Ασφαλείς/Ισχυροί Κωδικοί Πρόσβασης
Με αφορμή την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2022 (περισσότερα ΕΔΩ) αυτή την εβδομάδα θα συζητήσουμε για τους (ισχυρούς) κωδικούς πρόβασης...
Παρακολουθούμε ένα εισαγωγικό βίντεο...
Φεβρουαρίου 09, 2022 Philippos Koutsakas
Με αφορμή την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2022 (περισσότερα ΕΔΩ) αυτή την εβδομάδα θα συζητήσουμε για τους (ισχυρούς) κωδικούς πρόβασης...
Παρακολουθούμε ένα εισαγωγικό βίντεο...
Φεβρουαρίου 01, 2022 Philippos Koutsakas
Διδακτικό Σενάριο Μελετώντας το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής μέσα από την καταγραφή και ανάλυση μετεωρολογικών δεδομένων.
Διάρκεια: 15 λεπτά, στο ΣΕΠΕΗΥ
Ο/Η εκπαιδευτικός αξιοποιώντας την παρουσίαση «Κλιματική Αλλαγή, Ακραία Καιρικά Φαινόμενα.pptx» επιδιώκει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μαθητών.
Ειδικότερα, απευθυνόμενος στην ολομέλεια της τάξης
Διάρκεια: 30 (υπόλοιπο διδακτικής ώρας) + 15 λεπτά (από την επόμενη διδακτική ώρα) στο ΣΕΠΕΗΥ
Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ζυγό αριθμό ομάδων των 2-3 ατόμων, αριθμούνται (1, 2, 3, …) για να εφαρμόσουν τις δραστηριότητες των Φύλλων Εργασίας 1 και 2.
Όπως αναφέρθηκε και πριν ο εκπαιδευτικός καθορίζει τη σύνθεση των ομάδων, παρουσιάζει το περιβάλλον σύγχρονης συνεργασίας που θα χρησιμοποιηθεί για την διδασκαλία, περιγράφει το έργο που ανατίθεται στους/στις μαθητές/τριες.
Ειδικότερα οι ομάδες με περιττό αριθμό μελετούν και δουλεύουν τις Δραστηριότητες του Φύλλου Εργασίας 1 που πραγματεύεται δεδομένα Θερμοκρασίας, ενώ οι ομάδες με άρτιο αριθμό μελετούν και δουλεύουν το Φύλλο Εργασίας 2 που πραγματεύεται δεδομένα Βροχόπτωσης.
Κατά τη διάρκεια της εργασίας των μαθητών ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού είναι υποστηρικτικός, ελέγχοντας την πορεία των εργασιών των ομάδων. Όταν κρίνεται απαραίτητο δίνεται βοήθεια σε κάθε ομάδα καθώς και σε όλη την τάξη με την βοήθεια του βιντεοπροβολέα.
Διάρκεια: 20 (συνέχεια της διδακτικής ώρας, στο ΣΕΠΕΗΥ)
Μετά την ολοκλήρωση της προηγούμενης Φάσης οι ψηφιακές δημιουργίες των ομάδων θα προβληθούν στην ολομέλεια της τάξης όπου και θα υπάρχει συζήτηση, εποικοδομητικός σχολιασμός και αξιολόγηση τους, ενώ ακολούθως θα υπάρχει χρόνος αναστοχασμού για κάθε ομάδα επί των σχολίων και δυνατότητα αναπροσαρμογής/υιοθέτησης αυτών των συμπερασμάτων.
Δεδομένου ότι οι δραστηριότητες είναι ομαδικές ορίζεται ένας/μία μαθητής/τρια κάθε φορά που θα ανακοινώσει στην ολομέλεια τα αποτελέσματα της εργαστηριακής άσκησης.
Διάρκεια: 10 λεπτά (υπόλοιπο μέχρι τέλος της διδακτικής ώρας, στο ΣΕΠΕΗΥ)
Διάρκεια: 1 – 1,5 ώρα (εργασία για το σπίτι)
Η αξιολόγηση των δραστηριοτήτων των ομάδων και των επιτευγμάτων θα ανατεθεί με την μορφή ομαδικής εργασίας για το σπίτι, αφού πρώτα καθοριστούν τα κριτήρια αξιολόγησης σε συνεργασία με τους μαθητές.
