξεργασία» και «Επεξεργασία Κώδικα» που εμφανίζονται στην κορυφή της κάθε σελίδας. Από την ίδρυσή της το 2001, η Βικιπαίδεια έχει εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους ιστοτόπους αναφοράς στο διαδίκτυο, προσελκύοντας εκατοντάδες εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως. Υπάρχουν πάνω από 75.000 ενεργοί συνεισφέροντες που εργάζονται σε περισσότερα από 30.000.000 λήμματα σε περισσότερες από 300 γλώσσες.
Μέχρι σήμερα υπάρχουν 5.752.677 λήμματα στα Αγγλικά και 155.248 λήμματα στα Ελληνικά (16/11/2018). Καθημερινά, εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο κάνουν δεκάδες χιλιάδες αλλαγές και δημιουργούν χιλιάδες νέα λήμματα για την ενίσχυση της γνώσης που βρίσκεται στην εγκυκλοπαίδεια Βικιπαίδεια. Αντίστοιχα στην ελληνική έκδοση υπάρχουν 157.676 λήμματα. Οι επισκέπτες δεν χρειάζονται εξειδικευμένα προσόντα για να συμβάλουν, δεδομένου ότι πρωταρχικός ρόλος τους είναι να γράψουν λήμματα που καλύπτουν την υφιστάμενη γνώση. Αυτό σημαίνει ότι άνθρωποι όλων των ηλικιών και από οποιοδήποτε πολιτιστικό και κοινωνικό περιβάλλον μπορούν να γράψουν λήμματα στη Βικιπαίδεια.
Τα περισσότερα από τα λήμματα μπορούν να τροποποιηθούν από οποιονδήποτε με πρόσβαση στο διαδίκτυο. Οποιοσδήποτε είναι ευπρόσδεκτος να προσθέσει πληροφορίες, πηγές ή παραπομπές, αρκεί να σέβεται την πολιτική και τις οδηγίες της Βικιπαίδειας. Επισημαίνεται ότι λανθασμένες, αμφιλεγόμενες ή ατεκμηρίωτες πληροφορίες υπόκεινται σε διαγραφή. Επίσης, επεμβάσεις που δημιουργούν αστείο ή προσβλητικό περιεχομένο αναιρούνται. Οι καλοπροαίρετοι χρήστες δεν χρειάζεται να ανησυχούν για παροράματα ή λάθη όταν προσθέτουν ή βελτιώνουν πληροφορίες, καθώς άλλοι συντάκτες παρέχουν συμβουλές ή τα διορθώνουν, ενώ και το λογισμικό της Βικιπαίδειας είναι προσεκτικά σχεδιασμένο ώστε να επιτρέπει την εύκολη αναίρεση των πιο συνηθισμένων συντακτικών λαθών.
Επειδή η Βικιπαίδεια είναι συνεχής εργασία στην οποία, κατ' αρχήν, ο καθένας μπορεί να συμβάλει, διαφέρει από μια έντυπη πηγή αναφοράς σε σημαντικά σημεία. Ειδικότερα, παλαιότερα λήμματα τείνουν να είναι πιο πλήρη και ισορροπημένα, ενώ τα νεότερα λήμματα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να περιέχουν σημαντική παραπληροφόρηση, μη εγκυκλοπαιδικό περιεχόμενο ή βανδαλισμό. Οι χρήστες θα πρέπει να το γνωρίζουν αυτό για να λαμβάνουν έγκυρη ενημέρωση και να αποφεύγουν παραπληροφόρηση που έχει προστεθεί πρόσφατα και δεν έχει ακόμη απομακρυνθεί. Ωστόσο, σε αντίθεση με μια έντυπη πηγή αναφοράς, η Βικιπαίδεια ενημερώνεται συνεχώς με τη δημιουργία ή την ενημέρωση των λημμάτων σχετικά με τα γεγονότα της επικαιρότητας μέσα σε λίγες ώρες, λεπτά ή και δευτερόλεπτα, και όχι σε μήνες ή χρόνια όπως στις έντυπες εγκυκλοπαίδειες.
