Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015
Σάββατο 7 Μαρτίου 2015
"Η συμμετοχής μας στην εμπορική έκθεση" ή "όταν οι μαθητές μου με έκαναν περήφανο"
Μαρτίου 07, 2015 Philippos Koutsakas
- να απαντούν στις ερωτήσεις της επιτροπής αξιολόγησης με αυτοπεποίθηση, θάρρος και ζήλο
- να υπερασπίζονται την επιλογή μας να δώσουμε το σύνολο των εισπράξεων της επιχείρησης στο "Χαμόγελο του Παιδιού" και να μην επεκτείνουμε τη δράση μας στον Πολύγυρο ώστε να μην ανταγωνιστούμε αθέμιτα τους υπόλοιπους επαγγελματίες της πόλης
- να αλληλοσυγχαίρονται έχοντας στα πρόσωπα τους την έκφραση "τα κατάφερα" (με τον τρόπο τους βέβαια: μπράβο ρε μαλ..., έσκισες ρε..., είσαι Θεός, κλπ) μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης
- να μη "ξεκολλάν" από το stand της εικονικής επιχείρισης ενώ θα μπορούσαν να πάνε για καφέ και σουλάτσο στα μαγαζιά του cosmos
- να έχουν φορέσει τα καλά τους ;-)
- να προσπαθούν (με την χαριτωμένη ατσαλοσύνη της ηλικίας τους) να φλερτάρουν συνομήλικες τους από άλλα σχολεία και να θέλουν να το μοιραστούν μαζί σου
- να περνάνε από όλα σχεδόν τα stand των υπολοίπων συμμετοχών και να ανταλλάσσουν ιδέες με μαθητές από άλλα δημόσια (του Διδυμότειχου, της Κατερίνης, των Γιαννιτσών, κλπ) αλλά και ιδιωτικά σχολεία (τα όποια σημειωτέον ήταν όλα εκεί...)
- να έχουν την αγωνία των αποτελεσμάτων αλλά μέσα τους να έχουν αντιληφθεί ότι "εδώ ήρθαμε για να ανταγωνιστούμε τους εαυτούς μας και όχι τους άλλους"
Ακολουθούν φώτος τις εκδήλωσης (η δημοσίευση των οποίων έγινε αφού εξασφαλίστηκε η γονική συναίνεση για τους ανήλικους μαθητές)
Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015
"Για 50cents ρώτα με ότι θες" και ενίσχυσε το "Χαμόγελο του Παιδιού"
Μαρτίου 05, 2015 Philippos Koutsakas
Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, (10:00 πμ- 3:00 μ.μ. στις 6 Μαρτίου στο Mediterranean Cosmos), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Εκτός από την παρουσίαση της επιχειρηματικής μας ιδέας σκεφτήκαμε να πουλήσουμε και συμβουλευτικές υπηρεσίες (απλές συμβουλές) για θέματα πληροφορικής. Το σύνολο (και αυτών) των εισπράξεων θα πάνε στον κουμπαρά του "Χαμόγελου του Παιδιού".
Για οποιαδήποτε απορία ή πρόβλημα που έχετε σχετικά με υπολογιστές σας περιμένουμε για να προσπαθήσουμε να σας βοηθήσουμε.
Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015
Συμμετοχή της Εικονικής Επιχείρησης Πληροφορικής του σχολείου μας σε εμπορική έκθεση στο Mediteraneian Cosmos
Μαρτίου 02, 2015 Philippos Koutsakas
Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, (10:00 πμ- 3:00 μ.μ. στις 6 Μαρτίου στο Mediterranean Cosmos), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Την εικονική μας επιχείρηση θα εκπροσωπίσουν οι μαθητές της Β' τάξης του τομέα Πληροφορικής του ΕΚ-ΕΠΑΛ Πολυγύρου μαζί με τους εκπαιδευτικούς της ειδικότητας και θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την επιχειρηματική τους ιδέα και τη μέχρι τώρα δράση της επιχείρησης.
Ειδικότερα το όραμα / στόχος της επιχείρησης είναι η εφαρμογή του τρίπτυχου "Ελάττωσε - Επαναχρησιμοποίησε - Ανακύκλωσε" στον εξοπλισμό Πληροφορικής.