Ειδικότερα, για την αποτίμηση των κριτηρίων αξιολόγησης προτείνεται να χρησιμοποιηθούν οι πίνακες διαβαθμισμένων κριτηρίων (rubrics) μιας και ευνοούν την αξιοπιστία της αξιολόγησης (Jonsson & Svingby, 2007). Μπορεί μεν η συμμετοχή των μαθητών στη δημιουργία πινάκων διαβαθμισμένων κριτηρίων είτε για να αξιολογήσουν τα παραδοτέα τους, είτε τη συνεργασία στην εργασία σε ομάδες είτε το περιεχόμενο σε ιστοσελίδες είτε τα αποτελέσματα της αναζήτησης σε μια μηχανή αναζήτησης κ.α. να έχει μεγάλη προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία, απαιτεί όμως πολύ χρόνο. Για τον λόγο αυτό προτείνεται ο εκπαιδευτικός να έχει έτοιμες κάποιες εναλλακτικές προτάσεις/πίνακες αξιολόγησης τις οποίες θα παρουσιάσει και θα συζητήσει με τους μαθητές ώστε τελικά να καταλήξουν από κοινού στην επιλογή αυτού που θα χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση.
Η κατανομή των εργασιών που θα αξιολογηθούν θα γίνει ως εξής: κάθε ομάδα θα αξιολογήσει τις δραστηριότητες μίας άλλης ομάδας. Οι ομάδες με περιττό αριθμό θα μελετήσουν και θα αξιολογήσουν τις δραστηριότητες και τις ψηφιακές δημιουργίες μίας ομάδας με άρτιο αριθμό και αντιστρόφως και η ανάθεση/αντιστοίχιση θα γίνει τυχαία μετά από κλήρωση.
Διάρκεια: 20-30 λεπτά για κάθε Φύλλο Εργασίας
Διάρκεια: 45 λεπτά (στο ΣΕΠΕΗΥ)
Μετά την ολοκλήρωση των παραπάνω φάσεων ο εκπαιδευτικός θα μελετήσει/παρατηρήσει την προσπάθεια των μαθητών και θα αξιολογεί με τη σειρά του τα αποτελέσματα της δικής τους αξιολόγησης, χρησιμοποιώντας τα για τυχόν αλλαγές. Ο ρόλος του καθηγητή σε αυτήν τη διαδικασία αλλάζει, καθώς γίνεται εξωτερικός κριτής.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσει συζήτηση, ανατροφοδότηση, αναστοχασμός την ολομέλεια.
Ιανουαρίου 27, 2022 Philippos Koutsakas
Οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες και μελετούν για 10 λεπτά το παρακάτω υλικό.
Στη συνέχεια συμμέτουν ομαδικά σε δύο παιχνίδια Kahoot
Ιανουαρίου 26, 2022 Philippos Koutsakas
Ιανουαρίου 18, 2022 Philippos Koutsakas
Ιανουαρίου 08, 2022 Philippos Koutsakas
Τι είναι ο Ιστότοπος;
Τι είναι η ιστοσελίδα;
Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ιστοτόπους και ιστοσελίδες;
Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα καθώς και αναλυτικές οδηγίες για τη δημιουργία ιστοτόπου με το εργαλεία Google Sites θα βρείτε ΕΔΩ
Αναλυτικές οδηγίες για την εργασία αυτής της ενότητα θα βρείτε ΕΔΩ
Όταν ολοκληρώστε την εργασία σας θα πρέπει να υποβάλλετε τη διεύθυνση του ιστότοπου σας ΕΔΩ
Για εισαγωγή θα ήταν χρήσιμη μία συνοπτική αναφορά στο Διαδίκτο και στην Υπηρεσία του Παγκόσμιου ιστού, περισσότερα ΕΔΩ
Δεκεμβρίου 20, 2021 Philippos Koutsakas
Δεκεμβρίου 19, 2021 Philippos Koutsakas
Σχολικό βιβλίο Πληροφορικής, Β Γυμνασίου, Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα, Παράγραφοι 3.1 και 3.2 διαθέσιμο ΕΔΩ
Κι όμως είναι εικόνα και όχι βίντεο χωρίς ήχο. Η παρουσίαση μας εισάγει στον κόσμο των animated GIFs...
