Δευτέρα 22 Απριλίου 2013
Πέμπτη 4 Απριλίου 2013
Οδηγίες σχετικά με την εκδήλωση GNU/Linux Installfest
Απριλίου 04, 2013 Philippos Koutsakas
Οι διανομές GNU/Linux που θα είναι διαθέσιμες προς εγκατάσταση κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης
Απριλίου 04, 2013 Philippos Koutsakas
- ubuntu 12.04
- mint mate
- mint debian
- debian
- gnew sense
- xubuntu
- voyager
- slitaz
Η επιλογή των διανομών έγινε από τα μέλη του greeklug.
Γιατί Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικά (ΕΛ/ΛΑΚ);
Απριλίου 04, 2013 Philippos Koutsakas
Αν θέλετε να το δείτε υποτιτλισμένο στα Ελληνικά κάντε κλικ εδώ
Τρίτη 2 Απριλίου 2013
Ελάττωσε - Επαναχρησιμοποίησε - Ανακύκλωσε παλιό εξοπλισμό πληροφορικής στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου
Απριλίου 02, 2013 Philippos Koutsakas
Δευτέρα 1 Απριλίου 2013
Ελάτε να εγκαταστήσουμε παρέα GNU/Linux στον υπολογιστή σας στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου - GNU/Linux Installfest
Απριλίου 01, 2013 Philippos Koutsakas
Η εκδήλωση απευθύνεται σε αυτούς που:
- ο υπολογιστής τους πάει αργά και θέλουν να «ξανανιώσει» χωρίς να ξοδέψουν ούτε ένα ευρώ.
- δεν έχουν τη δυνατότητα ή δεν θέλουν να πληρώνουν ένα κάρο λεφτά για την άδεια χρήσης του Λειτουργικού τους Συστήματος και των εφαρμογών που χρησιμοποιούν.
- έχουν βαρεθεί να κολλάνε ιούς.
- θέλουν να δοκιμάσουν ένα διαφορετικό, Ελεύθερο και Ανοιχτό Λειτουργικό Σύστημα.
Κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης (διαρκεί περίπου 45-60 λεπτά) θα υπάρξει σύντομη ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ στο περιβάλλον του GNU/Linux και θα λυθούν απορίες.
Η συμμετοχή στην εκδήλωση είναι δωρεάν. Το μόνο που απαιτείται είναι η καλή σας διάθεση και η συμπλήρωση της φόρμας που θα βρείτε στο: http://greenpcepalpolyg.blogspot.gr/2013/03/gnulinux_23.html μέχρι την Παρασκευή 05-04-2013.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013
Σάββατο 23 Μαρτίου 2013
Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013
«Ελάττωση – Επαναχρησιμοποίηση – Ανακύκλωση παλιού εξοπλισμού πληροφορικής στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου»
Μαρτίου 14, 2013 Philippos Koutsakas
Οι μαθητές της Εικονικής Επιχείρησης Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Πολυγύρου και οι καθηγητές μας, σας καλούμε να συμμετάσχετε στη δράση:
Εμείς, θα ελέγξουμε τον εξοπλισμό αυτόν και
- αν είναι δυνατόν να λειτουργήσει θα του εγκαταστήσουμε μια ελαφριά διανομή GNU/Linux και θα τον τοποθετήσουμε σε κάποιο εργαστήριο ή στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας για να χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς
- αν δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει θα τον αποσυναρμολογήσουμε, θα κρατήσουμε τα χρήσιμα κομμάτια του για μελλοντική επαναχρησιμοποίηση και θα πάμε τα υπόλοιπα για ανακύκλωση στο ΧΥΤΑ Πολυγύρου.
Όλη η διαδικασία θα καταγραφεί αναλυτικά σε κάθε στάδιο της οπότε εσείς θα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθείτε από το blog μας (http://greenpcepalpolyg.blogspot.com) την τύχη του εξοπλισμού που δωρίσατε.
Μάλιστα στα σχέδια μας είναι, με τον εξοπλισμό που θα προκύψει από την συνεισφορά σας, να δημιουργήσουμε ένα αποθετήριο υλικού πληροφορικής (hardware) από το οποίο θα μπορούν να εφοδιάζονται με ανταλλακτικά, ανάλογα με τις ανάγκες τους και τη διαθεσιμότητα, όλα τα σχολεία του Πολυγύρου και γιατί όχι, όλου του Νομού Χαλκιδικής.
Τέλος, για εσάς που έχετε έναν παλιό υπολογιστή που λειτουργεί μεν αλλά πάει αργά προγραμματίζουμε ένα Σαββατιάτικο πρωινό του Μάρτη (ίσως του Απρίλη) μία ανοιχτή συνάντηση κατάστασης GNU/Linux στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου. Στην συνάντηση αυτή, με την βοήθεια της «Ένωσης Ελλήνων Χρηστών και Φίλων ΕΛ/ΛΑΚ», θα εγκαταστήσουμε ανάλαφρες διανομές GNU/Linux, οι οποίες θα κάνουν τον υπολογιστή σας να «ξανανιώσει». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί αν υπάρχει συμμετοχή, οπότε δηλώστε ενδιαφέρον στο fkoutsakas@gmail.com.
Ευχαριστούμε προκαταβολικά
Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013
Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013
Συμμετοχή στο 5ο μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Μαρτίου 08, 2013 Philippos Koutsakas
Η παρουσίαση μας...
Η εισήγηση μας...
Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013
Παρουσίαση της δράσης μας στο τηλεοπτικό κανάλι Super Τηλεόραση Χαλκιδικής
Μαρτίου 01, 2013 Philippos Koutsakas
Πήραν πλάνα από το εργαστήριο στο οποίο δουλεύουμε, από τον χώρο αποθήκευσης.
Ακολουθεί ότι μπόρεσα να καταγράψω. Δυστυχώς ο νόμος του Μέρφι επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη φορά και το πρόγραμμα καταγραφής κόλλησε στη μέση της καταγραφής του ρεπορτάζ.
Θα επικοινωνήσουμε με το κανάλι για να τους ζητήσουμε να σας στείλουν τα πλάνα.
Πάρτε λοιπόν μία ιδέα...
Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013
Προγραμματισμός διδασκαλίας Δομημένου Προγραμματισμόυ
Φεβρουαρίου 26, 2013 Philippos Koutsakas
Για μαθητές προηγούμενων ετών που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν την επανάληψη της ύλης (κατόπιν συνεννόησης) παραθέτω τις ώρες και τις μέρες των μαθημάτων:
Δευτέρα: 1150 - 1235 (1 ώρα)
Τρίτη: 1240 - 1320 (1 ώρα)
Τετάρτη: 1005 - 1145 (2 ώρες)
Πέμπτη: 1240 - 1325 (1 ώρα)
Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013
Απαντήσεις στις "Πιθανές Ερωτήσεις όσον αφορά στη Δράση "Ελάττωσε - Επαναχρησιμοποίησε - Ανακύκλωσε"
Φεβρουαρίου 10, 2013 Philippos Koutsakas
Απαντήσεις στις "Πιθανές Ερωτήσεις όσον αφορά στη Δράση "Ελάττωσε - Επαναχρησιμοποίησε - Ανακύκλωσε"
Ε: Έχω έναν υπολογιστή που δεν τον χρειάζομαι. Τον θέλετε;
Α: Βεβαίως και τον θέλουμε. Εμείς, στην περίπτωση που λειτουργεί χωρίς προβλήματα, αφού τον «κάνουμε ένα φρεσκάρισμα» (ίσως και μια μικρή αναβάθμιση), θα του εγκαταστήσουμε μια ελαφριά διανομή GNU/Linux και θα τον χρησιμοποιήσουμε για εκπαιδευτικούς σκοπούς στο σχολείο μας.
Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί και μπορεί να επισκευαστεί, θα κάνουμε αυτά που περιγράψαμε προηγουμένως. Διαφορετικά θα τον αποσυναρμολογήσουμε, θα κρατήσουμε τα χρήσιμα κομμάτια του για μελλοντική επαναχρησιμοποίηση και θα πάμε τα υπόλοιπα για ανακύκλωση στο ΧΥΤΑ Πολυγύρου.
Ε: Έχω έναν παλιό υπολογιστή που λειτουργεί μεν, αλλά είναι πολύ παλιός και αργός. Θέλω να τον κρατήσω γιατί τον χρησιμοποιώ για να μπαίνω στο ίντερνετ, να ακούω μουσική, να γράφω κανένα έγγραφο. Μπορείτε να κάνετε κάτι για να λειτουργήσει πιο γρήγορα;
Α: Προγραμματίζουμε ένα Σαββατιάτικο πρωινό του Μάρτη (ίσως του Απρίλη) την πραγματοποίηση μιας συνάντησης στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου στην οποία με την βοήθεια της «Ένωσης Ελλήνων Χρηστών και Φίλων ΕΛ/ΛΑΚ» θα εγκαταστήσουμε ανάλαφρες διανομές GNU/Linux οι οποίες θα κάνουν τον υπολογιστή σας να «ξανανιώσει». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί αν υπάρχει συμμετοχή, οπότε δηλώστε ενδιαφέρον στο fkoutsakas@gmail.com.
Ε: Οι υπηρεσίες της εικονικής επιχείρησης πληροφορικής είναι δωρεάν; Πρέπει να πληρώσω κάτι;
Α: Όχι. Εμείς δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση χρήματα. Παρόλα αυτά ΑΝ θέλεις και ΑΝ έχεις τη δυνατότητα μπορείς να κάνεις μια δωρεά στον κουμπαρά του Χαμόγελου του παιδιού που έχουμε στο γραφείο του Συλλόγου των καθηγητών του σχολείου μας. Τα χρήματα αυτά, στο τέλος της χρονιάς πηγαίνουν στο «Χαμόγελο του παιδιού».
Ε: Έχω έναν υπολογιστή που είναι χαλασμένος. Να σας τον φέρω για να τον επισκευάσετε;
Α: Δυστυχώς, όχι. Εκτός του ότι δεν έχουμε τα τεχνικά μέσα για να αντιμετωπίσουμε όλων των ειδών τις βλάβες, δεν θα ήταν ηθικά σωστό αφού αυτό θα ήταν αθέμιτος ανταγωνισμός προς τους επαγγελματίες του Πολυγύρου, που βιοπορίζονται από αυτό.
Ε: Αν σας δωρίζω τον υπολογιστή μου θα μπορώ να μάθω αργότερα τι απέγινε;
Α: Ναι, Μπαίνοντας στο ιστότοπο της εικονικής επιχείρησης πληροφορικής μπορείτε να δείτε αναλυτικά πως αξιοποιήθηκε ο εξοπλισμός που δωρίσατε στο σχολείο.
Ε: Τα παραπάνω ισχύουν μόνο για υπολογιστές ή μπορώ να φέρω και Laptops, Netbooks, οθόνες, εκτυπωτές, δικτυακό εξοπλισμό, κλπ;
Α: Δεχόμαστε όλα τα παραπάνω.
Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013
Τι ακριβώς είναι η δράση "Green PC EpalPolyg"
Φεβρουαρίου 08, 2013 Philippos Koutsakas
Ακολουθεί η παρουσίαση.
Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013
Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2012
Φεβρουαρίου 04, 2013 Philippos Koutsakas
Η παρουσίαση και τα (εμβόλιμα) βιντεάκια παρακάτω... Η σειρά που παρουσιάζονται τα βίντεος εδώ είναι τυχαία και προφανώς διαφορετική από τη σειρά τους στην παρουσίαση.
Για όσα βιντεάκια έχουν διαλόγους σε διαφορετική γλώσσα από την ελληνική έχω δημιουργήσει αρχεία υποτίτλων (.srt). Αν κάποιος τα χρειαστεί ας επικοινωνήσει για να του τα στείλω.
Σχόλια και παρατηρήσεις ευπροσδεκτότατες...
Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013
Παρουσίαση του προγράμματος "Ελάττωσε - Επαναχρησιμοποίησε - Ανακύκλωσε"
Ιανουαρίου 25, 2013 Philippos Koutsakas
Ειδικότερα, στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν με εισηγήσεις:
- Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης Αποβλήτων Ηλεκτρικού και Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού
- Φίλιππος Κουτσάκας, ΕΠΑΛ Πολυγύρου
- REVIVE, VODAFONE
- Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης και Α.Φ.Η.Σ.
