Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015
Ten fun tools for infographics (αναδημοσίευση)
Φεβρουαρίου 15, 2015 Philippos Koutsakas
Κάθε φορά που έβλεπα ένα ωραίο infographic αναρωτιόμουν αν υπήρχε κάποιο εργαλεία για τη δημιουργία τους. Το άρθρο του Edudemic με τίτλο 10 Fun Tools To Easily Make Your Own Infographics που αναδημοσιεύται εδώ είναι η καλύτερη απάντηση .
Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015
Top 10 Ways to Teach Yourself to Code (αναδημοσίευση)
Φεβρουαρίου 11, 2015 Philippos Koutsakas
Αναδημοσίευση από το lifehacker.com ενός πολύ ενδιαφέροντος άρθρου με τίτλο "10 τρόποι για να μάθεις προγραμματισμό".
Ακόμη και αν γνωρίζεται προγραμματισμό κάντε του κλικ, αξίζει...
Ακόμη και αν γνωρίζεται προγραμματισμό κάντε του κλικ, αξίζει...
Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015
Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2015: Βίντεο και Παρουσίαση
Φεβρουαρίου 09, 2015 Philippos Koutsakas
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή με αφορμή την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου και με στόχο την ενημέρωση / εκπαίδευση των μαθητών οργανώναμε μία ημερίδα για τους μαθητές της Α' τάξης στο αμφιθέατρο του σχολείου.
Για παράδειγμα δείτε την αναστάτωση που προκαλέσαμε με την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου το 2011 ;-)
Σιγά-σιγά συγκεντρώθηκε κάποιο υλικό (από το www.saferinternet.gr αλλά και από άλλες ιστοσελίδες) το οποίο οργανώθηκε στη μεγάλη παρουσίαση που ακολουθεί στη συνέχεια.
Τα ζητήματα που παρουσιάζονται (ώστε να προκληθεί συζήτηση) είναι τα ακόλουθα:
Η παρουσίαση πάει πακέτο με μία σειρά από δεκατέσσερα βιντεάκια που μπορείτε να τα βρείτε στην παρακάτω playlist.
Για όσα βιντεάκια έχουν διαλόγους σε διαφορετική γλώσσα από την ελληνική έχω δημιουργήσει αρχεία υποτίτλων (srt) τα οποία μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ. Δυστυχώς για να παίξουν θα πρέπει να κατεβάσετε τα βίντεο από το youtube στον υπολογιστή σας και να τα αναπαράξετε από τον VLC Media Player τοποθετώντας τα βίντεο στον ίδιο φάκελο με το αρχείο υποτίτλων. Αλήθεια υπάρχει τρόπος να ενσωματώσω υπότιτλους στο youtube? Διαφοπρετικά μπορείτε απλά να σταματάτε το βίντεο και να κάνετε μετάφραση εσείς (οι διάλογοι είναι ελάχιστοι).
Πειραματιζόμενος δοκίμασα να παρουσιάσω το παραπάνω υλικό ως εξής:
Εναλλακτικά κάποιες χρονιές δε χρησιμοποίησα καθόλου την παρουσίαση και
Τέλος πέρυσι άφησα τους μαθητές να θέσουν τα θέματα που τους προβληματίζουν περισσότερο, κουβεντιάζαμε και χρησιμοποιούσαμε τα βίντεο υποστηρικτικά της συζήτησης.
Επίσης στο δίλημμα "να κάνω ένα γρήγορο πέρασμα από όλες τις κακοτοπιές ή να επικεντρωθώ σε 2-3 από αυτές και να δώσω περισσότερο χρόνο στη συζήτηση" απάντηση πρέπει να δώσετε εσείς με γνώμονα το διαθέσιμο χρόνο". Τα τελευταία χρόνια προσωπικά προτιμώ το δεύτερο και προσπαθώ να αφήνω τα παιδιά να μιλάνε όσο περισσότερο γίνεται και πιστέψτε με, τα παιδιά έχουν να πουν πολλά επί του θέματος.
Σχόλια και παρατηρήσεις ευπροσδεκτότατες...
Για παράδειγμα δείτε την αναστάτωση που προκαλέσαμε με την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου το 2011 ;-)
Σιγά-σιγά συγκεντρώθηκε κάποιο υλικό (από το www.saferinternet.gr αλλά και από άλλες ιστοσελίδες) το οποίο οργανώθηκε στη μεγάλη παρουσίαση που ακολουθεί στη συνέχεια.
Τα ζητήματα που παρουσιάζονται (ώστε να προκληθεί συζήτηση) είναι τα ακόλουθα:
- εθισμός
- δημοσίευση / ανάρτηση περιεχομένου (σκέψου πριν δημοσιεύσεις)
- επικοινωνία με αγνώστους
- προσβλητική συμπεριφορά / ηλεκτρονική παρενόχληση
- μετάδοση βλαβερού λογισμικού / επιβλαβές περιεχόμενο
- ηλεκτρονικές απάτες
- αναξιοπιστία πληροφορίας
- πρακτικές συμβουλές / βοήθεια
Η παρουσίαση πάει πακέτο με μία σειρά από δεκατέσσερα βιντεάκια που μπορείτε να τα βρείτε στην παρακάτω playlist.
Για όσα βιντεάκια έχουν διαλόγους σε διαφορετική γλώσσα από την ελληνική έχω δημιουργήσει αρχεία υποτίτλων (srt) τα οποία μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ. Δυστυχώς για να παίξουν θα πρέπει να κατεβάσετε τα βίντεο από το youtube στον υπολογιστή σας και να τα αναπαράξετε από τον VLC Media Player τοποθετώντας τα βίντεο στον ίδιο φάκελο με το αρχείο υποτίτλων. Αλήθεια υπάρχει τρόπος να ενσωματώσω υπότιτλους στο youtube? Διαφοπρετικά μπορείτε απλά να σταματάτε το βίντεο και να κάνετε μετάφραση εσείς (οι διάλογοι είναι ελάχιστοι).
Πειραματιζόμενος δοκίμασα να παρουσιάσω το παραπάνω υλικό ως εξής:
- για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
- άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν
- συμπλήρωνα ή ανακεφαλαίωνα χρησιμοποιώντας την παρουσίαση
Εναλλακτικά κάποιες χρονιές δε χρησιμοποίησα καθόλου την παρουσίαση και
- για κάθε μία από τις κακοτοπιές "έπαιζα" τα σχετικά βιντεάκια
- άφηνα τους μαθητές να μιλήσουν
Τέλος πέρυσι άφησα τους μαθητές να θέσουν τα θέματα που τους προβληματίζουν περισσότερο, κουβεντιάζαμε και χρησιμοποιούσαμε τα βίντεο υποστηρικτικά της συζήτησης.
Επίσης στο δίλημμα "να κάνω ένα γρήγορο πέρασμα από όλες τις κακοτοπιές ή να επικεντρωθώ σε 2-3 από αυτές και να δώσω περισσότερο χρόνο στη συζήτηση" απάντηση πρέπει να δώσετε εσείς με γνώμονα το διαθέσιμο χρόνο". Τα τελευταία χρόνια προσωπικά προτιμώ το δεύτερο και προσπαθώ να αφήνω τα παιδιά να μιλάνε όσο περισσότερο γίνεται και πιστέψτε με, τα παιδιά έχουν να πουν πολλά επί του θέματος.
