Αλγόριθμος είναι μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών, αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε πεπερασμένο χρόνο, που στοχεύουν στην επίλυση ενός προβλήματος.
Αν το πρόβλημα μας είναι πώς θα μετατρέψουμε ένα τετράγωνο κομμάτι χαρτιού σε πασχαλινό λαγουδάκι, τότε τα βήματα που περιγράφονται στην σελίδα που θα βρείτε ΕΔΩ είναι ένας αλγόριθμος :-)
Τα βήματα του αλγόριθμου Πασχαλινό Λαγουδάκι θα πρέπει να ακολουθηθούν με ακρίβεια και με τη σωστή σειρά.
Δεδομένου ότι η Pyhton έχει γίνει πολύ viral φέτος ρίξτε μια ματιά (και όχι μόνο) στο εξαιρετικό βιβλίο του συναδέλφου Μανόλη Κιαγιά με τίτλο: "Παιχνίδια σε Python και Pygame".
Οι Pythonies είναι μαθήματα διδασκαλίας Python μέσα από τη δημιουργία αυτοτελών παραδειγμάτων / προγραμμάτων, διαθέσιμες ΕΔΩ
Το υλικό αποτελείται από κεφάλαια, με κάθε ένα από αυτά να αντιστοιχεί σ' ένα πρόγραμμα, συνήθως ένα παιχνίδι. Το πρόγραμμα δεν παρουσιάζεται ολοκληρωμένο, αλλά ξεκινώντας από το μηδέν χτίζεται βήμα προς βήμα, εξηγώντας τη φιλοσοφία με την οποία περνάμε από το κάθε βήμα στο επόμενο. Κάθε κεφάλαιο συνοδεύεται από ασκήσεις, που βοηθούν στην εξάσκηση και εμπέδωση των εννοιών. Στο τέλος κάθε κεφαλαίου υπάρχουν επίσης σύντομα κείμενα, σχετικά με τις έννοιες που πραγματεύεται το συγκεκριμένο κεφάλαιο. Πρόκειται για εξαιρετική δουλειά των συναδέλφων Βασίλη Βασιλάκη και Γιώργου Μπουκέα
Μελετήστε το 11ο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου που θα βρείτε ΕΔΩ
Στην μελέτη σας μπορείτε να αξιοποιήστε την παρακάτω παρουσίαση για το 11ο κεφάλαιο ...
Δραστηριότητα "Με πόσο τρέχει το ίντερνετ μου (sic);"
Μετρήστε την ταχύτητα πρόσβασης του σπιτιού σας στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας την ιστοσελίδα SpeedTest (https://www.speedtest.net/). Καταγράψτε την ταχύτητα λήψης (download) και την ταχύτητα αποστολής (upload).
Επαναλάβετε την παραπάνω διαδικασία από κάποια φορητή συσκευή (κινητό ή ταμπλετ) που είναι συνδεμένο στο ίδιο δίκτυο του σπιτιού σας ασύρματα. Παρατηρείτε διαφορά στις ταχύτητες των δύο διαφορετικών συσκευών. Αν ναι, που πιστεύετε ότι οφείλεται αυτή η διαφορά;
Το διδακτικό μικρο-σενάριο διδασκαλίας "Screen Time" ανήκει στο "Υλικό της καραντίνας", περισσότερα ΕΔΩ.
Το μικρό-σενάριο περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό / δραστηριότητες για μαθητές καθώς και υλικό μελέτης για γονείς (προαιρετικής κατανάλωσης) ;-).
Υλικό για μαθητές
Πρόκειται για ένα μικρο-σενάριο διδασκαλίας το οποίο οι μαθητές των μικρότερων τάξεων Α, Β και Γ τάξεων θα πρέπει να το δουλέψουν μαζί με τους γονείς τους, ενώ οι μαθητές των μεγαλύτερων θα ήταν χρήσιμο να εμπλέξουν τους γονείς τους.
