Τετάρτη 7 Μαΐου 2014
Προγραμματιστικά Εργαλεία Διαδικτύου: Δημιουργία Καλωδίων Δικτύου
Μαΐου 07, 2014 Philippos Koutsakas
Δευτέρα 5 Μαΐου 2014
Τελετή βράβευση διαγωνισμών Πληροφορικής του Νομού Χαλκιδικής
Μαΐου 05, 2014 Philippos Koutsakas
Για την αξιέπαινη πρωτοβουλία του υπεύθυνου ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ν. Χαλκιδικής (Βασίλη Σταφανίδη) να τρέξει δύο διαγωνισμούς πληροφορικής:
- τον μαθητικό διαγωνισμό προγραμματισμού και
- τον διαγωνισμό ιστοσελίδων σχολείων και εκπαιδευτικών του νομού
Το κερασάκι στη τούρτα ήταν η τελετή βράβευσης που διοργανώθηκε την Παρασκευή 2-5-2014 στο ΓΕΛ Πολυγύρου.
Την Παρασκευή λοιπόν πηγαίνω στο ΓΕΛ Πολυγύρου (τρέχοντας ως συνήθως γιατί είχαμε ενημέρωση του Γυμνασίου Πολυγύρου στις 12:45 κι έπρεπε να επιστρέψω) κι ενώ περίμενα να είμαστε εμείς κι εμείς σε μια τυπική διαδικασία, μπαίνω σε ένα γεμάτο αμφιθέατρο από μαθητές, καθηγητές και γονείς.
Πριν από αυτό βέβαια, στο διάδρομο συνάντησα τον Βασίλη.
"Ξανά-μπράβο ρε συ Βασίλη για την πρωτοβουλία (ευνοούσα την τελετή βράβευσης γιατί για τους διαγωνισμούς του τα έχω ήδη πει) να βραβεύσεις τους μαθητές αλλά και τους συναδέλφους για τις ιστοσελίδες. Αναδεικνύεις και επιβραβεύεις ηθικά με αυτό τον τρόπο την προσπάθεια τους..."
¨Κάστε να δεις και τα δώρα σας" με διακόπτει ο Βασίλης.
"Έλα ρε συ τι δώρα, το σημαντικό είναι η συμμετοχή, και η ηθική ανταμοιβή..."
"Είναι τάμπλετ..." με ξανα-διακόπτει...
"ΤΑΜΠΛΕΤ; Ξέχνα αυτό που μόλις είπα περί ηθικής ανταμοιβής, ανασκευάζω, το τάμπλετ είναι μια χαρά ;-)"
Ο Βασίλης παρουσίασε σύντομα τους διαγωνισμούς και στη συνέχεια ακολούθησε η βράβευση (και η επίδοση των τάμπλετς ;-)).
Εγώ κλασικά με το που πήρα το μικρόφωνο (αν και πολύ αγχωμένος) δεν το άφηνα γιατί ήθελα να πω...
πόσο σημαντικό είναι να δίνουμε τη δυνατότητα εμπλοκής των μαθητών σε τέτοιες δράσεις που από τη μία αναδεικνύουν τις ιδιαίτερες ικανότητες τους και από την άλλη τη σημασία του προγραμματισμού ως γνωστικού αντικειμένου με ιδιαίτερα θετικές επαγγελματικές προοπτικές (για δες την παρουσίαση αλλά και εδώ)
επίσης
ότι ο διαγωνισμός ιστοσελίδων έδωσε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαμε να γνωρίσουμε τις ιστοσελίδες που διατηρούν συνάδελφοι στον νομό Χαλκιδικής. Αν και χρόνια στον Πολύγυρο ομολογώ ότι δε γνώριζα ότι τόσοι πολλοί συνάδελφοι διατηρούν τόσο αξιόλογες ιστοσελίδες. Τέλος για μένα η βράβευση αποτέλεσε αφορμή για να σουλουπώσω λίγο το template του blog αλλά και την πλοηγησιμότητα του (για δείτε εδώ).
Αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς η βράβευση της ιστοσελίδας του δημοτικού σχολείου της Ολύνθου και του υπεύθυνου κ. Βασίλη Μησαηλίδη ο οποίος κέρδισε το πρώτο βραβείο σε όλες τις κατηγορίες!!!