Σχόλια και παρατηρήσεις ευπροσδεκτότατες...
Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015
Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015
Προγραμματισμός Υπολογιστών: Κεφάλαιο 11, Φυλλάδιο Ασκήσεων και Λυμένες Ασκήσεις
Φεβρουαρίου 03, 2015 Philippos Koutsakas
Το φυλλάδιο των ασκήσεων του 11ου κεφαλαίου μπορείτε να το βρείτε εδώ
Επίσης στην παρουσίαση που ακολουθεί θα βρείτε πολύ καλές λυμένες ασκήσεις του 11ου κεφαλαίου από τον συνάδελφο Μωυσίδη Βασίλη
Επίσης στην παρουσίαση που ακολουθεί θα βρείτε πολύ καλές λυμένες ασκήσεις του 11ου κεφαλαίου από τον συνάδελφο Μωυσίδη Βασίλη
Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015
Coding Ground web-based περιβάλλον προγραμματισμού για Pascal (και όχι μόνο)
Φεβρουαρίου 02, 2015 Philippos Koutsakas
Το web-based περιβάλλον προγραμματισμού Coding Ground για Pascal είναι διαθέσιμο εδώ
Το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού χρησιμοποιεί την Pascal (!) ως γλώσσα υλοποίησης / ανάπτυξης.
Για τα λειτουργικά της μάικροσοφτ υπάρχουν μια σειρά από επιλογές περιβαλλόντων (plural) ανάπτυξης: PAME (Pascal Made Easy), DYNALAB, Free Pascal, Turbo Pascal, κλπ.
Έλα όμως που έχουμε στήσει το εργαστήριο μας σε Ubuntu Linux LTSP. Μία λύση είναι η εγκατάσταση εικονικής μηχανής και η εκτέλεση των παραπάνω σε περιβάλλον Windows. Η άλλη περίπτωση είναι η εγκατάσταση του Lazarous αλλά από μια γρήγορη ματιά μου φάνηκε πολύ φορτωμένο για τους μαθητές μου.
Τότε ήταν που μου ήρθε τη επιφοίτηση: μιας και όλα πάνε να γίνουν web-based μήπως υπάρχει κάποιο on-line περιβάλλον για ανάπτυξη / μετάφραση / εκτέλεση κώδικα σε Pascal; Το γκούγκλαρα και βουαλά...
Στο codinground μεταξύ των δεκάδων compilers υπάρχει και αυτός της Pascal.
Κάντε κλικ εδώ και καλή διασκέδαση.
Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015
Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015
Πέντε τρόποι για να μειώστε την υπερφόρτωση των παρουσιάσεων σας
Ιανουαρίου 23, 2015 Philippos Koutsakas
Ένα πολύ καλό άρθρο από τους Cliff Atkinson and Richard E. Mayer σχετικά με τη δημιουργία παρουσιάσεων σε power point. "Πατώντας" πάνω σε σχετικές έρευνες εξηγούν ότι πρέπει να προσαρμόσουμε τις παρουσιάσεις μας όχι στις ευκολίες του power point (bullets, templates, κλπ) αλλά στον τρόπο που (επιστημονικά έχει αποδειχθεί) ότι μαθαίνει το ανθρώπινο μυαλό.
Για να δείτε το άρθρο κάντε κλικ εδώ.
και για να μεγαλώσω λιγάκι το ποστ ακολουθούν τρεις παρουσιάσεις για παρουσιάσεις ;-)
Για να δείτε το άρθρο κάντε κλικ εδώ.
και για να μεγαλώσω λιγάκι το ποστ ακολουθούν τρεις παρουσιάσεις για παρουσιάσεις ;-)
Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015
Προγραμματισμός Υπολογιστών - Φύλλο Ασκήσεων κεφ. 10 (και αντιπροσωπευτικές λύσεις)
Ιανουαρίου 19, 2015 Philippos Koutsakas
Φυλλάδιο Ασκήσεων για το δέκατο κεφάλαιο (if, case) του Δομημένου Προγραμματισμού.
Οι ασκήσεις είναι οργανωμένες σε επίπεδα δυσκολίας.
Επίσης στο φυλλάδιο συμπεριλαμβάνονται τέσσερις λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις.
Καλή μελέτη.
Οι ασκήσεις είναι οργανωμένες σε επίπεδα δυσκολίας.
Επίσης στο φυλλάδιο συμπεριλαμβάνονται τέσσερις λυμένες αντιπροσωπευτικές ασκήσεις.
Καλή μελέτη.
Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015
Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015
Δομημένος Προγραμματισμός: Επαναληπτικές Χριστουγεννιάτικες ασκήσεις
Ιανουαρίου 09, 2015 Philippos Koutsakas
Κι όμως ήμουν σίγουρος ότι τις είχα αναρτήσει. Αν πατήσεις τα σαράντα τελικά αρχίζεις να 'χεις διάφορα θέματα με τη μνήμη ή μήπως ήταν τα καλικαντζαράκια; :-(
Λοιπόν, επειδή είναι καλύτερα να αναρτήσεις κάτι αργά παρά καθόλου, παρακάτω θα βρείτε μια συλλογή ασκήσεων για το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού που δόθηκαν ως μποναμάς στους μαθητές της Γ τάξης για να μη πλήξουν τα κρύα βράδια του δωδεκαημέρου.
Η συλλογή περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικές επαναληπτικές ασκήσεις και πολλά θέματα πανελλαδικών από τα κεφάλαια 1,2,3,4,8 και 9.
Να επισημάνω ότι οι περισσότερες ασκήσεις δεν είναι δικές μου. Όπου μπόρεσα να βρω τους δημιουργούς έκανα αναφορά. Χρησιμοποιήστε βρε παιδιά Creative Commons.
Οι ασκήσεις είναι εδώ
Καλή μελέτη λοιπόν.
Λοιπόν, επειδή είναι καλύτερα να αναρτήσεις κάτι αργά παρά καθόλου, παρακάτω θα βρείτε μια συλλογή ασκήσεων για το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού που δόθηκαν ως μποναμάς στους μαθητές της Γ τάξης για να μη πλήξουν τα κρύα βράδια του δωδεκαημέρου.
Η συλλογή περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικές επαναληπτικές ασκήσεις και πολλά θέματα πανελλαδικών από τα κεφάλαια 1,2,3,4,8 και 9.
Να επισημάνω ότι οι περισσότερες ασκήσεις δεν είναι δικές μου. Όπου μπόρεσα να βρω τους δημιουργούς έκανα αναφορά. Χρησιμοποιήστε βρε παιδιά Creative Commons.
Οι ασκήσεις είναι εδώ
Καλή μελέτη λοιπόν.
Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015
Υλικό ΗΥ: Το τροφοδοτικό του ΗΥ.
Ιανουαρίου 08, 2015 Philippos Koutsakas
Το τροφοδοτικό είναι ο αφανής ήρωας των υπολογιστών μας.
