το ιστολόγιο ενός Κύριου των Υπολογιστών και της Πληροφορικής ;-)

Άδεια χρήσης περιεχομένου

Creative Commons Licence
Το περιεχόμενο του ιστολογίου παρέχεται με άδεια χρήσης Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License ...

Δευτέρα 1 Μαΐου 2023

Μήπως τελικά οι εταιρίες που ανταγωνίζονται η μία την άλλη είναι πιό χαζές από τους Ντάλτονς;


Ποιά η διαφορά του ελεύθερου λογισμικού από την δωρεάν μπύρα;

Ποιός είναι αυτός ο μουσάτος που φωνάζει GNU-GNU όλη την ώρα;

Η ανοιχτότητα αφορά μόνο στα λογισμικά ή μπορεί εφαρμοστεί και στα λαχανικά;

Πώς θα ήταν σήμερα το ιντερνΕτ αν ο Τιμ είχε πατεντάρει την ιδέα του;

Μήπως οι εταιρίες που ανταγωνίζονται η μία την άλλη στην έρευνα για τα εμβόλια είναι πιό χαζές από τους Ντάλτονς;

Σε αυτές και σε πολλές ακόμη παρόμοιες ερωτήσεις επιχειρούμε να απαντήσουμε με την παρουσίαση που ακολουθεί ;-)









Παρασκευή 28 Απριλίου 2023

Δευτέρα 3 Απριλίου 2023

Πασχαλινό Κουναλέκι Origami ή αλλίως "ας μιλήσουμε για Αλγορίθμους"


Αλγόριθμος είναι μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών, αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε πεπερασμένο χρόνο, που στοχεύουν στην επίλυση ενός προβλήματος. 

Αν το πρόβλημα μας είναι πώς θα μετατρέψουμε ένα τετράγωνο κομμάτι χαρτιού σε πασχαλινό λαγουδάκι, τότε τα βήματα που περιγράφονται στην σελίδα που θα βρείτε ΕΔΩ είναι ένας αλγόριθμος :-)

Τα βήματα του αλγόριθμου Πασχαλινό Λαγουδάκι θα πρέπει να ακολουθηθούν με ακρίβεια και με τη σωστή σειρά.

Καλή διασκέδαση :-)

Το φύλλο εργασίας είναι διαθέσιμο ΕΔΩ



Τρίτη 21 Μαρτίου 2023

Βιβλίο Παιχνίδια για Python και Pygame


Δεδομένου ότι η Pyhton έχει γίνει πολύ viral φέτος ρίξτε μια ματιά (και όχι μόνο) στο εξαιρετικό βιβλίο του συναδέλφου Μανόλη Κιαγιά με τίτλο: "Παιχνίδια σε Python και Pygame".








Pythonies: προγραμματισμός σε python μέσα από παραδείγματα


Οι Pythonies είναι μαθήματα διδασκαλίας Python μέσα από τη δημιουργία αυτοτελών παραδειγμάτων / προγραμμάτων, διαθέσιμες ΕΔΩ
Το υλικό αποτελείται από κεφάλαια, με κάθε ένα από αυτά να αντιστοιχεί σ' ένα πρόγραμμα, συνήθως ένα παιχνίδι. Το πρόγραμμα δεν παρουσιάζεται ολοκληρωμένο, αλλά ξεκινώντας από το μηδέν χτίζεται βήμα προς βήμα, εξηγώντας τη φιλοσοφία με την οποία περνάμε από το κάθε βήμα στο επόμενο.
Κάθε κεφάλαιο συνοδεύεται από ασκήσεις, που βοηθούν στην εξάσκηση και εμπέδωση των εννοιών. Στο τέλος κάθε κεφαλαίου υπάρχουν επίσης σύντομα κείμενα, σχετικά με τις έννοιες που πραγματεύεται το συγκεκριμένο κεφάλαιο.
Πρόκειται για εξαιρετική δουλειά των συναδέλφων Βασίλη Βασιλάκη και Γιώργου Μπουκέα

Για αρχή χρησιμοποιώ το παρακάτω μάθημα...





Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

Κεφάλαιο 11: Γνωριμία με το Διαδίκτυο


Κεφάλαιο 11: Γνωριμία με το Διαδίκτυο

Πληροφορική Α' Γυμνασίου

Μελετήστε το 11ο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου που θα βρείτε ΕΔΩ

Στην μελέτη σας μπορείτε να αξιοποιήστε την παρακάτω παρουσίαση για το 11ο κεφάλαιο ...


Δραστηριότητα  "Με πόσο τρέχει το ίντερνετ μου (sic);"

Μετρήστε την ταχύτητα πρόσβασης του σπιτιού σας στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας την ιστοσελίδα SpeedTest (https://www.speedtest.net/). Καταγράψτε την ταχύτητα λήψης (download) και την ταχύτητα αποστολής (upload).

Επαναλάβετε την παραπάνω διαδικασία από κάποια φορητή συσκευή (κινητό ή ταμπλετ) που είναι συνδεμένο στο ίδιο δίκτυο του σπιτιού σας ασύρματα. Παρατηρείτε διαφορά στις ταχύτητες των δύο διαφορετικών συσκευών. Αν ναι, που πιστεύετε ότι οφείλεται αυτή η διαφορά; 








Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023

Screen Time (Χρόνος μπροστά σε οθόνες)...


Screen Time (Χρόνος μπροστά σε οθόνες)...

Το διδακτικό μικρο-σενάριο διδασκαλίας "Screen Time" ανήκει στο "Υλικό της καραντίνας", περισσότερα ΕΔΩ.

Το μικρό-σενάριο περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό / δραστηριότητες για μαθητές καθώς και υλικό μελέτης για γονείς (προαιρετικής κατανάλωσης) ;-).

Υλικό για μαθητές

Πρόκειται για ένα μικρο-σενάριο διδασκαλίας το οποίο οι μαθητές των μικρότερων τάξεων Α, Β και Γ τάξεων θα πρέπει να το δουλέψουν μαζί με τους γονείς τους, ενώ οι μαθητές των μεγαλύτερων θα ήταν χρήσιμο να εμπλέξουν τους γονείς τους.

Το σενάριο περιγράφεται στην παρουσίαση που ακολουθεί με τίτλο "Χρόνος μπροστά σε οθόνες..." και περιλαμβάνει
  1. πληροφορίες από σχετικούς οργανισμούς / φορείς / επιστημονικές ενώσεις σχετικά με τον χρόνο μπροστά σε οθονες
  2. τρεις σχετικές δραστητιότητες



Υλικό για γονείς 

Για να ακούσετε (podcasts)

  1. Attention Please, από την σειρά Ted Radio Hout του Αμερικάνικου National Public Radio, διαθέσιμο ΕΔΩ
  2. How do I handle screen time with my kids, από την σειρά Good Inside, διαθέσιμο ΕΔΩ
  3. Screen Time, Part I, από την σειρά Ted Radio Hout του Αμερικάνικου National Public Radio, διαθέσιμο ΕΔΩ
  4. Screen Time, Part IΙ, από την σειρά Ted Radio Hout του Αμερικάνικου National Public Radio, διαθέσιμο ΕΔΩ

Για να διαβάσετε (άρθρα, οδηγοί)

  1. Άρθρο, Το δικό σας 4χρονο, πόσο χρόνο περνά στα social; διαθέσιμο ΕΔΩ
  2. Άρθρο, Screen Time Advice for parents, διαθέσιμο ΕΔΩ
  3. Άρθρο, Screen time limits are outdated – the role of technology in children’s lives has changed, διαθέσιμο ΕΔΩ 
  4. Οδηγός με θέμα "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, για γονείς", ΕΔΩ 
Το υλικό προσφέρεται "ανοιχτά" με άδεια Creative Commons BY-SA, γεγονός που σημαίνει ότι μπορείτε να το κάνετε ότι θέλετε αρκεί να κάνετε αναφορά στον δημιουργό και να διανείμετε τη δική σας έκδοση με τους ίδιους όρους...