Το σενάριο περιγράφεται στην παρουσίαση που ακολουθεί με τίτλο "Χρόνος μπροστά σε οθόνες..." και περιλαμβάνει
πληροφορίες από σχετικούς οργανισμούς / φορείς / επιστημονικές ενώσεις σχετικά με τον χρόνο μπροστά σε οθονες
τρεις σχετικές δραστητιότητες
Υλικό για γονείς
Για να ακούσετε (podcasts)
Attention Please, από την σειρά Ted Radio Hout του Αμερικάνικου National Public Radio, διαθέσιμο ΕΔΩ
How do I handle screen time with my kids, από την σειρά Good Inside, διαθέσιμο ΕΔΩ
Screen Time, Part I, από την σειρά Ted Radio Hout του Αμερικάνικου National Public Radio, διαθέσιμο ΕΔΩ
Screen Time, Part IΙ, από την σειρά Ted Radio Hout του Αμερικάνικου National Public Radio, διαθέσιμο ΕΔΩ
Για να διαβάσετε (άρθρα, οδηγοί)
Άρθρο, Το δικό σας 4χρονο, πόσο χρόνο περνά στα social; διαθέσιμο ΕΔΩ
Άρθρο, Screen Time Advice for parents, διαθέσιμο ΕΔΩ
Άρθρο, Screen time limits are outdated – the role of technology in children’s lives has changed, διαθέσιμο ΕΔΩ
Οδηγός με θέμα "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, για γονείς", ΕΔΩ
Το υλικό προσφέρεται "ανοιχτά" με άδεια Creative Commons BY-SA, γεγονός που σημαίνει ότι μπορείτε να το κάνετε ότι θέλετε αρκεί να κάνετε αναφορά στον δημιουργό και να διανείμετε τη δική σας έκδοση με τους ίδιους όρους...
Σχόλια, διορθώσεις, προτάσεις για προσθήκες και βελτιώσεις είναι ευπροσδεκτότατες :-)
Κάθε χρόνο με αφορμή την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου και με στόχο την ενημέρωση / εκπαίδευση των μαθητών των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (που υπηρετούσα τα προηγούμενα χρόνια) οργανώναμε μία σχετική ημερίδα για τους μαθητές .
Για όσα βιντεάκια έχουν διαλόγους σε διαφορετική γλώσσα από την ελληνική έχω δημιουργήσει αρχεία υποτίτλων (srt) τα οποία μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ. Δυστυχώς για να παίξουν θα πρέπει να κατεβάσετε τα βίντεο από το youtube στον υπολογιστή σας και να τα αναπαράξετε από τον VLC Media Player τοποθετώντας τα βίντεο στον ίδιο φάκελο με το αρχείο υποτίτλων. Αλήθεια υπάρχει τρόπος να ενσωματώσω υπότιτλους στο youtube? Διαφοπρετικά μπορείτε απλά να σταματάτε το βίντεο και να κάνετε μετάφραση εσείς (οι διάλογοι είναι ελάχιστοι).
Πειραματιζόμενος δοκίμασα να παρουσιάσω το παραπάνω υλικό ως εξής:
για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν
συμπλήρωνα ή ανακεφαλαίωνα χρησιμοποιώντας την παρουσίαση
Εναλλακτικά κάποιες χρονιές δε χρησιμοποίησα καθόλου την παρουσίαση και
για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν
Τέλος άφησα τους μαθητές να θέσουν τα θέματα που τους προβληματίζουν περισσότερο, κουβεντιάζαμε και χρησιμοποιούσαμε τα βίντεο υποστηρικτικά της συζήτησης.
Επίσης στο δίλημμα "να κάνω ένα γρήγορο πέρασμα από όλες τις κακοτοπιές ή να επικεντρωθώ σε 2-3 από αυτές και να δώσω περισσότερο χρόνο στη συζήτηση" απάντηση πρέπει να δώσετε εσείς με γνώμονα το διαθέσιμο χρόνο". Τα τελευταία χρόνια προσωπικά προτιμώ το δεύτερο και προσπαθώ να αφήνω τα παιδιά να μιλάνε όσο περισσότερο γίνεται και πιστέψτε με, τα παιδιά έχουν να πουν πολλά επί του θέματος.
Θα δημιουργήσουμε χριστουγεννιάτικα animated GIFs τα οποία στη συνέχεια μπορούμε να στείλουμε στους συμμαθητές/φίλους μας με email ή ακόμη και μέσω των υπηρεσιών instant messaging
Σε προηγούμενα μαθήματα δημιουργήσαμε ιστοτόπους με τη χρήση του εργαλείου Google Sites. Το εργαλείο Google Sites χρησιμοποιεί γραφικό περιβάλλον για τη δημιουργία του ιστοτόπου.
