Κυριακή 31 Μαΐου 2020
Δευτέρα 6 Απριλίου 2020
Η αναποδογυρισμένη τάξη (flipped classroom) και η ανάμεικτη μάθηση (blended learning)
Απριλίου 06, 2020 Philippos Koutsakas
Η αναποδογυρισμένη τάξη (flipped classroom) και η ανάμεικτη μάθηση (blended learning)
Flipped Classroom and Blended Learning (πηγή) |
Τι είναι η αναποδογυρισμένη (Flipped) τάξη;
Η wikipedia ορίζει την flipped classroom ως εξήςA "Flipped classroom" is an instructional strategy and a type of blended learning focused on student engagement and active learning, giving the instructor a better opportunity to deal with mixed levels, student difficulties, and differentiated learning styles during in-class time.
Τι είναι η ανάμεικτη (Blended) μάθηση;
Είναι σαφές ότι η διδακτική προσέγγιση της αναποδογυριμένης τάξης είναι μία υλοποίηση της ανάμεικτης (blended) μάθησης. Η wikipedia ορίζει την ανάμεικτη (blended) μάθηση ως εξής:Blended learning is an approach to education that combines online educational materials and opportunities for interaction online with traditional place-based classroom methods. It requires the physical presence of both teacher and student, with some elements of student control over time, place, path, or pace. While students still attend "brick-and-mortar" schools with a teacher present, face-to-face classroom practices are combined with computer-mediated activities regarding content and delivery. Blended learning is also used in professional development and training settings.Ας επιστρέψουμε όμως στην διδακτική προσέγγιση της αναποδογυρισμένης τάξης, δεδομένου ότι στην παρούσα συγκυρία που η εκπαιδευτική διαδικασία έχει γίνει πλήρως Εξ Αποστάσεως, μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη.
Τι ακριβώς είναι η Flipped Classroom παρουσιάζεται στο Info-graphic που ακολουθεί
https://elearninginfographics.com/flipped-classroom-infographic/
- το εκπαιδευτικό περιεχόμενο προς κατανάλωση παρέχεται στην ασύγχρονα
- η δουλεία που υπό άλλες συνθήκες θα γίνονταν στην τυπική τάξη γίνεται σύγχρονα
Ακολουθεί μια σειρά από χρήσιμα inforgraphics σχετικά με την αντεστραμμένη τάξη και την ανάμεικτη μάθηση
PRO tips in flipping a classroom
https://elearninginfographics.com/effective-strategies-to-flip-the-classroom-infographic/
How to flip a classroom and Learning communities in flipped classrooms
https://elearninginfographics.com/how-to-flip-a-classroom-infographic/
4 signs you have a real flipped classroom
https://elearninginfographics.com/4-signs-you-have-real-flipped-classroom-infographic/
Blended Learning
https://elearninginfographics.com/blended-learning-infographic/
Comparing blended learning with flipped learning
https://www.panopto.com/blog/infographic-comparing-blended-learning-and-flipped-learning/
Τέλος παρατίθενται άρθρα σχετικά με την αντεστραμμένη τάξη
WHAT, WHY, AND HOW TO IMPLEMENT A FLIPPED CLASSROOM MODELFlipped Learning
https://www.heacademy.ac.uk/knowledge-hub/flipped-learning-0
The Flipped Classroom Explained
https://www.adelaide.edu.au/flipped-classroom/about/
FLIPPED CLASSROOM-A PEDAGOGICAL MODEL FOR ACTIVE LEARNING
https://www.researchgate.net/publication/320833098_FLIPPED_CLASSROOM-A_PEDAGOGICAL_MODEL_FOR_ACTIVE_LEARNING
Flipped Classroom Pedagogy
https://guides.library.utoronto.ca/c.php?g=448614&p=3552464
Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020
Οδηγός αναφοράς για την Εξ Αποστάσεως Σχολική Εκπαίδευση
Μαρτίου 23, 2020 Philippos Koutsakas
Οδηγός αναφοράς για την Εξ Αποστάσεων Σχολική Εκπαίδευση
παίρνω έναν υπολογιστή με κάμερα και μικρόφωνο και κάνω το μάθημα από το σαλόνι του σπιτιού μουείναι (μεταξύ άλλων)
η υποβοηθούμενη από τα μέσα τεχνολογίας και επικοινωνίας εκπαίδευση με μικρή ή καθόλου διαπροσωπική ή σε τάξη επαφή μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου που υλοποιείται μέσα σε ένα σαφώς ορισμένο πλαίσιο
Δεδομένων των συνθηκών (ελλείψεις σε υποδομές, τεχνολογικός αναλφαβητισμός μαθητών/εκπαιδευτικών, έλλειψη ψηφιακού υλικού) και λαμβάνοντας υπόψη την υφιστάμενη κατάσταση/ψυχολογία λόγω εγκλεισμού οι πρωτοβουλίες αυτές φαντάζουν στα μάτια μου (σχεδόν) συγκινητικές :-)
Με σκοπό να λειτουργήσει υποστηρικτικά προς τις πρωτοβουλίες αυτές συνάχθηκε ο οδηγός που θα βρείτε εδώ. Ο οδηγός αυτός επιχειρεί να οριοθετήσει ένα πλαίσιο αναφορικά με την Εξ Αποστάσεων Εκπαίδευση και έχει δημιουργηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι επαναχρησιμοποιήσιμος (διανέμεται με ανοιχτή άδεια χρήσης).
Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμος
Ο οδηγός συντάχθηκε κατά τη διάρκεια σχεδίασης και υλοποίησης του προγράμματος ΕξΑΕ του ΠΣΠΘ - Δημοτικού.
Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020
Οι 8 καλύτερες δωρεάν εφαρμογές για video meetings!
Μαρτίου 20, 2020 Philippos Koutsakas
Οι 8 καλύτερες δωρεάν εφαρμογές για video meetings!
Η μεγάλη ταλαιπωρία ξεκινά όταν πρέπει να διαλέξουμε μια εφαρμογή που να είναι δωρεάν, να παρέχει καλή εξυπηρέτηση και να είναι συμβατή με περισσότερες πλατφόρμες. Υπάρχουν διάφορες εφαρμογές στο διαδίκτυο, αλλά όταν απαιτείται μια επαγγελματική συνάντηση, προσπαθούμε να βρούμε την καλύτερη εφαρμογή με αποτελεσματικά εργαλεία τα οποία να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εύκολα κατά τη διάρκεια των συνεδρίων.
1) Zoom Meetings
Το Zoom Meetings είναι μία από τις καλύτερες εφαρμογές για video meeting. Χρησιμοποιείται για την οργάνωση επαγγελματικών συναντήσεων και είναι συμβατή με smartphones.
Οι συναντήσεις στην εφαρμογή μπορούν να αποθηκευτούν στο cloud, κάτι το οποίο θεωρείται πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό. Η εφαρμογή παρέχει ποιότητα ήχου και εικόνας HD. Μπορεί επίσης να χειριστεί περίπου 1000 συμμετέχοντες ταυτόχρονα. Στην πραγματικότητα, είναι το πιο κατάλληλο λογισμικό ηλεκτρονικής συνάντησης για μεγάλες συγκεντρώσεις.
Χαρακτηριστικά:
Μπορεί άνετα να χειριστεί 100 συμμετέχοντες σε ενιαία κλήση.
Δεν υπάρχει περιορισμός στις συγκεντρώσεις.
Διάρκεια έως και 40 λεπτά.
2) Google Hangouts Meetings
Αυτή είναι μία από τις πιο αξιόπιστες εφαρμογές διαθέσιμες για όλες τις μεγάλες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των Windows, Mac, Android και iOS. Η πιο σημαντική λειτουργία του Google Hangouts είναι το Screen Sharing. Με άλλα λόγια, οι χρήστες μπορούν να βλέπουν την οθόνη του καθενός κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης. Η εφαρμογή λειτουργεί άψογα σε κινητές συσκευές, και επίσης υπάρχει στο G suite.
Χαρακτηριστικά:
Ο κάθε χρήστης μπορεί να έχει διαφορετικά δικαιώματα.
Υποστήριξη από αρκετές συσκευές.
HD ποιότητα.
3) Go To Meeting
Οι εφαρμογές Go To Meeting και Zoom Meeting έχουν παρόμοιες δυνατότητες . Το Go To Meeging είναι συμβατό με τις περισσότερες από τις συσκευές, όπως PC, Mac και smartphones με λειτουργικό σύστημα Android. Η εφαρμογή αυτή, επίσης μπορεί να καταγράφει τις συνεντεύξεις στο cloud. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της είναι ότι δέχεται φωνητικές εντολές από την Siri της Apple.
Χαρακτηριστικά:
Εύκολη μετακίνηση στις διάφορες συγκεντρώσεις.
Δυνατότητα καταγραφής στο cloud ακόμα και από κινητά.