Στο πλαίσιο αυτό οι παρεχόμενες υπηρεσίες της εικονικής επιχείρησης είναι οι ακόλουθες:
- επισκευή εξοπλισμού πληροφορικής (των καθηγητών και των μαθητών της σχολικής μονάδας) έναντι συμβολικού αντιτίμου το οποίο δωρίζεται στο «Χαμόγελο του Παιδιού»
- συλλογή απαξιωμένου (και όχι μόνο) εξοπλισμού πληροφορικής με στόχο την επανάχρηση του
- επισκευή και επανάχρηση (στα σχολικά εργαστήρια ή στη βιβλιοθήκη του σχολείου) των Υπολογιστών που είναι σε θέση να λειτουργήσουν, σε διαφορετική περίπτωση αποσυναρμολόγηση και αξιοποίηση ως ανταλλακτικών των χρήσιμων εξαρτημάτων τους
- ανακύκλωση του εξοπλισμού που δεν μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί (στον ΧΥΤΑ Πολυγύρου)
Την Παρασκευή λοιπόν οι μαθητές και οι καθηγητές της Εικονικής Επιχείρησης "for Green Inromation Technologies" σας περιμένουμε στην εμπορική έκθεση στη Θεσσαλονίκη.
Ακολουθεί έντυπο υλικό της εικονικής επιχείρησης
Ενημερωτικό φυλλάδιο (εξωτερική όψη)
Αφίσα για τη δράση "επισκευής ΗΥ"
Αφίσα για τη δράση "συλλογής εξοπλισμού πληροφορικής με στόχο την επανάχρηση"
Trade Fair - Εμπορική Έκθεση Μαθητικών Εικονικών Επιχειρήσεων
Μαρτίου 02, 2015 Philippos Koutsakas
- Χώρος διεξαγωγής: Εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos, (11o χλμ Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, 57 001 Θεσσαλονίκη)
- Η έκθεση θα γίνει στην κεντρική πλατεία του MedCosmos και σε πλαϊνούς διαδρόμους. Η τοποθέτηση των ομάδων στα περίπτερα της έκθεσης, θα γίνει βάσει αλφαβητικής σειράς της επωνυμίας του Σχολείου.
Κυριακή 1 Μαρτίου 2015
Αναζήτηση για...
Μαρτίου 01, 2015 Philippos Koutsakas
Οι ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις για το 2014 (γεγονότων / προσώπων / top trends) στην Ελλάδα
Οι ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις για το 2014 (γεγονότων / προσώπων / top trends) στον κόσμο
Τάσεις στο youtube
Η μηχανή αναζήτησης της Google
Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015
Ten fun tools for infographics (αναδημοσίευση)
Φεβρουαρίου 15, 2015 Philippos Koutsakas
Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015
Top 10 Ways to Teach Yourself to Code (αναδημοσίευση)
Φεβρουαρίου 11, 2015 Philippos Koutsakas
Ακόμη και αν γνωρίζεται προγραμματισμό κάντε του κλικ, αξίζει...
Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015
Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2015: Βίντεο και Παρουσίαση
Φεβρουαρίου 09, 2015 Philippos Koutsakas
Για παράδειγμα δείτε την αναστάτωση που προκαλέσαμε με την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου το 2011 ;-)
Σιγά-σιγά συγκεντρώθηκε κάποιο υλικό (από το www.saferinternet.gr αλλά και από άλλες ιστοσελίδες) το οποίο οργανώθηκε στη μεγάλη παρουσίαση που ακολουθεί στη συνέχεια.
Τα ζητήματα που παρουσιάζονται (ώστε να προκληθεί συζήτηση) είναι τα ακόλουθα:
- εθισμός
- δημοσίευση / ανάρτηση περιεχομένου (σκέψου πριν δημοσιεύσεις)
- επικοινωνία με αγνώστους
- προσβλητική συμπεριφορά / ηλεκτρονική παρενόχληση
- μετάδοση βλαβερού λογισμικού / επιβλαβές περιεχόμενο
- ηλεκτρονικές απάτες
- αναξιοπιστία πληροφορίας
- πρακτικές συμβουλές / βοήθεια
Η παρουσίαση πάει πακέτο με μία σειρά από δεκατέσσερα βιντεάκια που μπορείτε να τα βρείτε στην παρακάτω playlist.