Σχόλια, διορθώσεις, προτάσεις για προσθήκες και βελτιώσεις είναι ευπροσδεκτότατες :-)






Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2023

Σχολικό Εγχειρίδιο "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο" από το SaferInternet4Kids


Σχολικά εγχειρίδια Γυμνασίου για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

  • για μαθητές ΕΔΩ
  • για εκπαιδευτικούς ΕΔΩ
Φυλλάδιο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο (για παιδιά Γυμνασίου-Λυκείου) ΕΔΩ






Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023

Συνομιλώντας με ασφάλεια στο Διαδίκτυο


Πόσο καλά γνωρίζουμε τα άτομα με τα οποία αλληλεπιδρούμε στο διαδίκτυο;

Ποιες πληροφορίες είναι ασφαλές να μοιραστείτε με διαφορετικούς τύπους διαδικτυακών φίλων;

Τι είναι η αίσθηση "της κόκκινης σημαίας", πώς την αναγνωρίζουμε;

Στις παραπάνω ερωτήσεις επιχειρούμε να απαντήσουμε / εκπαιδευτούμε με την παρουσίαση και με το φύλλο εργασίας που ακολοθούν.

Φύλλο Εργασίας ΕΔΩ


Το σχετικό βίντεο της παρουσίασης είναι διαθέσιμο εδώ: 





Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2023

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο - Όλα σε ένα


Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Κάθε χρόνο με αφορμή την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου και με στόχο την ενημέρωση / εκπαίδευση των μαθητών των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (που υπηρετούσα τα προηγούμενα χρόνια) οργανώναμε μία σχετική ημερίδα για τους μαθητές .

Για παράδειγμα δείτε την αναστάτωση που προκαλέσαμε με την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου το 2011 ;-) ή το υλικό της εκδήλωσης για την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2015

Το παραπάνω υλικό προσαρμόστηκε στις ανάγκες της πρωτοβάθμιας και χρησιμοποιήθηκε για την Δ, Ε και ΣΤ τάξεις.

Τα ζητήματα που παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν ήταν τα ακόλουθα:
  1. εθισμός
  2. επικοινωνία με αγνώστους
  3. δημοσίευση / ανάρτηση περιεχομένου (σκέψου πριν δημοσιεύσεις)
  4. προσβλητική συμπεριφορά / ηλεκτρονική παρενόχληση
  5. μετάδοση βλαβερού λογισμικού / επιβλαβές περιεχόμενο
  6. ηλεκτρονικές απάτες
  7. αναξιοπιστία πληροφορίας
Ως υλικό/τροφή για προβληματισμό και συζήτηση χρησιμοποιήθηκαν η παρουσίαση και τα βίντεο που ακολουθούν.

Πριν ξεκινήσουμε, ΕΔΩ θα βρείτε το ημερολόγιο διαδικτυακής ασφάλειας.

Παρουσίαση για την ασφάλεια στο διαδίκτυο θα βρείτε ΕΔΩ

Ένα παιχνίδια / quiz στο Kahoot για την ασφάλεια στο διαδίκτυο ΕΔΩ

Η παρουσίαση...

Εθισμός

On-line τεστ σχετικά με τον εθισμό στο διαδίκτυο διαθέσιμο ΕΔΩ





Σκέψου πριν δημοσιεύσεις







 

 Συνομιλίες με αγνώστους - Online Grooming

 










Ηλεκτρονική Παρενόχληση - Cyber Bulling




Επιβλαβές Περιεχόμενο



Ηλεκτρονικές Απάτες



Αναξιοπιστία Πληροφορίας



Το παρακάτω βίντεο περιγράφει τεχνικές αναζήτησης. Το θέμα της αξιοπιστίας παρουσίαζεται από το 4:30 μέχρι 7:10.


 

Μετά από το ποηγούμενο βίντεο δείτε οπωσδήποτε αυτό... 
και διαβάστε αυτό: https://en.wikipedia.org/wiki/Flying_penguin_hoax

 Για όσα βιντεάκια έχουν διαλόγους σε διαφορετική γλώσσα από την ελληνική έχω δημιουργήσει αρχεία υποτίτλων (srt) τα οποία μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ. Δυστυχώς για να παίξουν θα πρέπει να κατεβάσετε τα βίντεο από το youtube στον υπολογιστή σας και να τα αναπαράξετε από τον VLC Media Player τοποθετώντας τα βίντεο στον ίδιο φάκελο με το αρχείο υποτίτλων. Αλήθεια υπάρχει τρόπος να ενσωματώσω υπότιτλους στο youtube? Διαφοπρετικά μπορείτε απλά να σταματάτε το βίντεο και να κάνετε μετάφραση εσείς (οι διάλογοι είναι ελάχιστοι).