- οι Μαθητές της Γ’ Γυμνασίου
- Η Υπεύθυνη της Περιβαλλοντικής ομάδας Δομόσογλου Ελισάβετ
Ακολουθεί η παρουσίαση μας...
Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013
Απολογισμός Ε.Θ.Δ.
Ιανουαρίου 15, 2013 Philippos Koutsakas
Αρχικά με σκεπτικό να χρησιμοποιηθεί για να φτιάξουμε κάποιο διαφημιστικό βιντεάκι παρουσιάσαμε ένα tutorial για το muvizu...
- Ατομικές και
- Επιχειρηματικές Δεξιότητες
που θα πρέπει να έχουμε (στοχεύουμε εξάλλου να αποκτήσουμε μέσα στα πλαίσια του προγράμματος) ως εργαζόμενοι σε μια (εικονική) επιχείρηση.
Η παρουσίαση ακολουθεί...
Στην συνέχεια οι εργαζόμενοι "πήγαν" στα τμήματα τους και αφού συσκεύθηκαν για 5 λεπτά ξεκίνησαν...
Το τμήμα Marketing ολοκλήρωσε την επεξεργασία των ερωτηματολογίων τους
Το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης σχεδίασε το logo της επιχείρησης
Το τεχνικό τμήμα επισκεύασε έναν ΗΥ
Το τμήμα αποθήκης επικαιροποίησε την κατάσταση του εξοπλισμού που υπάρχει στην αποθήκη προς ανακύκλωση.
Το τμήμα παραλαβής εκτύπωσε τιμοκαταλόγους.
Το λογιστήριο ετοίμασε μια παρουσίαση σχετικά με το πως είναι τα τμήματα λογιστηρίου στις κανονικές επιχειρήσεις.
Συζητήσαμε επίσης για την επίσκεψη που προγραμματίζουμε σε επιχείρηση του Πολυγύρου.
Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013
Για να δούμε τι έχει γίνει μέχρι στιγμής...
Ιανουαρίου 14, 2013 Philippos Koutsakas
- Το καλύτερο είναι ο εχθρός του καλού
- Φέτος έχω ελαχιστότατότατο χρόνο για να διαθέσω για την καταγραφή της καθημερινότητας του σχολείου
- Το επάγγελμα μας είναι ίσως το μοναδικό στο οποίο έχεις τη δυνατότητα να πεις δύο φορές μέσα σε ένα "χρόνο" : "ΟΚ, μέχρι στιγμής λειτούργησα "έτσι", δεν μου αρέσει αυτό, πάμε από την αρχή...": μία φορά το Σεπτέμβρη και μία τον Γενάρη ;-)
- Τοποθέτηση καινούριου rack στο εργαστήριο 1
- Αλλαγή των καλωδίων δικτύου στο εργαστήριο 1
- Απόσυρση τεσσάρων ΗΥ στο εργαστήριο 2
- Τοποθέτηση 3 dell στο εργαστήριο 2
- Τοποθέτηση 2 νέων ΗΥ (δωρές φίλων) στο εργαστήριο 2
- Αναβάθμιση του Server στο εργαστήριο 1 (αντικατάσταση του από τον ΗΥ που έτρεχε τον Νέστωρα της ΕΠΑΦΟΣ)
- Αγορά καινούριου Server για το εργαστήριο 3
- Επανεγκατάσταση ΛΣ (Windows XP) και λογισμικών σε 14 ΗΥ στο εργαστήριο 2
- Ξαναστήσιμο του Server στο εργαστήριο 2 (windows XP)
- Αντικατάσταση του ΗΥ του αμφιθεάτρου με τον server του εργαστηρίου 1
- Αντικατάσταση του ΗΥ της γραμματείας (Εύη) με τον ΗΥ του αμφιθεάτρου
- Τοποθέτηση ΗΥ με linux salix στο γραφείο
- Αντικατάσταση ΗΥ έπαφου
- και άλλα πολλά της τρελής καθημερινότητας ενός πληροφορικού σε σχολείο τεχνικής εκπαίδευσης τα οποία ξεχνάω...
Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012
Ελλάτωσε / επαναχρησιμοποίησε / ανακλύκλωσε
Δεκεμβρίου 11, 2012 Philippos Koutsakas
Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012
Κάθε τρίτη (ώρα) Τρίτη (μέρα) γίνε καθηγητής, μπορείς ;-)
Δεκεμβρίου 10, 2012 Philippos Koutsakas
Την αρχή σε αυτό το role-playing-game θα κάνουν ο Νίκος, ο Δημήτρης και ο Αχιλλέας την Τρίτη 11/12/2012 που θα μας μιλήσουν για το πως έφτιαξε την ιστοσελίδα του, για ένα λογισμικό συντήρησης των windows και για τα torretns αντίστοιχα.
Μετά από κάθε δεκάλεπτη παρουσίαση θα υπάρχει χρόνος για ερωτήσεις και συζήτηση.
Οι μαθητές-καθηγητές θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τα εποπτικά μέσα του εργαστηρίου (βιντεοπροβολέα, πίνακα, υπολογιστές, κλπ).
Βασικός και απαράβατος κανόνας "κατά τη διάρκεια του δεκαλέπτου σε καμία περίπτωση δε βγαίνουμε από το ρόλο μας".
Για να δούμε πως θα πάει...
Ημερίδα ΕΛ/ΛΑΚ και ubuntu LTSP
Δεκεμβρίου 10, 2012 Philippos Koutsakas
Αν παρόλα αυτά θέλετε να διαβάσετε το ημερολόγιο καταστρώματος μου της 08/12/2012 (λίγες μέρες πριν από το τέλος του ημερολογίου των Μάγια) συνεχίστε με δική σας ευθύνη ;-)
Λοιπόν έχουμε και λέμε...