Δεκεμβρίου 16, 2021 Philippos Koutsakas
Νοεμβρίου 16, 2021 Philippos Koutsakas
Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2022: Λήξη υποβολών Α Φάσης
Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2022: Πέρας εγγραφών 34ου ΠΔΠ
Δευτέρα, 8 Νοεμβρίου 2021: Ανοιγμα συστήματος υποβολών HelleniCO
Κυριακή, 10 Οκτωβρίου 2021: Εναρξη εγγραφών 34ου Πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού Πληροφορικής
Οι οδηγίες είνα διαθέσιμες ΕΔΩ
Το θέμα της πρώτης φάσης είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Νοεμβρίου 10, 2021 Philippos Koutsakas
Το φύλλο εργασίας για τη δραστηριότητα "Τυχαίος Αριθμός" εδώ: https://docs.google.com/document/d/1xz8-teOkbjt7cXBUZOeGpUBdrv2LNue1Zn6J3kesC-U/edit?usp=sharing
Νοεμβρίου 09, 2021 Philippos Koutsakas
Το φύλλο εργασίας "Μετρητής Βημάτων" είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Ακολουθήστε βήμα-βήμα το αρχικό tutorial και στη συνέχεια αντιμετωπίστε τις προκλήσεις
Οκτωβρίου 20, 2021 Philippos Koutsakas
Οκτωβρίου 19, 2021 Philippos Koutsakas
More than test scores or good grades — what do kids need to prepare them for the future? This hour, guest host Manoush Zomorodi and TED speakers explore how to help children grow into better humans.
Το podcast είναι δαθέσιμο ΕΔΩ
Οκτωβρίου 19, 2021 Philippos Koutsakas
The era of open source has led to countless innovations. When does it work and when is it chaos? In this episode, TED speakers explore how open source is changing how we build, collaborate and govern.
Το podcast είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Οκτωβρίου 15, 2021 Philippos Koutsakas
Καλέ μου λαπτοπάκο…
Πριν λίγο, την ώρα που ετοίμαζα το μάθημα της Δευτέρας, -τσουφ- έσβησες ξαφνικά και δεν ξανά-άναψες από τότε...
Λογικά (;) αυτή τη στιγμή, οκτώ χρόνια από την ημέρα που σε απέκτησα σε τιμή ευκαιρίας λόγω ξε-στοκαρίσματος αποθεμάτων laptops με i3 τρίτης γενιάς, θα ταξιδεύεις για την εξασφαλισμένη από καιρό θέση σου στον “παράδεισο” των λαπτοπς…
Ο Freire είχε πει ότι η εκπαίδευση είναι μια πράξη αγάπης, η αγάπη (για πολλούς) είναι συνυφασμένη με τη θυσία, κι εσύ το γνωρίζεις αυτό καλύτερα από τον καθένα.
