Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012
Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012
Διήμερο Σεμινάριο "Μύθοι και πραγματικότητα σχετικά με τη χρήση ουσιών" από την Πνοή του Ν. Χαλκιδικής
Ιουνίου 28, 2012 Philippos Koutsakas
Δυστυχώς (ή μήπως ευτυχώς;) το εξαιρετικό διήμερο σεμινάριο που αφορούσε στις εξαρτήσεις δεν έδωσε "μαγικές συνταγές" και "λύσεις πασπαρτού", αντ' αυτού δημιούργησε νέα ερωτηματικά / αφορμές για ψάξιμο...
Ταυτόχρονα ήταν ένα ακόμη βήμα προς την αυτογνωσία, πρόσφερε χρήσιμες γνώσεις, συγκινήσεις (ιδιαίτερα οι βιωματικές ασκήσεις), γνωριμίες, "άκρες".
Ως κλασικό σπασικλάκι κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου κράτησα κάποιες σημειώσεις καταγράφοντας κυρίως πράγματα που μου έκαναν εντύπωση, Μπορείτε να τις βρείτε εδώ...
Μάλιστα στις σημειώσεις έχω δώσει τη δυνατότητα πραγματοποίησης αλλαγών από όποιον το επιθυμεί, οπότε αν έχετε να συμπληρώσετε κάτι μη διστάσετε...
Κατόπιν παράκλησης της Βασιλικής, το υλικό που παρουσίασε (παρουσίαση για τις εξαρτήσεις, κείμενο με τους παράγοντες κινδύνου και τους αποτρεπτικούς παράγοντες) δεν θα αναρτηθεί σε αυτό το μπλογκ. Το έχω στη διάθεση μου και όποιος το θελήσει δεν έχει παρά να μου στείλει ένα μέιλ στη διεύθυνση fkoutsakas at gmail.com.
Καλή αντάμωση το Σεπτέμβρη...
Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012
Βαθμολογία πρώτου - τελευταίου (βάσεις) εισακτέου στα ΤΕΙ (ομάδα Α) 2011
Ιουνίου 27, 2012 Philippos Koutsakas
Προσοχή - προσοχή - προσοχή: οι βάσεις εισαγωγής προηγούμενων ετών δεν πρέπει να επηρεάσουν τον τρόπο συμπλήρωσης του μηχανογραφικού σας.
Το μηχανογραφικό σας να το συμπληρώσετε με βάση το τι προτιμάτε.
Στοιχεία για τις σχολές Πληροφορικής των ΤΕΙ του μηχανογραφικόυ
Ιουνίου 27, 2012 Philippos Koutsakas
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ 2006
3.4.4. Συγκριτικά αποτελέσματα
Η αξιολόγηση που παρουσιάζουμε αφορά την πληρότητα της ύλης των προγραμμάτων σπουδών και όχι την ποιότητα των παρεχομένων σπουδών ή οποιεσδήποτε άλλες εκπαιδευτικές ή ερευνητικές παραμέτρους οι οποίες είναι πολύ δυσκολότερο να αξιολογηθούν αντικειμενικά. Δεν πρόκειται επομένως για μια συνολική αξιολόγηση των τμημάτων αλλά για μία επισκόπηση της πληρότητας (και όχι της ποιότητας) των προγραμμάτων σπουδών τους, όπως αυτή προκύπτει μέσα
κυρίως από την εξέταση των οδηγών σπουδών.
Για το σκοπό της αξιολόγησης σχηματίσθηκε ένα Πρότυπο Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΠΣ) βάσει του οποίου βαθμολογήθηκαν όλες οι επίσημες κατευθύνσεις των τμημάτων που μελετήθηκαν. Το ΠΠΣ αποτελείται από 36 βασικά μαθήματα τα οποία ένας ολοκληρωμένος απόφοιτος Πληροφορικής θα έπρεπε θεωρητικά να τα έχει όλα διδαχθεί ώστε να αποκτήσει όλες εκείνες τις γνώσεις που καλύπτουν ένα επαρκές φάσμα της Πληροφορικής σήμερα.
Τα γραφήματα που παρουσιάζουν τη συνολική βαθμολογία που σημείωσαν όλες οι επίσημες κατευθύνσεις των τμημάτων που μελετήσαμε. Όσον αφορά τους χρωματισμούς, όσα προγράμματα σημείωσαν πληρότητα που ξεπερνούσε τα 2/3 του μεγίστου (δηλ. >0.66) παρουσιάζονται με γαλάζιο και οι ελλείψεις τους χαρακτηρίζονται μικρές. Τα προγράμματα με χαμηλότερη πληρότητα, που ξεπέρασαν όμως τη βάση, παρουσιάζονται με πράσινο και χαρακτηρίζονται από αρκετές ελλείψεις. Τα προγράμματα που δεν ξεπέρασαν τη βάση είναι σχεδόν όλα αρκετά χαμηλά στη βαθμολογία και τα παρουσιάζουμε με κόκκινο. Τα προγράμματα αυτά είτε έχουν πολλές ελλείψεις είτε προσφέρουν προγράμματα που κακώς επικαλούνται τον όρο Πληροφορική.
Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων, ΑΤΕΙ Πειραιά
Είναι ένα από τα δύο παλαιότερα τμήματα Πληροφορικής ΑΤΕΙ στην Ελλάδα (λειτούργησε το 1983). Έχει ικανοποιητικό πρόγραμμα σπουδών αλλά επικεντρώνεται στη Μηχανική ΗΥ με αποτέλεσμα να έχει μεν πολύ πλούσιο πρόγραμμα σε μαθήματα υλικού αλλά αρκετές ελλείψεις στα υπόλοιπα μαθήματα. Αν και τα περισσότερα μαθήματα έχουν λίγες ώρες θεωρίας διαθέτει ωστόσο μία από τις καλύτερες εργαστηριακές υποδομές ακόμη και μεταξύ των τμημάτων ΑΕΙ. Δεδομένης της μακρόχρονης ιστορίας του θα περίμενε κανείς να έχει καλύτερη οργάνωση της ιστοσελίδας του καθώς και πιο ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών.