Φτάσαμε στις 0900 για να ρυθμίσουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες:
Μερικές φωτοτυπίες, ο Κώστας έφτιαξε ένα καλώδιο δικτύου, οργανώσαμε τον μπουφέ (ο Δημήτρης δεν τήρησε το fair play και έφερε σοκολατόπιτα, η Λίτσα κουλουράκια, ο Κώστας έβαλε τη Βικτώρια να φτιάξει κέικ, η Βάσω χυμούς, αναψυκτικά, νερά, πιατάκια, κλπ και εγώ έφτιαξα το διάσημο κέικ με την ιδιοταγή / κλειστή συνταγή της μαμάς μου). Όλα ήταν έτοιμα...
Τα super παιδιά της ομάδας ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (πατέρας της άλγεβρας): Άλκης, Γιάννης, Λευτέρης, αλλάξανε τα φώτα (με την καλή έννοια) στα εργαστήρια που θα χρησιμοποιούνταν για την ημερίδα και σε ντε-τε (που λέγαν και οι μαθητές μου), στις γηραιές οθόνες των ακόμη γηραιότερων πι-σι των εργαστηρίων έλαμψε το λογότυπο του ubuntu-LTSP (ποιητικό δε βρίσκετε;).
Είχαν φέρει δικούς τους σέρβερς και σουίτς για το κομμάτι της αλληλεπίδρασης των επιμορφούμενων με το LTPS και στήσαμε / συνδέσαμε τους βιντεοπροβολείς με τους σέρβερς των εργαστηρίων για να προβάλουμε την εγκατάσταση / παραμετροποίηση που θα γινόταν στα εργαστήρια του σχολείου ταυτόχρονα.
Στις 1005 κατέβηκα κάτω και συνάντησα τα παιδιά από το greekLUG τα οποία ήρθαν να συνδράμουν (και συνέδραμαν και μετ παραπάνω μάλιστα) εθελοντικά από τη Θεσσαλονίκη, με δικά τους έξοδα, Σάββατο πρωί στον Πολύγυρο! Ότι και να πω λίγο θα είναι...
Στις 1010 το αμφιθέατρο είχε 40-50 νοματαίους και ο Βασίλης ξεκίνησε...
Χαιρέτησε την ημερίδα ο σχολικός σύμβουλος Πληροφορικής κ. Μανουσαρίδης
Ακολούθησε η κ. Γιανέλη (η διευθύντρια μας) αλλά δυστυχώς δεν την φωτογράφισα γιατί τα καλά της λόγια με έκανα να κάτσω στις σκάλες για να μη φαίνομαι.
Ακολούθησε ο Γιάννης ο Σιάχος από την ομάδα τεχνικής στήριξης του ΠΣΔ που πολύ σύντομα και περιεκτικά περιέγραψε τη δουλειά της ομάδας...
Ακολούθησε ο Φίλιππος Κουτσάκας (χε) ο οποίος περιέγραψε την αναγκαιότητα πραγματοποίησης την ημερίδας από την σκοπιά ενός εκπαιδευτικού / υπευθύνου εργαστηρίου πληροφορικής.
Εδώ είναι η παρουσίαση
Χωρίς να το γνωρίζω ο πονηρούλης ο ΘαΜαστρο με τράβηξε βιντεάκι από τη μέση και μετά...
Για δείτε εδώ...
Στην συνέχεια ξεκίνησε ο Κωστής ο Μουσαφίρης ο οποίος με εκπληκτικό τρόπο μας μίλησε για της αρχές του ΕΛ/ΛΑΚ, την εκπαιδευτική Φιλοσοφία του, για το Λογισμικό ΕΛ/ΛΑΚ γενικότερα αλλά ειδικότερα για τα πλεονεκτήματα χρήσης του ΕΛ/ΛΑΚ στην Εκπαίδευση.
Ακολούθησε ο Sergey Tsabolov ο οποίος παρουσίασε τι είναι μια Διανομή GNU/Linux, τις Δημοφιλέστερες διανομές, Αντιστοιχίες Προγραμμάτων, τα δημοφιλέστερα Προγράμματα ΕΛ/ΛΑΚ αλλά και Ενδεικτικά Προγράμματα για διάφορους τομείς.
Ο Άλκης στο ένα και ο Γιάννη στο τρία:
- έδωσαν τη δυνατότητα στους επιμορφούμενους / χρήστες να δημιουργήσουν λογαριασμούς χρηστών
- έδωσαν τη δυνατότητα στους επιμορφούμενους να αλληλεπιδράσουν με το ubuntu LTSP σαν χρήστες / μαθητές μέσα απο μια σειρά δραστηριοτήτων που είχαν ετοιμάσει (επεξεργασία εικόνας, κειμένου, αναπαραγωγή βίντεο, κλπ)
- ξεκίνησαν και παρουσίασαν βήμα-βήμα την εγκατάσταση του ubuntu LTSP στον σέρβερ των εργαστηρίων
- παρουσίασαν τα εργαλεία διαχείρισης των χρηστών και το λογισμικό epoptes
- έλυσαν δεκάδες απορίες
Στο τέλος ο Θανάσης φωτογράφησε την ομάδα κι εγώ το Θανάση...
Αλλά και τον Κώστα που τράβηξε τη δεύτερη...
Επιχειρώντας μιας αποτίμηση από την από την σκοπιά αυτουνού που συμμετείχε στην διοργάνωση της ημερίδας θεωρώ ότι ήταν αρκετά πετυχημένη μιας και η συμμετοχή ήταν πολύ μεγάλη για τα δεδομένα της εποχής και της ημέρας. Ίσως θα έπρεπε να παίξουμε λίγο καλύτερα με τα ΜΜΕ. Θα το ξέρουμε την για την επόμενη φορά,,,
Από την σκοπιά του υπευθύνου εργαστηρίου, όπως είπα και στον Άκη, αυτά που παρουσιάστηκαν ήταν συγκινητικά. Δίνουν plug-n-play λύση σε όλα σχεδόν τα ζητήματα διαχείρισης ενός τοπικού δικτύου 70 απαξιωμένων τεχνολογικά υπολογιστών.
Άυτά, να μαστε καλά να κάνουμε και άλλα τέτοια.
Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012
Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012
Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα "Εγκατάσταση, Λειτουργία και Διαχείριση Ubuntu LTSP στο Εργαστήριο Πληροφορικής του Σχολείου"
Νοεμβρίου 28, 2012 Philippos Koutsakas
Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012
Διήμερο Σεμινάριο "Μύθοι και πραγματικότητα σχετικά με τη χρήση ουσιών" από την Πνοή του Ν. Χαλκιδικής
Ιουνίου 28, 2012 Philippos Koutsakas
Δυστυχώς (ή μήπως ευτυχώς;) το εξαιρετικό διήμερο σεμινάριο που αφορούσε στις εξαρτήσεις δεν έδωσε "μαγικές συνταγές" και "λύσεις πασπαρτού", αντ' αυτού δημιούργησε νέα ερωτηματικά / αφορμές για ψάξιμο...
Ταυτόχρονα ήταν ένα ακόμη βήμα προς την αυτογνωσία, πρόσφερε χρήσιμες γνώσεις, συγκινήσεις (ιδιαίτερα οι βιωματικές ασκήσεις), γνωριμίες, "άκρες".
Ως κλασικό σπασικλάκι κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου κράτησα κάποιες σημειώσεις καταγράφοντας κυρίως πράγματα που μου έκαναν εντύπωση, Μπορείτε να τις βρείτε εδώ...
Μάλιστα στις σημειώσεις έχω δώσει τη δυνατότητα πραγματοποίησης αλλαγών από όποιον το επιθυμεί, οπότε αν έχετε να συμπληρώσετε κάτι μη διστάσετε...
Κατόπιν παράκλησης της Βασιλικής, το υλικό που παρουσίασε (παρουσίαση για τις εξαρτήσεις, κείμενο με τους παράγοντες κινδύνου και τους αποτρεπτικούς παράγοντες) δεν θα αναρτηθεί σε αυτό το μπλογκ. Το έχω στη διάθεση μου και όποιος το θελήσει δεν έχει παρά να μου στείλει ένα μέιλ στη διεύθυνση fkoutsakas at gmail.com.
Καλή αντάμωση το Σεπτέμβρη...
Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012
Βαθμολογία πρώτου - τελευταίου (βάσεις) εισακτέου στα ΤΕΙ (ομάδα Α) 2011
Ιουνίου 27, 2012 Philippos Koutsakas
Προσοχή - προσοχή - προσοχή: οι βάσεις εισαγωγής προηγούμενων ετών δεν πρέπει να επηρεάσουν τον τρόπο συμπλήρωσης του μηχανογραφικού σας.
Το μηχανογραφικό σας να το συμπληρώσετε με βάση το τι προτιμάτε.
Στοιχεία για τις σχολές Πληροφορικής των ΤΕΙ του μηχανογραφικόυ
Ιουνίου 27, 2012 Philippos Koutsakas
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ 2006
3.4.4. Συγκριτικά αποτελέσματα
Η αξιολόγηση που παρουσιάζουμε αφορά την πληρότητα της ύλης των προγραμμάτων σπουδών και όχι την ποιότητα των παρεχομένων σπουδών ή οποιεσδήποτε άλλες εκπαιδευτικές ή ερευνητικές παραμέτρους οι οποίες είναι πολύ δυσκολότερο να αξιολογηθούν αντικειμενικά. Δεν πρόκειται επομένως για μια συνολική αξιολόγηση των τμημάτων αλλά για μία επισκόπηση της πληρότητας (και όχι της ποιότητας) των προγραμμάτων σπουδών τους, όπως αυτή προκύπτει μέσα
κυρίως από την εξέταση των οδηγών σπουδών.
Για το σκοπό της αξιολόγησης σχηματίσθηκε ένα Πρότυπο Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΠΣ) βάσει του οποίου βαθμολογήθηκαν όλες οι επίσημες κατευθύνσεις των τμημάτων που μελετήθηκαν. Το ΠΠΣ αποτελείται από 36 βασικά μαθήματα τα οποία ένας ολοκληρωμένος απόφοιτος Πληροφορικής θα έπρεπε θεωρητικά να τα έχει όλα διδαχθεί ώστε να αποκτήσει όλες εκείνες τις γνώσεις που καλύπτουν ένα επαρκές φάσμα της Πληροφορικής σήμερα.
Τα γραφήματα που παρουσιάζουν τη συνολική βαθμολογία που σημείωσαν όλες οι επίσημες κατευθύνσεις των τμημάτων που μελετήσαμε. Όσον αφορά τους χρωματισμούς, όσα προγράμματα σημείωσαν πληρότητα που ξεπερνούσε τα 2/3 του μεγίστου (δηλ. >0.66) παρουσιάζονται με γαλάζιο και οι ελλείψεις τους χαρακτηρίζονται μικρές. Τα προγράμματα με χαμηλότερη πληρότητα, που ξεπέρασαν όμως τη βάση, παρουσιάζονται με πράσινο και χαρακτηρίζονται από αρκετές ελλείψεις. Τα προγράμματα που δεν ξεπέρασαν τη βάση είναι σχεδόν όλα αρκετά χαμηλά στη βαθμολογία και τα παρουσιάζουμε με κόκκινο. Τα προγράμματα αυτά είτε έχουν πολλές ελλείψεις είτε προσφέρουν προγράμματα που κακώς επικαλούνται τον όρο Πληροφορική.
Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων, ΑΤΕΙ Πειραιά
Είναι ένα από τα δύο παλαιότερα τμήματα Πληροφορικής ΑΤΕΙ στην Ελλάδα (λειτούργησε το 1983). Έχει ικανοποιητικό πρόγραμμα σπουδών αλλά επικεντρώνεται στη Μηχανική ΗΥ με αποτέλεσμα να έχει μεν πολύ πλούσιο πρόγραμμα σε μαθήματα υλικού αλλά αρκετές ελλείψεις στα υπόλοιπα μαθήματα. Αν και τα περισσότερα μαθήματα έχουν λίγες ώρες θεωρίας διαθέτει ωστόσο μία από τις καλύτερες εργαστηριακές υποδομές ακόμη και μεταξύ των τμημάτων ΑΕΙ. Δεδομένης της μακρόχρονης ιστορίας του θα περίμενε κανείς να έχει καλύτερη οργάνωση της ιστοσελίδας του καθώς και πιο ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών.