Από το 2013 έως το 2016 ήσουν μαζί μου σχεδόν καθημερινά στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου για να υποστηρίζεις παρέα με τον μοναδικό φορητό βιντεοπροβολέα του σχολείου τη διδασκαλία του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος του τομέα πληροφορικής στις αίθουσες διδασκαλίας, μιας και δεν υπήρχαν υπολογιστές στις τάξεις. Τότε ήταν που χρειάστηκε να σου αλλάξω την πρώτη σου μπαταρία (30 ευρώ)…
Στη συνέχεια, από το 2016 έως το 2018 ήσουν ο βασικός υπολογιστής του Κέντρου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού - ΚΕΣΥΠ Πολυγύρου, μιας και δεν υπήρχε αξιοπρεπής υπολογιστής κατά τη διάρκεια της θητείας μου εκεί. Το ίδιο διάστημα, με ακολούθησες σε όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια του νομού Χαλκιδικής, από τη Γαλάτιστα μέχρι την Ιερισσό και από την Καλλικράτεια μέχρι τη Συκιά, για να υποστηρίξεις τις σχετικές ενημερώσεις των μαθητών για θέματα Επαγγελματικού Προσανατολισμού, γιατί στην πλειονότητα των σχολείων δεν υπάρχει υπολογιστής σε αίθουσα εκδηλώσεων. Βασικά στα περισσότερα σχολεία ούτε αίθουσα εκδηλώσεων υπάρχει αλλά αυτό είναι άλλο θέμα… Τότε ήταν που χρειάστηκε να σου αλλάξω τη δεύτερη σου μπαταρία (άλλα 30 ευρώ) και να σου πάρω και ένα καινούριο τροφοδοτικό (25ευρώ)…
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια με συντρόφευσες για εκατοντάδες ώρες στην συμμετοχή/παρακολούθηση κάθε λογής εκδήλωσης, επιμόρφωσης, σεμιναρίου, συνεδρίου και συνεδρίασης Συλλόγου Διδασκόντων, μιας και πλέον όλες αυτές οι δράσεις πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως και εκτός εργασιακού ωραρίου…
Εκεί όμως που πραγματικά έβγαλες ασπροπρόσωπο τόσο εμένα όσο και (εξ αντανακλάσεως) τους προϊσταμένους μου στο υπουργείο παιδείας ήταν τα δύο τελευταία σχολικά έτη, κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, λόγω της καραντίνας…
Ειδικότερα, τον Μάρτη του 2020 μετά από πολύ-ωρη αναμονή στις εισόδους των διαρκώς πεσμένων e-class και e-me, μπήκες ηρωικά στην Google Classroom και κατά τη διάρκεια της καραντίνας παρέμενες συνδεδεμένος εκεί για προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού, επιμόρφωση/υποστήριξη συναδέλφων, μαθητών και γονέων τουλάχιστον 10-12 ώρες την ημέρα. Προς το τέλος εκείνης της πρώτης καραντίνας γνωρίστηκες με τη "ζόρικη" Cisco Webex η οποία απαίτησε την αναβάθμιση του δίσκου σου σε SSD (40 ευρώ), της κύριας μνήμης σου σε 8 GB (25 ευρώ) και της σύνδεσης στο Internet σε 100αρα (35 ευρώ / μήνα), για να καταδεχθεί να τρέξει αξιοπρεπώς στα γέρικα κυκλώματα σου. Τότε ήταν που χρειάστηκε να αντικαταστήσουμε και την δεύτερη σου μπαταρία (άλλα 30 ευρώ)…
Αυτό όμως που κλόνισε ανεπανόρθωτα την υγεία σου καλέ μου ήταν οι εκατοντάδες ώρες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά το διάστημα Οκτωβρίου-Απριλίου του σχολικού έτους 2020-21, όταν για να ικανοποιήσεις την απαιτητικότατη Cisco WebEx χρειάστηκε να υπερβάλλεις εαυτόν και να φυσήξεις ασθμαίνοντας από τους ανεμιστήρες σου χιλιάδες κυβικά δροσερού αέρα στα πυρωμένα σου κυκλώματα.
Όπως και να χει καλέ μου λαπτοπάκο δεν είσαι πιά μαζί μας και γράφω αυτές τις γραμμές γιατί θέλω κάπως να αποτυπωθεί η προσφορά σου στο δημόσιο σχολείο, μιας και από όσο έχω αντιληφθεί, ούτε στην επερχόμενη (;) αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αλλά ούτε και σε αυτή των εκπαιδευτικών υπάρχει κάποιος δείκτης για να καταγράψει τη προσφορά και τις θυσίες σου για το δημόσιο σχολείο :-( την προσφορά και τις θυσίες όλων αυτών των λάπτοπς που μέσα από τα βάθη της πυριτιούχου καρδιάς τους πιστεύουν ακράδαντα ότι (α) οι άνθρωποι χρειάζονται την εκπαίδευση για να γίνουν καλύτεροι οι ίδιοι και η κοινωνία και ότι (β) η εκπαίδευση μπορεί και πρέπει να είναι κτήμα όλων των ανθρώπων, no matter what...
Έχε γειά!!!