Είναι κάτι σαν το μπασίστα στις ροκ μπάντες: είναι ιδιαίτερα σημαντικός αλλά κανείς δεν ασχολείται μαζί του γιατί όλοι κοιτάνε τον τραγουδιστή και άντε και τον κιθαρίστα όταν σολάρει. Μπορείτε όμως να φανταστείτε τους Pink Floyd χωρίς τον Roger Waters στο δίσκο Winsh you were here;
Μπορείτε να φανταστείτε τον υπολογιστή σας χωρίς τροφοδοτικό;
Μια βιαστική συλλογή από διαδικτυακές πηγές:
Choosing the Right PC Power Supply (PSU) as Fast As Possible βίντεο του YouTube από το κορυφαίο κανάλι με σχετικά βίντεο Techquickie
Power Supply Unit από την Αγγλόφωνη Wikipedia
How to pick the best PC power supply άρθρο του περιοδικού PC World
Best PSU: 14 PC power supplies tested από το techradar
Είναι κάτι σαν το μπασίστα στις ροκ μπάντες: είναι ιδιαίτερα σημαντικός αλλά κανείς δεν ασχολείται μαζί του γιατί όλοι κοιτάνε τον τραγουδιστή και άντε και τον κιθαρίστα όταν σολάρει. Μπορείτε όμως να φανταστείτε τους Pink Floyd χωρίς τον Roger Waters στο δίσκο Winsh you were here;
Μπορείτε να φανταστείτε τον υπολογιστή σας χωρίς τροφοδοτικό;
Μια βιαστική συλλογή από διαδικτυακές πηγές:
Choosing the Right PC Power Supply (PSU) as Fast As Possible βίντεο του YouTube από το κορυφαίο κανάλι με σχετικά βίντεο Techquickie
Power Supply Unit από την Αγγλόφωνη Wikipedia
How to pick the best PC power supply άρθρο του περιοδικού PC World
Τροφοδοτικά από το Matsoukasbros.com
Εργαστηριακή Άσκηση
Περιεργαστείτε τροφοδοτικά βγαλμένα από παλιούς ΗΥ
Περιεργαστείτε τροφοδοτικά βγαλμένα από παλιούς ΗΥ
- καλώδια
- για μητρική, pins, κλπ
- για συσκευές αποθήκευσης (SATA / PATA, FDDs, κλπ)
- Voltage
- Watt
- άλλα χαρακτηριστικά που αναγράφονται στην ετικέτα των προδιαγραφών
Αφαιρέστε ένα τροφοδοτικό από κάποιο κουτί
Τοποθετήστε τροφοδοτικό σε κάποιο κουτί
Και οπωσδήποτε δείτε το πολύ καλό σχετικό φυλλάδιο με το τροφοδοτικό (περιέχει και δραστηριότητες για το εργαστήριο) του Μανόλη Καγιά
Και οπωσδήποτε δείτε το πολύ καλό σχετικό φυλλάδιο με το τροφοδοτικό (περιέχει και δραστηριότητες για το εργαστήριο) του Μανόλη Καγιά
Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015
Πως θα μπορούσε να είχε τρέξει το πρόγραμμα με τα μαθητικά laptop :-(
Ιανουαρίου 07, 2015 Philippos Koutsakas
Διαβάζοντας την ανασκόπηση της χρονιάς στο https://opensource.com (Best Open Eduxation Tools ans Tales) έπεσα πάνω σε ένα άρθρο που περιέγραφε πως στο Penn Manor School εννέα εργαζόμενοι στο IT department χρησιμοποιώντας Open Source λύσεις παλεύουν με 4500 συσκευές.
Η σύγκριση ήταν αναπόφευκτη: ενώ εμείς εδώ στην Ελλάδα, με μηδενικό σχεδιασμό, μοιράζαμε κουπόνια για την αγορά netbook για τους μαθητές της Α' Γυμνασίου (πριν 4-5 χρόνια) με μόνο στόχο "να κινηθεί η αγορά" και να "απορροφηθούν" (όχι να επενδυθούν) τα κονδύλια το τι κάναν σε αντίστοιχη περίπτωση (τηρουμένων των αναλογίων) οι "κουτόφραγκοι" θα σας κάνει να μελαγχολήσετε. Ειδικά αν είστε υπεύθυνος εργαστηρίου πληροφορικής και ακόμη χειρότερα επιφορτισμένος με τη διαχείριση / συντήρηση του τοπικού δικτύου της σχολικής σας μονάδας.
Η σύγκριση ήταν αναπόφευκτη: ενώ εμείς εδώ στην Ελλάδα, με μηδενικό σχεδιασμό, μοιράζαμε κουπόνια για την αγορά netbook για τους μαθητές της Α' Γυμνασίου (πριν 4-5 χρόνια) με μόνο στόχο "να κινηθεί η αγορά" και να "απορροφηθούν" (όχι να επενδυθούν) τα κονδύλια το τι κάναν σε αντίστοιχη περίπτωση (τηρουμένων των αναλογίων) οι "κουτόφραγκοι" θα σας κάνει να μελαγχολήσετε. Ειδικά αν είστε υπεύθυνος εργαστηρίου πληροφορικής και ακόμη χειρότερα επιφορτισμένος με τη διαχείριση / συντήρηση του τοπικού δικτύου της σχολικής σας μονάδας.
Root access for students at Penn Manor
Charlie Reisinger from the Penn Manor School District talked to us next about open source at his school. This talk was an expanded version of his lightning talk from the previous night.Penn Manor has nine IT team members which is a very lean staff for 4500 devices. They also do a lot of their technology in house. But, before we talk about open source, Charlie took a tangent into the nature of education today. He says that school districts are so stuck on the model they’re using and have used for centuries, but today kids can learn anything they would like with a simple connection to the Internet. You can be connected to the most brilliant minds that you’d like, so teachers are no longer the fountains of all knowledge. A glaring gap in this evolution is that the classroom hasn’t been transformed by technology; if you walked into a classroom 60 years ago, it would look pretty much like a classroom today.
Schools that do allow students to have laptops, lock them down. This is a terrible model for student inquiry, and the reason most of us are here [working in open source] today is because we had a system growing up that we could get into and try to break, fix, and hack.
Doing everything with open source
So, what is Penn Manor doing differently? First, they’re doing everything with open source. They use Koha, Moodle, Linux, WordPress, Ubuntu, OwnCloud, SIPfoundry, and VirtualBox.
This came to them partially out of fiscal necessity. When Apple discontinued the white Macbook, the school was stuck in a situation where they needed to replace these laptops with some sort of affordable device. Using data they collected from the students laptops, they found that students spent most of their time on their laptops in the browser or in a Word Processor, so they decided to install Linux on laptops. Ubuntu was the choice because the state-level testing would work on that operating system. This worked at the elementary, but they needed to scale it up to the high schools, which was much harder because each course needed different/specific software. They needed to decide if they could provide a laptop for every student.
The real guiding force in deciding to provide one laptop per student was the English department. They said that they needed the best writing device that could be given to them. This knocked out the possibility of giving tablets to all students; instead a laptop was needed. Not only did they give all students laptops with Linux installed, they gave them all root access! This required trust! They created policies and told the students they trusted them to use the laptops as responsible learners.
Root access for students
Charlie has had zero discipline issues associated with the students having root access on their laptops.
And, if a student screws up their computer, it isn’t such a bad thing because now they have to learn to fix their mistake.