Πληροφορικής, ΑΤΕΙ Αθήνας
Είναι και αυτό ένα από τα παλαιότερα τμήματα ΑΤΕΙ (λειτούργησε το 1983). Το πρόγραμμα σπουδών του είναι αρκετά καλό με ελάχιστες ελλείψεις και πληρότητα εφάμιλλη πολλών τμημάτων ΑΕΙ. Οι ώρες θεωρίας σε όλα τα μαθήματα είναι ωστόσο και εδώ λίγες. Αν και έχει 24 μέλη ΔΕΠ οι 190 φοιτητές που εισάγονται κάθε έτος δημιουργούν έναν υψηλό λόγο φοιτητών/ΔΕΠ.
Πληροφορικής, Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Λειτούργησε το 1987 και είναι ίσως το μόνο τμήμα ΑΤΕΙ που δεν έχει λίγες ώρες θεωρίας στα μαθήματά του. Το πρόγραμμά του κρίνεται ικανοποιητικό με λίγες ελλείψεις οι οποίες όμως δεν ικαιολογούνται δεδομένης της μακρόχρονης λειτουργίας του και του επαρκούς αριθμού (19) μελών ΔΕΠ. Το πρόγραμμά του θα ήταν πολύ καλύτερο αν αντί για αλυσίδες μαθημάτων στα ίδια αντικείμενα προσέφερε περισσότερα μαθήματα σε περιοχές που παρουσιάζει ελλείψεις. Ο λόγος φοιτητών/ΔΕΠ είναι και εδώ αρκετά μεγάλος.
Πληροφορικής και Επικοινωνιών, ΑΤΕΙ Σερρών
Το τμήμα προσφέρει τρεις κατευθύνσεις σπουδών από τις οποίες οι δύο (πληροφορικής και υλικού) έχουν ένα αρκετά καλό πρόγραμμα ενώ η Τρίτη κατεύθυνση (τηλεπικοινωνιών) είναι ικανοποιητική. Το τμήμα με μόλις 9 μέλη ΔΕΠ δε φαίνεται ακόμη έτοιμο να προσφέρει αυτές τις κατευθύνσεις και το πρόγραμμά του θα μπορούσε να ήταν πληρέστερο αν προσέφερε ενιαίο πτυχίο στους αποφοίτους του. Οι ώρες θεωρίας είναι και εδώ λίγες στα περισσότερα μαθήματα ενώ υπάρχουν βασικές ελλείψεις σε μαθηματικά και θεωρητικά μαθήματα. Με τους 280 φοιτητές που θα εισαχθούν το 2006 ο λόγος φοιτητών/ΔΕΠ είναι πολύ μεγάλος.
Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΑΤΕΙ Λάρισας
Το τμήμα έχει ένα αρκετά καλό πρόγραμμα σπουδών και σημείωσε από τις υψηλότερες βαθμολογίες μεταξύ των ΑΤΕΙ. Οι ώρες θεωρίας είναι και εδώ λίγες αλλά πρόκειται για το ένα από τα δύο μόνο τμήματα ΑΤΕΙ που προσφέρουν το μάθημα “Θεωρίας Υπολογισμού”. Παρότι αναφέρονται τομείς το πρόγραμμά του είναι ουσιαστικά ενιαίο. Αν και έχει ήδη 12 μέλη ΔΕΠ οι 260 φοιτητές που θα εισαχθούν το 2006 δημιουργούν ένα αρκετά υψηλό λόγο φοιτητών/ΔΕΠ.
Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, ΑΤΕΙ Λαμίας
Το τμήμα προσφέρει ένα αρκετά καλό πρόγραμμα σπουδών και σημείωσε την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ των ΑΤΕΙ. Αν μάλιστα προσέφερε και ενιαίο πτυχίο αντί για τις δύο κατευθύνσεις (ασφάλειας και τεχνολογίας τηλεφαρμογών) τότε θα είχε μια πολύ καλή πληρότητα εφάμιλλη των καλύτερων ΑΕΙ. Η επίδοσή του οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι όλα τα μαθήματά του είναι υποχρεωτικά και όλα σχεδόν περιλαμβάνουν και εργαστήριο. Υπάρχουν βέβαια ελλείψεις σε θεωρητικά μαθήματα αλλά οι ώρες θεωρίας ήταν λίγες μόνο σε μερικά από τα μαθήματα.
Πάντως, παρατηρούμε κι εδώ το φαινόμενο που μαστίζει τα περισσότερα ΑΤΕΙ που έχουν κατευθύνσεις σπουδών, όπου η επιλογή των τομέων γίνεται εντελώς αυθαίρετα. Το τμήμα με μόλις 7 μέλη ΔΕΠ σαφώς και δε θα'πρεπε να προσφέρει ακόμη τομείς, πόσο μάλλον όταν ο ένας εξ αυτών αφορά την “Τεχνολογία Τηλεφαρμογών”. Είναι άξιο απορίας ποιος άραγε είχε την ιδέα για τη δημιουργία ενός τέτοιου αόριστου τομέα. Οι 240 φοιτητές του νέου έτους κάνουν κι εδώ το λόγο φοιτητών/ΔΕΠ πολύ μεγάλο.
Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, ΑΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Το τμήμα λειτουργεί από το 2004 και δε φαίνεται να έχει κανένα μέλος ΔΕΠ. Το πρόγραμμα σπουδών του δεν έχει αναπτυχθεί στην πλήρη του μορφή ακόμη οπότε και είναι αδύνατο να το αξιολογήσουμε. Το τμήμα εντούτοις και παρά τις εμφανείς ελλείψεις του σε υποδομή και προσωπικό θα δεχθεί φέτος 180 νέους φοιτητές.
Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΑΤΕΙ Καλαμάτας
Πρόκειται για το νεότερο τμήμα Πληροφορικής ΑΤΕΙ και λειτουργεί μόλις ένα χρόνο στη Σπάρτη. Το ΑΤΕΙ Καλαμάτας εξακολουθεί ωστόσο να έχει μη ενημερωμένη την ιστοσελίδα του. Παρά την προφανή παντελή έλλειψη υποδομών και προσωπικού το τμήμα θα δεχθεί φέτος 250 νέους φοιτητές.