Για όσα βιντεάκια έχουν διαλόγους σε διαφορετική γλώσσα από την ελληνική έχω δημιουργήσει αρχεία υποτίτλων (srt) τα οποία μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ. Δυστυχώς για να παίξουν θα πρέπει να κατεβάσετε τα βίντεο από το youtube στον υπολογιστή σας και να τα αναπαράξετε από τον VLC Media Player τοποθετώντας τα βίντεο στον ίδιο φάκελο με το αρχείο υποτίτλων. Αλήθεια υπάρχει τρόπος να ενσωματώσω υπότιτλους στο youtube? Διαφοπρετικά μπορείτε απλά να σταματάτε το βίντεο και να κάνετε μετάφραση εσείς (οι διάλογοι είναι ελάχιστοι).
Πειραματιζόμενος δοκίμασα να παρουσιάσω το παραπάνω υλικό ως εξής:
- για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
- άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν
- συμπλήρωνα ή ανακεφαλαίωνα χρησιμοποιώντας την παρουσίαση
Εναλλακτικά κάποιες χρονιές δε χρησιμοποίησα καθόλου την παρουσίαση και
- για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
- άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν
Τέλος πέρυσι άφησα τους μαθητές να θέσουν τα θέματα που τους προβληματίζουν περισσότερο, κουβεντιάζαμε και χρησιμοποιούσαμε τα βίντεο υποστηρικτικά της συζήτησης.
Επίσης στο δίλημμα "να κάνω ένα γρήγορο πέρασμα από όλες τις κακοτοπιές ή να επικεντρωθώ σε 2-3 από αυτές και να δώσω περισσότερο χρόνο στη συζήτηση" απάντηση πρέπει να δώσετε εσείς με γνώμονα το διαθέσιμο χρόνο". Τα τελευταία χρόνια προσωπικά προτιμώ το δεύτερο και προσπαθώ να αφήνω τα παιδιά να μιλάνε όσο περισσότερο γίνεται και πιστέψτε με, τα παιδιά έχουν να πουν πολλά επί του θέματος.
Σχόλια και παρατηρήσεις ευπροσδεκτότατες...
Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015
Προγραμματισμός Υπολογιστών: Κεφάλαιο 11, Φυλλάδιο Ασκήσεων και Λυμένες Ασκήσεις
Φεβρουαρίου 03, 2015 Philippos Koutsakas
Επίσης στην παρουσίαση που ακολουθεί θα βρείτε πολύ καλές λυμένες ασκήσεις του 11ου κεφαλαίου από τον συνάδελφο Μωυσίδη Βασίλη
Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015
Coding Ground web-based περιβάλλον προγραμματισμού για Pascal (και όχι μόνο)
Φεβρουαρίου 02, 2015 Philippos Koutsakas
Το web-based περιβάλλον προγραμματισμού Coding Ground για Pascal είναι διαθέσιμο εδώ
Το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού χρησιμοποιεί την Pascal (!) ως γλώσσα υλοποίησης / ανάπτυξης.
Για τα λειτουργικά της μάικροσοφτ υπάρχουν μια σειρά από επιλογές περιβαλλόντων (plural) ανάπτυξης: PAME (Pascal Made Easy), DYNALAB, Free Pascal, Turbo Pascal, κλπ.
Έλα όμως που έχουμε στήσει το εργαστήριο μας σε Ubuntu Linux LTSP. Μία λύση είναι η εγκατάσταση εικονικής μηχανής και η εκτέλεση των παραπάνω σε περιβάλλον Windows. Η άλλη περίπτωση είναι η εγκατάσταση του Lazarous αλλά από μια γρήγορη ματιά μου φάνηκε πολύ φορτωμένο για τους μαθητές μου.
Τότε ήταν που μου ήρθε τη επιφοίτηση: μιας και όλα πάνε να γίνουν web-based μήπως υπάρχει κάποιο on-line περιβάλλον για ανάπτυξη / μετάφραση / εκτέλεση κώδικα σε Pascal; Το γκούγκλαρα και βουαλά...
Στο codinground μεταξύ των δεκάδων compilers υπάρχει και αυτός της Pascal.