Οκτωβρίου 13, 2021 Philippos Koutsakas
Πότε γινόμαστε (αν ποτέ...) τελικά σοφοί;
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει το απόσπασμα από την ομιλία "What Wisdom Can We Gain From Nature?" (από το 09:48) που παρουσιάζει τη βαθύτερη σημασία της λέξης Ubuntu καθώς και την αξία και τη σημασία της της μοιρασιάς, της αλληλεγύης και της αλληλουποστήριξης...
Το Podcast είναι διαθέσιμο εδώ: https://www.npr.org/programs/ted-radio-hour/481290551/becoming-wise
Οκτωβρίου 07, 2021 Philippos Koutsakas
Το παραπάνω άρθρο που είναι διαθέσιμο ΕΔΩ παρουσιάζει μεταξύ άλλων
Want to contribute to open source? A guide to making open source contributions, for first-timers and for veterans. Διαθέσιμο ΕΔΩ
Σεπτεμβρίου 29, 2021 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 28, 2021 Philippos Koutsakas
For most of modern history, humans have placed smaller humans in institutions called schools. But what parts of this model still work? And what must change? This hour, TED speakers rethink education.
https://www.npr.org/programs/ted-radio-hour/535044918/rethinking-school
Σεπτεμβρίου 28, 2021 Philippos Koutsakas
Το BBC micro:bit είναι μια υπολογιστική συσκευή τσέπης :-)
Το μέγεθος του είναι μικρότερο απο το μέγεθος μιας πιστωτικής κάρτας, μόλις 4 x 5 εκατοστά και μοιάζει έτσι...
Παρά το μικρό του μέγεθος το microbit περιέχει
Το micro:bit υποστηρίζεται από μία πολύ ενεργή/δραστήρια κοινότητα η οποία έχει δημιουργήσει και συνεχίζει να εξελίσσει εξαιρετικής ποιότητας εκπαιδευτικό υλικό. Περισσότερα στο https://microbit.org/
Στο σχήμα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε αναλυτικά το υλικό του BBC micto:bit
Σεπτεμβρίου 27, 2021 Philippos Koutsakas
Θα δημιουργήσουμε ένα collage Καλοκαιρικών αναμνήσεων με φωτογραφίες από τα μέρη που επισκεφτήκαμε και τα πράγματα που κάναμε κατά τη διάρκεια του Καλοκαιριού που πέρασε.
Για το σκοπό αυτό θα χρησιμοιποιήσουμε την εφαρμογή Photocollage που είναι διαθέσιμη ΕΔΩ.
Για να δημιουργήσετε το Collage σας ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
Μπορείτε επίσης να προσθέσετε αυτοκόλλητα (Stickers) η εικονίδια συναισθημάτων (emojis) από το μενού της εφαρμογής.
Αφού ολοκληρώστε το κολάζ σας μη ξεχάσετε να το αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας επιλέγοντας από το μενού "Save As Image"...
Όταν ολοκληρώσετε το Collage σας μπορείτε να μου το στείλετε στη διεύθυνση fkoutsakas παπάκι gmail τελεία com
Δείτε το δικό μου Καλοκαιρινό Collage :-)
Σεπτεμβρίου 21, 2021 Philippos Koutsakas
Σεπτεμβρίου 13, 2021 Philippos Koutsakas
Το μάθημα διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα στο εργαστήριο πληροφορικής
Οδηγίες Διδασκαλίας του μαθήματος ΕΔΏ
Σχολικό Βιβλίο ΕΔΏ
Πρόγραμμα Σπουδών (ενδεικτικό) θα διδαχθεί αξιοποιώντας εφαρμογές υπολογιστικού νέφους
Σεπτεμβρίου 13, 2021 Philippos Koutsakas
Οδηγίες Διδασκαλίας του μαθήματος ΕΔΏ
Σχολικό Βιβλίο ΕΔΏ
Πρόγραμμα Σπουδών (ενδεικτικό)
Σεπτεμβρίου 05, 2021 Philippos Koutsakas
Μπαίνουμε ξανά στις τάξεις και γνωριζόμαστε παίζοντας :-)
Από τα παρακάτω παιχνίδια γνωριμίας αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι το "δύο αλήθειες και ένα ψέμα". Για να γίνει κατανοητό από τους μαθητές ξεκινάω με εμένα, δίνοντας ένα παράδειγμα...