επίσης
ότι ο διαγωνισμός ιστοσελίδων έδωσε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαμε να γνωρίσουμε τις ιστοσελίδες που διατηρούν συνάδελφοι στον νομό Χαλκιδικής. Αν και χρόνια στον Πολύγυρο ομολογώ ότι δε γνώριζα ότι τόσοι πολλοί συνάδελφοι διατηρούν τόσο αξιόλογες ιστοσελίδες. Τέλος για μένα η βράβευση αποτέλεσε αφορμή για να σουλουπώσω λίγο το template του blog αλλά και την πλοηγησιμότητα του (για δείτε εδώ).
Αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς η βράβευση της ιστοσελίδας του δημοτικού σχολείου της Ολύνθου και του υπεύθυνου κ. Βασίλη Μησαηλίδη ο οποίος κέρδισε το πρώτο βραβείο σε όλες τις κατηγορίες!!!
Τέτοιες πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν τη δουλειά που γίνεται στο δημόσιο σχολείο, ιδιαίτερα στις μέρες μας που η γενικότερη τάση που επικρατεί είναι η υπογράμμιση και ανάδειξη των κακώς κείμενων, είναι ιδιαίτερα σημαντικές και μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε την προσπάθεια μας για την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα "παιδιά μας".
Πέμπτη 1 Μαΐου 2014
Η Επαγγελματική Εκπαίδευση (το νέο ΕΠΑΛ = νΕΠΑΛ ;-))
Μαΐου 01, 2014 Philippos Koutsakas
Παρουσίαση για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί με βάση τον νόμο για το νέο Λύκειο (4186/2013).
Όπως θα δείτε οι διαφάνειες είναι αρκετά αφαιρετικές και με αυτόν τον τρόπο δίνουν τη δυνατότητα στον εισηγητή να πει τι δική του "ιστορία".
Αν θέλετε να δείτε τη δική μου συλλογιστική (δεν τα πα ακριβώς έτσι, δεν το κάνω ποτέ ;-)) κάντε κλικ στο γρανάζι στο κάτω μέρος της παρουσίασης και ανοίξτε το "Open Speker Notes".
Παρακαλώ για σχόλια και προτάσεις,
Ευχαριστώ...
Όπως θα δείτε οι διαφάνειες είναι αρκετά αφαιρετικές και με αυτόν τον τρόπο δίνουν τη δυνατότητα στον εισηγητή να πει τι δική του "ιστορία".
Αν θέλετε να δείτε τη δική μου συλλογιστική (δεν τα πα ακριβώς έτσι, δεν το κάνω ποτέ ;-)) κάντε κλικ στο γρανάζι στο κάτω μέρος της παρουσίασης και ανοίξτε το "Open Speker Notes".
Παρακαλώ για σχόλια και προτάσεις,
Ευχαριστώ...
Η αλλαγή που παρατηρείτε οφείλεται...
Μαΐου 01, 2014 Philippos Koutsakas
Αγαπητοί επισκέπτες,
Θα έχετε παρατηρήσει μια "μικρή" αλλαγή στο look and feel του ιστολογίου εδώ και μερικές εβδομάδες.
Αφορμή αποτέλεσε η αξιέπαινη πρωτοβουλία του υπεύθυνου ΚΕΠΛΗΝΕΤ Β. Στεφανίδη να διοργανώσει των 1ο διαγωνισμό Ιστοσελίδων του νομού ο οποίος μας έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε τις ιστοσελίδες που διατηρούν συνάδελφοι στον νομό Χαλκιδικής. Αν και χρόνια στον Πολύγυρο ομολογώ ότι δε γνώριζα ότι τόσοι πολλοί συνάδελφοι διατηρούν τόσο αξιόλογες ιστοσελίδες. Μάλιστα την Παρασκευή 2-5-2014, στο ΓΕΛ Πολυγύρου θα πραγματοποιηθεί η βράβευση των διακριθέντων τόσο στο διαγωνισμό δημιουργίας ιστοσελίδων όσο και στο μαθητικό διαγωνισμό προγραμματισμού του νομού μας (η πρόσκληση παρακάτω).
Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι χωρίς να το περιμένω ο ιστότοπος "του κυρίου των υπολογιστών" διακρίθηκε στην κατηγορία περιεχόμενο. Το ακόμη πιο αστείο της υπόθεσης είναι ότι το γεγονός αυτό αποτέλεσε την αφορμή να αλλάξω και το πρότυπο του ιστότοπου (μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού). Σκέφτηκα και λειτούργησα όπως κάναν παλιά οι μαμάδες μας όταν περίμεναν επισκέπτες: σκούπιζαν, σφουγγάριζαν, έστρωναν τα καλά τραπεζομάντηλα και χαλιά, κλπ. Έτσι κι εγώ σκέφτηκα να τη σουλουπώσω λιγάκι μιας και θα "περνούσε" κόσμος :-)
Ελπίζω η νέα μορφή να είναι καλύτερη όχι μόνο από αισθητικής απόψεως αλλά και από λειτουργικής.
