Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015
Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015
Οι μαθητές πιο πολύ παιδεύονται παρά εκπαιδεύονται
Νοεμβρίου 28, 2015 Philippos Koutsakas
Οι μαθητές μας παιδεύονται αλλά δεν εκπαιδεύονται
Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015
Revolution OS: ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία του GNU/Linux
Νοεμβρίου 27, 2015 Philippos Koutsakas
Το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί την εικοσάχρονη (τότε) πορεία του GNU, Linux, Open Source.
Ομιλία Ρίτσαρντ Στόλλμαν στην Σουηδία: Πνευματική ιδιοκτησία (Μάιος 2007)
Νοεμβρίου 27, 2015 Philippos Koutsakas
Από τα μέσα της δεκαετίας του '90, ο Στόλλμαν ασχολείται με την προώθηση του ελεύθερου λογισμικού και έχει πάρει θέση κατά τωνευρεσιτεχνιών λογισμικού και της επέκτασης του νόμου για τα πνευματικά δικαιώματα στο λογισμικό. Συνεχίζει να ασχολείται με τον προγραμματισμό επάνω στο GNU Emacs. Η πηγή εσόδων του είναι η πληρωμή από τις μισές διαλέξεις στις οποίες καλείται να μιλήσει.
Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015
Προγραμματισμός Υπολογιστών - Το προγραμματιστικό περιβάλλον PAscal Made Easy (PAME)
Νοεμβρίου 25, 2015 Philippos Koutsakas
Το PAME (PAscal Made Easy) είναι ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον προγραμματισμού Pascal για χρήση στην εκπαίδευση το οποίο ανέπτυξε ο συνάδελφος Γιώργος Σαμαρτζίδης. Υποστηρίζεται σε Windows XP και άνω.
Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή αλλά και βρείτε χρήσιμες πληροφορίες για αυτήν στο: https://github.com/samartzidis/pame
Μοιάζει κάπως έτσι...
Προγραμματισμός Υπολογιστών - Κεφάλαιο 9ο
Νοεμβρίου 25, 2015 Philippos Koutsakas
- την παρουσίαση του κεφαλαίου (δες παρακάτω)
- λυμένες ασκήσεις για τις εντολές read / write καθώς και για τον τελεστή := (κλικ εδώ)
- φυλλάδιο ασκήσεων προς επίλυση (κλικ εδώ)
Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015
Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015
Μα γιατί οι Πληροφορικοί να φρικάρουν όταν τους ρωτάω "θα μπορέσεις φτιάξεις τον υπολογιστή μου";
Οκτωβρίου 23, 2015 Philippos Koutsakas
Χθες το απόγευμα, έχοντας επιστέψει στο σπίτι μετά το τέλος μια τρελής σχολικής μέρας κατά τη διάρκεια της οποίας ζήτησαν τη βοήθεια μου (τουλάχιστον είκοσι φορές) πολλοί διαφορετικοί συνάδελφοι για διάφορα προβλήματα "πληροφορικής" (κολλημένο χαρτί στον εκτυπωτή, ποντίκι που δε λειτουργεί, υπολογιστής που δεν ανοίγει, εξαφανισμένα εικονίδια, κλπ) και άλλοι τόσοι μαθητές για προβλήματα στα λάπτοπ και στα κινητά τους, έπεσα πάνω στο κείμενο που ακολουθεί.
Αν το διαβάσετε θα καταλάβετε γιατί δεν κατάφερα να αντισταθώ στον πειρασμό να το μεταφράσω, να το φωτοτυπήσω και να το σκορπίσω (στα κρυφά) πάνω στα γραφεία των συναδέλφων ;-)
Το αρχικό κείμενο (το οποίο το απέδωσα πολύ ελεύθερα)είναι διαθέσιμο εδώ (στα Αγγλικά).
...
Η ερώτηση πάει κάπως έτσι:
"Γιατί οι Πληροφορικοί φρικάρουν όταν κάποιος τους ρωτήσει "θα μπορέσεις να μου φτιάξεις τον υπολογιστή"; Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι τόσο σπουδαίο πράγμα αυτό..."
Ας υποθέσουμε ότι μεγάλωσες έχοντας ένα έμφυτο ενδιαφέρον για τα αυτοκίνητα γεγονός που σε οδήγησε να ακολουθήσεις καριέρα στη μηχανική αυτοκινήτων.
Δούλεψες σκληρά για πολλά χρόνια και τελικά κατάφερες να ειδικευτείς στον τομέα της δυναμικής οχημάτων (αεροδυναμική, χειρισμός, σύστημα διεύθυνσης, θέματα πρόσφυσης, κλπ) και να βγάζεις τα προς το ζην σου από αυτό. Σχεδιάζεις συστήματα πλαισίου αυτοκινήτων έχοντας μια ιδιαίτερη εξειδίκευση σε θέματα δομής και γεωμετρίας του συστήματος διεύθυνσης (π.χ. γωνία κάμπερ, γωνία κάστερ, δείκτες διεύθυνσης, συστήματα πέδησης, κατανομή βάρους, κ.λπ).
Με λίγα λόγια, είσαι ένας επιτυχημένος μηχανικός σχεδίασης αυτοκινήτων που απολαμβάνει να σχεδιάζει υψηλής απόδοσης, άνετα αυτοκίνητα λαμβάνοντας υπόψη του τις αρχές της φυσικής και τη τεχνολογία που απαιτείται για αυτή τη δουλειά.
Πιθανότατα κάποια στιγμή χρειάστηκε να ασχοληθείς (ως μηχανικός) με το δικό σου αυτοκίνητο ενώ σίγουρα έχεις άνω του μέσου όρου ικανότητες στο να πραγματοποιείς εργασίες συντήρησης και επισκευής για παλαιότερα αυτοκίνητα με απλούστερη κατασκευή. Αυτό όμως δεν είναι το επάγγελμα που επέλεξες να κάνεις για βιοπορισμό και ίσως να μην ασχολείσαι με τις εργασίες συντήρησης / επισκευής του τελευταίου μοντέλου Lexus που οδηγείς. Σίγουρα, στη περίπτωση που θα ήταν απαραίτητο, θα ήσουν σε θέση να αντιμετωπίσεις τα περισσότερα προβλήματα ενός αυτοκινήτου με μεγαλύτερη επιτυχία από το μέσο οδηγό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είσαι το ίδιο επαγγελματίας ούτε έχεις τα ίδια προσόντα με έναν έμπειρο μηχανικό αυτοκινήτων για την εκτέλεση εργασιών αυτού του είδους.