Καλή αρχή λοιπόν :-)
Ακολουθούν λοιπόν μερικές ιδέες για παιχνίδια γνωριμίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη (αντιγραφή από http://aggeloskosmas-edu.blogspot.com/2013/05/blog-post_1464.html)
Στόχος: Να χρησιμεύσει ως μια πρώτη προσέγγιση των μελών για το «σπάσιμο του πάγου».
Διαδικασία: Ο διαμεσολαβητής της ομάδας έχει γράψει τις λέξεις – κατηγορίες «ΣΥΜΦΩΝΩ», «ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕΡΙΚΩΣ», «ΔΙΑΦΩΝΩ» σε ταμπέλες και τις κρεμάει στους τοίχους της αίθουσας. Παράλληλα κάνει μια δήλωση όπως: «Η εκπαίδευση μπορεί να αλλάξει τον κόσμο».
Καθένας από τους επιμορφωνόμενους μετακινείται προς την ταμπέλα που του ταιριάζει η άποψη και στη συνέχεια κάθε ομάδα, απo αυτές που δημιουργούνται, συζητάει και παρουσιάζει τους λόγους που την οδήγησαν σ’ αυτή τη θέση.
Διαδικασία: Οι εκπαιδευόμενοι κάθονται σε κύκλο. Ο πρώτος ξεκινά λέγοντας το όνομά του. Ο δεύτερος επαναλαμβάνει το όνομα του πρώτου και στη συνέχεια λέει το δικό του. Ο τρίτος επαναλαμβάνει τα ονόματα του πρώτου και του δεύτερου ατόμου και στη συνέχεια λέει το δικό του. Η διαδικασία συνεχίζεται με αυτόν τον τρόπο. Ο τελευταίος στον κύκλο επαναλαμβάνει τα ονόματα όλων των ατόμων της ομάδας.
Διαδικασία: Δίνεται σε καθένα μια λίστα με πέντε ερωτήσεις, με τις οποίες πρέπει να βρει κάτι κοινό με τους γύρω του. Για παράδειγμα:
· «Βρες κάποιον που σπούδασε στην ίδια πόλη με σένα»
· «Βρες κάποιον που έχει ίδιο υπολογιστή με το δικό σου»
· «Βρες κάποιον που έχει οικολογικές ανησυχίες και ασχολείται με την περιβαλλοντική εκπαίδευση»
· «Βρες κάποιον που είναι κολλημένος με το Linux και το ΕΛ/ΛΑΚ»
· «Βρες κάποιον που τον ενδιαφέρει πολύ το αντικείμενο που διδάσκεται».
Όποιος βρει τους περισσότερους με κοινά στοιχεία τα παρουσιάζει και κερδίζει.
Στόχος: Αναγνώριση ταυτότητας. Ανακοίνωση στην ολομέλεια των στοιχείων που θέλει να προβάλει καθένας για τον εαυτό του.
Διαδικασία: Σχηματίζονται ομάδες τριών ατόμων και καθένας με τη σειρά του αναφέρει στα άλλα δυο άτομα τρία σημαντικά γεγονότα, που θεωρεί σταθμούς στην επαγγελματική ή την προσωπική του ζωή και θα ήθελε να γνωρίζουν οι άλλοι για αυτόν/αυτήν. Στη συνέχεια ένας-ένας από την τριμελή ομάδα παρουσιάζει τον άλλο κυκλικά, στο σύνολο των εκπαιδευόμενων. Η παρουσίαση γίνεται περιληπτικά με λίγες προτάσεις, χωρίς παρέμβαση του αναφερόμενου.
Στόχος: Να προκαλέσει ενδιαφέρον για καλύτερη γνωριμία, και να χρησιμεύσει ως μια εξοικείωση.
Διαδικασία: Ο κάθε συμμετέχων αναφέρει τρία στοιχεία για τον εαυτό του, δυο αλήθειες και ένα ψέμα. Οι υπόλοιποι πρέπει να μαντέψουν το ψέμα, κάνοντας καθένας δυο διευκρινιστικές ερωτήσεις.
Στόχος: Να χρησιμεύσει ως γνωριμία μέσω των προτιμήσεων καθενός.