Περιμένω τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας.
Δευτέρα 28 Απριλίου 2014
Ένα άλλο σχολείο είναι εφικτό!!!
Απριλίου 28, 2014 Philippos Koutsakas
Τι σχολείο θέλουμε;
Τι θέλουμε να αλλάξουμε;
Ποιό είναι το όραμα μας για την εκπαίδευση;
Γιατί απεργούμε;
Ποιός είναι ο στόχος μας;
Ποιές είναι οι (επτά) πληγές τους εκπαιδευτικού μας συστήματος;
Αυτά και άλλα πολλά ζητήματα συζητήθηκαν κατ' επανάληψη από τους εκπαιδευτικούς του ΕΠΑΛ Πολυγύρου (και όχι μόνο) και γεννήθηκε το κείμενο που επισυνάπτουμε.
Τι θέλουμε να αλλάξουμε;
Ποιό είναι το όραμα μας για την εκπαίδευση;
Γιατί απεργούμε;
Ποιός είναι ο στόχος μας;
Ποιές είναι οι (επτά) πληγές τους εκπαιδευτικού μας συστήματος;
Αυτά και άλλα πολλά ζητήματα συζητήθηκαν κατ' επανάληψη από τους εκπαιδευτικούς του ΕΠΑΛ Πολυγύρου (και όχι μόνο) και γεννήθηκε το κείμενο που επισυνάπτουμε.
Τετάρτη 23 Απριλίου 2014
Το μάθημα όχι ως απόλαυση αλλά ως τιμωρία...
Απριλίου 23, 2014 Philippos Koutsakas
Βλέποντας την έκφραση στα πρόσωπα των μαθητών μου, σήμερα στην τάξη, σκέφτομαι ότι για ακόμη μία φορά το εκπαιδευτικό μας σύστημα κατάφερε αυτό που με τόση αποτελεσματικότητα επιτυγχάνει όλα αυτά τα χρόνια: να ταυτίσει (στις συνειδήσεις των μαθητών) το μάθημα με "τιμωρία".
Γιατί αυτό ακριβώς είναι η επιστροφή στα θρανία κατά τη διάρκεια των διακοπών: τιμωρία (με μάθημα) για τους μαθητές που κάναν καταλήψεις.
Και ας βάζω τα δυνατά μου (όπως και τόσοι άλλοι συν-άδελφοι που γνωρίζω) να κάνουν το μάθημα απόλαυση και διασκέδαση. Με μία κίνηση (τιμωρώντας τους μαθητές με μάθημα), αυτοί που έκαναν αυτή την αντι-εκπαιδευτική επιλογή, με έχουν ακυρώσει!!!
Όλα τα άλλα, ότι δηλαδή όλη η ιστορία γίνεται για να μη χαθούν ώρες μπλα-μπλα-μπλα είναι για να χουμε να λέμε. Το παραπάνω αποδεικνύεται περίτρανα από τις εκατοντάδες (μόνο στο δικό μου σχολείο) χαμένες ώρες για τους μαθητές του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας. Οι ώρες αυτές χάθηκαν και εξακολουθούν να χάνονται (εννέα κάθε εβδομάδα στο σχολείο μου λόγω έλλειψης καθηγητών του τομέα) με υπαιτιότητα ποιανού;
Για αυτές τις ώρες ούτε κουβέντα, ούτε για το γεγονός ότι οι μαθητές αυτοί θα κληθούν να δώσουν πανελλήνιες με ελάχιστη προετοιμασία ή θα πάρουν απολυτήριο και πτυχίο έχοντας φοιτήσει ελλιπώς (εννοείται χωρίς δική τους υπαιτιότητα).
Τι θα κάνω εγώ; Χμ, καταρχήν θα διώξω αυτή την αίσθηση που μου έχουν δημιουργήσει τα ΜΜΕ (και κερατάς και δαρμένος, και στο σχολείο σε περίοδο διακοπών και τεμπέλης), θα μπω στην τάξη, θα γράψω στον πίνακα:
"Το μάθημα δεν είναι τιμωρία αλλά απόλαυση"
και θα κάνω τα πιο απολαυστικό μάθημα της ζωής μου ;-)
Καλή δύναμη, θα μας χρειαστεί για αυτά που έρχονται...