This began as a pilot program for 90 of their online students before deploying to all 1,700 students. These computers include not just productivity software, but Steam! That got the kids attention. When they deployed to everyone though, Steam had to come off the laptops—but the kids knew it was possible, so it forced them to figure out how to install it on Linux, which is not always self explanatory. This prodded the kids into learning.
Charlie mentions that he probably couldn’t have done this 5 years ago because the apps that are available today are so dense and so rich.
There was also the issue of training the staff on the change in software, but also in having all the kids with laptops. This included some training of the parents as well.
Along with the program they created a help desk program as a 4 credit, honors level course, as independent study for the high school students. They spent the whole time supporting the one to one program (one laptop per student). These students helped with the unpacking, inventorying, and the imaging (github.com/pennmanor/FLDT built by one of the students) of the laptops over 2 days.
The key to the program is that the students are treated as equals. Charlie’s favorite moment has been watching his students train their peers on how to use these laptops.
This article was originally posted on Nicole's blog What I Learned Today asATO2014: Lessons from Open Source Schoolhouse. Reposted via Creative Commons.
The program was covered on Linux.com and previously on Opensource.com.
Join the discussion on HackerNews.
Τέσσερις διανομές Linux σχεδιασμένες για μικρά παιδιά (in English)
Ιανουαρίου 07, 2015 Philippos Koutsakas
Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2015
Ο απόλυτος οδηγός για creative commons...
Ιανουαρίου 03, 2015 Philippos Koutsakas
Ανεβάζετε "δικό σας" ή δικό σας υλικό (ασκήσεις για τα μαθήματα σας, παρουσιάσεις διδασκαλίας, διαγωνίσματα και τεστ, ιδέες για δράσεις και εκδηλώσεις, φωτογραφίες και βίντεο) στο διαδίκτυο;
Θέλετε να μπορούν να το χρησιμοποιούν και άλλοι και με ποιο τρόπο; Θα σας ενοχλούσε για παράδειγμα αν βλέπατε ασκήσεις που έχετε δημιουργήσει εσείς τυπωμένες σε ένα φύλλο δραστηριοτήτων με το όνομα ενός άλλου από πάνω ή ακόμη χειρότερα σε ένα βιβλίο στα ράφια ενός βιβλιοπωλείου;
Τι ισχύει λοιπόν και τι μπορούμε να κάνουμε σχετικά με τα δικαιώματα χρήσης της πνευμςτικής ιδιοκτησίας;
Διαβάστε το πολύ ενδιαφέρον σχετικό άρθρο εδώ που δημοσιεύτηκε στο Edudemic και την όχι και τόσο πετυχημένη μετάφραση του στα Ελληνικά εδώ από την ιστοσελίδα internet-safety του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο επίσης από το Edudemic το "Creative Commons from a Student’s Perspective" ενώ μπορείτε να εκτυπώσετε το "A Printable Guide To Creative Commons" και να το αναρτήσετε στο εργαστήριο πληροφορικής.
Θέλετε να μπορούν να το χρησιμοποιούν και άλλοι και με ποιο τρόπο; Θα σας ενοχλούσε για παράδειγμα αν βλέπατε ασκήσεις που έχετε δημιουργήσει εσείς τυπωμένες σε ένα φύλλο δραστηριοτήτων με το όνομα ενός άλλου από πάνω ή ακόμη χειρότερα σε ένα βιβλίο στα ράφια ενός βιβλιοπωλείου;
Τι ισχύει λοιπόν και τι μπορούμε να κάνουμε σχετικά με τα δικαιώματα χρήσης της πνευμςτικής ιδιοκτησίας;
Διαβάστε το πολύ ενδιαφέρον σχετικό άρθρο εδώ που δημοσιεύτηκε στο Edudemic και την όχι και τόσο πετυχημένη μετάφραση του στα Ελληνικά εδώ από την ιστοσελίδα internet-safety του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο επίσης από το Edudemic το "Creative Commons from a Student’s Perspective" ενώ μπορείτε να εκτυπώσετε το "A Printable Guide To Creative Commons" και να το αναρτήσετε στο εργαστήριο πληροφορικής.
Οι καλύτερες εφαρμογές (android) του 2014
Ιανουαρίου 03, 2015 Philippos Koutsakas
Κι εγώ που νόμιζα ότι ήμουν "εφαμογάκιας" και είχα εγκαταστήσει ότι υπήρχε από εφαρμογή android. Τελικά από την παρακάτω λίστα με τις δημοφιλέστερες εφαρμογές του 2014 δεν είχα εγκαταστήσει ούτε το 1/3. Τώρα με το LG G2 που μου φερε ο Άγιος Βασίλης θα καλύψω το χαμένο έδαφος.
Η λίστα εδώ.
Η λίστα εδώ.
On-line περιβάλλοντα για εκμάθηση HTML (και όχι μόνο)
Ιανουαρίου 03, 2015 Philippos Koutsakas
Τα παρακάτω on-line περιβάλλον(τα) προσφέρονται για τη διδασκαλία HTML, CSS (και όχι μόνο) στα πλαίσια του μαθήματος "Σχεδίαση και Διαχείριση Ιστοτόπων" (το παλιό Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο).
w3schools
test4u
Συνήθως κάνω τα πρώτα μαθήματα χρησιμοποιώντας κάποιο από τα παραπάνω και αφού πάρουν μια ιδέα οι μαθητές μεταβαίνω στο κλασικό notepad (για το editing του html αρχείου) σε συνδυασμό με firefox (για προβολή της ιστοσελίδας). Μετά από 1-2 μαθήματα βλέπουμε και το notepad++
Καλή μελέτη.
w3schools
test4u
Συνήθως κάνω τα πρώτα μαθήματα χρησιμοποιώντας κάποιο από τα παραπάνω και αφού πάρουν μια ιδέα οι μαθητές μεταβαίνω στο κλασικό notepad (για το editing του html αρχείου) σε συνδυασμό με firefox (για προβολή της ιστοσελίδας). Μετά από 1-2 μαθήματα βλέπουμε και το notepad++
Καλή μελέτη.
Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2015
Τα δέκα δημοφιλέστερα εκπαιδευτικά εργαλεία του 2014, σύμφωνα με το Edudemic.com
Ιανουαρίου 01, 2015 Philippos Koutsakas
Αναδημοσίευση από το Edudemic.com του άρθρου που περιγράφει τα "Δέκα δημοφιλέστερα εκπαιδευτικά εργαλεία του 2014"
Last year, Edudemic published a list of the most essential and popular educational tools used in modern classrooms across the globe. While many of 2013’s contenders retain top spots for 2014, there are a few new and noteworthy tools that made it onto this year’s list, and some of last year’s mentions have shifted in the rankings. We highly recommend taking a look at these “battle-tested” teaching tools; some of them may be a perfect fit for your modern classroom.
The Most Popular Teacher Tools Used in 2014
1. Google Apps for Education
Image via Flickr by topgold
It’s no surprise that Google once again reigns supreme. Google claims that more than 40 million students and educators use its suite of free apps. And why wouldn’t they? Google Apps for Education include tools like Google Docs, which helps student and teachers collaborate, and a calendar that helps students and teachers stay organized. The customizable security settings lend peace of mind, and it’s all ad-free. This suite of tools retains its top-dog position from 2013, thanks to its utility and because it continues to be so wildly popular with educators on a worldwide scale.