Πειραματιζόμενος δοκίμασα να παρουσιάσω το παραπάνω υλικό ως εξής:
  1. για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
  2. άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν
  3. συμπλήρωνα ή ανακεφαλαίωνα χρησιμοποιώντας την παρουσίαση

Εναλλακτικά κάποιες χρονιές δε χρησιμοποίησα καθόλου την παρουσίαση και
  1. για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
  2. άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν

Τέλος άφησα τους μαθητές να θέσουν τα θέματα που τους προβληματίζουν περισσότερο, κουβεντιάζαμε και χρησιμοποιούσαμε τα βίντεο υποστηρικτικά της συζήτησης.

Επίσης στο δίλημμα "να κάνω ένα γρήγορο πέρασμα από όλες τις κακοτοπιές ή να επικεντρωθώ σε 2-3 από αυτές και να δώσω περισσότερο χρόνο στη συζήτηση" απάντηση πρέπει να δώσετε εσείς με γνώμονα το διαθέσιμο χρόνο". Τα τελευταία χρόνια προσωπικά προτιμώ το δεύτερο και προσπαθώ να αφήνω τα παιδιά να μιλάνε όσο περισσότερο γίνεται και πιστέψτε με, τα παιδιά έχουν να πουν πολλά επί του θέματος.

Σχόλια και παρατηρήσεις ευπροσδεκτότατες...





Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023

Το ψηφιακό μας αποτύπωμα Διαδίκτυο


Με αφορή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2023 μελετήσαμε με τους μαθητές της α γυμνασίου θέματα που σχετίζονται με το ψηφιακό αποτύπωμα.

Αξιοποιήσαμε υλικό της Common Sense Education.

Το σχέδιο μαθήματα "The Power of Digital Footprints" είναι ΕΔΩ

Η παρουσίαση του μαθήματος

Βήματα...

  1. Παρακολουθήστε το βίντεο της Διαφάνειας 4, δώστε ιδιαίτερη σημασία στις εικόνες του βίντεο 
  2. Συζητήστε με τον/την διπλανό/ή σας τι μπορεί να συμβολίζουν/σημαίνουν οι εικόνες
    • φάρος / φωτοαντιγραφικό μηχάνημα / ψιθυρος στο αυτί / γήπεδο / ένας ανεξίτηλος μαρκαδόρος
  3. Τι σχέση έχουν οι παραπάνω εικόνες με το ψηφιακό μας αποτύπωμα;
  4. Ορισμοί (Διαφάνεια 5) και  Συζήτηση
    • το ψηφιακό αποτύπωμα είναι όλες οι πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με ένα άτομο που δημοσιεύονται 
      • από αυτό το άτομο ή άλλους, 
      • ηθελημένα ή ακούσια. 
    • ότι, όπως δείχνουν οι εικόνες, 
      • ένα ψηφιακό αποτύπωμα μπορεί να αποκαλύψει πολλά για κάποιον (φάρος, ψίθυρος στο αυτί), 
      • μπορεί να κοινοποιηθεί ευρέως (αντιγραφικό και γήπεδο/jumbotron) 
      • και είναι μόνιμο (μόνιμος μαρκαδόρος). 
  5. Ερώτηση Διαφάνειας 6, 9 και 10
  6. Φυλλάδιο Εργασίας για μαθητές/τριες ΕΔΩ
  7. Αφού δείτε το Φυλλάδιο Εργασίας στη συνέχεια δείτε τη διαφάνεια 11
  8. Φυλλάδιο Εργασίας για εκπαιδευτικούς ΕΔΩ
  9. Εργαλεία αναζήτησης ψηφιακού αποτυπώματος

    Δραστηριότητα για το σπίτι (Οικογένεια) διαθέσιμη ΕΔΩ

    Μπορεί να συνδυαστεί με τα βίντεο Think Before you post που είναι διαθέσιμα ΕΔΩ




    Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023

    Υπηρεσίες Νέφους (Cloud Computing)