Φαντάσου τώρα ότι φίλοι, οικογένεια, συνάδελφοι σε τραβάνε συνεχώς μακριά από τη βασική σου εργασία (θυμίζω: εξειδικευμένος μηχανικός σχεδίασης αυτοκινήτων) για να τους αλλάξεις τα λάδια ή να αντιμετωπίσεις ένα πρόβλημα ηλεκτρολογικής φύσης στο αυτοκίνητο τους. Μάλιστα είναι τόσο τεμπέληδες που βαριούνται να ασχοληθούν και να μάθουν να κάνουν μόνοι τους την αλλαγή λαδιών και τόσο τσιγκούνηδες που δε θέλουν να πληρώσουν έναν επαγγελματία να το κάνει. Η πλάκα είναι ότι περιμένουν από εσένα να απολαύσεις κιόλας την αλλαγή, επειδή λέει "τη βρίσκεις με τα αυτοκίνητα". Λογικό το βρίσκω. Αν σου αρέσει να σχεδιάζεις high-end σπορ αυτοκίνητα, τότε σίγουρα θα πρέπει να απολαμβάνεις την αλλαγή λαδιών στο τογιότα κορόλα (μοντέλο 98) του Θείου σου, έτσι δεν είναι;
Ναι, είμαστε σε θέση να διεκπεραιώνουμε τέτοιου είδους εργασίες με μεγαλύτερη επιτυχία από κάποιον που δε μπορεί να ξεχωρίσει μια μητρική πλακέτα από ένα τροφοδοτικό, αλλά αυτό δε σημαίνει και πολλά πράγματα. Κάποιος που έχει σπουδάσει και μελετήσει θεωρία αλγορίθμων και δομών δεδομένων, μεταφραστές και αρχιτεκτονική Λειτουργικών Συστημάτων, σχεδιαστικά πρότυπα, γλώσσες προγραμματισμού, βάσεις δεδομένων, κλπ έχει σχεδόν τον ίδιο βαθμό εκπαίδευσης ή εμπειρίας στην αντιμετώπιση προβλημάτων υλικού (hardware) ή την απολύμανση ενός υπολογιστή από ιούς σε σύγκριση με το μέσο Gamer ή δεκαεξάχρονο computer-geek που δεν διαθέτει πτυχίο Πληροφορικής και δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για την Επιστήμη της Πληροφορικής.
Και πίστεψε με, κανείς δεν επιλέγει να σπουδάσει Πληροφορική, προκειμένου να κάνει το είδος της εργασίας που κάνουν στο "Το φθηνό FORMAT" ή στο "FORMAT και στο χώρο σας ΜΟΝΟ με 20 ευρώ".
Στην πραγματικότητα, πολλοί από εμάς επιλέξαμε συνειδητά να εργαστούμε στον κλάδο της Πληροφορικής ως Μηχανικοί Λογισμικού ώστε να να βγάζουμε τα προς το ζειν με έναν τρόπο που μας γεμίζει περισσότερο από το να ασχολούμαστε με το υλικό (hardware) ή από το να κάνουμε τεχνική υποστήριξη σε λογισμικό κακής ποιότητας. Ναι μπορεί να το έχουμε κάνει ως Καλοκαιρινή δουλειά / απασχόληση για να βγάλουμε το χαρτζιλίκι μας κατά τα εφηβικά μας χρόνια, αλλά αν μας άρεσε αυτό το είδος της εργασίας, θα είχαμε φροντίσει να πάρουμε κάποιο πιστοποιητικό τεχνικών γνώσεων στην επισκευή υπολογιστών ή απλά θα ανοίγαμε ένα κατάστημα επισκευής υπολογιστών χωρίς καμία επίσημη εκπαίδευση.
Θα ακουστεί λιγάκι ελιτίστικο αλλά η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλά περισσότερο αρμόδια συνεργεία επισκευής υπολογιστών εκεί έξω από καταρτισμένους επιστήμονες πληροφορικής και μηχανικούς λογισμικού. Είναι απίστευτα ενοχλητικό λοιπόν να μας ζητάς να κάνουμε τη δουλειά ενός τεχνικού επισκευής υπολογιστών, μιας και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ότι θα χρειαστεί να ξοδέψουμε δεκάδες ώρες Googlάροντας μηνύματα λάθους και κάνοντας κουραστικές try-and-error αντικαταστάσεις υλικού. Και όλα αυτά τη στιγμή που υπάρχουν αμέτρητοι καλύτερα καταρτισμένοι τεχνικοί οι οποίοι είναι πάντοτε ενημερωμένοι για τις τελευταίες εξελίξεις στο υλικό και στα εργαλεία αφαίρεσης κακόβουλου λογισμικού, και οι οποίοι μπορούν να κάνουν τις απαιτούμενες εργασίες σε ένα κλάσμα του χρόνου που χρειάζεται για εμάς - και μάλιστα αμείβονται και ζουν από αυτό.
Έτσι, ενώ μπορεί να σκέφτεσαι: "ο τύπος είναι ο μάγος της πληροφορικής και μπορεί να λύσει το πρόβλημα μου σε ένα κλάσμα του χρόνου που θα χρειαστώ εγώ για να το λύσω", η εντύπωσή που μας δημιουργεί αυτή σου η στάση όμως είναι ότι θεωρείς ότι ο χρόνος μας έχει μικρότερη αξία από το δικό σου και ότι πιστεύεις ότι η εκπαίδευση και οι ικανότητες που αποκτήσαμε από αυτή έχει ίση ή μικρότερη αξία από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για επισκευές υπολογιστών διάρκειας έξι μηνών.
Αν δεν έχεις πειστεί ακόμη δοκίμασε να ζητήσεις από έναν επαγγελματία σεφ να σου ετοιμάσει στα μικροκύματα μερικά κατεψυγμένα τυροπιτάκια, επειδή "είναι καλύτερος σε αυτό από ότι εσύ".
Κάτι μου λέει ότι δε θα το εκλάβει ως φιλοφρόνηση...
Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015
Ένα κείμενο για να μάθουμε την Πληροφορική διασκεδάζοντας: Computer Science Unplugged
Οκτωβρίου 19, 2015 Philippos Koutsakas
Γράφτηκε από τους Tim Bell, Ian H. Witten και Mike Fellows και μεταφράστηκε από τον Κωστή Μουσαφείρη.
Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015
Δραστηριότητες για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού [10-18 Οκτωβρίου 2015]
Οκτωβρίου 09, 2015 Philippos Koutsakas
Πλούσιο υλικό για να προετοιμάσετε τις δράσεις σας θα βρείτε στην ιστοσελίδα που έχει στηθεί από τους σχολικούς συμβούλους πληροφορικής, κλικ εδώ.
Η σελίδα σας καλωσορίζει με ένα ενδιαφέρον βίντεο που πραγματεύεται το αν έχει γίνει ο προγραμματισμός απαραίτητη δεξιότητα του 21ου αιώνα, κλικ εδώ
Εκτός αυτού η σελίδα περιλαμβάνει αφισούλες, βιντεάκια, επιστολές προς γονείς και μαθητές αλλά το κυριότερο προτάσεις για διδακτικές παρεμβάσεις κάθε μορφής.
Οι προτάσεις είναι πολλές, πάρα πολλές, πάρα μα πάρα πολλές. Μου χρειάστηκαν σχεδόν τρεις ώρες για να κάνω ένα γρήγορο πέρασμα από τις προτεινόμενες δραστηριότητες για "μεγάλους" του codeweek.ed (κλικ εδώ) ενώ δεν είδα καθόλου τις πολλές προτάσεις για μικρότερες ηλικίες.
Μάλιστα οι περισσότερες από αυτές δεν είναι προτάσεις για δραστηριότητες μιας εβδομάδας αλλά μιας ολόκληρης χρονιάς και μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν για τη διδασκαλία αντικειμένων όλων των βαθμίδων (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο ΓΕΛ / ΕΠΑΛ).
Από αυτό το πέρασμα ξεχώρισα, εκτός από τα γνωστά πλέον codeacademy, codeschool, code.org, τα εξής:
- τα εκπληκτικά διδακτικά εργαλεία / παιχνίδια / ιδέες (πολλά εκ των οποίων δε χρειάζονται καν υπολογιστή) από το Mozilla Foundation διαθέσιμα εδώ
- περί creative commons κλικ εδώ
- περί ισχυρών συνθηματικών κλικ εδώ
- HTML με τη χρήση puzzles κλικ εδώ και με τη χρήση puzzle box κλικ εδώ
- CSS με τη χρήση story cards κλικ εδώ
- το βιβλίο computer science unpluged (και στα ελληνικά) συνοδευόμενο από πολλές και αστείες δραστηριότητες που δεν χρειάζονται τη χρήση υπολογιστή κλικ εδώ
- το εργαλείο εκμάθησης / ελέγχου των βασικών προγραμματισμού silent teacher κλικ εδώ
- το on-line παιχνίδι εκμάθησης προγραμματισμού (Python, JavaScript, Lua, CofeeScript, Clojure) codecombat κλικ εδώ
Εκτός αυτών παραθέτω παρακάτω τα εισαγωγικά βίντεο και τα εξελληνισμένα κλασσικά πλέον παιχνιδάκια Angry Birds και Frozen των προηγούμενων ετών.
Περιλαμβάνει μια σύντομη αναφορά στη σημασία του να γνωρίζεις προγραμματισμό και στη συνέχεια παρουσιάζει τη λογική του blockly για τη δημιουργία προγραμμάτων. Οι μαθητές καλούνται χρησιμοποιώντας τον blockly να οδηγήσουν τους πρωταγωνιστές των angry birds και να συντρίψουν τα κακά γουρουνάκια (bad piggies).
Περιλαμβάνει μια σύντομη αναφορά στη σημασία του να γνωρίζεις προγραμματισμό και στη συνέχεια παρουσιάζει τη λογική του blockly για τη δημιουργία προγραμμάτων. Οι μαθητές καλούνται χρησιμοποιώντας τον blockly να ζωγραφίζουν πάνω στον πάγο (με τα παγοπέδιλα της Έλσας και της Άννας) μια σειρά διαφορετικών σχημάτων αυξανόμενης δυσκολίας.
Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015
Υλικό Υπολογιστών - Υπό-ενότητα 1.1: Αρχιτεκτονική Υπολογιστικών Συστημάτων
Οκτωβρίου 07, 2015 Philippos Koutsakas
Μετά την ολοκλήρωση της υπό-ενότητας οι μαθητές θα μπορούν να
- Διακρίνουν τις κατηγορίες των υπολογιστικών συστημάτων.
- Περιγράφουν τις βασικές αρχιτεκτονικές υπολογιστών.
- Αναγνωρίζουν τις βασικές μονάδες ενός προσωπικού υπολογιστή.
Προτεινόμενη Δραστηριότητα #1: Αποσυναρμολόγηση κουτιού κεντρικής μονάδας ΗΥ
Η δραστηριότητα (και το φύλλο εργασίας) υπάρχει εδώ
Είναι σημαντικό να προηγηθεί η παρουσίαση / επίδειξη των εξαρτημάτων του Υπολογιστή,
Θα χρειαστούμε παλιά (μη λειτουργικά) κουτιά κεντρικών μονάδων ΗΥ, πάγκους εργασίας, κατσαβίδια. Οι μαθητές προτείνεται να χωριστούν σε ομάδες (των δύο ή τριών ατόμων). Οι μαθητές θα πρέπει να αναγνωρίσουν τα κομμάτια της κεντρικής μονάδας, να την αποσυναρμολογήσουν και περιγράψουν (συνοπτικά) τι κάνει το καθένα από αυτά.
Κρατάμε τα εξαρτήματα γιατί για την επόμενη δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές θα προσπαθήσουν να ξανα-συναρμολογήσουν τους υπολογιστές.
Προτεινόμενη Δραστηριότητα #2: Συναρμολόγηση κουτιού κεντρικής μονάδας ΗΥ.