4) Blue Jeans
Το Blue Jeans είναι μια ακόμα αξιόπιστη εφαρμογή η οποία μοιάζε με τις προαναφερθείσες εφαρμογές. Υποστηρίζει έως και 25 χρήστες σε μια κλήση ταυτόχρονα. Ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό της εφαρμογής Blue Jeans είναι ότι δεν χρειάζεται να έχετε λογαριασμό για να τη χρησιμοποιήσετε.
Χαρακτηριστικά:
Απλή εφαρμογή.
Υποστηρίζει 100+ χρήστες ταυτόχρονα, ένα έχετε την premium έκδοση.
Υπάρχει σε όλες τις πλατφόρμες.
5) Cisco Webex Meetings
Cisco Webex Meetings είναι ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στη λίστα μας. Είναι πολύ διάσημο λόγο των χαρακτηριστικών του. Η εφαρμογή διαθέτει έναν εικονικό πίνακα, τον οποίο οι συμμετέχοντες μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να σχεδιάζουν ή να επισημάνουν οτιδήποτε στην οθόνη. Η εφαρμογή είναι πολύ αποδοτική για μεγάλα video meetings.
Χαρακτηριστικά:
Εικονικός Πίνακας
Δωρεάν για 3 συμμετέχοντες.
Μπορείτε να προγραμματίζετε τις συνεδρίες από την εφαρμογή.
6) Join.me
Αυτή η εφαρμογή έχει μία από τις πιο μοναδικές εμφανίσεις. Οι συμμετέχοντες σε μια τηλεδιάσκεψη εμφανίζονται σε φυσαλίδες αντί σε τετράγωνα. Η Premium έκδοση της εφαρμογής επιτρέπει μέχρι 10 συμμετέχοντες σε τηλεδιάσκεψη και η δωρεάν έκδοση επιτρέπει 3 συμμετέχοντες. Οι χρήστες του Google Chrome μπορούν να συμμετέχουν χωρίς να έχουν την εφαρμογή.
Χαρακτηριστικά:
Μπορείτε να αλλάζετε τα BackGrounds.
HD ποιότητα του ήχου.
Screen share με ένα κλικ.
7) Zoho Meetings
Η εφαρμογή αυτή, βασίζεται αποκλειστικά στους browsers. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι πολύ σημαντικό, διότι οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή κατευθείαν από το internet, χωρίς την ανάγκη λήψης και εγκατάστασης. Παρόλα αυτά, η εφαρμογή υπάρχει όπως για android, έτσι και για IOS.
Χαρακτηριστικά:
Webcam/screen sharing
Η δωρεάν έκδοση υποστηρίζει έως και 3 χρήστες.
Δυνατότητα να κρυπτογραφήσετε την κλήση
8) Skype for business
Το Skype for business είναι μία από τις πιο αξιόπιστες και χρησιμοποιούμενες εφαρμογές για video meetings σε αυτήν τη λίστα. Η διαχείριση της τηλεδιάσκεψης με το Skype είναι πολύ εύκολη. Έχει επίσης μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, οι συμμετέχοντες μπορούν να αντιδράσουν στα γραπτά μηνύματα.
Χαρακτηριστικά:
Είναι συμβατό ακόμα και με πλατφόρμες όπως Alexa,xbox, κ.α.
Υποστηρίζει την μεταφορά αρχείων με μέγεθος έως και 300MB
Μεταφραστής.
Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020
Στήνοντας Εξ Αποστάσεως μαθήματα "στο μέτωπο"...
Μαρτίου 16, 2020 Philippos Koutsakas
"...δηλαδή θα πρέπει να κάνω πι-ντι-εφ όλες τις σημειώσεις μου; πως γίνεται;"
"... όχι, όχι, το μάθημα εξ' αποστάσεως δεν είναι τσάτινγκ, ο πίνακας που έχεις βάλει πίσω από την πλάτη για να γράφεις με τον μαρκαδόρο θα πρέπει φαίνεται και όχι η φάτσα σου..."