Διαδικασία: Καθένας απαντά γραπτώς σε ερωτήσεις που παίρνει σε χαρτί, όπως για παράδειγμα «Ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό, χόμπι, χρώμα και τηλεοπτικό θέαμα;». Υπογράφει με το όνομά του χωρίς να τα δει κανείς άλλος. Στη συνέχεια ο διαμεσολαβητής διαβάζει τις απαντήσεις σε όλη την ομάδα και τα μέλη προσπαθούν να μαντέψουν σε ποιόν ανήκουν οι απαντήσεις. Όποιος συγκεντρώσει τις περισσότερες επιτυχίες κερδίζει.
Στόχος: Να αναγνωριστούν κοινά χαρακτηριστικά και να δημιουργηθεί θετικό κλίμα.
Διαδικασία: Οι εκπαιδευόμενοι χωρίζονται τυχαία σε ομάδες των 4 ή 5 μελών. Ο διαμεσολαβητής δίνει απλές οδηγίες του τύπου «οργανωθείτε σε 30 δευτερόλεπτα σύμφωνα με ένα κριτήριο που θα επιλέξετε». Δεν κάνει περαιτέρω διασαφήνιση των οδηγιών, ακόμη και αν ζητηθεί. Στο τέλος των 30 δευτερόλεπτων ο διαμεσολαβητής ζητά από κάθε ομάδα να εξηγήσει τον τρόπο με τον οποίο οργανώθηκε (σύμφωνα με το ύψος, το μέγεθος παπουτσιού, την ηλικία, τον αριθμό τηλεφώνου, κλπ.). Η επόμενη εργασία αφορά στην οργάνωση της ομάδας με δύο τρόπους εξηγώντας κάθε φορά τους τρόπους με τους οποίους επέλεξαν να οργανώσουν την ομάδα τους.
Σεπτεμβρίου 01, 2021 Philippos Koutsakas
Ιουνίου 10, 2021 Philippos Koutsakas
Τι είναι το ελεύθερο λογισμικό / λογισμικό ανοιχτού κώδικα και γενικότερα τι είναι το "κίνημα της ανοιχτότητας";
Ποια η διαφορά του "Free speech" από την "Free beer"?
Θα ήταν ο παγκόσμιος ιστός αυτό που είναι σήμερα αν ο δημιουργός του είχε "πατεντάρει" την ιδέα του;
Είναι οι φαρμακοβιομηχανίες εξυπνότερες από τους Ντάλτονς ή μάλλον όχι;
Η συνταγή για τα εμβόλια κατά της COVD19 θα πρέπει να είναι κρυφή ή γνωστή/διαθέσιμη για όλους;
Και τελικά, δικαίωμα πρόσβασης στους καρπούς της γνώσης θα πρέπει να έχουν μόνο κάποιοι ή όλοι; Μήπως τελικά η όλη συζήτηση έχει πολιτικο-κοινωνικές προεκτάσεις;
Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που προσπαθήσαμε να απαντήσουμε με τους μαθητές της Β λυκείου, αξιοποιώντας την παρουσίαση που ακολουθεί...
Μαΐου 18, 2021 Philippos Koutsakas
Στο πλαίσιο του ομίλου υπολογιστικής σκέψης του ΠΣΠΘ καθώς και του μαθήματος Πληροφορικής της Β γυμανσίου δημιουργήθηκε το παρακάτω εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία βασικών αρχών/εννοιών προγραμματισμού.