Τμήματα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής ΑΤΕΙ
Βιομηχανικής Πληροφορικής, ΑΤΕΙ Καβάλας
Αν και το τμήμα επικαλείται εξειδικευμένες σπουδές στη Βιομηχανική Πληροφορική το πρόγραμμα σπουδών του περιλαμβάνει τρεις κατευθύνσεις εκ των οποίων η μία τουλάχιστον (εκπαίδευση στην πληροφορική) είναι εντελώς ασύμβατη με αυτό τον προσανατολισμό. Δεδομένου ότι η πρώτη μόνο κατεύθυνση αφορά τη βιομηχανική πληροφορική ενώ η δεύτερη αφορά την επιστήμη των υπολογιστών συνολικά, το τμήμα θα μπορούσε κάλλιστα να ονομάζεται απλώς Πληροφορικής. Επιπλέον, οι διαφορές μεταξύ των τριών κατευθύνσεων είναι αρκετά μικρές σε σημείο που να μη
δικαιλογείται απόλυτα η ύπαρξή τους. Το πρόγραμμα σπουδών στην κατεύθυνση Επιστήμης Υπολογιστών είναι αρκετά καλό ενώ στις άλλες δύο κατευθύνσεις παρουσιάζει ελάχιστες διαφορές και είναι πολύ ικανοποιητικό. Οι ώρες θεωρίας είναι βέβαια στα περισσότερα μαθήματα λίγες αλλά το τμήμα είναι ένα από τα δύο τμήματα ΑΤΕΙ που προσφέρουν το μάθημα “Θεωρίας Υπολογισμού” – άλλο ένα σημάδι του ότι ο τίτλος Βιομηχανική Πληροφορική δεν του ταιριάζει. Οι 320 νέοι φοιτητές για τα 11 μέλη ΔΕΠ δημιουργούν και εδώ ένα πολύ μεγάλο λόγο φοιτητών/ΔΕΠ.
Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων, ΑΤΕΙ Κρητής
Το τμήμα προσφέρει δύο κατευθύνσεις, η μία σε Πληροφορική και η δεύτερη σε Επικοινωνίες και Πολυμέσα. Το οξύμωρο είναι ότι ότι η δεύτερη κατεύθυνση σημείωσε μια αρκετά καλή βαθμολογία που ήταν από τις υψηλότερες μεταξύ των ΑΤΕΙ (ακόμη και ΑΕΙ) ενώ η πρώτη που αφορά την Πληροφορική ήταν απλώς ικανοποιητική και αρκετά πιο χαμηλά από τη δεύτερη κατεύθυνση. Οι περισσότερες ελλείψεις στο πρόγραμμα αφορούν τα θεωρητικά μαθήματα. Πάντως προκαλεί και εδώ απορία το πως επιλέγονται τα ονόματα στα περισσότερα τμήματα ΑΤΕΙ. Δεδομένου ότι τα Πολυμέσα δε συνιστούν αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο (όπως π.χ. οι τηλεπικοινωνίες) η επιλογή τους στον τίτλο του τμήματος χαρακτηρίζεται επιεικώς υπερβολική – ειδικά για ένα τμήμα που ούτως ή άλλως επικαλείται σπουδές σε εφαρμοσμένη πληροφορική. Πολλά είναι τα τμήματα που προσφέρουν διάφορες ειδικεύσεις χωρίς ωστόσο να προσθέτουν τις αντίστοιχες λέξεις στον τίτλο τους. Το τμήμα έχει 10 μέλη ΔΕΠ και 4 ερευνητικά εργαστήρια. Ο λόγος φοιτητών/ΔΕΠ είναι και εδώ αρκετά υψηλός.
Τηλεπληροφορικής και Διοίκησης, ΑΤΕΙ Ηπείρου
Το πρόγραμμα σπουδών του είναι αρκετά καλό και προσφέρει ενιαίο πτυχίο χωρίς κατευθύνσεις. Οι ώρες θεωρίας είναι ωστόσο λίγες ενώ οι περισσότερες ελλείψεις του προγράμματος αφορούν θεωρητικά μαθήματα. Στο τμήμα λειτουργούν δύο εργαστήρια και παρότι λειτουργεί από το 1999 έχει μόλις 6 μέλη ΔΕΠ. Με 330 νέους φοιτητές το 2006 έχει έναν υπερβολικά υψηλό λόγο φοιτητών/ΔΕΠ. Το όνομα του τμήματος θα μπορούσε κι εδώ να ήταν καλύτερο.
Διαχείρισης Πληροφοριών, ΑΤΕΙ Καβάλας
Το τμήμα προσφέρει ένα ιδιόμορφο πρόγραμμα το οποίο θεωρητικά δε στοχεύει στην πληροφορική καθ'αυτή. Μην έχοντας όμως πολλές επιλογές για ένα τόσο εξειδικευμένο (σε προπτυχιακό επίπεδο) αντικείμενο, καταλήγει στην τετριμένη λύση του να προσφέρει μια ποικιλία μαθημάτων πληροφορικής, η οποία όμως είναι ευνόητο ότι θα παρουσιάζει βασικές ελλείψεις. Η πληρότητα της ύλης επομένως είναι μέτρια και κάτω της βάσης. Οι ώρες θεωρίας είναι κι εδώ λίγες ενώ ο λόγος φοιτητών/ΔΕΠ πολύ υψηλός.
Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση & στην Οικονομία, ΑΤΕΙ Μεσολογγίου
Το πρόγραμμα σπουδών του είναι οριακά ικανοποιητικό και μόλις καταφέρνει να ξεπεράσει τη βάση. Παρουσιάζει πολλές ελλείψεις τόσο σε μαθήματα θεωρίας, όσο και σε μαθήματα επικοινωνιών και υλικού. Λειτουργεί από το 1999 και έχει ωστόσο μόλις 5 μέλη ΔΕΠ. Φέτος θα δεχτεί τους περισσότερους φοιτητές (360) από κάθε άλλο τμήμα ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ δημιουργώντας ένα τραγικά μεγάλο λόγο φοιτητών/ΔΕΠ.
Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση & στην Οικονομία, ΑΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Έχει ένα ελλιπέστατο πρόγραμμα σπουδών με μόλις 6 μαθήματα πληροφορικής και επικοινωνιών που του δίνουν μια βαθμολογία πολύ κάτω της βάσης και από τις χαμηλότερες όλων των τμημάτων. Λειτουργεί από το 2003, δεν έχει κανένα μέλος ΔΕΠ ούτε και εργαστηριακή υποδομή και εντούτοις θα δεχθεί φέτος 190 νέους φοιτητές.
Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση & στην Οικονομία, ΑΤΕΙ Πατρών
Ακριβώς την ίδια άσχημη κατάσταση με το προηγούμενο ομώνυμο τμήμα έχει και αυτό του ΑΤΕΙ Πατρών. Η μόνη διαφορά είναι ότι αυτό θα δεχθεί 220 νέους φοιτητές φέτος.
Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση & στην Οικονομία, ΑΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Πρόκειται για το τέταρτο ομώνυμο τμήμα εφαρμογών πληροφορικής. Ιδρύθηκε και αυτό το 2003 στο νεότερο ΑΤΕΙ της Ελλάδας, αυτό των Ιονίων Νήσων. Δεν έχει ούτε και αυτό κανένα μέλος ΔΕΠ ούτε και εργαστηριακή υποδομή και θα δεχθεί παρά ταύτα 220 νέους φοιτητές. Το πρόγραμμά του βέβαια δεν είναι τόσο άσχημο όσο των δύο προηγουμένων αλλά και πάλι δεν καταφέρνει να περάσει τη βάση. Έχει πολλές ελλείψεις σε όλες σχεδόν τις περιοχές κι οι ώρες θεωρίας των μαθημάτων είναι όπως των περισσότερων ΑΤΕΙ λίγες.
Τμήματα ΑΤΕΙ που έχουν ή επικαλούνται δεσμούς με την Πληροφορική
Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων, ΑΤΕΙ Πατρών
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών σημείωσε τη δεύτερη χαμηλότερη βαθμολογία μεταξύ όλων των τμημάτων ΑΕΙ και ΑΤΕΙ. Δε μιλάμε καν για ελλείψεις. Όλα μαζί τα μαθήματα πληροφορικής και επικοινωνιών που προσφέρει το πρόγραμμα δεν ξεπερνούν τα 5. Υπάρχουν τμήματα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ που δεν επικαλούνται καμία σχέση με την Πληροφορική και έχουν εντούτοις περισσότερα σχετικά μαθήματα απ'ότι αυτό στο πρόγραμμά τους. Το λιγότερο που θα έπρεπε το εν λόγω τμήμα να κάνει είναι να βγάλει το συνθετικό “Πληροφοριακών Συστημάτων” από τον τίτλο του. Πάντως, είναι εντυπωσιακό από άποψη εκπαιδευτικής πολιτικής το ότι οι απόφοιτοί του δικαιούνται διορισμό ως καθηγητές πληροφορικής!
Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων, ΤΕΙ Μεσολογγίου
Αν εξαιρέσουμε το ΠΣΕ του ΑΤΕΙ Κρήτης πρόκειται για το πρώτο και μοναδικό τμήμα ΑΤΕΙ που ασχολείται αποκλειστικά με τις Τηλεπικοινωνίες. Αν και δε στοχεύει στην Πληροφορική καθ'αυτή το πρόγραμμα του παρουσιάζει μια ικανοποιητική πληρότητα που αγγίζει το επίπεδο του ΕΑΠ. Οι ώρες θεωρίας είναι ωστόσο και εδώ λίγες με τα περισσότερα μαθήματα να μη ξεπερνούν τις 3 ώρες εβδομαδιαίως. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα νέα τμήματα αυτό λειτουργεί από το 2004 και έχει ήδη 2 μέλη ΔΕΠ. Οι 210 νέοι φοιτητές που θα δεχθεί ωστόσο ξεπερνούν κατά πολύ τις δυνατότητες του νέου αυτού τμήματος.
Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας, ΤΕΙ Σερρών
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών σημείωσε τη χαμηλότερη βαθμολογία μεταξύ όλων των τμημάτων ΑΕΙ και ΑΤΕΙ. Το τμήμα προσφέρει συνολικά 3 μαθήματα πληροφορικής εκ των οποίων μόνο το ένα μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένο. Η επιλογή της λέξης “γεωπληροφορικής” κρίνεται επιεικώς απαράδεκτη. Πρόκειται για ένα απλό τμήμα τοπογραφίας που επιχειρεί να εντάξει τα γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών στις σπουδές του – τίποτα παραπάνω. Με την ίδια λογική, θα έπρεπε το κάθε τμήμα που χρησιμοποιεί σήμερα κάποιο εργαλείο της πληροφορικής να κολλάει και τον όρο πληροφορική στον τίτλο του.
Πληροφορικής και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΤΕΙ Πατρών
Πρόκειται για ένα ακόμη τμήμα ΑΤΕΙ όπου ο όρος Πληροφορική έχει κακώς χρησιμοποιηθεί. Το πρόγραμμα σπουδών του έχει σημειώσει μία από τις χαμηλότερες βαθμολογίες. Το τμήμα προσφέρει μόλις 3 βασικά μαθήματα πληροφορικής, ενώ τα μαθήματα που αφορούν την Επεξεργασία Σήματος, τα Γραφικά, τις Εικόνες και τα Πολυμέσα, σχετίζονται με κάποια συγκεκριμένη εφαρμογή στο χώρο των ΜΜΕ και δεν αντιμετωπίζονται από τη σκοπιά της επιστήμης των υπολογιστών. Αξίζει να σημειωθεί πως οι τρεις κατευθύνσεις που προσφέρονται (καμία από αυτές δεν αφορά την Πληροφορική) δε διαφέρουν καθόλου ως προς τα μαθήματα πληροφορικής, ενώ έχουν ελάχιστη συνάφεια με την ειδίκευση που επικαλούνται. Δεδομένου ότι όλα τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας κάνουν ούτως ή άλλως χρήση κάποιας ηλεκτρονικής τεχνολογίας ή εφαρμογής λογισμικού, ο όρος “Πληροφορικής” στον τίτλο του τμήματος είναι επιεικώς απαράδεκτος.