ΥΓ: Αύριο θα υπολογίσω ακριβώς τις χαμένες ώρες από την αρχή της χρονιάς του τομέα υγείας και πρόνοιας του σχολείου μου και θα ετοιμάσω ένα δελτίο τύπου το οποίο θα ζητήσω από την τοπική ΕΛΜΕ να προωθήσει στα τοπικά ΜΜΕ. Επίσης θα πετάξω την ιδέα της κατοχύρωσης του www.xameneswres.gr ώστε να ανέβουν εκεί οι χαμένες ώρες (με μορφή μεγάλου counter). Και κάθε εβδομάδα θα τις ενημερώνουμε...
Δευτέρα 21 Απριλίου 2014
Διδασκαλία με Ανοιχτά Εργαλεία και Υλικό - Teach with open source tools and materials | opensource.com
Απριλίου 21, 2014 Philippos Koutsakas
Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που περιγράφει πως μπορούμε να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας για έναν ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο, διδάσκοντας τους με "ανοιχτά" εργαλεία και υλικό.
Καλή ανάγωνση
Teach with open source tools and materials | opensource.com
Καλή ανάγωνση
Teach with open source tools and materials | opensource.com
How to upgrade your school system to open source | opensource.com
Απριλίου 21, 2014 Philippos Koutsakas
Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που περιγράφει βήμα-βήμα το ΠΩΣ για το ΓΙΑΤΙ της μετάβασης / αναβάθμισης των πληροφοριακών συστημάτων του σχολείου μας συστήματα ανοιχτού κώδικα...
Καλή ανάγνωση
How to upgrade your school system to open source | opensource.com
Καλή ανάγνωση
How to upgrade your school system to open source | opensource.com
Open Educational Resources
Απριλίου 21, 2014 Philippos Koutsakas
What are Open Educational Resources (OER)?
Open Education "...is the simple and powerful idea that the world’s knowledge is a public good and that technology in general and the Worldwide Web in particular provide an extraordinary opportunity for everyone to share, use, and reuse knowledge."
—The William and Flora Hewlett Foundation
Τετάρτη 16 Απριλίου 2014
Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑΛ (Ομάδα Α) και μαθημάτων Ειδικότητας
Απριλίου 16, 2014 Philippos Koutsakas
Μπήκαμε στην τελική ευθεία, ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων.
Ολόκληρο το δελτίο τύπου του ΥΠΑΙΘ μπορείτε να το βρείτε εδώ
Ο σύνδεσμος της ανάρτησης στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ είναι εδώ
Στην συνέχεια παραθέτω το πρόγραμμα εξετάσεων των ΕΠΑΛ (Ομάδα Α).
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2014
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄)
ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΗΜΕΡΑ
|
ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
|
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
ΠΕΜΠΤΗ
|
29-5-2014
|
-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
|
ΤΡΙΤΗ
|
03-6-2014
|
-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι
|
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
|
13-6-2014
|
-ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ
ΣΧΕΔΙΟ
-ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΜΗΧΑΝΩΝ
-ΔΙΚΤΥΑ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΙΙ
-ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ
-ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ
ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΙΙ
|
ΣΑΒΒΑΤΟ
|
14-6-2014
|
-ΑΡΧΕΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΙΙ
-ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
-ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
-ΑΝΘΟΚΗΠΕΥΤΙΚΕΣ
ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ
-ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ
ΜΗΧΑΝΕΣ
|
ΔΕΥΤΕΡΑ
|
16-6-2014
|
-ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ
-ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
-ΑΓΩΓΗ
ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
-ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ
-ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ
|
ΤΡΙΤΗ
|
17-6-2014
|
-ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ
ΙΙ
-ΜΗΧΑΝΕΣ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ
-ΦΥΤΙΚΗ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ
-ΑΡΧΕΣ
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
-ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ-ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ
|
ΤΕΤΑΡΤΗ
|
18-6-2014
|
-ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ
-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ
-ΜΗΧΑΝΕΣ
ΠΛΟΙΟΥ Ι
-ΑΡΧΕΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
-ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ
ΤΟΠΙΟΥ
|
ΠΕΜΠΤΗ
|
19-6-2014
|
-ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ
ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
-ΥΓΙΕΙΝΗ
ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
-ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΨΥΞΗΣ
-ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ
ΙΙ
-ΜΕΤΑΦΟΡΑ
ΦΟΡΤΙΩΝ
|
Τρίτη 15 Απριλίου 2014
MOOCs: Λιγότερη επικοινωνία και περισσότερη παιδαγωγική παρακαλώ!