Αν δεν το έχετε κάνει, σας καλούμε να διαθέσετε μερικά λεπτά για να διαβάσετε Τι δεν είναι η Βικιπαίδεια, ώστε να κατανοήσετε με ποιον τρόπο να συμβουλευτείτε ή να συμβάλετε στη Βικιπαίδεια. Περισσότερες πληροφορίες για βασικά ζητήματα φαίνονται παρακάτω. Εάν δεν μπορείτε να βρείτε αυτό που ψάχνετε, δοκιμάστε τις Συχνές Ερωτήσεις ή υποβάλετε ερωτήσεις στην Αγορά. Για βοήθεια σχετικά με την επεξεργασία και άλλα θέματα, δείτε Βικιπαίδεια:Βοήθεια.
Δημιουργία σύννεφο-λέξεων με το Wordart
Ιανουαρίου 27, 2019 Philippos Koutsakas
Το WordArt.com είναι ένας διαδικτυακό εργαλείο δημιουργίας σύννεφο-λέξεων. Χρησιμοποιώντας το wordart μπορείτε να δημιουργήσετε καταπληκτικές και μοναδικές σύννεφο-λέξεις γρήγορα και εύκολα.
Μικρός Αναγνώστης
Ιανουαρίου 27, 2019 Philippos Koutsakas
Ο μικρός αναγνώστης είναι μια πρωτοβουλία του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου που μεταξύ άλλων "ζωντανεύει" όμορφες ιστορίες με τις φωνές χαρισματικών αναγνωστών.
Στην ενότητα "Να σου πω μια ιστορία" μπορείς να ακούσεις αποσπάσματα ή ολόκληρες ιστορίες αγαπημένων συγγραφέων διαβασμένες από γνωστούς ταλαντούχους ηθοποιούς, ενώ εσύ τις διαβάζεις παράλληλα γυρνώντας τις σελίδες του ψηφιακού βιβλίου!
Καλή ακρόαση / ανάγνωση :-)
Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019
Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2019
Εκπαιδευτικά παιχνιδάκια
Ιανουαρίου 22, 2019 Philippos Koutsakas
Στην ιστοσελίδα Sheppardsoftware θα βρείτε πλήθος εκπαιδευτικών παιχνιδιών για διασκέδαση αλλά και πνευματική εξάσκηση...
Δοκιμάστε τα εξής:
- Ναυμαχία (Bathleship)
- Σκορ τέσσερα (Connect Four)
- Βρες το ψεύτικο νόμισμα (Coins)
- Παγίδευσε τον ποντικό (Mouse Trap)
Δημιουργούμε αστείες φατσούλες...
Ιανουαρίου 22, 2019 Philippos Koutsakas
Δημιουργήστε αστείες και χαρούμενες φατσούλες στην ιστοσελίδα ABCYA.COM κλικ ΕΔΩ.
Επιλέξτε μάτια, μύτη, στόμα, μαλλιά, καπέλο, χρώμα δέρματος...
Α τάξη / Β τάξη / Γ τάξη / Δ τάξη / Χαρούμενη Γνώση
Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019
Οργάνωση Φακέλων και Αρχείων
Ιανουαρίου 19, 2019 Philippos Koutsakas
Θα δημιουργήσουμε
- ένα κολάζ με αθλήματα
- ένα κολάζ με ζωάκια
- ένα Χριστουγεννιάτικο κολάζ
Για να μπορούμε όμως να βρίσκουμε εύκολα που είναι αποθηκευμένες αυτές οι φωτογραφίες θα πρέπει να τις οργανώσουμε θεματικά.
Με αυτόν τον τρόπο θα μάθουμε να χρησιμοποιούμε αρχεία και φακέλους
Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2019
Κατεβάστε 900 ηχητικά βιβλία (audio books)
Ιανουαρίου 16, 2019 Philippos Koutsakas
Κατεβάστε 900 ηχητικά βιβλία (audio books)
Πηγή: www.openculture.com
Κατεβάστε εκατοντάδες ελεύθερα βιβλία ήχου, ως επί το πλείστον κλασικά, σε mp3 player ή τον υπολογιστή σας.
Παρακάτω, θα βρείτε σημαντικά έργα λογοτεχνίας, ποίησης και μη μυθοπλασίας, από συγγραφείς όπως: Twain, Tolstoy, Hemingway, Orwell, Vonnegut, Nietzsche, Austen, Shakespeare, Asimov, HG Wells κ.λπ.