Κάντε κλικ εδώ και καλή διασκέδαση.
Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015
Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015
Πέντε τρόποι για να μειώστε την υπερφόρτωση των παρουσιάσεων σας
Ιανουαρίου 23, 2015 Philippos Koutsakas
Για να δείτε το άρθρο κάντε κλικ εδώ.
και για να μεγαλώσω λιγάκι το ποστ ακολουθούν τρεις παρουσιάσεις για παρουσιάσεις ;-)
Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015
Προγραμματισμός Υπολογιστών - Φύλλο Ασκήσεων κεφ. 10 (και αντιπροσωπευτικές λύσεις)
Ιανουαρίου 19, 2015 Philippos Koutsakas
Οι ασκήσεις είναι οργανωμένες σε επίπεδα δυσκολίας.
Επίσης στο φυλλάδιο συμπεριλαμβάνονται τέσσερις λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις.
Καλή μελέτη.
Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015
Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015
Δομημένος Προγραμματισμός: Επαναληπτικές Χριστουγεννιάτικες ασκήσεις
Ιανουαρίου 09, 2015 Philippos Koutsakas
Λοιπόν, επειδή είναι καλύτερα να αναρτήσεις κάτι αργά παρά καθόλου, παρακάτω θα βρείτε μια συλλογή ασκήσεων για το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού που δόθηκαν ως μποναμάς στους μαθητές της Γ τάξης για να μη πλήξουν τα κρύα βράδια του δωδεκαημέρου.
Η συλλογή περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικές επαναληπτικές ασκήσεις και πολλά θέματα πανελλαδικών από τα κεφάλαια 1,2,3,4,8 και 9.
Να επισημάνω ότι οι περισσότερες ασκήσεις δεν είναι δικές μου. Όπου μπόρεσα να βρω τους δημιουργούς έκανα αναφορά. Χρησιμοποιήστε βρε παιδιά Creative Commons.
Οι ασκήσεις είναι εδώ
Καλή μελέτη λοιπόν.
Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015
Υλικό ΗΥ: Το τροφοδοτικό του ΗΥ.
Ιανουαρίου 08, 2015 Philippos Koutsakas
Είναι κάτι σαν το μπασίστα στις ροκ μπάντες: είναι ιδιαίτερα σημαντικός αλλά κανείς δεν ασχολείται μαζί του γιατί όλοι κοιτάνε τον τραγουδιστή και άντε και τον κιθαρίστα όταν σολάρει. Μπορείτε όμως να φανταστείτε τους Pink Floyd χωρίς τον Roger Waters στο δίσκο Winsh you were here;
Μπορείτε να φανταστείτε τον υπολογιστή σας χωρίς τροφοδοτικό;
Μια βιαστική συλλογή από διαδικτυακές πηγές:
Choosing the Right PC Power Supply (PSU) as Fast As Possible βίντεο του YouTube από το κορυφαίο κανάλι με σχετικά βίντεο Techquickie
Power Supply Unit από την Αγγλόφωνη Wikipedia
How to pick the best PC power supply άρθρο του περιοδικού PC World
Περιεργαστείτε τροφοδοτικά βγαλμένα από παλιούς ΗΥ
- καλώδια
- για μητρική, pins, κλπ
- για συσκευές αποθήκευσης (SATA / PATA, FDDs, κλπ)
- Voltage
- Watt
- άλλα χαρακτηριστικά που αναγράφονται στην ετικέτα των προδιαγραφών
Και οπωσδήποτε δείτε το πολύ καλό σχετικό φυλλάδιο με το τροφοδοτικό (περιέχει και δραστηριότητες για το εργαστήριο) του Μανόλη Καγιά
Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015
Πως θα μπορούσε να είχε τρέξει το πρόγραμμα με τα μαθητικά laptop :-(
Ιανουαρίου 07, 2015 Philippos Koutsakas
Η σύγκριση ήταν αναπόφευκτη: ενώ εμείς εδώ στην Ελλάδα, με μηδενικό σχεδιασμό, μοιράζαμε κουπόνια για την αγορά netbook για τους μαθητές της Α' Γυμνασίου (πριν 4-5 χρόνια) με μόνο στόχο "να κινηθεί η αγορά" και να "απορροφηθούν" (όχι να επενδυθούν) τα κονδύλια το τι κάναν σε αντίστοιχη περίπτωση (τηρουμένων των αναλογίων) οι "κουτόφραγκοι" θα σας κάνει να μελαγχολήσετε. Ειδικά αν είστε υπεύθυνος εργαστηρίου πληροφορικής και ακόμη χειρότερα επιφορτισμένος με τη διαχείριση / συντήρηση του τοπικού δικτύου της σχολικής σας μονάδας.