"...ρε Φιλ δε θα κολλήσει αυτό το πράμα αν συνδεθούν όλοι οι μαθητές ταυτόχρονα;"
"... και άμα κολλήσει την ώρα που κάνω μάθημα;"
"...και οι μαθητές που δεν έχουν υπολογιστές τι θα κάνουν;"
"...είναι δυνατόν οι μαθητές να μην ξέρουν να επισυνάπτουν αρχείο στο μέιλ τους;"
Στις δεκάδες συζητήσεις (ατάκες παρατίθενται παραπάνω) που έχω συμμετάσχει από την προηγούμενη Τετάρτη, μετά την ανακοίνωση της αναστολής λειτουργίας των σχολείων, οι συνάδελφοι (κυρίως οι μη-πληροφορικοί) έχουν αναδείξει όλες τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΕξΑΕ) σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες:
- θέληση μαθητών
- υποστήριξη εκπαιδευτών
- απουσία ψηφιοποιημενου εκπαιδευτικού υλικού
- έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και υποστήριξης
- χαμηλό επίπεδο ψηφιακού γραμματισμού μαθητών και εκπαιδευτών
...είναι σαν να στήνουμε e-learning στο "μέτωπο", σαν τα χειρουργεία που γίνονται λίγα μέτρα από την πρώτη γραμμή, όπως-όπως και με ότι έχεις...καταλήξαμε με έναν συνάδελφο χθες το βράδυ, σε μια στιγμή αναλαμπής :-)
Τι είναι όμως η Εξ' Αποστάσεως Εκπαίδευση που όψιμα ανακαλύψαμε στη χώρα μας λόγω κορονοϊού :
- είναι η εκπαιδευτική μέθοδος κατά την οποία ο μαθητής διδάσκεται και μαθαίνει χωρίς τη φυσική παρουσία του εκπαιδευτή,
- μπορεί όμως να υπάρχει καθοδήγηση και εμψύχωση από μέρους του εκπαιδευτή προς το μαθητή, μέσω κάποιας μορφής επικοινωνίας μαζί του
- βασικό χαρακτηριστικό της ΕξΑΕ είναι η απόσταση (χωρική ή/και χρονική) που χωρίζει τον διδάσκοντα από τον διδασκόμενο την οποία καλούνται να "καλύψουν" οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).
- η ΕξΑΕ προσφέρεται σε δύο διαφορετικές μορφές
- "σύγχρονα", κατά την οποία ο εκπαιδευτής παραδίδει το μάθημα σε ζωντανή σύνδεση και ο εκπαιδευόμενος, αν και βρίσκεται σε διαφορετικό τόπο, παρακολουθεί το μάθημα στον ίδιο χρόνο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα σύγχρονης ΕξΑΕ είναι η τηλεδιάσκεψη
- "ασύγχρονα", κατά την οποία ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει όχι μόνο σε διαφορετικό χώρο από τον εκπαιδευτή, αλλά και σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία της παράδοσης ή δημιουργίας του μαθήματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι βιντεοσκοπημένες διαλέξεις.
- πολύ συχνά σύγχρονη και ασύχρονη ΕξΑΕ συνδυάζονται σε ένα μικτό σύστημα εκπαίδευσης, ώστε να παρέχουν πιο ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία
Στη χώρα μας, στις 13/03/2020, με σκοπό την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών το Υπουργείο Παιδείας δήλωσε «Είμαστε έτοιμοι: ξεκινά η Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευση» (εδώ) η οποία και θα συμπεριλαμβάνει:
- ψηφιακή πλατφόρμα διδασκαλίας σε πραγματικό χρόνο (σύγχρονη) και
- εργαλεία (ασύχρονα) παροχής εκπαιδευτικού περιεχομένου (Διαδραστικά σχολικά βιβλία, Φωτόδεντρο, Αίσωπος)
- η ψηφιακή πλατφόρμα δεν είναι ακόμη διαθέσιμη και θα διατεθεί στα σχολείο το επόμενο διάστημα μέσα από τις υποδομές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, το οποίο λειτουργεί στο όριο των αντοχών του, με "πετσοκομμένη" υποστήριξη (υπο-χρηματοδότηση ή/και κατάργηση δομών υποστήριξης και ΚΕΠΛΗΝΕΤ)
