Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2019
Εκπαιδευτικά παιχνιδάκια
Ιανουαρίου 22, 2019 Philippos Koutsakas
Στην ιστοσελίδα Sheppardsoftware θα βρείτε πλήθος εκπαιδευτικών παιχνιδιών για διασκέδαση αλλά και πνευματική εξάσκηση...
Δοκιμάστε τα εξής:
- Ναυμαχία (Bathleship)
- Σκορ τέσσερα (Connect Four)
- Βρες το ψεύτικο νόμισμα (Coins)
- Παγίδευσε τον ποντικό (Mouse Trap)
Δημιουργούμε αστείες φατσούλες...
Ιανουαρίου 22, 2019 Philippos Koutsakas
Δημιουργήστε αστείες και χαρούμενες φατσούλες στην ιστοσελίδα ABCYA.COM κλικ ΕΔΩ.
Επιλέξτε μάτια, μύτη, στόμα, μαλλιά, καπέλο, χρώμα δέρματος...
Α τάξη / Β τάξη / Γ τάξη / Δ τάξη / Χαρούμενη Γνώση
Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019
Οργάνωση Φακέλων και Αρχείων
Ιανουαρίου 19, 2019 Philippos Koutsakas
Θα δημιουργήσουμε
- ένα κολάζ με αθλήματα
- ένα κολάζ με ζωάκια
- ένα Χριστουγεννιάτικο κολάζ
Για να μπορούμε όμως να βρίσκουμε εύκολα που είναι αποθηκευμένες αυτές οι φωτογραφίες θα πρέπει να τις οργανώσουμε θεματικά.
Με αυτόν τον τρόπο θα μάθουμε να χρησιμοποιούμε αρχεία και φακέλους
Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2019
Κατεβάστε 900 ηχητικά βιβλία (audio books)
Ιανουαρίου 16, 2019 Philippos Koutsakas
Κατεβάστε 900 ηχητικά βιβλία (audio books)
Πηγή: www.openculture.com
Κατεβάστε εκατοντάδες ελεύθερα βιβλία ήχου, ως επί το πλείστον κλασικά, σε mp3 player ή τον υπολογιστή σας.
Παρακάτω, θα βρείτε σημαντικά έργα λογοτεχνίας, ποίησης και μη μυθοπλασίας, από συγγραφείς όπως: Twain, Tolstoy, Hemingway, Orwell, Vonnegut, Nietzsche, Austen, Shakespeare, Asimov, HG Wells κ.λπ.
Φτιάχνω το δικό μου πληκτρολόγιο
Ιανουαρίου 16, 2019 Philippos Koutsakas
Οι μαθητές δημιουργούν το δικό τους (χάρτινο) πληκτρολόγιο και γράφουν φανταστικά κείμενα με οθόνη το μυαλό τους :-)
Η δραστηριότητα είναι καλύτερα να γίνει στην τάξη των μαθητών. Τα βήματα της δραστηριότητας είναι τα εξής:
- Κατεβάστε και εκτυπώστε σε δύο σελίδες Α4 το φανταστικό πληκτρολόγιο από ΕΔΩ (για την Α δημοτικού) και από ΕΔΩ για τις μεγαλύτερες τάξεις
- Κολλήστε τις δύο σελίδες μεταξύ τους
- Εξηγείστε τις 4 παρέες πλήκτρων: πλήκτρα "ειδικών αποστολών", πλήκτρα γραμμάτων, πλήκτρα αριθμών, πλήκτρα συμβόλων
- Ζητήστε από τους μαθητές (εν είδη διαγωνισμού ταχύτητας) να σας πουν με πλήκτρο αφήνουμε κενό. Ο μαθητής/τρια που θα απαντήσει πρώτος διαλέγει το χρώμα με το οποίο θα βάψουμε το αντίστοιχο πλήκτρο.
- Αν υπάρχει βιντεοπροβολέας δείχνουμε ταυτόχρονα την λειτουργία των πλήκτρων αυτών στους μαθητές...
Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019
On-line τεστ για τον Εθισμό στο διαδίκτυο
Ιανουαρίου 12, 2019 Philippos Koutsakas
On-line τεστ για τον Εθισμό στο διαδίκτυο
Το παρόν τεστ εθισμού στο διαδίκτυο είναι αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα: http://dide.sam.sch.gr/keplinet/images/article-other/iat/iat.html
Οδηγίες Χρήσης (διαβάστε με προσοχή)
Η παρούσα εφαρμογή σας επιτρέπει να διεξάγετε μόνοι σας ένα σύντομο Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο. Συνεπώς το τεστ επιχειρεί να ελέγξει μόνο θέματα εθισμού στο διαδίκτυο και όχι άλλου είδους εθισμούς.