Απριλίου 15, 2014 Philippos Koutsakas
Χαιρετίσαμε με μεγάλο ενθουσιασμό και με πολλά άρθρα την άφιξη των μαζικών διαδικτυακών και δωρεάν μαθημάτων ως την πιο ελπιδοφόρα σελίδα στη σύγχρονη εκπαίδευση.
Το παρακάτω άρθρο που διαβάσαμε και μεταφράσαμε από την ιστοσελίδαThot cursus, γράφτηκε από την Christine Vaufrey με αφορμή ένα εκτενές άρθρο του Sir John Daniel, πρώην προέδρου του βρετανικού ανοιχτού πανεπιστημίου (Open University). Σε αυτό εξετάζει με εποικοδομητική κριτική ματιά την εκπαιδευτική αξία αυτών των πρωτοβουλιών υπό το φως της πολυετούς εμπειρίας σε θέματα μάθησης εξ αποστάσεως και εκπαίδευσης ενηλίκων. Αξίζει να το διαβάσετε.
H πρωτοφανής επιτυχία των Moocs (Massive open online course) πρέπει να είναι πικρή για όσους μόχθησαν δεκαετίες τώρα για την παραγωγή μαθημάτων υψηλής ποιότητας εξ αποστάσεως.
Με μια κίνηση ματ, τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Βορείου Αμερικής έδωσαν ελεύθερη πρόσβαση μέσα από ειδικές πλατφόρμες, σε χιλιάδες μαθήματα on-line, ενώ δηλώνουν περήφανα ότι στοχεύουν σε ένα δισεκατομμύριο διδασκομένους.
Όμως τα Πανεπιστήμια αυτά δεν ασχολούνται με το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα των διδασκομένων. Ούτε έχει σημασία αν μόνο το 5 με 10% απ’αυτούς φτάνουν μέχρι το τέλος των μαθημάτων. Ούτε ακόμα ασχολούνται να αναγνωρίσουν την προσπάθεια εκμάθησης που καταβάλλεται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, καθώς δεν απονέμει οποιαδήποτε πανεπιστημιακή πίστωση εις αντάλλαγμα μιας εξέτασης στο τέλος των μαθημάτων, αλλά δίνει μόνο ένα πιστοποιητικό που μόνο οι πιο τυχεροί και πιο πλούσιοι -του EdX και της Coursera- θα μπορούν να ανταλλάξουν με πραγματική πιστοποίηση (credits) για το πτυχίο τους.
Πανεπιστήμια πιο γνωστά για την έρευνα τους παρά για τη διδασκαλία τους
Αυτή η αναιδής άνεση επιβεβαιώνεται επίσης από την παραδοσιακή -για να μην πούμε απηρχαιωμένη- παιδαγωγική προσέγγιση που υιοθετείται από τα πανεπιστήμια των προγραμμάτων αυτών. Πρόκειται για απλή μεταφορά περιεχομένου μέσω κειμένων τύπου ευρετηρίου ή βίντεο των 15 λεπτών, σε συνδυασμό με κουίζ και άλλες απλές ασκήσεις αξιολόγησης. Εξαφανίστηκε όλη η προηγούμενη προσπάθεια προσεκτικής εκπόνησης διαδικτυακών ποιοτικών μαθημάτων, όπου ο διδασκόμενος αναγνωρίζεται ως ύπαρξη, μπορεί να συμμετάσχει σε πολλαπλές ανταλλαγές και έχει πρόσβαση στο περιεχόμενο σε ποικίλες μορφές!
Προφανώς, ο Sir John Daniel, πρώην πρόεδρος του βρετανικού ανοιχτού πανεπιστημίου Open University και ένθερμος οπαδός των ελεύθερων εκπαιδευτικών πόρων (Open Educational Resources), δεν συμπαθεί ιδιαίτερα τα xMoocs όπως διαγράφονται σήμερα. Ένα μεγάλο και πρόσφατο άρθρο το πιστοποιεί. Με τίτλο «Making Sense of Moocs : Musing in a Maze of Myths, Paradox and Possibility«, το άρθρο προσπαθεί να σπάσει την ασπίδα ενθουσιασμού που περιέβαλε την ανακοίνωση της ανάμιξης των πιο φημισμένων αμερικανικών πανεπιστημίων στην παραγωγή των Moocs, καπαρώνοντας συγχρόνως ένα ακρώνυμο που κρύβει μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία της εκμάθησης και της εκπαίδευσης και ονομάζονται πλέον cMoocs.