Φτιάχνω το δικό μου πληκτρολόγιο
Ιανουαρίου 16, 2019 Philippos Koutsakas
Οι μαθητές δημιουργούν το δικό τους (χάρτινο) πληκτρολόγιο και γράφουν φανταστικά κείμενα με οθόνη το μυαλό τους :-)
Η δραστηριότητα είναι καλύτερα να γίνει στην τάξη των μαθητών. Τα βήματα της δραστηριότητας είναι τα εξής:
- Κατεβάστε και εκτυπώστε σε δύο σελίδες Α4 το φανταστικό πληκτρολόγιο από ΕΔΩ (για την Α δημοτικού) και από ΕΔΩ για τις μεγαλύτερες τάξεις
- Κολλήστε τις δύο σελίδες μεταξύ τους
- Εξηγείστε τις 4 παρέες πλήκτρων: πλήκτρα "ειδικών αποστολών", πλήκτρα γραμμάτων, πλήκτρα αριθμών, πλήκτρα συμβόλων
- Ζητήστε από τους μαθητές (εν είδη διαγωνισμού ταχύτητας) να σας πουν με πλήκτρο αφήνουμε κενό. Ο μαθητής/τρια που θα απαντήσει πρώτος διαλέγει το χρώμα με το οποίο θα βάψουμε το αντίστοιχο πλήκτρο.
- Αν υπάρχει βιντεοπροβολέας δείχνουμε ταυτόχρονα την λειτουργία των πλήκτρων αυτών στους μαθητές...
Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019
On-line τεστ για τον Εθισμό στο διαδίκτυο
Ιανουαρίου 12, 2019 Philippos Koutsakas
On-line τεστ για τον Εθισμό στο διαδίκτυο
Το παρόν τεστ εθισμού στο διαδίκτυο είναι αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα: http://dide.sam.sch.gr/keplinet/images/article-other/iat/iat.html
Οδηγίες Χρήσης (διαβάστε με προσοχή)
Η παρούσα εφαρμογή σας επιτρέπει να διεξάγετε μόνοι σας ένα σύντομο Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο. Συνεπώς το τεστ επιχειρεί να ελέγξει μόνο θέματα εθισμού στο διαδίκτυο και όχι άλλου είδους εθισμούς.
Το Τεστ αποτελείται από 20 ερωτήσεις που απαντάτε χρησιμοποιώντας την κλίμακα:
- 1 = Σπάνια
- 2 = Περιστασιακά
- 3 = Συχνά
- 4 = Πολύ συχνά και
- 5 = Πάντα.
Από τις απαντήσεις σας προκύπτει μια βαθμολογία που κυμαίνεται από 20 έως 100 και δίνει μια εκτίμηση για το αν και πόσο είστε εθισμένος στο Διαδίκτυο ή αν και κατά πόσο εμφανίζετε Συμπεριφορά Εξάρτησης από το Διαδίκτυο (ΣΕΔ). Η εκτίμηση που παρέχει το Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο είναι γενική και σας κατατάσσει σε μια από τις κατηγορίες του ήπιου, μέτριου ή σοβαρού εθισμού στο Διαδίκτυο.
Σημαντικό: Το Tεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο ΔΕΝ μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει την εξέταση από κάποιον ειδικό όπως έναν ψυχίατρο και παρέχει απλώς μια εκτίμηση και όχι διάγνωση. Αν υποπτεύεστε ότι εσείς ή κάποιο κοντινό σας πρόσωπο πάσχει από εθισμό στο Διαδίκτυο ή εμφανίζει Συμπεριφορά Εξάρτησης από το Διαδίκτυο θα πρέπει να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό και ΌΧΙ ένα τεστ στο Διαδίκτυο. Αν θέλετε να διερευνήσετε περαιτέρω το θέμα του Εθισμού στο Διαδίκτυο μπορείτε να επισκεφθείτε το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.) ή την Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.).
Αποποίηση ευθυνών: Το παρόν Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο παρέχει απλώς μια εκτίμηση και δεν αποτελεί διάγνωση η οποία σε κάθε περίπτωση πρέπει να γίνεται από κάποιον ειδικό. Η εφαρμογή παρέχεται ως έχει και ο δημιουργός της δεν φέρει καμιά ευθύνη.