Το Τεστ αποτελείται από 20 ερωτήσεις που απαντάτε χρησιμοποιώντας την κλίμακα:
- 1 = Σπάνια
- 2 = Περιστασιακά
- 3 = Συχνά
- 4 = Πολύ συχνά και
- 5 = Πάντα.
Από τις απαντήσεις σας προκύπτει μια βαθμολογία που κυμαίνεται από 20 έως 100 και δίνει μια εκτίμηση για το αν και πόσο είστε εθισμένος στο Διαδίκτυο ή αν και κατά πόσο εμφανίζετε Συμπεριφορά Εξάρτησης από το Διαδίκτυο (ΣΕΔ). Η εκτίμηση που παρέχει το Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο είναι γενική και σας κατατάσσει σε μια από τις κατηγορίες του ήπιου, μέτριου ή σοβαρού εθισμού στο Διαδίκτυο.
Σημαντικό: Το Tεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο ΔΕΝ μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει την εξέταση από κάποιον ειδικό όπως έναν ψυχίατρο και παρέχει απλώς μια εκτίμηση και όχι διάγνωση. Αν υποπτεύεστε ότι εσείς ή κάποιο κοντινό σας πρόσωπο πάσχει από εθισμό στο Διαδίκτυο ή εμφανίζει Συμπεριφορά Εξάρτησης από το Διαδίκτυο θα πρέπει να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό και ΌΧΙ ένα τεστ στο Διαδίκτυο. Αν θέλετε να διερευνήσετε περαιτέρω το θέμα του Εθισμού στο Διαδίκτυο μπορείτε να επισκεφθείτε το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.) ή την Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.).
Αποποίηση ευθυνών: Το παρόν Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο παρέχει απλώς μια εκτίμηση και δεν αποτελεί διάγνωση η οποία σε κάθε περίπτωση πρέπει να γίνεται από κάποιον ειδικό. Η εφαρμογή παρέχεται ως έχει και ο δημιουργός της δεν φέρει καμιά ευθύνη.
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων: Η εφαρμογή εκτελείται εξ ολοκλήρου τοπικά στον υπολογιστή σας. Καμία μεταφορά δεδομένων δεν συμβαίνει από και προς κανέναν εξυπηρετητή κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης πέρα από την αρχική φόρτωση της σελίδας. Δεν πραγματοποιείται καμία συλλογή δεδομένων.
Άδεια Χρήσης: Το παρόν Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο αποτελεί μετάφραση στα ελληνικά του Internet Addiction Test της Dr. Kimberly Young (1998) και η κλίμακά του προέρχεται από την προασαρμογή των κριτηρίων για την παθολογική ενασχόληση με τα τυχερά παίγνια του DSM-IV. Παρέχεται για προσωπική χρήση. Η εφαρμογή Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο παρέχεται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). Ανάπτυξη-Δημιουργία: Κατεβάογλου Στυλιανός - Τεχνικός ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Σάμου - http://dide.sam.sch.gr/keplinet. Μπορείτε να ανοίξετε το Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο σε νέο παράθυρο.
Αφού απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις, πατήστε στο «Ολοκλήρωση Τεστ» και η εφαρμογή θα υπολογίσει τη βαθμολογία σας στο τεστ προσθέτοντας τους αριθμούς που αντιστοιχούν στις απαντήσεις που έχετε επιλέξει για κάθε ερώτηση. Όσο υψηλότερη είναι βαθμολογία σας, τόσο μεγαλύτερο είναι το επίπεδο της εξάρτησής σας και τα προβλήματα που προκαλεί η χρήση του Διαδικτύου στη ζωή σας. Μετά την ολοκλήρωση του τεστ, η εφαρμογή θα σας παρουσιάσει την κατηγορία που ταιριάζει καλύτερα στη συνολική βαθμολογία σας (ήπιος, μέτριος ή σοβαρός εθισμός στο Διαδίκτυο). Έπειτα, δείτε και πάλι τις ερωτήσεις στις οποίες απαντήσατε «Πολύ συχνά» ή «Πάντα» και αναρωτηθείτε αν είχατε συνειδητοποιήσει ότι αυτό είναι ένα σημαντικό πρόβλημα για εσάς.
Το τεστ είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2018
Λογισμικό για μαθητές Δημοτικού
Δεκεμβρίου 19, 2018 Philippos Koutsakas
Οι σταθμοί εργασίας έχουν δυνατότητα διπλής εκκίνησης (dual boot) και έχουν εγκατεστημένα τα λειτουργικά συστήματα “MS Windows 7” και «Ubuntu GNU/Linux LTSP 18.04 για σχολικά εργαστήρια» (http://ts.sch.gr/wiki/Linux/LTSP).
