Εκπαιδευτικό υλικό για τον AppInventor
Ο AppInventor
- ένα τυπικό Google Account
- τη σελίδα που θα βρείτε ΕΔΩ χωρίς Google Account
Νοεμβρίου 17, 2024 Philippos Koutsakas
Νοεμβρίου 17, 2024 Philippos Koutsakas
ΚαλημέραΕίμαι μαθητής της Α Λυκείου και πρέπει να ετοιμάσω μία εργασία προγραμματισμού με τον MIT App Inventor.Θέλω να μου προτείνεις κάποιες ιδέες.Θέλω οι ιδέες να είναι πρωτότυπες, έξυπνες, καινοτόμες και σχετικά εύκολα υλοποιήσιμες
Νοεμβρίου 10, 2024 Philippos Koutsakas
Θα δημιουργήσουμε μία εφαρμογή που θα μετράει και θα καταγράφει τον αριθμό των μελομακάρονων και τον κουραμπιέδων που έχουμε φάει.
Η εφαρμογή θα περιλαμβάνει
Η εφαρμογή απεικονίζεται στην παρακάτω εικόνα.
Αναλυτικά οι οδηγίες για την ερφαρμογή είναι διαθίσιμες ΕΔΩ
Νοεμβρίου 10, 2024 Philippos Koutsakas
Νοεμβρίου 09, 2024 Philippos Koutsakas
Η ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών PSPTh Experimenters του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θα παρουσιάσει την εργασία |Precision Farming / Agriculture: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Υπηρεσία του Αγροτικού Τομέα".
Η παρουσίαση της εργασίας είναι ΕΔΩ
Η εργασία επιδιώκει να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που προσφέρει ο ραγδαία εξελισσόμενος τομέας της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης σε συνδυασμό με την αξιοποίηση Τεχνολογιών Ανοιχτής Αρχιτεκτονικής με στόχο τον εντοπισμό των βασικότερων ασθενειών και παρασίτων της καλλιέργειας της ελιάς.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο σχετικού εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιήθηκε στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αξιοποιήθηκε η πλατφόρμα Google Teachable Machine για την δημιουργία και εκπαίδευση μοντέλου μηχανικής μάθησης με δυνατότητα αναγνώρισης ασθενειών της ελιάς. Παράλληλα κατασκευάστηκε χαμηλού κόστους φορητή διάταξη βασισμένη σε τεχνολογίες ανοιχτής αρχιτεκτονικής (Raspberry Pi) με δυνατότητα τροφοδότησης του μοντέλου Μηχανικής Μάθησης με δεδομένα πεδίου με την αξιοποίηση ενσωματωμένης κάμερας.
Ο πρώτος κύκλος εκπαίδευσης του μοντέλου πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου με την αξιοποίηση φωτογραφιών που απεικονίζουν ασθένειες της ελιάς. Ακολούθησε ένας δεύτερος κύκλος εκπαίδευσης στο πεδίο (χωράφι) με πραγματικά δεδομένα και την αξιοποίηση της φορητής διάταξης ενώ στα μελλοντικά μας σχέδια είναι η περαιτέρω εκπαίδευσης του μοντέλου με αξιοποίηση φωτογραφιών από σχετικές βάσεις δεδομένων.
Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της εργασίας μας δείχνουν ότι η αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης για τον έλεγχο παρασίτων και ασθενειών στην καλλιέργεια της ελιάς είναι σε μεγάλο βαθμό αποτελεσματική και πολλά υποσχόμενη.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης από την εκπαιδευτική κοινότητα του υλικού που παράχθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Οκτωβρίου 31, 2024 Philippos Koutsakas
Το 2004, λέει, έγιναν κάποια πολύ σημαντικά πράγματα σχεδόν ταυτόχρονα, τα οποία καθόρισαν τον τρόπο που λειτουργεί η τεχνολογία, το ίντερνετ και οι κοινωνίες σήμερα.