Κατά τη δημιουργία ενός ιστοτόπου με Google Sites, στο παρασκήνιο δημιουργείται αυτόματα κώδικας HTML
Τι είναι η HTML;
Η HTML είναι μια περιγραφική γλώσσα, δηλαδή μία γλώσσα που καθορίζει το τρόπο που θα εμφανίζονται τα στοιχεία μίας ιστοσελίδας. Όταν ο Φυλλομετρητής ανακτά μια ιστοσελίδα, στην ουσία ανακτά τον κώδικα HTML της ιστοσελίδας, τον οποίο «διαβάζει» και «διερμηνεύει» τις ετικέτες του (της HTML), δημιουργεί την ιστοσελίδα και την εμφανίζει στην οθόνη, μορφοποιώντας το κείμενο και τις εικόνες της.
Εισαγωγή στην HTML
Το σχετικό κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Εισαγωγικές Οδηγίες και Δραστηριότητες για την HTML διαθέσιμες ΕΔΩ
Ο κώδικας HTML μίας κενής ιστοσελίδας διεθέσιμος ΕΔΩ. Μπορετέ να τον αντιγράψετε/επικολήσετε σε ένα κενό έγγραφο HTML κάθε φορά που ξεκινάστε μία καινούρια σελίδα
Το σκονάκι μου για την HTML
Οι βασικές εντολές της HTML διαθέσιμες ΕΔΩ και ΕΔΩ
Το Λεξικό της HTML (με αναλυτική επεξήγηση των εντολών) ΕΔΩ
για να χρησιμοποιήσετε όλες τις
γνώσεις που αποκτήσατε καθ 'όλη τη διάρκεια του προηγούμενου διαστήματος
για να
ψάξετε τις επιπλέον δυνατότητες του AppInventor
για να δημιουργήσετε
κάτι που είναι πρωτότυπο, που λύνει ένα πρόβλημα ή εξυπηρετεί έναν
σκοπό.
Για την επιλογή του θέματος της ομαδικής σας εργασίας θα
ήθελα αφού πάρετε ιδέες από τους παρακάτω συνδέσμους να αφήστε την
φαντασία σας ελεύθερη και να διαλέξετε το πιο ενδιαφέρον και πρωτότυπο θέμα που μπορείτε να σκεφτετείτε :-) Όσο πιο "τρελή" η ιδέα σας τόσο το καλύτερο :-)
Για την εργασία σας θα πρέπει:
να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο
να υποβάλλετε (στην eclass του μαθήματος μας) μία παρουσίαση που θα περιγράφει
το θέμα,
τη σχεδίαση,
τη λειτουργικότητα και
τον τρόπο που συνεργαστήκατε στο πλαίσιο της ομάδας σας
να υποβάλλετε (στην eclass του μαθήματος μας) την εφαρμογή που θα έχετε υλοποιήσει για AppInventor σε μορφή αρχείου .apk
Η εργασία σας μπορεί να είναι είτε ένα ατόφιο project που θα βρείτε στους
παρακάτω συνδέσμους, είτε συνδυασμός ενός ή περισσοτέρων projects ή
(ακόμη καλύτερα) κάτι εντελώς καινούριο και πρωτότυπο. ΠΡΟΣΟΧΗ: είναι απαραίτητο να αναφέρετε τις πηγές από τις οποίες εμπνευστήκατε για την εργασία σας.
Αν δεν σας εμπνέουν τα παραπάκω μπορείτε να κάνετε αναζήτηση στο διαδίκτυο για επιπλέον πηγές...
Ιδέες για σχετικά projects μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους:
Αφού δημιουργήσετε τον εννοιολογικό σας χάρτη αποθηκεύστε τον στον προσωπικό σας φάκελο χρησιμοποιώντας το κουμπί Print Screen του πληκτρολογίου σας.