Πως να συμπληρώσω το μηχανογραφικό;
Ιουνίου 27, 2012 Philippos Koutsakas
- Πως υπολογίσουμε τα μόρια μας;
- Γενικά στοιχεία για τις σπουδές στα ΤΕΙ
- Παρουσίαση των τμημάτων του μηχανογραφικού δελτίου του τομέα Πληροφορικής
- Απόπειρα σύγκρισης της συνάφειας των τμημάτων με την επιστήμη της πληροφορικής
- Τα + και τα – των σχολών
- Προ-προ-περυσινές βάσεις (ενδεικτικά)
Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012
Μάνος Χατζιδάκις: “Ο νεοναζισμός δεν είναι οι άλλοι”
Ιουνίου 07, 2012 Philippos Koutsakas
Πανελλήνιες ΕΠΑΛ (ομάδα Α) - Δομημένος Προγραμματισμός - Ενδεικτικές Λύσεις θεμάτων
Ιουνίου 07, 2012 Philippos Koutsakas
α. σωστό
β. λάθος
γ. λάθος
δ. σωστό
ε. σωστό
Φραστική μέθοδος, Ψευδοκώδικας, Λογικό διάγραμμα, Δομοδιάγραμμα
Χ
|
Α
|
|
10
|
20
|
|
5
|
23
|
|
2
|
22
|
|
1
|
25
|
|
0
|
24
|
Program Thema_gama;
const
pagio = 3;
Var
onoma : string;
a, ogos_dedomenwn : integer;
xrewsi, mo_xrewsis, sinoliki_xrewsi : real;
Begin
a := 0;
ogos_dedomenwn := 0;
sinoliki_xrewsi := 0;
xrewsi := 0;
mo_xrewsis := 0;
for a := 1 to 50 do
begin
write('Dwse to onoma tou ipalilou ');
readln(onoma);
write('Dwse ton ogo twn dedomenwn ');
readln(ogos_dedomenwn);
if ogos_dedomenwn <= 2 then
xrewsi := pagio + (ogos_dedomenwn * 10)
else
if ogos_dedomenwn <= 6 then
xrewsi := pagio + (2 * 10) + (ogos_dedomenwn - 2) * 2.5
else
xrewsi := pagio + (2*10) + (4*2.5) + (ogos_dedomenwn - 6) * 1.5;
writeln('O ipallilos ', onoma , 'exei xrewsi ', xrewsi:5:2 , ' euro');
sinoliki_xrewsi := sinoliki_xrewsi + xrewsi;
end;
mo_xrewsis := (sinoliki_xrewsi / 50);
write('O mesos oros tis xrewsis twn ipallilwn einai : ', mo_xrewsis:8:2);
End.
Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012
Κύριε, κύριε, τι μπορεί να πέσει αύριο;
Ιουνίου 06, 2012 Philippos Koutsakas
Υποθέτω ότι τα θέματα θα κινηθούν στο μοτίβο των θεμάτων του 2009, 2010, δηλαδή:
Το πρώτο θέμα θα είναι κλασικά θεωρία Σωστό / Λάθος, ίσως ασκησούλα με mod, div, ίσως κάποια αντιστοίχισης, ίσως κάτι από τις συναρτήσεις του κεφ 13 (pred, succ, κλπ)
Το δεύτερο θέμα θα είναι επίσης θεωρία αντιστοίχηση (αν δεν έχει το πρώτο θέμα) και ίσως μια μικρή ανάπτυξης (κάποιος ορισμός) ή μπορεί να είναι κάτι με write (δίνω αυτή τη τιμή στη μεταβλητή τι θα εμφανιστεί;)
Το τρίτο θέμα θα είναι της κατηγορίας: "ζωγραφίζω οθόνη, μνήμη και χρησιμοποιώ δάχτυλο για να κάνω μεταγλώτισση του κώδικα γραμμή-γραμμή". Εδώ μπορεί επιτέλους να μπει κάτι από το 12 κεφάλαιο (υποπρογράμματα) ή μπορεί να είναι κάτι με δομή επανάληψης και επιλογής μαζί.
Τέλος το τέταρτο θέμα θα ζητήσει (επιτέλους) να φτιάξετε ένα πρόγραμμα. Υποθέτω ότι αν το πρώτα τρια θέματα είναι σαν τα παραπάνω εδώ θα πρέπει να ζητήσουν τα ρέστα τους βάζοντας κάτι που θα συνδυάζει δομή επιλογής και επανάληψης (πχ σαν αυτό με τα σχολεία που πάνε σε ένα μουσείο που είχε πέσει και παλιότερα)
Αυτά και καλή επιτυχία
Καλή επιτυχία στην αυριανή εξέταση...
Ιουνίου 06, 2012 Philippos Koutsakas
Παρασκευή 18 Μαΐου 2012
Ημέρα ανοιχτού σχολείου στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου
Μαΐου 18, 2012 Philippos Koutsakas
Φτάσαμε 0815 στο σχολείο και αμέσως πιάσαμε δουλειά...
Ποιος κάνει τι, πότε και που είχε ήδη προετοιμαστεί με απόλυτη σαφήνεια (το όνειρο μου για τη λειτουργία του δημοσίου) και επικοινωνηθεί στους εμπλεκόμενους συναδέλφους (δείτε εδώ) από την προηγούμενη εβδομάδα.
Τις πρώτες δύο διδακτικές ώρες η Α' τάξη του σχολείου μας ενημερώθηκε σχετικά με τις προσφερόμενες ειδικότητες (πρόγραμμα σπουδών, επαγγελματικές προοπτικές, διέξοδος στην τριτοβάθμιας εκπαίδευση).
Πάρτε μια ιδέα από την παρουσίαση του τομέα της Πληροφορικής
Ταυτόχρονα κάποια τμήματα της Β' και της Γ' επιμορφώθηκαν σε θέματα Πρώτων βοηθειών και ΚΑΡΠΑ από νοσηλευτές του Νοσοκομείου Πολυγύρου.
Την ίδια ώρα τα υπόλοιπα τμήματα πήγαν στην Παναγία για καθαριότητες, δεντροφύτευση, περιποίηση και πότισμα των δέντρων που είχαν φυτευτεί παλιότερα εκεί.
Η ώρα είχε πάει 1050 και ενώ περιμέναμε το Γυμνάσιο για ενημέρωση εμφανίστηκαν τα κανάλια (TV Χαλκιδική και Super). Η Άννα ξανά-έγραψε στο γυαλί και πήραμε μερικά πλάνα και από το εργαστήριο στο οποίο τρέχει το πρόγραμμα ανακύκλωσης-επαναχρησιμοποίησης απαξιωμένου υλικού ΗΥ.
Οι μαθητές των τριών τμημάτων project της Α τάξης ξεκίνησε να παρουσιάζει τη δουλειά της στα θέματα (1) ανακύκλωση ηλεκτρονικού εξοπλισμού (2) marketing τοπικών παραδοσιακών προϊόντων (3)
Το Γυμνάσιο έφτασε στις 1100 (είδα ξανά παλιούς καλούς συναδέλφους ;-) ) και μπήκαμε στο θέατρο για να ξεκινήσει η ενημέρωση.