- τα διαδραστικά σχολικά βιβλία είναι κατά κύριο λόγο βιβλία σε pdf, ενώ το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό (Φωτόδεντρο) και τα ψηφιακά διδακτικά σενάρια (Αίσωπος) περιέχουν μικρό σχετικά αριθμό (σε σχέση με το σύνολο της διδακτέας ύλης), δύσκολα αναζητήσιμων, αποσπασματικών προτάσεων διδασκαλίας, οι οποίες δεν χαίρουν ιδιαίτερης δημοφιλίας
κατά πόσο το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει προετοιμάσει τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως τους μαθητές για να συμμετάσχουν σε αυτή την εξ’ αποστάσεων εκπαιδευτική διαδικασία;
ελάχιστα έως καθόλου
όταν το μάθημα της πληροφορικής διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιοτο οποίο μεταφράζεται σε περίπου 30 διδακτικές ώρες τη χρονιά;
Ωραία και τι μπορούμε να κάνουμε με τα παραπάνω δεδομένα;
Βραχυπρόθεσμα, "ότι καλύτερο μπορούμε στην παρούσα συγκυρία ώστε να υποστηρίξουμε μαθητές και συναδέλφους εκπαιδευτικούς". Ειδικότερα:
- συμμετοχή σε ομάδες εργασίας (θα πρέπει να υπάρξει πρόσκληση και συντονισμός κεντρικά από το υπουργείο ή/και το ΙΕΠ) εκπαιδευτικών που έχουν εμπειρία ή/και διάθεση για την σχεδίαση, υλοποίηση και υποστήριξη του εγχειρήματος της Εξ Αποστάσεων Εκπαίδευσης
- επικαιροποίηση/βελτίωση του υφιστάμενου υλικού που βρίσκεται στα αποθετήρια (Διαδραστικά σχολικά βιβλία, Φωτόδεντρο, Αίσωπος) και συσχέτισης τους με τα αντίστοιχα αντικείμενα στα σχετικά προγράμματα σπουδών
- συλλογή διδακτικού υλικού (ασκήσεις, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, κλπ) από εκπαιδευτικούς, τυποποίηση, ψηφιοποίηση, ανάρτηση τους στα εκπαιδευτικά αποθετήρια και συσχέτισης τους με τα αντίστοιχα αντικείμενα στα σχετικά προγράμματα σπουδών
- αξιοποίηση του ήδη αναρτημένου υφιστάμενου εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού (πχ βίντεο youtube, εκπαιδευτικές ιστοσελίδες, blogs ή/και ιστοσελίδες εκπαιδευτικών, κλπ)
- αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των μαθητών Πληροφορικής και να επικαιροποιηθούν τα προγράμματα σπουδών
- επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί στις ψηφιακές δεξιότητες
- υποστηριχθούν πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών για την σχεδίαση και υλοποίηση πιλοτικών εφαρμογών ΕξΑΕ
- αναβαθμιστούν οι υποδομές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
- ενισχυθούν οι υποστηρικτικές δομές (του ΠΣΔ και των σχολικών εργαστηρίων πληροφορικής)
Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020
What is Linux and Why There are 100’s of Linux Distributions?
Μαρτίου 05, 2020 Philippos Koutsakas
Αντιγραφή από εδώ: https://itsfoss.com/what-is-linux/
But in my experience, I have noticed that this analogy helps people clearly understand the concept of Linux and operating system.
Also, I have used the term Linux OS instead of Linux distribution deliberately so that newcomers don’t start wondering about distribution.
Linux is just a kernel
Microsoft Windows operating systems are based on Windows NT kernel. Apple’s macOS is based on the XNU kernel.
Think of operating systems as vehicles
- kernel = engine
- Linux kernel = specific type of engine
- desktop operating systems = cars
- server operating systems = heavy trucks
- embed systems = motor-bikes
- desktop environment = body of the vehicle along with interiors (dashboard and all)
- themes and icons = paint job, rim job and other customization
- applications = accessories you put for specific purpose (like music system)
Why there are so many Linux OS/distributions? Why some look similar?