Ο Sir John Daniel εκφράζει μια ισχυρή πεποίθηση:
δεν γινόμαστε παραγωγοί ποιητικών διαδικτυακών μαθημάτων απλώς επειδή το επιθυμούμε.
Έχει και μια δεύτερη πεποίθηση :
τα πανεπιστήμια που σήμερα εμπλέκονται στην μαζική παραγωγή xMoocs έχουν χτίσει την φήμη τους πάνω στις εξαιρετικές ερευνητικές εργασίες μάλλον παρά στην ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουν.
Προσκαλεί τον αναγνώστη του άρθρου του να δει τι συμβαίνει πέρα από τς πλατφόρμες EdX ή Coursera, σε ό,τι αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε χώρους όπου το κύριο μέλημα είναι το ποσοστό επιτυχίας των διδασκομένων και το ποσοστό απόκτησης διπλώματος. Σε τόπους όπου ομάδες ολόκληρες συναγωνίζονται για τη δημιουργία διαδικτυακών μαθημάτων που τηρούν τους διεθνείς κανόνες ποιότητας.
Ένα σχήμα μάθησης εν τη γενέσει
Ο Sir John Daniel δεν απορρίπτει τα Μοocs μονομιάς. Απ’τη μια, σημειώνει στο (περιθώριο) τη διαφορά που υπάρχει μεταξύ των xMoocs, που χτίστηκαν με βάση τα παραδοσιακά μοντέλα προκαθορισμένων μαθημάτων, προσαρμοσμένα στους διδασκομένους, και των cMoocs που πειραματίζονται με πραγματικές εναλλακτικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις απόκτησης γνώσης μέσα από ανταλλαγές ον λάιν και με βάση την παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου από τους συμμετέχοντες. Απ” την αλλη, προβλέπει ότι καθώς ο αριθμός των Moocs θα αυξάνεται, ο ανταγωνισμός θα κάνει την εμφάνισή του και η πραγματική ικανοποίηση των διδασκομένων, όχι μόνο από άποψη πρόσβασης στο περιεχόμενο αλλά κυρίως σε επίπεδο πραγματικής εκμάθησης και όσον αφορά στη λήψη πτυχίων, θα κάνει τη διαφορά. Με ένα fair playεντελώς βρετανικό, ο Daniel υπενθυμίζει ότι οι βλέψεις του MIT και του Stanford ήταν, κατά το άνοιγμα των xMoocs, να αναλύσουν το πώς οι νέες τεχνολογίες επιδρούν στην εκμάθηση και πώς μπορούν να βελτιώσουν την εκπαιδευτική πρακτική. Τα μίντια πήραν το πάνω χέρι μετά, ιδιαίτερα στα γραφεία επικοινωνίας αυτών των πανεπιστημίων, τάζοντας παγκόσμια πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση χάρη στα Moocs, χωρίς κάν να έχουν κάνει την πρώτη αξιολόγηση της διάδοσής τους σε μια κλίμακα που μέχρι τώρα δεν έχουμε φτάσει ποτέ.
Χωρίς αμφιβολία, οι παραγωγοί των Moocs θα βελτιώσουν τις εφαρμογές τους, και τα πανεπιστήμια και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα αναγκαστούν να ακολουθήσουν. Αυτό επιτάσσει να βρούμε ένα οικονομικό μοντέλο παραγωγής που επιτρέπει στην αρχή της διαδικασίας μια εκπαιδευτική σύλληψη υψηλής ποιότητας. Ο Sir John Daniel δίνει το παράδειγμα μιας τέτοιας πρότασης πολύ λιγότερο γνωστής από τα xMoocs του ΜΙΤ, αλλά που επέτρεψε σε πολλά αμερικάνικα κρατικά πανεπιστήμια να προσφέρουν ποιοτικά μαθήματα στο διαδίκτυο και με χαμηλό κόστος για τους φοιτητές. Η Academic Partnerships είναι μια σύμπραξη δημοσίου-ιδιωτικού τομέα, στο πλαίσιο της οποίας μια τράπεζα χρηματοδοτεί την όλη προσπάθεια διαδικτυακής παροχής μαθημάτων και παρακολούθησης των φοιτητών από εξειδικευμένο προσωπικό και με στόχο να αποτρέψει τον αριθμό εγκατάλειψης σπουδών καθ’όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσης.
Θα μας άρεσε τέτοιες πρωτοβουλίες να αφορούν και τα cMoocs, που έχουν χωρίς αμφιβολία πολλά προτερήματα σε όρους παιδαγωγικούς αλλά υπολείπονται πόρων, με εξαίρεση τα πρωτοποριακά καναδέζικα πανεπιστήμια.