Το καλωσόρισμα, το πρόγραμμα και οι στόχοι της ενημέρωσης βρίσκονται εδώ
Ακολούθησε μια μίνι ενημέρωση από τον Νίκο σχετικά με την τεχνική εκπαίδευση και τις προσφερόμενες ειδικότητες του σχολείου μας και μετά τα τρία βιντεάκια (δείτε εδώ παλιότερη ανάρτηση) που παρουσιάζουν τις δράσεις του σχολείου, τους ανθρώπους του και τις εγκαταστάσεις.
Στην συνέχεια οι μαθητές του Γυμνασίου χωρίστηκαν σε 5 ομάδες και ξεναγήθηκαν στο σχολικό συγκρότημα από ειδικά επιλεγμένους ξεναγούς (και μπράβο τους) οι οποίοι ομολογουμένως κάναν πολύ καλά τη δουλειά τους.
Ταυτόχρονα είχε ξεκινήσει ο τελικός του εσωτερικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου ενώ η προγραμματισμένη προβολή ταινιών μικρού μήκους δεν πραγματοποιήθηκε γιατί το γυμνάσιο βιαζόταν να φύγει...
Τρίτη 15 Μαΐου 2012
Τετάρτη 16/05 - Ημέρα ανοιχτού σχολείου
Μαΐου 15, 2012 Philippos Koutsakas
Δράσεις, εκδηλώσεις, επισκέψεις...
Οι καθηγητές
Το σχολικό συγκρότημα, τα εργαστήρια
Ο τομέας πληροφορικής
Σάββατο 5 Μαΐου 2012
Εκπαιδευτική επίσκεψη σε εταιρία Πληροφορικής στον Πολύγυρο
Μαΐου 05, 2012 Philippos Koutsakas
Στόχος της επίσκεψης ήταν οι μαθητές να πάρουν μια γεύση από την πραγματική πραγματικότητα του πραγματικού (!) κόσμου του επαγγελματικού χώρου της Πληροφορικής. Με άλλα λόγια, μέσα από την αφήγηση ενός επαγγελματία του χώρου, να δουν από την οπτική του μελλοντικού επαγγελματία της πληροφορικής πως είναι οργανωμένη μια επιχείρηση πληροφορικής.
Εκεί μας υποδέχθηκε ο Γιώργος (ή μήπως Νίκος;) ο οποίος αποδείχθηκε ιδανικός για την δουλειά που τον θέλαμε...
Παλιός απόφοιτος του ΕΠΑΛ, που συνέχισε τις σπουδές του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στο εξωτερικό, ενθουσιώδης, νεαρός, με όρεξη και αγάπη για την πληροφορική μίλησε στα παιδιά για τουλάχιστον 45 λεπτά (χωρίς να τα κάνει ούτε λεπτό να βαρεθούν) θίγοντας σχεδόν τα πάντα που άπτονται του χώρου.
Οι ερωτήσεις και τα σχόλια πέφταν βροχή, ο χρόνος μας πέρασε γρήγορα και ξεκινήσαμε για το σχολείο με την δέσμευση να επαναλάβουμε παρόμοιες επισκέψεις σε χώρους εργασίας που απασχολούνται πληροφορικοί...
Στα μελλοντικά σχέδια είναι ο ΟΤΕ, η Νομαρχία, ο Δήμος, ένα Netcafe και 2-3 καταστήματα πληροφορικής που υπάρχουν ακόμη στον Πολύγυρο...
Παρασκευή 27 Απριλίου 2012
Ανακύκλωση εξοπλισμού Πληροφορικής στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου
Απριλίου 27, 2012 Philippos Koutsakas
- συλλέγουμε
- επισκευάζουμε
- επαναχρησιμοποιούμε
- ανακυκλώνουμε
Σε διαφορετική περίπτωση αποσυναρμολογείται, τα χρήσιμα εξαρτήματα αποθηκεύονται για μελλοντική χρήση και τα υπόλοιπα μεταφέροντα για ανακύκλωση σε ειδικό κοντείνερ που υπάρχει στο ΧΥΤΥ Πολυγύρου.
Δεχόμαστε τον εξής ηλεκτρονικό εξοπλισμό:
Σημείο συλλογής: ΕΠΑΛ Πολυγύρου, ισόγειο, γραφείο ΣΕΚ ή εργαστήριο πληροφορικής 3, δεύτερος όροφος, καθημερινά 08:30 – 12:30 π.μ.
Για συνεννόηση / επικοινωνία: tel. 2371022941 fax 2371023285
email: mail@1epal-polyg.sch.gr, fkoutsakas@gmail.com, web: http://1epal-polyg.chal.sch.gr
Υπεύθυνοι προγράμματος
Κουτσάκας Φίλιππος
Μυλωνάς Δημήτρης
Καρακολίδου Βασιλική
Σάτκα Πασχαλιά
Καθηγητές Πληροφορικής ΕΠΑΛ Πολυγύρο
Τετάρτη 25 Απριλίου 2012
Το ΕΠΑΛ Πολυγύρου στο 4ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής
Απριλίου 25, 2012 Philippos Koutsakas
Το κείμενο της εισήγησης είναι εδώ: κλικ
Η παρουσίαση είναι εδώ: κλικ
Η εργασία πέρασε στην τελική φάση του συνεδρίου και θα παρουσιαστεί στην κεντρική σκηνή την Τρίτη 8 Μάΐου 2012, μεταξύ 10:00 και 14:00.
Στην τελική φάση του συνεδρίου θα παρουσιαστούν συνολικά 95 εργασίες και 56 e-Posters.
Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές για την προσπάθεια τους.
Κυριακή 22 Απριλίου 2012
Ένας router φέρνει την Άνοιξη...
Απριλίου 22, 2012 Philippos Koutsakas
Μετά την δεύτερη γραμμή που πήραμε από το ΠΣΔ (δες παλιότερη ανάρτηση) αγοράσαμε και στήσαμε (με τη βοήθεια του Γιώργου από την υποστήριξη του ΠΣΔ - ΠαΜακ) τον Cisco RV042 Dual WAN VPN router.