2. Twitter
Twitter stays planted firmly in its number two spot primarily because it has evolved into a legitimate place for growing a personal learning network (PLN) among educators. More and more teachers, in fact, are realizing just how handy this social network is when it comes to stimulating thought-provoking discussions. Educator Chris Bonke, whose story appeared on The Atlantic’s website, says he initially hesitated to use Twitter for his Freshman English class at North High School in Downer’s Grove, Illinois. However, Bonke explains that he found it helped his students engage in conversation about their assigned reading material.
3. YouTube
What student wouldn’t choose to watch YouTube rather than read a textbook? This video-sharing platform is a universe in itself, with myriad channels that can help educators. Among the most popular channels that are bound to capture students’ attention is Shots of Awe, which presents fascinating facts about a range of scientific topics. For its ever-growing usefulness, YouTube moved up a spot in the rankings from last year’s list.
4. Edmodo
Image via Flickr by espiche
Edmodo, like Google, boasts more than 40 million members. This all-in-one learning platform gives teachers the power to easily schedule homework and assignments, read about the latest trends in education, network with other teachers, and monitor student progress. The best part? Unlike other industry-leading learning management systems, Edmodo is free. Last year, Edmodo came in at number seven, but its booming popularity has secured the number four spot in 2014.
5. Remind
The most popular upstart to break into this year’s list is Remind. One in four teachers use the app, according to a recently published article by NPR. “Think of it as a combo of sticky note and class newsletter for the digital age,” writes nprED reviewer Elissa Nadworny. “Remind allows teachers to send messages — via email, cellphone, iPad or Android device — to an entire class with the push of a button.” Businessweek says that about one million teachers and 17 million students and parents use Remind. The app is particularly popular in Texas, Georgia, and Alabama, where between 40 and 50 percent of teachers use it. Remind is a newcomer on our list of popular teaching tools, but its star is clearly rising.
6. WordPress (and other Blogging Software)
Last year, WordPress came in at number nine on our list, but this year we moved this platform (and all of its associated blogging tools) to the number six spot because of its value to educators. Teachers can start a classroom blog that all students can contribute to; this encourages them to think deeply about what they are learning and engage in discussions. It also serves as a fun way to help them hone their writing skills.
7. Evernote
Evernote proudly points out that it has more than 100 million users. A good number of those users are teachers. They make use of the app to share information with students and substitute teachers, organize lesson plans, and jot down ideas. The tags and reminders features can help you stay on schedule and on top of all your material. Last year, Evernote came in at number five on the list, and the only reason it dropped a few places is because there are so many other awesome teaching tools that merit a mention. See Edudemic’s recent walkthrough on using Evernote to build student portfolios to get an idea of this tool’s potential for your classroom.
8. EDpuzzle
Image via edpuzzle.com
EDpuzzle is another newcomer on the list, and its spot is well-deserved, thanks to its ability to transform any video into a real lesson. With EDpuzzle, you can add your voice to videos or even insert questions. You can also search for useful videos across multiple platforms including YouTube and LearnZillion. If you want your students to slow down and digest the material, you can disable skipping on a video.
9. Easel.ly
Easel.ly is a relatively new tool; it stepped onto the scene in 2012, and since then, it has welcomed more than 300,000 users. This free gem lets you create custom infographics. Whether you want to break down a complex idea using charts and images or just want to highlight some main points, Easel.ly lets you do it — well, easily. As Easel.ly continues to evolve, we wouldn’t be surprised to see it climb a few spots on this list.
10. Dropbox
Dropbox is another cloud storage service that gives you easy access to your documents at any time and any place. All you have to do is drag a file or folder into Dropbox, and it syncs across all your devices. Even though it was number six on our list last year, this app has fallen to the 10th spot because Google Drive has usurped much of its functionality.
Honorable Mentions
The following are some teaching tools that we showcased on last year’s list. They still have undeniable value to educators, but were bumped off the list because they’ve become more stagnant in popularity than the exciting newcomers that have supplanted them:
- Skype: This communication service lets you collaborate with colleagues or students around the world. Skype took the number three spot on last year’s list.
- Socrative: Socrative came in at number 10 last year. It is a platform that encourages student discussion by allowing teachers to create assessments and activities and keep an eye on how students perform.
- Class Dojo: This app was in the number eight spot on last year’s list. It is a perfect fit for elementary school classrooms because it lets you instantly reward good behavior and point out less-than-ideal behavior. A little more than 2 million teachers use Class Dojo.
Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014
Τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί στις 27 του Δεκέμβρη;
Δεκεμβρίου 31, 2014 Philippos Koutsakas
Τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί στις 27 Δεκεμβρίου;
Σκι; Ταξίδια στο εξωτερικό; Βόλτες και ψώνια; Πίνουν καφέδες;
Εμείς φέτος (τέσσερις συνάδελφοι) πήγαμε στον Πολύγυρο και αδειάσαμε τα τρία εργαστήρια πληροφορικής για να μπορέσουν να γίνουν εργασίες ανακαίνισης (αλλαγή πατώματος, κουφωμάτων, φωτιστικών, χρωματισμοί, κλπ).
Αρχικά μεταφέραμε τα γραφεία, τους υπολογιστές και τους πάγκους εργασίας του εργαστηρίου ένα στη διπλανή αίθουσα...
Σε δώδεκα ανθρωπο-ώρες είχαμε τελειώσει και ξεκινήσαμε για Θεσσαλονίκη έχοντας, παρά την κούραση, μια θετική αίσθηση / διάθεση.
Περιμένω πως και πως να δω τις ανακαινισμένες αίθουσες με τη νέα χρονιά.
Καλές γιορτές, χρόνια πολλά και καλή χρονιά!!!
Υ.Γ. Αλήθεια αυτές οι δράσεις μπαίνουν στο πορτφόλιο;
Σκι; Ταξίδια στο εξωτερικό; Βόλτες και ψώνια; Πίνουν καφέδες;
Εμείς φέτος (τέσσερις συνάδελφοι) πήγαμε στον Πολύγυρο και αδειάσαμε τα τρία εργαστήρια πληροφορικής για να μπορέσουν να γίνουν εργασίες ανακαίνισης (αλλαγή πατώματος, κουφωμάτων, φωτιστικών, χρωματισμοί, κλπ).
Αρχικά μεταφέραμε τα γραφεία, τους υπολογιστές και τους πάγκους εργασίας του εργαστηρίου ένα στη διπλανή αίθουσα...
Στη συνέχεια μεταφέραμε τους υπολογιστές τους εργαστηρίου δύο στην παρα-διπλανή αίθουσα...
και τα γραφεία στο διάδρομο (εκεί θα αλλάξει και το πάτωμα).
Σειρά είχε το εργαστήριο τρία. Μεταφέραμε στο κέντρο τους υπολογιστές και τα γραφεία και τα καλύψαμε καλά με ναύλον.
Και εκεί που νομίζαμε ότι έχουμε τελειώσει θυμηθήκαμε και τη μικρή αποθήκη βιβλίων την οποία και αδειάσαμε με πολύ κόπο μιας και είχε πολλά, πολλά, πραγματικά πολλά βιβλία τόσα που όταν τελειώσαμε είχαν γεμίσει πλήρως κάθε τετραγωνικό εκατοστό του χώρου που απεικονίζεται στη φωτογραφία.