Some type of cars consume more fuel, some desktop environments need more RAM
Difference between getting desktop environment from distribution and installing on your own
Linux operating systems also differ in the way they handle applications
Conclusion
Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020
Εννοιολογικός Χάρτης των ζώων με τη χρήση του Popplet
Φεβρουαρίου 04, 2020 Philippos Koutsakas
Μέσα από τη χρήση του εργαλείου εννοιολογικής χαρτογράφησης popplet οι μαθητές
- κατακτούν την έννοια της θεματικής οργάνωσης περιεχομένου που αποτελεί υπόβαθρο για τη διδασκαλία της οργάνωσης του συστήματος διαχείρισης αρχείων των λειτουργικών συστημάτων
- αποκτούν δεξιότητες πληκτρολόγησης, drag-n-drop και τακτοποίησης αντικειμένων στην οθόνη, αλλαγής μεγέθους αντικειμένων με τη χρήση του ποντικιού, κλπ
Το popplet μας στην τελική του μορφή απεικονίζεται παρακάτω, ενώ είναι διαθέσιμο και στο περιβάλλον του popplet εδώ
Για τις μικρότερες τάξεις η κατηγοριοποίηση μπορεί να γίνει με βάση:
- το μέγεθος τους (μεγάλα, μέτρια, μικρά)
- το που ζουν (στη στεριά, στο νερό, στον αέρα)
- το σώμα τους (έχουν πόδια, πτερύγια, φτερά, νύχια, βράγχια, κλπ). Σε αυτή την περίπτωση μπορεί ένα ζωάκι να συνδέεται με περισσότερες από μία "κατηγορίες" (π.χ. έχει πόδια, νύχια, κλπ)
Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020
Στο μυαλό της Μαρίζας :-)
Φεβρουαρίου 01, 2020 Philippos Koutsakas
Στο μυαλό της Μαρίζας
Παρακολουθούμε την Μαρίζα, την πεισματάρα γαϊδουρίτσα να αφήνεται στον ρυθμό της μουσικής του Ζορμπά και μαζί με τον αγαπημένο της παππού-ψαρά να σκαρφαλώνει στην Άνω Χώρα χορεύοντας. Εκεί όμως τους περιμένει μια δυσάρεστη έκπληξη...Δραστηριότητα στο Εργαστήριο Πληροφορικής
Παρακολουθούμε το βίντεο το οποίο "παγώνουμε" σε συγκεκριμένες στιγμές και καταγράφουμε (στον επεξεργαστή κειμένου) τις σκέψεις της Μαρίζας.Η καταγραφή μπορεί να γίνει
- σε ένα κενό έγγραφο του Libre Office Impress (μεγαλύτερες τάξεις) το οποίο εμπλουτίζουμε στη συνέχεια με εικόνες που θα βρούμε ΕΔΩ
- σε ένα έγγραφο που περιέχει ήδη φωτογραφίες από στιγμές του βίντεο (διαθέσιμο ΕΔΩ)
Δραστηριότητα για στο σπίτι
Κατεβάζουμε το έγγραφο που περιέχει τις φωτογραφίες από στιγμές του βίντεο (διαθέσιμο ΕΔΩ) και ζητάμε από τους/τις μαθητές/τριες να συμπληρώσουν το κείμενο από μνήμης και να αυτοσχεδιάσουν.Συζητάμε με τους μαθητές τους πέντε κανόνες και τα πέντε μυστικά της επεξεργασίας κειμένου (δείτε την παρακάτω παρουσίαση)
Στο τέλος επιλέγουμε μία από τις διαθέσιμες ζωγραφιές και χρωματίζουμε τη Μαρίζα.
Β τάξη / Γ τάξη / Δ τάξη / Δημοτικό / Ε τάξη / Εφαρμογές Πληροφορικής / Στ τάξη / Χαρούμενη Γνώση / VIdeos
Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020
Εννοιολογικός Χάρτης των πρωταγωνιστών του βιβλίου της γλώσσας της Α' τάξης με τη χρήση του Popplet
Ιανουαρίου 29, 2020 Philippos Koutsakas
Δημιουργούμε εννοιολογικό χάρτη για τους ήρωες του βιβλίου της Γλώσσας της Α΄Δημοτικού με τη χρήση του εργαλείου Popplet (www.popplet.com)
Αρχικά δημιουργούμε κόμβους με τα ονόματα των ηρώων του βιβλίου. Δίνουμε μεγάλη σημασία στη σωστή γραφή...
Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020
Δημιουργώ με τον Κειμενογράφο
Ιανουαρίου 18, 2020 Philippos Koutsakas
Δημιουργώ με τον Κειμενογράφο
Παρουσίαση για το πληκτρολόγιο
Πέντε Κανόνες και Πέντε Μυστικά για την Επεξεργασία Κειμένου
Δραστηριότητες, Ασκήσεις και Παιχνίδια
Λεξιδρομίες ΕΔΩΓραμματοεισβολείς ΕΔΩ
Ασκήσεις Πληκτρολογίου για αρχάριους ΕΔΩ
Δραστηριότητα Ερωτήσεις για την Α' δημοτικού ΕΔΩ
Δραστηριότητα Ερωτήσεις για την Β' δημοτικού ΕΔΩ
Δραστηριότητα Ερωτήσεις για την Γ' δημοτικού ΕΔΩ
Δραστηριότητα πληκτρολόγηση Α' Δημοτικού (Δραστηριότητα 1 ΕΔΩ, Δραστηριότητα 2 ΕΔΩ)
Γράμμα στον Άγιο Βασίλη ΕΔΩ
Ο Ρούντολφ μας εύχεται ΕΔΩ
Μαθήματα εκμάθησης τυφλού συστήματος ΕΔΩ
Πληκτρολόγηση και εισαγωγή εικόνων ΕΔΩ
Σταυρόλεξο για το πληκτρολόγιο ΕΔΩ
Χειροτεχνία για το πληκτρολόγιο ΕΔΩ
Περισσότερες δραστηριότητες (στα Αγγλικά) στους παρακάτω συνδέσμους...