Τι κερδίσαμε;
- αποσυμφόρηση των δύο μικρών routers (αυτά που χορηγεί ο ΟΤΕ) μιας και στο παρελθόν χρειαζόντουσαν επανεκκίνηση κάθε 2-3 μέρες
- εξισορρόπηση του φόρτου (load ballancing) σε πραγματικό χρόνο μεταξύ των δύο γραμμών από τον router
- σταθερή και αξιόπιστη πρόσβαση στο itenternet ακόμη και αν η μία από τις δύο γραμμές δεν λειτουργεί
- έπαψα να ακούω (τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα) την ερώτηση "Φίλιππτε, έχουμε internet;"
Με την ευκαιρία ζήτησα από τον Δημήτρη βίδες και παξιμάδια και έβαλα το switvh λίγο πιο ψηλά. Ιδού το αποτέλεσμα...
Παρασκευή 6 Απριλίου 2012
Η συμμετοχή μας στο 4ο μαθητικό προσυνέδρειο πληροφορικής
Απριλίου 06, 2012 Philippos Koutsakas
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά συμμετείχαμε με μία εργασία μας στο 4ο μαθητικό προ-συνέδρειο πληροφορικής που πραγματοποιήθηκε στο θέατρο του Πολυγύρου.
Η παρουσίαση που κάνανε τα παιδιά (Άννα, Έφη, Δημήτρης, Χριστόδουλος) ήταν τέλεια και σε συνδυασμό με την πολύ καλή παρουσίαση τόσο από πλευράς look and feel όσο και από πλευράς περιεχομένου θεωρώ ότι οι πιθανότητες να επιλέγουμε για το συνέδριο είναι πολλές.
Το ίζημα όσον αφορά στην εκδήλωση είναι συνολικά θετικό, ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη μας τις γενικότερες συνθήκες που επικρατούν αυτό το διάστημα στην χώρα μας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το συνέδριο δι-οργανώνεται σε εθελοντική βάση...
Αλλά ας μιλήσουν οι εικόνες (και τα βίντεο)...
Αρχικά την εκδήλωση χαιρέτισε ο περιφερειακός δντης εκαπίδευσης |
Ο Δημήτρης (σταθερή αξία) στην τεχνική υποστήριξη |
Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης παρουσίασαν τις εργασίες τους τα Δημοτικά σχολεία |
Εμείς παρακαλουθούσαμε με ενδιαφέρον |
Δημοτικών συνέχεια... |
Λίγο πριν την δική μας παρουσίαση κατεβήκαμε κάτω... |
Η παρουσίαση του ΕΠΑΛ Ν. Μουδανιών |
Η ομάδα επί τω έργω... |
Ας "ψωνιστεί" λιγάκι και η Έφη... |
Δευτέρα 2 Απριλίου 2012
Πιο push της πληροφορίας που διακινείται στο ΠΣΔ προς τους εκπαιδευτικούς δεν γίνεται...
Απριλίου 02, 2012 Philippos Koutsakas
Ο Θανάσης λοιπόν, από τότε που ανέλαβε αυτό το πόστο και αφού απέκλεισε την ιδέα να τα κρεμάει τα εκτυπωμένα η-μείλς του ΠΣΔ με πετονιά από το ταβάνι στο ύψος των ματιών για να πέφτουν πάνω τους οι συνάδελφοι και θέλοντας και μη να τα διαβάζουν, ή την ακόμη καλύτερη της ηχογράφησης τους και αναπαραγωγής τους κατά τη διάρκεια του ύπνου (βλέπε υπνοδιδασκαλία) αποφάσισε να μαζέψει τα η-μειλς των καθηγητών του σχολείου και να τους τα προωθεί.
Δεν του έφτανε όμως αυτό, ήταν εύκολο να το διακρίνω σε κάθε μας συζήτηση. Λεπτά ολόκληρα στύβαμε τα μυαλά μας για να βρούμε μια πιο push λύση ώστε να φτάνει η πληροφορία που διακινείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο ΠΣΔ στους συναδέλφους και τελικά καταλήξαμε στο εξής το οποίο και υλοποιήσαμε με τα εξής βήματα:
- δημιουργήσαμε έναν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο gmail
- ρυθμίσαμε τον λογαριασμό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου να προωθεί αυτόματα ένα αντίγραφο από όλα τα μηνύματα στον καινούριο λογαριασμό του gmail
- ρυθμίσαμε τους 4 από τους 6 υπολογιστές τους γραφείου των καθηγητών έτσι ώστε με το που εκκινούν να ανοίγουν τον google chrome και να συνδέονται στην υπηρεσία igoogle. Η οθόνη που θα εμφανίζεται μπροστά τους θα περιέχει τα η-μέιλς που έχει λάβει το σχολείο (αριστερή στήλη) καθώς και ανακοινώσεις που αφορούν στο σχολείο (δεξιά στήλη).
Τρίτη 27 Μαρτίου 2012
Η εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΑΤΕΙΘ, απολογισμός
Μαρτίου 27, 2012 Philippos Koutsakas
Στον διάδρομο του τμήματος Πληροφορικής |
Σε ένα εργαστήριο του τμήματος αυτοματισμού |
Στο κέντρο διαχείρισης δικτύου του τμήματος Πληροφορικής |
Στο κεντρικό διάδρομο του ΑΤΕΙΘ |
Ε, να μην τρώγαμε και κάτι; |
Βουρ στο φαΐ (και ναζάκια στο βάθος) |
κύριε καφέ θα πιούμε; |
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Μαρτίου 27, 2012 Philippos Koutsakas
- Μηχανικών και Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Αυτοκινήτου
- Σχεδιαστών Δομικών Έργων
- Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων
- Υποστήριξης Συστημάτων, Εφαρμογών και Δικτύων Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012
Συμμετοχή μας στο 4ο μαθητικό προσυνέδρειο πληροφοιρκής
Μαρτίου 26, 2012 Philippos Koutsakas
Ένα παράδειγμα βιωματικής μάθησης και κοινωνικής προσφοράς
Περίληψη
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2011-12, στα πλαίσια του μαθήματος «Συντήρηση ΗΥ» του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ, οι μαθητές της Β’ τάξης ίδρυσαν και λειτούργησαν μία εικονική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών Πληροφορικής.