Δεν έχουμε ακόμα τελειώσει με το θέμα των Moocs.
Αλλά μήπως να τα αντιμετωπίσουμε όπως είναι : παιδαγωγικοί πειραματισμοί, προϊόντα εν τη γενέσει τους, που από εδώ και στο εξής μας επιτρέπουν να φανταστούμε ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον για την ανώτατη παιδεία, εντός και εκτός των ακαδημαϊκών τειχών. Μένει τώρα η εμπειρία και οι πολλές πρωτοβουλίες που αποκομίστηκαν με τα χρόνια σε θέματα μάθησης εξ αποστάσεως και εκπαίδευσης ενηλίκων να αξιοποιηθούν, προς όφελος πάντα των διδασκομένων.
Η μετάφραση είναι της Φαίδρας Σίμιτσεκ
Ανοιχτά ακαδημαϊκά μαθήματα των Ελληνικών Πανεπιστημίων
Απριλίου 15, 2014 Philippos Koutsakas
Μια παρουσίαση της κ. Καμήλαλης Δέσποινας σχετικά με τα ανοιχτά ακαδημαϊκά μαθήματα των Ελληνικών Πανεπιστημίων
Επανεφευρίσκοντας το Πανεπιστήμιο: Chris Dellarocas at TEDxAca
Απριλίου 15, 2014 Philippos Koutsakas
Δευτέρα 14 Απριλίου 2014
Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθημάτων της Α τάξης των ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2013-14
Απριλίου 14, 2014 Philippos Koutsakas
Οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων της Α τάξης ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2013-14 θα βρείτε εδώ.
Μεταξύ άλλων για ο μάθημα εφαρμογές πληροφορικής η εγκύκλιος προβλέπει τα εξής:
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
(για όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού)
α) δύο (2) θέματα θεωρίας,
β) δύο (2) θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων.
Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.
Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.
Η βαθμολογία προκύπτει κατά 50% από τα θέματα της θεωρίας (2x25%) και κατά 50% από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα (2x25%).
Επισημαίνεται ότι στα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού, τα θέματα τίθενται από τον διδάσκοντα/ τους διδάσκοντες και δεν ισχύει για αυτά η Τράπεζα Θεμάτων.
Κυριακή 13 Απριλίου 2014
Ερωτήματα προς απάντηση από το HarvardX...
Απριλίου 13, 2014 Philippos Koutsakas
Τι κινητοποιεί τους μαθητές;
Πως οι μαθητές διατηρούν τη γνώση;
Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος για να διδάξουμε πολύπλοκες έννοιες;
Δείτε περισσότερα στο http://news.harvard.edu/gazette/story/2014/01/harvard-and-mit-release-working-papers-on-open-online-learning/
Πως οι μαθητές διατηρούν τη γνώση;
Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος για να διδάξουμε πολύπλοκες έννοιες;
Δείτε περισσότερα στο http://news.harvard.edu/gazette/story/2014/01/harvard-and-mit-release-working-papers-on-open-online-learning/
Σάββατο 12 Απριλίου 2014
Ένα σύντομο βίντεο σχετικά με τα MOOCs και τη δια-συνδεδεμένη εποχή.
Απριλίου 12, 2014 Philippos Koutsakas
Παρασκευή 11 Απριλίου 2014
Να τι είναι διδακτορικό σε εικόνες...
Απριλίου 11, 2014 Philippos Koutsakas
Ο Matt Might είναι ένας καθηγητής πληροφορικής στο University of Utah, ο οποίος αποφάσισε να μας… ζωγραφίσει το “τι εστί διδακτορικό”!
Μάλιστα, το όλο εγχείρημα είναι σαν να περιγράφει τη δουλειά των PhD ερευνητών σε παιδάκια δημοτικού! Όμως, δεν ξεφεύγει από αυτό που θέλει να πει: Η γνώση δεν σταματά ποτέ!
Για το λόγο αυτό, πρέπει οι άνθρωποι που έχουν ως έργο ζωής να εξελίξουν την επιστήμη τους να προσπαθούν όλο και σκληρότερα για να σπάσουν το “φράγμα” όσων ήδη γνωρίζουν!
Μάλιστα, το όλο εγχείρημα είναι σαν να περιγράφει τη δουλειά των PhD ερευνητών σε παιδάκια δημοτικού! Όμως, δεν ξεφεύγει από αυτό που θέλει να πει: Η γνώση δεν σταματά ποτέ!