Δραστηριότητα 2 (μέσα στην τάξη): Εξερευνώ το κουτί του ΗΥ
Εξερευνήστε (για 2-3 λεπτά) την κεντρική μονάδα και προβάλετε συνοπτικές πληροφορίες για τις επιμέρους συσκευές της. Η δραστηριότητα είναι διαθέσιμη ΕΔΩ
Δραστηριότητα 3 (μέσα στην τάξη): Συσκευές Εισόδου/Εξόδου
Τοποθετήστε τις συσκευές εισόδου/εξόδου στην κατάληλη κατηγορία. Η δραστηριότητα είναι διαθέσιμη ΕΔΩ
Εργασίες για το Υλικό του Υπολογιστή
Εργασία 1: Ο δικός μου υπολογιστής
Στην εργασία αυτή θα πρέπει να βρείτε και να καταγράψτε τα χαρακτηριστικά του δικού σας υπολογιστή.
Αν ο υπολογιστής σας "τρέχει Windows" θα βρείτε τα στοιχεία του επεξεργαστή και της κύριας μνήμης κάνοντας δεξί κλικ στο εικονίδιο “Αυτός ο Υπολογιστής” και επιλέγοντας “Ιδιότητες”.
Στο παράθυρο που έχει ανοίξει μπροστά σας θα πρέπει να κάνετε κλικ στην επιλογή “Διαχείριση Συσκευών” για να βρείτε πληροφορίες για τις υπόλοιπες συσκευές του υπολογιστή σας.
Καταγράψτε τα χαρακτηριστικά του υπολογιστή σε έναν πίνακα παρόμοιο με αυτόν που θα ετοίμασα εγώ για το δικό μου υπολογιστή (θα το βρείτε ΕΔΩ) και ανεβάστε τον στην ηλεκτρονική μας τάξη.
Εργασία 2: Το υλικό του Υπολογιστή (Αντιστοίχισης)
Στη συνέχεια δημιουργήστε ένα δικό σας σταυρόλεξο με θέμα "Το Υλικό του Υπολογιστή" το οποίο θα πρέπει να έχει τουλάχιστον δέκα (10) λέξεις. Οδηγίες για το πώς θα δημιουργήσετε το σταυρόλεξο σας βρείτε ΕΔΩ.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Για να είναι εύκολη η εύρεση του σταυρολέξου σας από κάποιον άλλον, ο τίτλος του Σταυρολέξου σας θα πρέπει περιλαμβάνει:
Θα αναπτύξουμε μια εφαρμογή που θα λειτουργεί σαν κουμπί πανικού. Η εφαρμογή θα αποτελείται από δύο κουμπιά.
Το πρώτο θα είναι το κουμπί πανικού. Όταν ο χρήστης αγγίζει το κουμπί πανικού θα ξεκινάει ο ήχος μιας σειρήνας, ο οποίος θα αναπαράγεται ξανά και ξανά. Ταυτόχρονα, η συσκευή θα στέλνει ένα μήνυμα SMS σε έναν προεπιλεγμένο αριθμό για να ζητάει βοήθεια. Το κουμπί πανικού θα απενεργοποιείται προσωρινά (ιδιότητα enabled), ώστε να είναι ορατό, αλλά ο χρήστης να μην μπορεί να το ξαναπατήσει.
Το δεύτερο κουμπί θα τερματίζει τον ήχο της σειρήνας και θα ενεργοποιεί εκ νέου το κουμπί πανικού.
Αναλυτικά οι οδηγίες της εφαρμογής είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
Τα αρχεία εικόνων
και ήχου που θα χρειαστείτε για την εφαρμογή είναι διαθέσιμα ΕΔΩ
3 - AppInventor: Εφαρμογή Πιάνο Θα αναπτύξουμε μια εφαρμογή που θα δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη της να παίζει πιάνο στο κινητό ή το table...
Αρχείο Ιστολογίου
Σχετικά με...
Τζιά 2002, πρώτη μου χρονιά στην εκπαίδευση και πρώτη μέρα σχολείου.
Μπαίνω στην αυλή του δημοτικού σχολείου της Κάτω Μεριάς ενώ καμιά εικοσαριά μικρούλια τρέχουν ζουζουνίζοντας κατά πάνω μου φωνάζοντας εν χορώ: "Ήρθε ο κύριος των υπολογιστών, ήρθε ο κύριος των υπολογιστών" .
Χαμογελώ αυτάρεσκα και σκέφτομαι: "είμαι ο Κύριος όλων των Υπολογιστών" ;-)