Επιπλέον μέσα από τους σταθμούς εργασίας οι μαθητές έχουν πρόσβαση:
- στο σύνολο των εγκεκριμένων εκπαιδευτικών λογισμικών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (περισσότερα ΕΔΩ)
- στη σουίτα γραφείου Libre Office (περισσότερα ΕΔΩ)
- στη σουίτα εκπαιδευτικού λογισμικού GCompris (περισσότερα ΕΔΩ)
- το λογισμικό ζωγραφικής TuxPaint (περισσότερα ΕΔΩ) και
- σε πολλά ακόμη Ελεύθερα Λογισμικά / Λογισμικά Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ)
Το παραπάνω λογισμικό διατίθεται ελεύθερα και ανοιχτά και συνεπώς μπορείτε να το «κατεβάσετε» και να το εγκαταστήσετε και στους υπολογιστές σας.
Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018
Δημιουργία κόμικ με το ToonDo
Δεκεμβρίου 15, 2018 Philippos Koutsakas
Το toondoo είναι μια εφαρμογή δημιουργίας σκίτσων και κόμικς, εύκολα και γρήγορα, χωρίς εγκατάσταση κάποιου προγράμματος στον υπολογιστή σας.
Μπορείτε να δημιουργήσετε τα σκίτσα σας στον ιστότοπο http://www.toondoo.com και να τα δημοσιεύσετε, να τα αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας ή να τα κρατήσετε στον λογαριασμό που θα φτιάξετε στο toondoo.
Απλά...
- συνδεθείτε στην ιστοσελίδα http://www.toondoo.com
- την πρώτη φορά
- θα χρειαστεί να δημιουργήσετε νέο λογαριασμό, συνεπώς επιλέξτε "Sign Up for Free" και στην συνέχεια "Sign Up for ToonDo"
- κάθε επόμενη φορά επιλέξετε
- Log In και πληκτρολογήστε το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης σας
- επιλέξτε "Create" (πάνω δεξιά)
- επιλέξτε το πρότυπο που σας αρέσει και ξεκινήστε
Α τάξη / Β τάξη / Γ τάξη / Δ τάξη / Δημοτικό / Ε τάξη / Εκπαιδευτικό Λογισμικό / Στ τάξη / Χαρούμενη Γνώση
Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018
Το παιχνίδι "Ο Πληροφορικός του μήνα" για τον Δεκέμβριο
Δεκεμβρίου 03, 2018 Philippos Koutsakas
Καλή εβδομάδα και καλό μήνα :-)
Κάθε μήνα ένας επιστήμονας πληροφορικής που ανακάλυψε κάτι σπουδαίο θα εμφανίζεται στην είσοδο της αίθουσας της πληροφορικής, θα σας συστήνεται και θα σας προκαλεί να αναζητήσετε και να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για αυτόν.
Αυτό το μήνα ο πληροφορικός που σας προκαλεί να αναζητήσετε ποια ήταν η συμβολή του στην επιστήμη της πληροφορικής δεν είναι ο Άγιος Βασίλης στα νιάτα του αλλά ο Ρίτσαρντ Στόλλμαν
Ο Πληροφορικός του μήνα για το μήνα Δεκέμβριο |
Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018
Το παιχνίδι του «Ο Πληροφορικός του μήνα» για τον μήνα Νοέμβριο
Νοεμβρίου 09, 2018 Philippos Koutsakas
Καλή εβδομάδα και καλό μήνα :-)
Κάθε μήνα ένας επιστήμονας πληροφορικής που ανακάλυψε κάτι σπουδαίο θα εμφανίζεται στην είσοδο της αίθουσας της πληροφορικής, θα σας συστήνεται και θα σας προκαλεί να αναζητήσετε και να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για αυτόν.
Το αρχείο σε επεξεργάσμο μορφή (.docx) είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Τι έμαθα κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο μηνών σε δημοτικό σχολείο :-)
Νοεμβρίου 09, 2018 Philippos Koutsakas
Τι έμαθα κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο μηνών (ως κύριος των υπολογιστών και της πληροφορικής) σε δημοτικό σχολείο:
- δεκάδες συγκρούσεις μεταξύ μαθητών που τρέχουν με απίστευτες ταχύτητες φαντάζουν πιθανές κατά τη διάρκεια κάθε λεπτού του διαλείμματος, τελικά δεν συμβαίνει καμία (κατά λάθος)...
- πάντοτε να "βγαίνεις" αργά και με προσοχή από γωνίες αν δε θες να πέσει πάνω σου (στο ύψος του στομαχιού) και με φόρα ένα δευτεράκι ή τριτάκι "αστραπή" :-)
- γενικώς τα πρωτάκια (και μερικά δευτεράκια) κινούνται χαμηλότερα από το οπτικό σου πεδίο, προσοχή μην τα πατήσεις...