Σύντομη παρουσίαση της σύνθεσης του κουτιού της κεντρικής μονάδας. Εστιάζουμε κυρίως στα εξής:
- από ποια εξαρτήματα αποτελείται η κεντρική μονάδα και πως μοιάζει το καθένα από αυτά
- τι ακριβώς κάνει το κάθε εξάρτημα
- πως συνθέτουν και με ποιο τρόπο συνεργάζονται μεταξύ τους για να κάνουν τον υπολογιστή να λειτουργει
Στη συνέχεια βλέπουμε με τους μαθητές το βίντεο που ακολουθεί και περιγράφει αναλυτικά τη διαδικασία συναρμολόγησης ενός κουτιού κεντρικής μονάδας.
Δεύτερο βίντεο συναρμολόγησης.
Τέλος οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των τριών και προσπαθούν να συναρμολογήσουν τα κουτιά που αποσυναρμολόγησαν στην προηγούμενη δραστηριότητα ως εξής:
- μητρική πλακέτα με ενσωματωμένο επεξεργαστή
- μνήμη RAM
- κάρτα
- γραφικών
- δικτύου
- ήχου
- σκληρό δίσκο
- DVD
- τροφοδοτικό
- πληκτρολόγιο / ποντίκι
Στο τέλος όλα αυτά συνδέονται με το ρεύμα και δοκιμάζουμε αν εκκινεί το σύστημα.
Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2015
4ο Κεφάλαιο - Προγραμματισμός Υπολογιστών
Οκτωβρίου 06, 2015 Philippos Koutsakas
Λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις προς μελέτη θα βρείτε εδώ
Οι εκφωνήσεις όλων των ασκήσεων είναι εδώ
Η παρουσίαση / εισήγηση του κεφαλαίου είναι εδώ
Και τέλος εδώ θα βρείτε ένα παλιότερο φυλλάδιο με λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις με τη χρήση λογικού διαγράμματος.
Καλή μελέτη...
Εφαρμογές Πληροφορικής Κεφάλαιο 1: Υλικό Υπολογιστών
Οκτωβρίου 06, 2015 Philippos Koutsakas
Δείτε για το μηχανισμό των Αντικυθήρων εδώ
Computer Hardware σε απλά Αγγλικά ;-) από την Common Craft
Ο υπερ-υπολογιστής Blue Gene/P στο Argonne National Lab (βίντεο του youtube)
Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015
Πρώτο πακετάκι υλικού για το πανελλαδικών εξεταζόμενο μάθημα του (Δομημένου) Προγραμματισμού
Οκτωβρίου 05, 2015 Philippos Koutsakas
Λαμβάνοντας υπόψη σας την παραπάνω ύλη (για να αφαιρέσετε τα κεφάλαια που είναι εκτός) προτείνω να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε για αρχή τα παρακάτω βοηθήματα:
- Το σχολικό βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή είναι εδώ
- Το πολύ καλό βοήθημα που περιλαμβάνει τις απαντήσεις των ερωτήσεων και τις λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου είναι εδώ.
- Το πολύ καλό βοήθημα του συναδέλφου Μωυσίδη Βασίλη είναι εδώ.
- Το πολύ εύχρηστο περιβάλλον PAME (Pascal Made Easy) ανάπτυξης και εκτέλεσης προγραμμάτων σε Pascal είναι διαθέσιμο εδώ. Χρειάζεται εγκατάσταση σε περιβάλλον MS Windows.
- Το περιβάλλον Lazarus για ανάπτυξη και εκτέλεση κώδικα σε Pascal είναι διαθέσιμο εδώ. Ιδανική λύση για τα σχολικά εργαστήρια με Ubuntu LTSP 12.04.
- Και τέλος όταν βρίσκεστε σε κίνηση (για την ταμπλέτα, το κινητό αλλά και τον υπολογιστή σας) το web-based περιβάλλον ανάπτυξης και εκτέλεσης κώδικα Pascal είναι διαθέσιμο εδώ
- Για αργότερα, όταν θα χουμε προχωρήσει την ύλη να μη παραλείψετε να γραφτείτε (για να ευλογήσω και τα γένια μου) στο Μαζικό. Ελεύθερο, Διαδικτυακό Μάθημα για το Δομημένο Προγραμματισμό κάνοντας κλικ εδώ
Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015
Επιτέλους: Διδακτέα και Εξεταστέα Ύλη Πανελλαδικών ΕΠΑΛ
Οκτωβρίου 02, 2015 Philippos Koutsakas
Για τον τομέα Πληροφορικής
- κλικ εδώ για τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2015-2016
- κλικ εδώ για την εξεταστέα ύλη των μαθημάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων που θα διενεργηθούν το 2016 με το καταργούμενο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους αποφοίτους Ημερήσιου ή Εσπερινού ΕΠΑ.Λ σχολικού έτους 2014-2015 και προηγούμενων ετών
- κλικ εδώ για τη διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016
- κλικ εδώ για την εξεταστέα ύλη των μαθημάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων που θα διενεργηθούν το 2016 με το καταργούμενο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους αποφοίτους Ημερήσιου ή Εσπερινού ΕΠΑ.Λ σχολικού έτους 2014-2015 και προηγούμενων ετών
Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015
Κλωνοποίηση σκληρού δίσκου με τη χρήση του CloneZilla
Οκτωβρίου 01, 2015 Philippos Koutsakas
- Γίνεται.
- Πως;
- Με το CloneZilla
Θα χρειαστείς:
- ένα δισκάκι με το CloneZilla (κατέβασε το image από εδώ και κάψτο)
- έναν εξωτερικό (usb) σκληρό δίσκο ή ένα μεγαλούτσικο ένα usb-flash
- τις οδηγίες για τη δημιουργία και αποθήκευση του image του δίσκου / διαμερίσματος που θέλεις στην εξωτερική συσκευή (εξωτερικό δίσκο ή usb-flash) που θα τις βρεις εδώ
- τις οδηγίες για επαναφορά του image από την εξωτερική συσκευή (εξωτερικός σκληρός, usb-flash) στο δίσκο / διαμέρισμα που θέλεις που θα τις βρεις εδώ
- και καλή τύχη...