Στόχοι της δράσης αυτής ήταν (1) η κατανόηση του τρόπου λειτουργίας μιας επιχείρησης πληροφορικής (2) η καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος (3) η ανάπτυξη προσωπικών και επιχειρηματικών δεξιοτήτων (4) η σύνταξη επιχειρηματικής αλληλογραφίας / εγγράφων (5) η στενότερη σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας και τέλος (6) η κοινωνική προσφορά.
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει (1) τα βήματα που ακολουθήθηκαν για την δημιουργία και οργάνωση της εικονικής επιχείρησης (2) τις βασικές λειτουργίες τους ρόλους και την στελέχωση της (3) τον απολογισμό των μέχρι τώρα δράσεων και αποτελεσμάτων της και τέλος (4) τα μελλοντικά σχέδια της.
Λέξεις κλειδιά: Εικονική Επιχείρηση, Βιωματική Μάθηση
Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012
Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2012
Ο Φλεβάρης αν Φλεβίσει...
Φεβρουαρίου 26, 2012 Philippos Koutsakas
Ποσοστό υγρασίας |
Φέτος ο Φλεβάρης επιβεβαίωσε περίτρανα την παραπάνω παροιμία και μας "έχωσε στα χίονια και στα κρύα".
Δύο ημέρες επίσημα κλειστά τα σχολεία του Πολυγύρου και άλλες δύο σε λειτουργία στο ρελαντί ήταν ο απολογισμός του χιονιά και του κρύου.
Θερμοκρασία |
Και όταν λέμε κρύο εννοούμε κρύο. Αν και (ομολογουμένως) αντέχω μια χαρά στο κρύο φέτος τα χρειάστηκα. Λίγο οι περικοπές στην θέρμανση (τα καλοριφέρ λειτουργούν λιγότερες ώρες για οικονομία), λίγο τα ιδιαιτέρως παλιά κουφώματα (όταν έξω φυσάει, μέσα κουνιούνται οι κουρτίνες κιας είναι κλειστά τα παράθυρα), λίγο κάποιες βλάβες στον καυστήρα, με έκαναν να πηγαίνω στο σχολείο με ισωθερμικό κολλάν και ορειβατικά μποτάκια. Προς το τέλος του Φλεβάρη είπα να θερμομετρήσω το εργαστήριο τρια (Μνηστήρες). Η μέτρηση έγινε με τα καλοριφέρ σε λειτουργία κατά την διάρκεια μιας όχι και τόσο κρύας μέρας.
Το αποτέλεσμα με εξέπληξε: 11.6 βαθμοί κεσλίου ήταν οι θερμοκρασία και 41% η υγρασία. στο εργαστήριο τρια. Παρά τις αντίξοες συνθήκες, με το ΒΠ τελικά κάναμε ένα πολύ καλό τριώρο εργαστηριακό μάθημα "συντήρησης ΗΥ"
Εκδρομή (του Γεννάρη)
Φεβρουαρίου 26, 2012 Philippos Koutsakas
Η γνωστή ιστορία: όταν οι μαθητές το πρωί λένε δυνατά και καθαρά την προσευχή (στο σχολείο μας την προσευχή την λέμε όλοι μαζί, εν χορώ) είναι σίγουρο ότι μετά το "Αμην" του "Δι ευχών" θα ακουστεί δυνατά "Εκδρομή".
Ήταν η τρίτη φορά που ζήτησαν εκδρομή μέσα στον Γεννάρη. Τι κι αν η θερμοκρασία δεν ξεπερνούσε τους 12 βαθμούς, τι κι αν σχεδόν ο μισός Γεννάρης είναι διακοπές, τι κι αν έχουν μείνει μόνο δύο εκδρομές (ελέω καταλήψεων) μέχρι το τέλος της χρονιάς, οι μαθητές ζήτησαν...
Τέταρτο όχι στην σειρά πάει πολύ...
Περιμέναμε μισή ώρα και στις 0900 ξεκινήσαμε για το γήπεδο. Ευτυχώς ο Δημήτρης και ο Δημήτρης οργάνωσαν σοσιαλιστικό τσίπουρο (έφερε ο Γιάννης), μεζέ και διαγωνισμό ελιάς, ενώ για τους πιο soft πότες ο Νίκος κέρασε Ρετσίνες με κόλα...
Ήταν από τις πιο όμορφες εκδρομούλες, γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα ότι δεν χρειάζονται πολλά για να περάσεις καλά, αρκούν λίγα και πολλοί καλοί ;-)
Μας έχει μείνει μία ακόμη. Εύχομαι και εις ανώτερα...
Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012
Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012
Θέματα και Λύσεις παρελθόντων ετών για τον Προγραμματισμός Υπολογιστών ΕΠΑΛ (Δομημένος)
Φεβρουαρίου 19, 2012 Philippos Koutsakas
Τις εκφωνήσεις των θεμάτων των εξετάσεων που έχουν πέσει τα προηγούμενα χρόνια μπορείτε να τα βρείτε εδώ
Οι λύσεις των θεμάτων είναι παρακάτω...
- Λύσεις Θεμάτων 2009
- Λύσεις Θεμάτων 2010
- Λύσεις Θεμάτων 2011
- Λύσεις Θεμάτων 2012
- Λύσεις Θεμάτων 2013
- Λύσεις Θεμάτων 2014
- Λύσεις Θεμάτων 2015
- Λύσεις Θεμάτων 2016
Εκπαιδευτική επίσκεψη του γυμνασίου Γαλάτιστας στο ΕΠΑΛ Πολυγύρου
Φεβρουαρίου 19, 2012 Philippos Koutsakas
Την Παρασκευή 17-02-2012 οι μαθητές του Γυμνασίου Γαλάτιστας επισκέφτηκαν το ΕΠΑΛ Πολυγύρου και ενημερώθηκαν γενικότερα για την φοίτηση στα ΕΠΑΛ καθώς και για τις προσφερόμενες ειδικότητες του ΕΠΑΛ Πολυγύρου. Τέλος ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του σχολικού συγκροτήματος.
Συγχαρητήρια στον σύλλογο διδασκόντων του Γυμνασίου που πήρε αυτή τη το πρωτοβουλία και έδωσε με αυτό το τρόπο την δυνατότητα στα παιδιά να αποκτήσουν μια πιο σαφή εικόνα για την Τεχνική Εκπαίδευση.
Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες της επίσκεψης καθώς και η παρουσίαση του τομέα Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Πολυγύρου.