Root access for students at Penn Manor
Charlie Reisinger from the Penn Manor School District talked to us next about open source at his school. This talk was an expanded version of his lightning talk from the previous night.Penn Manor has nine IT team members which is a very lean staff for 4500 devices. They also do a lot of their technology in house. But, before we talk about open source, Charlie took a tangent into the nature of education today. He says that school districts are so stuck on the model they’re using and have used for centuries, but today kids can learn anything they would like with a simple connection to the Internet. You can be connected to the most brilliant minds that you’d like, so teachers are no longer the fountains of all knowledge. A glaring gap in this evolution is that the classroom hasn’t been transformed by technology; if you walked into a classroom 60 years ago, it would look pretty much like a classroom today.
Schools that do allow students to have laptops, lock them down. This is a terrible model for student inquiry, and the reason most of us are here [working in open source] today is because we had a system growing up that we could get into and try to break, fix, and hack.
Doing everything with open source
So, what is Penn Manor doing differently? First, they’re doing everything with open source. They use Koha, Moodle, Linux, WordPress, Ubuntu, OwnCloud, SIPfoundry, and VirtualBox.
This came to them partially out of fiscal necessity. When Apple discontinued the white Macbook, the school was stuck in a situation where they needed to replace these laptops with some sort of affordable device. Using data they collected from the students laptops, they found that students spent most of their time on their laptops in the browser or in a Word Processor, so they decided to install Linux on laptops. Ubuntu was the choice because the state-level testing would work on that operating system. This worked at the elementary, but they needed to scale it up to the high schools, which was much harder because each course needed different/specific software. They needed to decide if they could provide a laptop for every student.
The real guiding force in deciding to provide one laptop per student was the English department. They said that they needed the best writing device that could be given to them. This knocked out the possibility of giving tablets to all students; instead a laptop was needed. Not only did they give all students laptops with Linux installed, they gave them all root access! This required trust! They created policies and told the students they trusted them to use the laptops as responsible learners.
Root access for students
Charlie has had zero discipline issues associated with the students having root access on their laptops.
And, if a student screws up their computer, it isn’t such a bad thing because now they have to learn to fix their mistake.
This began as a pilot program for 90 of their online students before deploying to all 1,700 students. These computers include not just productivity software, but Steam! That got the kids attention. When they deployed to everyone though, Steam had to come off the laptops—but the kids knew it was possible, so it forced them to figure out how to install it on Linux, which is not always self explanatory. This prodded the kids into learning.
Charlie mentions that he probably couldn’t have done this 5 years ago because the apps that are available today are so dense and so rich.
There was also the issue of training the staff on the change in software, but also in having all the kids with laptops. This included some training of the parents as well.
Along with the program they created a help desk program as a 4 credit, honors level course, as independent study for the high school students. They spent the whole time supporting the one to one program (one laptop per student). These students helped with the unpacking, inventorying, and the imaging (github.com/pennmanor/FLDT built by one of the students) of the laptops over 2 days.
The key to the program is that the students are treated as equals. Charlie’s favorite moment has been watching his students train their peers on how to use these laptops.
This article was originally posted on Nicole's blog What I Learned Today asATO2014: Lessons from Open Source Schoolhouse. Reposted via Creative Commons.
The program was covered on Linux.com and previously on Opensource.com.
Join the discussion on HackerNews.
Τέσσερις διανομές Linux σχεδιασμένες για μικρά παιδιά (in English)
Ιανουαρίου 07, 2015 Philippos Koutsakas
Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2015
Ο απόλυτος οδηγός για creative commons...