- http://www.crazy4computers.net/first-grade-learns-the-keyboard.html
- http://www.makinglearningfun.com/themepages/SightWord-ComputerTypingActivity.html
Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2020
Δημιουργία Stop Motion ταινιών
Ιανουαρίου 16, 2020 Philippos Koutsakas
Δημιουργία Stop Motion ταινιών
Τι είναι η τεχνική Stop Motion?
FlipBook και Animation
Αντιπροσωπευτικά Stop Motion βίντεο
Δημιουργία Stop Motion με τη χρήση του Libre Office Impress
Παραδείγματα
Ένα καλό παράδειγμα του τι μπορεί να κάνει κάποιος αξιοποιώντας μια διαδοχική σειρά φωτογραφιών είναι το ακόλουθο. Ο φωτογράφος Νόα Καλίνα ανέβασε άλλο ένα βιντεάκι. Γιατί, από ό,τι αποδείχτηκε, ποτέ δεν σταμάτησε να τραβάει φωτογραφίες τη μούρη του. Κάθε μέρα. Για είκοσι χρόνια. Κάθε. Μέρα. Το καινούργιο βιντεάκι κρατάει πάνω από οκτώ λεπτά και είναι ακόμα πιο δυνατό, γιατί πια εδώ βλέπεις ανάγλυφες τις αλλαγές στη μούρη του ανθρώπου, συνοπτικά και μαζεμένα την αλλοίωση που φέρνει ο χρόνος απάνω στο δέρμα, την έκφραση, τις γραμμές, το σχήμα, το περιτύλιγμα ενός περιεχομένου που πάντως ποτέ δεν σταματά να θυμίζει αυτό που ήταν στην αρχή. Μα δεν είναι πια ίδιο.
https://www.youtube.com/watch?v=wAIZ36GI4p8
Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2019
Οι βρόμικες κάλτσες του Άγιου Βασίλη
Δεκεμβρίου 30, 2019 Philippos Koutsakas
Μετάφραση: Βασίλης Βασιλάκης (για τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου)
Έκδοση: Computer Science Unplugged // University of Canterbury
Άδεια διανομής: Creative Commons BY-NC-ND (Αναφορά δημιουργού – Μη εμπορική χρήση – Όχι παράγωγα έργα)
Α τάξη / Β τάξη / βιβλία / Γ τάξη / Δ τάξη / Δημοτικό / Ε τάξη / Προγραμματισμός / Στ τάξη / υπολογιστική σκέψη / Χαρούμενη Γνώση
Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019
Οι Climate Detectives του ΠΣΠΘ εν δράση...
Δεκεμβρίου 18, 2019 Philippos Koutsakas
Οι Climate Detectives του ΠΣΠΘ εν δράση...
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (European Space Agency – ESA) προσκάλεσε ομάδες μαθητών ηλικίας 8 έως 15 ετών να «κάνουν τη διαφορά» σε θέματα που αφορούν στο κλίμα και να συμμετάσχουν στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό Climate Detectives. Ειδικότερα, μαθητές από όλες τις χώρες της Ευρώπης κλήθηκαν να επιλέξουν ένα πρόβλημα που να αφορά στο τοπικό κλίμα της περιοχής/χώρας τους, να το ερευνήσουν να καταγράφοντας μετρήσεις, χρησιμοποιώντας δορυφορικές εικόνες και κλιματολογικά δεδομένα και στη συνέχεια να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης και λύσεις. Περισσότερα σχετικά με το πρόγραμμα ΕΔΏ.Οι μαθητές της ομάδας “Experimental Climate Detectives” του ΠΣΠΘ – Δημοτικού μαζί με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς, υπέβαλαν την πρόταση τους με τίτλο: “Students work on robotic engineering and meteorology to protect Greek islands from climate change”. Η πρόταση του σχολείου μας χαρακτηρίστηκε ως η πληρέστερη από τις υποβληθείσες, αξιολογήθηκε θετικά και πέρασε στην επόμενη φάση του προγράμματος, που είναι η φάση της υλοποίησης.