Πληροφορικής, ΑΤΕΙ Αθήνας
Είναι και αυτό ένα από τα παλαιότερα τμήματα ΑΤΕΙ (λειτούργησε το 1983). Το πρόγραμμα σπουδών του είναι αρκετά καλό με ελάχιστες ελλείψεις και πληρότητα εφάμιλλη πολλών τμημάτων ΑΕΙ. Οι ώρες θεωρίας σε όλα τα μαθήματα είναι ωστόσο και εδώ λίγες. Αν και έχει 24 μέλη ΔΕΠ οι 190 φοιτητές που εισάγονται κάθε έτος δημιουργούν έναν υψηλό λόγο φοιτητών/ΔΕΠ.
Πληροφορικής, Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Λειτούργησε το 1987 και είναι ίσως το μόνο τμήμα ΑΤΕΙ που δεν έχει λίγες ώρες θεωρίας στα μαθήματά του. Το πρόγραμμά του κρίνεται ικανοποιητικό με λίγες ελλείψεις οι οποίες όμως δεν ικαιολογούνται δεδομένης της μακρόχρονης λειτουργίας του και του επαρκούς αριθμού (19) μελών ΔΕΠ. Το πρόγραμμά του θα ήταν πολύ καλύτερο αν αντί για αλυσίδες μαθημάτων στα ίδια αντικείμενα προσέφερε περισσότερα μαθήματα σε περιοχές που παρουσιάζει ελλείψεις. Ο λόγος φοιτητών/ΔΕΠ είναι και εδώ αρκετά μεγάλος.
Πληροφορικής και Επικοινωνιών, ΑΤΕΙ Σερρών
Το τμήμα προσφέρει τρεις κατευθύνσεις σπουδών από τις οποίες οι δύο (πληροφορικής και υλικού) έχουν ένα αρκετά καλό πρόγραμμα ενώ η Τρίτη κατεύθυνση (τηλεπικοινωνιών) είναι ικανοποιητική. Το τμήμα με μόλις 9 μέλη ΔΕΠ δε φαίνεται ακόμη έτοιμο να προσφέρει αυτές τις κατευθύνσεις και το πρόγραμμά του θα μπορούσε να ήταν πληρέστερο αν προσέφερε ενιαίο πτυχίο στους αποφοίτους του. Οι ώρες θεωρίας είναι και εδώ λίγες στα περισσότερα μαθήματα ενώ υπάρχουν βασικές ελλείψεις σε μαθηματικά και θεωρητικά μαθήματα. Με τους 280 φοιτητές που θα εισαχθούν το 2006 ο λόγος φοιτητών/ΔΕΠ είναι πολύ μεγάλος.
Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΑΤΕΙ Λάρισας
Το τμήμα έχει ένα αρκετά καλό πρόγραμμα σπουδών και σημείωσε από τις υψηλότερες βαθμολογίες μεταξύ των ΑΤΕΙ. Οι ώρες θεωρίας είναι και εδώ λίγες αλλά πρόκειται για το ένα από τα δύο μόνο τμήματα ΑΤΕΙ που προσφέρουν το μάθημα “Θεωρίας Υπολογισμού”. Παρότι αναφέρονται τομείς το πρόγραμμά του είναι ουσιαστικά ενιαίο. Αν και έχει ήδη 12 μέλη ΔΕΠ οι 260 φοιτητές που θα εισαχθούν το 2006 δημιουργούν ένα αρκετά υψηλό λόγο φοιτητών/ΔΕΠ.
Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, ΑΤΕΙ Λαμίας
Το τμήμα προσφέρει ένα αρκετά καλό πρόγραμμα σπουδών και σημείωσε την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ των ΑΤΕΙ. Αν μάλιστα προσέφερε και ενιαίο πτυχίο αντί για τις δύο κατευθύνσεις (ασφάλειας και τεχνολογίας τηλεφαρμογών) τότε θα είχε μια πολύ καλή πληρότητα εφάμιλλη των καλύτερων ΑΕΙ. Η επίδοσή του οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι όλα τα μαθήματά του είναι υποχρεωτικά και όλα σχεδόν περιλαμβάνουν και εργαστήριο. Υπάρχουν βέβαια ελλείψεις σε θεωρητικά μαθήματα αλλά οι ώρες θεωρίας ήταν λίγες μόνο σε μερικά από τα μαθήματα.
Πάντως, παρατηρούμε κι εδώ το φαινόμενο που μαστίζει τα περισσότερα ΑΤΕΙ που έχουν κατευθύνσεις σπουδών, όπου η επιλογή των τομέων γίνεται εντελώς αυθαίρετα. Το τμήμα με μόλις 7 μέλη ΔΕΠ σαφώς και δε θα'πρεπε να προσφέρει ακόμη τομείς, πόσο μάλλον όταν ο ένας εξ αυτών αφορά την “Τεχνολογία Τηλεφαρμογών”. Είναι άξιο απορίας ποιος άραγε είχε την ιδέα για τη δημιουργία ενός τέτοιου αόριστου τομέα. Οι 240 φοιτητές του νέου έτους κάνουν κι εδώ το λόγο φοιτητών/ΔΕΠ πολύ μεγάλο.
Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, ΑΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Το τμήμα λειτουργεί από το 2004 και δε φαίνεται να έχει κανένα μέλος ΔΕΠ. Το πρόγραμμα σπουδών του δεν έχει αναπτυχθεί στην πλήρη του μορφή ακόμη οπότε και είναι αδύνατο να το αξιολογήσουμε. Το τμήμα εντούτοις και παρά τις εμφανείς ελλείψεις του σε υποδομή και προσωπικό θα δεχθεί φέτος 180 νέους φοιτητές.
Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΑΤΕΙ Καλαμάτας
Πρόκειται για το νεότερο τμήμα Πληροφορικής ΑΤΕΙ και λειτουργεί μόλις ένα χρόνο στη Σπάρτη. Το ΑΤΕΙ Καλαμάτας εξακολουθεί ωστόσο να έχει μη ενημερωμένη την ιστοσελίδα του. Παρά την προφανή παντελή έλλειψη υποδομών και προσωπικού το τμήμα θα δεχθεί φέτος 250 νέους φοιτητές.