Για το λόγο αυτό, πρέπει οι άνθρωποι που έχουν ως έργο ζωής να εξελίξουν την επιστήμη τους να προσπαθούν όλο και σκληρότερα για να σπάσουν το “φράγμα” όσων ήδη γνωρίζουν!
Τετάρτη 9 Απριλίου 2014
Ο κύριος των υπολογιστών (με τα μάτια ενός παιδιού).
Απριλίου 09, 2014 Philippos Koutsakas
Είναι προφανές ότι ο κόκκινος κύριος που διακρίνεται από τους σι-θρου τοίχους του σχολείου να κάθεται μπροστά στον υπολογιστή και να δείχνει την οθόνη είναι "ο Κύριος των υπολογιστών" (http://okiriostonopologiston.blogspot.com). Ανέκαθεν μου άρεσε το κόνσεπτ του "διάφανου σχολείου στην κοινωνία". Διάφανου με την έννοια του ανοιχτού...
Η καλλιτέχνης (όταν ρωτήθηκε) είπε ότι το μαλλί μου πετάει λιγάκι γιατί είμαι ιδρωμένος (αντιλαμβάνεται το παιδί ότι το έργο του εκπαιδευτικού είναι δύσκολο ;-)). Κόκκινος και ιδρωμένος είμαι συνήθως όταν κάνω μάθημα, με 110 σφυγμούς...
Παρατηρήστε επίσης ότι τα παιδάκια της τάξης είναι super χαρούμενα. Η καλλιτέχνης είναι ακόμη στην ηλικία που το σχολείο και η διαδικασίας της μάθησης σημαίνει χαρά, σε μερικά χρόνια αυτή η αίσθηση (δυστυχώς) θα έχει αντιστραφεί κι εμείς θα έχουμε επιτελέσει το έργο μας :-(
Τρίτη 8 Απριλίου 2014
Ερευνητική Εργασία: Δημιουργία παιχνιδίων για ΗΥ - Παραδείγματα παιχνιδιών
Απριλίου 08, 2014 Philippos Koutsakas
Στην επίσημη ιστοσελίδα του gamemaker παρουσιάζονται αρκετά αξιόλογα παιχνίδια.
Για ρίξτε μια ματιά...
Επίσης υπάρχουν αρκετά tutorials λιγάκι δυσκολούτσικα βέβαια...
Basic platform tutorial
Για ρίξτε μια ματιά...
Επίσης υπάρχουν αρκετά tutorials λιγάκι δυσκολούτσικα βέβαια...
Basic platform tutorial
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα - Πως αναρτούμε υλικό σε ιστοσελίδες
Απριλίου 08, 2014 Philippos Koutsakas
Κυριακή 6 Απριλίου 2014
Προγραμματισμός Υπολογιστών - Ασκήσεις Επανάληψης (για όλα τα κεφάλαια)
Απριλίου 06, 2014 Philippos Koutsakas
Αφού διαβάσετε τη θεωρία των κεφαλαίων λύστε και τις παρακάτω επαναληπτικές ασκήσεις
Ασκήσεις για τα κεφάλαια 1, 2, 3, 4
Ασκήσεις για τα κεφάλαια 5, 6, 7, 8, 9
Γενικές Ασκήσεις Επανάληψης επιλέξτε τις ασκήσεις για τα αντίστοιχα κεφάλαια (10, 11, 12, 13).
Επίσης ασκήσεις του συναδέλφου Κειναυτάκη Παύλου
Ασκήσεις για τα κεφάλαια 1, 2, 3
Ασκήσεις για το κεφάλαιο 4
Ασκήσεις για τα κεφάλαια 5, 6, 7
Ασκήσεις για τα κεφάλαια 8, 9, 10, 11, 12, 13
Καλή μελέτη
Ασκήσεις για τα κεφάλαια 1, 2, 3, 4
Ασκήσεις για τα κεφάλαια 5, 6, 7, 8, 9
Γενικές Ασκήσεις Επανάληψης επιλέξτε τις ασκήσεις για τα αντίστοιχα κεφάλαια (10, 11, 12, 13).
Επίσης ασκήσεις του συναδέλφου Κειναυτάκη Παύλου
Ασκήσεις για τα κεφάλαια 1, 2, 3
Ασκήσεις για το κεφάλαιο 4
Ασκήσεις για τα κεφάλαια 5, 6, 7
Ασκήσεις για τα κεφάλαια 8, 9, 10, 11, 12, 13
Καλή μελέτη
Πέμπτη 3 Απριλίου 2014
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)