283 Mbps DownStream είναι καλά;
Οκτωβρίου 01, 2015 Philippos Koutsakas
Ναι, είναι η ταχύτητα λήψης (download) και αποστολής (upload) σχολικής μονάδας που βρίσκεται στην Ελληνική επικράτεια (του ΕΚ / ΕΠΑΛ Πολυγύρου).
Για να εμφανιστεί αυτό στην οθόνη ενός εκ' των υπολογιστών του εργαστηρίου χρειάστηκε:
- ο ΟΤΕ Πολυγύρου να τερματίζει την οπτική ίνα του μητροπολιτικού δικτύου οπτικών ινών του Πολυγύρου στο ισόγειο του σχολικού συγκροτήματος (λογικά αυτό θα έχει γίνει ήδη στα περισσότερα σχολεία των αστικών κέντρων)
- αρκετές ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας με την υποστήριξη του ΠΣΔ (εμάς μας υποστηρίζει - ομολογουμένως άψογα - το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας)
- η αγορά του κατάλληλου Router (περίπου 120 euro)
- και η αλλαγή της δομημένης καλωδίωσης μέσα στο σχολικό συγκρότημα. Με πρόχειρους υπολογισμούς απλώσαμε (μαζί με δύο συναδέλφους - εννοείται εθελοντικά) στους τρεις ορόφους του κτηρίου 800 μέτρα (περίπου) καλωδίου δικτύου.
Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015
Δραστηριότητα Αποσυναρμολόγησης ΗΥ για το μάθημα Υλικό Υπολογιστών
Σεπτεμβρίου 30, 2015 Philippos Koutsakas
Είναι σημαντικό να προηγηθεί η παρουσίαση / επίδειξη των εξαρτημάτων του Υπολογιστή.
Το φύλλο εργασίας της δραστηριότητας βρίσκεται εδώ
Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015
Ένας καθηγητής μαθαίνει πως να αλλάζει τις μεθόδους και να τις κάνει πιο ανοιχτές...
Σεπτεμβρίου 29, 2015 Philippos Koutsakas
Στην ηλικία των 77, δημοσίευσα το πρώτο μου ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book) και "τρέχω" και MOOC (Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα). Αυτές δεν ήταν προσπάθειες που ανέλαβα ποτέ ηθελημένα.
και στη συνέχεια σε πολύ ειλικρινή τόνο, με ρώτησε:
- Μήπως βρίσκετε ότι η παρατήρησή μου αυτή ήταν με έλλειψη σεβασμού κύριε;
- Όχι, όχι τώρα. Αλλά, έπρεπε να ρωτήσω.
Εκείνη την εποχή, το Πανεπιστήμιο όπου ήμουν Καθηγητής, διέθετε τρία Τμήματα Εισαγωγικής Ψυχολογίας, που εξυπηρετούσαν 350 φοιτητές το καθένα. Τα μαθήματα γινόταν στις 9 π.μ., στις 11 π.μ., και στις 1 μ.μ. και διδασκόταν από μια ομάδα εκπαιδευτών. Ο καθένας παρουσίαζε το δικό του κομμάτι πάνω σε μια ειδικότητα ψυχολογίας, διεξήγαγε ένα τεστ πολλαπλών επιλογών με αυτόματη βαθμολόγηση, και τέλος.
Το επόμενο εαρινό εξάμηνο, ξόδεψα την πρώτη μέρα στην τάξη παίρνοντας θέση κοντά στη λεγόμενη “γαλαρία”, στην προτελευταία σειρά. Από εκεί, διηγήθηκα την ιστορία με την περίπτωση δολοφονίας του Genovese, το 1964, στη Νέα Υόρκη, στην οποία 38 περαστικοί απλώς παρατηρούσαν χωρίς να κάνουν απολύτως τίποτε. Τους ειρωνεύτηκα για το ότι ήταν ανώνυμοι. Το πρόγραμμα σπουδών εκείνου του εξαμήνου περιελάμβανε επαρκές υλικό και καθοδήγηση για τη δημιουργία name tags (ετικέτα που κρεμάμε στο πέτο μας με το όνομά μας). Στις επόμενες πέντε συναντήσεις / μαθήματα παρότρυνα τους φοιτητές να τις κρεμούν στο λαιμό τους. Στο επόμενο μάθημα συνειδητοποίησα πως τους είχα πείσει σχεδόν όλους να φορούν τις ετικέτες με τα ονόματά τους, χρησιμοποιώντας τις πέντε αρχές κοινωνικής επιρροής που περιγράφονται στο βιβλίο τους.
Τώρα, όμως, συνειδητοποιώ εκείνο που δεν είχαμε κατανοήσει πλήρως τον καιρό εκείνο: δεν ήταν η δική μου απόδοση αυτή που θα δικαιολογούσε την έκβαση αυτή, αλλά η συνθετική προσέγγιση που υιοθέτησα. Είχα χρησιμοποιήσει ένα νέο τρόπο που εστίαζε στους φοιτητές ως εκπαιδευόμενους, και όχι επάνω μου σαν δάσκαλο.
Όταν, τελικά, επέστρεψα στην τάξη το 2007, συνειδητοποίησα, για ακόμη μια φορά, ότι ήταν δική μου ευθύνη να αλλάξω τον τρόπο με τον οποίο διδάσκω, για να εμπνεύσω τους φοιτητές. Προς έκπληξή μου, ανακάλυψα ότι στις μέρες μας είναι πολύ ευκολότερο να πετύχουμε υψηλότερα επίπεδα συμμετοχής φοιτητών με τις ψηφιακές τεχνολογίες του 21ου αιώνα. Τώρα, έχω επιλογές. Περιστασιακά, διδάσκω, αλλά ως επί το πλείστον παρακολουθώ τους φοιτητές μου να διεκπεραιώνουν τις δραστηριότητες που τους ανέθεσα. Πλέον, η διδασκαλία μου είναι πολύ πιο προσωπική. Και το καλύτερο από όλα, έχει πολύ περισσότερη πλάκα.
Στις μέρες μας οι Ανοιχτές Τεχνολογίες χαρακτηρίζονται από σεβασμό μιας και επιτρέπουν τους φοιτητές να κάνουν τη δουλειά τους στο χώρο και τον χρόνο που ταιριάζει καλύτερα στον τρόπο ζωής τους - που για τους περισσότερους περιλαμβάνει και εργασία. Κοινωνικά, είναι πιο συνεργατικές και συμμετοχικές. Τεχνικά, επιτρέπουν πιο αποτελεσματική πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό η οποία είναι ταυτόχρονα πιο διευρυμένη, συναρπαστική και ενημερωμένη.