Έχει ενδιαφέρον αυτό το αφιέρωμα, αλλά κυρίως αξίζει να το δείτε για το πώς είναι σχεδιασμένο
Οκτωβρίου 30, 2024 Philippos Koutsakas
Το #DALLE Prompt Book, διαθέσιμο ΕΔΩ
Ελεύθερο για λήψη, περιλαμβάνει 82 σελίδες με περισσότερα από 300 παραδείγματα για δημιουργία εικόνων #DALLE2
Περισσότερες ιδέες εδώ:
https://mspoweruser.com/best-dall-e-2-prompts/
Καλή αξιοποίηση :-)
Οκτωβρίου 29, 2024 Philippos Koutsakas
Το μάθημα διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα (συνεχόμενο δίωρο) στο εργαστήριο πληροφορικής.
Όταν ο αριθμός μαθητών/τριών του τμήματος υπερβαίνει τους/τις 21 το τμήμα "σπάει" σε δύο υπό-τμήματα (για παράδειγμα α1α και α1β) με το πρώτο υπό-τμήμα (α1α) να κάνει μάθημα στο πρώτο δύωρο της εβδομάδας και το δεύτερο (α1β) στο δεύτερο.
Στην Β Γυμνασίου
Το μάθημα διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα στο εργαστήριο πληροφορικής.
Όταν ο αριθμός μαθητών/τριών του τμήματος υπερβαίνει τους/τις 21 το τμήμα "σπάει" σε δύο υπό-τμήματα (β1α και β1β) με το πρώτο υπό-τμήμα (β1α) να κάνει μάθημα την πρώτη ώρα της εβδομάδας και το δεύτερο (β1β) τη δεύτερη.
Το μάθημα διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα στο εργαστήριο πληροφορικής.
Όταν ο αριθμός μαθητών/τριών του τμήματος υπερβαίνει τους/τις 21 το τμήμα "σπάει" σε δύο υπό-τμήματα (γ1α και γ1β) με το πρώτο υπό-τμήμα (γ1α) να κάνει μάθημα την πρώτη ώρα της εβδομάδας και το δεύτερο (γ1β) τη δεύτερη.
Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος για το 2024-25, ΕΔΩ
Σχολικό Βιβλίο "Πληροφορική" ΕΔΩ
Το πρόσθετο ψηφιακό εγχειρίδιο Πληροφορικής Γυμνασίου ΕΔΩ
Από το σχολικό έτος 2021-22 εφαρμόζεται πιλοτικά στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία το νέο πρόγραμμα σπουδών πληροφορικής, περισσότερα ΕΔΩ
Τα διδακτικό υλικό του νέου προγράμματος σπουδών διαθέσιμο ΕΔΩ
Οκτωβρίου 28, 2024 Philippos Koutsakas
Οκτωβρίου 28, 2024 Philippos Koutsakas
Οκτωβρίου 28, 2024 Philippos Koutsakas
Οκτωβρίου 28, 2024 Philippos Koutsakas
Το Πρόσθετο Ψηδιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Γυμνασίου για τις Α, Β και Γ Γυμνασίου είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του Ινστιστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Επίσης είναι διαθέσιμο σε pdf στους παρακάτω συνδέσμους
Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Α΄ Γυμνασίου, ΕΔΩ,
Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Β΄ Γυμνασίου, ΕΔΩ
Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο Πληροφορικής Γ΄ Γυμνασίου, ΕΔΩ
Οκτωβρίου 21, 2024 Philippos Koutsakas
Οκτωβρίου 20, 2024 Philippos Koutsakas
Οκτωβρίου 20, 2024 Philippos Koutsakas
Οκτωβρίου 17, 2024 Philippos Koutsakas
Τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη, ποιά η διαφορά της από την μηχανική μάθηση;
Πώς μπορώ να εκπαιδεύσω ένα ευφυές σύστημα;
Ποιό είναι το ηθικό πρόβλημα του τρόλεϊ και τι σχέση μπορεί να έχει με την ΤΝ και την ΜΜ;
Τι είδους εφαρμογές ΤΝ και ΜΜ υπάρχουν διαθέσιμες και πώς μπορούν να μου φανούν χρήσιμες;