    Το κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου για τις "Εφαρμογές Νέφους" είναι διαθέσιμο εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2714/Pliroforiki_A-Lykeiou_html-empl/index4_13.html

    Παρουσίαση για τις υπηρεσίες νέφους 2

    Παρουσίαση για υπηρεσίες νέφους 2


    Παρουσίαση για τα Google Docs


    Παρουσίαση για τα Google Slides




    Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022

    Δημιουργία Χριστουγεννιάτικου Animated GIF


    Θα δημιουργήσουμε χριστουγεννιάτικα animated GIFs τα οποία στη συνέχεια μπορούμε να στείλουμε στους συμμαθητές/φίλους μας με email ή ακόμη και μέσω των υπηρεσιών instant messaging




    Κεφάλαιο 14: Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο


    Υλικό προς Μελέτη

    Μελετήστε το 14ο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου που θα βρείτε ΕΔΩ

    Στην μελέτη σας μπορείτε να αξιοποιήστε την παρακάτω παρουσίαση για το 14ο κεφάλαιο ...






    Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022

    Εισαγωγή στην HTML


    Ιστοστότοποι και HTML

    Σε προηγούμενα μαθήματα δημιουργήσαμε ιστοτόπους με τη χρήση του εργαλείου Google Sites. Το εργαλείο Google Sites χρησιμοποιεί γραφικό περιβάλλον για τη δημιουργία του ιστοτόπου.
    Κατά τη δημιουργία ενός ιστοτόπου με Google Sites, στο παρασκήνιο δημιουργείται αυτόματα κώδικας HTML

    Τι είναι η HTML;

    Η HTML είναι μια περιγραφική γλώσσα, δηλαδή μία γλώσσα που καθορίζει το τρόπο που θα εμφανίζονται τα στοιχεία μίας ιστοσελίδας.  Όταν ο Φυλλομετρητής ανακτά μια ιστοσελίδα, στην ουσία ανακτά τον κώδικα HTML της ιστοσελίδας, τον οποίο «διαβάζει» και «διερμηνεύει» τις ετικέτες του (της HTML), δημιουργεί την ιστοσελίδα και την εμφανίζει στην οθόνη, μορφοποιώντας το κείμενο και τις εικόνες της.

    Εισαγωγή στην HTML

    • Το σχετικό κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
    • Εισαγωγικές Οδηγίες και Δραστηριότητες για την HTML διαθέσιμες ΕΔΩ
    • Ο κώδικας HTML μίας κενής ιστοσελίδας διεθέσιμος ΕΔΩ. Μπορετέ να τον αντιγράψετε/επικολήσετε σε ένα κενό έγγραφο HTML κάθε φορά που ξεκινάστε μία καινούρια σελίδα

    Το σκονάκι μου για την HTML

    • Οι βασικές εντολές της HTML διαθέσιμες ΕΔΩ και ΕΔΩ
    • Το Λεξικό της HTML (με αναλυτική επεξήγηση των εντολών) ΕΔΩ

    Δραστηριότητες και Εργασίες HTML

    • Δραστηριότητες 2, 3, 4, 5, 6, 7 διαθέσιμες ΕΔΩ 
    • Εργασία "Τα νησιά των σποράδων" διαθέσιμη ΕΔΩ και τα αρχεία που θα χρειαστείτε ΕΔΩ

    Tutorials HTML









    Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022

    Κεφάλαιο 2.2: Δομή Επανάληψης (2.2.7.4)


    Ασκήσεις

    Φυλλάδιο Ασκήσεων "Φ3 - Δομή Επανάληψης Παραδείγματα και Ασκήσεις" ΕΔΩ

    Λύσεις του Φ3 ΕΔΩ

    Θεωρία

    Σχολικό Βιβλίο

    Ύλη στο σχολικό βιβλίο για την ενότητα 2.2.7.4 είναι διαθέσιμη εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2716/Pliroforiki_B-Lykeiou_html-empl/index2_2.html 

    Παρουσίαση για τη Δομή Επανάληψης


    Τρέξε Μάρκο, τρέξε Σοφία, ένας εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας των αλγοριθμικών δομών...




    Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022

    Επικοινωνία και Διαδίκτυο, Εφαρμογές Πληροφορικής Α ΓΕΛ


    Επικοινωνία και Διαδίκτυο

    9.3 Από τον Web 1.0 στον Web X.0

    Το κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου είναι διαθέσιμο εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2714/Pliroforiki_A-Lykeiou_html-empl/index3_9.html

    Η παρουσίαση που θα χρησιμοποιήσουμε στην τάξη είναι διαθέσιμη εδώ: 

    10.1 Υπηρεσίες Διαδικτύου
    10.2 Ο παγκόσμιος ιστός, υπηρεσίες και εφαρμογές Διαδικτύου

    Η παρουσίαση που θα χρησιμοποιήσουμε στην τάξη είναι διαθέσιμη εδώ: 


    Δίκτυα Υπολογιστών


    Δίκτυα Υπολογιστών

    Από τα δίκτυα των φίλων και των γνωστών μας μέχρι τα οδικά και τηλεπικοινωνιακά δίκτυα έως τα δίκτυα υπολογιστικών συστημάτων...

    Το κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου εδώ: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2716/Pliroforiki_B-Lykeiou_html-empl/index3_3.html

    Η παρουσίαση που χρησιμοποιήσαμε στην τάξη

    Ασκήσεις και δραστηριότητες δικτύου






    Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022

    Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή


    Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή

    Υλικό προς Μελέτη

    Το 5ο Κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου, διαθέσιμο ΕΔΩ

    Η παρουσίαση που αξιοποιήσαμε μέσα στην τάξη

    Βιντεοδιάλεξη που παρουσιάζει τα σημαντικότερα σημεία του 3ου Κεφαλαίου...

    Δραστηριότητα "Γνωριμία με το λογισμικό του ΗΥ" διαθέσιμη ΕΔΩ

    Δραστηριότητα Λογισμικού Συστήματος και Λογισμικού Εφαρμογών διαθέσιμη ΕΔΩ

    Σταυρόλεξο "Λογισμικό", διαθέσιμο ΕΔΩ

    Σταυρόλεξο "Κατηγορίες Λογισμικού", διαθέσιμο ΕΔΩ

    Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή Συμπλήρωση κενών, διαθέσιμο ΕΔΩ

    Quiz για το Λογισμικό, διαθέσιμο ΕΔΩ



    Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2022

    AppInventor: Ομαδική Εργασία


    Η ομαδική εργασία είναι μια ευκαιρία 
    • για να χρησιμοποιήσετε όλες τις γνώσεις που αποκτήσατε καθ 'όλη τη διάρκεια του προηγούμενου διαστήματος
    • για να ψάξετε τις επιπλέον δυνατότητες του AppInventor 
    • για να δημιουργήσετε κάτι που είναι πρωτότυπο, που λύνει ένα πρόβλημα ή εξυπηρετεί έναν σκοπό.
    Για την επιλογή του θέματος της ομαδικής σας εργασίας θα ήθελα αφού πάρετε ιδέες από τους παρακάτω συνδέσμους να αφήστε την φαντασία σας ελεύθερη και να διαλέξετε το πιο ενδιαφέρον και πρωτότυπο θέμα που μπορείτε να σκεφτετείτε :-) Όσο πιο "τρελή" η ιδέα σας τόσο το καλύτερο :-)

    Για την εργασία σας θα πρέπει:
    1. να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο
    2. να υποβάλλετε (στην eclass του μαθήματος μας) μία παρουσίαση που θα περιγράφει 
      • το θέμα, 
      • τη σχεδίαση, 
      • τη λειτουργικότητα και 
      • τον τρόπο που συνεργαστήκατε στο πλαίσιο της ομάδας σας
      • ένα παράδειγμα πατουσίασης θα βρείτε ΕΔΩ
    3. να υποβάλλετε (στην eclass του μαθήματος μας) την εφαρμογή που θα έχετε υλοποιήσει για AppInventor σε μορφή αρχείου .apk
    Η εργασία σας μπορεί να είναι είτε ένα ατόφιο project που θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους, είτε συνδυασμός ενός ή περισσοτέρων projects ή (ακόμη καλύτερα) κάτι εντελώς καινούριο και πρωτότυπο. ΠΡΟΣΟΧΗ: είναι απαραίτητο να αναφέρετε τις πηγές από τις οποίες εμπνευστήκατε για την εργασία σας.