Τμήματα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής ΑΤΕΙ
Βιομηχανικής Πληροφορικής, ΑΤΕΙ Καβάλας
Αν και το τμήμα επικαλείται εξειδικευμένες σπουδές στη Βιομηχανική Πληροφορική το πρόγραμμα σπουδών του περιλαμβάνει τρεις κατευθύνσεις εκ των οποίων η μία τουλάχιστον (εκπαίδευση στην πληροφορική) είναι εντελώς ασύμβατη με αυτό τον προσανατολισμό. Δεδομένου ότι η πρώτη μόνο κατεύθυνση αφορά τη βιομηχανική πληροφορική ενώ η δεύτερη αφορά την επιστήμη των υπολογιστών συνολικά, το τμήμα θα μπορούσε κάλλιστα να ονομάζεται απλώς Πληροφορικής. Επιπλέον, οι διαφορές μεταξύ των τριών κατευθύνσεων είναι αρκετά μικρές σε σημείο που να μη
δικαιλογείται απόλυτα η ύπαρξή τους. Το πρόγραμμα σπουδών στην κατεύθυνση Επιστήμης Υπολογιστών είναι αρκετά καλό ενώ στις άλλες δύο κατευθύνσεις παρουσιάζει ελάχιστες διαφορές και είναι πολύ ικανοποιητικό. Οι ώρες θεωρίας είναι βέβαια στα περισσότερα μαθήματα λίγες αλλά το τμήμα είναι ένα από τα δύο τμήματα ΑΤΕΙ που προσφέρουν το μάθημα “Θεωρίας Υπολογισμού” – άλλο ένα σημάδι του ότι ο τίτλος Βιομηχανική Πληροφορική δεν του ταιριάζει. Οι 320 νέοι φοιτητές για τα 11 μέλη ΔΕΠ δημιουργούν και εδώ ένα πολύ μεγάλο λόγο φοιτητών/ΔΕΠ.
Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων, ΑΤΕΙ Κρητής
Το τμήμα προσφέρει δύο κατευθύνσεις, η μία σε Πληροφορική και η δεύτερη σε Επικοινωνίες και Πολυμέσα. Το οξύμωρο είναι ότι ότι η δεύτερη κατεύθυνση σημείωσε μια αρκετά καλή βαθμολογία που ήταν από τις υψηλότερες μεταξύ των ΑΤΕΙ (ακόμη και ΑΕΙ) ενώ η πρώτη που αφορά την Πληροφορική ήταν απλώς ικανοποιητική και αρκετά πιο χαμηλά από τη δεύτερη κατεύθυνση. Οι περισσότερες ελλείψεις στο πρόγραμμα αφορούν τα θεωρητικά μαθήματα. Πάντως προκαλεί και εδώ απορία το πως επιλέγονται τα ονόματα στα περισσότερα τμήματα ΑΤΕΙ. Δεδομένου ότι τα Πολυμέσα δε συνιστούν αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο (όπως π.χ. οι τηλεπικοινωνίες) η επιλογή τους στον τίτλο του τμήματος χαρακτηρίζεται επιεικώς υπερβολική – ειδικά για ένα τμήμα που ούτως ή άλλως επικαλείται σπουδές σε εφαρμοσμένη πληροφορική. Πολλά είναι τα τμήματα που προσφέρουν διάφορες ειδικεύσεις χωρίς ωστόσο να προσθέτουν τις αντίστοιχες λέξεις στον τίτλο τους. Το τμήμα έχει 10 μέλη ΔΕΠ και 4 ερευνητικά εργαστήρια. Ο λόγος φοιτητών/ΔΕΠ είναι και εδώ αρκετά υψηλός.
Τηλεπληροφορικής και Διοίκησης, ΑΤΕΙ Ηπείρου
Το πρόγραμμα σπουδών του είναι αρκετά καλό και προσφέρει ενιαίο πτυχίο χωρίς κατευθύνσεις. Οι ώρες θεωρίας είναι ωστόσο λίγες ενώ οι περισσότερες ελλείψεις του προγράμματος αφορούν θεωρητικά μαθήματα. Στο τμήμα λειτουργούν δύο εργαστήρια και παρότι λειτουργεί από το 1999 έχει μόλις 6 μέλη ΔΕΠ. Με 330 νέους φοιτητές το 2006 έχει έναν υπερβολικά υψηλό λόγο φοιτητών/ΔΕΠ. Το όνομα του τμήματος θα μπορούσε κι εδώ να ήταν καλύτερο.
Διαχείρισης Πληροφοριών, ΑΤΕΙ Καβάλας
Το τμήμα προσφέρει ένα ιδιόμορφο πρόγραμμα το οποίο θεωρητικά δε στοχεύει στην πληροφορική καθ'αυτή. Μην έχοντας όμως πολλές επιλογές για ένα τόσο εξειδικευμένο (σε προπτυχιακό επίπεδο) αντικείμενο, καταλήγει στην τετριμένη λύση του να προσφέρει μια ποικιλία μαθημάτων πληροφορικής, η οποία όμως είναι ευνόητο ότι θα παρουσιάζει βασικές ελλείψεις. Η πληρότητα της ύλης επομένως είναι μέτρια και κάτω της βάσης. Οι ώρες θεωρίας είναι κι εδώ λίγες ενώ ο λόγος φοιτητών/ΔΕΠ πολύ υψηλός.
Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση & στην Οικονομία, ΑΤΕΙ Μεσολογγίου
Το πρόγραμμα σπουδών του είναι οριακά ικανοποιητικό και μόλις καταφέρνει να ξεπεράσει τη βάση. Παρουσιάζει πολλές ελλείψεις τόσο σε μαθήματα θεωρίας, όσο και σε μαθήματα επικοινωνιών και υλικού. Λειτουργεί από το 1999 και έχει ωστόσο μόλις 5 μέλη ΔΕΠ. Φέτος θα δεχτεί τους περισσότερους φοιτητές (360) από κάθε άλλο τμήμα ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ δημιουργώντας ένα τραγικά μεγάλο λόγο φοιτητών/ΔΕΠ.
Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση & στην Οικονομία, ΑΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Έχει ένα ελλιπέστατο πρόγραμμα σπουδών με μόλις 6 μαθήματα πληροφορικής και επικοινωνιών που του δίνουν μια βαθμολογία πολύ κάτω της βάσης και από τις χαμηλότερες όλων των τμημάτων. Λειτουργεί από το 2003, δεν έχει κανένα μέλος ΔΕΠ ούτε και εργαστηριακή υποδομή και εντούτοις θα δεχθεί φέτος 190 νέους φοιτητές.
Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση & στην Οικονομία, ΑΤΕΙ Πατρών
Ακριβώς την ίδια άσχημη κατάσταση με το προηγούμενο ομώνυμο τμήμα έχει και αυτό του ΑΤΕΙ Πατρών. Η μόνη διαφορά είναι ότι αυτό θα δεχθεί 220 νέους φοιτητές φέτος.
Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση & στην Οικονομία, ΑΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Πρόκειται για το τέταρτο ομώνυμο τμήμα εφαρμογών πληροφορικής. Ιδρύθηκε και αυτό το 2003 στο νεότερο ΑΤΕΙ της Ελλάδας, αυτό των Ιονίων Νήσων. Δεν έχει ούτε και αυτό κανένα μέλος ΔΕΠ ούτε και εργαστηριακή υποδομή και θα δεχθεί παρά ταύτα 220 νέους φοιτητές. Το πρόγραμμά του βέβαια δεν είναι τόσο άσχημο όσο των δύο προηγουμένων αλλά και πάλι δεν καταφέρνει να περάσει τη βάση. Έχει πολλές ελλείψεις σε όλες σχεδόν τις περιοχές κι οι ώρες θεωρίας των μαθημάτων είναι όπως των περισσότερων ΑΤΕΙ λίγες.
Τμήματα ΑΤΕΙ που έχουν ή επικαλούνται δεσμούς με την Πληροφορική
Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων, ΑΤΕΙ Πατρών
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών σημείωσε τη δεύτερη χαμηλότερη βαθμολογία μεταξύ όλων των τμημάτων ΑΕΙ και ΑΤΕΙ. Δε μιλάμε καν για ελλείψεις. Όλα μαζί τα μαθήματα πληροφορικής και επικοινωνιών που προσφέρει το πρόγραμμα δεν ξεπερνούν τα 5. Υπάρχουν τμήματα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ που δεν επικαλούνται καμία σχέση με την Πληροφορική και έχουν εντούτοις περισσότερα σχετικά μαθήματα απ'ότι αυτό στο πρόγραμμά τους. Το λιγότερο που θα έπρεπε το εν λόγω τμήμα να κάνει είναι να βγάλει το συνθετικό “Πληροφοριακών Συστημάτων” από τον τίτλο του. Πάντως, είναι εντυπωσιακό από άποψη εκπαιδευτικής πολιτικής το ότι οι απόφοιτοί του δικαιούνται διορισμό ως καθηγητές πληροφορικής!
Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων, ΤΕΙ Μεσολογγίου
Αν εξαιρέσουμε το ΠΣΕ του ΑΤΕΙ Κρήτης πρόκειται για το πρώτο και μοναδικό τμήμα ΑΤΕΙ που ασχολείται αποκλειστικά με τις Τηλεπικοινωνίες. Αν και δε στοχεύει στην Πληροφορική καθ'αυτή το πρόγραμμα του παρουσιάζει μια ικανοποιητική πληρότητα που αγγίζει το επίπεδο του ΕΑΠ. Οι ώρες θεωρίας είναι ωστόσο και εδώ λίγες με τα περισσότερα μαθήματα να μη ξεπερνούν τις 3 ώρες εβδομαδιαίως. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα νέα τμήματα αυτό λειτουργεί από το 2004 και έχει ήδη 2 μέλη ΔΕΠ. Οι 210 νέοι φοιτητές που θα δεχθεί ωστόσο ξεπερνούν κατά πολύ τις δυνατότητες του νέου αυτού τμήματος.
Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας, ΤΕΙ Σερρών
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών σημείωσε τη χαμηλότερη βαθμολογία μεταξύ όλων των τμημάτων ΑΕΙ και ΑΤΕΙ. Το τμήμα προσφέρει συνολικά 3 μαθήματα πληροφορικής εκ των οποίων μόνο το ένα μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένο. Η επιλογή της λέξης “γεωπληροφορικής” κρίνεται επιεικώς απαράδεκτη. Πρόκειται για ένα απλό τμήμα τοπογραφίας που επιχειρεί να εντάξει τα γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών στις σπουδές του – τίποτα παραπάνω. Με την ίδια λογική, θα έπρεπε το κάθε τμήμα που χρησιμοποιεί σήμερα κάποιο εργαλείο της πληροφορικής να κολλάει και τον όρο πληροφορική στον τίτλο του.
Πληροφορικής και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΤΕΙ Πατρών
Πρόκειται για ένα ακόμη τμήμα ΑΤΕΙ όπου ο όρος Πληροφορική έχει κακώς χρησιμοποιηθεί. Το πρόγραμμα σπουδών του έχει σημειώσει μία από τις χαμηλότερες βαθμολογίες. Το τμήμα προσφέρει μόλις 3 βασικά μαθήματα πληροφορικής, ενώ τα μαθήματα που αφορούν την Επεξεργασία Σήματος, τα Γραφικά, τις Εικόνες και τα Πολυμέσα, σχετίζονται με κάποια συγκεκριμένη εφαρμογή στο χώρο των ΜΜΕ και δεν αντιμετωπίζονται από τη σκοπιά της επιστήμης των υπολογιστών. Αξίζει να σημειωθεί πως οι τρεις κατευθύνσεις που προσφέρονται (καμία από αυτές δεν αφορά την Πληροφορική) δε διαφέρουν καθόλου ως προς τα μαθήματα πληροφορικής, ενώ έχουν ελάχιστη συνάφεια με την ειδίκευση που επικαλούνται. Δεδομένου ότι όλα τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας κάνουν ούτως ή άλλως χρήση κάποιας ηλεκτρονικής τεχνολογίας ή εφαρμογής λογισμικού, ο όρος “Πληροφορικής” στον τίτλο του τμήματος είναι επιεικώς απαράδεκτος.