Τελικά κατάφερα να αλλάξω την εστίαση μου και πολλά περισσότερα... Έχω τελειώσει πλέον το βιβλίο μου:Forums for a Future. Μπορείτε να το βρείτε ελεύθερα με τη μορφή MOOC στο USF Canvas.net.
Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015
Οι Τιτάνες, δηλαδή εμείς, ο καθένας, δυο χέρια δυνατά και άξια...
Σεπτεμβρίου 28, 2015 Philippos Koutsakas
Όταν τα σχολειά, οι μαθητές, οι δάσκαλοι στέκονται αντάξιοι των προγόνων τους και της μάθησης που υπηρετούν, τίποτ' άλλο δε με νοιάζει,
αν το λένε δραχμή, ευρώ, μάρκο, τηλεόραση, Βουλή, Ευρωπαϊκή Ένωση,
ή όπως κάθε παραμυθάς το λέει,
αρκεί να μαθαίνουμε, να διδάσκουμε, να διδασκόμαστε, να ερευνούμε, να αμφισβητούμε,
το επίπεδο κρατούν στα χέρια τους οι Άτλαντες, που είναι γίγαντες, που είναι Τιτάνες, που είναι γήινες κι υπερκόσμιες μορφές
δηλαδή εμείς, ο καθένας, δυο χέρια δυνατά και άξια,
μικρά μα και μεγάλα,
Ναι, δεν με νοιάζει πως το λένε το ευρώ, πως το λεν το ποταμό, πως το λεν το κέρμα,
τα χέρια με νοιάζουν από τους Τιτάνες.
από το ιστολόγιο του Π. Καζακίδη
Καλή σχολική χρονιά ;-)
Υ.Γ. το παραπάνω ποίημα έπεσε στην αντίληψη μου το Καλοκαίρι που μας πέρασε λίγο πριν - λίγο μετά τις μέρες των διαπραγματεύσεων, πράγμα που κάνει μπαμ νομίζω ;-) Ετοίμασα την ανάρτηση αλλά για κάποιο λόγο δεν το ανέβασα. Τώρα που ξεκαθαρίζω τις παλιές αναρτήσεις το ξανα-βρήκα και μου φαίνεται ότι ταιριάζει μια χαρά και για αρχή σχολικής χρονιάς...
Εφαρμογές Πληροφορικής: Προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του νέου βιβλίου
Σεπτεμβρίου 28, 2015 Philippos Koutsakas
Στα πλαίσια του μαθήματος θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και το εγχειρίδιο "Το Διαδίκτυο που θέλουμε". Απευθύνεται σε εφήβους και περιέχει δραστηριότητες από νέους για νέους.
Μάλιστα το εγχειρίδιο αυτό έχει και την έγκριση του ΙΕΠ.
Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015
Hacker HighSchool: Security awareness for teens
Σεπτεμβρίου 15, 2015 Philippos Koutsakas
Εγκεκριμένα διδακτικά βιβλία Γ΄ΕΠΑΛ για το 2015-16
Σεπτεμβρίου 15, 2015 Philippos Koutsakas
«Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Φ1/99317/Δ4/23-06-2015 Υπουργικής Απόφασης περί ανατύπωσης εγκεκριμένων διδακτικών βιβλίων για την Γ ́ τάξη Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016» κάνοντας κλικ εδώ.η οποία (σε απλά ελληνικά) περιγράφει τα εγχειρίδια που θα χρησιμοποιήσουμε φέτος για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γ' τάξης.
Από μία διαγώνια ανάγνωση διαπιστώνεται ότι για όλα τα μαθήματα έχουν γραφεί σημειώσεις. Οι σημειώσεις αυτές θα είναι το μόνο εγχειρίδιο που θα δοθεί για τα εντελώς νέα αντικείμενα (π.χ. ειδικά θέματα στον προγραμματισμό ΗΥ) μιας και δε μπορούσε να αντιστοιχηθεί σε αυτά κάποιο από τα παλία βιβλία του Οργανισμού. Σε κάποια άλλα αντικείμενα (π.χ. δομημένος προγραμματισμός, δίκτυα, κλπ) θα δοθούν τα παλιά βιβλία ΚΑΙ σημειώσεις, οι οποίες φαντάζομαι ότι θα επικαιροποιούν τα απαρχαιωμένα βιβλία.
Εντοπίζω τα παρακάτω ενδιαφέροντα:
- Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (Γ', γενικής παιδείας)
- μόνο σημειώσεις
- Προγραμματισμός ΗΥ
- το παλιό βιβλίο και
- σημείωσεις
- Δίκτυα ΗΥ
- το παλιό βιβλίο και
- σημειώσεις
Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015
Τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών των ΕΠΑΛ - ΓΙΟΥΠΙΙΙΙΙ...
Σεπτεμβρίου 11, 2015 Philippos Koutsakas
κάντε κλικ εδώ
Από μία διαγώνια ανάγνωση που έκανα εντόπισα τα εξής σημεία που παρουσιάζουν ενδιαφέρον:
«Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» της Γ τάξης
Το μάθημα λαμβάνει χώρα σε αίθουσα με υπολογιστές ακολουθώντας μεθόδους αναζήτησης και ανακάλυψης.
Αρχές Προγραμματισμού Υπολογιστών (Πανελλαδικά Εξεταζόμενο)
Για φέτος η Β΄τάξη Python και η Γ' τάξη Pascal
Για του χρόνου όλοι Python
Ειδικότερα:
Η εφαρμογή του Π.Σ. και η εμπλοκή των μαθητών με μια σύγχρονη γλώσσα προγραμματισμού, αρχίζει στην Β΄ τάξη ημερησίου ( Γ' εσπερινού Ε.ΠΑ.Λ.) το διδακτικό έτος 2015-16 και αναμένεται να ολοκληρωθεί με το διδακτικό έτος 2016-17. Έτσι, στο προσεχές διδακτικό έτος 2015-16 η γλώσσα Python εισάγεται στο μάθημα Αρχές Προγραμματισμού Υπολογιστών και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των σημειώσεων θεωρίας και εργαστηρίου στην Β΄ τάξη ημερησίου ( Γ' εσπερινού Ε.ΠΑ.Λ.), με τους μαθητές αυτούς να συνεχίσουν στην Γ' τάξη ημερησίου (Δ΄ εσπερινού Ε.ΠΑ.Λ.), το διδακτικό έτος 2016-17, ολοκληρώνοντας το σύνολο της ύλης που προβλέπεται από το Π.Σ.