- είναι επίσης αναμενόμενο τα πρωτάκια να επευφημούν με δυνατή φωνή όλο ενθουσιασμό τον εαυτό τους ή τον συμμαθητή τους που κατάφερε να αποκαλύψει το κρυμμένο ζωάκι στην πλατφόρμα εκπαιδευτικών παιχνιδιών GCompris ή να σηκωθούν από τη θέση του για να δουν τη ζωγραφία του παρα-διπλανού τους, πρέπει να τους το εξηγήσεις ξανά και ξανά...
- μπορεί να χρειαστεί να δέσεις κορδόνια, να ανοίξεις συσκευασίες από bake rolls ή να ξεκινήσεις μπανάνες αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας
- το "καθίστε κάτω" στην σημειολογία των μικρών μαθητών σημαίνει "στο πάτωμα" και όχι στις καρέκλες, πολύ προσοχή χρειάζεται επίσης και στη χρήση του "καθίστε στα θρανία σας"...
- το "όσοι δεν συνεργάζεστε μπορεί τελικά να μην προλάβετε να παίξετε στο τέλος της ώρας" μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ένα μακρόσυρτο "ΙΙΙιιιιιιιχχχχχχχ" από τους μαθητές
- είναι αναμενόμενο τα πρωτάκια όταν κάθονται μπροστά σε έναν υπολογιστή-σειρήνα να μην ακούνε τις οδηγίες σου, μην το παίρνεις προσωπικά και μην ανεβάζεις την ένταση της φωνής σου, δεν έχει κανένα αποτέλεσμα (γενικώς μην παίρνεις τίποτε προσωπικά και μην ανεβάζεις σχεδόν ποτέ την ένταση της φωνής σου...)
- οι μικρότερες τάξεις θέλουν παιχνίδι (όχι στον υπολογιστή, γενικώς) και οι μεγαλύτερες έμπνευση, λειτούργησε ανάλογα...
- αν οι μαθητές ορμάνε στο εργαστήριο δευτερόλεπτα μετά το χτύπημα του "κουδουνιού για έξω" της προγούμενης ώρας, εσύ να χαίρεσαι...
- μην ενδώσεις στο friv, κράτα γερά...
- τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων του δημοτικού βγάζουν σπυράκια όταν ακούνε τον όρο "εκπαιδευτικά", ακόμη και αν αφορά σε παιχνίδια. Μιά από τις κορυφαίες ατάκες που άκουσα την πρώτη εβδομάδα όταν οι μαθητές αντίκρισαν το GCompris ήταν: "Κύριε, δεν θέλουμε εκπαιδευτικά παιχνίδια, θέλουμε από τα κανονικά...")
- όσες φορές και αν το επαναλάβεις οι μαθητές πάντοτε θα ρωτάνε για το πως μπαίνει ο τόνος
- ένα απλό "όχι τώρα στο διάλειμμα" είναι αρκετό για να μειώσει κατακόρυφα την ανάγκη για νερό ή τουαλέτα μέσα σε λιγότερο από μία εβδομάδα...
- και το σημαντικότερο όλων: η βοήθεια και οι συμβουλές των δακάλων και των παλιότερων συναδέλφων των ειδικοτήτων είναι υπέρ-πολύτομες, ρώτα, ρώτα και ξανά-ρώτα. Κατά τη διάρκεια αυτών των δύο πρώτων μηνών προσαρμογής η βοήθεια των συναδέλφων του σχολείου μου ήταν υπέρ-πολύτιμη (και τους ευχαριστώ πάρα πολύ για αυτό)...
Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2018
Εκπαιδευτική σουίτα GCompris
Νοεμβρίου 05, 2018 Philippos Koutsakas
Μερικές δραστηριότητες έχουν παιγνιώδη προσανατολισμό, παρόλα αυτά όμως διατηρούν τον εκπαιδευτικό τους χαρακτήρα, για παράδειγμα...
- ανακάλυψη του υπολογιστή: πληκτρολόγιο, ποντίκι, ...
- ανάγνωση: εξάσκηση των αναγνωστικών δεξιοτήτων
- αριθμητική: πίνακας μνήμης, αρίθμηση, πίνακας διπλής καταχώρησης, είδωλα γεωμετρικών σχημάτων, ...
- επιστήμη: λειτουργία διώρυγας, ο κύκλος του νερού, υποβρύχιο, ηλεκτρικά κυκλώματα, ...
- γεωγραφία: χώρες, ήπειροι, κουλτούρες, ...
- παιχνίδια: σκάκι, μνημονικές τεχνικές, σύνδεσε 4, sudoku, ...
- διάφορα: χρώματα, σχήματα, Braille, μαθαίνω να λέω την ώρα...
Το GCompris είναι ελεύθερο λογισμικό, που σημαίνει ότι μπορείτε να το προσαρμόσετε στις δικές σας ανάγκες, να το βελτιώσετε και, το πιο σημαντικό, να το μοιραστείτε με όλα τα παιδιά του κόσμου.