Σε δώδεκα ανθρωπο-ώρες είχαμε τελειώσει και ξεκινήσαμε για Θεσσαλονίκη έχοντας, παρά την κούραση, μια θετική αίσθηση / διάθεση.
Περιμένω πως και πως να δω τις ανακαινισμένες αίθουσες με τη νέα χρονιά.
Καλές γιορτές, χρόνια πολλά και καλή χρονιά!!!
Υ.Γ. Αλήθεια αυτές οι δράσεις μπαίνουν στο πορτφόλιο;
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014
Υλικό Υπολογιστών: Σημειώσεις μαθήματος και κουτί κεντρικής μονάδας
Δεκεμβρίου 15, 2014 Philippos Koutsakas
Με το βιβλίο του μαθήματος να έχει εκδοθεί δέκα χρόνια πριν (δείτε παλιότερη ανάρτηση) ο μόνος τρόπος για να κάνεις μάθημα χωρίς να σε κοιτάνε οι μαθητές όπως θα κοιτούσαν έναν παλαιοντολόγο μέσα σε μουσείο ήταν η δημιουργία παρουσιάσεων για κάθε κεφάλαιο του μαθήματος ξεχωριστά. Η πλάκα είναι ότι ακόμη και αυτές οι παρουσιάσεις έπρεπε κάθε χρόνο να τροποποιούνται για να παραμένουν (στοιχειωδώς) επίκαιρες.
Το πρόβλημα του βιβλίου για μελέτη στο σπίτι όμως παρέμενε μιας και δεν είχαν όλοι οι μαθητές τη δυνατότητα να μελετήσουν τις παρουσιάσεις στο σπίτι τους χρησιμοποιώντας υπολογιστή και η φωτοτύπιση των παρουσιάσεων για όλους τους μαθητές δεν ήταν δυνατή.
Τη λύση έδωσε ο συνάδελφος Μανώλης Κιαγίας ο οποίος συνέταξε το "Υλικό των Υπολογιστών με εικόνες" το οποίο σε 23 σελίδες συμπυκνώνει τα βασικά.
Το βιβλίο, μαζί με τις παρουσιάσεις και μαζί με βιντεάκια σαν το Βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για το υλικό των υπολογιστών αλλά και πολλά άλλα θα είναι το υλικό του μαθήματος για τη φετινή χρονιά.
Ξεκινώντας με το κουτί (case) του υπολογιστή μας μερικά βίντεο...
Τα βασικά της επιλογής κουτιού για τον υπολογιστή μου.
Τα βασικά των μεγεθών των κουτιών για του υπολογιστή μου (στα γρήγορα).
Τα 10 καλύτερα κουτιά του 2014
Τα 5 καλύτερα κουτιά του 2013
Το πρόβλημα του βιβλίου για μελέτη στο σπίτι όμως παρέμενε μιας και δεν είχαν όλοι οι μαθητές τη δυνατότητα να μελετήσουν τις παρουσιάσεις στο σπίτι τους χρησιμοποιώντας υπολογιστή και η φωτοτύπιση των παρουσιάσεων για όλους τους μαθητές δεν ήταν δυνατή.
Τη λύση έδωσε ο συνάδελφος Μανώλης Κιαγίας ο οποίος συνέταξε το "Υλικό των Υπολογιστών με εικόνες" το οποίο σε 23 σελίδες συμπυκνώνει τα βασικά.
Το βιβλίο, μαζί με τις παρουσιάσεις και μαζί με βιντεάκια σαν το Βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για το υλικό των υπολογιστών αλλά και πολλά άλλα θα είναι το υλικό του μαθήματος για τη φετινή χρονιά.
Ξεκινώντας με το κουτί (case) του υπολογιστή μας μερικά βίντεο...
Τα βασικά της επιλογής κουτιού για τον υπολογιστή μου.
Τα βασικά των μεγεθών των κουτιών για του υπολογιστή μου (στα γρήγορα).
Τα 10 καλύτερα κουτιά του 2014
Τα 5 καλύτερα κουτιά του 2013
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014
Παρακαλώ, όχι έτσι στα εργαστήρια Πληροφορικής...
Δεκεμβρίου 11, 2014 Philippos Koutsakas
Θεός...
Αλλά για να μη νομίζετε ότι αυτά συμβαίνουν μόνο στις στημένες φώτος, πρόσφατα μπήκε μαθητής με 3 στα 5 (από αυτά που δείχνει η εικόνα) στο εργαστήριο Πληροφορικής.
Και η ατάκα μετά την παρατήρηση ήταν η κλασική: "γιατί κύριε; τι πειράζει;"
Αν κάποιος έχει βρει πως επιχειρηματολογούμε για να αποδείξουμε το αυτονόητο παρακαλώ να ενημερώσει...
Αλλά για να μη νομίζετε ότι αυτά συμβαίνουν μόνο στις στημένες φώτος, πρόσφατα μπήκε μαθητής με 3 στα 5 (από αυτά που δείχνει η εικόνα) στο εργαστήριο Πληροφορικής.
Και η ατάκα μετά την παρατήρηση ήταν η κλασική: "γιατί κύριε; τι πειράζει;"
Αν κάποιος έχει βρει πως επιχειρηματολογούμε για να αποδείξουμε το αυτονόητο παρακαλώ να ενημερώσει...
Ωραία, εγκατέστησα Linux Mint MATE, και τώρα τι κάνω;
Δεκεμβρίου 11, 2014 Philippos Koutsakas
Από τον περασμένο Ιούνιο το γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων του ΕΠΑΛ Πολυγύρου διαθέτει δύο ΗΥ που τρέχουν αποκλειστικά ΕΛ/ΛΑΚ (δείτε τη σχετική ανάρτηση).
Η διανομή που επιλέχθηκε ήταν η Mint 17 με γραφικό περιβάλλον MATE, Το βασικό κριτήριό ήταν η μικρότερη δυνατή διαφοροποίηση από το γνώριμο στους συναδέλφους γραφικό περιβάλλον των λειτουργικών της Microsoft. Εδώ που τα λέμε το MATE είναι πιο MS-Windows like από τα Windows 8 ;-).
Τα παράπονα ήταν αρκετά αλλά τελικά με τον καιρό και με υποστήριξη (όσο γίνεται, ξέρετε πόσο ελεύθερο χρόνο διαθέτει ένας πληροφορικός σε σχολείο) το λειτουργικό έχει γίνει αποδεκτό από τους συναδέλφους.
Μάλιστα 2-3 ζήτησαν τη διανομή ώστε να τη στήσουν στους προσωπικούς τους υπολογιστές.
Για να βοηθήσω σε αυτή τη προσπάθεια παραθέτω τους παρακάτω συνδέσμους:
Ο επίσημος δικτυακός τόπος του Mint
Πληροφορίες για τα βασικά και όχι μόνο για το Mint
10 things to do first in Linux Mint 17.1 Mate (Προτάσεις για εγκατάσταση λογισμικών, κλπ)
Tips and Tricks after Mint's intallation (Παραμετροποιήσεις, αλλαγές, κλπ)
Mint και Windows 8 μαζί. Γίνεται; κι όμως γίνεται (το έκανα και ας μου έφαγε μια Κυριακή απόγευμα ;-))
Εγκατάσταση Virtual Box στο Mint MATE 17.