Το περιβάλλον προγραμματισμού του microbit είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Microbit και Python ΕΔΩ
Tα Leds τους BBC micro:bit διαθέσιμο ΕΔΩ
Τα κουμπιά του BBC micro:bit διαθέσιμο ΕΔΩ
Το επιταχυνσιόμετρου του BBC micro:bit διαθέσιμο ΕΔΩ
Ο αισθητήρας φωτός του BBC micro:bit διαθέσιμος ΕΔΩ
Αισθητήρας μαγνητικού προσανατολισμού διαθέσιμος ΕΔΩ
Αισθητήρας θερμοκρασίας διαθέσιμος ΕΔΏ
Μεταβλητές διαθέσιμο ΕΔΏ και ΕΔΩ
Παιχνίδι Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί διαθέσιμο ΕΔΩ
Παιχνίδι Κορώνα-Γράμματα διαθέσιμο ΕΔΩ
Εφαρμογή Ήχοι, διαθέσιμη ΕΔΩ
Επικοινωνία με ραδιο-κύματα, διαθέσημη ΕΔΩ
Στο σχήμα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε αναλυτικά το υλικό του BBC micto:bit
Απριλίου 16, 2021 Philippos Koutsakas
Άλλος αέρας: Σύστημα ελέγχου ποιότητας αέρα αίθουσας
και παρουσιάζει ένα πρότυπο σύστημα ελέγχου της ποιότητας αέρα, με σκοπό να αναπνέουν οι μαθητές καθαρό αέρα στην σχολική αίθουσα. Το σύστημα συνδυάζει τεχνολογία έξυπνης διασύνδεσης συσκευών με IoT και απλές οικιακές συσκευές όπως εξαεριστήρες τζαμιού και καθαριστές αέρα με φίλτρο HEPA.
Η δεύτερη εργασία που θα παρουσιαστεί από μαθητές και μαθήτριες των Α και Β Γυμνασίου έχει τίτλο:
Κατασκευή, παραμετροποίηση, τοποθέτηση και διαχείριση ενός πρότυπου μετεωρολογικού σταθμού βασισμένου σε ανοιχτές τεχνολογίες στο πλαίσιο του έργου «Ακραία Καιρικά Φαινόμενα: ενημέρωση, εκπαίδευση και προστασία»
και εστιάζει στην αξιοποίηση χαμηλού κόστους ανοιχτών τεχνολογιών για την κατασκευή ενός μετεωρολογικού σταθμού βασισμένου στον υπολογιστή μικρού μεγέθους Raspberry Pi καθώς και φορητών μετρητών μετεωρολογικών δεδομένων βασισμένων στον μικροελεγκτή BBC micro:bit. Στόχος του προγράμματος είναι η ενεργός εμπλοκή των μαθητών στην μελέτη των περιβαλλοντικών διαστάσεων και των πιθανών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, λόγω της έντασης του φαινομένου του θερμοκηπίου και στην αναζήτηση τρόπων εντοπισμού και αναγνώρισης καθώς και μέτρων τόσο για την προειδοποίηση της τοπικής κοινωνίας (Risk Alert System) όσο και για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των πιθανών επιπτώσεων τυχών ακραίων καιρικών φαινομένων.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε τις παρουσιάσεις των μαθητών του σχολείου μας από ΕΔΩ σε live streaving, στην Τρίτη, 20 Απριλίου, στην θεματική ενότητα του Συνεδρίου Εξυπνες Συσκευές – IOT, από τις 15:30 μέχρι τις 17:30 σύμφωνα με το πρόγραμμα που παραθέτουμε.
Οι διαφάνειες της παρουσίασης του 1ου έργου είναι διαθέσιμες ΕΔΩ.
Οι διαφάνειες της παρουσίασης του 2ου έργου είναι διαθέσιμες ΕΔΩ.
Το πλήρες πρόγραμμα του συνεδρίου είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Το 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής (σχετική άδεια ΥΠΑΙΘ Φ15.1/165152/Δ2 - 3/12/2020) διοργανώνεται διαδικτυακά από την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα «Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας» ΝΟΗΣΙΣ και το Σωματείο Φίλων του NOHΣΙΣ.
Περισσότερες από 100 ερευνητικές εργασίες θα παρουσιαστούν στο τετραήμερο 20-23 Απριλίου. Projects από 80 και πλέον σχολικές μονάδες, με εξ αποστάσεως συμμετοχή άνω των 900 μαθητών και των 190 εκπαιδευτικών. Η θεματολογία των εργασιών ποικίλει: Ρομποτική, Συστήματα Αυτόματου Ελέγχου, Έξυπνες πόλεις και συσκευές, προγραμματισμός εκπαιδευτικών εφαρμογών για κινητά, εκπαιδευτικοί ιστότοποι, ασφάλεια στο διαδίκτυο, ερευνητικά Projects. Ιδιαίτερο αντικείμενο ενασχόλησης, φέτος, υπήρξε η πανδημία και οι τρόποι αντιμετώπισης καθώς και οι επετειακές εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.