Το GCompris μπορείτε να το κατεβάσετε από ΕΔΩ και να το εγκαταστήσετε στους υπολογιστές ή στις φορητές συσκευές σας. Είναι δωρεάν για τα ελεύθερα λογισμικά (Linux, Android) ενώ προσφέρεται σε δοκιμαστική έκδοση για τα εμπορικά λογισμικά, ενώ η πλήρης έκδοση του απαιτεί πραγματοποίηση δωρεάς 9 ευρώ.
Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2018
Σας αρέσουν τα puzzles?
Νοεμβρίου 03, 2018 Philippos Koutsakas
Σας αρέσουν τα puzzles?
Στον ιστότοπο https://www.jigsawplanet.com/ θα βρείτε εκατοντάδες puzzles διαφορετικών θεμάτων και διαφορετικής δυσκολίας.
Με την αλληλεπίδραση τους με αυτό το παιχνίδι οι μαθητές εξασκούνται στη χρήση του ποντικιού (left click, drag and drop), και εξοικειώνονται με τη χρήση πλακιδίων. Η χρήση πλακιδίων είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη τα τελευταία χρόνια σε περιβάλλοντα προγραμματισμού για παιδιά (Scratch, Hour of Code, κ.α.)
Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018
Παιχνίδια λογικής Plastelina
Νοεμβρίου 01, 2018 Philippos Koutsakas
Παίξτε κλασικά παιχνίδια λογικής όπως αυτό με τον βαρκάρη, τον λύκο, το πρόβατο και τα λαχανικά, αυτό με τους μοναχούς και του κανίβαλους ή αυτό με τα σπιρτόξυλα...
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση: http://www.plastelina.net/
Δημιούργησε τον "άγριο" εαυτό σου
Νοεμβρίου 01, 2018 Philippos Koutsakas
Ποιο είναι το αγαπημένο σου άγριο ζώο; Με ποιο άγριο ζώο νομίζεις ότι μοιάζεις;
Δημιούργησε τον "άγριο" εαυτό σου χρησιμοποιώντας την εφαρμογή "Build your wild self" και τοποθέτησε την στο τέλος ως παρασκήνιο στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας.
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση: http://www.buildyourwildself.com/
Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018
Δραστηριότητες για την εβδομάδα προγραμματισμού
Οκτωβρίου 11, 2018 Philippos Koutsakas
Το σχολείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού
Οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείο μας θα εμπλακούν σε δραστηριότητες προγραμματισμού υπό τη μορφή παιχνιδιών. Περισσότερα ΕΔΩ
Ειδικότερα, ανάλογα με την ηλικία τους οι μαθητές και οι μαθήτριες θα εμπλακούν στις παρακάτω δραστηριότητες:
Δραστηριότητες για την Α, Β και Γ τάξη
Μάθε τη μεταφορά και αποθήκευση: https://studio.code.org/s/course1/stage/3/puzzle/1
Λαβύρινθος ακολουθία: https://studio.code.org/s/course1/stage/4/puzzle/1
Μέλισσα ακολουθία: https://studio.code.org/s/course1/stage/7/puzzle/1?section_id=1754159
Καλλιτέχνης Ακολουθίας: https://studio.code.org/s/course1/stage/8/puzzle/1?section_id=1754159
Χαρούμενοι Χάρτες: https://studio.code.org/s/course1/stage/1/puzzle/1
Λαβύρινθος Επαναλήψεις: https://studio.code.org/s/course1/stage/13/puzzle/1?section_id=1754159
Μέλισσα Επαναλήψεις: https://studio.code.org/s/course1/stage/14/puzzle/1?section_id=1754159
Τρέξε Μάρκο / Τρέξε Σοφία: https://www.brainpop.com/games/runmarco/
Blocky Games: https://blockly-games.appspot.com/?lang=el
Δραστηριότητες για την Δ, Ε και Στ' τάξη
Blocky Games: https://blockly-games.appspot.com/?lang=elΖήσε μια περιπέτεια στο Minecraft: https://code.org/minecraft
Ζήσε μια περιπέτεια στο StarWars: https://code.org/starwars
Γράψε κώδικα με την Έλσα και την Άννα: https://studio.code.org/s/frozen/stage/1/puzzle/1
Παίξε το κλασικό πια Angry Birds: https://studio.code.org/hoc/1
Make a flappy code game: https://code.org/hourofcode/flappy
Δραστηριότητες Collage και Emoji
Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018
Blocky μαθαίνω να προγραμματίζω παίζοντας
Οκτωβρίου 08, 2018 Philippos Koutsakas
Αυτή την εβδομάδα (8 - 12 Οκτωβρίου 2018) συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού και μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε παίζοντας το παιχνίδι "Blocky".
Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2018
Εβδομάδα Προγραμματισμού 6-21Οκτωβρίου 2018
Οκτωβρίου 07, 2018 Philippos Koutsakas
Αυτή την εβδομάδα (8 - 12 Οκτωβρίου 2018) συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού και μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε παίζοντας το παιχνίδι "Τρέξε Μάρκο" ή "Τρέξε Σοφία".
Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
6-21 Οκτωβρίου 2018 - Εβδομάδα Προγραμματισμόυ 2018
Η Ευρώπη αναβαθμίζει τις ψηφιακές της δεξιότητες! Πάρτε κι εσείς μέρος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού και μάθετε πώς να εκφράζεστε με κώδικα. Δημιουργήστε μια εφαρμογή, ένα παιχνίδι, μια ιστοσελίδα, σκαρώστε μια διαδραστική ιστορία, μαστορέψτε με κάποιο υλικό (hardware) ή δώστε κίνηση σε ένα ρομπότ. Οργανώστε εκδηλώσεις κώδικα για τα παιδιά, τους μαθητές, τους γονείς, τους παππούδες και τις γιαγιάδες σας, τους φίλους και τους συναδέλφους σας, και βοηθήστε τους να κατανοήσουν τον ψηφιακό κόσμο μας και να συμμετάσχουν ενεργά σε αυτόνΤι είναι η Εβδομάδα Προγραμματισμού;
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που οργανώνεται από εθελοντές, οι οποίοι προωθούν την εκμάθηση προγραμματισμού στις χώρες τους, ως Πρέσβεις της Εβδομάδας Προγραμματισμού. Είναι μια γιορτή της δημιουργίας με κώδικα.
Ποιος είναι ο στόχος της Εβδομάδας Κώδικα;
- Μια γιορτή της δημιουργίας με κώδικα
- Ενδυνάμωση
- Επικοινωνία
- Ενίσχυση του ενδιαφέροντος για τις επιστήμες, την τεχνολογία, τον τεχνικό σχεδιασμό και τα μαθηματικά
Γιατί να συμμετάσχω;
- Η συγγραφή κώδικα είναι διασκέδαση!
- Η συγγραφή κώδικα είναι δημιουργία! Από τις απαρχές της, η ανθρωπότητα δημιουργεί έργα με πηλό, πέτρα, τούβλα, χαρτί και ξύλο. Σήμερα επίσης δημιουργούμε, με κώδικα.
- Η συγγραφή κώδικα σου δίνει δύναμη! Με τον κώδικα μπορείς να κάνεις πολύ περισσότερα πράγματα, από το να είσαι απλός καταναλωτής ψηφιακού περιεχομένου, μπορείς να δημιουργήσεις και να διαθέσεις τις δημιουργίες σου σε εκατομμύρια ανθρώπους. Με τον κώδικα μπορείς να δημιουργήσεις ιστοσελίδες και παιχνίδια, ή να ελέγξεις έναν υπολογιστή ή ένα ρομπότ.
- Να κατανοήσεις τον κόσμο. Όλο και περισσότερο τα πράγματα γύρω μας αλληλοσυνδέονται. Αν αντιληφθούμε τι ακριβώς συμβαίνει πίσω από αυτά, μπορούμε να κατανοήσουμε τον κόσμο καλύτερα!
- Η συγγραφή κώδικα διδάσκει τι θα πει υπολογιστική σκέψη και επίλυση προβλημάτων, ενώ προάγει τη δημιουργικότητα, τον κριτικό στοχασμό, την αναλυτική σκέψη, καθώς και την ομαδική εργασία.
- Σε περισσότερες από το 90 % των θέσεων εργασίας σήμερα ζητούνται άτομα με ψηφιακές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της συγγραφής κώδικα
Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018
Ο φιμωμένος (σιωπηλός) δάσκαλος
Οκτωβρίου 01, 2018 Philippos Koutsakas
Ένα μινιμαλιστικό παιχνίδι όπου οι αρχάριοι προγραμματιστές μπορούν να ανακαλύψουν τι είναι ο προγραμματισμός και να έρθουν σε επαφή με βασικές προγραμματιστικές έννοιες χωρίς να χρειάζεται να τους δοθούν εξηγήσεις από κάποιον εκπαιδευτικό.
Μέσα από μια σειρά ερωτήσεων ο παίκτης καλείται να μαντέψει τους κανόνες αυτής της γλώσσας και να μάθει από τα δικά του λάθη.
Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο ΕΔΩ
Περισσότερα σχετικά με το παιχνίδι θα βρείτε ΕΔΩ
Το παιχνίδι του «Ο Πληροφορικός του μήνα» για τον μήνα Οκτώβριο
Οκτωβρίου 01, 2018 Philippos Koutsakas
Καλή εβδομάδα και καλό μήνα :-)
Κάθε μήνα ένας επιστήμονας πληροφορικής που ανακάλυψε κάτι σπουδαίο θα εμφανίζεται στην είσοδο της αίθουσας της πληροφορικής, θα σας συστήνεται και θα σας προκαλεί να αναζητήσετε και να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για αυτόν.