Μία από τις πολλές διαθέσιμες παρουσιάσεις των βασικών του Mint MATE στου youtube
Και για τους αμετανόητους υπάρχει η δυνατότητα αλλαγή του θέματος της διανομής ώστε να μοιάζει εντελώς (;) με τα Windows XP.
Η διανομή που επιλέχθηκε ήταν η Mint 17 με γραφικό περιβάλλον MATE, Το βασικό κριτήριό ήταν η μικρότερη δυνατή διαφοροποίηση από το γνώριμο στους συναδέλφους γραφικό περιβάλλον των λειτουργικών της Microsoft. Εδώ που τα λέμε το MATE είναι πιο MS-Windows like από τα Windows 8 ;-).
Τα παράπονα ήταν αρκετά αλλά τελικά με τον καιρό και με υποστήριξη (όσο γίνεται, ξέρετε πόσο ελεύθερο χρόνο διαθέτει ένας πληροφορικός σε σχολείο) το λειτουργικό έχει γίνει αποδεκτό από τους συναδέλφους.
Μάλιστα 2-3 ζήτησαν τη διανομή ώστε να τη στήσουν στους προσωπικούς τους υπολογιστές.
Για να βοηθήσω σε αυτή τη προσπάθεια παραθέτω τους παρακάτω συνδέσμους:
Ο επίσημος δικτυακός τόπος του Mint
Πληροφορίες για τα βασικά και όχι μόνο για το Mint
10 things to do first in Linux Mint 17.1 Mate (Προτάσεις για εγκατάσταση λογισμικών, κλπ)
Tips and Tricks after Mint's intallation (Παραμετροποιήσεις, αλλαγές, κλπ)
Mint και Windows 8 μαζί. Γίνεται; κι όμως γίνεται (το έκανα και ας μου έφαγε μια Κυριακή απόγευμα ;-))
Εγκατάσταση Virtual Box στο Mint MATE 17.
Μία από τις πολλές διαθέσιμες παρουσιάσεις των βασικών του Mint MATE στου youtube
Και για τους αμετανόητους υπάρχει η δυνατότητα αλλαγή του θέματος της διανομής ώστε να μοιάζει εντελώς (;) με τα Windows XP.
Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014
Εφαρμογές Πληροφορικής: Δραστηριότητα δημιουργίας ιστότοπου με web-based web site builder.
Δεκεμβρίου 07, 2014 Philippos Koutsakas
Στα πλαίσια του μαθήματος "Εφαρμογές Πληροφορικής" θα δημιουργήσουμε έναν ιστότοπο. Το θέμα του ιστότοπου θα είναι αποκλειστικά δική σας επιλογής και μπορεί να σχετίζεται με τις ασχολίες σας, τα ενδιαφέροντά σας, τις ανάγκες σας ή ότι άλλο θέλετε εσείς. Μερικά παραδείγματα (για να πάρετε ιδέες):
- Ιστοσελίδα με συνταγές μαγειρικής
- Ιστοσελίδα αφιέρωμα σε ένα αγαπημένο μας συγκρότημα, αθλητή, καλλιτέχνη, κλπ
- Ιστοσελίδα αφιέρωμα στην αγαπημένη μας ομάδα
- Ιστοσελίδα για το κομμωτήριο της μαμάς μας
- Ιστοσελίδα για τον Πολιτιστικό Σύλλογο ή το Αθλητικό Σωματείο στο οποίο συμμετέχουμε
- Ιστοσελίδα περιγραφής αγαπημένων ζώων της ζούγκλας
- Ιστοσελίδα περιγραφής πουλιών, ψαριών ή άλλων ζώων που μας έχουν κάνει εντύπωση
- Ιστοσελίδα αφιέρωμα σε μια περιοχή ή περιοχές (καταγωγή, εκδρομές, κλπ)
- Ιστοσελίδα περιγραφής ενός νησιού, μιας πόλης, μιας χώρας που θα θέλαμε να πάμε
- να αποτελείται από τρεις ιστοσελίδες ή παραπάνω,
- Κάθε ιστοδελίδα θα περιέχει (τουλάχιστον) κείμενα και εικόνες
- Μια πιθανή διάρθρωση είναι η εξής:
- Αρχική Σελίδα
- Αναλυτική παρουσίαση του θέματος μας (εταιρία, ομάδα, προϊόν, κλπ)
- Επικοινωνία
Web-based δημιουργοί ιστοσελίδων:
http://www.wix.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=WRU83c06luM)
http://www.weebly.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=aBdOgTj7x7o)
http://snappages.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=78RTrw-FiyQ)
https://www.yola.com/ (video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=XuS0wWRznRQ)
https://sites.google.com/
(Μια συμβουλή: παρουσιάστε ΜΟΝΟ ΕΝΑΝ στους μαθητές σας για να μην τους μπερδέψετε).
Εκτός από τα παραπάνω πληροφορίες σχετικά με web-site builders μπορείτε να βρείτε στα παρακάτω:
http://www.websitebuilderexpert.com/website-builders-comparison-chart/
http://www.top10bestwebsitebuilders.com
http://www.sitebuilderreport.com/
http://www.digitaltrends.com/computing/best-website-build-websites-free/#!zZ8r7
Προσοχή: Πρέπει να συμπληρώσετε το παρακάτω ερωτηματολόγιο:
Τις απαντήσεις μπορείτε να τις δείτε εδώ.
http://www.websitebuilderexpert.com/website-builders-comparison-chart/
http://www.top10bestwebsitebuilders.com
http://www.sitebuilderreport.com/
http://www.digitaltrends.com/computing/best-website-build-websites-free/#!zZ8r7
Προσοχή: Πρέπει να συμπληρώσετε το παρακάτω ερωτηματολόγιο:
Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014
AppInvertor: Εισαγωγικά βιντεο-μαθήματα
Δεκεμβρίου 03, 2014 Philippos Koutsakas
Τα παρακάτω βίντεο για τον Appinventor είναι μία μικρή ώθηση στους μαθητές της ερευνητικής εργασίας (Α ΕΠΑΛ).
Πρόκειται για κάποιες βασικές (πρώτες) δραστηριότητες που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του AppInverton οι οποίες παρουσιάζονται με ταυτόχρονο σχολιασμό στα ελληνικά.
Εισαγωγικό Μάθημα
Ζωγραφική (1/2)
Ζωγραφική (2/2)
Επίσης πολλά tutorials μπορείτε να βρείτε εδώ.
Πρόκειται για κάποιες βασικές (πρώτες) δραστηριότητες που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του AppInverton οι οποίες παρουσιάζονται με ταυτόχρονο σχολιασμό στα ελληνικά.
Εισαγωγικό Μάθημα
Ζωγραφική (1/2)
Ζωγραφική (2/2)
Επίσης πολλά tutorials μπορείτε να βρείτε εδώ.