Ιανουαρίου 03, 2015 Philippos Koutsakas
Θέλετε να μπορούν να το χρησιμοποιούν και άλλοι και με ποιο τρόπο; Θα σας ενοχλούσε για παράδειγμα αν βλέπατε ασκήσεις που έχετε δημιουργήσει εσείς τυπωμένες σε ένα φύλλο δραστηριοτήτων με το όνομα ενός άλλου από πάνω ή ακόμη χειρότερα σε ένα βιβλίο στα ράφια ενός βιβλιοπωλείου;
Τι ισχύει λοιπόν και τι μπορούμε να κάνουμε σχετικά με τα δικαιώματα χρήσης της πνευμςτικής ιδιοκτησίας;
Διαβάστε το πολύ ενδιαφέρον σχετικό άρθρο εδώ που δημοσιεύτηκε στο Edudemic και την όχι και τόσο πετυχημένη μετάφραση του στα Ελληνικά εδώ από την ιστοσελίδα internet-safety του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο επίσης από το Edudemic το "Creative Commons from a Student’s Perspective" ενώ μπορείτε να εκτυπώσετε το "A Printable Guide To Creative Commons" και να το αναρτήσετε στο εργαστήριο πληροφορικής.
Οι καλύτερες εφαρμογές (android) του 2014
Ιανουαρίου 03, 2015 Philippos Koutsakas
Η λίστα εδώ.
On-line περιβάλλοντα για εκμάθηση HTML (και όχι μόνο)
Ιανουαρίου 03, 2015 Philippos Koutsakas
w3schools
test4u
Συνήθως κάνω τα πρώτα μαθήματα χρησιμοποιώντας κάποιο από τα παραπάνω και αφού πάρουν μια ιδέα οι μαθητές μεταβαίνω στο κλασικό notepad (για το editing του html αρχείου) σε συνδυασμό με firefox (για προβολή της ιστοσελίδας). Μετά από 1-2 μαθήματα βλέπουμε και το notepad++
Καλή μελέτη.
Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2015
Τα δέκα δημοφιλέστερα εκπαιδευτικά εργαλεία του 2014, σύμφωνα με το Edudemic.com
Ιανουαρίου 01, 2015 Philippos Koutsakas
The Most Popular Teacher Tools Used in 2014
1. Google Apps for Education
2. Twitter
3. YouTube
4. Edmodo
5. Remind
6. WordPress (and other Blogging Software)
7. Evernote
8. EDpuzzle
9. Easel.ly
10. Dropbox
Honorable Mentions
- Skype: This communication service lets you collaborate with colleagues or students around the world. Skype took the number three spot on last year’s list.
- Socrative: Socrative came in at number 10 last year. It is a platform that encourages student discussion by allowing teachers to create assessments and activities and keep an eye on how students perform.
- Class Dojo: This app was in the number eight spot on last year’s list. It is a perfect fit for elementary school classrooms because it lets you instantly reward good behavior and point out less-than-ideal behavior. A little more than 2 million teachers use Class Dojo.
Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014
Τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί στις 27 του Δεκέμβρη;
Δεκεμβρίου 31, 2014 Philippos Koutsakas
Σκι; Ταξίδια στο εξωτερικό; Βόλτες και ψώνια; Πίνουν καφέδες;
Εμείς φέτος (τέσσερις συνάδελφοι) πήγαμε στον Πολύγυρο και αδειάσαμε τα τρία εργαστήρια πληροφορικής για να μπορέσουν να γίνουν εργασίες ανακαίνισης (αλλαγή πατώματος, κουφωμάτων, φωτιστικών, χρωματισμοί, κλπ).
Αρχικά μεταφέραμε τα γραφεία, τους υπολογιστές και τους πάγκους εργασίας του εργαστηρίου ένα στη διπλανή αίθουσα...
Σε δώδεκα ανθρωπο-ώρες είχαμε τελειώσει και ξεκινήσαμε για Θεσσαλονίκη έχοντας, παρά την κούραση, μια θετική αίσθηση / διάθεση.
Περιμένω πως και πως να δω τις ανακαινισμένες αίθουσες με τη νέα χρονιά.
Καλές γιορτές, χρόνια πολλά και καλή χρονιά!!!