Το πρωτότυπο για επεξεργασία σε docx διαθέσιμο ΕΔΩ
Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2018
Υλικό Υπολογιστών: HardCrafts Επεισόδια 1 - 4
Σεπτεμβρίου 25, 2018 Philippos Koutsakas
Hardcrafts 01 - Η εξέλιξη των υπολογιστών
Hardcrafts 02 - Μεγάλοι, μικροί και μικρότεροι υπολογιστές
Hardcrafts 03 - Τα μέρη ενός υπολογιστή
Hardcrafts 04 - Το εσωτερικό της κεντρική μονάδας
Ο Υπολογιστής του παππού γουρουνάκι, Πέππα το γουρουνάκι
Σεπτεμβρίου 25, 2018 Philippos Koutsakas
Τι συμβαίνει όταν η μαμά γουρουνίτσα πηγαίνει τον παλιό της υπολογιστή στο παππού γουρουνάκι...
Η Πέππα συμβουλεύει τη γιαγιά γουρουνίτσα "μόνο μη του δώσεις γάλα ή μπισκότα ή μαρμελάδα"
Τι είναι το λογισμικό: SoftCrafts, Επεισόδιο 1
Σεπτεμβρίου 25, 2018 Philippos Koutsakas
Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018
Δημιουργία Avatar με τον My Blue Robot Avatart Creator
Σεπτεμβρίου 20, 2018 Philippos Koutsakas
Δημιουργήστε το Avatar σας με τον MyBlueRobotAvater Creator
Είναι διαθέσιμος στη διεύθυνση: https://mybluerobot.com/create-your-own-avatar/
Για οδηγίες παρακολουθήστε το βίντεο που ακολουθεί
Δημιουργία αφίσας με το PosterMyWall
Σεπτεμβρίου 20, 2018 Philippos Koutsakas
Η διαδικτυακή εφαρμογή postermywall (https://www.postermywall.com/) είναι ένα δωρεάν διαδικτυακό εργαλείο δημιουργίας ψηφιακών αφισών, πόστερ, ημερολογίων και καρτών.
Η εφαρμογή είναι ιδιαίτερα απλή στη χρήση της και παρέχει αρκετά έτοιμα πρότυπα ομαδοποιημένα ανά κατηγορία και θεματολογία, ενώ πολλά δωρεάν εφέ, πλαίσια εικόνων, clip arts, stock photos και γραμματοσειρές, ενώ σας δίνει και τη λήψης της δημιουργίας σας τοπικά στον υπολογιστή σας.
Οδηγίες χρήσης της εφαρμογής θα βρείτε στη συνέχεια...
Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018
Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2018
Σειρά βιβλίων για την Πληροφορική στο Δημοτικό
Σεπτεμβρίου 10, 2018 Philippos Koutsakas
Η σειρά βιβλίων Computer Masti περιλαμβάνει 8 βιβλία για τη διδασκαλία της επιστήμης των υπολογιστών σε μαθητές ηλικίας από 6 ετών και άνω. Περιλαμβάνουν μια μεγάλη γκάμα δραστηριοτήτων τόσο στον υπολογιστή όσο και unplugged. Τα βιβλία ακολουθούν σύγχρονες τεχνικές διδασκαλίας, μειώνοντας την παρέμβαση του εκπαιδευτικού και παροτρύνοντας την αναζήτηση της γνώσης από τους μαθητές μέσα από “ελκυστικά” προβλήματα που καλούνται να επιλύσουν. Ο Σύλλογος έκανε μια καταγραφή στα ελληνικά των αντικειμένων που περιλαμβάνονται στα βιβλία καθώς και για τις βαθμίδες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Τα φύλλα εργασίας του πρώτου βιβλίου της σειράς Computer Masti μεταφρασμένα στα ελληνικά.
To 3o βιβλίο της σειράς Computer Masti περιέχει μια πλούσια γκάμα δραστηριοτήτων. Μεταξύ άλλων, δύο κεφάλαια είναι αφιερωμένα στο περιβάλλον προγραμματισμού Scratch και ένα κεφάλαιο στην επεξεργασία κειμένου. Μπορείτε να κατεβάσετε τις δραστηριότητες του 3ου βιβλίου της σειράς Computer Masti μεταφρασμένες στα ελληνικά. Οι δραστηριότητες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μαθητές τόσο του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου.
Ακολουθεί χάρτης με τα αντικείμενα του μαθήματος της Πληροφορικής στα Δημοτικά ανά τάξη. Στο χάρτη περιλαμβάνονται και προτεινόμενες πηγές δραστηριοτήτων (περιλαμβάνονται τα βιβλία της σειράς Computer Masti) για κάθε διδακτικό αντικείμενο.