Ειδικά κατά το διδακτικό έτος 2015-16 οι μαθητές της Γ' Τάξης ημερησίου Ε.ΠΑ.Λ. (επειδή κατά το διδακτικό έτος 2014-15 έχει διδαχθεί η Β' Τάξη, με Π.Σ. και διδακτικό υλικό που βασίζεται στη γλώσσα Pascal και σε ανάλογες δομές) θα διδαχθούν το Π.Σ. προσαρμοσμένο στη γλώσσα Pascal, όπως αναπτύσσεται στην αντίστοιχη ενότητα του Π.Σ. και του Οδηγού Εκπαιδευτικού και σε σχέση με την εξεταστέα ύλη που ανακοινώνει το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. (αντίστοιχα και για τη Δ΄ Τάξη στο εσπερινό Ε.ΠΑ.Λ.)
Βασίζεται στο Βιβλίο: Προγραμματισμός Υπολογιστών των Α. Σιδερίδη, Κ. Γιαλούρη, Σπ. Μπακογιάννη, Κ. Σταθόπουλου, έκδοση 2013 (της κατεύθυνσης ‘Υποστήριξη Συστημάτων Υπολογιστών’ της Β΄ τάξης του 1ου Κύκλου του Τομέα Πληροφορικής – Δικτύων Η/Υ των Τ.Ε.Ε.) και ως προς τους σκοπούς και στόχους (ο χρονοπρογραμματισμός διαφοροποιείται και αναφέρεται στη συνέχεια) σχετίζεται με ΦΕΚ 2327/31-12-1999 Προγράμματα Σπουδών των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων και στις αποφάσεις τους Υπουργείου Παιδείας.
Δίκτυα Υπολογιστών (Πανελλαδικά Εξεταζόμενο)
(χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές)
Ο απώτερος στόχος είναι παράλληλα με την προετοιμασία του μαθήματος των πανελλαδικών εξετάσεων να δομηθεί μια βασική και ολοκληρωμένη εικόνα στο μαθητή για τη δομή και λειτουργία των δικτύων και να τον προετοιμάσει επαγγελματικά συνδέοντας το γνωστικό αντικείμενο με την αγορά εργασίας, καθώς και με τις εξελίξεις στις σύγχρονες τεχνολογίες επικοινωνιών.
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
1η ενότητα
- Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
2η ενότητα
- Είτε 12Θ και 34Ε ώρες της υποενότητας Android ακολουθούμενες ή συμπλεκόμενες με 1Θ και 13Ε της υποενότητας AppInventor2 με υλοποίηση έργου.
- Είτε (στην περίπτωση που το εργαστήριο δεν σηκώνει κατάλληλη εγκατάσταση Android) 11Θ ώρες της υποενότητας Android, με έμφαση στην παρουσίαση της δομής ενός έργου, ακολουθούμενες από 2Θ και 47Ε ώρες της υποενότητας AppInventor2 με υλοποίηση εκτεταμένου έργου.
Υπάρχουν και άλλα αντικείμενα που παρουσιάζουν ενδιαφέρον και για αυτό θα επανέλθω...
Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015
Open Educational Resources (OERs) ή Ανοιχτό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Εννέα βίντεο που αξίζει να παρακολουθήσεις
Αυγούστου 06, 2015 Philippos Koutsakas
Open Educational Resources (OERs) are a type of educational materials that have been licensed openly so that anyone can use them without having to pay royalty.
The nature of these open materials means that anyone can legally and freely copy, use, adapt and re-share them. OERs range from textbooks to curricula, syllabi, lecture notes, assignments, tests, projects, audio, video and animation.
Ακολουθούν εννέα βίντεο που δίνουν ενδιαφέρουσας πληροφορίες σχετικά με τα Open Educationl Resoyrsces - OERs (αντιγραφή από το Edteachreviews)
- Easily accessible.
- Cost efficient.
- Teachers learn along with the students.
- Everyone can learn his or her way.
- Unlimited data with continuous add-ons gives access to vast knowledge.
Ποιά επιτραπέζια παιχνίδια βοηθούν στην αντιμετώπιση της Διάσπασης Προσοχής Διαβάστε περισσότερα: Ποιά επιτραπέζια παιχνίδια βοηθούν στην αντιμετώπιση της Διάσπασης Προσοχής
Αυγούστου 06, 2015 Philippos Koutsakas
Συμπληρώνω ότι πολλά από τα παιχνίδια που περιγράφονται στη συνέχεια έχουν υλοποιηθεί τόσο για ΗΥ αλλά κυρίως για έξυπνες φορητές συσκευές (κινητά, tablets, κλπ). Βέβαια γίνεται αναφορά για την αρνητική επίδραση της χρήσης τεχνολογίας από τα παιχνίδια. Ειδικότερα η συγγραφέας λέει ότι "όσο λιγότερη τεχνολογία χρησιμοποιούν, τόσο καλύτερο είναι το αποτέλεσμα για τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ". Υποθέτω ότι η συγγραφέας δεν αναφέρεται στην ηλεκτρονική υλοποίηση του "Μάντεψε ποιος" και της "Κρεμάλας" αλλά σε παιχνίδια τύπου πρώτου προσώπου Shooting, Racing, κλπ.
Ακολουθεί το άρθρο...
Απλά επιτραπέζια παιχνίδια για παιδιά με ΔΕΠ-Υ
Όσο λιγότερο περίπλοκα είναι τα παιχνίδια και όσο λιγότερη τεχνολογία χρησιμοποιούν, τόσο καλύτερο είναι το αποτέλεσμα για τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ. Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια προκαλούν υπερδιέγερση και τα παιχνίδια με πολλούς και δύσκολους κανόνες δημιουργούν εκνευρισμό και τα παιδιά τα εγκαταλείπουν γρήγορα. Τα παρακάτω κλασσικά επιτραπέζια παιχνίδια μπορούν να βοηθήσουν τις κοινωνικές και γνωστικές ικανότητες των παιδιών με ΔΕΠ-Υ.