Υ.Γ. Αλήθεια αυτές οι δράσεις μπαίνουν στο πορτφόλιο;
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014
Υλικό Υπολογιστών: Σημειώσεις μαθήματος και κουτί κεντρικής μονάδας
Δεκεμβρίου 15, 2014 Philippos Koutsakas
Το πρόβλημα του βιβλίου για μελέτη στο σπίτι όμως παρέμενε μιας και δεν είχαν όλοι οι μαθητές τη δυνατότητα να μελετήσουν τις παρουσιάσεις στο σπίτι τους χρησιμοποιώντας υπολογιστή και η φωτοτύπιση των παρουσιάσεων για όλους τους μαθητές δεν ήταν δυνατή.
Τη λύση έδωσε ο συνάδελφος Μανώλης Κιαγίας ο οποίος συνέταξε το "Υλικό των Υπολογιστών με εικόνες" το οποίο σε 23 σελίδες συμπυκνώνει τα βασικά.
Το βιβλίο, μαζί με τις παρουσιάσεις και μαζί με βιντεάκια σαν το Βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για το υλικό των υπολογιστών αλλά και πολλά άλλα θα είναι το υλικό του μαθήματος για τη φετινή χρονιά.
Ξεκινώντας με το κουτί (case) του υπολογιστή μας μερικά βίντεο...
Τα βασικά της επιλογής κουτιού για τον υπολογιστή μου.
Τα βασικά των μεγεθών των κουτιών για του υπολογιστή μου (στα γρήγορα).
Τα 10 καλύτερα κουτιά του 2014
Τα 5 καλύτερα κουτιά του 2013
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014
Παρακαλώ, όχι έτσι στα εργαστήρια Πληροφορικής...
Δεκεμβρίου 11, 2014 Philippos Koutsakas
Αλλά για να μη νομίζετε ότι αυτά συμβαίνουν μόνο στις στημένες φώτος, πρόσφατα μπήκε μαθητής με 3 στα 5 (από αυτά που δείχνει η εικόνα) στο εργαστήριο Πληροφορικής.
Και η ατάκα μετά την παρατήρηση ήταν η κλασική: "γιατί κύριε; τι πειράζει;"
Αν κάποιος έχει βρει πως επιχειρηματολογούμε για να αποδείξουμε το αυτονόητο παρακαλώ να ενημερώσει...
Ωραία, εγκατέστησα Linux Mint MATE, και τώρα τι κάνω;
Δεκεμβρίου 11, 2014 Philippos Koutsakas
Η διανομή που επιλέχθηκε ήταν η Mint 17 με γραφικό περιβάλλον MATE, Το βασικό κριτήριό ήταν η μικρότερη δυνατή διαφοροποίηση από το γνώριμο στους συναδέλφους γραφικό περιβάλλον των λειτουργικών της Microsoft. Εδώ που τα λέμε το MATE είναι πιο MS-Windows like από τα Windows 8 ;-).
Τα παράπονα ήταν αρκετά αλλά τελικά με τον καιρό και με υποστήριξη (όσο γίνεται, ξέρετε πόσο ελεύθερο χρόνο διαθέτει ένας πληροφορικός σε σχολείο) το λειτουργικό έχει γίνει αποδεκτό από τους συναδέλφους.
Μάλιστα 2-3 ζήτησαν τη διανομή ώστε να τη στήσουν στους προσωπικούς τους υπολογιστές.
Για να βοηθήσω σε αυτή τη προσπάθεια παραθέτω τους παρακάτω συνδέσμους:
Ο επίσημος δικτυακός τόπος του Mint
Πληροφορίες για τα βασικά και όχι μόνο για το Mint
10 things to do first in Linux Mint 17.1 Mate (Προτάσεις για εγκατάσταση λογισμικών, κλπ)
Tips and Tricks after Mint's intallation (Παραμετροποιήσεις, αλλαγές, κλπ)
Mint και Windows 8 μαζί. Γίνεται; κι όμως γίνεται (το έκανα και ας μου έφαγε μια Κυριακή απόγευμα ;-))
Εγκατάσταση Virtual Box στο Mint MATE 17.
Μία από τις πολλές διαθέσιμες παρουσιάσεις των βασικών του Mint MATE στου youtube
Και για τους αμετανόητους υπάρχει η δυνατότητα αλλαγή του θέματος της διανομής ώστε να μοιάζει εντελώς (;) με τα Windows XP.