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων: Η εφαρμογή εκτελείται εξ ολοκλήρου τοπικά στον υπολογιστή σας. Καμία μεταφορά δεδομένων δεν συμβαίνει από και προς κανέναν εξυπηρετητή κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης πέρα από την αρχική φόρτωση της σελίδας. Δεν πραγματοποιείται καμία συλλογή δεδομένων.
Άδεια Χρήσης: Το παρόν Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο αποτελεί μετάφραση στα ελληνικά του Internet Addiction Test της Dr. Kimberly Young (1998) και η κλίμακά του προέρχεται από την προασαρμογή των κριτηρίων για την παθολογική ενασχόληση με τα τυχερά παίγνια του DSM-IV. Παρέχεται για προσωπική χρήση. Η εφαρμογή Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο παρέχεται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). Ανάπτυξη-Δημιουργία: Κατεβάογλου Στυλιανός - Τεχνικός ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Σάμου - http://dide.sam.sch.gr/keplinet. Μπορείτε να ανοίξετε το Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο σε νέο παράθυρο.
Αφού απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις, πατήστε στο «Ολοκλήρωση Τεστ» και η εφαρμογή θα υπολογίσει τη βαθμολογία σας στο τεστ προσθέτοντας τους αριθμούς που αντιστοιχούν στις απαντήσεις που έχετε επιλέξει για κάθε ερώτηση. Όσο υψηλότερη είναι βαθμολογία σας, τόσο μεγαλύτερο είναι το επίπεδο της εξάρτησής σας και τα προβλήματα που προκαλεί η χρήση του Διαδικτύου στη ζωή σας. Μετά την ολοκλήρωση του τεστ, η εφαρμογή θα σας παρουσιάσει την κατηγορία που ταιριάζει καλύτερα στη συνολική βαθμολογία σας (ήπιος, μέτριος ή σοβαρός εθισμός στο Διαδίκτυο). Έπειτα, δείτε και πάλι τις ερωτήσεις στις οποίες απαντήσατε «Πολύ συχνά» ή «Πάντα» και αναρωτηθείτε αν είχατε συνειδητοποιήσει ότι αυτό είναι ένα σημαντικό πρόβλημα για εσάς.
Το τεστ είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2018
Λογισμικό για μαθητές Δημοτικού
Δεκεμβρίου 19, 2018 Philippos Koutsakas
Οι σταθμοί εργασίας έχουν δυνατότητα διπλής εκκίνησης (dual boot) και έχουν εγκατεστημένα τα λειτουργικά συστήματα “MS Windows 7” και «Ubuntu GNU/Linux LTSP 18.04 για σχολικά εργαστήρια» (http://ts.sch.gr/wiki/Linux/LTSP).
Επιπλέον μέσα από τους σταθμούς εργασίας οι μαθητές έχουν πρόσβαση:
- στο σύνολο των εγκεκριμένων εκπαιδευτικών λογισμικών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (περισσότερα ΕΔΩ)
- στη σουίτα γραφείου Libre Office (περισσότερα ΕΔΩ)
- στη σουίτα εκπαιδευτικού λογισμικού GCompris (περισσότερα ΕΔΩ)
- το λογισμικό ζωγραφικής TuxPaint (περισσότερα ΕΔΩ) και
- σε πολλά ακόμη Ελεύθερα Λογισμικά / Λογισμικά Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ)
Το παραπάνω λογισμικό διατίθεται ελεύθερα και ανοιχτά και συνεπώς μπορείτε να το «κατεβάσετε» και να το εγκαταστήσετε και στους υπολογιστές σας.
Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018
Δημιουργία κόμικ με το ToonDo
Δεκεμβρίου 15, 2018 Philippos Koutsakas
Το toondoo είναι μια εφαρμογή δημιουργίας σκίτσων και κόμικς, εύκολα και γρήγορα, χωρίς εγκατάσταση κάποιου προγράμματος στον υπολογιστή σας.
Μπορείτε να δημιουργήσετε τα σκίτσα σας στον ιστότοπο http://www.toondoo.com και να τα δημοσιεύσετε, να τα αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας ή να τα κρατήσετε στον λογαριασμό που θα φτιάξετε στο toondoo.
Απλά...