Μνήμη και Προσοχή
Απλά παιχνίδια μνήμης: Βοηθούν στην αύξηση της προσοχής και της μνήμης. Οι παίχτες πρέπει να ταιριάξουν τις κάρτες τους με άλλες που είναι γυρισμένες ανάποδα. Η πρόκληση είναι να θυμούνται τις κάρτες που γυρίζουν.
Στην αρχή είναι απαραίτητο να παρατηρήσουμε πόση ώρα μπορεί να παίξει το παιδί συγκεντρωμένο. Με μικρότερα παιδιά ή με παιδιά που δυσκολεύονται πολύ να συγκεντρωθούν, ξεκινάμε το παιχνίδι με λίγες κάρτες και με τα ζευγάρια κοντά στο ένα στο άλλο. Σταδιακά, αυξάνουμε τον αριθμό των καρτών και απομακρύνουμε τα ζευγάρια.
Πρόβλεψη επιτυχίας και αντιμετώπιση αποτυχίας
Φιδάκι: Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ αντιμετωπίζουν αυξημένο εκνευρισμό τόσο όσο προσδοκούν την επιτυχία όσο και όταν αποτυγχάνουν. Το φιδάκι είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος να μάθουν να μετριάζουν τον εκνευρισμό τους και να ξεπερνούν τις αποτυχίες γρήγορα. Ο εκνευρισμός μπορεί να προκληθεί όταν το παιδί “πέσει” πάνω σε φιδάκι και από πρώτος βρεθεί τελευταίος. Επιπλέον, μπορούν να συνδέσουν το ανέβασμα της σκάλας ή το κατέβασμα του φιδιού με πραγματικές συνέπειες των πράξεών τους κι έτσι να ελέγξουν τον παρορμητισμό που συχνά συνοδεύει τη ΔΕΠ-Υ.
Μέσα από το παιχνίδι συζητάμε τις επιτυχίες (ανέβασμα σκάλας) και τις αποτυχίες (κατέβασμα φιδιού) και γινόμαστε παράδειγμα με τη συμπεριφορά μας, ειδικά στις αποτυχίες. Βοηθάμε τα παιδιά να εξασκηθούν στη διαχείριση της αποτυχίας και τονίζουμε την ανάγκη να ξεπεράσουμε γρήγορα την απογοήτευση.
Για να βοηθήσουμε το παιδί να συνδέσει τη συμπεριφορά του με τις συνέπειες που ακολουθούν, μεταβάλλουμε λίγο τους κανόνες του παιχνιδιού. Όταν το παιδί πρέπει να ανέβει τη σκάλα, ζητάμε να θυμηθεί να και να πει μια συμπεριφορά που οδήγησε σε θετικές συνέπειες (π.χ. “θύμωσα με τον αδερφό μου αλλά δεν τον χτύπησα”). Όταν πρέπει να κατέβει από το φίδι, ζητάμε να μας πει μια συμπεριφορά που είχε αρνητικές συνέπειες (π.χ. έδωσε την ορθογραφία στο δάσκαλο χωρίς να την ξανακοιτάξω και είχα κάνει πολλά λάθη).
Πρόβλεψη συνεπειών
Jenga: Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι να τραβούν οι παίκτες τουβλάκια και να τα τοποθετούν στην κορυφή χωρίς να πέσει ο πύργος. Τα παιδιά πρέπει να μελετούν τις κινήσεις τους, να προσέχουν ποια κομμάτια μπορούν να μετακινηθούν χωρίς συνέπειες και να είναι προσεχτικά. Επιπλέον, τονώνεται η αυτοσυγκράτηση και περιορίζεται η παρορμητικότητα.
Επίλυση προβλημάτων και οργάνωση
Cluedo ή Μυστήρια στο Πεκίνο: Και στα δύο αυτά παιχνίδια οι παίκτες καλούνται να λύσουν μυστήρια και εγκλήματα χρησιμοποιώντας πληροφορίες και στοιχεία. Τα παιδιά αναγκάζονται να σκεφτούν και να αξιολογήσουν τις πληροφορίες που έχουν ή δεν έχουν – πραγματική πρόκληση για παιδιά με ΔΕΠ-Υ. Μαθαίνουν επίσης να χρησιμοποιούν πληροφορίες για να λύσουν προβλήματα και να μη δρουν παρορμητικά χωρίς σκέψη για τις συνέπειες και βασισμένα σε συναισθήματα. Επίσης, πρέπει να οργανώσουν τις πληροφορίες και να βάλουν προτεραιότητες.
Άλλα παιχνίδια για παιδιά με ΔΕΠ-Υ
Μονόπολη
παζλ
παιχνίδια ερωτήσεων
UNO
λαβύρινθοι
εντόπιση διαφορών
Bingo ή τόμπολα
οι μικροί γιατροί
μάντεψε ποιος;
Καλό είναι να θυμόμαστε ότι οποιοδήποτε παιχνίδι που απαιτεί από το παιδί να περιμένει τη σειρά του και να ακολουθεί κανόνες βοηθά στην αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι πρωταρχικός σκοπός του παιχνιδιού είναι να ψυχαγωγήσει το παιδί. Στην προσπάθειά μας λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε κάποια παιχνίδια θεραπευτικά δεν πρέπει να αφαιρούμε τη χαρά και να γινόμαστε κουραστικοί.
Διαβάστε περισσότερα: Ποιά επιτραπέζια παιχνίδια βοηθούν στην αντιμετώπιση της Διάσπασης Προσοχής - iPaideia.gr
Τετάρτη 5 Αυγούστου 2015
7 διαδικτυακές πηγές για τη διδασκαλία του προγραμματισμού (στα Αγγλικά)
Αυγούστου 05, 2015 Philippos Koutsakas
Coding is an important skill for entrepreneurs, so you better get on the wagon
Codecademy:
www.codecademy.com
Udemy:
www.udemy.com
General Assembly:
www.generalassemb.ly
Coder Dojo:
www.coderdojo.com
Udacity:
www.udacity.com
Code School:
www.codeschool.com