    Αν δεν σας εμπνέουν τα παραπάκω μπορείτε να κάνετε αναζήτηση στο διαδίκτυο για επιπλέον πηγές...

    Ιδέες για σχετικά projects μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:





    Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022

    Κεφάλαιο 2: Το υλικό του Υπολογιστή


    Κεφάλαιο 2: Το υλικό του Υπολογιστή

    Υλικό προς Μελέτη

    Το 2ο Κεφάλαιο του Σχολικού Βιβλίου, διαθέσιμο ΕΔΩ

    Η παρουσίαση που αξιοποιήσαμε μέσα στην τάξη


    Βιντεοδιάλεξη που παρουσιάζει τα σημαντικότερα σημεία του 2ου Κεφαλαίου...


    Δραστηριότητες για το Υλικό του Υπολογιστή

    Δραστηριότητα 1 (μέσα στην τάξη): Εννοιολογικός Χάρτης

    Δημιουργήστε έναν εννοιολογικό χάρτη για το Υλικό του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή. 
    Ο εννοιολογικός χάρτης να περιλαμβάνει όσες περισσότερες συσκευές εισόδου και εξόδου μπορείτε να βρείτε. 
    Αν θέλετε μπορείτε να δημιουργήσετε και μία τρίτη κατηγορία για τις συσκευές που είναι ταυτόχρονα εισόδου και εξόδου.

    Προτείνω να χρησιμοποιήσετε μία από τις δύο παρακάτω εφαρμογές:
    Αφού δημιουργήσετε τον εννοιολογικό σας χάρτη αποθηκεύστε τον στον προσωπικό σας φάκελο χρησιμοποιώντας το κουμπί Print Screen του πληκτρολογίου σας.

    Δραστηριότητα 2 (μέσα στην τάξη): Εξερευνώ το κουτί του ΗΥ

    Εξερευνήστε (για 2-3 λεπτά) την κεντρική μονάδα και προβάλετε συνοπτικές πληροφορίες για τις επιμέρους συσκευές της.  Η δραστηριότητα είναι διαθέσιμη ΕΔΩ

    Δραστηριότητα 3 (μέσα στην τάξη): Συσκευές Εισόδου/Εξόδου

    Τοποθετήστε τις συσκευές εισόδου/εξόδου στην κατάληλη κατηγορία. Η δραστηριότητα είναι διαθέσιμη ΕΔΩ

    Εργασίες για το Υλικό του Υπολογιστή

    Εργασία 1: Ο δικός μου υπολογιστής

    Στην εργασία αυτή θα πρέπει να βρείτε και να καταγράψτε τα χαρακτηριστικά του δικού σας υπολογιστή.
    Αν ο υπολογιστής σας "τρέχει Windows" θα βρείτε τα στοιχεία του επεξεργαστή και της κύριας μνήμης κάνοντας δεξί κλικ στο εικονίδιο “Αυτός ο Υπολογιστής” και επιλέγοντας “Ιδιότητες”. 
    Στο παράθυρο που έχει ανοίξει μπροστά σας θα πρέπει να κάνετε κλικ στην επιλογή “Διαχείριση Συσκευών” για να βρείτε πληροφορίες για τις υπόλοιπες συσκευές του υπολογιστή σας.
    Καταγράψτε τα χαρακτηριστικά του υπολογιστή σε έναν πίνακα παρόμοιο με αυτόν που θα ετοίμασα εγώ για το δικό μου υπολογιστή (θα το βρείτε ΕΔΩ) και ανεβάστε τον στην ηλεκτρονική μας τάξη. 