- συνδεθείτε στην ιστοσελίδα http://www.toondoo.com
- την πρώτη φορά
- θα χρειαστεί να δημιουργήσετε νέο λογαριασμό, συνεπώς επιλέξτε "Sign Up for Free" και στην συνέχεια "Sign Up for ToonDo"
- κάθε επόμενη φορά επιλέξετε
- Log In και πληκτρολογήστε το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης σας
- επιλέξτε "Create" (πάνω δεξιά)
- επιλέξτε το πρότυπο που σας αρέσει και ξεκινήστε
Α τάξη / Β τάξη / Γ τάξη / Δ τάξη / Δημοτικό / Ε τάξη / Εκπαιδευτικό Λογισμικό / Στ τάξη / Χαρούμενη Γνώση
Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018
Το παιχνίδι "Ο Πληροφορικός του μήνα" για τον Δεκέμβριο
Δεκεμβρίου 03, 2018 Philippos Koutsakas
Καλή εβδομάδα και καλό μήνα :-)
Κάθε μήνα ένας επιστήμονας πληροφορικής που ανακάλυψε κάτι σπουδαίο θα εμφανίζεται στην είσοδο της αίθουσας της πληροφορικής, θα σας συστήνεται και θα σας προκαλεί να αναζητήσετε και να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για αυτόν.
Αυτό το μήνα ο πληροφορικός που σας προκαλεί να αναζητήσετε ποια ήταν η συμβολή του στην επιστήμη της πληροφορικής δεν είναι ο Άγιος Βασίλης στα νιάτα του αλλά ο Ρίτσαρντ Στόλλμαν
Ο Πληροφορικός του μήνα για το μήνα Δεκέμβριο |
Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018
Το παιχνίδι του «Ο Πληροφορικός του μήνα» για τον μήνα Νοέμβριο
Νοεμβρίου 09, 2018 Philippos Koutsakas
Καλή εβδομάδα και καλό μήνα :-)
Κάθε μήνα ένας επιστήμονας πληροφορικής που ανακάλυψε κάτι σπουδαίο θα εμφανίζεται στην είσοδο της αίθουσας της πληροφορικής, θα σας συστήνεται και θα σας προκαλεί να αναζητήσετε και να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για αυτόν.
Το αρχείο σε επεξεργάσμο μορφή (.docx) είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Τι έμαθα κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο μηνών σε δημοτικό σχολείο :-)
Νοεμβρίου 09, 2018 Philippos Koutsakas
Τι έμαθα κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο μηνών (ως κύριος των υπολογιστών και της πληροφορικής) σε δημοτικό σχολείο:
- δεκάδες συγκρούσεις μεταξύ μαθητών που τρέχουν με απίστευτες ταχύτητες φαντάζουν πιθανές κατά τη διάρκεια κάθε λεπτού του διαλείμματος, τελικά δεν συμβαίνει καμία (κατά λάθος)...
- πάντοτε να "βγαίνεις" αργά και με προσοχή από γωνίες αν δε θες να πέσει πάνω σου (στο ύψος του στομαχιού) και με φόρα ένα δευτεράκι ή τριτάκι "αστραπή" :-)
- γενικώς τα πρωτάκια (και μερικά δευτεράκια) κινούνται χαμηλότερα από το οπτικό σου πεδίο, προσοχή μην τα πατήσεις...
- είναι επίσης αναμενόμενο τα πρωτάκια να επευφημούν με δυνατή φωνή όλο ενθουσιασμό τον εαυτό τους ή τον συμμαθητή τους που κατάφερε να αποκαλύψει το κρυμμένο ζωάκι στην πλατφόρμα εκπαιδευτικών παιχνιδιών GCompris ή να σηκωθούν από τη θέση του για να δουν τη ζωγραφία του παρα-διπλανού τους, πρέπει να τους το εξηγήσεις ξανά και ξανά...
- μπορεί να χρειαστεί να δέσεις κορδόνια, να ανοίξεις συσκευασίες από bake rolls ή να ξεκινήσεις μπανάνες αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας
- το "καθίστε κάτω" στην σημειολογία των μικρών μαθητών σημαίνει "στο πάτωμα" και όχι στις καρέκλες, πολύ προσοχή χρειάζεται επίσης και στη χρήση του "καθίστε στα θρανία σας"...