Κατά τη διάρκεια της φάσης υλοποίησης (Δεκέμβριος 2019 – Απρίλιος 2020) οι μαθητές μαζί με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς θα μελετήσουν το φαινόμενο του Μεσογειακού Κυκλώνα (Medicanes – Υφέσεις με χαρακτηριστικά τροπικού κυκλώνα στη Μεσόγειο).
Ειδικότερα, οι μαθητές
- θα ενημερωθούν για θέματα που αφορούν στον καιρό, στο κλίμα και στα ακραία καιρικά φαινόμενα (με εκπαιδευτικές επισκέψεις στον Τομέα Μετεωρολογίας και Κλιματολογίας, του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ καθώς και επισκέψεις της επίκουρης καθηγήτριας κλιματολογίας Κωνσταντίας Τολίκα στο σχολείο κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος)
- θα τοποθετήσουν έναν πρότυπο μετεωρολογικό σταθμό στο ΠΣΠΘ
- θα καταγράψουν, μελετήσουν και αναλύσουν μετεωρολογικά και κλιματικά δεδομένα
- με την χρήση των παραπάνω δεδομένων θα σχεδιάσουν και θα υλοποιήσουν ρομποτικές κατασκευές με στόχο την έγκαιρη ενημέρωση και προειδοποίηση των πολιτών για τα ακραία καιρικά φαινόμενα (extreme events) καθώς και τους φυσικούς κινδύνους (natural hazards) υπό συνθήκες κλιματικής αλλαγής.
Τον Μάιο του 2020 οι μαθητές θα κληθούν να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους, ενώ τον Ιούνιο του 2020 θα απονεμηθούν τα σχετικά βραβεία του προγράμματος στα σχολεία που θα διακριθούν.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κουτλή Παναγίωτα, Καρατζίδης Ευστράτιος, Κουτσάκας Φίλιππος
Χορηγός του παρόντος έργου είναι η Επιτροπή Ερευνών (ΕΛΚΕ ΑΠΘ, Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Λογισμικό και Ιστοσελίδες για την Πρωτοβάθμια
Δεκεμβρίου 18, 2019 Philippos Koutsakas
Λογισμικό και Ιστοσελίδες για την Πρωτοβάθμια
Στον σύνδεσμο https://okiriostonipologiston.blogspot.com/p/software.html θα βρείτε το λογισμικό/εφαρμογές που χρησιμοποιούμε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για να υλοποιήσουμε το προβλεπόμενο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στο Δημοτικό σχολείο.Βασικό κριτήριο επιλογής του λογισμικού και των εφαρμογών ήταν η δυνατότητα ελεύθερης (και δωρεάν) χρήσης τους.
Οι μαθητές (μαζί με τους γονείς τους) μπορούν (και συστήνεται) να χρησιμοποιούν το λογισμικό αυτό και εκτός σχολείου.
Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019
Computing our future: Computer programming and coding Priorities, school curricula and initiatives across Europe
Δεκεμβρίου 07, 2019 Philippos Koutsakas
Countries generally have multiple reasons for integrating coding in the curriculum. The majority of countries aim to develop students’ logical thinking skills (15 countries) and problem-solving skills (14 countries), thus addressing 21st century skills. More than half of the countries, namely 11, focus on the development of key competences and coding skills. Attracting more students to study computer sciences is also a rationale for 11 countries. In particular, Slovakia is introducing the optional subject “programming and coding” in schools because of students’ interest in studying computer programming at university level. The aim of fostering employability in the sector is key for only eight countries.
The following picture illustrates the distinction between ICT and technology on the one hand, with a focus on the USE of ICT and its applications, and computer science, on the other hand, with a focus on the CREATION of programs and computer solutions, and acquiring understanding about underlying theories and principles
Decomposing ICTs, Computer Science/Informatics/Computing
What is Computational thinking:
- is a form of thinking that uses computational methods to solve problems, including complex or vaguely specified problems
- develops the ability to analyse and synthesize, to generalize, to seek suitable problem-solving strategies and to verify them in practice
- enhances the ability to express one’s thoughts and processes precisely and to record them in formal descriptions that serve as a universal means of communication
- uses basic universal terms that extend beyond contemporary technology: algorithm, structures, representation of information, effectiveness, modelling, information systems, principles of operation of digital technology
The Computational Thinker |