    Εργασία 2: Το υλικό του Υπολογιστή (Αντιστοίχισης)

    Το υλικό του Υπολογιστή (αντιστοίχισης) ΕΔΩ

    Εργασία 3: Το υλικό του Υπολογιστή (Πολλαπλής)

    Υλικό του Υπολογιστή (πολλαπλής επιλογής) ΕΔΩ

    Εργασία 4: Το υλικό του Υπολογιστή (Κενά)

    Υλικό του Υπολογιστή (συμπλήρωσης κενών) ΕΔΩ

    Εργασία 5: Το υλικό του Υπολογιστή (Σωστό/Λάθος)

    Υλικό του Υπολογιστή (Σωστό - Λάθος) ΕΔΩ

    Εργασία 6: Κύρια ή Περιφερειακή Μνήμη

    Κύρια ή Περιφεριακή Μνήμη (Πολλαπλής Επιλογής) ΕΔΩ

    Εργασία 7: Δημιουργήστε το δικό σας σταυρόλεξο

    Επιλέξτε και λύστε ένα από τα παρακάτω σταυρόλεξα
    • 1ο & 2ο κεφάλαια Πληροφορικής α' γυμνασίου ΕΔΩ
    • Το υλικό μέρος του Υπολογιστή ΕΔΩ
    • Υλικό Υπολογιστή ΕΔΩ
    • Το υλικό του υπολογιστή ΕΔΩ
    Στη συνέχεια δημιουργήστε ένα δικό σας σταυρόλεξο με θέμα "Το Υλικό του Υπολογιστή" το οποίο θα πρέπει να έχει τουλάχιστον δέκα (10) λέξεις. Οδηγίες για το πώς θα δημιουργήσετε το σταυρόλεξο σας βρείτε ΕΔΩ.

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Για να είναι εύκολη η εύρεση του σταυρολέξου σας από κάποιον άλλον, ο τίτλος του Σταυρολέξου σας θα πρέπει περιλαμβάνει:
    1. την φράση "Υλικό του Υπολογιστή"
    2. την τάξη σας
    3. τα αρχικά του ονόματος σας
    4. τα αρχικά του σχολείου μας (ΠΣΠΘ) 












    Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022

    13 - AppInventor: Εφαρμογή Panic Button



    Θα αναπτύξουμε μια εφαρμογή που θα λειτουργεί σαν κουμπί πανικού. Η εφαρμογή θα αποτελείται από δύο κουμπιά.

    Το πρώτο θα είναι το κουμπί πανικού. Όταν ο χρήστης αγγίζει το κουμπί πανικού θα ξεκινάει ο ήχος μιας σειρήνας, ο οποίος θα αναπαράγεται ξανά και ξανά. Ταυτόχρονα, η συσκευή θα στέλνει ένα μήνυμα SMS σε έναν προεπιλεγμένο αριθμό για να ζητάει βοήθεια. Το κουμπί πανικού θα απενεργοποιείται προσωρινά (ιδιότητα enabled), ώστε να είναι ορατό, αλλά ο χρήστης να μην μπορεί να το ξαναπατήσει.

    Το δεύτερο κουμπί θα τερματίζει τον ήχο της σειρήνας και θα ενεργοποιεί εκ νέου το κουμπί πανικού.

    Αναλυτικά οι οδηγίες της εφαρμογής είναι διαθέσιμες ΕΔΩ

    Τα αρχεία εικόνων και ήχου που θα χρειαστείτε για την εφαρμογή είναι διαθέσιμα ΕΔΩ

    Η εφαρμογή Panic Button

    12 - Appinventor: Κουραμπιεδο-μελονομακαρονο μετρητής :-)


    Θα δημιουργήσουμε μία εφαρμογή που θα μετράει και θα καταγράφει τον αριθμό των μελομακάρονων και τον κουραμπιέδων που έχουμε φάει.

    Η εφαρμογή θα περιλαμβάνει

    • δύο κουμπιά που όταν πατηθούν αυξάνουν τον αριθμό των μελομακάρονων ή των κουραμπιέδων κατά ένα
    • δύο πλαίσια κειμένου που εμφανίζουν τον τρέχων αριθμό μελομακάρονων και κουραμπιέδων που έχουμε φάει 

    Η εφαρμογή απεικονίζεται στην παρακάτω εικόνα. 

    Αναλυτικά οι οδηγίες για την ερφαρμογή είναι διαθίσιμες ΕΔΩ