- το "όσοι δεν συνεργάζεστε μπορεί τελικά να μην προλάβετε να παίξετε στο τέλος της ώρας" μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ένα μακρόσυρτο "ΙΙΙιιιιιιιχχχχχχχ" από τους μαθητές
- είναι αναμενόμενο τα πρωτάκια όταν κάθονται μπροστά σε έναν υπολογιστή-σειρήνα να μην ακούνε τις οδηγίες σου, μην το παίρνεις προσωπικά και μην ανεβάζεις την ένταση της φωνής σου, δεν έχει κανένα αποτέλεσμα (γενικώς μην παίρνεις τίποτε προσωπικά και μην ανεβάζεις σχεδόν ποτέ την ένταση της φωνής σου...)
- οι μικρότερες τάξεις θέλουν παιχνίδι (όχι στον υπολογιστή, γενικώς) και οι μεγαλύτερες έμπνευση, λειτούργησε ανάλογα...
- αν οι μαθητές ορμάνε στο εργαστήριο δευτερόλεπτα μετά το χτύπημα του "κουδουνιού για έξω" της προγούμενης ώρας, εσύ να χαίρεσαι...
- μην ενδώσεις στο friv, κράτα γερά...
- τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων του δημοτικού βγάζουν σπυράκια όταν ακούνε τον όρο "εκπαιδευτικά", ακόμη και αν αφορά σε παιχνίδια. Μιά από τις κορυφαίες ατάκες που άκουσα την πρώτη εβδομάδα όταν οι μαθητές αντίκρισαν το GCompris ήταν: "Κύριε, δεν θέλουμε εκπαιδευτικά παιχνίδια, θέλουμε από τα κανονικά...")
- όσες φορές και αν το επαναλάβεις οι μαθητές πάντοτε θα ρωτάνε για το πως μπαίνει ο τόνος
- ένα απλό "όχι τώρα στο διάλειμμα" είναι αρκετό για να μειώσει κατακόρυφα την ανάγκη για νερό ή τουαλέτα μέσα σε λιγότερο από μία εβδομάδα...
- και το σημαντικότερο όλων: η βοήθεια και οι συμβουλές των δακάλων και των παλιότερων συναδέλφων των ειδικοτήτων είναι υπέρ-πολύτομες, ρώτα, ρώτα και ξανά-ρώτα. Κατά τη διάρκεια αυτών των δύο πρώτων μηνών προσαρμογής η βοήθεια των συναδέλφων του σχολείου μου ήταν υπέρ-πολύτιμη (και τους ευχαριστώ πάρα πολύ για αυτό)...
Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2018
Εκπαιδευτική σουίτα GCompris
Νοεμβρίου 05, 2018 Philippos Koutsakas
Μερικές δραστηριότητες έχουν παιγνιώδη προσανατολισμό, παρόλα αυτά όμως διατηρούν τον εκπαιδευτικό τους χαρακτήρα, για παράδειγμα...
- ανακάλυψη του υπολογιστή: πληκτρολόγιο, ποντίκι, ...
- ανάγνωση: εξάσκηση των αναγνωστικών δεξιοτήτων
- αριθμητική: πίνακας μνήμης, αρίθμηση, πίνακας διπλής καταχώρησης, είδωλα γεωμετρικών σχημάτων, ...
- επιστήμη: λειτουργία διώρυγας, ο κύκλος του νερού, υποβρύχιο, ηλεκτρικά κυκλώματα, ...
- γεωγραφία: χώρες, ήπειροι, κουλτούρες, ...
- παιχνίδια: σκάκι, μνημονικές τεχνικές, σύνδεσε 4, sudoku, ...
- διάφορα: χρώματα, σχήματα, Braille, μαθαίνω να λέω την ώρα...
Το GCompris είναι ελεύθερο λογισμικό, που σημαίνει ότι μπορείτε να το προσαρμόσετε στις δικές σας ανάγκες, να το βελτιώσετε και, το πιο σημαντικό, να το μοιραστείτε με όλα τα παιδιά του κόσμου.
Το GCompris μπορείτε να το κατεβάσετε από ΕΔΩ και να το εγκαταστήσετε στους υπολογιστές ή στις φορητές συσκευές σας. Είναι δωρεάν για τα ελεύθερα λογισμικά (Linux, Android) ενώ προσφέρεται σε δοκιμαστική έκδοση για τα εμπορικά λογισμικά, ενώ η πλήρης έκδοση του απαιτεί πραγματοποίηση δωρεάς 9 ευρώ.