Τα βιβλία της σειράς Computer Masti στα αγγλικά θα τα βρείτε εδώ:
https://www.cse.iitb.ac.in/~sri/ssrvm/
Ιστοσελίδες και λογισμικά για το Δημοτικό
Σεπτεμβρίου 10, 2018 Philippos Koutsakas
Να που φέτος (2018-19) μου χρειάστηκε αυτή η λίστα :-)
Έχουμε και λέμε λοιπόν...
Ιστοδελίδες
- Αερόστατο: Διαδικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη Ψυχαγωγίας και Μάθησης για Μικρά Παιδιά.
- jele: Δραστηριότητες για μαθητές Α, Β, Γ Δημοτικού που βασίζονται στην ύλη των σχολικών μαθημάτων
- Θρανία: Εκπληκτική ιστοσελίδα για το Δημοτικό τόσο από άποψης περιεχομένου όσο και από άποψη αισθητικής.
- Πρωτάκι: Ιστολόγιο υποστήριξης μαθητών πρώτης δημοτικού για εκπαιδευτικούς και γονείς.
- Στην Τάξη: Ιστοσελίδα ψηφιακής και έντυπης υποστήριξης μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου
- Sheppardsoftware: Αγγλόφωνη ιστοσελίδα με εκπαιδευτικά παιχνίδια, δραστηριότητες, κουίζ, κλπ για παιδιά (και όχι μόνο).
- Poissonrouge: Εκπαιδευτικά παιχνίδια και λογισμικό με συνδρομή. Παρέχεται δωρεάν η δυνατότητα πλήρους χρήσης του για δοκιμαστική περίοδο δέκα ημερών.
- CyberKid: Συμπαθητική προσπάθεια της Ελληνικής Αστυνομίας.
- funtwothree: site εκπαιδευτικού χαρακτήρα για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας με πολλά δωρεάν δωρεάν αλλά και με περιεχόμενο επί πληρωμή (συνδρομή).
- mikrouli.gr: δραστηριότητες για παιδιά προσχολικής ηλικίας
- Το Moodle του συναδέλφου Ανδρέα Ανδρουλιδάκη με υλικό για ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια
- Μικρός Αναγνώστης: Όμορφες ιστορίες που γίνονται ακαταμάχητες όταν ζωντανεύουν στα χείλη χαρισματικών αναγνωστών.
- BedTimeStories: αφήγηση παιδικών παραμυθιών (διαθέσιμο και για φορητές συσκευές)
- Τα σχολικά βιβλία διαδραστικά
- Ζωγραφική για παιδιά στο ColoringPages24 και στο thecolor
Λογισμικά
- Gcompris: σουίτα εκπαιδευτικού λογισμικού που αποτελείται από ένα μεγάλο πλήθος δραστηριοτήτων για παιδιά ηλικίας 2 έως 10 ετών
- Tuxpaint: Λογισμικό ζωγραφικής. Μη ξεχάσετε να κατεβάσετε και τις σφραγίδες του.
- Sebran's ABC: Free Software For Kids.
- Childsplay: a collection of educational activities for children.
- Λογισμικό αλληλεπίδρασης με το Bee Bot.
Σίγουρα πάντοτε θα υπάρχει και κάτι ακόμη που μπορεί να προστεθεί στη λίστα. Αν δε σας κάνει κόπο ενημερώστε με σχετικά να το προσθέσω...
Πέμπτη 31 Μαΐου 2018
Draft - Αν θέλεις να παραμείνεις εκπαιδευτικός (και να μη μεταμορφωθείς σε ρινόκερο)
Μαΐου 31, 2018 Philippos Koutsakas
Επηρεασμένος από μία εκπομπή του Άρη Χατζηστεφάνου (διαθέσιμη εδώ) στην οποία έκανε αναφορά στον Ρινόκερο (του Ιονέσκο) και στον αγώνα του πρωταγωνιστή να παραμείνει άνθρωπος την ώρα που όλοι γύρω του μεταμορφώνονται σε ρινόκερους σκέφτηκα να ξεκινήσω μία πρόχειρη λίστα μετρήσιμων κανόνων που αν τους παραβείς παύεις να είσαι εκ-παιδευτικός και αρχίζεις να μεταμορφώνεσαι σε ρινόκερο :-)
Κανόνες
- αγάπη
- στην σχολική καθημερινότητα σημαντικότερος από το μάθημα (= εκ-παιδευτική διαδικασία που έχει στόχο τη μάθηση) είναι μόνο ο μαθητής, τίποτε άλλο...
- δικαιοσύνη
- κανόνες και όρια
- επιβράβευση του αποτελέσματος σε συνάρτηση με την προσπάθεια
- ανοιχτότητα (στο εκπαιδευτικό υλικό που παράγεις)
Τι άλλο; Παρακαλώ βοηθάτε...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)