GameMaker: Παρουσιάσεις, Οδηγοί χρήσης, Tutorials, Προτάσεις Διδασκαλίας, Βίντεο, κλπ
Δεκεμβρίου 03, 2014 Philippos Koutsakas
Μάζεψα όλες τις πηγές που έχουμε χρησιμοποιήσει κατά καιρούς για τον GameMaker και τις παραθέτω παρακάτω (όχι και τόσο τακτοποιημένα :-()
Παρουσιάσεις
Μια πολύ καλή παρουσίαση (στα αγγλικά) για τα βασικά θέματα δημιουργίας παιχνιδιών για ΗΥ αλλά και για εισαγωγικές έννοιες (ίσως και λίγο πιο προχωρημένες) του GameMaker.https://docs.google.com/presentation/d/15LmvtrbTxlr4yAz2t2PuXdfksSwIr9Q9SVUtYU_Ge_w
Πολύ καλή παρουσίαση (στα ελληνικά) του συνάδελφου Γ. Σαριμπλαλίδη για τον GameMaker
http://www.slideshare.net/jsari/game-maker-13049446
Tutorials
Βήμα - βήμα η δημιουργία του παιχνιδιού "το κυνήγι του κλόουν" (στα ελληνικά), εδώ κλίκ
Βήμα - βήμα η δημιουργία παιχνιδιού οδήγησης (στα ελληνικά) , εδώ κλικ
Παραδείγματα, ασκήσεις, "προκλήσεις" και έτοιμα παιχνιδάκια (στα αγγλικά), εδώ κλικ
Πληθώρα έτοιμων γραφικών (sprites, backgrounds, κλπ) και ήχων προς χρήση από το περιβάλλον του gamemaker, εδώ κλικ
Οδηγοί Χρήσης, Tutorials, Παραδείγματα έργων, τα πάντα όλα από το πολύ καλό blog http://users.sch.gr/panosgots/
Βήμα - βήμα η δημιουργία παιχνιδιού οδήγησης (στα ελληνικά) , εδώ κλικ
Παραδείγματα, ασκήσεις, "προκλήσεις" και έτοιμα παιχνιδάκια (στα αγγλικά), εδώ κλικ
Πληθώρα έτοιμων γραφικών (sprites, backgrounds, κλπ) και ήχων προς χρήση από το περιβάλλον του gamemaker, εδώ κλικ
Οδηγοί Χρήσης, Tutorials, Παραδείγματα έργων, τα πάντα όλα από το πολύ καλό blog http://users.sch.gr/panosgots/
Προτάσεις Διδασκαλίας
Σειρά μαθημάτων (φύλλα εργασίας, tests αλλά και οδηγίες για τους καθηγητές) από Edge Hill University
Το Gamemaker στη σχολική τάξη: http://gamemakerclass.weebly.com.
Στην καρτέλα Υλικό υπάρχουν:
- μία παρουσίαση για τον Gamemaker
- τα επίσημα tutorials
- προκλήσεις (ασκησούλες)
- φύλλα εργασίας
Στην καρτέλα "Χρήσιμοι Σύνδεσμοι" υπάρχουν:
- Διαδραστικά μαθήματα για το GameMaker : Online διαδραστικά μαθήματα από την καθηγήτρια Πληροφορικής Ελένη Παπαδοπούλου.
- Δημιουργία παιχνιδιού με το GameMaker 8.1 Lite : Ένα εισαγωγικό φύλλο εργασίας από τον καθηγητή Πληροφορικής Νίκο Αγγελιδάκη.
- Διδακτική της Πληροφορικής : Στο μάθημα αυτό, που διδάσκεται στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αθηνών, θα βρείτε στο Υλικό Μαθήματος υλικό για το GameMaker. Το υλικό αυτό χρησιμοποιήθηκε και στην επιμόρφωση των επιμορφωτών Β' Επιπέδου.
- Φύλλα εργασίας για το GameMaker : 5 φύλλα εργασίας για την δημιουργία ενός παιχνιδιού με το GameMaker από τους καθηγητές Πληροφορικής Κεφαλάκη Παύλο, Γεωργαλλίδη Δημήτρη και Στέργου Στάθη.
- Το αρχείο βοήθειας του GameMaker : Το αρχείο βοήθειας του GameMaker στα Ελληνικά από τον Σπύρο Σιούτα. Η μεταφρασμένη αυτή έκδοση αφορά την έκδοση 6.1.
Game Design Camp : Μία σειρά από μικρά video-tutorials για το πως μπορείτε να χειριστείτε διάφορα πράγματα στο GameMaker όπως π.χ. ζωές, ενέργεια, σκορ, χρονόμετρα κ.α.
LearnByLuke : Μία ακόμα ιστοσελίδα που περιέχει μία σειρά από μικρά tutorials για το πως μπορείτε να χειριστείτε διάφορα πράγματα στο GameMaker.
ActivateGames : Προκλήσεις που αφορούν το περιβάλλον του GameMaker.
Στην επίσημη ιστοσελίδα του gamemaker παρουσιάζονται αρκετά αξιόλογα παιχνίδια.
Επίσης υπάρχουν αρκετά tutorials λιγάκι δυσκολούτσικα βέβαια...
Βίντεο για τη δημιουργία Platform Game
https://www.youtube.com/watch?v=QsfSbHrA7uY
Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε δύο διαστάσεις)
http://www.youtube.com/watch?v=YD-mdRLb2KM
http://www.youtube.com/watch?v=KiHaXSTYyC4
Racing Game (παιχνίδι με αυτοκίνητο σε τρείς διαστάσεις)
http://www.youtube.com/watch?v=c2QV_p1Le8E
Arkanoid game
http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/GameMaker_Tutorial_Day1b/GameMaker_Tutorial_Day1b.html
Arcade Game
http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/Gamemaker_Tutorial_Shooting/Gamemaker_Tutorial_Shooting.html
Maze game (θυμίζει το παιχνίδι με τα στρουμφάκια)
http://www.youtube.com/watch?v=HWvsN2X9dTQ
Ακολουθεί μια σειρά μαθημάτων για τον gamemaker γραμμένη στα ελληνικά. Η σειρά των μαθημάτων παρουσιάζει τα σημαντικότερα στοιχεία του περιβάλλοντος μέσα από τη δημιουργία μιας εκδοχής του κλασσικού παιχνιδιού pacman.
Τα μαθήματα δημιουργήθηκαν από του Κεφαλάκη Π, Γεωργαλλίδη Δ, Στέργου Σ.
Μάθημα 1ο: τα βασικά του gamemaker
Μάθημα 2ο: δημιουργία objects, rooms, actions και events, ζωές, κλπ
Μάθημα 3ο: σύγκρουση με αντιπάλους, σκορ, τερματισμός παιχνιδιού, κλπ
Μάθημα 4ο: ζωές του pacman (πιο ειδικά)
Μάθημα 5ο: βελτίωση των sprites (animation, κλπ)
Μάθημα 6ο,
Μάθημα 7ο-α, Μάθημα 7ο-β: Δημιουργία παιχνιδιού shoot-em-up σαν το space invaders
Παρόμοιο παιχνίδι με το chicken invaders
http://faculty.css.edu/tgibbons/Gamemaker_Tutorials/Gamemaker_Tutorial_Shooting/Gamemaker_Tutorial_Shooting.html
Διάφορα παιχνίδια
http://activategames.org/challenges/game-design-challenges
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)