Α τάξη / Β τάξη / Γ τάξη / Δ τάξη / Δημοτικό / Ε τάξη / Εκπαιδευτικό Λογισμικό / Στ τάξη / Computer Games / Gamification
Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2018
Σας αρέσουν τα puzzles?
Νοεμβρίου 03, 2018 Philippos Koutsakas
Σας αρέσουν τα puzzles?
Στον ιστότοπο https://www.jigsawplanet.com/ θα βρείτε εκατοντάδες puzzles διαφορετικών θεμάτων και διαφορετικής δυσκολίας.
Με την αλληλεπίδραση τους με αυτό το παιχνίδι οι μαθητές εξασκούνται στη χρήση του ποντικιού (left click, drag and drop), και εξοικειώνονται με τη χρήση πλακιδίων. Η χρήση πλακιδίων είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη τα τελευταία χρόνια σε περιβάλλοντα προγραμματισμού για παιδιά (Scratch, Hour of Code, κ.α.)
Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018
Παιχνίδια λογικής Plastelina
Νοεμβρίου 01, 2018 Philippos Koutsakas
Παίξτε κλασικά παιχνίδια λογικής όπως αυτό με τον βαρκάρη, τον λύκο, το πρόβατο και τα λαχανικά, αυτό με τους μοναχούς και του κανίβαλους ή αυτό με τα σπιρτόξυλα...
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση: http://www.plastelina.net/
Δημιούργησε τον "άγριο" εαυτό σου
Νοεμβρίου 01, 2018 Philippos Koutsakas
Ποιο είναι το αγαπημένο σου άγριο ζώο; Με ποιο άγριο ζώο νομίζεις ότι μοιάζεις;
Δημιούργησε τον "άγριο" εαυτό σου χρησιμοποιώντας την εφαρμογή "Build your wild self" και τοποθέτησε την στο τέλος ως παρασκήνιο στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας.
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση: http://www.buildyourwildself.com/
Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018
Δραστηριότητες για την εβδομάδα προγραμματισμού
Οκτωβρίου 11, 2018 Philippos Koutsakas
Το σχολείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού
Οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείο μας θα εμπλακούν σε δραστηριότητες προγραμματισμού υπό τη μορφή παιχνιδιών. Περισσότερα ΕΔΩ
Ειδικότερα, ανάλογα με την ηλικία τους οι μαθητές και οι μαθήτριες θα εμπλακούν στις παρακάτω δραστηριότητες:
Δραστηριότητες για την Α, Β και Γ τάξη
Μάθε τη μεταφορά και αποθήκευση: https://studio.code.org/s/course1/stage/3/puzzle/1
Λαβύρινθος ακολουθία: https://studio.code.org/s/course1/stage/4/puzzle/1
Μέλισσα ακολουθία: https://studio.code.org/s/course1/stage/7/puzzle/1?section_id=1754159
Καλλιτέχνης Ακολουθίας: https://studio.code.org/s/course1/stage/8/puzzle/1?section_id=1754159
Χαρούμενοι Χάρτες: https://studio.code.org/s/course1/stage/1/puzzle/1
Λαβύρινθος Επαναλήψεις: https://studio.code.org/s/course1/stage/13/puzzle/1?section_id=1754159
Μέλισσα Επαναλήψεις: https://studio.code.org/s/course1/stage/14/puzzle/1?section_id=1754159
Τρέξε Μάρκο / Τρέξε Σοφία: https://www.brainpop.com/games/runmarco/
Blocky Games: https://blockly-games.appspot.com/?lang=el
Δραστηριότητες για την Δ, Ε και Στ' τάξη
Blocky Games: https://blockly-games.appspot.com/?lang=elΖήσε μια περιπέτεια στο Minecraft: https://code.org/minecraft
Ζήσε μια περιπέτεια στο StarWars: https://code.org/starwars
Γράψε κώδικα με την Έλσα και την Άννα: https://studio.code.org/s/frozen/stage/1/puzzle/1
Παίξε το κλασικό πια Angry Birds: https://studio.code.org/hoc/1
Make a flappy code game: https://code.org/hourofcode/flappy
Δραστηριότητες Collage και Emoji
Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018
Blocky μαθαίνω να προγραμματίζω παίζοντας
Οκτωβρίου 08, 2018 Philippos Koutsakas
Αυτή την εβδομάδα (8 - 12 Οκτωβρίου 2018) συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού και μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε παίζοντας το παιχνίδι "Blocky".
Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2018
Εβδομάδα Προγραμματισμού 6-21Οκτωβρίου 2018
Οκτωβρίου 07, 2018 Philippos Koutsakas
Αυτή την εβδομάδα (8 - 12 Οκτωβρίου 2018) συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού και μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε παίζοντας το παιχνίδι "Τρέξε Μάρκο" ή "Τρέξε Σοφία".
Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
6-21 Οκτωβρίου 2018 - Εβδομάδα Προγραμματισμόυ 2018
Η Ευρώπη αναβαθμίζει τις ψηφιακές της δεξιότητες! Πάρτε κι εσείς μέρος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού και μάθετε πώς να εκφράζεστε με κώδικα. Δημιουργήστε μια εφαρμογή, ένα παιχνίδι, μια ιστοσελίδα, σκαρώστε μια διαδραστική ιστορία, μαστορέψτε με κάποιο υλικό (hardware) ή δώστε κίνηση σε ένα ρομπότ. Οργανώστε εκδηλώσεις κώδικα για τα παιδιά, τους μαθητές, τους γονείς, τους παππούδες και τις γιαγιάδες σας, τους φίλους και τους συναδέλφους σας, και βοηθήστε τους να κατανοήσουν τον ψηφιακό κόσμο μας και να συμμετάσχουν ενεργά σε αυτόνΤι είναι η Εβδομάδα Προγραμματισμού;
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που οργανώνεται από εθελοντές, οι οποίοι προωθούν την εκμάθηση προγραμματισμού στις χώρες τους, ως Πρέσβεις της Εβδομάδας Προγραμματισμού. Είναι μια γιορτή της δημιουργίας με κώδικα.
Ποιος είναι ο στόχος της Εβδομάδας Κώδικα;
- Μια γιορτή της δημιουργίας με κώδικα
- Ενδυνάμωση
- Επικοινωνία
- Ενίσχυση του ενδιαφέροντος για τις επιστήμες, την τεχνολογία, τον τεχνικό σχεδιασμό και τα μαθηματικά
Γιατί να συμμετάσχω;
- Η συγγραφή κώδικα είναι διασκέδαση!
- Η συγγραφή κώδικα είναι δημιουργία! Από τις απαρχές της, η ανθρωπότητα δημιουργεί έργα με πηλό, πέτρα, τούβλα, χαρτί και ξύλο. Σήμερα επίσης δημιουργούμε, με κώδικα.
- Η συγγραφή κώδικα σου δίνει δύναμη! Με τον κώδικα μπορείς να κάνεις πολύ περισσότερα πράγματα, από το να είσαι απλός καταναλωτής ψηφιακού περιεχομένου, μπορείς να δημιουργήσεις και να διαθέσεις τις δημιουργίες σου σε εκατομμύρια ανθρώπους. Με τον κώδικα μπορείς να δημιουργήσεις ιστοσελίδες και παιχνίδια, ή να ελέγξεις έναν υπολογιστή ή ένα ρομπότ.
- Να κατανοήσεις τον κόσμο. Όλο και περισσότερο τα πράγματα γύρω μας αλληλοσυνδέονται. Αν αντιληφθούμε τι ακριβώς συμβαίνει πίσω από αυτά, μπορούμε να κατανοήσουμε τον κόσμο καλύτερα!
- Η συγγραφή κώδικα διδάσκει τι θα πει υπολογιστική σκέψη και επίλυση προβλημάτων, ενώ προάγει τη δημιουργικότητα, τον κριτικό στοχασμό, την αναλυτική σκέψη, καθώς και την ομαδική εργασία.
- Σε περισσότερες από το 90 % των θέσεων εργασίας σήμερα ζητούνται άτομα με ψηφιακές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της συγγραφής κώδικα
Α τάξη / Β τάξη / Γ τάξη / Δ τάξη / Δημοτικό / Ε τάξη / Προγραμματισμός / Στ τάξη / Gamification
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)