Ποιά η σχέση της τεχνητής νοημοσύνης με τα ρομπότ και από που προήλθε η λέξη (ρομπότ);
Πότε αντικαταστάθηκε η λέξη ανδροειδές από την λέξη ρομπότ;
Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα επιχειρούμε να απαντήσουμε στην παρουσίαση που θα αποτελέσει αφορμή για κουβέντα με τους μαθητές της Β λυκείου στο μάθημα "Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των ΗΥ"
Παράγραφος 3.4. Τεχνητή Νοημοσύνη", διαθέσιμο ΕΔΩ
Οδηγίες για την ομαδική εργασία της ενότητας είναι διαθέσιμες ΕΔΩ
Όσοι/ες το επιθυμούν μπορόυν να υποβάλλουν τις εργασίες τους στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδόνιας, περισσότερα ΕΔΩ
Οκτωβρίου 16, 2024 Philippos Koutsakas
Το φύλλο εργασίας για τη δραστηριότητα "Τυχαίος Αριθμός - Μεταβλητές μέρος δεύτερο" ΕΔΩ
Οκτωβρίου 08, 2024 Philippos Koutsakas
Οκτωβρίου 06, 2024 Philippos Koutsakas
Οκτωβρίου 06, 2024 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 22, 2024 Philippos Koutsakas
Γνωρίζουμε τον AppInventor μέσα από τη δημιουργία της εφαρμογής Hallo World.
Ειδικότερα μέσα από τη δραστηρίοτητα της παρουσίασης που ακολουθεί θα
Σεπτεμβρίου 22, 2024 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 22, 2024 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 22, 2024 Philippos Koutsakas
Οδηγίες Διδασκαλίας του μαθήματος 2024-25 ΕΔΩ
Σχολικό Βιβλίο ΕΔΏ
Πρόγραμμα Σπουδών (ενδεικτικό)
Σεπτεμβρίου 09, 2024 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 09, 2024 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 09, 2024 Philippos Koutsakas
"Γιατί πρέπει να κατέβεις στο επίπεδό τους, να χαμηλώσεις, να σκύψεις, να λυγίσεις, να γίνεις μικρός" Εδώ σφάλλετε. Δεν είναι αυτό που κουράζει πιο πολύ. Φταίει μάλλον που είστε υποχρεωμένοι Να φτάσετε στο ύψος των συναισθημάτων τους. Να τεντωθείτε, να μακρύνετε, να σηκωθείτε στις μύτες των ποδιών. Για να μην τα πληγώσετε. (Γιάνους Κόρτσακ)Αυτός, ο σπουδαίος παιδαγωγός (1879-1942), εγκατέλειψε το επάγγελμα του γιατρού για να γίνει δάσκαλος. Η απόφασή του αυτή είχε σαν βάση την πεποίθησή του ότι για την αντιμετώπιση των παιδικών προβλημάτων δεν αρκεί μια ιατρική αντιμετώπιση των συμπτωμάτων τους, αλλά απαιτείται από τους ενήλικες ριζική αλλαγή στάσης απέναντι στα παιδιά.
"Ο πατέρας μου με χαρακτήριζε βλάκα, ανόητο και, όταν θύμωνε, ηλίθιο και γάιδαρο. Μόνο η γιαγιά πίστευε στο άστρο μου. Διαφορετικά, για τον πατέρα μου ήμουν τεμπέλης, κλαψιάρης, ηλίθιος και άχρηστος".
"Απατάσθε κύριε! Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι, παλιάνθρωποι"
Σεπτεμβρίου 09, 2024 Philippos Koutsakas
δεν περιελάμβανε κάποια ιδιαίτερη ανακάλυψη.Η παρουσίαση του όμως "γκρέμισε" το κτήριο.
Το γεγονός ότι η έγινε αποδεκτή (η παρουσίαση) με τόσο μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό από ένα κοινό στο οποίο ελάχιστοι είχαν την Αγγλική ως μητρική τους γλώσσα ήταν η επιβεβαίωση ότι ήμουν μπροστά σε κάτι πολύ σημαντικό
αν έχεις αρκετά μάτια στη διάθεση σου τα bugs (προγραμματιστικά λάθη) αποδεικνύονται πολύ λίγα...